Grupy dyskusyjne   »   Ciekawostka? 940 vs. Modus

Ciekawostka? 940 vs. Modus



1 Data: Wrzesien 16 2007 20:54:05
Temat: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: kamil d 

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault. http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego znaczenia jak mogło by się wydawać.

--
kamil d
red 206 Mysłowice



2 Data: Wrzesien 16 2007 21:12:12
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: MAJA-BIURO 

kamil d
red 206 Mysłowice
Dla mnie to oczywistosc. Bawia mnie ludzie, ktorzy mysla, ze jak jezdza 5
metrowym 20 letnim autem to sa bezpeiczni, a tak w rzeczywistosci to
najmniejsze dzisiejsze auto zapewnia lepsza ochrone pasazerom. Mowie
oczywiscie o bezpieczenstwie biernym, bo czynne to cale lata swietlne
roznicy.
Pzdr

3 Data: Wrzesien 16 2007 21:15:28
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"MAJA-BIURO"  wrote in message

> kamil d
> red 206 Mysłowice
Dla mnie to oczywistosc. Bawia mnie ludzie, ktorzy mysla, ze jak jezdza 5
metrowym 20 letnim autem to sa bezpeiczni, a tak w rzeczywistosci to
najmniejsze dzisiejsze auto zapewnia lepsza ochrone pasazerom. Mowie
oczywiscie o bezpieczenstwie biernym,

Zgoda.

bo czynne to cale lata swietlne
roznicy.

Dlaczego?


MK

4 Data: Wrzesien 16 2007 21:26:31
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: MAJA-BIURO 


Dlaczego?


MK
Stan techniczny to podstawa, lepsze sysytemy elektoroniczne takie jak ABS,
ESP itd. szybciej i sprawniej dzialajace od swoich prototypow, lepsze
zawieszenia, materialy, itd. co zreszta dobrze widac na tym crash tescie,
wielu drobnych, ale skutecznych dzialan na rzecz bezpieczenstwa z wierzchu
nie widac ale pomagaja....

5 Data: Wrzesien 16 2007 21:28:46
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"MAJA-BIURO"  wrote in message

>
> Dlaczego?
>
>
> MK
Stan techniczny to podstawa, lepsze sysytemy elektoroniczne takie jak ABS,
ESP itd. szybciej i sprawniej dzialajace od swoich prototypow, lepsze
zawieszenia, materialy, itd. co zreszta dobrze widac na tym crash tescie,
wielu drobnych, ale skutecznych dzialan na rzecz bezpieczenstwa z wierzchu
nie widac ale pomagaja....

Aaa, zrozumiałem wcześniej, że w drugą stronę, że stare miały lepsze
bezpieczeństwo czynne.


MK

6 Data: Wrzesien 16 2007 21:14:25
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"kamil d"  wrote in message

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
znaczenia jak mogło by się wydawać.

Trzy mity obalone na raz.

1. Mit bezpieczeństwa Volvo
2. Mit bezpieczeństwa aut z długim przodem
3. Mit bezpieczęńśtwa starych konstrukcji.


MK

7 Data: Wrzesien 16 2007 22:27:08
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Marek P. 

Trzy mity obalone na raz.

1. Mit bezpieczeństwa Volvo

Aby to stwierdzić należałoby go spróbowac z R19 alboz jakimś innym z tamtych
lat

2. Mit bezpieczeństwa aut z długim przodem

Po tym jednym teście? A gdzie inne auta z długim przodem?

3. Mit bezpieczęńśtwa starych konstrukcji.

Był bezpieczny jak na swoje czasy.

Po jednym teście obalasz wszystkie mity ???
--
Pozdr

Marek P.

8 Data: Wrzesien 16 2007 22:28:33
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Marek P. 

Myślę że ten test powstał po to aby pokazać co zrobiono przez kilka lat w
temacie a nie aby obalać mity.

--
Pozdr

Marek P.

9 Data: Wrzesien 16 2007 23:42:01
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Marek P."  wrote in message

> Trzy mity obalone na raz.
>
> 1. Mit bezpieczeństwa Volvo

Aby to stwierdzić należałoby go spróbowac z R19 alboz jakimś innym z
tamtych
lat

> 2. Mit bezpieczeństwa aut z długim przodem

Po tym jednym teście? A gdzie inne auta z długim przodem?

