Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagÄ™ przy kupnie
1 | Data: Kwiecien 09 2008 14:49:50 |
Temat: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | |
Autor: canisRC | Witam 2 |
Data: Kwiecien 09 2008 17:55:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê prz y kupnie | Autor: Marcin | Dnia Wed, 09 Apr 2008 14:49:50 +0200, canisRC napisa³: Witam Na to aby nie braæ tego silnika, poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki. 3 |
Data: Kwiecien 09 2008 18:11:25 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: 666 | Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach. poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki. 4 |
Data: Kwiecien 09 2008 18:34:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | 666 pisze: Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach. Tylko, ¿e Twój przedpi¶ca ma racje. Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w zwi±zku z tym kultura pracy jego jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny. Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przep³ywomierza, wtrysków, zaworu EGR, powoduja, ¿e jedyna jego zaleta jest pojemnosc - nizsze skladki OC. Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne. Jesli nie satysfakcjonuje Cie archaicznosc silnika i jego osiagi, to poszukaj silnika o tej samej pojemnosci, ale 16 zaworowy. Jednostka rownie nowoczesna jak 1.0, ale mocniejsza i przyjemniejsza w uzytkowaniu. Ekonomia na podobnym poziomie jak 1.0. Pytanie jeszcze wokó³ jakiego rocznika sie krecisz? Tak wiec w cale nie trzeba szukac Corsy 1.4 16V, aby byc zadowolonym z tego przyjemnego, miejskiego autka. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 5 |
Data: Kwiecien 09 2008 19:39:10 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: bratPit |
zapomnia³e¶ dodaæ do tego zestawu symboliczn± usterkê naci±gania siê ³añcucha rozrz±du powodowanego przez nierównomiern± pracê silnika na niskich obrotach, wiêc je¿eli kto¶ je¼dzi du¿o po mie¶cie to ju¿ poni¿ej 100kkm bêdzie wymienia³ komplet rozrz±du - zawieraj±cym ³añcuch, napinacz, ¶lizgi i inne rzeczy + rozbierania pó³ silnika, wiêc autor w±tku powinien zwróciæ siê do mechanika któy mocno siedzi w oplu o diagnozê silnika, brat 6 |
Data: Kwiecien 09 2008 20:37:31 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: canisRC | bratPit pisze: zapomnia³e¶ dodaæ do tego zestawu symboliczn± usterkê naci±gania siê Jak ju¿ odpisa³em przedpiscy, by³em niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz. Móg³by¶ co¶ napisaæ wiêcej na temat wymiany rozrz±du? Jaki jest tego koszt i w ogóle jak to wygl±da? Mam rozumieæ, ¿e w innych wersjach silnikowych siê to mniej psuje? -- Pozdrawiam Miros³aw 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 7 |
Data: Kwiecien 09 2008 21:13:27 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: bratPit | egzemplarz. Móg³by¶ co¶ napisaæ wiêcej na temat wymiany rozrz±du? Jaki w 1.2-16v jest ten sam rozrz±d a praktycznie nic tam siê nie dzieje, co do cen to komplet czê¶ci w ASO to ok 500z³ [tj rozrz±d + uszczelki] + robocizna - a to ju¿ kwestia zak³adu któy to robi, wa¿ne ¿eby mieli blokady i wiedzieli co robi±, wymiana mo¿e dochodziæ równie¿ do 500z³, jakie sa ceny zamienników nie wiem, brat 8 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:17:06 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: canisRC | bratPit pisze: w 1.2-16v jest ten sam rozrz±d a praktycznie nic tam siê nie dzieje, Widzê, ¿e siê dobrze orientujesz w temacie. Mo¿e wiesz czy da siê jednoznacznie stwierdziæ czy rozrz±d by³ ju¿ wymieniany czy te¿ powoli zbli¿a siê jego czas? Zreszt± proszê o u¶wiadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem rozrz±du wymienia siê go co okre¶lon± ilo¶æ kilometrów i jest wszystko ok albo siê nie wymienia, pasek siê urywa no i lepiej nie mówiæ. A jak jest w tym przypadku? Czy te¿ nale¿y wymieniaæ co jaki¶ czas, czy te¿ mo¿e s± jakie¶ objawy zu¿ycia i wtedy trzeba wymieniæ? -- Pozdrawiam Miros³aw 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 9 |
Data: Kwiecien 10 2008 08:44:55 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: 666 | Ha³asuje jak diesel. Czy te¿ nale¿y wymieniaæ co jaki¶ czas, czy te¿ mo¿e s± jakie¶ objawy zu¿ycia i wtedy trzeba wymieniæ? 10 |
