Użytkownik "Adam Szewczak" napisał w wiadomości
Hej.
W sumie dwa pytania.
Jak wyglada sprawa przywizienia samochodu z USA ale takiego ktory byl
wyprodukowany w DE.
Bo do cla to zdaje sie liczy kraj produkcji.
Za kontener placi sie chyba 1000$ z tego co ostatnio rozmawialem.
Jakie na dzien dzisiejszy sa oplaty ?
Cło 10%, VAT 22%, akcyza w zalezności od wieku i pojemnosci. Do tego opłaty
te sa naliczane od kosztu zakupu+ubezpieczenia+transportu.
3 |
Data: Sierpien 22 2007 10:16:18 |
Temat: Re: Clo i inne oplaty z USA, jezdzenie na obcych blachach ? |
Autor: Adam Szewczak |
Użytkownik "Boombastic" napisał w
wiadomości
Użytkownik "Adam Szewczak" napisał w
wiadomości
Hej.
W sumie dwa pytania.
Jak wyglada sprawa przywizienia samochodu z USA ale takiego ktory byl
wyprodukowany w DE.
Bo do cla to zdaje sie liczy kraj produkcji.
Za kontener placi sie chyba 1000$ z tego co ostatnio rozmawialem.
Jakie na dzien dzisiejszy sa oplaty ?
Cło 10%, VAT 22%, akcyza w zalezności od wieku i pojemnosci. Do tego
opłaty te sa naliczane od kosztu zakupu+ubezpieczenia+transportu.
Ta wlasnie znalazlem Twojego posta z lipca.
Dlatego sie zastanawiam czy nie poscic samochodu przez Litwe. Transport w
kontenerze 1000$ clo 4000 litow rejestracja 100 litow i wsio
Adam
4 |
Data: Sierpien 22 2007 18:29:13 | Temat: Re: Clo i inne oplaty z USA, jezdzenie na obcych blachach ? | Autor: Boombastic |
Ta wlasnie znalazlem Twojego posta z lipca.
Dlatego sie zastanawiam czy nie poscic samochodu przez Litwe. Transport w
kontenerze 1000$ clo 4000 litow rejestracja 100 litow i wsio
Cło jest wszędzie takie same (procentowo). Ale słyszałem od importerów, że
własnie slą auta i motocykle przez Litwę, Estonie, bo tam mało się czepiają
do wartości pojazdu, a w DE to celnik potrafił wejść na stronę
przedstawicielstwa danej marki w DE i w ten sposób ustalic wartość celną, co
oczywiście jest skrajnie niekorzystne.
5 |
Data: Sierpien 22 2007 18:43:18 | Temat: Re: Clo i inne oplaty z USA, jezdzenie na obcych blachach ? | Autor: Damian / / / |
Użytkownik "Boombastic"
do wartości pojazdu, a w DE to celnik potrafił wejść na stronę
przedstawicielstwa danej marki w DE i w ten sposób ustalic wartość celną,
co oczywiście jest skrajnie niekorzystne.
Bajki i mity.
W DE to jest dopiero luzik, jak widza Polaka ktory chce zasilic ich budzet.
6 |
Data: Sierpien 22 2007 19:15:18 | Temat: Re: Clo i inne oplaty z USA, jezdzenie na obcych blachach ? | Autor: Boombastic |
Użytkownik "Damian / / /" napisał w wiadomości
Użytkownik "Boombastic"
do wartości pojazdu, a w DE to celnik potrafił wejść na stronę
przedstawicielstwa danej marki w DE i w ten sposób ustalic wartość celną,
co oczywiście jest skrajnie niekorzystne.
Bajki i mity.
W DE to jest dopiero luzik, jak widza Polaka ktory chce zasilic ich
budzet.
Taak, szczególnie jak to jest Niemiec polskiego pochodzenia. Od razu wita
cie z otwartymi rękowa i chlebem i solą.
Ja mam info z pierwszej ręki od osób sprowadzających moto i auta. I właśnie
one powiedziały mi o szlaku przez Litwe, Łotwe i Estonię.
7 |
Data: Sierpien 23 2007 12:15:04 | Temat: Re: Clo i inne oplaty z USA, jezdzenie na obcych blachach ? | Autor: Damian / / / |
Użytkownik "Boombastic"
Bajki i mity.
W DE to jest dopiero luzik, jak widza Polaka ktory chce zasilic ich
budzet.
Taak, szczególnie jak to jest Niemiec polskiego pochodzenia. Od razu wita
cie z otwartymi rękowa i chlebem i solą.
Ja mam info z pierwszej ręki od osób sprowadzających moto i auta. I
właśnie one powiedziały mi o szlaku przez Litwe, Łotwe i Estonię.
Wiec powiem mi z "zerowej" reki,
ze gdy odbierasz paczuszke z Gdyni lub np. Hamburga jedziesz do celnego
we Frankfurcie/Oder lub Forst i skladasz kwity to
9 na 10 celnikow po zobaczeniu ze jestes z Polski i auto pojedzie do Polski
nawet nie wychodzi zobaczyc auta ...
Wedlug mnie i moich przezyc z Celnikami w Polsce, Estonii i Litwie (nie
robilem przez
Lotwe) to Niemcy wypadaja duzo, duzo lepiej.
| | | | |