Czy diesiel może być na b.krótkie trasy?
1 | Data: Pa?dziernik 31 2007 22:47:34 |
Temat: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | |
Autor: Mirek | Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne źle 2 |
Data: Listopad 01 2007 03:02:03 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: DeVeDe |
Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... a ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze problemu... 3 |
Data: Listopad 01 2007 08:07:25 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Foton | jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... a ozniej bedziesz schladzal prawidlowo tuebine to raczej nie widze problemu... Jak schladzac prawidlowo turbine ? AF 4 |
Data: Listopad 01 2007 08:54:24 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: DeVeDe | Jak schladzac prawidlowo turbine ? troche nie po polskiemu napisalem ale mialem prawo o tej godzinie ;) zapraszam Cie na google 5 |
Data: Listopad 01 2007 11:30:13 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "DeVeDe" napisał jak poczekasz chwile zeby sie silnik rozgrzal by go nie dusic do oporu... Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ? Zbigniew Kordan 6 |
Data: Listopad 01 2007 11:43:02 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Filip | Użytkownik Hektor napisał: Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?Masz pojecie w ogole co to jest turbina? Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie podpisujesz. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 7 |
Data: Listopad 01 2007 11:54:46 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Filip" napisał Masz pojecie w ogole co to jest turbina? Dotad wydawalo mi sie, ze wiem. Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów wyjasni mi niuanse doladowania w silnikach spalinowych. Chetnie poczytam. Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie Widac jestem troche odwazniejszy od Ciebie. Pozorna anonimowosc to dobra rzecz. Mozna napyskowac do woli, a i odpowiedzialnosc za slowa mniejsza. Nie wstydz sie Filipku swojego nazwiska i wtedy pouczaj innych smialo. Zbigniew Kordan 8 |
Data: Listopad 01 2007 12:41:40 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Filip | Użytkownik Hektor napisał: Masz pojecie w ogole co to jest turbina? Masz racje, wydawalo Ci sie. Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów Ten "fachowiec" (jak to mnie nazwales) od alarmow, (nie chwalac sie) jako pierwsze swoje auto w zyciu od A do Z (pelne zabezpieczenie, profesjonalny alarm, 3 syrenki, 3 wylaczniki pod maska + kontaktron + 3 dodatkowe urzadzenia zabezpieczajace), zrobil w nie zadnym smieciarskim samochodzie, tylko w Audi S8, gdzie wiadomo jaka jest w tym samochodzie technologia wykonania elementow wnetrza, skomplikowanego zlozenia elementow, technologia w elektryce, ilosc wygluszen we wszystkich miejscach w pojezdzie, ilosc wolnego miejsca na cokolwiek, co nie jest fabrycznie przeznaczone do tego samochodu oraz jak jest naszpikowane cale auto elektronika. Zaznaczam, ze mialem do polutowania lacznie ponad 200 obwodow elektrycznych. I spie po dzien dzisiejszy spokojnie, wiem ze wykonalem cala robote profesjonalnie. Auto nigdy nie wrocilo na gwarancje, a i wlasciciel odwiedza z usmiechem na twarzy. Spie spokojnie, o cudzy samochod. - Malo ktory z elektrykow moglby to powiedziec po swojej pierwszej robocie w zyciu. A ja zaznaczam, elektrykiem nie jestem. Ale Ty raczysz mnie nazywac "fachowcem" ot tak sobie, no coz. Dodam tak od siebie.. Fachowcem nie jestem, ale potrafie wykonac wiele rzeczy w samochodzie, tak jak byc powinno zrobione. Jezeli masz jakiekolwiek pojecie w sprawach zabezpieczen pojazdow, to doskonale wiesz, ze nie kazdy warsztat podejmuje sie zabezpieczenia audi S8. W trojmiescie znam tylko dwie firmy, ktore sie podejma zrobieniem tego auta. (nie bede reklamowal, z oczywistych wzgledow) wyjasni mi niuanse doladowania w silnikach spalinowych. Chetnie poczytam.Najpierw poczytaj co to jest turbina: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina A pozniej, co to jest turbosprezarka: Turbosprężarka - maszyna wirnikowa składająca się z turbiny i sprężarki osadzonych na współnym wale. Służy do doładowania silnika spalinowego, albo kotła parowego. http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka Jak to kiedys ktos powiedzial: Badz madry, odwazny i dzielny.Chyba niebardzo, ale imieniem i nazwiskiem sie wszedzie preznie podpisujesz. Nawet jak bede kiedys kims wielkim, to i tak nie bede sie podpisywal na grupie dyskusyjnej imieniem i nazwiskiem. A internet nie jest anonimowy i kazdy z nas o tym dobrze wie. Rozmowy przez komunikatory, maile, komorki itd. tez nie sa anonimowe, ale o tym tez kazdy myslacy czlowiek wie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 9 |
