Grupy dyskusyjne   »   Czy mozna zarejestrować Anglika?

Czy mozna zarejestrować Anglika?



1 Data: Wrzesien 16 2008 12:06:12
Temat: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: mcgregor 

Bo widziałem w swoim mieście na stałych blachach Forda Galaxy z kierownicą
po niewłaściwej stronie. Powiat Olsztyn



2 Data: Wrzesien 16 2008 12:16:17
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Lewis 


Bo widziałem w swoim mieście na stałych blachach Forda Galaxy z kierownicą
po niewłaściwej stronie. Powiat Olsztyn

może "pożyczył" je od kogoś :)


--
Pozdrawiam
Lewis
red GSF 400 "pszedany"
Audi A6 C4 2.8 V6 142kW
revetec... the engine of tomorrow

3 Data: Wrzesien 16 2008 13:49:39
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: michaça 

może "pożyczył" je od kogoś :)
czesto tak robia - zwlaszcza na czas tankowania ;-)

4 Data: Wrzesien 16 2008 12:37:08
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: KsZZysiek 

Bo widziałem w swoim mie?cie na stałych blachach Forda Galaxy z
kierownic?
po niewła?ciwej stronie. Powiat Olsztyn

Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na
pewno były pozyczone z innego auta.

--
Krzysiek, Kraków

5 Data: Wrzesien 16 2008 12:40:00
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: mcgregor 


Użytkownik "KsZZysiek"  napisał w wiadomości

Bo widziałem w swoim mie?cie na stałych blachach Forda Galaxy z
kierownic?
po niewła?ciwej stronie. Powiat Olsztyn

Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na
pewno były pozyczone z innego auta.

--
Krzysiek, Kraków

A co grozi takiemu kierowcy, jesli np. to są jego tablice z innego
samochodu?

6 Data: Wrzesien 16 2008 12:44:36
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik KsZZysiek napisał:

Bo widziałem w swoim mie?cie na stałych blachach Forda Galaxy z

kierownic?
po niewła?ciwej stronie. Powiat Olsztyn


Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na pewno były pozyczone z innego auta.

Obecnie masz racje, jednak kilka lat wstecz mozna bylo legalnie zarejestrowac anglika w polsce po drobnych przerobkach(swiatla) - na osiedlu stoi Galant zarejestrowany jakies 3 lata wstecz. Rozmawialem z wlascicielem i jest to legalnie zarejestrowane auto po przegladzie w RP z kierownica po prawej stronie - kierownik mowi, ze wszystko oki tylko ciezko sie jedzi a zwlaszcza wyprzedza (auto z Irlandi) :-)
pozdrawiam

--
        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

7 Data: Wrzesien 16 2008 12:50:59
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Boombastic 

Obecnie masz racje, jednak kilka lat wstecz mozna bylo legalnie zarejestrowac anglika w polsce po drobnych przerobkach(swiatla) - na osiedlu stoi Galant zarejestrowany jakies 3 lata wstecz. Rozmawialem z wlascicielem i jest to legalnie zarejestrowane auto po przegladzie w RP z kierownica po prawej stronie - kierownik mowi, ze wszystko oki tylko ciezko sie jedzi a zwlaszcza wyprzedza (auto z Irlandi) :-)
pozdrawiam

Tak samo legalnie jak mrugające stopy i czerwone kierunkowskazy w autach z USA.

8 Data: Wrzesien 16 2008 12:58:30
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Robert_J 

...kilka lat wstecz mozna bylo legalnie zarejestrowac anglika w polsce po drobnych przerobkach(swiatla)

Nie ma i nie było takiej możliwości. Może 5 lat po wojnie tak ;-), ale na pewno nie odkąd żyję ;-).


-
osiedlu stoi Galant zarejestrowany jakies 3 lata wstecz. Rozmawialem z wlascicielem i jest to legalnie zarejestrowane auto po przegladzie w RP z kierownica po prawej stronie

To zapytaj diagnostę, który robił przegląd, na jakiej podstawie wydał kwit :-)).

9 Data: Wrzesien 16 2008 11:02:16
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Jacek Rudowski 

Dnia 16.09.2008 Robert_J  napisał/a:

...kilka lat wstecz mozna bylo legalnie zarejestrowac anglika w polsce po
drobnych przerobkach(swiatla)

Nie ma i nie było takiej możliwości. Może 5 lat po wojnie tak ;-), ale na
pewno nie odkąd żyję ;-).


