Grupy dyskusyjne   »   Cd. samochod贸w elektrycznych

Cd. samochod體 elektrycznych



1 Data: Luty 05 2018 10:19:55
Temat: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

W ostatnim w眛ku na ten temat by硂 sporo lament體 o kosztach pr眃u ale
nikt nie poruszy tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/
A tu macie jeszcze jeden przyk砤d budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, cho ma to jedynie lu糿y zwi眤ek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
--
Jacek
I hate haters.



2 Data: Luty 05 2018 10:58:15
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Shrek 

W dniu 05.02.2018 o10:19, Jacek Maciejewski pisze:

W ostatnim w眛ku na ten temat by硂 sporo lament體 o kosztach pr眃u ale
nikt nie poruszy tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/

LOL. Kupi samoch骴 i nie b阣 nim je糳zi tylko sta i spekulowa pr眃em z akumulator體. A ja g硊pi zamiast wach handlowa z baku i spekulowa na cenach benzyny to zalewam i je縟z jak potrzebuje;)

Shrek

3 Data: Luty 05 2018 12:55:00
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 10:58:15 +0100, Shrek napisa(a):

nie b阣 nim je糳zi tylko sta i spekulowa
pr眃em z akumulator體

Przecie nie po to wchodzimy w elektryki 縠by sobie m骻 pospekulowa
na pr眃zie :) Nie powiem wprost po co, we chwil pomy秎 o tym, to
dobrze robi na kiepe砮.
--
Jacek
I hate haters.

4 Data: Luty 05 2018 13:25:00
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-05 o聽12:55, Jacek Maciejewski pisze:

nie b臋d膮 nim je糳zi膰 tylko sta膰 i spekulowa膰
pr膮dem z akumulator體

Przecie nie po to wchodzimy w elektryki 縠by艣 sobie m骻 pospekulowa膰
na pr膮dzie :) Nie powiem wprost po co, we chwil臋 pomy艣l o tym, to
dobrze robi na kiepe砮.

To po co linkowa砮艣 artyku o spekulacji pr膮dem?


Pozdrawiam

5 Data: Luty 05 2018 13:31:24
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 13:25:00 +0100, RadoslawF napisa(a):

To po co linkowa砮 artyku o spekulacji pr眃em?

Widzisz, dla jednego to artyku o spekulacji pr眃em a dla drugiego to
artyku jak zapobiec katastrofie 秝iatowej. Rzecz w ilo禼i oleju w
g硂wie. Sam zdecyduj do kt髍ej grupy nale縴sz.
--
Jacek
I hate haters.

6 Data: Luty 05 2018 15:31:17
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-05 o聽13:31, Jacek Maciejewski pisze:

To po co linkowa砮艣 artyku o spekulacji pr膮dem?

Widzisz, dla jednego to artyku o spekulacji pr膮dem a dla drugiego to
artyku jak zapobiec katastrofie 艣wiatowej. Rzecz w ilo艣ci oleju w
g硂wie. Sam zdecyduj do kt髍ej grupy nale縴sz.

Katastrofie 艣wiatowej?
Racje mieli ci kt髍zy pisali jaki jeste艣.


Pozdrawiam

7 Data: Luty 05 2018 16:38:27
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:31:17 +0100, RadoslawF napisa(a):

Katastrofie 秝iatowej?
Racje mieli ci kt髍zy pisali jaki jeste.

Widz 縠 zdecydowa砮 :) Shrek tako ale czego si po nim spodziewa :)
--
Jacek
I hate haters.

8 Data: Luty 05 2018 17:10:02
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 13:31:24 +0100, Jacek Maciejewski

Widzisz, dla jednego to artyku o spekulacji pr膮dem a dla drugiego to
artyku jak zapobiec katastrofie 艣wiatowej. Rzecz w ilo艣ci oleju w
g硂wie. Sam zdecyduj do kt髍ej grupy nale縴sz.

Z t膮 katastrof膮 艣wiatow膮 to przesada, ale jednak definicja spekulacji jest
jasna (dla tych co rozumiej膮 definicj臋) -- tutaj nic takiego nie zachodzi.
Nie wiem jak uprzedzonym trzeba by膰 aby na tak膮 teori臋 wpa -- szczeg髄nie
wyrywaj膮c standardowo jeden element uk砤danki (bo przecie to nie jest
robione po to by mie膰 pr膮d jak sie膰 energetyczna zostanie zniszczona a po
to aby wspomaga膰 niedoskona硂艣ci jakie nios膮 elektrownie), a bior膮c pod
uwag臋 pojemno艣ci aku samochodowych (jeszcze z zachowaniem ew. mobilno艣ci) i
縠 ceny b臋d膮 pewnie ustalone z g髍y jak przy sprzeda縴 nadwy縦i pr膮du z
domowych PV (z pewno艣ci膮 bez znacz膮cego zysku) i jakiekolwiek SPEKULACJE
(czyt. sprzeda z *nadmiernym* *zyskiem*) b臋d膮 wykluczone.

--
Pozdor
Myjk

9 Data: Luty 05 2018 15:08:49
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Shrek 

W dniu 05.02.2018 o聽13:25, RadoslawF pisze:

W dniu 2018-02-05 o聽12:55, Jacek Maciejewski pisze:

nie b臋d膮 nim je糳zi膰 tylko sta膰 i spekulowa膰
pr膮dem z akumulator體

Przecie nie po to wchodzimy w elektryki 縠by艣 sobie m骻 pospekulowa膰
na pr膮dzie :) Nie powiem wprost po co, we chwil臋 pomy艣l o tym, to
dobrze robi na kiepe砮.

To po co linkowa砮艣 artyku o spekulacji pr膮dem?

Bo on jest za a nawet przeciw. I jak co艣 bez sensu wstawi o elektrykach to on jest m膮dry, tylko dyskutancie nie doro艣li do jego poziomu:P

Shrekk

10 Data: Luty 05 2018 11:18:06
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski

W ostatnim w膮tku na ten temat by硂 sporo lament體 o kosztach pr膮du ale
nikt nie poruszy tego aspektu:

Na PMB by poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komu艣
przysz硂 do g硂wy czy by mo縩a by硂 wykorzystywa膰 auta Tesli jako zapasowe
紃骴硂 pr膮du (duuu縴 UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;)

Tutaj jest to oczywi艣cie na znacznie wi臋ksz膮 skal臋, niemniej jednak
砤dowanie w nocy jak s膮 przeci膮gi w sieci i wypluwanie tego w szczycie mo縠
mie膰 sens. Naturalnie to pod warunkiem 縠 kto艣 ma w samochodzie akumulator
90kWh a zu縴wa dziennie np. 30kWh na jazd臋 -- wtedy ~40kWh b臋dzie m骻
spokojnie odda膰.

Bardzo zbli縪ny efekt dla energetyki ma te wspomniane niedawno grzanie
dom體 pr膮dem w 2T. Obci膮縜 si臋 sieci w przeci膮gach wykorzystuj膮c pr膮d
"spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwol膮 lepiej szacowa膰 i wyr體na膰
moce zapotrzebowania dobowego.

Ja zreszt膮 planuj臋 zamontowa膰 w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
縠 i臋 Tesli do tego czasu dorobi臋) ;) a przy okazji tak縠 wykorzystywa膰 go
do 砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). Wysz硂 mi, 縠 to ta艅sze i sprawniejsze
ni np. panele PV. No bo jak si臋 w nocy na砤duje, to w dzie艅 dzia砤
niezale縩ie od tego czy s硂艅ce jest czy go nie ma, a do tego dzia砤 te w
nocy jak nie ma pr膮du w sieci (oraz si衬 rzeczy s硂艅ca) i potrafi da膰 nawet
do 3kW ci膮g砮 stabilnej mocy (nawet niema衬 PC grzej膮c膮 dom, czy kuchenk臋
indukcyjn膮 si臋 z tego zasili).

--
Pozdor
Myjk

11 Data: Luty 05 2018 11:29:20
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Shrek 

W dniu 05.02.2018 o聽11:18, Myjk pisze:

Tutaj jest to oczywi艣cie na znacznie wi臋ksz膮 skal臋, niemniej jednak
砤dowanie w nocy jak s膮 przeci膮gi w sieci i wypluwanie tego w szczycie mo縠
mie膰 sens. Naturalnie to pod warunkiem 縠 kto艣 ma w samochodzie akumulator
90kWh a zu縴wa dziennie np. 30kWh na jazd臋 -- wtedy ~40kWh b臋dzie m骻
spokojnie odda膰.

Jasne - ludzie kt髍ych sta膰 na elektryka w wypasionej wersji (a wi臋c raczej nie ci biedni) b臋d膮 si臋 bawi膰 w sport ekstremalny w stylu - mo縠 jutro nie b臋d臋 potrzebaowa膰 samochodu dalej ni do marketu, to pobawi臋 si臋 w spekulacj臋 na 40 kWh - zarobie na ka縟ej powiedzmy 10gr i w ten spos骲 4 PLN dziennie, wyjdzie 100 miesi臋cznie. Po cwier膰 milenium Tesla si臋 zwr骳i i b臋dzie je糳zi za free;)
Ja zreszt膮 planuj臋 zamontowa膰 w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
縠 i臋 Tesli do tego czasu dorobi臋) ;) a przy okazji tak縠 wykorzystywa膰 go
do 砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego).

Wysz硂 mi, 縠 to ta艅sze i sprawniejsze
ni np. panele PV.

To napisz ju jak co艣 kupisz i zamontujesz;)


Shrek

12 Data: Luty 05 2018 12:21:00
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Janusz 

W dniu 2018-02-05 o聽11:18, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 10:19:55 +0100, Jacek Maciejewski

W ostatnim w膮tku na ten temat by硂 sporo lament體 o kosztach pr膮du ale
nikt nie poruszy tego aspektu:

Na PMB by poruszany taki aspekt (acz nie w kwestii zarabiania) -- komu艣
przysz硂 do g硂wy czy by mo縩a by硂 wykorzystywa膰 auta Tesli jako zapasowe
紃骴硂 pr膮du (duuu縴 UPS) w razie jak sieciowego zabraknie. ;)

Tutaj jest to oczywi艣cie na znacznie wi臋ksz膮 skal臋, niemniej jednak
砤dowanie w nocy jak s膮 przeci膮gi w sieci i wypluwanie tego w szczycie mo縠
mie膰 sens. Naturalnie to pod warunkiem 縠 kto艣 ma w samochodzie akumulator
90kWh a zu縴wa dziennie np. 30kWh na jazd臋 -- wtedy ~40kWh b臋dzie m骻
spokojnie odda膰.

