Grupy dyskusyjne   »   Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

Czy automatem można jechać "na luzie" ?.



1 Data: Lipiec 29 2010 14:10:20
Temat: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: WW 

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm



2 Data: Lipiec 29 2010 14:33:10
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: krz 

WW wrote:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


Po co?

3 Data: Lipiec 29 2010 14:41:10
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:

WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

4 Data: Lipiec 29 2010 15:44:56
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:

W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właĹ›nie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

5 Data: Lipiec 29 2010 14:21:47
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzę czerwone. W automacie, jak zdejmę nogę z gazu to hamuje.
Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił
pozycje "N", to dojechał bym spokojnie wła¶nie "na luzie".
W mie¶cie tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz
gaz i pojedziesz bez stawania.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

6 Data: Lipiec 29 2010 18:06:53
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
WłaĹ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

7 Data: Lipiec 29 2010 18:26:25
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Mumin 

WW pisze:

I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
WłaĹ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!



Automat nie hamuje gwałtownie, bÄ™dzie siÄ™ toczył prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to błÄ…d i czynnoć szkodzÄ…ca skrzyni.


--
Pozdrawiam,
Mumin

8 Data: Lipiec 29 2010 11:05:01
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: PJ 

//Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prędko¶ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

9 Data: Lipiec 30 2010 09:36:52
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:

//Automat nie hamuje gwałtownie, bÄ™dzie siÄ™ toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prÄ™dkoĹ›ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Mój pasek doć gwałtownie hamuje a dodajÄ…c do tego brak w tym momencie Ĺ›wiateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

10 Data: Lipiec 30 2010 10:21:04
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:

W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:
//Automat nie hamuje gwałtownie, bÄ™dzie siÄ™ toczył prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zależy jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prÄ™dkoĹ›ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwałbym tego
"gwałtownym hamowaniem"

P.

Mój pasek doć gwałtownie hamuje a dodajÄ…c do tego brak w tym momencie
Ĺ›wiateł hamowania, może zaskoczyć nieprzyjemnie tego z tyłu.

Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców już je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.

11 Data: Lipiec 30 2010 11:17:01
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców już je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.


WierzÄ™ głÄ™boko, że jesteĹ› mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to cienias.
Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez zapalenia Ĺ›wiateł hamowania.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

12 Data: Lipiec 30 2010 11:19:37
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:

W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

Wychodzi na to, że skrzynie DSG należy wycofać ze sprzedaży,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, że tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców już je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.


WierzÄ™ głÄ™boko, że jesteĹ› mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to
cienias.

LOL - wrÄ™cz przeciwnie. Wychodzi na to, że chyba wszyscy majÄ…
umiejÄ™tnoĹ›ci Schumachera, ponieważ nie majÄ… problemów z ocenÄ…
zachowania innych pojazdów, których sÄ… miliony, a majÄ… różne
moce, różne skrzynie, różne Ĺ›wiatła stopu, różne hamulce itd.

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Ĺ›wiateł hamowania.

NajwyraĽniej tylko Ty masz taki problem ze skrzyniÄ… DSG
- reszta jak wyżej.

13 Data: Lipiec 30 2010 17:59:39
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Piotr Wasil 

WW  napisał(a):

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mog± być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jad±cego przed nimi bez
zapalenia ¶wiateł hamowania.

Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia
cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i
jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

14 Data: Lipiec 30 2010 19:12:34
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: to 

begin WW

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Ĺ›wiateł hamowania.

Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie
jest takie, że wiÄ™kszoć osób mniej gwałtownie zwalnia używajÄ…c hamulców,
a jeszcze nikt mi w dupÄ™ z tego powodu nie wjechał. ;-)

--
ignorance is bliss

15 Data: Lipiec 30 2010 19:21:26
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Ĺ›wiateł hamowania.

to może niech siÄ™ nauczÄ… obserwować drogÄ™? PoRD nie każe hamować
hamulcami :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Lipiec 31 2010 09:12:51
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:

Dnia piÄ™knego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystukał:

Problem w tym, że na drodze sa też inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nagłym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Ĺ›wiateł hamowania.

to może niech siÄ™ nauczÄ… obserwować drogÄ™? PoRD nie każe hamować
hamulcami :)




Macie racje, ale ja zbyt długo już jeżdżÄ™, aby niepotrzebnie prowokować stłuczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej złych niz dobrych kierowców.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

17 Data: Lipiec 30 2010 10:18:29
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomo¶ci


Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec
gdzie lezy problem?