Data: Listopad 01 2007 12:52:15 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Filip" napisał Najpierw poczytaj co to jest turbina: Jak ktos chce zablysnac, a nie ma czym to zaczyna od róznicy miedzy turbina, turbosprezarka, sprezarka lub kompresorem. Zauwazyles Mistrzu Precyzji Slowa, ze piszacy "turbina" uzyl tego slowa jako synonim turbosprezarki ? Myslisz, ze naprawde sen z powiek spedza mu turbina w jego turbosprezarce ? Zbigniew Kordan 10 |
Data: Listopad 02 2007 08:23:16 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Nov 2007 12:52:15 +0100, "Hektor" wrote: Jak ktos chce zablysnac, a nie ma czym to zaczyna od róznicy miedzy turbina, Tobie może nie, natom,iast przyczyna awarii jest nagrzanie turbiny, a następnei wyułączenie silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 11 |
Data: Listopad 02 2007 08:22:37 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 1 Nov 2007 11:54:46 +0100, "Hektor" wrote: Dotad wydawalo mi sie, ze wiem. Ale teraz widze, ze "fachowiec" od alarmów Use google. I zastanów się ile czasy potrzebuje do rozgrzania się dop temperatury roboczej turbina, mająca neiwielka masę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 12 |
Data: Listopad 02 2007 18:53:56 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał Use google. Adam, Ty tak powaznie czy strzeliles kilka browarów po podrózy ? Zbigniew Kordan 13 |
Data: Listopad 01 2007 11:57:20 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Hektor napisał(a): Użytkownik "DeVeDe" napisałNie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 14 |
Data: Listopad 01 2007 12:13:19 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" Po czym chcesz schladzac turbine, po krótkiej trasie ?Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik. Ale ona zwalnia dosc szybko. Zanim rozejzysz sie po samochodzie co zabrac, wylaczysz radio i swiatla to spokojnie mozesz wylaczac silnik. Chyba, ze wczesniej ostro dawales w palnik przez dluzszy czas. Ale dyskutujemy o krótkich trasach i dieslu. Zbigniew Kordan 15 |
Data: Listopad 01 2007 12:43:29 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Filip | Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał: Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.Brednie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 16 |
Data: Listopad 02 2007 00:29:38 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: grazyna | Filip pisze: Użytkownik Jaroslaw Berezowski napisał:Oj, Filipku, Filipku, dowiedz sie troche wiecej zanim wydasz opinie ;-)Pan Jaroslaw ma racje. Grazyna 17 |
Data: Listopad 02 2007 00:47:29 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Filip | Użytkownik grazyna napisał: Grazynko, Grazynko. Turbina zwalnia szybciej, niz Ty sie zatrzymasz do 0 km/h. Wiec na co trzeba poczekac? Chyba, ze silnik wylaczaja niektorzy podczas jazdy...Oj, Filipku, Filipku, dowiedz sie troche wiecej zanim wydasz opinie ;-)Pan Jaroslaw ma racje.Nie schladzac, tylko poczekac az zwolni, i dopiero gasic silnik.Brednie. -- /Pozdrawiam, Filip/ www.c3cars.com http://www.brianmoss.com/home.htm PMS++ PJ S+ p++ M+++(+) W+ P++:++ X(+) L+(++) B M+(++) Z+ T- W(+) CB++ 18 |
Data: Listopad 01 2007 03:50:35 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: DrNowak | Użytkownik " Mirek" napisał w wiadomości Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne Jeżdżę dieslami od lat ostatnio tak od 2 lat robię tylko kilka razy po kilka kilometrów dziennie, nowym dieslem i nigdy nie miałem żadnych problemów. -- Nowak kredyty i pożyczki gotówkowe, hipoteczne, samochodowe i inne www.globalkredyt.pl 19 |
Data: Listopad 01 2007 10:56:17 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: KsZZysiek | Nie miałem dotychczas diesla i rozpatruję. Ale słyszałem że te nowoczesne Ľle Nowoczesny silnik osiaga 30-40 stopni juz po 1km ... byle go tylko od razu nie dusic na wysokich obrotach. -- Krzysztof, CKMK, http://kp.oz.pl/?u=honda 20 |
Data: Listopad 01 2007 13:09:34 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Boombastic | Nowoczesny silnik osiaga 30-40 stopni juz po 1km ... byle go tylko od Silnik czy płyn w małym obiegu? 21 |
Data: Listopad 01 2007 16:11:52 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: KsZZysiek | Silnik czy płyn w małym obiegu? A płyn to sie grzeje od kierowcy czy od silnika ? :) -- Krzysztof, CKMK, http://kp.oz.pl/?u=honda 22 |
Data: Listopad 01 2007 16:22:09 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Boombastic |
Silnik czy płyn w małym obiegu? Zapewniam cię, że płyn grzeje się szybciej niż cały silnik. 23 |
Data: Listopad 01 2007 17:57:04 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Piotr Piecha | Boombastic napisał(a):
A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej. Moim zdaniem zimą na trasach po kilka km w ogóle nie zdąży się nagrzać. Tak więc jak dla mnie to pozostaje najwyżej diesel bez turbiny, tylko że coraz trudniej o takie. 24 |
Data: Listopad 02 2007 08:24:31 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Thu, 01 Nov 2007 17:57:04 +0100, Piotr Piecha A do tego olej, który rozgrzewa się jednak wolniej. Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy, które mają temperaturę wyższą niż płyn? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 25 |