> 3. Mit bezpieczęńśtwa starych konstrukcji.

Był bezpieczny jak na swoje czasy.

Niektórzy twierdzą, że dalej jest. Generalnie chodziło mi o odniesienie do
dzisiejszych czasów (starsze auta vs. nowsze auta).

Po jednym teście obalasz wszystkie mity ???

Ten test jednak sporo pokazuje.


MK

10 Data: Wrzesien 16 2007 23:26:40
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: AL 

Sanctum Officium pisze:

"kamil d"  wrote in message

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
znaczenia jak mogło by się wydawać.

Trzy mity obalone na raz.

1. Mit bezpieczeństwa Volvo
2. Mit bezpieczeństwa aut z długim przodem
3. Mit bezpieczęńśtwa starych konstrukcji.


jeszcze jeden mit, czesto poruszany na forum:
<cytat>za bardzo kocham moja ..... (np.zone) by pozwolic jej jezdzic malym autkiem - dlatego jezdzi ........ (np.scorpio) </cytat>

--
pozdr
Adam (AL)
TG

11 Data: Wrzesien 16 2007 23:44:14
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"AL"  wrote in message

Sanctum Officium pisze:
> "kamil d"  wrote in message
>
>> Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
>> http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
>> kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
>> znaczenia jak mogło by się wydawać.
>
> Trzy mity obalone na raz.
>
> 1. Mit bezpieczeństwa Volvo
> 2. Mit bezpieczeństwa aut z długim przodem
> 3. Mit bezpieczęńśtwa starych konstrukcji.
>
>
jeszcze jeden mit, czesto poruszany na forum:
<cytat>za bardzo kocham moja ..... (np.zone) by pozwolic jej jezdzic
malym autkiem - dlatego jezdzi ........ (np.scorpio) </cytat>

Scorpio przegnitym tak, że w czasie dzwonu pokruczy się jak herbatnik ;-)


MK

12 Data: Wrzesien 17 2007 10:45:11
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

jeszcze jeden mit, czesto poruszany na forum:

To nie forum, tylko usenet.

<cytat>za bardzo kocham moja ..... (np.zone) by pozwolic jej jezdzic malym autkiem - dlatego jezdzi ........ (np.scorpio) </cytat>

W watku, z ktorego zacytowales moja wypowiedz, byla mowa o smarcie i czymkolwiek wiekszym. Jesli fizyk w podstawowce nie zostawil Cie na drugi rok, to powinienes wiedziec, dlaczego lepiej byc w duzym aucie.
Jesli dobrze pamietam, to:
p1=m1*v1=p2=m2*v2
To w sensie tylko mas i predkosci (nie konstrukcji).

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl  <<<<*******

13 Data: Wrzesien 17 2007 09:47:02
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor:  

Pawel \O'Pajak\  napisał(a):


W watku, z ktorego zacytowales moja wypowiedz, byla mowa o smarcie i
czymkolwiek wiekszym. Jesli fizyk w podstawowce nie zostawil Cie na
drugi rok, to powinienes wiedziec, dlaczego lepiej byc w duzym aucie.
Jesli dobrze pamietam, to:
p1=m1*v1=p2=m2*v2

No i co z tego wzoru wynika? Absolutnie nic, oprocz tego ze chyba na fizyce
sie nie znasz.

A co do mas, to wyobraz sobie jak pocisk wystrzelony uderza w torbe z woda -
i co? twierdzisz ze pocisk sie rozwali a torba wytrzyma?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

14 Data: Wrzesien 17 2007 12:23:34
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: AL 

Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

jeszcze jeden mit, czesto poruszany na forum:

To nie forum, tylko usenet.

<cytat>za bardzo kocham moja ..... (np.zone) by pozwolic jej jezdzic malym autkiem - dlatego jezdzi ........ (np.scorpio) </cytat>

W watku, z ktorego zacytowales moja wypowiedz, byla mowa o smarcie i czymkolwiek wiekszym.

nie Ty pierwszy podales taki przyklad.

