pbanasik wrote:
Użytkownik "Pablo" napisał w wiadomości
Mam pytanie ponieważ zostałem zmuszony do zmainy silnika w Corsie B 1,0
Przymierzam się do jego wymiany, mechanik sugerował mi założeni silnika 1.2 Czy
różnice technologiczne są na tyle małe że ta operacja będzie sensowna?
Zamiana na 1.2 45KM nie ma zupełnie sensu. Pali jak smok i jest jeszcze
słabszy niż 1.0.
Z tym smokiem 1.2 45KM (8V) to bym się nie zgodził, ale wobec
oszczędnego (w zużyciu paliwka) 1.0 pali oczywiście więcej i jest
słabszy. Za to jest przy rozsądnej eksploatacji niezniszczalny (mój ma >
200kkm i poważnego nie było babrane nic i ma się dobrze).
Ale tutaj pewnie chodziło o zamianę na 1.2 16V 65KM, który jest dość
podobny do 1.0 ino ma 4 cylindry zamiast 3. Nie wiem jak osprzęt,
skrzynia, (komputer na pewno inny), ale technologia silnika w zasadzie
ta sama co 1.0 12V. Jeśli i tak wszystko do wymiany, to od tego 1.2 16V
ja bym osobiście wolał 1.4 8V (60KM); nieco słabszy, technologia
starsza, ale jest również niezniszczalny i części do niego tanie. Te
1.2, 1.4 8V występują w dwóch smakach - starsze to C1xNZ i nowsze X1xSZ
(gdzie x = {2, 4}). Nowsze maję maksymalną moc przy nieco niższych
obrotach, ale za to mają osławiony psujący się EGR (zawór recylkulacji
spalin, kolejny kwiatek psujący się nieustannie; ukłon w stronę ochrony
środowiska, aczkolwiek jak się zepsuje można wyrzucić "zaślepić", w tych
16V oczywiście występuje). Raczej mają inaczej zorganizowany zapłon,
tzw. DIS (bezpośredni). Jak byś chciał montować CB-radio, to duża zaleta
- rozwiązanie z kopułką i rozdzielaczem generuje duże zakłócenia.
Silniki 8V w Corsach B nie mają przepływomierza, też często się psuje i
relatywnie drogi :)
To chyba by było tyle, jeśli chodzi o corsa-advocacy ;)
S.