Bardzo zbli縪ny efekt dla energetyki ma te wspomniane niedawno grzanie
dom體 pr膮dem w 2T. Obci膮縜 si臋 sieci w przeci膮gach wykorzystuj膮c pr膮d
"spadowy", a nie w szczycie. Obie metody pozwol膮 lepiej szacowa膰 i wyr體na膰
moce zapotrzebowania dobowego.

Ja zreszt膮 planuj臋 zamontowa膰 w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
縠 i臋 Tesli do tego czasu dorobi臋) ;) a przy okazji tak縠 wykorzystywa膰 go
do 砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). Wysz硂 mi, 縠 to ta艅sze i sprawniejsze
ni np. panele PV. No bo jak si臋 w nocy na砤duje, to w dzie艅 dzia砤

W砤艣nie policzy砮m dla swojego zu縴cia za stycze艅 i wg mnie si臋 nie op砤ca,
zysk 45z na 34 dni to na waciki wydasz wi臋cej, 縠by nie by膰 go硂s硂wny,
liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
Zu縴cie dzie艅 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzie艅, z bateri膮 dzie艅 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczy膰 sprawno baterii 70% st膮d wi臋cej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175z z bateri膮 130 z liczone taryfa G12w tauron.
Wi臋c jednak PV gdzie energi臋 masz za darmo bardziej si臋 op砤ci, bo tu na samym aku tracisz 30% nie licz膮c przetwornicy i 砤dowarki, co najmniej po 10% na ka縟ej a tego nie uj膮砮m w obliczeniach.
Dobra uj膮砮m, wyszed zysk 25z :)


--
Pozdr
Janusz

13 Data: Luty 05 2018 12:35:10
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz

W砤艣nie policzy砮m dla swojego zu縴cia za stycze艅 i wg mnie si臋 nie op砤ca,
zysk 45z na 34 dni to na waciki wydasz wi臋cej, 縠by nie by膰 go硂s硂wny,
liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
Zu縴cie dzie艅 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzie艅, z bateri膮
dzie艅 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczy膰 sprawno baterii 70% st膮d
wi臋cej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175z z
bateri膮 130 z liczone taryfa G12w tauron.
Wi臋c jednak PV gdzie energi臋 masz za darmo bardziej si臋 op砤ci, bo tu na
samym aku tracisz 30% nie licz膮c przetwornicy i 砤dowarki, co najmniej
po 10% na ka縟ej a tego nie uj膮砮m w obliczeniach.
Dobra uj膮砮m, wyszed zysk 25z :)

Odnosze wra縠nie, 縠 warunk體 nie odczyta砮艣. :P Zatem powt髍z臋 z
pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV kt髍e da Ci (jak TPW2) 3kW
u縴tkowej mocy w zimie czy w nocy? Za丑縨y te 7kWh (bo drug膮 cz臋 chc臋
zawsze zostawia膰 jako UPS). Zestawimy ceny i dalej b臋dziemy analizowa膰 co
si臋 op砤ci. Oczywi艣cie bez dop砤t rz膮dowych prosz臋 ceny, bo u mnie nie ma
縜dengo programu dop砤t do PV. :P

--
Pozdor
Myjk

14 Data: Luty 05 2018 13:30:48
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Janusz 

W dniu 2018-02-05 o聽12:35, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 12:21:00 +0100, Janusz

W砤艣nie policzy砮m dla swojego zu縴cia za stycze艅 i wg mnie si臋 nie op砤ca,
zysk 45z na 34 dni to na waciki wydasz wi臋cej, 縠by nie by膰 go硂s硂wny,
liczony okres to 34 dni bo tak mam odczyt.
Zu縴cie dzie艅 141kwh, noc 237kwh, bateria 4kw zasila dzie艅, z bateri膮
dzie艅 5kwh, noc 431 kwh bo trzeba doliczy膰 sprawno baterii 70% st膮d
wi臋cej pobranej energii w nocy, razem energia bez baterii 175z z
bateri膮 130 z liczone taryfa G12w tauron.
Wi臋c jednak PV gdzie energi臋 masz za darmo bardziej si臋 op砤ci, bo tu na
samym aku tracisz 30% nie licz膮c przetwornicy i 砤dowarki, co najmniej
po 10% na ka縟ej a tego nie uj膮砮m w obliczeniach.
Dobra uj膮砮m, wyszed zysk 25z :)

Odnosze wra縠nie, 縠 warunk體 nie odczyta砮艣. :P Zatem powt髍z臋 z
" tak縠 wykorzystywa膰 go
do 砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). "
Do tego si臋 odnios砮m

pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV kt髍e da Ci (jak TPW2) 3kW
u縴tkowej mocy w zimie czy w nocy? Za丑縨y te 7kWh (bo drug膮 cz臋 chc臋
Wiem o tym ale nie o tym pisa砮艣 w fragmencie zacytowanym.

zawsze zostawia膰 jako UPS).
Ups te si臋 nie op砤ca, aku za szybko padaj膮, wiem bo mia砮m.

--
Pozdr
Janusz

15 Data: Luty 05 2018 14:25:24
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

Odnosze wra縠nie, 縠 warunk體 nie odczyta砮艣. :P Zatem powt髍z臋 z
" tak縠 wykorzystywa膰 go do 砤pania energii w taniej by p蠹niej
wykorzystywa膰 na potrzeby domu w drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). "
Do tego si臋 odnios砮m
pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV kt髍e da Ci (jak TPW2) 3kW
u縴tkowej mocy w zimie czy w nocy? Za丑縨y te 7kWh (bo drug膮 cz臋 chc臋
Wiem o tym ale nie o tym pisa砮艣 w fragmencie zacytowanym.

Nie wiem do czego si臋 odnosi砮艣, bo by砤 zacytowana ca硂 mojego postu.
Niemniej niepotrzebnie wyrwa砮艣 z kontekstu tylko cz臋 pasuj膮c膮 do Twojej
teorii ;) bo wyra糿ie napisa砮m, 縠 podstawowym celem instalacji TPW2
b臋dzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, 縠 dzia砤 zawsze (naturalnie w
zakresie posiadanej pojemno艣ci) czy jest ciep硂 czy zimno, czy pada 艣nieg
czy 艣wieci s硂艅ce. Dopiero przy okazji po spe硁ieniu warunku b臋d臋 chcia
wykorzysta膰 eku do obni縠nia zu縴cia dziennego -- ale to nei jest
priorytet. Dlatego pytam kt髍e PV spe硁iaj膮 podstawowy warunek, i ile b臋d膮
kosztowa硑 daj膮ce 3kW mocy na wyj艣ciu tak jak potrafi to TPW2.

zawsze zostawia膰 jako UPS).
Ups te si臋 nie op砤ca, aku za szybko padaj膮, wiem bo mia砮m.

TPW2 jest przystosowane do wielu cykli, podobnie jak baterie trakcyjne w
samochodach elektrycznych.

--
Pozdor
Myjk

16 Data: Luty 05 2018 15:23:29
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: ToMasz 

W dniu 05.02.2018 o聽14:25, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

Odnosze wra縠nie, 縠 warunk體 nie odczyta砮艣. :P Zatem powt髍z臋 z

tak og髄nie, dla tych kt髍zy nie 艣ledzili w膮tk體 tutaj o elektrykach i na budowlanej o upsach tesli z zajebist膮 nazw膮 i cen膮.

ot罂 - m體ie na serio- akumulatory w teslach wykorzystuj膮 marsja艅sk膮 technologi臋, (albo g硊pot臋 ludzk膮) bo ich sprawno dobija do 100%. r體nie 砤dowarki do nich maj膮 conajmniej 100% sprawno艣ci. tak wi臋c przyjmuj膮c 縴wotno 500 milion體 cykli, to si臋 mo縠 op砤ca膰.  :)
nawet bior膮c pod uwag臋, 縠 taki ups na 3 kw, mozna zrobi膰 ze starego serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulator體.
trudno b臋dzie stworzy膰 tak膮 bateri臋 s硂neczn膮, kt髍a w nocy i pod 艣niegiem b臋dzie dawa砤 pr膮d. tak wi臋c nikomu kto ma taki zamiar, nie polecam inwestycji w ogniwa s硂neczne. Natomiast takie osoby kt髍e maj膮 otwarte umys硑 i kalkulator, mog膮 spokojnie kupi膰 baterie s硁eczne. dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie p蟪 roku mog膮 za darmo odebra膰 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie s硂艅ca mog膮 pobiera膰 pr膮d. No ale 80% to zawsze mniej ni elektryczna 艣ciana tesli ze sprawno艣ci膮 mo縠 nawet wi臋ksza ni 100%.

ToMasz

17 Data: Luty 05 2018 16:35:20
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

ot罂 - m體ie na serio- akumulatory w teslach wykorzystuj膮 marsja艅sk膮
technologi臋, (albo g硊pot臋 ludzk膮) bo ich sprawno dobija do 100%.
r體nie 砤dowarki do nich maj膮 conajmniej 100% sprawno艣ci.

Kto tak twierdzi, poza tob膮?

tak wi臋c przyjmuj膮c 縴wotno 500 milion體 cykli, to si臋 mo縠 op砤ca膰.  :)
nawet bior膮c pod uwag臋, 縠 taki ups na 3 kw, mozna zrobi膰 ze starego
serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulator體.

