Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna?
1 | Data: Listopad 29 2006 14:15:59 |
Temat: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | |
Autor: Przemek | Witam 2 |
Data: Listopad 29 2006 15:55:46 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Cyneq | Przemek napisał(a): Witam A ile mają świece i przewody? -- Cyneq 3 |
Data: Listopad 29 2006 14:58:09 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | A ile mają świece i przewody?przyjmijmy ze np. 10 lat swiece i 15 lat przewody.. co to ma za znaczenie? to stalo sie po splukaniu silnika szlaufem Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 4 |
Data: Listopad 29 2006 15:59:19 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Karolek |
A ile mają świece i przewody?przyjmijmy ze np. 10 lat swiece i 15 lat przewody.. co to ma za znaczenie? to Ma znaczenie i to ogromne. Wymien najpierw przewody. Karolek 5 |
Data: Listopad 29 2006 16:11:28 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Cyneq | Przemek napisał(a): A ile mają świece i przewody?przyjmijmy ze np. 10 lat swiece i 15 lat przewody.. Jeden facet miał tłumik który miał 10 lat. I jak go kiedyś kopnął to się rozpadł. Stało się to po kopnięciu, wiec wiek nie ma nic do rzeczy. :) Mam nadzieję że widzisz analogię. -- Cyneq 6 |
Data: Listopad 29 2006 15:21:45 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | Jeden facet miał tłumik który miał 10 lat.jeden facet mial klopoty z zaplonem.. posluchal Karola i wymienil kable... nic nie pomoglo, 200 zyla w plecy.. drugi facet pomyslal, zagladnal do dokumentacji, dowiedzial sie jaka rezystancje powinny miec kable WN, wzial miernik elektorniczny .. sprawdzil ja, byla w normie... 150 zyla zostalo w kieszenie Mam nadzieje, ze widzisz analogie Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Listopad 29 2006 16:29:37 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | nic nie pomoglo, 200 zyla w plecy.. drugi facet pomyslal, zagladnal do dokumentacji, dowiedzial sie jaka rezystancje powinny miec kable WN, wzial miernik elektorniczny .. sprawdzil ja, byla w normie... 150 zyla zostalo w kieszeniemierzac opornosc kabli to sobie mozesz sampoczucie poprawic tylko ;-) pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 8 |
Data: Listopad 29 2006 15:37:04 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | mierzac opornosc kabli to sobie mozesz sampoczucie poprawic tylko ;-) wymieniajac kable WN, ktore maja rezystancje w normie mierzona w temp przewidzianej w manualu do auta mozna sobie poprawic co najwyzej samopoczucie Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Listopad 29 2006 16:39:39 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | wymieniajac kable WN, ktore maja rezystancje w normie mierzona w temp przewidzianej w manualu do auta mozna sobie poprawic co najwyzej samopoczucietaa.... a izolacja na to niemożliwe... Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 10 |
Data: Listopad 29 2006 16:30:41 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | > przewidzianej w manualu do auta mozna sobie poprawic co najwyzejsamopoczucie taa.... a izolacja na to niemożliwe...dobra.. wiec poza rezystancja jeszcze nocne ogladanie "piorunkow" pod maska... cos jeszcze? Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 11 |
Data: Listopad 29 2006 17:43:49 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | dobra.. wiec poza rezystancja jeszcze nocne ogladanie "piorunkow" pod maska... cos jeszcze? poczytaj sobie jak i kiedy zmienia sie opornosc mieszanki w cylindrze, opornosc powietrza i zastanow sie czy jestes w stanie zasymulowac te sytuacje stojac sobie wieczorkiem pod blokiem i zagladajac pod maske... generalnie jak widac ciagle przebicia tzn ze juz dawno nalezalo te druty wymienic... to mniej wiecej tak jakbys nagle sie opamietal, zerknal na pasek rozrzadu i zobaczyl go w strzepach... no niby jeszcze sie nic nie stalo, ale z poprawna eksploatacja nie ma to nic wspolnego... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 12 |
