Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi
Obajwy sÄ… takie, ¿e po wejÅ›ciu na wy¿sze obroty silnik gaÅ›nie i nie daje siÄ™ uruchomić przez kilka minut.
Jak ju¿ siÄ™ namyÅ›li to zapala check-engine i nie pozwala na przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.
Po jakimÅ› czasie (np. kilku wy³Ä…czeniach silnika) ten check engine siÄ™ wy³Ä…cza i jeÅ›li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjÅ›cia.
Ponoć pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej je¼dzie ekspresówkÄ…, ale od tego czasu by³a cisza.
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na oddanie do mechanika w ramach "bÄ™dzie Pan zadowolony" i pewnie z podobnÄ… szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
2 |
Data: Maj 09 2016 18:42:42 |
Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach |
Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi
Obajwy sÄ… takie, ¿e po wejÅ›ciu na wy¿sze obroty silnik gaÅ›nie i nie daje
się uruchomić przez kilka minut.
Jak ju¿ siÄ™ namyÅ›li to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasnąć.
Po jakimÅ› czasie (np. kilku wy³Ä…czeniach silnika) ten check engine siÄ™
wy³Ä…cza i jeÅ›li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyjÅ›cia.
Ponoć pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej
je¼dzie ekspresówkÄ…, ale od tego czasu by³a cisza.
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
3 |
Data: Maj 09 2016 18:45:51 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Cavallino |
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym prawdopodobieÅ„stwem?
4 |
Data: Maj 09 2016 18:49:11 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?
Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a czÄ™sto potrafi pomóc.
Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.
--
Pozdrawiam
Lewis
5 |
Data: Maj 12 2016 11:00:40 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: LordBluzg® |
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?
Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.
Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w uk³adzie...
Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok 100tys przebiegu czÄ™sto wymagajÄ… regeneracji.
--
LordBluzg®
6 |
Data: Maj 12 2016 15:50:00 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg® pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?
Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.
Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w
uk³adzie...
No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej siÄ™ wszystko zesra
Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreaÅ„skiego CR na tych samych komponenetach?
--
Pozdrawiam
Lewis
7 |
Data: Maj 12 2016 16:09:49 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: J.F. |
U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od niekoreaÅ„skiego CR na tych samych komponenetach?
Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe Bosza made in Czechia ? :-)
J.
8 |
Data: Maj 12 2016 17:26:00 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?
Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)
W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
9 |
Data: Maj 12 2016 17:34:50 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: J.F. |
U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?
Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)
W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)
No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)
J.
10 |
Data: Maj 12 2016 18:21:33 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Cavallino |
W dniu 12.05.2016 o 17:34, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Lewis" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2016-05-12 o 16:09, J.F. pisze:
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie,
¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?
Koreanskie maja pompe Boscha made in China, a niemieckie maja pompe
Bosza made in Czechia ? :-)
W obu przypadkach prędzej będzie to Italy ;)
No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)
Ten ma akurat ponad 200 kkm i mam nadziejÄ™, ¿e jednak to jakaÅ› pierdo³a, a nie wtryski.
11 |
Data: Maj 12 2016 22:41:05 | Temat: Re: Crdi ga¶nie na wy¿szych obrotach | Autor: |
On Thu, 12 May 2016 17:34:50 +0200, "J.F."
wrote:
No to ja juz wiem czemu po 100 kkm wymagaja naprawy :-)
No nie wiem, u mnie jest blisko 500 tys. ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
12 |
Data: Maj 12 2016 22:03:48 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: LordBluzg® |
W dniu 2016-05-12 o 15:50, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 11:00, LordBluzg® pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje
siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z
największym
prawdopodobieństwem?
Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.
Zapchane sitko, nie zapali check'a :) Check jest zapalany trochÄ™ dalej w
uk³adzie...
No no ;)
Jak mu braknie paliwa na dolocie do pompy to i dalej siÄ™ wszystko zesra
Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale checka i tak nie zapali :)
Pó¼niej próba przelewowa wtryskiwaczy oraz korekty na biegu ja³owym.
I dalej test pompy na stole probierczym.
Ja bym zaczÄ…³ od pod³Ä…czenia do kompa i sprawdzi³ rzeczywiscie uk³ad
paliwowy/korekty wtrysków itp. CRDI koreaÅ„skie majÄ… to do siebie, ¿e ok
100tys przebiegu często wymagają regeneracji.
A czym siÄ™ ró¿ni koreaÅ„skie CR na pompie boscha i wtryskach boscha od
niekoreańskiego CR na tych samych komponenetach?
Hmm a to nie delphi czasem?
--
LordBluzg®
13 |
Data: Maj 13 2016 00:13:52 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:
Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)
Ma³o widzia³eÅ› ;)
Hmm a to nie delphi czasem?
Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.
--
Pozdrawiam
Lewis
14 |
Data: Maj 13 2016 20:25:05 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Cavallino |
W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:
Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)
Ma³o widzia³eÅ› ;)
Hmm a to nie delphi czasem?
Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.
Chodzi o 1.6 crdi....
15 |
Data: Maj 14 2016 00:03:13 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Lewis |
W dniu 2016-05-13 o 20:25, Cavallino pisze:
W dniu 13.05.2016 o 00:13, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-12 o 22:03, LordBluzg® pisze:
Zachowa siÄ™ dok³adnie jak w przypadku braku paliwa w zbiorniku ale
checka i tak nie zapali :)
Ma³o widzia³eÅ› ;)
Hmm a to nie delphi czasem?