Sam Janusz w poprzednim w膮tku na PMB ci wykaza na swoim do艣wiadczeniu, 縠
UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wy衬卌znie strata
pieni臋dzy do omawianego zastosowania. Albowiem akumulatory rozruchowe nie
s膮 przystosowane do podtrzymywania (ci膮g砮go obci膮縠nia, o cyklicznej pracy
nie wspomn臋), dlatego w samochodach si臋 stosuje akumulatory trakcyjne a nie
klasyczne rozruchowe.

dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie
p蟪 roku mog膮 za darmo odebra膰 80% tego co oddali.

Nie przez p蟪 roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dost臋pnej mocy. Poza tym to nie rozwi膮zuje
poruszanego problemu pt. wyr體nanie dobowego zu縴cia pr膮du w sieci, skoro
mo縩a sobie potem korzysta膰 kiedy si臋 chce -- i do tego z 20% strat膮 (a
realnie pewnie jeszcze wi臋ksz膮 jak uwzgl臋dni膰 縠 nie wiadomo czy
wyprodukowany przez PV pr膮d zostanie spo縴tkowany czy p骿dzie w straty).

--
Pozdor
Myjk

18 Data: Luty 05 2018 17:09:57
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F. napisa(a):

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie,
to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

A mo縠 na skutek likwidacji elektrowni zawodowych zapotrzebowanie na
magazynowanie tak wzro秐ie 縠 op砤ci si kupi drugiego elektryka 縠by
tylko sta i magazynowa? :)
--
Jacek
I hate haters.

19 Data: Luty 05 2018 17:21:32
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F.

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie,
to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

Jak si臋 wyr體na zu縴cie dobowe, to niewykluczone 縠 zlikwiduj膮 tani膮 taryf臋
-- ale wtedy za tym p骿dzie te spadek ceny w jednej taryfie, bo spadn膮
koszty utrzymania elektrowni. Jak do tego jeszcze dojdzie magazynowanie
energii, to znowu pozwoli obni縴膰 koszty. Przecie pisz膮 o tym nawet w tym
artykule jakie to przyniesie oszcz臋dno艣ci. Oczywi艣cie mo縠sz teraz zacz膮膰
snu膰 swoje teorie spiskowe, 縠 kto艣 sobie t臋 kas臋 do kieszeni wsadzi i 縠
to wszystko jest zaplanowane przez Iluminat體. ;P

--
Pozdor
Myjk

20 Data: Luty 05 2018 17:53:12
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

Heh, mo縠 ja przestan臋pisa膰, bo sam pi臋knie polemizujesz ze swoimi
argumentami. Jak sam widzisz trudno b臋dzie skasowa膰 tani膮 taryf臋, bo jak
ludziom skasuj膮 tani膮 taryf臋, to b臋d膮 korzysta膰 jak im si臋 podoba i znowu
si臋 burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej 縠 w lato i tak dziury w nocy
zawsze b臋d膮 bo nikt wtedy przecie dom體 nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problem體 z produkcj膮...

-- ale wtedy za tym p骿dzie te spadek ceny w jednej taryfie, bo spadn膮
koszty utrzymania elektrowni.
Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

Wiedzia砮m 縠 winni b臋d膮 iluminaci!!!111jeden :P

--
Pozdor
Myjk

21 Data: Luty 06 2018 09:24:08
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: ToMasz 

W dniu 05.02.2018 o聽17:53, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

Heh, mo縠 ja przestan臋pisa膰, bo sam pi臋knie polemizujesz ze swoimi
argumentami. Jak sam widzisz trudno b臋dzie skasowa膰 tani膮 taryf臋, bo jak
ludziom skasuj膮 tani膮 taryf臋, to b臋d膮 korzysta膰 jak im si臋 podoba i znowu
si臋 burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej 縠 w lato i tak dziury w nocy
zawsze b臋d膮 bo nikt wtedy przecie dom體 nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problem體 z produkcj膮...

-- ale wtedy za tym p骿dzie te spadek ceny w jednej taryfie, bo spadn膮
koszty utrzymania elektrowni.
Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

Wiedzia砮m 縠 winni b臋d膮 iluminaci!!!111jeden :P

nie iluminaci. w tej chwili p砤cisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i podatki. bez tego - wi臋kszo polak體 nawet by nie spoj縜砤 na elektryki. jak KIEROWCY przestan膮 p砤ci膰 akcyz臋 benzynow膮, to rz膮d przerzucie na NAR脫D te same koszty. b臋dziemy p砤ci膰 wszyscy, ale nieco mniej. Iluminaci mog膮 teraz pisa膰 縠 ten koszt b臋dzie jeszcze wi臋kszy.

ToMasz

22 Data: Luty 06 2018 10:44:12
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Tue, 6 Feb 2018 09:24:08 +0100, ToMasz

nie iluminaci. w tej chwili p砤cisz w paliwie drugie tyle na akcyzy i
podatki. bez tego - wi臋kszo polak體 nawet by nie spoj縜砤 na
elektryki. jak KIEROWCY przestan膮 p砤ci膰 akcyz臋 benzynow膮, to rz膮d
przerzucie na NAR脫D te same koszty. b臋dziemy p砤ci膰 wszyscy, ale nieco
mniej. Iluminaci mog膮 teraz pisa膰 縠 ten koszt b臋dzie jeszcze wi臋kszy.

Ju by砤 na ten temat dyskusja, pojawia si臋 i pojawia膰 si臋 b臋dzie widz臋
zawsze. Akcyza wiadomo po co jest w paliwach, podatki, owszem,  raczej
zostan膮 dodane i nie widz臋 w tym nic dziwnego -- aczkolwiek jak uwzgl臋dni膰
zmniejszenie szkodliwego wp硑wu na ludzi i oszcz臋dno艣ci z tego tytu硊 w
innych miejscach, wcale nie jest takie oczywiste dodanie podatk體 w takiej
proporcji jak obecnie. Poza tym wzorem zachodu mo縩a pocz臋stowa膰 wi臋kszymi
podatkami zatwardzia硑ch trucicieli spalinowych. :P

--
Pozdor
Myjk

23 Data: Luty 07 2018 22:49:22
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 






U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

Heh, mo縠 ja przestan臋pisa膰, bo sam pi臋knie polemizujesz ze swoimi
argumentami. Jak sam widzisz trudno b臋dzie skasowa膰 tani膮 taryf臋, bo jak
ludziom skasuj膮 tani膮 taryf臋, to b臋d膮 korzysta膰 jak im si臋 podoba i znowu
si臋 burdel w szczycie zrobi. Tym bardziej 縠 w lato i tak dziury w nocy
zawsze b臋d膮 bo nikt wtedy przecie dom體 nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problem體 z produkcj膮...

-- ale wtedy za tym p骿dzie te spadek ceny w jednej taryfie, bo spadn膮
koszty utrzymania elektrowni.
Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

Wiedzia砮m 縠 winni b臋d膮 iluminaci!!!111jeden :P

--
Pozdor
Myjk

24 Data: Luty 07 2018 22:51:07
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 17:45:38 +0100, J.F.

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

Heh, mo縠 ja przestan臋pisa膰, bo sam pi臋knie polemizujesz ze swoimi
argumentami. Jak sam widzisz trudno b臋dzie skasowa膰 tani膮 taryf臋, bo jak
ludziom skasuj膮 tani膮 taryf臋, to b臋d膮 korzysta膰 jak im si臋 podoba i znowu
si臋 burdel w szczycie zrobi.

ALez rozwiazanie jest przeciez proste - w nocy bedzie drogo, a w dzien jeszcze drozej :-)

Tym bardziej 縠 w lato i tak dziury w nocy
zawsze b臋d膮 bo nikt wtedy przecie dom體 nie grzeje, a w zimie z kolei nie
ma zazwyczaj problem體 z produkcj膮...

Ale to sie cale elektrownie wylacza i np remont robi.

J.

25 Data: Luty 05 2018 17:45:38
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 16:56:57 +0100, J.F.

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie,
to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

Jak si臋 wyr體na zu縴cie dobowe, to niewykluczone 縠 zlikwiduj膮 tani膮 taryf臋

Troche watpie, bo ... czemu wtedy ladowac auto w nocy ?
Musi byc taniej, albo w szczycie musi byc drozej :-)

-- ale wtedy za tym p骿dzie te spadek ceny w jednej taryfie, bo spadn膮
koszty utrzymania elektrowni.

Eee tam. Wzrosnie zysk elektrowni a nie spadna ceny pradu :-P

J.

26 Data: Luty 05 2018 19:49:16
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Janusz 

W dniu 2018-02-05 o聽16:35, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

ot罂 - m體ie na serio- akumulatory w teslach wykorzystuj膮 marsja艅sk膮
technologi臋, (albo g硊pot臋 ludzk膮) bo ich sprawno dobija do 100%.
r體nie 砤dowarki do nich maj膮 conajmniej 100% sprawno艣ci.

Kto tak twierdzi, poza tob膮?

tak wi臋c przyjmuj膮c 縴wotno 500 milion體 cykli, to si臋 mo縠 op砤ca膰.  :)
nawet bior膮c pod uwag臋, 縠 taki ups na 3 kw, mozna zrobi膰 ze starego
serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulator體.

Sam Janusz w poprzednim w膮tku na PMB ci wykaza na swoim do艣wiadczeniu, 縠
UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wy衬卌znie strata
pieni臋dzy do omawianego zastosowania.
Gdzie napisa砮m 縠 to aku samochodowe? mia砮m specjalne aku 縠lowe dla ups-體.

  Albowiem akumulatory rozruchowe nie
s膮 przystosowane do podtrzymywania (ci膮g砮go obci膮縠nia, o cyklicznej pracy
nie wspomn臋), dlatego w samochodach si臋 stosuje akumulatory trakcyjne a nie
klasyczne rozruchowe.
Akurat jest dok砤dnie odwrotnie.



dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie
p蟪 roku mog膮 za darmo odebra膰 80% tego co oddali.
R罂ne 紃骴砤 podaj膮 max sprawno aku na 70%.
Czyli stosunek energii dostarczonej do odzyskanej z aku.

--
Pozdr
Janusz

27 Data: Luty 05 2018 20:59:18
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz

Gdzie napisa砮m 縠 to aku samochodowe?
mia砮m specjalne aku 縠lowe dla ups-體.