Data: Kwiecien 10 2008 17:29:29 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: bratPit | Widzê, ¿e siê dobrze orientujesz w temacie. Mo¿e wiesz czy da siê tak jak pisze kolega 666, w³a¶ciwie wczesne objawy to t³uczenie siê o obudowê rozrz±du przy zimnym silniku a ustaje przy nagrzanym, stadium dramatyczne jest wówczas kiedy ju¿ t³ucze siê przy nagrzanym silniku, ³añcuch tr±c o obudowê powoduje dostawanie siê opi³ków do uk³adu olejowego a chyba nie muszê mówiæ dalej czym mo¿e to skutkowaæ, poza tym przeskoczenie ³añcucha powoduje takie same perturbacje jak zerwanie/przeskok paska rozrz±du, dlatego nale¿y kupowaæ z g³ow± i nic na prêdce, brat 11 |
Data: Kwiecien 09 2008 20:33:12 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: canisRC | Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze: Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne. Generalnie nie zale¿y mi na rewelacyjnych osi±gach, autko ma pe³niæ rolê drugiego (aczkolwiek w miarê intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Te¿ siê wcze¶niej sk³ania³em do wersji 1.2 8V lecz trafi³ siê - wydaje mi siê - ciekawy egzemplarz.... Pytanie jeszcze wokó³ jakiego rocznika sie krecisz? Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel. -- Pozdrawiam Miros³aw 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 12 |
Data: Kwiecien 09 2008 21:54:45 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | canisRC pisze: Generalnie nie zale¿y mi na rewelacyjnych osi±gach, autko ma pe³niæ rolê drugiego (aczkolwiek w miarê intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Te¿ siê wcze¶niej sk³ania³em do wersji 1.2 8V lecz trafi³ siê - wydaje mi siê - ciekawy egzemplarz....Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu. Pomijajac typ silnika (dobrze byloby gdyby mial juz wymieniony lancuch), jezeli ECU nie wykazuje usterek - nie swieci sie Check Engine, zwrocilbym uwage na zbiornik paliwa, czy nie jest "wciagniety". Corsy maja problem z odpowietrzaniem zbiornika. Rdza chwyta na progach od srodka postepujac na zewnatrz. Tlumik tylny ulega korozji dosc predko. Zawieszenie przednie jest konstrukcyjnie proste (kolumna McPhersona), a tyl to wahacze wleczone, wiec nie powinno byc problemow w tym roczniku. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 13 |
Data: Kwiecien 11 2008 08:48:24 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-04-09 21:54, *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontek¶cie powy¿szego?), 1 w³a¶ciciel.Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu. Ciebie o co¶ takiego nie podejrzewa³em :) Corsa nigdy nie by³a robiona w Polsce. W Niemczech robi³a (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - du¿o wiêcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dok³adniej z Saragossy. Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie monta¿u na podszybie wymaga³o by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wi±zki, jakie¶ mocowania i pewnie inne duperelki), tak ¿e nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakich¶ urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 14 |
Data: Kwiecien 11 2008 21:43:49 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | Mirek Ptak pisze: Dnia 2008-04-09 21:54, *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Dziekuje ;-) Corsa nigdy nie by³a robiona w Polsce. W Niemczech robi³a (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - du¿o wiêcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dok³adniej z Saragossy. Musze skorygowac swoje informacje, kajam sie, masz racje. Nie raz slyszalem o Corsach z Gliwic, dlatego nie pomyslalem zeby te informacje sprawdzic. Szczegolnie pasowaly mi zawsze wersje, ze Corse 1.0 skladano w Gliwicach. Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie monta¿u na podszybie wymaga³o by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wi±zki, jakie¶ mocowania i pewnie inne duperelki), tak ¿e nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakich¶ urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;) Tu z kolei opieralem sie na znajomym, ktory wlasnie taka Corse posiada i bylem przekonany, ze informacje ktore mi przekazywal sa wiarygodne. Otoz twierdzil on wlasnie, ze jego Corsa zostala zmontowana w Gliwicach, a ECU umieszczone jest na podszybiu. Prowadzilismy kiedys dyskusje na temat przekaznika immobilaisera, ja twierdzilem ze jest on w okolicy, lub wewnatrze ECU, ktore wlasnie montowane bylo w nadkolu, on z kolei twierdzil, ze jego ECU znajduje sie na podszybiu. Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 15 |