Jesli fizyk w podstawowce nie zostawil Cie na drugi rok, to powinienes wiedziec, dlaczego lepiej byc w duzym aucie.
Jesli dobrze pamietam, to:
p1=m1*v1=p2=m2*v2

prawo zachowania pedu ma tu niewielkie znaczenie (albo wrecz zadne)
- bo musialbyc to donosic do punktow materialnych o masie lub zblizyc sie do modelu z lekcji fizyki - czyli kul.

Zauwaz tez, ze porownujemy tu zderzenia samochodow osobowych - o masach nie bardzo od siebie odbiegajacych - bo tylko takie porownanie ma sens.

Modele rzeczywiste nie do konca sie tak zachowaja (jak sztywne kulki) - ze wzgl m.in. na zlozona konstrukcje, ksztalt, etc (nie mozesz ich traktowac tylko jako masa skupiona) -  bo model maly wbije sie w ten duzy, (lub wrecz go przetnie ;) - bo jego konstrukcja na to mu pozwoli (sztywna kabina i kontrolowane strefy zgniotu).  Oczywiscie do pewnego momentu - bo w koncu jak smart trafi na ciezarowke, czy mercedesa S klasy (jest na youtube taki przyklad) - to odbije sie jak pileczka - ale to juz jest b.znaczasa roznica mas.
Obecnie zalezy konstruktorom, by samochody w wypadku raczej sie skleily ze soba niz odbily (dlatego masz strefy zgniotu a nie sztywne orurowanie dookola)



--
pozdr
Adam (AL)
TG

15 Data: Wrzesien 17 2007 20:50:56
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 16 Sep 2007 23:26:40 +0200, AL  wrote:

jeszcze jeden mit, czesto poruszany na forum:
<cytat>za bardzo kocham moja ..... (np.zone) by pozwolic jej jezdzic
malym autkiem - dlatego jezdzi ........ (np.scorpio) </cytat>

Mhm. Szczególnie, że akurat crash test Scorpio vs kurdupel (Pug 206)
był wykonany przez tego, co tak pisał. I Pug poległ.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

16 Data: Wrzesien 16 2007 19:50:58
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: nowy140 

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
znaczenia jak mogło by się wydawać.

--
kamil d
red 206 Mysłowice

No nie powiem ze zszokowalo mnie to. Film filmem ale rzeczywistosc jest
b.skomplikowana. Mam kumpla prokuratora ktory jezdzi do wypadkow z ofiarami
smiertelnymi /maja dyzury - do trupa prorok musi podjechac/ i jak opisuje te
zdarzenia to wlasnie blacha robi czynnik przezycia w wypadkach. Wlasnie beczka,
volvo, w124, bmw7 - to w prawdziwych kolizjach z malymi autami wygrywa.
Widocznie modus ani nie jest taki znowu maly ani to Volvo nie jest tak
bezpieczne. Starosc blachy widocznie robi swoje....
co to modus? megana czy clio? na czym to postawili?
tak BTW nurtuje mnie pytanie jak by to wygladalo jakby ciupneli go z 750i -
autem obecnie bardzo tanim - no i starym. Ale wez i utrzymaj metr szescienny
silnika w ryzach budy - ciezki, mocny. Tu juz buda musi byc solidniejsza. Mysle
ze wlazlo by w modusa jak w maslo.
No to tyle.
ps jaki serwer news puszcza posty slane z UMTS z Niemiec przez proxy? Onetowy
poza www juz tego nie umozliwia a aplet www z tymi ich ograniczeniami i
logowaniem nie nadaje sie na dluzsza mete...ćam awruk onetowe eluic!

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

17 Data: Wrzesien 16 2007 22:51:51
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: kamil d 

nowy140 pisze:

co to modus? megana czy clio? na czym to postawili?

Clio III

tak BTW nurtuje mnie pytanie jak by to wygladalo jakby ciupneli go z 750i -
autem obecnie bardzo tanim - no i starym. Ale wez i utrzymaj metr szescienny
silnika w ryzach budy - ciezki, mocny. Tu juz buda musi byc solidniejsza. Mysle
ze wlazlo by w modusa jak w maslo.

Myślę że wynik wcale nie był by taki oczywisty, środek pewno był by nie ruszony bo nowe konstrukcje są bardzo sztywne. Ale czy Modus by się przewrócił tego już nie wiadomo.