Czemu w takim razie Twoje aku pad硑 pomimo 縠 nie by硑 praktycznie u縴wane
a akumulatory w samochodach Tesli 艣migaj膮 ju 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katuj膮 i 縴j膮 ze spadkiem pojemno艣ci nie wi臋cej ni 10%?

Akurat jest dok砤dnie odwrotnie.

Pisa砮m o meleksach. ;P

--
Pozdor
Myjk

28 Data: Luty 10 2018 22:14:37
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Janusz 

W dniu 2018-02-05 o聽20:59, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 19:49:16 +0100, Janusz

Gdzie napisa砮m 縠 to aku samochodowe?
mia砮m specjalne aku 縠lowe dla ups-體.

Czemu w takim razie Twoje aku pad硑 pomimo 縠 nie by硑 praktycznie u縴wane
A gdzie napisa砮m 縠 nie by硑? Akurat u mnie do艣c cz臋sto by硑 zaniki ze wzgledu na wiatr, potem wy衬卌zenia bo linie zmieniali, w sumie wytrzyma硑 ponad 8 lat.

a akumulatory w samochodach Tesli 艣migaj膮 ju 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katuj膮 i 縴j膮 ze spadkiem pojemno艣ci nie wi臋cej ni 10%?
Ale to s膮 inne aku, litowe a nie o硂wiowe.

Akurat jest dok砤dnie odwrotnie.

Pisa砮m o meleksach. ;P
Te sza硊 nie by硂, mieli艣my takiego w firmie, jeszcze za komuny.


--
Pozdr
Janusz

29 Data: Luty 11 2018 10:12:42
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Sat, 10 Feb 2018 22:14:37 +0100, Janusz

A gdzie napisa砮m 縠 nie by硑? Akurat u mnie do艣c cz臋sto by硑 zaniki ze
wzgledu na wiatr, potem wy衬卌zenia bo linie zmieniali, w sumie
wytrzyma硑 ponad 8 lat.

Napisa砮艣 w w膮tku na PMB przy okazji dyskusji o TPW2 -- w stosunku do trybu
w kt髍ym ma dzia砤膰 TPW2 (czyli cykliczne codzienne roz砤dowywanie i
砤dowanie i tak jak w samochodach elektrycznych) Twoje praktycznie nie by硑
u縴wane -- i pad硑 po 8 latach. TPW2 daje gwarancj臋 na 10 lat *cyklicznej*
pracy.

a akumulatory w samochodach Tesli 艣migaj膮 ju 5 lat (np. po Norwegii)
codziennie je katuj膮 i 縴j膮 ze spadkiem pojemno艣ci nie wi臋cej ni 10%?
Ale to s膮 inne aku, litowe a nie o硂wiowe.

No to膰 w砤艣nie o tym jest dyskusja -- ToMasz notorycznie si臋 upiera, 縠
samochodowe o硂wiowce to idealna alternatywa dla tych w TWP2. No *NIE*.

Akurat jest dok砤dnie odwrotnie.
Pisa砮m o meleksach. ;P
Te sza硊 nie by硂, mieli艣my takiego w firmie, jeszcze za komuny.

Meleksach jako synonimu elektryk體, w sensie z akumulatorami takimi samymi
jak w TWP2.

--
Pozdor
Myjk

30 Data: Luty 06 2018 09:21:26
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: ToMasz 

W dniu 05.02.2018 o聽16:35, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

ot罂 - m體ie na serio- akumulatory w teslach wykorzystuj膮 marsja艅sk膮
technologi臋, (albo g硊pot臋 ludzk膮) bo ich sprawno dobija do 100%.
r體nie 砤dowarki do nich maj膮 conajmniej 100% sprawno艣ci.

Kto tak twierdzi, poza tob膮?
wszyscy Ci, kt髍zy pokazuj膮c wspomniane urz膮dzenia, zatajaj膮 realne elektryczne parametry. w telefonach czo硂wy producent deklaruje niski spadek pojemno艣ci przez 300 砤dowa艅, akceptowalny spadek pojemno艣ci przez kolejne 300 砤dowa艅 - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza, albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy.


tak wi臋c przyjmuj膮c 縴wotno 500 milion體 cykli, to si臋 mo縠 op砤ca膰.  :)
nawet bior膮c pod uwag臋, 縠 taki ups na 3 kw, mozna zrobi膰 ze starego
serwerowego upsa zasilanego z paru samochodowych akumulator體.

Sam Janusz w poprzednim w膮tku na PMB ci wykaza na swoim do艣wiadczeniu, 縠
UPS oparty na akumulatorach samochodowych to tylko i wy衬卌znie strata
pieni臋dzy do omawianego zastosowania.
w czasach 艣wietno艣ci ups apc smart sam uczesniczy砮m w takich badaniach, i  wiem 縠 nawet soft pr骲owali przerabia膰 ( co si臋 okaza硂 niepotrzebne) do takich zastosowa艅. takich urz膮dze艅 w polsce stoi multum w kot硂wniach.
Albowiem akumulatory rozruchowe nie
s膮 przystosowane do podtrzymywania (ci膮g砮go obci膮縠nia, o cyklicznej pracy
nie wspomn臋), dlatego w samochodach si臋 stosuje akumulatory trakcyjne a nie
klasyczne rozruchowe.
zaprawd臋 dowiod砮艣 s硊szno艣ci wskazanego pomys硊, modyfikuj膮c jedynie akumulator? To ju niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma zajebist膮 nazw臋. ubra艅 niemakowych te nie za硂縴sz?



dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie
p蟪 roku mog膮 za darmo odebra膰 80% tego co oddali.

Nie przez p蟪 roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dost臋pnej mocy
zapytaj na grupie budowlanej.

Poza tym to nie rozwi膮zuje
poruszanego problemu pt. wyr體nanie dobowego zu縴cia pr膮du w sieci, skoro
mo縩a sobie potem korzysta膰 kiedy si臋 chce -- i do tego z 20% strat膮 (a
realnie pewnie jeszcze wi臋ksz膮 jak uwzgl臋dni膰 縠 nie wiadomo czy
wyprodukowany przez PV pr膮d zostanie spo縴tkowany czy p骿dzie w straty).
80% mocy mo縠sz odzyska膰 co do procenta. koniec. Za to przy badaniu wp硑wu na 艣rodowisko aut elektrycznych, stosuje sie t膮 sam膮 zasad臋. czyli bierzemy pr膮d z gniazdka a paliwo z dystrybutora. niby fajnie, ale zapominamy o tym, ze aby dostarczy膰 "energii" na 200 ty艣 km do dystrybutora, potrzebujesz zap砤ci膰 kilkaset z硂tych za transport cystern膮. aby to samo zrobi膰 pr膮dem, p砤cisz kilanasicie procent strat w kablach. To jest w砤艣nie ukrywanie wp硑wu na 艣rodowisko.

ToMasz

31 Data: Luty 06 2018 11:21:41
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Tue, 6 Feb 2018 09:21:26 +0100, ToMasz

Kto tak twierdzi, poza tob膮?
wszyscy Ci, kt髍zy pokazuj膮c wspomniane urz膮dzenia, zatajaj膮 realne
elektryczne parametry. w telefonach czo硂wy producent deklaruje niski
spadek pojemno艣ci przez 300 砤dowa艅, akceptowalny spadek pojemno艣ci
przez kolejne 300 砤dowa艅 - potem dupa. a w elektrykach? albo cisza,
albo technologia z marsa minimum 6 lat dobrej pracy.

Oho, kolejny spisek iluminat體. Zatajajom dane 砤jzy przekupione! Napisz
jeszcze co艣 o z硑ch szczepionkach powoduj膮cych autyzm i szpikuj膮cych ludzi
o硂wiem -- b臋dzie pe硁ia szcz臋艣cia.

w czasach 艣wietno艣ci ups apc smart sam uczesniczy砮m w takich badaniach,
i  wiem 縠 nawet soft pr骲owali przerabia膰 ( co si臋 okaza硂
niepotrzebne) do takich zastosowa艅. takich urz膮dze艅 w polsce stoi multum
w kot硂wniach.

No to dzia砤j膮 w ko艅cu czy nie dzia砤j膮, skoro stoi ich multum? Ile
kosztuj膮? Jak to ostatnio we wspomnianym w膮tku liczyli艣my, to r罂nica nie
wychodzi砤 znacznie wi臋ksza uwzgl臋dniaj膮c gwarancj臋 dawan膮 na TWP2 i 縠
dzia砤 to od pod衬卌zenia, nie trzeba si臋 zna膰 (no bo nie ka縟y si臋 zna i
nie ka縟emu si臋 chce poznawa膰) i kombinowa膰 jak to zrobi膰 aby nie wtopi膰.

zaprawd臋 dowiod砮艣 s硊szno艣ci wskazanego pomys硊, modyfikuj膮c jedynie
akumulator? To ju niechcesz elektrycznej sciany tesli? chcesz, bo ma
zajebist膮 nazw臋. ubra艅 niemakowych te nie za硂縴sz?
 
Napisa砮艣, 縠 lepiej pod衬卌zy膰 tani akumulator samochodowy, zamiast
inwestowa膰 w dedykowane akumulatory do podtrzymywania (jak w TWP2). Tylko
to prostuj臋, bo jak policzy膰 faktyczne ogniwa i elektronik臋 takie jak s膮
zastosowane do podtrzymywania awaryjnego w TPW2, uwzgl臋dni膰 wytrzyma硂
(TPW2 daj膮 10 lat gwarancji, a Januszowi AFAIR ledwo 8 lat aku wytrzyma硑 i
to pono膰 ledwo by硑 eksploatowane), to r罂nice s膮 niewielkie.
 
Nie przez p蟪 roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dost臋pnej mocy
zapytaj na grupie budowlanej.