Data: Kwiecien 14 2008 12:27:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-04-11 21:43, *Micha³ "HoMMeR" Paszek* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.Zawsze do us³ug :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 16 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:04:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale co rozumiesz przez to??? ¿e du¿o pali? 7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to du¿o??? dok³adnie 7 litrów gazu!!! a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4 instalacja sekwencyjna wiec proszê nie opowiadaj bzdur ¿e autko jest nieekonomiczne z usterek to mia³em do tej pory tylko awarie wtryskiwaczy przylewa³o silnik przejecha³em ni± 50kkm, oleju nic nie bierze Pozdrawiam Janusz Brela 17 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:15:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: 666 | Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmie¶ci³e¶ ;-) instalacja sekwencyjna 18 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:26:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmie¶ci³e¶ ;-) zamiast ko³a zapasowego Janusz Brela 19 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:55:57 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: 666 | Jasne. zamiast ko³a zapasowego 20 |
Data: Kwiecien 10 2008 11:29:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
A ko³o? w baga¿niku le¿y. Janusz Brela 21 |
Data: Kwiecien 10 2008 19:15:35 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: 666 | A te dwie ma³e siatki z zakupami? w baga¿niku le¿y. 22 |
Data: Kwiecien 11 2008 07:49:37 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
A te dwie ma³e siatki z zakupami? w baga¿niku bez przesady tam jest du¿o miejsca mam jeszcze CC700 z gazem tylko ¿e butla z boku 20 l i tam te¿ co¶ wchodzi Pozdrawiam Janusz Brela 23 |
Data: Kwiecien 10 2008 22:31:26 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | Janusz Brela pisze: Dla mnie stwierdzenie nieekonomiczny wiaze sie z ogolem kosztow i zyskow zwiazanych z uzytkowaniem danego samochodu.Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale Stwierdzam, ze utrzymywanie malutkiego silnika na wysokich obrotach jest mniej ekonomiczne niz uzytkowanie silnika troche wiekszego ale na nizszych obrotach. Wszystko to oczywiscie w kontekscie tego konkretnego silnika i porownania go z jednostka o poj. 1,2l. Zeby mi ktos nie zarzucil ogolnikowania. Nie pisze tu tylko o koszcie paliwa, ktory jednostkowo dla silnika 1.0 jest rzeczywiscie nie wielki, ale biore pod uwage wytrzymalosc takiego silnika, koszty napraw eksploatacyjnych, jak rozrzad, czy tez armatura silnika. 7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to du¿o??? Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki. Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja, zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment. mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km Przyklad Corsy 1.2 45KM. W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego samochodu.
Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie? -- Micha³ "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 24 |
Data: Kwiecien 10 2008 22:52:15 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: JKK |
mój rekord cors± 1.0 to 6.5l/100km Dla porównania: Corsa B 1997 5d, 1.4i 8V, trasa ~350 km, prêdko¶æ podró¿na ~120 km/h, chwilowa do 140 km/h 3 osoby + baga¿e, 6,5 l / 100 km. Pzdr JKK 25 |
Data: Kwiecien 10 2008 23:03:44 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: marthen | Micha³ "HoMMeR" Paszek wrote: Janusz Brela pisze: Corsa B 45KM - trasa Gliwice-Odense (Dania), 1100km. Przez Niemcy jazda non-stop z prêdko¶ciami zbli¿onymi do Vmax (140km/h), 3 osoby na pok³adzie, trasa pokonywana 6 razy. Max spalanie - 6.3l/100km, zwykle ok. 5.6l/100km. -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 26 |
