Grupy dyskusyjne   »   Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagÄ™ przy kupnie

Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagÄ™ przy kupnie



1 Data: Kwiecien 09 2008 14:49:50
Temat: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: canisRC 

Witam
Na co nale¿y zwróciæ uwagê przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja piêciodrzwiowa)?
Czy jest co¶ co mo¿e zauwa¿yæ laik przed wizyt± u mechanika na parkingu lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na my¶li standardowych rzeczy takich jak zauwa¿alne ró¿nice w szczelinach nadwozia czy ra¿±ce ró¿nice pomiêdzy zu¿yciem peda³ów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeæ przy kupnie tylko jakie¶ bardziej specyficzne w³a¶ciwo¶ci i niedomagania tego modelu.

Z góry dziêkujê za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info



2 Data: Kwiecien 09 2008 17:55:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê prz y kupnie
Autor: Marcin 

Dnia Wed, 09 Apr 2008 14:49:50 +0200, canisRC   napisa³:

Witam
Na co nale¿y zwróciæ uwagê przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja piêciodrzwiowa)?

Na to aby nie braæ tego silnika, poczytasz sporo na grupie na temat tej  jednostki.

3 Data: Kwiecien 09 2008 18:11:25
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: 666 

Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach.

Im mniej kto¶ mia³, tym wiêcej ma do powiedzenia.
JaC


-- -- -

poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki.

4 Data: Kwiecien 09 2008 18:34:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

  666 pisze:

Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach.

Im mniej kto¶ mia³, tym wiêcej ma do powiedzenia.
JaC


Tylko, ¿e Twój przedpi¶ca ma racje.
Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w zwi±zku z tym kultura pracy jego jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny. Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przep³ywomierza, wtrysków, zaworu EGR,  powoduja, ¿e jedyna jego zaleta jest pojemnosc - nizsze skladki OC.

Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne.

Jesli nie satysfakcjonuje Cie archaicznosc silnika i jego osiagi, to poszukaj silnika o tej samej pojemnosci, ale 16 zaworowy. Jednostka rownie nowoczesna jak 1.0, ale mocniejsza i przyjemniejsza w uzytkowaniu. Ekonomia na podobnym poziomie jak 1.0.

Pytanie jeszcze wokó³ jakiego rocznika sie krecisz?

Tak wiec w cale nie trzeba szukac Corsy 1.4 16V, aby byc zadowolonym z tego przyjemnego, miejskiego autka.

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

5 Data: Kwiecien 09 2008 19:39:10
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: bratPit 



Tylko, ¿e Twój przedpi¶ca ma racje.
Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w zwi±zku z tym kultura pracy jego
jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac
nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny.
Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale
bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przep³ywomierza,
wtrysków, zaworu EGR,  powoduja, ¿e jedyna jego zaleta jest pojemnosc -
nizsze skladki OC.


zapomnia³e¶ dodaæ do tego zestawu symboliczn± usterkê naci±gania siê
³añcucha rozrz±du powodowanego przez nierównomiern± pracê silnika na niskich
obrotach, wiêc je¿eli kto¶ je¼dzi du¿o po mie¶cie to ju¿ poni¿ej 100kkm
bêdzie wymienia³ komplet rozrz±du - zawieraj±cym ³añcuch, napinacz, ¶lizgi i
inne rzeczy + rozbierania pó³ silnika,
wiêc autor w±tku powinien zwróciæ siê do mechanika któy mocno siedzi w oplu
o diagnozê silnika,
brat

6 Data: Kwiecien 09 2008 20:37:31
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: canisRC 

bratPit pisze:
[...]

zapomnia³e¶ dodaæ do tego zestawu symboliczn± usterkê naci±gania siê
³añcucha rozrz±du powodowanego przez nierównomiern± pracê silnika na niskich
obrotach, wiêc je¿eli kto¶ je¼dzi du¿o po mie¶cie to ju¿ poni¿ej 100kkm
bêdzie wymienia³ komplet rozrz±du - zawieraj±cym ³añcuch, napinacz, ¶lizgi i
inne rzeczy + rozbierania pó³ silnika,

Jak ju¿ odpisa³em przedpiscy, by³em niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz. Móg³by¶ co¶ napisaæ wiêcej na temat wymiany rozrz±du? Jaki jest tego koszt i w ogóle jak to wygl±da? Mam rozumieæ, ¿e w innych wersjach silnikowych siê to mniej psuje?