Nic mi tam nie powiedz膮 nowego. Skoro s硂艅ce nie 艣wieci (albo panele s膮
przysypane) u nas prawie przez p蟪 roku, ledwo co艣 tam b糳zi, to zostaje
jak sam napisa砮艣, p蟪 roku. Z tego p蟪 roku trzeba wyci膮膰 jeszcze po硂w臋,
no bo nocy polarnych nie mamy. Zostaje 1/4, 縠by nie kopa膰 le磕卌ego
zmniejszy砮m do 1/3. :P

Liczy砮m to i PV bez *dotacji* si臋 NIE OP艁ACAJ膭, ju nie wspomn臋 縠 nie
mog膮 pe硁i膰 roli PEWNEGO 紃骴砤 awaryjnego w razie braku pr膮du w sieci --
chyba 縠 si臋 do nich dokupi bank baterii, ale wtedy to ju w og髄e kosmos
cenowy si臋 robi.
 
Poza tym to nie rozwi膮zuje
poruszanego problemu pt. wyr體nanie dobowego zu縴cia pr膮du w sieci, skoro
mo縩a sobie potem korzysta膰 kiedy si臋 chce -- i do tego z 20% strat膮 (a
realnie pewnie jeszcze wi臋ksz膮 jak uwzgl臋dni膰 縠 nie wiadomo czy
wyprodukowany przez PV pr膮d zostanie spo縴tkowany czy p骿dzie w straty).
80% mocy mo縠sz odzyska膰 co do procenta. koniec.

Szczeg髄nie jak nie ma pr膮du w sieci. W razie czego pozbieraj sobie
wcze艣niej te 80% w wiadra -- oby tylko nie metalowe bo b臋dzie zwarcie. Masz
racj臋, koniec -- a w zasadzie standardowo nie potrzebnie w og髄e
zaczyna砮艣.

Za to przy badaniu wp硑wu na 艣rodowisko aut elektrycznych, stosuje sie t膮
sam膮 zasad臋. czyli bierzemy pr膮d z gniazdka a paliwo z dystrybutora.
niby fajnie, ale zapominamy o tym, ze aby dostarczy膰 "energii" na 200
ty艣 km do dystrybutora, potrzebujesz zap砤ci膰 kilkaset z硂tych za
transport cystern膮. aby to samo zrobi膰 pr膮dem, p砤cisz kilanasicie
procent strat w kablach. To jest w砤艣nie ukrywanie wp硑wu na 艣rodowisko.

Zgadzam si臋, od lat faktyczny wp硑w samochod體 spalinowych na 艣rodowisko
jest ukrywany. Podobnie jak przez d硊gi czas nie wiedziano, a potem
wiedziano ale ukrywano jaki wp硑w na ludzi ma benzyna z dodatkiem o硂wiu i
odwlekano jej "wprowadzenie", oraz diesle (szczeg髄nie bez DPF), kt髍e
nadal si臋 dopuszcza do ruchu pomimo znanej szkodliwo艣ci.

Ty sobie wzi膮砮艣 dystrybucj臋, a uwzgledni砮艣 ile z silnik體 spalinowych
wycieka p硑n體, olej體, ile kosztuje 艣rodowisko i ludzi wylewanie ich w
lesie (albo spalanie pod strzechami) 縠by nie p砤ci膰 za utylizacj臋, a nawet
jak serwis przeka縠 taki przepracowany olej (czy inny p硑n borygowy) do
utylizacji, to ile kosztuje ta utylizacja i jaki ma wp硑w na 艣rodowisko?
Nie, bo po co...

--
Pozdor
Myjk

32 Data: Luty 05 2018 16:56:57
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz

dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie
p蟪 roku mog膮 za darmo odebra膰 80% tego co oddali.

Nie przez p蟪 roku, tylko w porywach przez 1/3 roku, a w naszych warunkach
pewnie jeszcze mniej wyjdzie z dost臋pnej mocy. Poza tym to nie rozwi膮zuje
poruszanego problemu pt. wyr體nanie dobowego zu縴cia pr膮du w sieci, skoro
mo縩a sobie potem korzysta膰 kiedy si臋 chce -- i do tego z 20% strat膮

Myjku, a pomyslales, ze jak juz  elektrycznych samochodow przybedzie, to druga taryfa podrozeje i sie skonczy tanie grzanie ? :-)

J.

33 Data: Luty 05 2018 18:50:45
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-05 o聽16:36, Jacek Maciejewski pisze:

Natomiast takie osoby kt髍e maj膮
otwarte umys硑 i kalkulator, mog膮 spokojnie kupi膰 baterie s硁eczne.
dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj膮 pr膮d do sieci, a drugie p蟪 roku mog膮
za darmo odebra膰 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie s硂艅ca
mog膮 pobiera膰 pr膮d.

Zapomnia砮艣 doda膰 縠 to dzia砤 tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy
zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i w臋glowe, oba
typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE
plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo
nieu縴wanych autach samo si臋 narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut
stoi a jaki jedzie w danym momencie doby.

A jak pojedzie spod domu to ju nie jest podpi臋te do sieci.
No chyba 縠 opowiadasz jak膮艣 bajk臋 SF w kt髍ej dla wszystkich
starczy miejsc parkingowych i przy衬卌z do sieci energetycznej.


Pozdrawiam

34 Data: Luty 06 2018 13:16:11
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-05 o聽19:29, Jacek Maciejewski pisze:

A jak pojedzie spod domu to ju nie jest podpi臋te do sieci.
No chyba 縠 opowiadasz jak膮艣 bajk臋 SF w kt髍ej dla wszystkich
starczy miejsc parkingowych i przy衬卌z do sieci energetycznej.

Typowe auto osobowe jaki procent czasu sp臋dza jad膮c?

Bez znaczenia.
Wa縩e 縠 osiem godzin dziennie sp臋dza na z trudem znalezionym
miejscu parkingowym pod prac膮. Przy衬卌za energetycznego tam nie
b臋dzie bo i sk膮d? Wi臋c przesta艅 bajki SF opowiada膰.


Pozdrawiam

35 Data: Luty 06 2018 13:33:58
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 6 Feb 2018 13:16:11 +0100, RadoslawF napisa(a):

Typowe auto osobowe jaki procent czasu sp阣za jad眂?

Bez znaczenia.
Wa縩e 縠 osiem godzin dziennie sp阣za na z trudem znalezionym
miejscu parkingowym pod prac.

Nie bardzo wiem jak tez chcesz udowodni. Mo縠 postaw j, b阣zie
砤twiej. Pod prac to nigdy nie b阣zie dosy miejsca ale ma硂 kto dzi
je糳zi do pracy :) a b阣zie takich coraz mniej poniewa to praca b阣zie
je糳zi砤 do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :)
A wracaj眂 do stopnia wykorzystania samochodu to 砤two policzy. Zrobi
to za ciebie. Wychodzi jakie 3%. Przez pozosta砮 97% auto moze stanowi
z powodzeniem cz甓 sieci rozproszonej.
--
Jacek
I hate haters.

36 Data: Luty 06 2018 15:53:11
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-06 o聽13:33, Jacek Maciejewski pisze:

Typowe auto osobowe jaki procent czasu sp臋dza jad膮c?

Bez znaczenia.
Wa縩e 縠 osiem godzin dziennie sp臋dza na z trudem znalezionym
miejscu parkingowym pod prac膮.

Nie bardzo wiem jak膮 tez臋 chcesz udowodni膰. Mo縠 postaw j膮, b臋dzi > 砤twiej. Pod prac膮 to nigdy nie b臋dzie dosy膰 miejsca ale ma硂 kto dzi艣
je糳zi do pracy :) a b臋dzie takich coraz mniej poniewa to praca b臋dzie
je糳zi砤 do nich. Trudno to dostrzec malkontentom z urodzenia :)

Jak na razie to wi臋kszo jednak je糳zi do pracy a nie odwrotnie.
Nie zauwa縴砮艣?

A wracaj膮c do stopnia wykorzystania samochodu to 砤two policzy膰. Zrobi臋
to za ciebie. Wychodzi jakie艣 3%. Przez pozosta砮 97% auto moze stanowi膰
z powodzeniem cz臋 sieci rozproszonej.

Nie mo縠 tyle czasu stanowi膰 elementu sieci rozproszonej.
Chyba 縠 kupisz ten pojazd tylko w tym celu i b臋dziesz
go trzyma ca硑 czas podpi臋tego do sieci.
B臋dzie to ekonomicznie nieop砤calne.


Pozdrawiam

37 Data: Luty 06 2018 17:58:39
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 6 Feb 2018 15:53:11 +0100, RadoslawF napisa(a):

Nie mo縠 tyle czasu stanowi elementu sieci rozproszonej.

Nie mo縠 bo tak czy masz jakie argumenty?
--
Jacek
I hate haters.

38 Data: Luty 07 2018 01:12:23
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: RadoslawF 

W dniu 2018-02-06 o聽17:58, Jacek Maciejewski pisze:

Nie mo縠 tyle czasu stanowi膰 elementu sieci rozproszonej.

Nie mo縠 bo tak czy masz jakie艣 argumenty?

Mam i nawet je napisa砮m.
Masz jakie艣 problemy z czytaniem lub zrozumieniem tego co czytasz?


Pozdrawiam

39 Data: Luty 05 2018 19:29:12
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 18:50:45 +0100, RadoslawF napisa(a):

A jak pojedzie spod domu to ju nie jest podpi阾e do sieci.
No chyba 縠 opowiadasz jak倍 bajk SF w kt髍ej dla wszystkich
starczy miejsc parkingowych i przy潮cz do sieci energetycznej.

Typowe auto osobowe jaki procent czasu sp阣za jad眂?
--
Jacek
I hate haters.

40 Data: Luty 05 2018 16:36:41
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Mon, 5 Feb 2018 15:23:29 +0100, ToMasz napisa(a):

Natomiast takie osoby kt髍e maj
otwarte umys硑 i kalkulator, mog spokojnie kupi baterie s硁eczne.
dlatego 縠 przez p蟪 roku oddaj pr眃 do sieci, a drugie p蟪 roku mog
za darmo odebra 80% tego co oddali. podobno nawet po zachodzie s硂馽a
mog pobiera pr眃.

