On 2012-04-02 10:30:03 +0000, "Tomasz" said:
czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
mniejwiÄcej montaż.
Dwa popołudnia.
===
Montaż czujników parkowania
11.01.2012 193 000 km
Kategoria: zmiany w aucie
Po poprzednim aucie zostały mi czujniki parkowania. Zrobiłem wiÄc z nich użytek i już funkcjonujÄ
w Audi.â¨ChÄtnie udzielÄ wskazówek w tym temacie!â¨â¨Z powodu licznych komentarzy negujÄ
cych jakoć mojego wpisu staram siÄ niejako poprawiÄ i wstÄpnie rozbudowaÄ wÄ
tek ;)â¨â¨Montaż czujników wbrew pozorom nie jest do koĹca lekki, łatwy i przyjemny. Przynajmniej w tym aucie. O ile w Pugu 306 zajÄło to niecałÄ
godzinÄ to tutaj trzeba było poĹwiÄciÄ dwa popołudnia. Przypominam - Audi A4 AVANT.â¨â¨Jak już wspomniałem nie posiadam żadnych zdjÄÄ z tego zabiegu wiÄc czynnoĹci opiszÄ skrótowo i czysto teoretycznie. A zatem...â¨â¨Na dzieĹ dobry sprawdzamy czy wyĹwietlacz i czujniki działajÄ
... 'Na krótko' podpinamy siÄ pod aku, spinamy kabelki wg instrukcji i sprawdzamy czujnik po czujniku. Głupio by trochÄ było rozbebeszyÄ furÄ, porobiÄ dziury, a potem odkryÄ, że nasze czujniki sÄ
do tyłka...â¨â¨Dalej trzeba wymontowaÄ zderzak tylny: â¨â¨1) WymontowaÄ siedzisko kanapy. Trzeba wyszukaÄ zatrzaski i po prostu wyszarpaÄ ku górze.â¨â¨2) OdkrÄciÄ wyĹciółkÄ siedzenia tylnego. Każda ma po jednej Ĺrubie.â¨â¨3) WyjÄ
Ä podłogÄ bagażnika. Jest zamocowana doć mocno w zatrzaskach, wiÄc trzeba jÄ
silnie pociÄ
gnÄ
Ä. Jak dobrze pamiÄtam - do tyłu...â¨â¨4) WykrÄciÄ osłonÄ krawÄdzi bagażnika (to takie srebrne, szerokie, na krawÄdzi bagażnika co widaÄ po otwarciu klapy). Cztery Ĺruby. I Ĺmiało wyrwaÄ z zatrzasków.â¨â¨5) WykrÄciÄ i wyjÄ
Ä boczki bagażnika. Na poczÄ
tek wykrÄcamy uchwyty do mocowania bagażu. Potem były jeszcze jakieĹ wkrÄty (chyba widaÄ je po otwarciu schowków).â¨W wersji z subwooferem trzeba wymontowaÄ głoĹnik wraz ze wzmacniaczem. OdkrÄcamy cały moduł - 3 albo 4 wkrÄty. PamiÄtaÄ o odłÄ
czeniu kabli!!â¨Same boczki 'wyrywamy' z zatrzasków.â¨â¨6) Teraz mamy dostÄp do do nakrÄtek które trzymajÄ
cały zderzak. Po 3 wiÄksze i 2 mniejsze nakrÄtki z każdej strony. Te wiÄksze to takie charakterystyczne z zespolonÄ
podkładkÄ
obrotowÄ
.â¨â¨7) Ostatnia rzecz to wykrÄciÄ wkrÄty od dołu zderzaka i od strony nadkola. Ĺťeby dostaÄ siÄ do wkrÄtów w nadkolu trzeba odchyliÄ wyĹciółkÄ nadkola.â¨â¨8) Te fragmenty zderzaka co sÄ
z boku auta trzymajÄ
siÄ w zatrzaskach. Musimy je również, doć stanowczo, wyczepiÄ.â¨Teraz już całoć powinna zejć bez problemu. O ile o czymĹ po drodze nie zapomniałem :Dâ¨â¨Montowanie czujników:â¨â¨To sprawa łatwa - bierzemy instrukcjÄ od czujników i patrzymy jakie sÄ
zalecane odległoĹci czujników od ziemi i od siebie nawzajem. Dobieramy odpowiednie miejsca w zderzaku (tak aby zmieĹciÄ je w płaskich fragmentach zderzaka; od wewnÄtrznej strony wyglÄ
da on trochÄ jak plaster miodu - lepiej tej struktury nie naruszaÄ. Zaznaczamy miejsca markerem i sprawdzamy jeszcze raz miarkÄ
czy jest symetrycznie i w ogóle git.â¨Otwory wiercimy dołÄ
czonym do zestawu wiertłem.â¨â¨PodpiÄcie centralki:â¨â¨Zasilanie centralki oczywiĹcie podpinamy pod Ĺwiatło cofania.â¨â¨1) WyciÄ
gamy lewy bÄ
dź prawy klosz. Trzeba wykrÄciÄ jednÄ
ĹrubÄ (widoczna z boku lampy) i odchyliÄ klosz na zewnÄ
trz.â¨â¨2) Dostajemy siÄ do żarówek i lutujemy kabelki do odpowiednich 'szyn' żarówki Ĺwiatła tylnego. Dla pewnoĹci sprawdziÄ miernikiem.â¨â¨3) Kabelek przeciÄ
gnÄ
Ä do przestrzeni bagażowej i zamocowaÄ lampÄ.â¨â¨Mocowanie wyĹwietlacza:â¨â¨Mój jest podwieszony w podsufitkÄ, a dokładniej w listwÄ dachu. Aby jÄ
zdjÄ
Ä trzeba jÄ
po prostu mocno wyrwaÄ z zatrzasków. ZaznaczyÄ miejsca na otwory i je wywierciÄ. Kabel ukryłem pod listwÄ
i pod uszczelkami.â¨â¨Teraz już w sumie z górki.â¨â¨Przykładamy zderzak z zamontowanymi czujnikami, kable przeciÄ
gamy przez otwory do wentylacji naturalnej. Dla porzÄ
dku mocujemy je do siebie taĹmÄ
bÄ
dź zaciskami. ĹÄ
czymy wszystko z centralkÄ
.â¨Lekko przykrÄcamy zderzak. SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO DOBRZE DZIAĹA. Jak gra muzyka, a raczej piszczy i wyĹwietla to zaczynamy składaÄ wszystko do kupy ukrywajÄ
c gdzieĹ centralkÄ i nadmiar kabelków. Generalnie w odwrotnej kolejnoĹci niż to rozkrÄcaliĹmy.â¨â¨Uwagi ogólne:â¨â¨W przeciwieĹstwie do Peugeota wszystkie elementy sÄ
bardzo ładnie spasowane. Nie ma problemu z montowaniem. Materiały sÄ
dobrej jakoĹci wiÄc nie połamałem żadnych zatrzasków, haczyków, plastików czy innych p*****ł, a czÄsto trzeba użyÄ na prawdÄ sporej siły.â¨â¨No i tak BTW aby sprawiedliwoĹci stało siÄ za doć... Nie ponoszÄ odpowiedzialnoĹci za żadne szkody wyrzÄ
dzone podczas montażu czujników wg tej instrukcji.â¨â¨Powodzenia!!
===
--
BydlÄ