--
Picasso

18 Data: Lipiec 30 2010 10:21:39
Temat: Re: Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:

UÂżytkownik   napisaÂł w wiadomo¶ci


Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec
gdzie lezy problem?


Ależ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !!

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

19 Data: Lipiec 30 2010 10:35:25
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:


Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.   Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się  całkiem nie zatrzymał.

--
Pozdrawiam,
Mumin

20 Data: Lipiec 31 2010 00:41:30
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: P_ablo 

Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomo¶ci


Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i
słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni.
Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym
wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się
całkiem nie zatrzymał.

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

--
Picasso

21 Data: Lipiec 31 2010 09:59:22
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:


Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?


Serwis Olczaka pod Wa-w±. Nie uzasadniał. :)
Chciałem pogrzebać na jego stronie, ale widzę, że serwis zamknięty. :(


--
Pozdrawiam,
Mumin

22 Data: Lipiec 31 2010 10:08:38
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:



Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?



Pogrzebałem sobie w kompie i znalazłem plik z poradami dotycz±cymi użytkowania ASB, który sobie kiedy¶ wła¶nie ze strony pana Olczaka ¶ci±gn±łem:

"Nie należy w czasie ci±głej jazdy wł±czać pozycji N . Układ ci¶nieniowy skrzyni sterowany jest wykładni± wielu funkcji pomocniczych.Prędko¶ć jazdy , k±t otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędko¶ć obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód maj± decyduj±cy wpływ na warto¶ci ci¶nień występuj±ce w układzie.Zachwianie tej równowagi przez gwałtown± zmianę programu pracy w wyniku bezwładno¶ci zadziałania układu steruj±cego na układ wykonawczy w funkcji czasu wpływa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni."



--
Pozdrawiam,
Mumin

23 Data: Lipiec 30 2010 23:27:49
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"Mumin"  wrote in message

P_ablo pisze:


Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam się na szczegółach technicznych, ale nie raz czytałem i słyszałem, że wrzucanie N zanim pojazd się nie zatrzyma szkodzi skrzyni. Mówił mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym wła¶nie jak po jeĽdzie sprawdzaj±cej wrzuciłem N, a samochód jeszcze się całkiem nie zatrzymał.

Pomyliło mu się z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto się toczy.

24 Data: Sierpien 02 2010 18:15:19
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

P_ablo  wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

25 Data: Sierpien 03 2010 09:39:31
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Mariusz Chwalba 

On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki   wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest  szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

..
..
..
..
..

A poważnie: laweta.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

26 Data: Sierpien 03 2010 08:39:16
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 03.08.2010 Mariusz Chwalba  napisał/a:

On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki 
 wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest 
szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

.
.
.
.
.

A poważnie: laweta.

No chyba że masz reduktor, a w nim N, wtedy możesz holować automat i przez
pół polski :) bo odpinasz skrzynie od kół całkiem :)

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

27 Data: Sierpien 06 2010 02:40:51
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Mariusz Chwalba  wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

28 Data: Sierpien 06 2010 11:17:38
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 06.08.2010 Adam Wysocki  napisał/a:

Mariusz Chwalba  wrote:

To co wtedy robić, trzymać sprzęgło?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?
(pomijaj±c uniesienie osi ;)

Aha, tak poza konkursem, widział kto¶ manualn± skrzynie która ma P?
(blokada kół skrzyni± z działaj±cym silnikiem). Ale w osobówce, nie
w jakim¶ dĽwigu czy innej wywrotce z odejciem mocy na osprzęt.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

29 Data: Sierpien 07 2010 23:37:33
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Sergiusz Rozanski  wrote:

Moja wina, nie doczytałem że chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni można holować na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?

No raczej chodzi o nie holowanie w ogóle bo już się zamotałem :) Ja holowałem
kilka razy (na N oczywi¶cie) i nigdy nie było problemu bo i czemu miałby być...