--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

7 Data: Kwiecien 09 2008 21:13:27
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: bratPit 

egzemplarz. Móg³by¶ co¶ napisaæ wiêcej na temat wymiany rozrz±du? Jaki
jest tego koszt i w ogóle jak to wygl±da? Mam rozumieæ, ¿e w innych
wersjach silnikowych siê to mniej psuje?

w 1.2-16v jest ten sam rozrz±d a praktycznie nic tam siê nie dzieje,
co do cen to komplet czê¶ci w ASO to ok 500z³ [tj rozrz±d + uszczelki] +
robocizna - a to ju¿ kwestia zak³adu któy to robi, wa¿ne ¿eby mieli blokady
i wiedzieli co robi±, wymiana mo¿e dochodziæ równie¿ do 500z³,
jakie sa ceny zamienników nie wiem,
brat

8 Data: Kwiecien 09 2008 22:17:06
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: canisRC 

bratPit pisze:

w 1.2-16v jest ten sam rozrz±d a praktycznie nic tam siê nie dzieje,
co do cen to komplet czê¶ci w ASO to ok 500z³ [tj rozrz±d + uszczelki] +
robocizna - a to ju¿ kwestia zak³adu któy to robi, wa¿ne ¿eby mieli blokady
i wiedzieli co robi±, wymiana mo¿e dochodziæ równie¿ do 500z³,
jakie sa ceny zamienników nie wiem,

Widzê, ¿e siê dobrze orientujesz w temacie. Mo¿e wiesz czy da siê jednoznacznie stwierdziæ czy rozrz±d by³ ju¿ wymieniany czy te¿ powoli zbli¿a siê jego czas?

Zreszt± proszê o u¶wiadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem rozrz±du wymienia siê go co okre¶lon± ilo¶æ kilometrów i jest wszystko ok albo siê nie wymienia, pasek siê urywa no i lepiej nie mówiæ.

A jak jest w tym przypadku? Czy te¿ nale¿y wymieniaæ co jaki¶ czas, czy te¿ mo¿e s± jakie¶ objawy zu¿ycia i wtedy trzeba wymieniæ?


--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

9 Data: Kwiecien 10 2008 08:44:55
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: 666 

Ha³asuje jak diesel.
Przy czym mo¿e siê zaczynac ju¿ od 70 tys. km
Typowa usterka to przep³ywomierz, szczê¶liwie coraz wiêcej tanich zamienników.
O wydechu juz pisali, znów sporo zamienników.
JaC


-- -- -


Czy te¿ nale¿y wymieniaæ co jaki¶ czas, czy te¿ mo¿e s± jakie¶ objawy zu¿ycia i wtedy trzeba wymieniæ?

10 Data: Kwiecien 10 2008 17:29:29
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: bratPit 

Widzê, ¿e siê dobrze orientujesz w temacie. Mo¿e wiesz czy da siê
jednoznacznie stwierdziæ czy rozrz±d by³ ju¿ wymieniany czy te¿ powoli
zbli¿a siê jego czas?

Zreszt± proszê o u¶wiadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem
rozrz±du wymienia siê go co okre¶lon± ilo¶æ kilometrów i jest wszystko
ok albo siê nie wymienia, pasek siê urywa no i lepiej nie mówiæ.

A jak jest w tym przypadku? Czy te¿ nale¿y wymieniaæ co jaki¶ czas, czy
te¿ mo¿e s± jakie¶ objawy zu¿ycia i wtedy trzeba wymieniæ?


tak jak pisze kolega 666, w³a¶ciwie wczesne objawy to t³uczenie siê o
obudowê rozrz±du przy zimnym silniku a ustaje przy nagrzanym, stadium
dramatyczne jest wówczas kiedy ju¿ t³ucze siê przy nagrzanym silniku,
³añcuch tr±c o obudowê powoduje dostawanie siê opi³ków do uk³adu olejowego a
chyba nie muszê mówiæ dalej czym mo¿e to skutkowaæ, poza tym przeskoczenie
³añcucha powoduje takie same perturbacje jak zerwanie/przeskok paska
rozrz±du,
dlatego nale¿y kupowaæ z g³ow± i nic na prêdce,
brat

11 Data: Kwiecien 09 2008 20:33:12
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: canisRC 

Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Generalnie by³em niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz ale Twoje i nastêpne odpowiedzi bardzo mnie zmartwi³y.

Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne.

Generalnie nie zale¿y mi na rewelacyjnych osi±gach, autko ma pe³niæ rolê drugiego (aczkolwiek w miarê intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Te¿ siê wcze¶niej sk³ania³em do wersji 1.2 8V lecz trafi³ siê - wydaje mi siê - ciekawy egzemplarz....

Pytanie jeszcze wokó³ jakiego rocznika sie krecisz?

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel.


--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

12 Data: Kwiecien 09 2008 21:54:45
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

canisRC pisze:

Generalnie nie zale¿y mi na rewelacyjnych osi±gach, autko ma pe³niæ rolê drugiego (aczkolwiek w miarê intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Te¿ siê wcze¶niej sk³ania³em do wersji 1.2 8V lecz trafi³ siê - wydaje mi siê - ciekawy egzemplarz....

Pytanie jeszcze wokó³ jakiego rocznika sie krecisz?

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Pomijajac typ silnika (dobrze byloby gdyby mial juz wymieniony lancuch), jezeli ECU nie wykazuje usterek - nie swieci sie Check Engine, zwrocilbym uwage na zbiornik paliwa, czy nie jest "wciagniety". Corsy maja problem z odpowietrzaniem zbiornika.
Rdza chwyta na progach od srodka postepujac na zewnatrz. Tlumik tylny ulega korozji dosc predko.
Zawieszenie przednie jest konstrukcyjnie proste (kolumna McPhersona), a tyl to wahacze wleczone, wiec nie powinno byc problemow w tym roczniku.


--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

13 Data: Kwiecien 11 2008 08:48:24
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-09 21:54,  *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Ciebie o co¶ takiego nie podejrzewa³em :)
Corsa nigdy nie by³a robiona w Polsce. W Niemczech robi³a (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - du¿o wiêcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dok³adniej z Saragossy.
Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie monta¿u na podszybie wymaga³o by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wi±zki, jakie¶ mocowania i pewnie inne duperelki), tak ¿e nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakich¶ urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

14 Data: Kwiecien 11 2008 21:43:49
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2008-04-09 21:54,  *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Ciebie o co¶ takiego nie podejrzewa³em :)

Dziekuje ;-)

Corsa nigdy nie by³a robiona w Polsce. W Niemczech robi³a (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - du¿o wiêcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dok³adniej z Saragossy.

Musze skorygowac swoje informacje, kajam sie, masz racje.
Nie raz slyszalem o Corsach z Gliwic, dlatego nie pomyslalem zeby te informacje sprawdzic. Szczegolnie pasowaly mi zawsze wersje, ze Corse 1.0 skladano w Gliwicach.

Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie monta¿u na podszybie wymaga³o by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wi±zki, jakie¶ mocowania i pewnie inne duperelki), tak ¿e nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakich¶ urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;)

Tu z kolei opieralem sie na znajomym, ktory wlasnie taka Corse posiada i bylem przekonany, ze informacje ktore mi przekazywal sa wiarygodne.
Otoz twierdzil on wlasnie, ze jego Corsa zostala zmontowana w Gliwicach, a ECU umieszczone jest na podszybiu. Prowadzilismy kiedys dyskusje na temat przekaznika immobilaisera, ja twierdzilem ze jest on w okolicy, lub wewnatrze ECU, ktore wlasnie montowane bylo w nadkolu, on z kolei twierdzil, ze jego ECU znajduje sie na podszybiu.

Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.

--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

15 Data: Kwiecien 14 2008 12:27:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-11 21:43,  *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.