Pomijajac popularny aspekt zagadnienia - nie jest to do konca prawda.
Sa wyjatki rejestracyjne dla samochodow nie wystepujacych w wersjach
LHD, ale wymaga to nieco zachodu z reguly i biurokracji.

--
Jacek "AMI" Rudowski

10 Data: Wrzesien 16 2008 13:22:14
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Robert_J 

Pomijajac popularny aspekt zagadnienia - nie jest to do konca prawda.
Sa wyjatki rejestracyjne dla samochodow nie wystepujacych w wersjach
LHD, ale wymaga to nieco zachodu z reguly i biurokracji.

Może i tak, nie wiem. Ale tu jest mowa o konkretnym aucie, fordzie galaxy :-))

11 Data: Wrzesien 16 2008 14:17:48
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: szerszen 


Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości

Nie ma i nie było takiej możliwości. Może 5 lat po wojnie tak ;-), ale na pewno nie odkąd żyję ;-).

no to chyba musisz krotko zyc :)
bo ja ze swojej mlodosci pamietam sporo aut na naszych numerach (jeszcze wtedy czarnych) z kierownica z drugiej strony, niedaleko mnie stal nawet kredens z kierownica z drugiej strony

12 Data: Wrzesien 16 2008 20:01:58
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Tomek Sztaba 


Użytkownik "szerszen"  napisał w wiadomości

no to chyba musisz krotko zyc :)
bo ja ze swojej mlodosci pamietam sporo aut na naszych numerach (jeszcze wtedy czarnych) z kierownica z drugiej strony, niedaleko mnie stal nawet kredens z kierownica z drugiej strony

Niebieski, o ile pamietam kombi albo pick-up wlasnosc PCO lub Rawaru, odrzut z exportu ;)

13 Data: Wrzesien 17 2008 09:26:11
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: szerszen 


Użytkownik "Tomek Sztaba"  napisał w wiadomości

Niebieski, o ile pamietam kombi albo pick-up wlasnosc PCO lub Rawaru, odrzut z exportu ;)

no prosze kogo tu przywialo :)

chyba kombi, ale pamietam jeszcze jednego kremowego, albo bezowego kombi

14 Data: Wrzesien 16 2008 20:27:23
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Czarek Daniluk 

Użytkownik szerszen napisał:

no to chyba musisz krotko zyc :)
bo ja ze swojej mlodosci pamietam sporo aut na naszych numerach (jeszcze wtedy czarnych) z kierownica z drugiej strony, niedaleko mnie stal nawet kredens z kierownica z drugiej strony

U mnie po osiedli jeździła listonoszka kaszlakiem z kierownicą z prawej strony - ano jej to było na rękę - siedziała za kierownicą i podjeżdżając pod furtkę wrzucała co trzeba do skrzynki :D

Pozdrawiam !!

15 Data: Wrzesien 18 2008 00:24:13
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor:

szerszen pisze:


Użytkownik "Robert_J"  napisał w wiadomości
Nie ma i nie było takiej możliwości. Może 5 lat po wojnie tak ;-), ale na pewno nie odkąd żyję ;-).

no to chyba musisz krotko zyc :)
bo ja ze swojej mlodosci pamietam sporo aut na naszych numerach (jeszcze wtedy czarnych) z kierownica z drugiej strony, niedaleko mnie stal nawet kredens z kierownica z drugiej strony

rodzice w polowie lat 80 mieli vauxhalla kadetta z kierownica po prawej stronie legalnie bez walkow zarejestrowanego.

16 Data: Wrzesien 16 2008 11:49:38
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: go! 

KsZZysiek wrote:

Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na pewno były pozyczone z innego auta.

Jestes pewien tego co piszesz?

Przyczyny odmowy rejestracji oraz pozytywnych badań technicznych pojazdów wynikają z obowiązujących przepisów wykonawczych do ustawy Prawo o ruchu drogowym, a mianowicie:

a) rozporządzenia ministra infrastruktury z 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów

b) rozporządzenia ministra infrastruktury z 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. Nr 32, poz. 262), w którym stwierdza się jednoznacznie, że kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, *nie powinna* być umieszczona po prawej stronie.