Data: Listopad 29 2006 16:40:18 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Cyneq | Przemek napisał(a): Jeden facet miał tłumik który miał 10 lat.jeden facet mial klopoty z zaplonem.. posluchal Karola i wymienil kable... nic nie pomoglo, 200 zyla w plecy.. drugi facet pomyslal, zagladnal do dokumentacji, dowiedzial sie jaka rezystancje powinny miec kable WN, wzial miernik elektorniczny .. sprawdzil ja, byla w normie... 150 zyla zostalo w kieszenie Jeden facet miał samochód w którym nie miał kasy na zmienianie głupich WNek, bo to kosztowało 200 zł (qrwa, złote one są czy jak??). Ale to już nie jest moja wina, jak Cie nie stać na jazdę furą (wliczając normalną eksploatacje) to postaw na cegłach i kup sobie rower. Rozrząd też zmienisz dopiero jak Ci pierdyknie, płyn hamulcowy jak się zatrzymasz na drzewie a opony jak są łyse? Z mojej strony EOT, jak jesteś taki mądrala to sobie poradzisz sam, ja mam dzisiaj zły dzień i nie bawi mnie to że chcę komuś pomóc, a ktoś jest oporny na wiedze. -- Cyneq 13 |
Data: Listopad 29 2006 17:18:37 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | poczytaj sobie jak i kiedy zmienia sie opornosc mieszanki w cylindrze, Wiesz co.. nie chce mi sie prowadzic akademiskiej dyskusji o tym, czy supermarkowe nowe kable WN w kolorze czerwonym z napisem "power" zagwarantuja minimalnie wieksza iskre na benzynie vpower albo dadza 0,001% mniejsze prawd wypadania zaplonu. Generalnie jak cylinder nie pali przez kable to sa one przerwane albo maja uszkodzona izolacje rezystancja kabla nie zalezy od skladu mieszanki wiec rownie dobrze mozna sobie o tlumikach poczytac wymienic... to mniej wiecej tak jakbys nagle sie opamietal, zerknal napasek rozrzadu jest newralgiczny i sie go wymienia "na wszelki wypadek" co jakis czas/przebieg niezaleznie czy jest on w juz kiepskim czy dobrym stanie Pozostale paski klinowe nie wymienia sie ale dokonuje sie ich "inspekcji" co zadany okres i zapewne wiekszosc isntrukcji przewiduje sposob jej przeprowadzenia Oczywiscie dla lepszego samopoczucia mozna wymieniac sobie kable WN, wszystkie plyny (lacznie ze wspomaganiem) i wszystkie paski ... nie ma problemu.. mechanicy i producenci czesci juz sie ciesza Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 14 |
Data: Listopad 29 2006 18:51:41 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | wypadania zaplonu. Generalnie jak cylinder nie pali przez kable to sa one przerwane albo maja uszkodzona izolacje tyle,ze stwierdzic uszkodzenie izolacji nie jest tak prosto jak Ci sie wydaje... rezystancja kabla nie zalezy od skladu mieszanki wiec rownie dobrze mozna sobie o tlumikach poczytac rezystancja kabla nie, ale napiecie potrzebne do wytworzenia iskry juz scisle od tych wartosci zalezy i dalej idac... wymagania stawiane izolacji rowniez zaleza od wysokosci napiec na jakich pracuje instalacja... czyli, to ze w danej sytuacji izolacja jeszcze nie dopuszcza do przebic nie oznacza, ze np. przy chwilowym zubozeniu miesznki przebicia sie nie pojawia... ... i to nie jest akademicka dyskusja a poprostu praktyka ... pasek rozrzadu jest newralgiczny i sie go wymienia "na wszelki wypadek" co przewody tez nalezy wymieniac zgodnie z zaleceniami... ale jak ktos woli dziadowac to jego sprawa... Pozostale paski klinowe nie wymienia sie ale dokonuje sie ich "inspekcji" co zadany okres i zapewne wiekszosc isntrukcji przewiduje sposob jej przeprowadzenia ciekawe, ale w instrukcjach do pojazdow