Zapomnia砮 doda 縠 to dzia砤 tylko wtedy kiedy w gridzie 70% mocy
zainstalowanej to elektrownie zawodowe. Niestety, atomowe i w阦lowe, oba
typy bardzo be. Dlatego je likwidujemy i wtedy opcja rozproszonego OZE
plus magazynowanie to jedyne co pozostaje. A magazynowanie w chwilowo
nieu縴wanych autach samo si narzuca. Popatrz tylko jaki procent aut
stoi a jaki jedzie w danym momencie doby.
--
Jacek
I hate haters.

41 Data: Luty 05 2018 20:33:38
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz

Do ups-owej si臋 nie odnosi砮m tylko do Twojej radosnej wizji "砤pania
energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w drogiej
(zamiast pr膮du sieciowego)." 縠 zyski z tego b臋dziesz mia symboliczne.
Ale r骲 jak  uwa縜sz.

Nie wiadomo do czego si臋 odnosi衬櫯, bo nie raczy砮艣 zacytowa膰. :P Ja to
chc臋 kupi膰 jako UPS, a 縠 b臋dzie, to dopiero wykorzystam do innych cel體, a
nie jak sugerujesz g丑wnie do tego. To Tobie si臋 (znowu) ubzdura硂 縠 chc臋
na tym mie膰 jakie艣 szczeg髄ne zyski. Nie chc臋. Inna sprawa, 縠 mniej na tym
strac臋 ni na PV. :P

--
Pozdor
Myjk

42 Data: Luty 06 2018 10:12:58
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Tue, 6 Feb 2018 09:33:46 +0100, ToMasz

Nie chc臋. Inna sprawa, 縠 mniej na tym
strac臋 ni na PV. :P
niemasz najmniejszych szans.

Pytam ponownie. Jak nie b臋dzie pr膮du sieciowego w nocy czy w zimie, to jak
zyskam wi臋cej na tych PV skoro nie b臋d膮 dzia砤膰? Co mi z tego 縠 b臋d臋 m骻
odkupi膰 pr膮d wyrpodukowany w lato, skoro go NIE B臉DZIE w sieci? W ko艅cu ile
b臋dzie kosztowa膰 instalacja b臋d膮ca w stanie da膰 mi 3kW mocy jak TPW2?

--
Pozdor
Myjk

43 Data: Luty 06 2018 09:33:46
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: ToMasz 

W dniu 05.02.2018 o聽20:33, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 19:54:26 +0100, Janusz

Do ups-owej si臋 nie odnosi砮m tylko do Twojej radosnej wizji "砤pania
energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w drogiej

Nie chc臋. Inna sprawa, 縠 mniej na tym
strac臋 ni na PV. :P
niemasz najmniejszych szans. pogadaj z kim艣 kto jest w szkole elektrycznej, albo ma poj臋cie o budowaniu takich urz膮dze艅. nie nabijam si臋, nie kpi臋, dobrze 縴cz臋.
Zasilacz ma jak膮艣 sprawno - zgadzasz si臋? normalny ok 80% super wydajny, w maksymalnym punkcie - mo縠 przekroczy膰 90%, akumulator ma jak膮艣 sprawno i normalne katalogi podaj膮 od 60%. czy teslowe maj膮 90? w膮tpi臋, bo mamy nad morzem elektrownie szczytowo pompow膮 kt髍ej dzia砤nie jest op砤calne i nikt nie chce jej zast膮pi膰 akumulatorami.
przetwornica z 12/24 na 230V te ma jak膮艣 sprawno, wi臋c suma strat, na bank przewy縮zy 20%

ToMAsz

44 Data: Luty 05 2018 19:54:26
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Janusz 

W dniu 2018-02-05 o聽14:25, Myjk pisze:

Mon, 5 Feb 2018 13:30:48 +0100, Janusz

Odnosze wra縠nie, 縠 warunk體 nie odczyta砮艣. :P Zatem powt髍z臋 z
" tak縠 wykorzystywa膰 go do 砤pania energii w taniej by p蠹niej
wykorzystywa膰 na potrzeby domu w drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). "
Do tego si臋 odnios砮m
pomocniczym pytaniem: jaki bedzie koszt PV kt髍e da Ci (jak TPW2) 3kW
u縴tkowej mocy w zimie czy w nocy? Za丑縨y te 7kWh (bo drug膮 cz臋 chc臋
Wiem o tym ale nie o tym pisa砮艣 w fragmencie zacytowanym.

Nie wiem do czego si臋 odnosi砮艣, bo by砤 zacytowana ca硂 mojego postu.
Niemniej niepotrzebnie wyrwa砮艣 z kontekstu tylko cz臋 pasuj膮c膮 do Twojej
teorii ;) bo wyra糿ie napisa砮m, 縠 podstawowym celem instalacji TPW2
b臋dzie funkcja UPS -- a UPS ma to do siebie, 縠 dzia砤 zawsze (naturalnie w
Do ups-owej si臋 nie odnosi砮m tylko do Twojej radosnej wizji
"砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego)."
縠 zyski z tego b臋dziesz mia symboliczne. Ale r骲 jak  uwa縜sz.

--
Pozdr
Janusz

45 Data: Luty 05 2018 21:03:06
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 13:06:56 -0600, Pszemol

No ale nie planujesz odsprzedawania tego pr膮du Elektrowni, prawda?
Tylko na w砤sny u縴tek aby mniej dro縮zej energii zu縴膰 w dzie艅, to ma sens.

Ja chc臋 na w砤sny u縴tek -- bo i tak wykorzystam to co b臋d臋 mia dost臋pne.
Poza tym nikt nie oferuje u nas odkupu zmagazynowanej energii sieciowej. ;P

--
Pozdor
Myjk

46 Data: Luty 08 2018 15:10:48
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Iguan_007 

On Tuesday, February 6, 2018 at 5:07:01 AM UTC+10, Pszemol wrote:
 

Te pomys硑 niestety opieraj膮 si臋 cz臋sto na zmuszaniu Elektrowni przez rz膮dy
lokalne lub stanowe do odkupywania energii od u縴tkownik體 po cenach
detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, kt髍e
kupuj膮
energi臋 w du縴ch blokach ale po cenach hurtowych.

A gdzie konkretnie tak jest? Bo u mnie w Australii energie z PV odkupuje dostawca energii (czyli podmiot niekoniecznie posiadajacy chocby jedna elektrownie) i robi to znacznie ponizej taryfy w jakiej mi sprzedaje energie.

W Polce chyba tez dostawca nie odkupuje pradu po normalnej taryfie:"Prawo Energetyczne stanowi, 縠 cena odkupu ma wynosi膰 80% 艣redniej gie砫owej ceny energii w poprzednim roku. Nie dostaniemy jednak wcale 80% z 0,60 z, kt髍e sami p砤cimy za pr膮d. Cena gie砫owa nie obejmuje op砤t przesy硂wych oraz sta硑ch, kt髍e ponosimy jako klienci. W efekcie otrzymamy poni縠j 0,20 z/kWh"

Pozdrawiam,
Iguan  

--
Tu i tam:  
https://sites.google.com/site/iguan007/

47 Data: Luty 05 2018 13:06:56
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Pszemol 

"Myjk"  wrote in message

Tutaj jest to oczywi艣cie na znacznie wi臋ksz膮 skal臋, niemniej jednak
砤dowanie w nocy jak s膮 przeci膮gi w sieci i wypluwanie tego w szczycie
mo縠
mie膰 sens. Naturalnie to pod warunkiem 縠 kto艣 ma w samochodzie akumulator
90kWh a zu縴wa dziennie np. 30kWh na jazd臋 -- wtedy ~40kWh b臋dzie m骻
spokojnie odda膰.

Te pomys硑 niestety opieraj膮 si臋 cz臋sto na zmuszaniu Elektrowni przez rz膮dy
lokalne lub stanowe do odkupywania energii od u縴tkownik體 po cenach
detalicznych, co nie jest zbyt fair z punktu widzenia Elektrowni, kt髍e
kupuj膮
energi臋 w du縴ch blokach ale po cenach hurtowych.

To, 縠 cena detaliczna w nocy jest ni縮za od ceny detalicznej w dzie艅
oznacza 縠 przewa縩ie cena hurtowa w nocy jest te ni縮za od ceny
hurtowej w dzie艅 ale nie oznacza 縠 cena hurtowa w dzie艅 jest ni縮za
od ceny detalicznej w nocy - Elektrownia traci砤by na tym interesie...

Ja zreszt膮 planuj臋 zamontowa膰 w domu Tesla Power Wall (2) jako UPS (chyba
縠 i臋 Tesli do tego czasu dorobi臋) ;) a przy okazji tak縠 wykorzystywa膰 go
do 砤pania energii w taniej by p蠹niej wykorzystywa膰 na potrzeby domu w
drogiej (zamiast pr膮du sieciowego). Wysz硂 mi, 縠 to ta艅sze i sprawniejsze
ni np. panele PV. No bo jak si臋 w nocy na砤duje, to w dzie艅 dzia砤
niezale縩ie od tego czy s硂艅ce jest czy go nie ma, a do tego dzia砤 te w
nocy jak nie ma pr膮du w sieci (oraz si衬 rzeczy s硂艅ca) i potrafi da膰
nawet
do 3kW ci膮g砮 stabilnej mocy (nawet niema衬 PC grzej膮c膮 dom, czy kuchenk臋
indukcyjn膮 si臋 z tego zasili).

No ale nie planujesz odsprzedawania tego pr膮du Elektrowni, prawda?
Tylko na w砤sny u縴tek aby mniej dro縮zej energii zu縴膰 w dzie艅, to ma sens.

48 Data: Luty 05 2018 11:52:55
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Jacek Maciejewski"  napisa w wiadomo禼i grup

W ostatnim w眛ku na ten temat by硂 sporo lament體 o kosztach pr眃u ale
nikt nie poruszy tego aspektu:
http://www.chip.pl/2018/02/kierowcy-elektrycznych-aut-zarobia-sprzedazy-pradu/

Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz odjechac nie mozna :-)
Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac jak sie zepsuje ? :-)

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i gwarancja sie wyczerpala.

A tu macie jeszcze jeden przyk砤d budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, cho ma to jedynie lu糿y zwi眤ek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii

Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i surowcow co samochody :-(

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25 sekund.