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

30 Data: Sierpien 03 2010 11:58:23
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: kamil 



"P_ablo"  wrote in message

Użytkownik "Mumin"  napisał w wiadomo¶ci

Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec gdzie lezy problem?

Skoro nie pracuje, w czym jej brak smarowania zaszkodzi? Silnik podczas holowania tez nie jest smarowany.



Pozdrawiam
kamil

31 Data: Sierpien 02 2010 18:12:50
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Mumin  wrote:

Automat nie hamuje gwałtownie, będzie się toczył prawie jak na luzie w
skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to bł±d i czynno¶ć
szkodz±ca skrzyni.

W jaki sposób szkodz±ca?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

32 Data: Lipiec 30 2010 00:00:51
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Olek 

On 2010-07-29 18:06, WW wrote:

I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

33 Data: Lipiec 30 2010 10:51:51
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Marek P. 


ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzynię
manualn±... generalnie to zły nawyk i wcale nie oszczędza paliwa.

A ja w swoim Space Starze zrobiłem eksperyment. Bak paliwa wyjeĽdziłem
wyrzucaj±c na luz zjeżdżaj±c z dużej górki i dojeżdżaj±c do terenu
zabudowanego lub do większego ograniczenia a drugi hamuj±c silnikiem.
Różnica ok 0,7 l./100 km na koży¶ć wrzucania na luz. Cały czas robię te same
trasy po 180 km w jedn± stronę więc warunki podobne.
Podobnie do jazdy na zamek błyskawiczny przed zwężenia. Pamiętam jak rok
temu przez Koziegłowami wszyscy odpowiednio wcze¶niej zjecjali na lewy pas i
kolejka przejeżdżała przez zwężkę z prędko¶ci± ok 50 km/h. Innym razem jaki¶
imbecyl zachciał zakładek przed zwężeniemi wszyscy stali.

34 Data: Lipiec 30 2010 09:48:27
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym.
Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac
szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

35 Data: Lipiec 30 2010 12:34:03
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: mgr inż. 

On 2010-07-30 11:48, Piotr Klimek wrote:

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrog± !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
Wła¶nie takiego zachowania chce unikn±ć. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym.
Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac
szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?

Podobnie u mnie, hamowanie silnikiem jest bardzo słabe. Dlatego staram się puszczać gaz w do¶ć dużej odległo¶ci od "przeszkody" (¶wiatła, korek), o ile oczywi¶cie da się j± zauważyć z daleka. A jak obroty s± już na minimum to pykam w manetkę, redukuję bieg i znów samochód trochę wyhamowuje... I tak aż do momentu, gdy trzeba wdusić hamulec albo można znowu gaz :)

PS. Nie DSG.

--
Pozdrawiam,
mgr inż.

36 Data: Lipiec 30 2010 23:25:17
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
WłaĹ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coĹ› skopane w tym automacie chyba...

37 Data: Lipiec 31 2010 09:14:36
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak
dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakujÄ…c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
WłaĹ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coĹ› skopane w tym automacie chyba...

Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczajÄ…ca, aby jakiĹ› kierowca o mniejszych umiejÄ™tnoĹ›ciach niż tu piszÄ…cy mistrzowie, wjechał mi w kuper.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

38 Data: Lipiec 31 2010 14:29:24
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak
dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
dojeżdżaja płynnie a Ty gwałtownie hamujesz, zaskakujÄ…c innych
kierowców, a potem pełzniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
WłaĹ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwałtownie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coĹ› skopane w tym automacie chyba...

Aż tak gwałtownie nie, ale wystarczajÄ…ca, aby jakiĹ› kierowca o mniejszych umiejÄ™tnoĹ›ciach niż tu piszÄ…cy mistrzowie, wjechał mi w kuper.

SprawdĽ to i napisz nam potem: ile sekund upływa gdy zdejmiesz
nogÄ™ z gazu przy 60km/h aby prÄ™dkoć auta spadła poniżej 30km/h.

39 Data: Lipiec 30 2010 01:40:07
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Tomasz Pyra 

WW pisze:

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje.

To pojedĽ jeszcze kawałeczek i wtedy zdejmuj nogÄ™ z gazu żeby sobie wyhamować silnikiem.
To hamowanie silnikiem odbywa siÄ™ na długim przełożeniu i jest słabe.