Tu jest Smart vs. S-klasse (było pewnie wiele razy na grupie): http://youtube.com/watch?v=TytcvBjCb4Y - Smart skacze jak ping-pong, tyle że tutaj różnica wielkości i masy dużo większa niż pomiędzy Modusem a 7er.

--
kamil d
red 206 Mysłowice

18 Data: Wrzesien 16 2007 22:45:28
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Miki 
19 Data: Wrzesien 16 2007 16:53:21
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Pete 


"Miki" wrote

Dla porownania V850
http://pl.youtube.com/watch?v=3_fN9CCMZXg

W co on uderzył, że tak się ładnie poślizgnął?  Jakaś tafla metalowa? Lód?

Pete

20 Data: Wrzesien 16 2007 23:48:44
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Miki"  wrote in message

Dla porownania V850
http://pl.youtube.com/watch?v=3_fN9CCMZXg

Takie filmy reklamowe Vovlo robiłu już w latach 80-tych, jak nie wcześniej.
Pewnie znajdzie się taki film, ale z udziałem 940. Pamiętam taki filmy z
740.


MK

21 Data: Wrzesien 17 2007 00:09:44
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Michał 

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault. http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego znaczenia jak mogło by się wydawać.


No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test był tendencyjny. A co do różnicy mas to Modus waży około 1150, Volvo 1450 (to lekki duży samochód), zresztą nawet to widać że konstrukcja dość lekka. Różnica mas netto to 26% z pasażerami 150 kg różnica mas to jedynie 23%. I to ma być porównanie starego ciężkiego auta z nowym lekkim? No nie rozśmieszajcie mnie :)

Sam mam BMW E32, masa netto jakieś 1660 kg i gdy piszę o małych autach to mam na myśli mniejsze niż Modus. Innym słowem na zderzenie czołowe z Panda, Aygo, Punto II, nową Fiestą to bym poszedł i wyszedł chyba lepiej niż pasażerowie drugiego auta jeśli to miałby być jakiś zakład.
Ale już do nowego Focusa, Modusa czy innego Civica to bym się już trochę bał bo moglibyśmy wyjść podobnie :)
I tu jest różnica 50% mas i to jest różnica, rzeczywista a nie marketingowa.

A bezpieczeństwo czynne? Ja mam ASC, ABS, rozkład mas 50/50, niższy środek ciężkości, amortyzatory wymienione 5 000 km temu więc chyba nie gorsze niż te w nowym Focusie? ;-)



Pozdrawiam

22 Data: Wrzesien 17 2007 00:23:59
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Michał"  wrote in message

> Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
> http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
> kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
> znaczenia jak mogło by się wydawać.
>

No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy
obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w
Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test
był tendencyjny.

Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

A co do różnicy mas to Modus waży około 1150, Volvo
1450 (to lekki duży samochód), zresztą nawet to widać że konstrukcja
dość lekka. Różnica mas netto to 26% z pasażerami 150 kg różnica mas to
jedynie 23%. I to ma być porównanie starego ciężkiego auta z nowym
lekkim? No nie rozśmieszajcie mnie :)

Różnica jest całkiem niemała. A fakt, że cięższe Volvo wypada gorzej, stawia
Volvo na jeszcze gorszej pozycji. Gdyby Modus ważył wiecej, to z Volvo by
nic nie zostało?

Sam mam BMW E32, masa netto jakieś 1660 kg i gdy piszę o małych autach
to mam na myśli mniejsze niż Modus. Innym słowem na zderzenie czołowe z
Panda, Aygo, Punto II, nową Fiestą to bym poszedł i wyszedł chyba lepiej
niż pasażerowie drugiego auta jeśli to miałby być jakiś zakład.

Chyba...

Ale już do nowego Focusa, Modusa czy innego Civica to bym się już trochę
bał bo moglibyśmy wyjść podobnie :)
I tu jest różnica 50% mas i to jest różnica, rzeczywista a nie
marketingowa.

A bezpieczeństwo czynne? Ja mam ASC, ABS,

Dwukanałowy ABS?


MK

23 Data: Wrzesien 17 2007 00:50:18
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Michał 

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
znaczenia jak mogło by się wydawać.

No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy
obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w
Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test
był tendencyjny.

Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

Co pokazują w Modusie? I dlaczego brak wykresów albo nawet wartości chwilowych przeciążeń?


A co do różnicy mas to Modus waży około 1150, Volvo
1450 (to lekki duży samochód), zresztą nawet to widać że konstrukcja
dość lekka. Różnica mas netto to 26% z pasażerami 150 kg różnica mas to
jedynie 23%. I to ma być porównanie starego ciężkiego auta z nowym
lekkim? No nie rozśmieszajcie mnie :)

Różnica jest całkiem niemała. A fakt, że cięższe Volvo wypada gorzej, stawia
Volvo na jeszcze gorszej pozycji. Gdyby Modus ważył wiecej, to z Volvo by
nic nie zostało?

Sam mam BMW E32, masa netto jakieś 1660 kg i gdy piszę o małych autach
to mam na myśli mniejsze niż Modus. Innym słowem na zderzenie czołowe z
Panda, Aygo, Punto II, nową Fiestą to bym poszedł i wyszedł chyba lepiej
niż pasażerowie drugiego auta jeśli to miałby być jakiś zakład.

Chyba...

Nigdy pewności nie ma. Ale tak uważam jak napisałem. Poza tym trochę wypadków widziałem, także takich z małymi prędkościami gdzie solidne zderzaki starego BMW ledwie się zrysowały a naprawy drugiego auta kosztowały tysiące złotych...


Ale już do nowego Focusa, Modusa czy innego Civica to bym się już trochę
bał bo moglibyśmy wyjść podobnie :)
I tu jest różnica 50% mas i to jest różnica, rzeczywista a nie
marketingowa.
A bezpieczeństwo czynne? Ja mam ASC, ABS,

Dwukanałowy ABS?


Czterokanałowy, 4-ry tarcze, przód 302x28 mm wentylowane, fizyczny reduktor hamowania.



Pozdrawiam

24 Data: Wrzesien 17 2007 01:15:18
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: J.F. 

On Mon, 17 Sep 2007 00:50:18 +0200,  Michał wrote:

Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

Co pokazują w Modusie?

Niewielka inwazje

I dlaczego brak wykresów albo nawet wartości chwilowych przeciążeń?

Niepotrzebne - miekkie volvo zabezpieczylo oba pojazdy.

Masy sa dosc wyrownane [patrzcie co po zderzeniu] wiec tu modus
faktycznie lepiej wychodzi. Z drzewem czy drugim modusem byloby
gorzej.

J.

25 Data: Wrzesien 17 2007 13:31:40
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Michał 

Sam mam BMW E32, masa netto jakieś 1660 kg i gdy piszę o małych autach
to mam na myśli mniejsze niż Modus. Innym słowem na zderzenie czołowe z
Panda, Aygo, Punto II, nową Fiestą to bym poszedł i wyszedł chyba lepiej
niż pasażerowie drugiego auta jeśli to miałby być jakiś zakład.

Chyba...

Nigdy pewności nie ma. Ale tak uważam jak napisałem. Poza tym trochę wypadków widziałem, także takich z małymi prędkościami gdzie solidne zderzaki starego BMW ledwie się zrysowały a naprawy drugiego auta kosztowały tysiące złotych...



http://www.7-forum.com/modelle/e32/crashtest.php

Tu jest crash test E32 przy 50 km/h 100% nieodkształcalnej powierzchni.

A Renault Modus przy 64 km/h i 40% odkształcanej powierzchni, symulującej drugie - i co się często pomija - miększe lub stojące w miejscu auto:

http://www.autocentrum.pl/euroncap/Renault_Modus_2004.html

Wiem że pomiędzy 64 km/h a 50 km/h jest różnica w energii kinetycznej aż    64% ale w jednym przypadku mamy walenie w prawdziwy beton, w drugim zaś zderzenie z hmm... śmietnikiem? ;-) Z trzeciej zaś strony to jednak raz jest 40% raz 100%... ale pozostaje pytanie... skoro taki Modus prawie urywa głowę przy 40% powierzchni to gdy uderzy całością to jakie będą przeciążenia w środku? :(

Test BMW symulacja uderzenia czołowo dwóch identycznych BMW jadących na przeciw siebie 50 km/h.