J.

49 Data: Luty 05 2018 12:03:20
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.

Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji"
to mo縠 tylko szrek wpa. :P
 
Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz
odjechac nie mozna :-)

Przecie pisz膮 o inteligentnych "砤dowarkach", czyli pewnie b臋dzie mo縩a
okre艣li膰 poziom roz砤dowania itd.

Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu
ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale
czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac
jak sie zepsuje ? :-)

Ale skoro ju masz akumulator, to po co Ci ha砤艣liwy i 艣mierdz膮cy
generator? Ja z podobnego punktu widzenia wyszed砮m gdy zacz膮砮m si臋
zastanawia膰 nad TPW2 zamiast serii UPS體.

No i ... potem serwis powie - pana bateria ma za zoba juz 1000 cykli i
gwarancja sie wyczerpala.

To jest jakie艣 zagro縠nie.

A tu macie jeszcze jeden przyk砤d budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, cho膰 ma to jedynie lu糿y zwi膮zek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i
surowcow co samochody :-(

No w砤艣nie, st膮d pewnie pomys na wykorzystanie baterii w samochodach je艣li
kto艣 ich codziennie nie potrzebuje w ca硂艣ci.
 
A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25
sekund.

Ale przecie tam jest mowa o setkach tysi臋cy ludzi a nie milionach (a Ty
jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzgl臋dni砮艣, a kt髍e s膮 ju na brak
pr膮du generatorami zabezpieczone).

--
Pozdor
Myjk

50 Data: Luty 05 2018 03:15:28
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor:

In May 2016, Nissan and Enel power company announced a collaborative V2G trial project in the United Kingdom, the first of its kind in the country.[32] The trial comprises 100 V2G charging units to be used by Nissan Leaf and e-NV200 electric van users. The project claims electric vehicle owners will be able to sell stored energy back to the grid at a profit.

cale 100 ladowarek planowo (podaja w roznych zrodlach)
czyli jedziemy na jakies zadupie naszym Nissanem Leaf podlaczamy wtyczke wyciagamy rower albo wzywamy taxe i jedziemy 33 km na chate :-) spimy godzine krocej bo auto trzeba odebrac po czym zamawiamy taxe bo rowerem jednak za daleko i juz jestesmy zarobieni cale 0,2665 centa minus koszta taxi :-)

nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

51 Data: Luty 05 2018 17:11:13
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 03:15:28 -0800 (PST), 

nie potrzeba giganta intelektu zeby uzmyslowic sobie ile ograniczen ma
ten projekt i jak nikle sa szanse na komercyjny sukces

Ale wida膰 potrzeba podstaw intelektu by zrozumie膰, 縠 jak si臋 ju posiada
co艣 co nie jest w pe硁i wykorzystane to nic stoi na przeszkodzie aby to
udost臋pni膰 -- gdy alternatyw膮 ma by膰 bezu縴tecznie stanie tylko dla samego
faktu gotowo艣ci i lepszego samopoczucia malkontent體. ;p

Tymczasem s膮 ludzie kt髍zy dzia砤j膮 w schemacie i mog膮 sobie pozwoli膰 na
odpowiednie zaplanowanie tematu i udost臋pnienie (aby elektrownie nie
musia硑 inwestowa膰 i podwy縮za膰 cen) -- a jednocze艣nie jeszcze zarobi膰,
oczywi艣cie niedu縠, bo przeciez nikt nie m體i aby kupowa膰 auto elektryczne
aby taki proceder mia zwr骳i膰 jego zakup.

ale cieszmy sie ze GB wybrala Brexit teraz to ich pieniadze :-)

Ten u艣mieszek to taki trch臋 g硊pkowaty jest w 艣wietle tego ile jest warta
ich waluta w stosunku od naszej, a nawet do europejskiej. Historia
pokazuje, 縠 ich decyzje polityczno-gospodarcze by硑 znacznie lepsze ni u
nas gdy wielokrotnie szybko si臋 rozprawili z problemami, a my w nich
grz臋糿iemy 30-40 lat p蠹niej. Dlatego pytam ponownie, z czego si臋 tak
szczerzysz? ;P

--
Pozdor
Myjk

52 Data: Luty 05 2018 13:16:20
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 11:52:55 +0100, J.F.

Nie bardzo rozumiem.
Samochody maja posluzyc jako rezerowa bateria ?
To chyba niespecjalnie bedzie zrodlo zarobku.

No raczej nie, dlatego na pieprzenie o "spekulacji"
to mo縠 tylko szrek wpa. :P

Pomysl moze i dobry, ale pradu zabraklo, auto pomoglo ... a teraz
odjechac nie mozna :-)

Przecie pisz膮 o inteligentnych "砤dowarkach", czyli pewnie b臋dzie mo縩a
okre艣li膰 poziom roz砤dowania itd.

Niektorzy by sie moze ucieszyli, jakby tak po zerwaniu kabli w domu
ponownie sie zrobilo cieplo i przyjemnie i telewizja zagrala ... ale
czy nie lepiej pojechac do Castoramy po generator, a po tygodniu oddac
jak sie zepsuje ? :-)

Ale skoro ju masz akumulator, to po co Ci ha砤艣liwy i 艣mierdz膮cy
generator?

Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

Ja z podobnego punktu widzenia wyszed砮m gdy zacz膮砮m si臋
zastanawia膰 nad TPW2 zamiast serii UPS體.

IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo - solary czy wiatrak.

A tu macie jeszcze jeden przyk砤d budowy rozproszonej sieci opartej o
OZE, cho膰 ma to jedynie lu糿y zwi膮zek z samochodami:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/32225/tesla-zbuduje-najwiekszy-na-swiecie-domowy-magazyn-energii
Z samochodami jest o tyle wspolne, ze uzywa tych samych baterii i
surowcow co samochody :-(

No w砤艣nie, st膮d pewnie pomys na wykorzystanie baterii w samochodach je艣li
kto艣 ich codziennie nie potrzebuje w ca硂艣ci.

Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym punkcie.
No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke polowa pojemnosci akumulatora..

A 129MWh ... w Polsce starczyloby na zasilanie kraju przez jakies 25
sekund.
Ale przecie tam jest mowa o setkach tysi臋cy ludzi a nie milionach (a Ty
jeszcze pewnie firmy wszelakie w PL uwzgl臋dni砮艣, a kt髍e s膮 ju na brak
pr膮du generatorami zabezpieczone).

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do szczytow, to moze i to by mialo sens.

W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

J.

53 Data: Luty 05 2018 14:38:26
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.

Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

To znowu zale縴 od sytuacji. Jak ju wspomina砮m u mnie przerwy w dostawie
pr膮du zdarzaj膮 si臋 niezmiernie rzadko. Jakbym kupi generator, to przez 10
lat bym ze艅 nie skorzysta ani razu, za to maj膮c akumulator, poza funkcj膮
UPS wykorzystywa砨ym go codziennie.

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)

I co, zatankowa do pe硁a i nie mia potem ch臋ci work體 z piaskiem nosi膰?
:P

Ja z podobnego punktu widzenia wyszed砮m gdy zacz膮砮m si臋
zastanawia膰 nad TPW2 zamiast serii UPS體.
IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
solary czy wiatrak.

Za du縪 dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, 縠 si臋 nie op砤caj膮
bez dop砤t. To ju wol臋 zamontowa膰 TPW2 i dzia砤膰 w trybie j.w. 衬卍owa膰 w
taniej i u縴tkowa膰 w drogiej jednocze艣nie maj膮c UPS. Jakby si臋 da硂 w
podobny spos骲 wykorzysta膰 jeszcze auto elektryczne to by砤by super sprawa
jak dla mnie.
 
Jest jakas idea niekonkurencyjna ... ale to dopiero w kolejnym
punkcie.
No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc
w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
polowa pojemnosci akumulatora..

No w砤艣nie, a jak ja je縟磕 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
by mi wystarczy, Tesla to ju w og髄e...

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milion體 ludzi, wi臋c nie wiesz na ile
mo縠 starczy膰.
 
No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
szczytow, to moze i to by mialo sens.
W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja
czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.
 
U nas jest inaczej my艣lisz? :P Ja bym tak膮 energi臋 wykorzystywa cho膰by do
zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie b臋d膮 w nowym domu bo grza膰
bed臋 pr膮dem), a pracuj臋 g丑wnie w drogiej, wi臋c i energi臋 bytow膮 w drogiej
zu縴wam.

--
Pozdor
Myjk

54 Data: Luty 05 2018 15:52:22
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 13:16:20 +0100, J.F.

Zeby jak przerwa w pradzie sie przedluzy nie zostac
bez pradu, bez ciepla i bez transportu :-P

To znowu zale縴 od sytuacji. Jak ju wspomina砮m u mnie przerwy w dostawie
pr膮du zdarzaj膮 si臋 niezmiernie rzadko. Jakbym kupi generator, to przez 10
lat bym ze艅 nie skorzysta ani razu, za to maj膮c akumulator, poza funkcj膮
UPS wykorzystywa砨ym go codziennie.

Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia mozliwosci zakupu generatora :-)
W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

Kiedys tak kumplowi mowie - powodz idzie, zatankuj do pelna :-)
I co, zatankowa do pe硁a i nie mia potem ch臋ci work體 z piaskiem nosi膰?
:P

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km :-)

Ja z podobnego punktu widzenia wyszed砮m gdy zacz膮砮m si臋
zastanawia膰 nad TPW2 zamiast serii UPS體.
IMO to ten TPW ma sens, jak masz jakies wlasne kaprysne zrodlo -
solary czy wiatrak.
Za du縪 dobra w dobrze. PV czy wiatrak jest tak drogie, 縠 si臋 nie op砤caj膮
bez dop砤t.

Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje ~40gr/kWh.
Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial.
A niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi rocznie.

W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba zasilac i wychodzi za darmo :-)

To ju wol臋 zamontowa膰 TPW2 i dzia砤膰 w trybie j.w. 衬卍owa膰 w
taniej i u縴tkowa膰 w drogiej jednocze艣nie maj膮c UPS. Jakby si臋 da硂 w
podobny spos骲 wykorzysta膰 jeszcze auto elektryczne to by砤by super sprawa
jak dla mnie.