ZaoszczÄ™dzisz paliwo, a jakby siÄ™ zmieniło na zielone to pojedziesz od razu bez przekładania biegu.

Dojeżdżanie do Ĺ›wiateł na luzie to błÄ…d.
I nie wiem co to za prÄ™dkoĹ›ci i gdzie sÄ… takie Ĺ›wiatła które widać już z takiej odległoĹ›ci że silnik wyhamowałby za szybko, a na luzie można siÄ™ dotaczać.
Od jakiegoĹ› czasu zwracam na to uwagÄ™ i najdalej widoczne Ĺ›wiatła znalazłem gdzieĹ› na gierkówce w stronÄ™ Katowic, ale nawet tam hamowanie silnikiem jakoĹ› mnie nie wyhamowuje za szybko żeby trzeba było luz wrzucać.

40 Data: Sierpien 03 2010 09:49:29
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: kamil 



"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chciałem zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzucił pozycje "N", to dojechał bym spokojnie właĹ›nie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Za dojezdzanie gdziekolwiek na luzie baran zza kierownicy powinien byc wysylany na dodatkowy kurs doszkalajacy, ktorego motywem przewodnim bedzie "dodaj gaz i uniknij przeszkody".




Pozdrawiam
Kamil

41 Data: Lipiec 29 2010 05:38:06
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 14:10, WW  wrote:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Móc pewnie możesz ale to jeden z najgłupszych pomysłów na jakie można
wpa¶ć.


1. Poczytaj troche o automatach
2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
w sumie automatem nie jest) zeby wajchować.
4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
hamulcu, nie przekladaj±c wajchy
5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
z wyj±tkiem pozycji od D w dół, w górę nigdy - czasem jedno
przełozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
instrukcji), wciagnac na lawete.
8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

42 Data: Lipiec 29 2010 14:43:31
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na jakim¶ wahadełku.

43 Data: Lipiec 29 2010 05:53:23
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ  wrote:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

> Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
> na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
> oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na
jakim¶ wahadełku.

A nie mozesz na D ręcznego zaci±gn±c?
Pytam serio - nie wiem.

44 Data: Lipiec 29 2010 15:08:56
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlę 

On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ  said:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję na jakim¶ wahadełku.

Ręczny zesputy?


--
Bydlę

45 Data: Lipiec 29 2010 16:15:38
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: CUT 

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
na jakim¶ wahadełku.

Ręczny zesputy?


Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

46 Data: Lipiec 29 2010 20:39:14
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlę 

On 2010-07-29 16:15:38 +0200, CUT  said:

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlę pisze:

Nie chciało mu się nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robię jak stoję
                                                                ^^^^^^^^^^
na jakim¶ wahadełku.

Ręczny zesputy?


Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Stać z wł±czonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)


--
Bydlę

47 Data: Lipiec 29 2010 21:33:53
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze:

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Stać z wł±czonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)


Zwykły hamulec jest poł±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Ręczny nie (no chyba, że w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to żeby go hamować na ręcznym. Dla mnie naturalne to stać na roboczym hamulcu lub na N/P :)

48 Data: Lipiec 29 2010 23:28:39
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlę 

On 2010-07-29 21:33:53 +0200, CUT_INZ  said:

W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlę pisze:

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Stać z wł±czonym ręcznym.
Tak wydaje się bardziej... naturalne. :-)


Zwykły hamulec jest poł±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Ręczny nie (no chyba, że w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to żeby go hamować na ręcznym. Dla mnie naturalne to stać na roboczym hamulcu lub na N/P :)



--
Bydlę

49 Data: Lipiec 29 2010 15:46:32
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 14:43, CUT_INZ pisze:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jechałem z taksiarzem, który na każdych swiatlach przerzucal
na N (ale przekladał juz stojÄ…c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chciało mu siÄ™ nogi na hamulcu trzymać :) Też tak robiÄ™ jak stojÄ™ na
jakimĹ› wahadełku.

Mam auto hold



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

50 Data: Lipiec 29 2010 14:14:51
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

51 Data: Lipiec 29 2010 15:47:18
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pytał o DSG a nie automat..


To DSG nie jest automatycznÄ… skrzyniÄ… ?




Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

52 Data: Lipiec 29 2010 14:58:09
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?


oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Podobn± skrzyni± jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, że tam
jest tylko jedno sprzęgło.

Teoretycznie jest możliwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu)
zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne przełaczanie biegów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

53 Data: Lipiec 30 2010 01:34:46
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Tomasz Pyra 

Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisał(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?


oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

54 Data: Lipiec 30 2010 08:54:00
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.

Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

55 Data: Lipiec 30 2010 10:41:28
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Tomasz Pyra 

Waldek Godel pisze:

Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

oczywi¶cie, że nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzęgłami.
Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to przeł±czanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

56 Data: Lipiec 30 2010 11:06:42
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Wszystko co samo zmienia przełożenia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii działa i konkretnie w jaki sposób to
przeł±czanie jest realizowane to już szczegóły techniczne.

o te szczegóły techniczne wła¶nie człowiek pyta - bo zrzucanie na luz
skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to
robi).  Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

57 Data: Lipiec 30 2010 18:27:50
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: news.mm.pl 

Więc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane
jest tylko
"zautomatyzowana"?

wszyscy oczywi¶cie wiemy że konstrukcyjnie s± inne.

58 Data: Lipiec 30 2010 17:36:55
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisał(a):

wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która też sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane
jest tylko
"zautomatyzowana"?

wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz, że za drugim
razem przeczytasz ze zrozumieniem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

59 Data: Lipiec 30 2010 17:44:28
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

wytłumaczyłem to kilka postów wyżej, dlaczego mam s±dzisz

s±dzić... 


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

60 Data: Lipiec 30 2010 18:41:13
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystukał:

wszyscy oczywi¶cie wiemy ¿e konstrukcyjnie s± inne.

ale rozumiesz co sam piszesz?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

61 Data: Lipiec 29 2010 07:01:32
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 15:47, WW  wrote:

W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:

> Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

>> 1. Poczytaj troche o automatach

> Ale on pytał o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Waldek - wiem o co pytal.

DSG nie jest atomatyczn± skrzyni±.
Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane.

Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robi±, skoro auto jedzie) i
użytkuje tak samo jak  automat.

62 Data: Lipiec 29 2010 18:10:44
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robiÄ…, skoro auto jedzie) i
użytkuje tak samo jak  automat.

A wiÄ™c z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest automat.
W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" - ale te inżyniery z Volkswagena sÄ… głupie i takie durnoty wypisujÄ…. :-P

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

63 Data: Lipiec 29 2010 17:56:30
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Massai 

WW wrote:

W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

> Za to zachowanie/użytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu
> na pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza
> sie sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera
> obchodzi co za krasnoludki siedza tam w srodku i co robiÄ…, skoro
> auto jedzie) i użytkuje tak samo jak  automat.

A wiÄ™c z punktu widzenia kierowcy, najważniejszego !!!, to jest
automat. 

Ale siÄ™ pytasz z punktu widzenia kierowcy - użyszkodnika. O rzecz dla
której duże znaczenie ma konstrukcja skrzyni.

Klasyczny ASB, taki, jak to mówiÄ…, "ładny hamerykaĹ„ski" - bardzo
nie lubi jazdy czy toczenia siÄ™ na N-ce. Nie wolno i koniec. WłaĹ›nie
ze względu na jej konstrukcję.

Także przegazówka na N - też nie jest wskazana.

DSG, jako że w samej konstrukcji ma znacznie bliżej do klasycznej
manualnej skrzyni - może to znosić lepiej. Może mu to zwisać, nie
wiem. Poczytaj w instrukcji.

Samochód ze zwykłÄ… ASB sterowanÄ… elektronicznie - zachowuje siÄ™ po
odpuszczeniu gazu trochÄ™ inaczej niż manualna.
Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco niższych obrotach
(elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwyższy bieg), a
i mam wrażenie że silnik deko mocniej "ciÄ…gnie" bez gazu.

Efekt jest taki że siÄ™ toczy, i wolniej zwalnia niż manual.

--
Pozdro
Massai

64 Data: Lipiec 29 2010 16:02:42
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

WW napisał(a):

Witam
Mam automat DSG.
Czy mogę jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.