ktorymi sie poruszalem czas wymiany paska do urzadzen zewnetrznych byl zawsze scisle okreslony - w obecnym aucie to 90kkm. moze warto zerknac do instrukcji ? oczywiscie dziadowac zawsze mozna... Oczywiscie dla lepszego samopoczucia mozna wymieniac sobie kable WN, wszystkie plyny (lacznie ze wspomaganiem) i wszystkie paski ... nie ma problemu.. mechanicy i producenci czesci juz sie cieszatak, wiem... instrukcja obslugi to przepis na nabijanie kasy producentom czesci... rob jak uwazasz, ja wymieniam zgodnie z zaleceniami producenta i poki co nie musialem szukac w drodze pomocy... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 15 |
Data: Listopad 30 2006 08:18:03 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | izolacji rowniez zaleza od wysokosci napiec na jakich pracujedobrze... podyskutujemy sobie kiedys wiec o tym czy na czerwonych kablach, benyznie vpower i 4 elektordowych swiecach platynowych jest lepiej niz na zwyklych kablach, swiecy iskra i zwyklej benzynie... tylko to raczej ma sie ni jak do problemu typu "dlaczaego nie pali" przewody tez nalezy wymieniac zgodnie z zaleceniami... ale jak ktos wolino racja, chlopie.. pelna zgoda!!!... zgodnie z zaleceniami - tylko w nich nie ma "co 3 lata" tylko jest mowa i sprawdzeniu uszkodzen zewnetrznych i zmierzeniu rezystancji w zadanej temperaturze ciekawe, ale w instrukcjach do pojazdow ktorymi sie poruszalem czasno popatrz.. a u mnie nie? Przeedstaw prosze zalecenia w Twoim autku co do wymiany paska napedzajacego kompresor klimy... co ile nalezy go wymieniac? moze warto zerknac do instrukcji ?moeze byc taka z napisem "service manual"? Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Listopad 30 2006 10:35:10 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | zwyklych kablach, swiecy iskra i zwyklej benzynie... tylko to raczej ma sie ni jak do problemu typu "dlaczaego nie pali"ale ja nie pisze nt Twojego problemu a jednynie nt Twojej tezy o weryfikacji przewodow WN... nie ma "co 3 lata" tylko jest mowa i sprawdzeniu uszkodzen zewnetrznych i zmierzeniu rezystancji w zadanej temperaturze ok, to mierz sobie i ogladaj... no popatrz.. a u mnie nie? Przeedstaw prosze zalecenia w Twoim autku co do wymiany paska napedzajacego kompresor klimy... co ile nalezy go wymieniac? no przeciez napisalem... co 90 kkm... moeze byc taka z napisem "service manual"? pod warunkiem, ze znasz angielski to pewnie tak :-) btw, to taki spec jak Ty powinien wiedziec, ze przyczyna takich problemow jest najczesciej wilgoc w istalacji zaplonowej... czyli zaczynasz od suszrki, opalarki badz tym podobnego urzadzenia i suszysz wszystko po kolei... poza tym to przeciez bardzo latwo zdiagnozowac - zakladasz swieczki na druty, ktos kreci Ty sie gapisz - iskra ma byc konkretna, jak mizerna to jest szansa, ze w komorze nie bedzie jej wcale ( to wlasnie zwiazane z opornoscia mieszanki) ... jak iskre masz wszedzie, tzn, ze ktorys wrtysk nie daje... wiec suszysz instalacje wtryskowa... ....zawsze twierdzilem, ze mycie silnikow to proszenie sie o klopoty, ale jak sie ktos nudzi, to czemu nie ? ;-) Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 17 |
Data: Listopad 30 2006 15:19:37 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | Ciesze sie, ze jestes swiadomy, ze nalezy trzymac sie zalecen producenta 18 |
