Dnia Mon, 27 Aug 2007 11:45:37 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
A jaki to ma sens? Przecież zimne jest lepsze dla silnika, bo ma więcej
"powietrza w powietrzu" - wyższa gęstość, więcej tlenu.
Ależ kombinujecie jak koń pod górę - a już przecież i poldek i trabanty
mialy "letnie" i "zimowe" pozycje wlotu powietrza do filtra, żeby w zimie
przyśpieszyć rozgrzewanie silnika.
I tak samo jak tutaj ciągły wtedy powietrze ogrzane przez ścianki kolektora
wydechowego.
Akurat nie znam tej konstrukcji, ale z fotki wygląda, że jeszcze jest
termostat przełączający po ogrzaniu się silnika na zimne powietrze z
nomalnego wlotu - jeżeli dobrze widzę.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach. Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."
9 |
Data: Sierpien 27 2007 12:08:40 |
Temat: Re: Co to - indentyfikacja części ze zdjęcia |
Autor: Przemysław Gubernat |
Tomasz Pyra pisze:
[..]
I po co? Mógłby ktoś jak krowie na rowie wyjaśnić?
Coby ciepłe powietrze leciało..
A jaki to ma sens? Przecież zimne jest lepsze dla silnika, bo ma więcej
"powietrza w powietrzu" - wyższa gęstość, więcej tlenu.
Ale za to potrzeba więcej energii aby uzyskać pożądane parametry.
W obiegach energetycznych często stosuje się podgrzewy regeneracyjne, aby
poprawić sprawność obiegu (i w efekcie zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo).
--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 + ML 145
+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
10 |
Data: Sierpien 27 2007 12:51:45 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja częci ze zdjęcia | Autor: J.F. |
On Mon, 27 Aug 2007 12:08:40 +0200, Przemysław Gubernat wrote:
Coby ciepłe powietrze leciało..
A jaki to ma sens? Przecież zimne jest lepsze dla silnika, bo ma więcej
"powietrza w powietrzu" - wyższa gęstość, więcej tlenu.
Ale za to potrzeba więcej energii aby uzyskać pożądane parametry.
W obiegach energetycznych często stosuje się podgrzewy regeneracyjne, aby
poprawić sprawność obiegu (i w efekcie zmniejszyć zapotrzebowanie na paliwo).
Ale to nie jest podgrzew regeneracyjny.
I ma termostat ktory go wylacza po podgrzaniu silnika.
Ot, takie wspomaganie "ssania" czerpaniem cieplego powietrza.
J.
11 |
Data: Sierpien 27 2007 12:01:39 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja części ze zdjęcia | Autor: Karolek |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
Z przestrzenią nad kolektorem wydechowym?
No tak, ale po co takie cudo?
Jedyne znane mi rozwiązanie polegające na łączeniu wdechu z wydechem, to turbina, ale tego tu raczej nie ma.
To nie jest polaczone z wydechem.
To jest tylko rora nad kolektorem wydechowym, ktory ogrzewa powietrze zasysane do kolektora dolotowego.
A po to pewnie, aby szybciej silnik sie rozgrzal, co wplywa na zuzycie paliwa.
Jest jeszcze recyrkulacja spalin, ale to za przepustnicą dopiero.
j.w. nie jest podlaczone do wydechu.
A jaki to ma sens? Przecież zimne jest lepsze dla silnika, bo ma więcej "powietrza w powietrzu" - wyższa gęstość, więcej tlenu.
Jak sie silnik nagrzeje to juz nie ciagnie cieplego powietrza od kolektora, tylko zimne z zewnatrz...
Karolek
12 |
Data: Sierpien 27 2007 12:03:53 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja części ze zdjęcia | Autor: Karolek |
Użytkownik "Karolek" napisał w wiadomości
To jest tylko rora
rura czywiscie... :P
Karolek
13 |
Data: Sierpien 27 2007 15:10:45 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja części ze zdjęcia | Autor: Adam Płaszczyca |
On Mon, 27 Aug 2007 11:45:37 +0200, Tomasz Pyra
wrote:
Z przestrzenią nad kolektorem wydechowym?
No tak, ale po co takie cudo?
Dla podania w zimie ciepłego powietrza do kolektora dolotowego, co
ułatwia odparowanie paliwa i stworzenie mieszanki.
A jaki to ma sens? Przecież zimne jest lepsze dla silnika, bo ma więcej
"powietrza w powietrzu" - wyższa gęstość, więcej tlenu.
W zimie ma sens.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
14 |
Data: Sierpien 27 2007 10:46:12 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja części ze zdjęcia | Autor: Grejon |
Larsoden pisze:
http://tinypic.pl/show.php/24995_C32283915.jpg.html
Chodzi oczywiście o element zaznaczony na żółto.
Rurka łącząca wlot powietrza...no właśnie z czym?
Kolektorem wydechowym?
I po co? Mógłby ktoś jak krowie na rowie wyjaśnić?
Hm... żeby podgrzać zimne powietrze? :)
Silnik Citroen 1,1 benzyna
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych
15 |
Data: Sierpien 27 2007 11:53:42 | Temat: Re: Co to - indentyfikacja częci ze zdjęcia | Autor: J.F. |
On Mon, 27 Aug 2007 10:46:12 +0200, Grejon wrote:
Larsoden pisze:
http://tinypic.pl/show.php/24995_C32283915.jpg.html
Chodzi oczywiście o element zaznaczony na żółto.
Rurka łącząca wlot powietrza...no właśnie z czym?
Kolektorem wydechowym?
A dokladniej z taka nadstawka nad rura kolektora.
I po co? Mógłby ktoś jak krowie na rowie wyjaśnić?
Hm... żeby podgrzać zimne powietrze? :)
Tak jest.
Ale obejrzec dokladnie - w nowszych silnikach gdzies jeszcze
EGR tam bedzie :-)
J.
| | | | | | |