Ja zazwyczaj jeżdżę na luzie, w przeciwieństwie do np. mojej mamy, która się
w czasie jazdy okropnie stresuje. Ale ja tam nie mam automatu...

MSPANC ;)


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

65 Data: Lipiec 29 2010 22:29:49
Temat: Re: Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
Autor: Adam 

OczywiĹ›cie że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie inna bajka i konstrukcja. Ze wzglÄ™du na istnienie na rynku od kilkudziesiÄ™ciu lat zwykłych skrzyĹ„ i brak woli edukowania kierowników co do różnic w typach skrzyniach przyjÄ™ło siÄ™ radzić każdemu użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i cała tajemnica.

66 Data: Lipiec 29 2010 22:52:56
Temat: Re: Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.07.2010 Adam  napisał/a:

Oczywi¶cie że należy na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH
jak np. DSG. W zwykłych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupełnie
inna bajka i konstrukcja. Ze względu na istnienie na rynku od
kilkudziesięciu lat zwykłych skrzyń i brak woli edukowania kierowników
co do różnic w typach skrzyniach przyjęło się radzić każdemu
użytkownikowi skrzyni innej niż manualna nie jeżdżenie na luzie. Ot i
cała tajemnica.

A u mnie można na N, generalnie mam w instrukcji że mogę zmieniać w 'biegu'
to co nie wymaga użycia guzika, a to jest r->n n<>d<-3<-2<-1, więc mogę
z cofania wyluzować, z 1 i dalej zrzucać (niższych już nie), ale n i d
mogę wajchować bez guzika, więc można. Rozumiem nadużywanie tego jest
niewskazane, ale sporadyczne kulanie na N nie popsuje przecież skrzyni po
3 takim użyciu. Mam skrzynie aw4 w jeepie i czasami daję na N aby choćby
podnie¶ć lekko obroty jak czuję że krokowiec zlekka buja jałowe, szybciej
je stabilizuje po lekkiej przygazówce.
Tak w skócie kto¶ podrzuci co i dlaczego się tam ma psuć?

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

67 Data: Lipiec 30 2010 09:44:21
Temat: Re: Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 00:52, Sergiusz Rozanski pisze:

Tak w skócie ktoĹ› podrzuci co i dlaczego siÄ™ tam ma psuć?


Dokładnie właĹ›nie tego siÄ™ chce dowiedzieć.

Czy w czasie normalnej eksploatacji skrzynie DSG mogÄ™ przełÄ…czać z "D" na "N" i odwrotnie.




Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

68 Data: Lipiec 30 2010 10:13:59
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: Gabriel 'wilk' 

Użytkownik WW napisał:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.
Tu jest manula do DSG. Nie mam czasu tego przegladac, wiec sam poczytaj moze cos tam jest opisane :-)

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/Direct_Shift_Gearbox_02E.pdf
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=12017

Instrukcja włoska strony 108-113
http://img291.imageshack.us/img291/9726/tman108109itbe5.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/1673/tman110111ittr7.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/7242/tman112113itcj0.jpg

Instrukcja polska strony 108-109
http://img136.imageshack.us/img136/6756/tman108109plyy6.jpg



--
Mówić prawdÄ™ i umieć prawdÄ… żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

69 Data: Lipiec 30 2010 15:58:05
Temat: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: WW 


Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie było, tak nie ma.  :-(

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełÄ…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

70 Data: Lipiec 30 2010 15:25:23
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przeł±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
automat), więc nie da się zatrzymać auta z zał±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wy¶wietlaczu wci±ż jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwało¶ć.

Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
się "¶lizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce żywot (oprócz przegrzania).

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

71 Data: Sierpien 01 2010 13:04:37
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 30.07.2010 Waldek Godel  napisał/a:

Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przeł±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
automat), więc nie da się zatrzymać auta z zał±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wy¶wietlaczu wci±ż jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwało¶ć.

Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jako¶ np potrafię stać msb
z wł±czonym biegiem.