Zawsze do us³ug :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

16 Data: Kwiecien 10 2008 09:04:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale

co rozumiesz przez to??? ¿e du¿o pali?

7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to du¿o???

dok³adnie 7 litrów gazu!!!

a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie


mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

wiec proszê nie opowiadaj bzdur ¿e autko jest nieekonomiczne

z usterek to mia³em do tej pory tylko awarie wtryskiwaczy przylewa³o silnik
przejecha³em ni± 50kkm, oleju nic nie bierze

Pozdrawiam
Janusz Brela

17 Data: Kwiecien 10 2008 09:15:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: 666 

Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmie¶ci³e¶ ;-)
JaC


-- -- -

instalacja sekwencyjna

18 Data: Kwiecien 10 2008 09:26:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmie¶ci³e¶ ;-)

zamiast ko³a zapasowego

Janusz Brela

19 Data: Kwiecien 10 2008 09:55:57
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: 666 

Jasne.
A ko³o?
JaC


-- -- -

zamiast ko³a zapasowego

20 Data: Kwiecien 10 2008 11:29:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


A ko³o?

w baga¿niku le¿y.

Janusz Brela

21 Data: Kwiecien 10 2008 19:15:35
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: 666 

A te dwie ma³e siatki z zakupami?
JaC


-- -- -

w baga¿niku le¿y.

22 Data: Kwiecien 11 2008 07:49:37
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


A te dwie ma³e siatki z zakupami?

w baga¿niku

bez przesady tam jest du¿o miejsca
mam jeszcze CC700 z gazem  tylko ¿e butla z boku 20 l i tam te¿ co¶ wchodzi

Pozdrawiam
Janusz Brela

23 Data: Kwiecien 10 2008 22:31:26
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

Janusz Brela pisze:

Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale

co rozumiesz przez to??? ¿e du¿o pali?

Dla mnie stwierdzenie nieekonomiczny wiaze sie z ogolem kosztow i zyskow zwiazanych z uzytkowaniem danego samochodu.
Stwierdzam, ze utrzymywanie malutkiego silnika na wysokich obrotach jest mniej ekonomiczne niz uzytkowanie silnika troche wiekszego ale na nizszych obrotach. Wszystko to oczywiscie w kontekscie tego konkretnego silnika i porownania go z jednostka o poj. 1,2l.
Zeby mi ktos nie zarzucil ogolnikowania.

Nie pisze tu tylko o koszcie paliwa, ktory jednostkowo dla silnika 1.0 jest rzeczywiscie nie wielki, ale biore pod uwage wytrzymalosc takiego silnika, koszty napraw eksploatacyjnych, jak rozrzad, czy tez armatura silnika.


7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to du¿o???

dok³adnie 7 litrów gazu!!!

a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie


Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki.
Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja, zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment.

mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego samochodu.

wiec proszê nie opowiadaj bzdur ¿e autko jest nieekonomiczne


Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie?


--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

24 Data: Kwiecien 10 2008 22:52:15
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: JKK 


U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek"" 
napisa³ w wiadomo¶ci

mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l.

Dla porównania:
Corsa B 1997 5d,
1.4i 8V, trasa ~350 km,
prêdko¶æ podró¿na ~120 km/h,
chwilowa do 140 km/h
3 osoby + baga¿e,
6,5 l / 100 km.

Pzdr

JKK

25 Data: Kwiecien 10 2008 23:03:44
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: marthen 

Micha³ "HoMMeR" Paszek wrote:

Janusz Brela pisze:
mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l.

Corsa B 45KM - trasa Gliwice-Odense (Dania), 1100km. Przez Niemcy jazda
non-stop z prêdko¶ciami zbli¿onymi do Vmax (140km/h), 3 osoby na pok³adzie,
trasa pokonywana 6 razy. Max spalanie - 6.3l/100km, zwykle ok. 5.6l/100km.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

26 Data: Kwiecien 11 2008 08:05:56
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki.
Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja,
zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment.

ja wiem ¿e CC700 to gówno ale mam w dobrym stanie i jedzie...

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac
okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w
okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla
mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego
samochodu.

