Grupy dyskusyjne   »   Å‚aÅ„cuch DID VX a ZVMX

³aÅ„cuch DID VX a ZVMX



1 Data: Lipiec 12 2012 22:38:33
Temat: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: ARO 

Priwiet!

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obci±¿enie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma siê jak 1:1,5 i tu rozs±dek
podpowiada kupiæ ten tañszy. Ile wa¿y kilogram kota? A na serio:

1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?
2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?

pzdr
--
ARQ
transalp



2 Data: Lipiec 12 2012 23:34:02
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Drzewo 

U¿ytkownik "ARO"  napisa³ w wiadomo¶ci

2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?

To nie zale¿y od pojemno¶ci - lepszy ³añcuch wytrzyma wiêcej kilometrów, a
im s³absza maszyna tym ró¿nica bêdzie wiêksza. Pomy¶l, ¿e i tak musisz wydaæ
sporo kasy, wiêc te 50 PLN ciê nie zbawi. Bez sensu jest oszczêdzaæ pare
z³otych na ³añcuchu, zw³aszcza ¿e ró¿nica w przebiegu podawana przez DID
jest spora.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info - Opinie na temat produktów motocyklowych w jednym
miejscu

3 Data: Lipiec 13 2012 00:35:06
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: ARO 

U¿ytkownik "Drzewo"  napisa³ :

To nie zale¿y od pojemno¶ci - lepszy ³añcuch wytrzyma wiêcej kilometrów, a
im s³absza maszyna tym ró¿nica bêdzie wiêksza.

A nie powinno byæ przypadkiem, ¿e "im mocniejsza"?

Pomy¶l, ¿e i tak musisz wydaæ sporo kasy, wiêc te 50 PLN ciê nie zbawi.
Bez sensu jest oszczêdzaæ pare z³otych na ³añcuchu, zw³aszcza ¿e ró¿nica w
przebiegu podawana przez DID jest spora.

Mia³o by to sens, ale ró¿nica ceny wynosi prawie czterokrotnie tyle co
poda³e¶. Zwyk³y kosztuje 380, a mocniejszy jest o 190 pln dro¿szy - czyli
1,5 raza wiêcej. Zak³adaj±c, ¿e w planach mam zrobiæ na tym moto jeszcze
maksymalnie 30tys po polskich drogach i bezdro¿ach, nie mam argumentów do
zakupu dro¿szego. Mo¿e gdyby ruszaæ motocyklem w dzicz (np. daleko na
wschód) na b. d³ug± trasê, to mia³o by to jaki¶ sens. A tak nie chcê robiæ
przysz³emu w³a¶cicielowi dobrze. Moto kupi³em z VAZem, który rozci±ga siê
jak g³upi, a ostatnio zacz±³ siê zwyczajnie zacieraæ pomimo prawid³owego
smarowania. Decyzja zakupu jest, a mnie tak czysto hipotetycznie i
praktycznie zastanawia sensowno¶æ zastosowania ³añcucha oznaczonego "hiper
wzmocniony" w cene 50% wiêkszej.