Przytoczone wyżej przepisy pozostają w rażącej sprzeczności z obowiązującymi zasadami prawa wspólnotowego. I tak: Rada Wspólnot Europejskich podjęła w dniu 8 czerwca 1970 r. dyrektywę w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich, odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i przyczep (Dz. U. UE L.70.133.10), wskazując na konieczność przyjęcia przez wszystkie państwa Wspólnoty Europejskiej w ich przepisach krajowych jednakowych regulacji, które pozwolą na objęcie wszystkich typów pojazdów homologacją EWG. *Przyjęto, że państwa członkowskie nie mogą odmówić przyznania homologacji EWG lub homologacji krajowej pojazdu z powodów dotyczących układu kierowniczego*, jeśli spełnia on wymogi przedstawione w załączniku dyrektywy. Z chwilą przystąpienia do Wspólnoty prawo wspólnotowe zarówno pierwotne (traktatowe), jak i pochodne uzyskuje status prawa pozytywnego w porządku wewnętrznym państw członkowskich.

Jak wynika z powyzszego nie mozna odmowic zarejestrowania w Polsce auta z kierownica po prawej stronie. Zreszta bylo juz na grupie i jest juz u nas takich przypadkow wiele.

17 Data: Wrzesien 16 2008 13:04:15
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: zinek 


Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości

KsZZysiek wrote:


Jak wynika z powyzszego nie mozna odmowic zarejestrowania w Polsce auta z
kierownica po prawej stronie. Zreszta bylo juz na grupie i jest juz u nas
takich przypadkow wiele.


a jak wyglada kwestia kiedy w kogos np lutne czyms takim ? beda konsekwencje
prawne  ?
moga powiedziec ze przeglad nielegalny itp ? tj czy moga sie przypierdalac ?

18 Data: Wrzesien 16 2008 12:38:46
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: go! 

zinek wrote:

a jak wyglada kwestia kiedy w kogos np lutne czyms takim ? beda konsekwencje prawne  ?
moga powiedziec ze przeglad nielegalny itp ? tj czy moga sie przypierdalac ?


Kwestia wyglada tak, ze przytoczone przeze mnie przepisy, to teoria, ktora jednak moze nabrac bardzo realnych ksztaltow i stac sie praktyka, jesli ktos ma wystarczajaco duzo samozaparcia, czasu i pieniedzy.

Pewna polska dziennikarka mieszkajaca na codzien w Irlandii, powolujac sie na w/w przepisy zarejestrowala w Polsce auto RHD po polrocznej walce.

A glupoty kolegow z grupy ze cyt.
"Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na
pewno były pozyczone z innego auta."
lub tez
"Nie ma i nie było takiej możliwości. Może 5 lat po wojnie tak  ;-) , ale na pewno nie odkąd żyję  ;-) . "
pozostaja jedynie glupotami

19 Data: Wrzesien 16 2008 15:58:36
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: zinek 


Użytkownik "go!"  napisał w wiadomości

zinek wrote:

a jak wyglada kwestia kiedy w kogos np lutne czyms takim ? beda
konsekwencje prawne  ?
moga powiedziec ze przeglad nielegalny itp ? tj czy moga sie
przypierdalac ?


Kwestia wyglada tak, ze przytoczone przeze mnie przepisy, to teoria, ktora
jednak moze nabrac bardzo realnych ksztaltow i stac sie praktyka, jesli
ktos ma wystarczajaco duzo samozaparcia, czasu i pieniedzy.



tego sie wlasnie obawialem ;)

20 Data: Wrzesien 16 2008 18:17:06
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: |--=Bartek=--| 

Zapomniałeś, że MI już rozwiązał ten problem:

Warszawa, 15 lutego 2008 r.


MINISTER INFRASTRUKTURY
TD5t-0701-04/08


Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej


Szanowny Panie Marszałku!


Odpowiadając na pismo z dnia 29 stycznia 2008 r. nr SPS-023-717/08
przekazujące
interpelacje posła Jerzego Kozdronia, w sprawie wyjaśnienia stosowania prawa
krajowego
w zakresie wymagań technicznych, jakie powinny spełniać pojazdy samochodowe
rejestrowane w Polsce, uprzejmie informuje,  że Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG
odnoszącą
sie do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep, nie
dotyczy usytuowania
kierownicy w pojeździe. Dyrektywa ta określa szczegółowe warunki techniczne
badan
układów kierowniczych dla pojazdów, bez względu na usytuowanie układu
kierowniczego.
Jest to jedna z 60 Dyrektyw cząstkowych Unii Europejskiej, której spełnienie
jest wymagane
w procedurze homologacji typu pojazdu, czyli pojazdu jako całości.