Klasyczna skrzynia nie wysprzęgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
się "¶lizgać", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce żywot (oprócz przegrzania).

konwerter się ¶lizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
więc co za różnica czy ¶lizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
nawet ¶lizgania podczas jazdy mog± być mniejsze, bo skrzynia się jednak kręci,
a na postoju stoi. Jako¶ nadal nie widzę powodu aby na działaj±cym silniku
chwilowe zał±czenie N i kulanie "na luzie" miało w jaki¶ sposób uszkodzić
skrzynię (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeĽdzić po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

72 Data: Sierpien 02 2010 08:48:59
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĽ . ?
Autor: komar 

W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:

Dnia 30.07.2010 Waldek   napisał/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełÄ…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracujÄ…cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzÄ™gło (-a) a nie konwerter (jak
automat), wiÄ™c nie da siÄ™ zatrzymać auta z załÄ…czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wyĹ›wietlaczu wciÄ…ż jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwałoć.

Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzÄ™gle, jakoĹ› np potrafiÄ™ stać msb
z włÄ…czonym biegiem.

manualem też potrafisz stać z zapiÄ™tym biegiem i chodzÄ…cym silnikiem?

73 Data: Sierpien 02 2010 10:20:00
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: Beny 


Użytkownik "komar"  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 30.07.2010 Waldek   napisał/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisał(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przeł±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzęgło (-a) a nie konwerter (jak
automat), więc nie da się zatrzymać auta z zał±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, że skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, że na wy¶wietlaczu wci±ż jest D), czyli wymuszenie
tego
trybu nie powinno mieć wpływu na trwało¶ć.

Czemu na luz? Przecież może trzymać na sprzęgle, jako¶ np potrafię stać
msb
z wł±czonym biegiem.

manualem też potrafisz stać z zapiętym biegiem i chodz±cym silnikiem?

ja potrafie tak do 5 minut, pozniej noga boli ;)

pozdr.

74 Data: Lipiec 31 2010 14:35:03
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: Zzyxyryzzy 

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomoĹ›ci


Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie było, tak nie ma.  :-(

Jak zwykle, jak zwykle...  :-)

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełÄ…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na N.

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej. Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze ktos wjedzie Ci w kufer.
Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to konieczne.

Pozdrawiam,
--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM
zzyxyryzzy AT wp DOT pl

75 Data: Lipiec 31 2010 17:54:40
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowiedĽ. ?
Autor: WW 

W dniu 2010-07-31 14:35, Zzyxyryzzy pisze:

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi przełÄ…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz
mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I
o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas
jazdy na N.

JakbyĹ› jeszcze coĹ› znalazł na ten temat, to bÄ™dÄ™ wdziÄ™czny.
Ja mam autko z Reichu i szwab nie dał mi instrukcji a ja w pospiechu nie sprawdziłem
Moja wina. :-(



p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszÄ™ sobie uprzejmie
darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

Inaczej nie był byĹ› Polakiem  ? :-P

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna
MOIM ZDANIEM.

Nieporozumienie, na luz wrzucam jak chce się toczyć a nie hamować silnikiem.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

76 Data: Sierpien 01 2010 00:06:53
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowiedź. ?
Autor: J.F. 

On Sat, 31 Jul 2010 14:35:03 +0200,  Zzyxyryzzy wrote:

Użytkownik "WW"  napisał w wiadomo¶ci
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie
darować.

Jednak sprobuje :-)
A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM

Hm, to nadal jest prawie manualna skrzynia, wiec hamowac powinna tak
samo, co najwyzej biegi lepiej zmienia.

ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na
nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Hamowanie silnikiem w DSG
jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i
klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec.

Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

J.

77 Data: Sierpien 01 2010 09:04:08
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)

78 Data: Sierpien 02 2010 00:46:03
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)


Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza:
http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

J.

79 Data: Sierpien 01 2010 20:52:03
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500,  Pszemol wrote:
"J.F."  wrote in message
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow
i tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)

Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d możesz wiedzieć jaka była ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki
za któr± zapłaciłe¶ w swoim ubezpieczeniu?
Pisz±c bezpodstawnie "najwyraĽniej bezpiecznie" sankcjonujesz
taki stan rzeczy.

80 Data: Sierpien 03 2010 20:04:41
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)
Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d możesz wiedzieć jaka była ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki
za któr± zapłaciłe¶ w swoim ubezpieczeniu?

Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.
W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole, a nie 2
mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

J.