Nie, 1.5CRDI by³o na gratach boscha.
Chodzi o 1.6 crdi....
ten te¿ na boszu ;)
--
Pozdrawiam
Lewis
16 |
Data: Maj 15 2016 11:19:54 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Cavallino |
W dniu 09.05.2016 o 18:49, Lewis pisze:
W dniu 2016-05-09 o 18:45, Cavallino pisze:
W dniu 09.05.2016 o 18:42, Lewis pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z
podobnÄ…
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
Pó¼niej zmienić filtr, wyczyÅ›cić sitko w zbiorniku, sprawdzić przelewy
wtrysków i pompÄ™ wtryskowÄ… wraz zaworem SCV ;)
No ale to ju¿ robota w³aÅ›nie dla mechanika.
Filtr paliwa by³ zmieniany w marcu, wiÄ™c nie wiem czy jest sens go
zmieniać
ot tak profilaktycznie.
JeÅ›liby wró¿yć z fusów - co z Twojej listy mo¿na obstawiać z najwiÄ™kszym
prawdopodobieństwem?
Na start sitko na smoku w zbiorniku. Praktycznie bezkosztowe a często
potrafi pomóc.
I chyba trafi³eÅ›.
Serwis po sÄ…siedzku nie da³ rady nic sprawdzić, bo niby coÅ› tam odczyta³ na kompie, ale niezbyt szczegó³owo - wiÄ™c stwierdzi³, ¿e wiÄ™cej nie zrobi bez kompa gadajÄ…cego z Hultajem lepiej.
No, wiÄ™c mój m³ody sam rozkrÄ™ci³ auto, wyczyÅ›ci³ to sitko, twierdzi ¿e jest ok.
Ale poje¼dzi z tydzieÅ„, to siÄ™ zobaczy czy problem nie powróci.
DziÄ™ki w ka¿dym razie za ukierunkowanie poszukiwaÅ„.
17 |
Data: Maj 09 2016 19:50:15 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Irokez |
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
KtoÅ› ma jakieÅ› pomys³y czego szukać, zanim w³aÅ›ciciel zdecyduje siÄ™ na
oddanie do mechanika w ramach "będzie Pan zadowolony" i pewnie z podobną
szansÄ… jak w tym programie, na prawid³owÄ… diagnozÄ™?
Najpierw odczytać kod b³Ä™du pod³Ä…czajÄ…c siÄ™ chocia¿by na poczÄ…tek g³upim ELM327 za kilkanaÅ›cie PLN.
--
Irokez
18 |
Data: Maj 10 2016 11:36:19 | Temat: Re: Crdi gaÅ›nie na wy¿szych obrotach | Autor: Kamil 'Model' |
W dniu 2016-05-09 o 18:28, Cavallino pisze:
Pacjent to Hultaj i30 1.6 crdi
Obajwy s± takie, ¿e po wej¶ciu na wy¿sze obroty silnik ga¶nie i nie daje
siê uruchomiæ przez kilka minut.
Jak ju¿ siê namy¶li to zapala check-engine i nie pozwala na
przekroczenie 3 tys obr/min.
Ale przestaje gasn±æ.
Po jakim¶ czasie (np. kilku wy³±czeniach silnika) ten check engine siê
wy³±cza i je¶li nie naciskamy mocniej gazu nie wraca, ale próba bardziej
energicznego operowania gazem powoduje powrót do punktu wyj¶cia.
Ponoæ pierwszy raz taki numer zrobi³ prawie rok temu, po ostrzejszej
je¼dzie ekspresówk±, ale od tego czasu by³a cisza.
Kto¶ ma jakie¶ pomys³y czego szukaæ, zanim w³a¶ciciel zdecyduje siê na
oddanie do mechanika w ramach "bêdzie Pan zadowolony" i pewnie z podobn±
szans± jak w tym programie, na prawid³ow± diagnozê?
Stawiam regulator ci¶nienia na pompie/listwie b±d¼ sam czujnik ci¶nienia paliwa na listwie.
Na pocz±tek porz±dne czyszczenie regulatora ci¶nienia...
U mnie objaw by³ taki (Peugeot z 2,0HDI), ¿e po przekrêceniu i wyjêciu kluczyka auto pracowa³o jakie¶ 3-5 sekund. Nastêpnie wywala³o "checka" i gas³o. Po odpaleniu "check" dalej ¶wieci³ sobie i obciêcie mocy w³a¶nie do 3k obr/min. Kilkukrotne odpalenie i zgaszenie auta powodowa³o znikniêcie "checka" i powrót auta do pe³nej mocy. I tak co jaki¶ czas...
19 |
Data: Maj 10 2016 20:37:01 | Temat: Re: Crdi ga¶nie na wy¿szych obrotach | Autor: radekp@konto.pl |
Tue, 10 May 2016 11:36:19 +0200, w Kamil
'Model' napisa³(-a):
Na pocz±tek porz±dne czyszczenie regulatora ci¶nienia...
Na pocz±tek to to co Irokez pisa³.
| | | | | | | | | | | | | | | | | |