Ja mam zasiêg na gazie ~470km do butli wchodzi ~34 l gazu
Corsa 1.0 jest mocniejsza od tej Corsy 1.2 (nie 16V) co podales

co ma ekonomiczno¶æ do troszke czêstszego tankowania? przeliczasz to na czas
(np: 5-10 min) stracony na stacji?

ja wole 10 min staciæ na stacji  ni¿ prawie 2 x tyle zap³aciæ za przejazd...

i bez przesady Corsa 1.0 wcale sie tak nie psuje ¿e ludzie kupuj± z³omy
nietrzymaj± sie terminów/okresów wymian... a pó¼niej bzdury pisza to inna
historia...

ja przez okres 50 kkm mia³em tylko awarie wtrysków, co¶ popuszcza³y benzynke
a po za tym tylko olej, p³yny itd.

Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi
doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc
troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie?

ka¿dy ma troche racji.

Dziekuje za dyskusje

Pozdrawiam
Janusz Brela

28 Data: Kwiecien 09 2008 19:41:59
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: J@ro 

jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest
po szkole jazdy (¶lady po mocowaniu dodatkowych peda³ów i lusterek). Bardzo
wiele osrodkow uczy (³o) na Corsie.  99,9 % sprzedajacych  ukrywa fakt, ze
pochodza ze szkó³ki.
pozdro
U¿ytkownik "canisRC"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam
Na co nale¿y zwróciæ uwagê przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja piêciodrzwiowa)?
Czy jest co¶ co mo¿e zauwa¿yæ laik przed wizyt± u mechanika na parkingu
lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na my¶li standardowych rzeczy takich jak zauwa¿alne ró¿nice w
szczelinach nadwozia czy ra¿±ce ró¿nice pomiêdzy zu¿yciem
peda³ów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeæ przy kupnie
tylko jakie¶ bardziej specyficzne w³a¶ciwo¶ci i niedomagania tego modelu.

Z góry dziêkujê za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

29 Data: Kwiecien 09 2008 22:03:48
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek 

J@ro pisze:

jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest
po szkole jazdy (¶lady po mocowaniu dodatkowych peda³ów i lusterek). Bardzo
wiele osrodkow uczy (³o) na Corsie.  99,9 % sprzedajacych  ukrywa fakt, ze
pochodza ze szkó³ki.
pozdro

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.
--
Micha³ "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

30 Data: Kwiecien 09 2008 22:19:36
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: canisRC 

Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze:

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

Pamiêtam, ¿e zdecydowanie Corsy B te¿ je¼dzi³y na L-ce (mam niedaleko o¶rodek egzaminacyjny to siê w okolice zapuszcza do¶æ du¿o autek szkoleniowych) ale nie wiem w jakiej wersji silnikowej.


--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

31 Data: Kwiecien 10 2008 09:15:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze
pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam
wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

nastêpny co g³upoty opowiada!!!

Corsa C

http://moto.allegro.pl/item341348882_corsa_1_0_12v_54ps_z_niemiec_maly_przebieg_ideal.html
http://moto.allegro.pl/item341883565_opel_corsa_1_0i_air_bag_wspomaganie_super_stan_.html
http://moto.allegro.pl/item336932636_opel_corsa_1_0_rok_2001_srebrny_metalik_okazja.html

Corsa D

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4788292
http://www.aukcjoner.net/gallery/259370-.html#I5

Je¿eli czego¶ nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!!

Janusz Brela

32 Data: Kwiecien 10 2008 10:08:39
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor: marthen 

Janusz Brela wrote:

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze
pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam
wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

nastêpny co g³upoty opowiada!!!
(...)
Je¿eli czego¶ nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!!

W Corsie C silniki 1.2 wystêpowa³y TYLKO w wersji 16V. Zanim siê zaczniesz
burzyæ sprawd¼ czy masz podstawy.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

33 Data: Kwiecien 12 2008 22:52:59
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagÄ™ przy kupnie
Autor: JohnyK 

Dnia 2008-04-09, o godz. 14:49:50
canisRC  napisa³(a):

Nie mam tu na myÅ›li standardowych rzeczy takich jak zauwa¿alne
ró¿nice w szczelinach nadwozia czy ra¿Ä…ce ró¿nice pomiÄ™dzy zu¿yciem
peda³ów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeć przy
kupnie tylko jakieÅ› bardziej specyficzne w³aÅ›ciwoÅ›ci i niedomagania
tego modelu.