81 Data: Sierpien 03 2010 16:24:16
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 


"J.F."  wrote in message

On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500,  Pszemol wrote:
"J.F."  wrote in message
Jednym z warunków do stwierdzenia że dobre to że maj±
więcej niż minimum mm przewidziane w tym systemie :-)
Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d możesz wiedzieć jaka była ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o mało co uniknęli kraksy albo byli powodem stłuczki
za któr± zapłaciłe¶ w swoim ubezpieczeniu?

Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

Nie każda kraksa dyskwalifikuje auto z drogi...
A w pewnym wieku już się niczego nie naprawia tylko jeĽdzi poobijanym.
Wyci±gasz niewłasciwe wnioski.

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.

I tu się mylisz. Grubo¶ć tarczy wpływać będzie bardzo, choćby ze względu
na szybko¶ć jej nagrzewania się i zdolno¶ć odprowadzania ciepła...

Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow±
powierzchnię tarcia a co za tym idzie znacznie wydłużon± droge hamowania.

Kierowca który przywyczajony jest do takiego rzęcha dzień za dniem
pewnie sobie poradzi w normalnych sytuacjach gdy wie że trzeba
wcze¶niej zacz±ć hamować, ale sytuacja awaryjna i jest po ptokach.

W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole,
a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

Generalnie rzecz bior±c bałbym się z Tob± w aucie jechać znaj±c
twoj± filozofię z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów.

82 Data: Sierpien 04 2010 00:05:52
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Tue, 3 Aug 2010 16:24:16 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

Nie każda kraksa dyskwalifikuje auto z drogi...
A w pewnym wieku już się niczego nie naprawia tylko jeĽdzi poobijanym.
Wyci±gasz niewłasciwe wnioski.

To widac niegrozne mniej niz stluczki byly :-)

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.

I tu się mylisz. Grubo¶ć tarczy wpływać będzie bardzo, choćby ze względu
na szybko¶ć jej nagrzewania się i zdolno¶ć odprowadzania ciepła...

Zdolnosc odprowadzania to maja moze nawet wieksza niz fabrycznie nowe.

Tarcze wyrobione aż do przegródek będ± mieć zmniejszon± wypadkow±
powierzchnię tarcia a co za tym idzie znacznie wydłużon± droge hamowania.

To beda jak nacinane sportowe :-P
Odkad to powierzchnia wplywa na sile tarcia ?

No coz, moze i masz racje ze przy ostrym hamowaniu z wiekszej
predkosci zacznie sie fading ..

W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole,
a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)
Generalnie rzecz bior±c bałbym się z Tob± w aucie jechać znaj±c
twoj± filozofię z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów.

Na szczescie ja sie nie boje i moje auta tez sie nie boja :-)
no i tarcze jeszcze nie maja 2mm, tylko pare razy wiecej :-)

No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

J.

83 Data: Sierpien 04 2010 09:32:41
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

Wła¶nie problem w tym, że nie zobaczymy...
Pewnego dnia po prostu znikn± posty z grupy podpisane J.F.
i nie będzie komu opisać jak to awaria hamulców zakończyła życie.

Jak można sobie igrać z tak ważnym komponentem samochodu???

84 Data: Sierpien 01 2010 23:06:40
Temat: Re: Czy znajdzie się techniczna odpowied?. ?
Autor: Zzyxyryzzy 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomo¶ci

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Przejechalem przez gory z Predazzo w streone Wenecji. Miejscami automat zrzucal do jedynki, lopatkami szlo rownie sprawnie, ale nie tak dobrze jakbym to zrobil lewarkiem - znaczy trzeba bylo dohamowac noga. Zgadzam sie, w wysokie gory manual z lewarkiem daje poczucie wiekszej kontroli od "manuala DSG", ale wszedzie indziej komfort tej skrzyni jest nie do przecenienia.

--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM
zzyxyryzzy AT wp DOT pl

85 Data: Sierpien 04 2010 20:52:11
Temat: Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ? .
Autor: monse1 

W dniu 2010-07-29 14:10, WW pisze:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. dojeżdżać do skrzyżowania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
A jak chcesz to zrobić? MyĹ›lisz że skrzynia ci pozwoli przełÄ…czyć  na N gdy koła siÄ™ krÄ™cÄ…?

Re: Czy automatem można jechać "na luzie" ?.



Grupy dyskusyjne