Data: Kwiecien 11 2008 08:05:56 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki. ja wiem ¿e CC700 to gówno ale mam w dobrym stanie i jedzie... Przyklad Corsy 1.2 45KM. Ja mam zasiêg na gazie ~470km do butli wchodzi ~34 l gazu Corsa 1.0 jest mocniejsza od tej Corsy 1.2 (nie 16V) co podales co ma ekonomiczno¶æ do troszke czêstszego tankowania? przeliczasz to na czas (np: 5-10 min) stracony na stacji? ja wole 10 min staciæ na stacji ni¿ prawie 2 x tyle zap³aciæ za przejazd... i bez przesady Corsa 1.0 wcale sie tak nie psuje ¿e ludzie kupuj± z³omy nietrzymaj± sie terminów/okresów wymian... a pó¼niej bzdury pisza to inna historia... ja przez okres 50 kkm mia³em tylko awarie wtrysków, co¶ popuszcza³y benzynke a po za tym tylko olej, p³yny itd. Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi ka¿dy ma troche racji. Dziekuje za dyskusje Pozdrawiam Janusz Brela 28 |
Data: Kwiecien 09 2008 19:41:59 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: J@ro | jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest Witam 29 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:03:48 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | J@ro pisze: jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 30 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:19:36 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: canisRC | Micha³ "HoMMeR" Paszek pisze: Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V. Pamiêtam, ¿e zdecydowanie Corsy B te¿ je¼dzi³y na L-ce (mam niedaleko o¶rodek egzaminacyjny to siê w okolice zapuszcza do¶æ du¿o autek szkoleniowych) ale nie wiem w jakiej wersji silnikowej. -- Pozdrawiam Miros³aw 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 31 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:15:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze nastêpny co g³upoty opowiada!!! Corsa C http://moto.allegro.pl/item341348882_corsa_1_0_12v_54ps_z_niemiec_maly_przebieg_ideal.html http://moto.allegro.pl/item341883565_opel_corsa_1_0i_air_bag_wspomaganie_super_stan_.html http://moto.allegro.pl/item336932636_opel_corsa_1_0_rok_2001_srebrny_metalik_okazja.html Corsa D http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4788292 http://www.aukcjoner.net/gallery/259370-.html#I5 Je¿eli czego¶ nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!! Janusz Brela 32 |
Data: Kwiecien 10 2008 10:08:39 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: marthen | Janusz Brela wrote: (...)Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze Je¿eli czego¶ nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!! W Corsie C silniki 1.2 wystêpowa³y TYLKO w wersji 16V. Zanim siê zaczniesz burzyæ sprawd¼ czy masz podstawy. -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 33 |
Data: Kwiecien 12 2008 22:52:59 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagÄ™ przy kupnie | Autor: JohnyK | Dnia 2008-04-09, o godz. 14:49:50 Nie mam tu na myÅ›li standardowych rzeczy takich jak zauwa¿alne Niedomaganiem tego modelu jest SILNIK. Kupa ¿elastwa, s³aba, g³oÅ›na, paliwo¿erna. Reszta samochodu daje radÄ™. Na Twoim miejscu sprawdzi³bym, czy biegi wchodzÄ… g³adko- ³Ä…cznik lewarka i skrzyni potrafi siÄ™ "popsuć" a wymiana jest doæ droga. JK 34 |
Data: Kwiecien 17 2008 12:42:31 | Temat: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie] | Autor: canisRC | Witam 35 |
Data: Kwiecien 17 2008 18:01:31 | Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie] | Autor: bratPit | Przede wszystkim bardzo dziêkujê za porady i informacje. Nie bêdê jeszcze tylko wymieñ rozrz±d [pasek 40-50z³, napinacz 80-100z³] i w drogê :-) brat 36 |
Data: Kwiecien 17 2008 22:52:25 | Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie] | Autor: JKK |
No có¿, z 1,0 12V od cz³owieka zaprzyja¼nionego zrobi³o siê 1,2 8V od W mojej (a w³a¶ciwie ¿oninej ;-) 1997 z Vaterlandu, wymienili¶my jeszcze pompê wodn±, ga³ki no i oczywi¶cie olej i filtry powietrza, kabinowy, oleju i paliwa.. Pzdr JKK 37 |
Data: Kwiecien 22 2008 16:39:08 | Temat: Re: No i kupi³em [by³o: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie] | Autor: canisRC | JKK pisze: jeszcze tylko wymieñ rozrz±d [pasek 40-50z³, napinacz 80-100z³] i w drogêW mojej (a w³a¶ciwie ¿oninej ;-) 1997 z Vaterlandu, To jasne. Jeszcze raz dziêkujê za wszystkie informacje. -- Pozdrawiam Miros³aw 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info 38 |
Data: Kwiecien 24 2016 11:27:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciæ uwagê przy kupnie | Autor: | W dniu ¶roda, 9 kwietnia 2008 14:49:50 UTC+2 u¿ytkownik canisRC napisa³: Witam |