Niedomaganiem tego modelu jest SILNIK. Kupa ¿elastwa, s³aba, g³oÅ›na,
paliwo¿erna. Reszta samochodu daje radÄ™. Na Twoim miejscu sprawdzi³bym,
czy biegi wchodzÄ… g³adko- ³Ä…cznik lewarka i skrzyni potrafi siÄ™
"popsuć" a wymiana jest doæ droga.

JK

34 Data: Kwiecien 17 2008 12:42:31
Temat: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie]
Autor: canisRC 

Witam
Przede wszystkim bardzo dziêkujê za porady i informacje. Nie bêdê ukrywa³, ¿e wzi±³em je pod uwagê, a tak¿e inne opinie znalezione w sieci.
No có¿, z 1,0 12V od cz³owieka zaprzyja¼nionego zrobi³o siê 1,2 8V od cz³owieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów bez zmian ;).

Jeszcze raz dziêkujê i pozdrawiam



--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

35 Data: Kwiecien 17 2008 18:01:31
Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie]
Autor: bratPit 

Przede wszystkim bardzo dziêkujê za porady i informacje. Nie bêdê
ukrywa³, ¿e wzi±³em je pod uwagê, a tak¿e inne opinie znalezione w sieci.
No có¿, z 1,0 12V od cz³owieka zaprzyja¼nionego zrobi³o siê 1,2 8V od
cz³owieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów
bez zmian ;).

Jeszcze raz dziêkujê i pozdrawiam

jeszcze tylko wymieñ rozrz±d [pasek 40-50z³, napinacz 80-100z³] i w drogê
:-)
brat

36 Data: Kwiecien 17 2008 22:52:25
Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie]
Autor: JKK 


U¿ytkownik "bratPit"  napisa³ w wiadomo¶ci

No có¿, z 1,0 12V od cz³owieka zaprzyja¼nionego zrobi³o siê 1,2 8V od
cz³owieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów
bez zmian ;).

Jeszcze raz dziêkujê i pozdrawiam

jeszcze tylko wymieñ rozrz±d [pasek 40-50z³, napinacz 80-100z³] i w drogê
:-)

W mojej (a w³a¶ciwie ¿oninej ;-) 1997 z Vaterlandu,
wymienili¶my jeszcze pompê wodn±, ga³ki
no i oczywi¶cie olej i filtry powietrza, kabinowy,
oleju i paliwa..

Pzdr

JKK

37 Data: Kwiecien 22 2008 16:39:08
Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie]
Autor: canisRC 

JKK pisze:
[...]

jeszcze tylko wymieñ rozrz±d [pasek 40-50z³, napinacz 80-100z³] i w drogê
W mojej (a w³a¶ciwie ¿oninej ;-) 1997 z Vaterlandu,
wymienili¶my jeszcze pompê wodn±, ga³ki
no i oczywi¶cie olej i filtry powietrza, kabinowy,
oleju i paliwa..

To jasne. Jeszcze raz dziêkujê za wszystkie informacje.

--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

38 Data: Kwiecien 24 2016 11:27:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie
Autor:

W dniu ¶roda, 9 kwietnia 2008 14:49:50 UTC+2 u¿ytkownik canisRC napisa³:

Witam
Na co nale¿y zwróciæ uwagê przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja piêciodrzwiowa)?
Czy jest co¶ co mo¿e zauwa¿yæ laik przed wizyt± u mechanika na parkingu
lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na my¶li standardowych rzeczy takich jak zauwa¿alne ró¿nice w
szczelinach nadwozia czy ra¿±ce ró¿nice pomiêdzy zu¿yciem
peda³ów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeæ przy kupnie
tylko jakie¶ bardziej specyficzne w³a¶ciwo¶ci i niedomagania tego modelu.

Z góry dziêkujê za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Miros³aw 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie



Grupy dyskusyjne