pzdr
--
ARQ
transalp

4 Data: Lipiec 13 2012 07:28:40
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "ARO"  napisa³ w wiadomo¶ci

wschód) na b. d³ug± trasê, to mia³o by to jaki¶ sens. A tak nie chcê robiæ przysz³emu w³a¶cicielowi dobrze.
~~~~~~~~~~~
To dobre.

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach te¿ mo¿na przyoszczêdziæ.

Dobrze zrozumia³em, ¿e je¶li motur siê rozpadnie po koñcu Twojego u¿ytkowania, to bêdzie OK?

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

5 Data: Lipiec 13 2012 10:38:47
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: ARO 

U¿ytkownik "Jasio"  napisa³ :

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach te¿ mo¿na przyoszczêdziæ.

Dobrze zrozumia³em, ¿e je¶li motur siê rozpadnie po koñcu Twojego
u¿ytkowania, to bêdzie OK?

Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urz±dzenia jest zawsze uzasadniony
ekonomicznie. Przynajmniej powinien byæ uzasadniony - tak na zdrowy
rozs±dek. Id±c w drug± stronê drog± sarkazmu t± sam± co Ty, rozumiem, ¿e
zmieniasz opony w swoim poje¼dzie i wszystke p³yny eksploatacyjne na miesi±c
przed sprzeda¿±? Czas u¿ytkowania pojazdów w moich rêkach jest policzony.
Wyobra¼ sobie, ¿e po prostu kiedy¶ lepiej jest zmieniæ auto czy motór na
inny bo stary siê znudzi³, a zbli¿aj±ce siê wydatki zwi±zane z eksploatacj±
nadadz± temu wystarczaj±cy impuls. Wska¿ mi to palcem cz³owieka, który robi
prezenty innym. Chyba, ¿e wirtualnie na preclu, bo rzeczywisto¶æ nie bywa
inna jak koloru papieru toaletowego. Przewa¿nie dodatkowo z br±zow±
przyschniêt± drach± wskazuj±c± na jego dawne zu¿ycie. Zdarzaj± siê te¿
odchy³y w drug± stronê, ale dalej nic za darmo - jaki¶ czas temu (maks. rok)
kto¶ og³asza³ siê tutaj z kilkunastoletnim trampkiem za 11tysi, bo wymieni³,
to, sramto i tamto. Kogo to interesuje i kto w to uwierzy? Ja i tak zmieniam
olej i pasek (w aucie) od razu po zakupie bez wzglêdu na to co mówi
sprzedawca.

czil aut men ent kip kul, yo!

--
ARQ
transalp

6 Data: Lipiec 13 2012 10:48:15
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: OGONek~ 

U¿ytkownik "ARO"  napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Jasio"  napisa³ :

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach te¿ mo¿na przyoszczêdziæ.

Dobrze zrozumia³em, ¿e je¶li motur siê rozpadnie po koñcu Twojego u¿ytkowania, to bêdzie OK?

Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urz±dzenia jest zawsze uzasadniony ekonomicznie. Przynajmniej powinien byæ uzasadniony - tak na zdrowy rozs±dek. Id±c w drug± stronê drog± sarkazmu t± sam± co Ty, rozumiem, ¿e zmieniasz opony w swoim poje¼dzie i wszystke p³yny eksploatacyjne na miesi±c przed sprzeda¿±?

Wyobra¼ sobie ¿e ja jak sprzedawa³em moto dawnymi czasy to wymieni³em klocki na nowe na dzieñ przed bo by³y ju¿ na wykoñczeniu a ¶cierwienia nie lubiê.

--
OGONek~

7 Data: Lipiec 13 2012 09:02:33
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: AZ 

On 2012-07-13, OGONek~  wrote:


Jasiu, czas eksploatacji dowolnego urzÄ…dzenia jest zawsze uzasadniony
ekonomicznie. Przynajmniej powinien być uzasadniony - tak na zdrowy
rozsÄ…dek. IdÄ…c w drugÄ… stronÄ™ drogÄ… sarkazmu tÄ… samÄ… co Ty, rozumiem, ¿e
zmieniasz opony w swoim poje¼dzie i wszystke p³yny eksploatacyjne na
miesiÄ…c przed sprzeda¿Ä…?

Wyobra¼ sobie ¿e ja jak sprzedawa³em moto dawnymi czasy to wymieni³em klocki
na nowe na dzieÅ„ przed bo by³y ju¿ na wykoÅ„czeniu a Å›cierwienia nie lubiÄ™.

Bos gupi, motur sie sprzedaje jak z opon wylazi oplot, z klockow zostaly tylko
blachy a olej nie zmieniany juz hoho bo moto i tak mialo byc na sprzedaz.

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Lipiec 13 2012 12:56:35
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: OGONek~ 


U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

Bos gupi, motur sie sprzedaje jak z opon wylazi oplot, z klockow zostaly tylko
blachy a olej nie zmieniany juz hoho bo moto i tak mialo byc na sprzedaz.

I jeszcze rame ponacinać ;-)))

--
OGONek~

9 Data: Lipiec 13 2012 11:53:40
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-07-13 10:38, ARO pisze:

inny bo stary siê znudzi³, a zbli¿aj±ce siê wydatki zwi±zane z eksploatacj±
nadadz± temu wystarczaj±cy impuls. Wska¿ mi to palcem cz³owieka, który robi
prezenty innym. Chyba, ¿e wirtualnie na preclu, bo rzeczywisto¶æ nie bywa
inna jak koloru papieru toaletowego.

Dziwny jestes :)