Test Modusa to symulacja zderzenia Modusa w co najwyżej innego stojącego Modusa powierzchnia 40%.

Prędkości inne... powierzchnie inne, ale można by się odważyć stwierdzenia że połowę energii odbiera skrzynka połowę Modus. Czyli z 64 km/h każde z nich dostaje jakieś 45 km/h.

Bo chyba każdy na grupie wie że 45 km/h + 45 km/h to mniej-więcej 64 km/h.

Ale pamiętajmy o bardzo ważnym czynniku, tych 40%.

Trudne to porównanie, zupełnie inna inszość że gdyby mi się w BMW deska przesunęła o 10 czy 15 cm w przód to spokojnie bym z mojego auta wyszedł    bo i tak mam ją daleko. Otwarcie drzwi? No ale drzwi mają inny kształt w aucie typu "toitoi" ;-) a inny w limuzynie. Drzwi w długim aucie są zdecydowanie dłuższe i niestety z racji samego kształtu mniejsze uszkodzenie i większy problem z otworzeniem.

Żeby dyskutować, czy ktoś ma niezbędne materiały, czyli:

1. Kompletny crash-test jednego auta dwoma normami (50 km/h czołowo 100% w beton oraz 64 km/h czołowo 40% w metalowe pudełko).

2. Co do dyskusji o czynnym bezpieczeństwie: jakieś testy np. Focusa i E34 :) Choć myślę że to trochę bez sensu bo dla mnie wiadome który będzie lepszy, wiele razy widzę na drodze jak inne autka ledwo co biorą jakieś rondko z taką prędkością jak ja bez problemu przejeżdżam.
Oczywiście tam gdzie można i gdzie przekroczenie dopuszczalnej prędkości nie spowoduje czyjejś śmierci czy wypadnięcia z zakrętu w przepaść.



Pozdrawiam

26 Data: Wrzesien 17 2007 20:28:48
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Michał"  wrote in message

>>> Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault.
>>> http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
>>> kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
>>> znaczenia jak mogło by się wydawać.
>>>
>> No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy
>> obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w
>> Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test
>> był tendencyjny.
>
> Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

Co pokazują w Modusie? I dlaczego brak wykresów albo nawet wartości
chwilowych przeciążeń?

W Moducie deska prawie nie przesunięta, a w Volvo pasażer ma deskę prawie na
tułowiu.

>
>> A co do różnicy mas to Modus waży około 1150, Volvo
>> 1450 (to lekki duży samochód), zresztą nawet to widać że konstrukcja
>> dość lekka. Różnica mas netto to 26% z pasażerami 150 kg różnica mas to
>> jedynie 23%. I to ma być porównanie starego ciężkiego auta z nowym
>> lekkim? No nie rozśmieszajcie mnie :)
>
> Różnica jest całkiem niemała. A fakt, że cięższe Volvo wypada gorzej,
stawia
> Volvo na jeszcze gorszej pozycji. Gdyby Modus ważył wiecej, to z Volvo
by
> nic nie zostało?
>
>> Sam mam BMW E32, masa netto jakieś 1660 kg i gdy piszę o małych autach
>> to mam na myśli mniejsze niż Modus. Innym słowem na zderzenie czołowe z
>> Panda, Aygo, Punto II, nową Fiestą to bym poszedł i wyszedł chyba
lepiej
>> niż pasażerowie drugiego auta jeśli to miałby być jakiś zakład.
>
> Chyba...

Nigdy pewności nie ma. Ale tak uważam jak napisałem. Poza tym trochę
wypadków widziałem, także takich z małymi prędkościami gdzie solidne
zderzaki starego BMW ledwie się zrysowały a naprawy drugiego auta
kosztowały tysiące złotych...

Zależy gdzie i jak uderzone. Udrzenie przodem w bok innego auta zawsze daje
takie rezultaty. Auto udrzające przodem mało uszkodzone, uderzone w bok
zawsze mocniej.


MK

27 Data: Wrzesien 17 2007 20:54:25
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Sep 2007 00:23:59 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy
obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w
Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test
był tendencyjny.

Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

I co najwyżej połamane nogi.

Różnica jest całkiem niemała. A fakt, że cięższe Volvo wypada gorzej, stawia
Volvo na jeszcze gorszej pozycji. Gdyby Modus ważył wiecej, to z Volvo by
nic nie zostało?