Data: Listopad 30 2006 17:53:06 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Blyskacz | wymiane kabli wysokiego napiecia w modelu 850 z silnikiem 2,5L (znasz taki?)znam, ale to nie moj...rotfl.. polecam zaznajomic sie z oznaczeniami silnikow w volvo ;) a dopiero potem wydzwaniac...lol powiedziano mi, ze NIE JEST PRZEWIDZIANA okresowa ani co zadana ilosc km wymiana tej czescia co mnie to obchodzi co Ci tam mowia w "naszym" aso... VADIS "mowi" wyraznie : pasek urzadzen co 90kkm druty co 120kkm lub 8 lat ... polskie aso o modelach cyferkowych ma mierne pojecie... wroclawskie aso np. nie posiada zadnego specjalistycznego testera elementow elektronicznych do tego modelu, zadnych breakout box-ow, nic... a doswiadczenie mechanikow tez marne, bo malo ktorego posiadacza starszych egzemplarzy stac na serwisowanie go w aso, tym bardziej, ze sa na miescie lepsze i tansze warsztaty... pozdrawiam Blyskacz -- Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 19 |
Data: Listopad 29 2006 17:28:40 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | Z mojej strony EOT, jak jesteś taki mądrala to sobie poradzisz sam, jajezeli sie sle posta z pomoca to trzeba troche umysl wysilic.. jakby to byla dyskusja na temat... "no troche czasem przerywa" to mozna by sobue podyskutowac czy moze kable a moze swieca powinna miec 0,5mm mniejsza przerwe a moze cos tam.. jezeli cylinder nie chodzi wcale to przyczyna musi byc wyrazista (nie jakies wypadanie zaplonow "czasem" ale brak iskry wcale, brak podawania paliwa) - rozumiem, ze chciuales pomoc ale mam 5te auto i naprawde takie porady to sobie mozesz darowac co do kasy.. martw sie bardziej swoimi finansami Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Listopad 29 2006 17:00:16 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Jakub Witkowski | Przemek wrote: nic nie pomoglo, 200 zyla w plecy.. drugi facet pomyslal, zagladnal do dokumentacji, dowiedzial sie jaka rezystancje powinny miec kable WN, wzial Napisz jeszcze, skąd ten geniusz wziął odpowiedni miernik, a potem opisz jak konkretnie zmierzył upływność izolacji tudzież odporność na przebicie w zakresie kilowoltów i to na całej powierzchni tych kabli. -- Jakub Witkowski z domeny gts /kropka/ pl 21 |
Data: Listopad 29 2006 22:06:50 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Karolek |
Jeden facet miał tłumik który miał 10 lat.jeden facet mial klopoty z zaplonem.. posluchal Karola i wymienil kable... Najpierw wymien, a potem komentuj. drugi facet pomyslal, zagladnal do To wez sobie ten miernik elektroniczny i zmierz opornosc swojego mozgu, bo najwyrazniej jest na bardzo wysokim poziomie. Poza tym nie chodzi o opornosc przewodu tylko o przebicia przez izolacje, ktora moze byc ze starosci spekana i ci poprostu iskra ucieka. Karolek 22 |
Data: Listopad 29 2006 19:01:19 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Maseł | Przemek wrote: Jeden facet miał tłumik który miał 10 lat.jeden facet mial klopoty z zaplonem.. posluchal Karola i wymienil kable... HMM - ale 50 zyla to i tak przy tych pomiarach wyparowalo... Pozdro Maseł 23 |
Data: Listopad 29 2006 16:02:25 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: DoQ | Użytkownik "Przemek " napisał w wiadomości Witam Jesli masz mechaniczny rozdzielacz zaplonu, zajrzyj pod kopulke czy tam sie nie dostala woda. -- Pozdrawiam Paweł Chrysler Stratus http://3stawy.mokotow.com/samochody/stratus/ 24 |
Data: Listopad 29 2006 17:36:39 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: Przemek | Jesli masz mechaniczny rozdzielacz zaplonu, zajrzyj pod kopulke czy tam siedzieki za porade.. mechanicy niestety teraz maja full roboty-> znaczy sie nie maja czasu na dluzsze rozwazania (robia auto za autem)..... pewnie sam bede musial zagladnac .. za tydzien sie okaze Pozdrawiam, Przemek -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Listopad 29 2006 17:38:52 | Temat: Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna? | Autor: PAndy |
Witam Uzyj kompresora - sprezone powietrze potrafi zrobic uda po takich dzialaniach - caly silnik wraz z dodatkami musi byc suchy... |
Re: Cylinder nie pali!!! - po myciu... jaka przyczyna?