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do pracy, i co - oddajesz do sieci ?
Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac do 22 ?

No i nie jestem pewnien czy chcialbym miec nienaladowane auto ... choc
w sumie, majac taka Tesle i w planach jedynie powrot do domu 30km
powiedzmy, mozna by w nocy naladowac i w dzien wspomoc energetyke
polowa pojemnosci akumulatora..

No w砤艣nie, a jak ja je縟磕 4km dziennie to nawet testowany niedawno miev
by mi wystarczy, Tesla to ju w og髄e...

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Tam jest mowa o wielkim, dedykowanym magazynie.
Tak wielkim, ze na pol minuty moze starczyc :-P

No jest, ale nie w odniesieniu do milion體 ludzi, wi臋c nie wiesz na ile
mo縠 starczy膰.

Znam za to spozycie Polski.

No dobra, jakby ich bylo kilka, i liczymy tylko jako buforowy do
szczytow, to moze i to by mialo sens.
W UK to maja problem - jak jest przerwa w meczu, to wszyscy wlaczaja
czajniki. I nagle trzeba 5-10 GW mocy wiecej.
Na pare minut. Takie magazyny moze mialyby u nich sens.

U nas jest inaczej my艣lisz? :P

W przerwie meczu to sie piwo otwiera :-)

Ja bym tak膮 energi臋 wykorzystywa cho膰by do
zasilenia komputra -- bo mam 2 taryfy (i dwie b臋d膮 w nowym domu bo grza膰
bed臋 pr膮dem), a pracuj臋 g丑wnie w drogiej, wi臋c i energi臋 bytow膮 w drogiej
zu縴wam.

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

J.

55 Data: Luty 07 2018 23:02:40
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: J.F. 

U縴tkownik "Myjk"  napisa w wiadomo艣ci grup Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.

Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)

Mo縧iwo艣ci s膮, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu?

Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Nie praktykuj臋. ;P Poza tym jak jednym u縴ciem
planujesz zajecha膰 generator?

Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)

艢wietnie, ale nadal nie kupuje si臋 kosiarki 縠by je糳zi膰 do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodni膰 swoje racje.

Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny samochod) na dojazd do pracy :-)

Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje
~40gr/kWh. Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial. A
niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi
rocznie.
W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba
zasilac i wychodzi za darmo :-)

Przez ostatnie dwa lata w lato klim臋 w salonie w衬卌zy砮m mo縠 z 6x i szybko
wy衬卌zy砮m, bo marz砮m. :P

To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly fale upa硂w.

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do
pracy, i co - oddajesz do sieci ?

Taka jest idea.

Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac
do 22 ?

Po co, skoro mo縠sz wr骳i膰 bez do砤dowania w szczycie, po drodze jeszcze po
zakupy podjecha膰 i dziecko odebra膰 ze szko硑?

Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ... balbym sie, ze nie dojade :-)

Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile
tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?
To musi by膰 koniecznie INTERES na skal臋 spekulacji 縠by trzeba by硂 robi膰?
W moim mniemaniu ten pomys ma r體nowa縴膰 zu縴cie energii a nie jakie艣
przera糽iwe zyski przynosi膰.

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ... chyba nie warto ryzykowac :-)

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)
Ale nie u縴tkownika. Natomiast w domu, cho膰by do szybkiego 砤dowania 3F,
faktycznie trzeba b臋dzie kupi膰. Ciekawe czy TPW2 by co艣 poradzi na to. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

Znam za to spozycie Polski.

Czy tam by砤 mowa o ca砮j Australii?

Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytuj膮 mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do kt髍ego
podepn臋 swobodnie 3 monitory

Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

J.

56 Data: Luty 08 2018 08:41:17
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Wed, 7 Feb 2018 23:02:40 +0100, J.F.

Jak Chinczyk Polakowi, tak odwrotnie :-)

Je艣li zrobisz komu艣 kuku, to swojemu, kt髍y to importuje i sprzedaje.
 
Myslisz ze najtansza chinszczyzna wytrzyma 100h pracy ?

Powinna, chyba 縠 jej oleju nie dasz do 縜rcia.
 
艢wietnie, ale nadal nie kupuje si臋 kosiarki 縠by je糳zi膰 do pracy, a
Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodni膰 swoje racje.
Eee - wydaje mi sie, ze to Ty proponujesz kosiarke (tzn elektryczny
samochod) na dojazd do pracy :-)

Kosiarka to kosiarka a samoch骴 to samoch骴.
Kosiark膮 si臋 s砤bo je糳zi do pracy,
samochodem elektrycznym cudownie. :P
 
Przez ostatnie dwa lata w lato klim臋 w salonie w衬卌zy砮m mo縠 z 6x i
szybko
wy衬卌zy砮m, bo marz砮m. :P
To gdzie Ty mieszkasz - o ile pamietam to przez ostatnie dwa lata byly
fale upa硂w.

W Warszawie. Pytanie gdzie Ty by砮艣 ostatnie dwa lata, bo o ile jeszcze 3-4
lata temu by硑 upa硑 縠 w basenie mia砮m wod臋 i po 32sC z samego s硂艅ca,
tak ostatnie dwa lata ledwo by硂 24, do 26 w porywach.
 
Tesla z zasiegiem 500km moze i tak, jakims Nissanem z 80 km ...
balbym sie, ze nie dojade :-)

Ale jecha砮艣 tym Nissanem, 縠 twierdzisz 縠 sprawny ma 80km zasi臋gu? No bo
chyba nie chcesz si臋 opiera膰 na do艣wiadczeniu wspomnianego niedawno trupka,
niewyklucozne 縠 jakiego艣 popowodziowego, przys砤nego ze stan體 kt髍y
zakupi kolega jutubera?

zaraz tam przerazliwe, ale jak przyniesie 1zl dziennie ...
chyba nie warto ryzykowac :-)

Tygodniowo 7 czyli kolejne 100km za darmo. :P

A po co w domu szybka ? Moze sie i cala noc ladowac :-)

W razie jakby zasz砤 potrzeba na砤dowania szybciej, albo wi臋cej.
 
Laptopa sobie kup z duza bateria :-P
Irytuj膮 mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do kt髍ego
podepn臋 swobodnie 3 monitory
Teraz mam taki z HDMI i VGA ... no i wlasnym ekranem ...

VGA :>>>> Z baterii w laptopie zasilisz te zewn臋trzne monitory? :P

--
Pozdor
Myjk

57 Data: Luty 06 2018 12:11:23
Temat: Re: Cd. samochod體 elektrycznych
Autor: Myjk 

Mon, 5 Feb 2018 15:52:22 +0100, J.F.

Dlatego nie namawiam do zakupu generatora, tylko do sprawdzenia
mozliwosci zakupu generatora :-)

Mo縧iwo艣ci s膮, codziennej potrzeby nie ma.

W razie potrzeby kupic najtansze g*, zajechac, oddac na gwarancje :-)

To tak po polaczkowatemu? Nie praktykuj臋. ;P Poza tym jak jednym u縴ciem
planujesz zajecha膰 generator?
 
Zatankowal i spal spokojnie, ze bedzie sie mozna ewakuowac.
To akurat w delegacji bylo, wiec worki nas nie interesowaly, ale
inaczej sie jedzie ze swiadomoscia zasiegu 1000 km, a inaczej 100 km
:-)

艢wietnie, ale nadal nie kupuje si臋 kosiarki 縠by je糳zi膰 do pracy, a Ty
uparcie taki schemat budujesz aby udowodni膰 swoje racje.
 
Taki jeden znajomy zainstalowal PV i sie chwalil, ze go prad kosztuje
~40gr/kWh. Taniej niz z sieci. Ale on zapotrzebowanie na prad mial. A
niestety cos sie zepsulo i nie moge sprawdzic jak mu to wychodzi
rocznie.
W upalne lato swietne, bo im wiecej slonca, tym bardziej klime trzeba
zasilac i wychodzi za darmo :-)

Przez ostatnie dwa lata w lato klim臋 w salonie w衬卌zy砮m mo縠 z 6x i szybko
wy衬卌zy砮m, bo marz砮m. :P Cz臋艣ciej jej ostatnio u縴wam do grzania w zimie
-- tylko PV by mi jej raczej nie zasili硑 poprzez u硂mno tego systemu.

Tylko jak to sobie wyobrazasz - ladujesz tanio w nocy, jedziesz do
pracy, i co - oddajesz do sieci ?

Taka jest idea.

Zeby ok 14-tej podladowac na parkingu, przywiezc do domu i korzystac
do 22 ?

Po co, skoro mo縠sz wr骳i膰 bez do砤dowania w szczycie, po drodze jeszcze po
zakupy podjecha膰 i dziecko odebra膰 ze szko硑?
 
Tylko z Tesla to moze bylby jakis interes, a z mniejsza bateria - ile
tego pradu mozna przywiezc - za 2 zl ?

To musi by膰 koniecznie INTERES na skal臋 spekulacji 縠by trzeba by硂 robi膰?
W moim mniemaniu ten pomys ma r體nowa縴膰 zu縴cie energii a nie jakie艣
przera糽iwe zyski przynosi膰.

A "inteligentna ladowarka" bedzie kosztowala z 10 tys co najmniej :)

Ale nie u縴tkownika. Natomiast w domu, cho膰by do szybkiego 砤dowania 3F,
faktycznie trzeba b臋dzie kupi膰. Ciekawe czy TPW2 by co艣 poradzi na to. :P
 
Znam za to spozycie Polski.

Czy tam by砤 mowa o ca砮j Australii?
 
Laptopa sobie kup z duza bateria :-P

Irytuj膮 mnie laptopy z zasady -- poza tym zapodaj laptopa do kt髍ego
podepn臋 swobodnie 3 monitory i jeszcze zagram np. w PUBG bez telepania oczu
i kt髍y nie b臋dzie mi wy nad uchem. :>

--
Pozdor
Myjk

Re: Cd. samochod贸w elektrycznych



Grupy dyskusyjne