Odnosząc sie do pytania 1 zawartego w interpelacji uprzejmie informuje,
 że przedmiotowa Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już  zaimplementowana
do polskiego systemu prawnego w Załączniku nr 9 Lp. 5 do rozporządzenia
Ministra
Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu
pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238 poz. 2010 z pózn. zm.).
Przepis § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia
2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z pózn. zm.), jednoznacznie wskazuje,  że
kierownica
w pojeździe o liczbie kół większej ni  trzy, którego konstrukcja umożliwia
rozwijanie
prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej
stronie pojazdu.
Przepisy zawarte w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu w dniu
8 listopada 1968 r. ( Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40, z pózn. zm. ), mającej
na celu zwiększenie
bezpieczeństwa na drogach, stanowią w szczególności w art. 7 ust. 1,  że
 użytkownicy drogi
powinni unikać zakłóceń ruchu lub narażania go na niebezpieczeństwo poprzez
unikanie
wszelkiego zachowania, które mogłoby stanowić niebezpieczeństwo lub
utrudnianie ruchu,
narazić na niebezpieczeństwo osoby albo wyrządzić szkodę własności
publicznej
lub prywatnej.
Jak wynika z powyższego, umiejscowienie kierownicy w pojeździe w stosunku
do kierunku jazdy jest na tyle istotne,  że międzynarodowe przepisy
homologacyjne, jak
i równoważne polskie przepisy nakazują ścisłe rozróżnienie kierunku ruchu,
do którego dany
pojazd jest przystosowany. Jest to szczegółowo odnotowywane w dokumentacji
homologacyjnej oraz potwierdzane w wyciągu ze świadectwa homologacji
wydawanym na
potrzeby rejestracji pojazdów. Aspekt umiejscowienia kierownicy oraz
możliwość zmiany jej
miejsca muszą być ściśle nadzorowane w procesie dopuszczenia pojazdu do
ruchu z uwagi na
możliwości konstrukcyjne pojazdu.
Biorąc pod uwagę powyżej przywołane przepisy, a tak że w oparciu o art. 67
ust. 1
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r.
Nr 108,
poz. 908, z pózn. zm.), Minister Infrastruktury w wyjątkowych indywidualnych
sprawach
wydaje decyzje administracyjne zezwalające na poruszanie się po drogach
polskich pojazdem
z kierownica umieszczona po prawej stronie (pojazdy specjalne, w których
wykonywana
funkcja wymaga aby kierowca znajdował sie po prawej stronie - np. zamiatarki
uliczne;
pojazdy pracowników ambasad i placówek dyplomatycznych na czas ich pobytu w
Polsce -
na zasadach wzajemności).


Odnosząc sie do pytania 2 zawartego w interpelacji należy wskazać,  że w
związku
z faktem, iż  przywołana Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już
zaimplementowana,
nie istnieje potrzeba wydania pisma okólnego w przedmiotowej sprawie.
Badanie techniczne
przeprowadzane na stacji kontroli pojazdów przez diagnostę, ma zasadniczy
wpływ na
bezpieczeństwo ruchu drogowego. Diagnosta dokonując przeglądu technicznego
pojazdu ma
za zadanie jednoznacznie określić, czy pojazd spełnia, czy te  nie spełnia
wymagań
bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określonych szczegółowo w art. 66 ustawy -
Prawo
o ruchu drogowym. Umieszczenie kierownicy po prawej stronie w warunkach
ruchu
prawostronnego jaki obowiązuje w Polsce oraz w większości krajów UE, ma
znaczny wpływ
na pogorszenie bezpieczeństwa na drodze. Takie umieszczenie kierownicy w
pojeździe
utrudnia, a w skrajnych przypadkach uniemożliwia bezpieczne wykonywanie
manewrów
np. wyprzedzania w ruchu drogowym, dlatego te  nie właściwe byłoby
dopuszczanie
do ruchu wszystkich pojazdów, w tym tak e osobowych, z kierownica
umieszczona po
prawej stronie. Tak wiec wynik badania technicznego pojazdu wyposażonego w
kierownice
umieszczona po prawej stronie będzie negatywny.
Przedstawione powyżej stanowisko oraz argumentacja Ministerstwa
Infrastruktury
w przedmiotowej sprawie znalazła odzwierciedlenie w wyrokach Wojewódzkiego
Sadu
Administracyjnego otrzymującego w mocy decyzje Ministra Infrastruktury w
zakresie
odmowy udzielenia odstępstwa od warunków technicznych w zakresie
umieszczenia
kierownicy po prawej stronie.