OK, a co wycięli z Volvo przed robieniem 'testu'?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

28 Data: Wrzesien 17 2007 21:29:35
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Mon, 17 Sep 2007 00:23:59 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>> No dobrze ale tu nie ma zaś takiej różnicy mas ani bardzo dużej różnicy
>> obrażeń. Nie podali także żadnych wykresów HIC co wskazuje na to że w
>> Volvo były przynajmniej tak samo dobre jak w Modusie bo przecież test
>> był tendencyjny.
>
>Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

I co najwyżej połamane nogi.

I jeszcze rozbita głowa, która uderza w tą deskę. I jeszcze obrażenia klatki
piersiowej.

>Różnica jest całkiem niemała. A fakt, że cięższe Volvo wypada gorzej,
stawia
>Volvo na jeszcze gorszej pozycji. Gdyby Modus ważył wiecej, to z Volvo by
>nic nie zostało?

OK, a co wycięli z Volvo przed robieniem 'testu'?

Pewinie to, co wstawili do Modusa, nie??


MK

29 Data: Wrzesien 17 2007 21:59:37
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Sep 2007 21:29:35 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.

I co najwyżej połamane nogi.

I jeszcze rozbita głowa, która uderza w tą deskę. I jeszcze obrażenia klatki
piersiowej.

Mhm. A pasy to tak dla ozdoby są. I jeszcze So znów nei zauwazył, że
jeśli do deski masz w Volvo metr, to przesunięcie jej o pół metra nie
zrobi kuku, a przesunięcie w kurduplu - jak najbardziej.

OK, a co wycięli z Volvo przed robieniem 'testu'?

Pewinie to, co wstawili do Modusa, nie??

Możliwe.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

30 Data: Wrzesien 17 2007 22:18:06
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Mon, 17 Sep 2007 21:29:35 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>> >Pokazują głęboką inwazję deski rozdzielczej do środka w Volvo.
>>
>> I co najwyżej połamane nogi.
>
>I jeszcze rozbita głowa, która uderza w tą deskę. I jeszcze obrażenia
klatki
>piersiowej.

Mhm. A pasy to tak dla ozdoby są. I jeszcze So znów nei zauwazył, że
jeśli do deski masz w Volvo metr, to przesunięcie jej o pół metra nie
zrobi kuku, a przesunięcie w kurduplu - jak najbardziej.

Ciało się znacznie odchyla do przodu w czasie wypadku. Gdy deska się
przesunie w głąb, to głowa wali w deskę. Gdy deska wchodzi jeszze głębiej,
głowa wali w szybę lub przedni słupek dachowy, a tułów w deskę.

>> OK, a co wycięli z Volvo przed robieniem 'testu'?
>
>Pewinie to, co wstawili do Modusa, nie??

Możliwe.

Niemożliwe.


MK

31 Data: Wrzesien 17 2007 23:50:04
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Sep 2007 22:18:06 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:


Ciało się znacznie odchyla do przodu w czasie wypadku. Gdy deska się

W przypadku, kiedy pasy sa do dupy.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

32 Data: Wrzesien 18 2007 18:44:43
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Mon, 17 Sep 2007 22:18:06 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

>
>Ciało się znacznie odchyla do przodu w czasie wypadku. Gdy deska się

W przypadku, kiedy pasy sa do dupy.

W każdym przypadku gdy są pasy trójpunktowe. Napinacz troche pomaga. Tylko
pasy czteropunktowe dobrze trzymają ciało. W przypadku takich pasów ciało
nie odchyla się od przodu prawie w ogóle. Ale takie pasy są tylko w
samochodach wyczynowych. Dlatego samochody wyścigowe i rajdowe nie mają
poduszek.


MK

33 Data: Wrzesien 17 2007 07:57:05
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: ::[TOOMAS]:: 

kamil d pisze:

Google twierdzą że nie było więc wrzucam. Znalezione na p.m.s.renault. http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego znaczenia jak mogło by się wydawać.

http://pl.youtube.com/watch?v=TFIYS20Dj5o&mode=related&search=
TUMACIE VOLVO VS BMW

34 Data: Wrzesien 17 2007 19:56:32
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: PawelW 

kamil d pisze:

http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego znaczenia jak mogło by się wydawać.