Data: Listopad 02 2007 18:56:21 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy, Co nie oznacza, ze rozgrzewa sie równie szybko jak ciecz chlodzaca. Fialnie temperatura oleju jest przewaznie wyzsza, ale dojscie do tego stanu dluzsze. Zbigniew Kordan 26 |
Data: Listopad 02 2007 21:14:44 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 2 Nov 2007 18:56:21 +0100, "Hektor" wrote: Co nie oznacza, ze rozgrzewa sie równie szybko jak ciecz chlodzaca. Fialnie Oznacza, bo wiesz, oleju raz, mniej, dwa, ma mniejsze ciepło właściwe, trzy, styka się z tłokami, czego płyn chłodzący nie robi. Efekt - nagrzewa się szybciej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 27 |
Data: Listopad 02 2007 22:33:48 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Hektor | Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał Oznacza, bo wiesz, oleju raz, mniej, dwa, ma mniejsze ciepło właściwe, Adam, mam/mialem dwa samochody z pomiarem temperatury oleju i uwierz mi, jest tak jak pisalem. ZK 28 |
Data: Listopad 03 2007 00:39:53 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 2 Nov 2007 22:33:48 +0100, "Hektor" wrote: Adam, mam/mialem dwa samochody z pomiarem temperatury oleju i uwierz mi, Ja też mam. Tyle, że u mnie przez głowice naprawde sporo leci. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 29 |
Data: Listopad 03 2007 03:35:55 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Cyprian Prochot |
sprecyzuj ;) to nawet ciekawie zabrzmialo :D -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - Scorpio 2.4 V6 Srebrny Metalic + Alan 28 / RS39 + AT 1700 PMS++PJ S+ p++ M W P++:++ X+ L++ B++ M+ Z+++ T-W- CB++ 30 |
Data: Listopad 03 2007 15:20:43 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 3 Nov 2007 03:35:55 +0100, "Cyprian Prochot" Ja też mam. Tyle, że u mnie przez głowice naprawde sporo leci. W V6 i moim i tym co sam masz pod maską, sporo oleju zasuwa do głowicy, po drodze smarując trzy łożyska wałka rozrządu. Olej, spływając po głowicach szybko sie nagrzewa. A do tego, jak przypomnisz sobie o istnieniu wymiennika woda/olej, to już wupełnie problem zimnego oleju znika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 31 |
Data: Listopad 02 2007 22:39:04 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Piotr Piecha | Adam Płaszczyca napisał(a): On Fri, 2 Nov 2007 18:56:21 +0100, "Hektor" wrote: Widać samochody, które ja widziałem i miały czujnik temp. oleju były zepsute. Ogrzewanie dawno nieźle grzało a olej dopiero się zaczynał dobrze rozgrzewać. Do tego temp. pracy oleju jest jednak wyższa niż cieczy chłodzącej. Ale jak by to nie było i co by się pierwsze nie rozgrzało to t.diesel na trasy po pare km to zabójstwo. Benzynki też z resztą szkoda. 32 |
Data: Listopad 03 2007 09:20:46 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: J.F. | On Fri, 02 Nov 2007 08:24:31 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Thu, 01 Nov 2007 17:57:04 +0100, Piotr Piecha Aby na pewno maja wyzsza ? Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy .. J. 33 |
Data: Listopad 03 2007 15:24:01 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sat, 03 Nov 2007 09:20:46 +0100, J.F. Interesujące. A wiesz, że on płynie kanalikami w bloku i głowicy, A to blok się nagrzewa od płynu chłodzącego, czy na odwrót? Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy .. No tylko kilka litrów na minutę... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 34 |
Data: Listopad 04 2007 09:55:08 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: J.F. | On Sat, 03 Nov 2007 15:24:01 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Sat, 03 Nov 2007 09:20:46 +0100, J.F. Blok sie nagrzewa od scianek cylindra. A kanaly olejowe masz przy cylidracch czy oddzielone warstwa plynu chlodzacego ? Poza tym przeplyw oleju nie jest duzy ..No tylko kilka litrów na minutę... Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe, no i panewki walu i walka .. a one dosc dokladnie spasowane .. J. 35 |
Data: Listopad 05 2007 23:44:19 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 04 Nov 2007 09:55:08 +0100, J.F. Blok sie nagrzewa od scianek cylindra. A kanaly olejowe masz przy A głowica? Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe, Wszystkimi możliwymi miejscami. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 36 |
Data: Listopad 06 2007 00:40:50 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: J.F. | On Mon, 05 Nov 2007 23:44:19 +0100, Adam Płaszczyca wrote: On Sun, 04 Nov 2007 09:55:08 +0100, J.F. w zaleznosci od konstrukcji. Hm, ktoredy ? O mnie jest 8 tryskaczy na krzywki zaworowe, Ale tych miejsc wcale tak duzo nie ma :-) J. 37 |
Data: Listopad 02 2007 09:39:30 | Temat: Re: Czy diesiel może być na b.krótkie trasy? | Autor: MichałG | Piotr Piecha pisze: Boombastic napisał(a): Może rower? Dobry na krótki dystans i nagrzewa sie szybciej.... M. |