Z poważaniem,
Z upoważnienia
Ministra Infrastruktury
Tadeusz Jarmuziewicz
Sekretarz Stanu

21 Data: Wrzesien 16 2008 21:20:13
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Tomasz Pyra 

go! pisze:

Jak wynika z powyzszego nie mozna odmowic zarejestrowania w Polsce auta z kierownica po prawej stronie. Zreszta bylo juz na grupie i jest juz u nas takich przypadkow wiele.

Ale czy dyrektywy stosuje się bezpośrednio?
Nie są jedynie poleceniem dostosowania prawa krajowego do tych ustaleń dla krajowych prawodawców?
Do czasu kiedy w kraju nie wyda się odpowiednich ustaw/rozporządzeń obowiązują te poprzednie, które w tym przypadku mówią że kierownica nie może być po prawej stronie.

22 Data: Wrzesien 16 2008 14:25:27
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Kuba (aka cita) 

KsZZysiek wrote:

Bo widziałem w swoim mie?cie na stałych blachach Forda Galaxy z
kierownic? po niewła?ciwej stronie. Powiat Olsztyn

Angielski samochód nie spełnia wymagań naszej ustawy, wiec tablice na
pewno były pozyczone z innego auta.

ale są wyjątki - choć pewnie nie w tym przypadku.

Mozna zwrócić sie do odpowiedniego ministerstwa, ktore moze udzielić jednorazowej zgody na rekestracje pojazduu z kierownicą po "złej stronie".
Moze tak być w przypadku samochodów zabytkowych lub samochodów specjalistycznych (np. zamiatarki). Moze sie też zdażyć inna sytuacja, która będzie pozwalała na udzielenie takiej zgody, ktora podejmowana jest zawsze indywidualnie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

23 Data: Wrzesien 17 2008 12:20:47
Temat: Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?
Autor: Jan-xx 

Bo widziałem w swoim mieście na stałych blachach Forda Galaxy z kierownicą
po niewłaściwej stronie. Powiat Olsztyn

Musialbys poszukac (byc moze na alt.pl.emigracja.londyn), ale obilo mi sie o
oczy jakis czas temu, ze w UK latwo jest zdobyc adnotacje do dowodu
rejestracyjnego, ze samochod zostal przerobiony na LHD. Przypuszczam, ze
dalej juz z gorki - w Polsce lapowka za przeglad i ze wszystkimi dokumentami
do rejestracji w urzedzie. Jak policja zatrzyma do kontroli, to pewnie sie
nie czepia - z niewiedzy. Rzeczywiscie ciekawe, co w razie wypadku. Moze
podobnie jak w przypadku innych "usterek", ktore w danej chwili nie mogly
miec wplywu na przebieg zdarzen - ubezpieczyciel ma obowiazek pokryc
odpowiednie szkody?

Swoja droga brak latwej, legalnej mozliwosci rejestracji samochodu RHD w
Polsce to idiotyzm. Sam jezdze duzo LHD po UK i nie stanowi to praktycznie
zadnego problemu. W miescie przy wyprzedzaniu wystarczy lekko wychylic
samochod i glowe, poza miastem, przy wiekszych predkosciach, na drogach o 1
pasie w kazda strone - rzeczywiscie jest bardziej niekomfortowo, ale
bezpiecznie wyprzedzac sie da. Jak to dla kogos problem, to moze kamerka lub
system lusterek? Zaleta LHD w UK jest wysiadanie z samochodu od strony
chodnika, gdy parkuje sie wzdluz ulicy :) . A i czlowiek generalnie dalej
siedzi od tych jadacych z naprzeciwka...

Btw ciekaw jestem ile % aut na polskich drogach mialoby kierownice po prawej
stronie, gdyby zalegalizowac :)


--
Jan-xx

Re: Czy mozna zarejestrować Anglika?



Grupy dyskusyjne