Tu jest Sierra kontra nowa Fiesta - jak nietrudno się domyślić efekt podobny:
http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Jubilaeumscrash/


--
Pozdrawiam
Paweł

35 Data: Wrzesien 17 2007 20:31:34
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Sanctum Officium 

"PawelW"  wrote in message

kamil d pisze:
> http://pl.youtube.com/watch?v=nr5nRHV5Z9E - delikatne francuskie autko
> kontra solidna szwedzka maszyna ;-] Jednak masa nie ma aż takiego
> znaczenia jak mogło by się wydawać.

Tu jest Sierra kontra nowa Fiesta - jak nietrudno się domyślić efekt
podobny:
http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Jubilaeumscrash/

Tyle warte są stare, duże auta. Leją je na głowę współczesne maluchy.


MK

36 Data: Wrzesien 17 2007 22:01:44
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Sep 2007 20:31:34 +0200, "Sanctum Officium"
 wrote:

Tu jest Sierra kontra nowa Fiesta - jak nietrudno się domyślić efekt
podobny:
http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Jubilaeumscrash/

Tyle warte są stare, duże auta. Leją je na głowę współczesne maluchy.

Ano. Tylko poza laboratoriami.
Ciekawe jak wyjaśnisz fenomen, że scorpio walone w drzwi nowym pugiem
daje efekt rozmlaskania puga i czólka kierowcy tegoż, oraz zero
jakichkolwiek urazów u pasażerów Scorpio?
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

37 Data: Wrzesien 17 2007 22:42:48
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: J.F. 

On Mon, 17 Sep 2007 22:01:44 +0200,  Adam Płaszczyca wrote:

On Mon, 17 Sep 2007 20:31:34 +0200, "Sanctum Officium"
http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Jubilaeumscrash/

Tyle warte są stare, duże auta. Leją je na głowę współczesne maluchy.

Ano. Tylko poza laboratoriami.
Ciekawe jak wyjaśnisz fenomen, że scorpio walone w drzwi nowym pugiem
daje efekt rozmlaskania puga i czólka kierowcy tegoż, oraz zero
jakichkolwiek urazów u pasażerów Scorpio?

No bo o co mial rozwalic czolko kierownik skorupy ? :-)

J.

38 Data: Wrzesien 17 2007 23:50:38
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 17 Sep 2007 22:42:48 +0200, J.F.
 wrote:


No bo o co mial rozwalic czolko kierownik skorupy ? :-)

O szybę poczną, a pasażerka mogła mieć urazy z prawej strony. A jakoś
nei miała.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

39 Data: Wrzesien 19 2007 19:21:35
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: castrol 

Adam Płaszczyca pisze:

Ciekawe jak wyjaśnisz fenomen, że scorpio walone w drzwi nowym pugiem
daje efekt rozmlaskania puga i czólka kierowcy tegoż, oraz zero
jakichkolwiek urazów u pasażerów Scorpio?

To nie jest fenomen, tylko prawidlowe zachowanie auta z kontrolowana strefa zgniotu. Podobnie sie auto zachowa jak walnie komus w dupe. Ten walony bedzie mial duzo mniejsze uszkodzenia niz ten ktory walil.

Jeszcze tylko bys napisal jaki to byl Pug, bo byc moze np 1007 :D


--
Pozdrawiam
Jacek

40 Data: Wrzesien 20 2007 11:46:40
Temat: Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 19 Sep 2007 19:21:35 +0200, castrol
wrote:

Ciekawe jak wyjaśnisz fenomen, że scorpio walone w drzwi nowym pugiem
daje efekt rozmlaskania puga i czólka kierowcy tegoż, oraz zero
jakichkolwiek urazów u pasażerów Scorpio?

To nie jest fenomen, tylko prawidlowe zachowanie auta z kontrolowana
strefa zgniotu.

A, czyli rozwalanie głowy kierowcy to prawidłowe zachowanie :D

Jeszcze tylko bys napisal jaki to byl Pug, bo byc moze np 1007 :D

Nie, 207.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Re: Ciekawostka? 940 vs. Modus



Grupy dyskusyjne