Albo ja jestem dziwny ? Przychodzi czas na cos, to to robie. Ostatnio wymienilem oleje i inne pierdoly pomimo ze motocykle sa wystawione na sprzedaz. Koszt gowniany, a moto ciagle jezdzi - nie wiem czy sprzedam jutro, za miesi±c czy wcale. Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie skonczyly, chociaz w sumie gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast nim jezdzic to bym stowke oszczedzil!

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

10 Data: Lipiec 13 2012 12:01:33
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: de Fresz 

On 2012-07-13 11:53:40 +0200, Roman Niewiarowski  said:

inny bo stary siê znudzi³, a zbli¿aj±ce siê wydatki zwi±zane z eksploatacj±
nadadz± temu wystarczaj±cy impuls. Wska¿ mi to palcem cz³owieka, który robi
prezenty innym. Chyba, ¿e wirtualnie na preclu, bo rzeczywisto¶æ nie bywa
inna jak koloru papieru toaletowego.

Dziwny jestes :)
Albo ja jestem dziwny ? Przychodzi czas na cos, to to robie. Ostatnio wymienilem oleje i inne pierdoly pomimo ze motocykle sa wystawione na sprzedaz. Koszt gowniany, a moto ciagle jezdzi - nie wiem czy sprzedam jutro, za miesi±c czy wcale.

A mo¿e w³a¶nie dlatego to robisz, bo wci±¿ je¼dzisz?


Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie skonczyly, chociaz w sumie gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast nim jezdzic to bym stowke oszczedzil!

O, nowa moda, lans na filantropa!

--

Pozdrawiam
de Fresz

11 Data: Lipiec 13 2012 10:11:34
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 13 Jul 2012 12:01:33 +0200) ktos podajacy sie za de Fresz
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jeszcze po klocki musze podjechac bo sie skonczyly, chociaz w sumie
gdybym odstawil motocykl do garazu zamiast nim jezdzic to bym stowke
oszczedzil!

O, nowa moda, lans na filantropa!

Jak kupowalem DT od newroma to nawet zala³ do pe³na! :)

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

12 Data: Lipiec 13 2012 13:15:14
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-07-13 12:11, Piotr Klimek pisze:

Jak kupowalem DT od newroma to nawet zala³ do pe³na! :)

Nasikal, nasikal.
Nie nazywajmy szamba perfumeriom!

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

13 Data: Lipiec 13 2012 11:35:19
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Fri, 13 Jul 2012 13:15:14 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jak kupowalem DT od newroma to nawet zala³ do pe³na! :)

Nasikal, nasikal.
Nie nazywajmy szamba perfumeriom!

Faktem jest, ¿e do dzisiaj cuchnie jak siê go odpali - ale my¶la³em, ¿e 2T
tak maj±...

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

14 Data: Lipiec 13 2012 13:46:08
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-07-13 13:35, Piotr Klimek pisze:

Faktem jest, ¿e do dzisiaj cuchnie jak siê go odpali - ale my¶la³em, ¿e 2T
tak maj±...

Maja, jak sie gownem uszczelnia simmeringi. Gowno za darmo, a simmeringi kosztuja po 4pln/szt, wiec nie bylo sensu inwestowac skoro wiedzialem ze sprzedam. Nie. No!

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

15 Data: Lipiec 13 2012 13:14:36
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX [OT]
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-07-13 12:01, de Fresz pisze:

A mo¿e w³a¶nie dlatego to robisz, bo wci±¿ je¼dzisz?

Jezdze bo musze, motocykle to przezytek ino samochod mi sie popsul.

O, nowa moda, lans na filantropa!

A nie napisalem ze te nowe klocki wyjme i sprzedam na alegrze ?
Przeoczenie!

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

16 Data: Lipiec 13 2012 10:51:54
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX
Autor: de Fresz 

On 2012-07-13 07:28:40 +0200, "Jasio"  said:

wschód) na b. d³ug± trasê, to mia³o by to jaki¶ sens. A tak nie chcê robiæ przysz³emu w³a¶cicielowi dobrze.
~~~~~~~~~~~
To dobre.

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach te¿ mo¿na przyoszczêdziæ.

Dobrze zrozumia³em, ¿e je¶li motur siê rozpadnie po koñcu Twojego u¿ytkowania, to bêdzie OK?

A czy ja dobrze zroumia³em, ¿e porównujesz w³o¿enie do motocykla drugiego od góry ³añcucha czo³owego producenta do lania do silnika oleju s³onecznikowego? Pi³e¶ co¶?

--

Pozdrawiam
de Fresz

17 Data: Lipiec 13 2012 14:57:52
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: robertbig 

W dniu pi±tek, 13 lipca 2012 07:28:40 UTC+2 u¿ytkownik Jasio napisa³:

U¿ytkownik "ARO"  napisa³ w wiadomo¶ci


> wschód) na b. d³ug± trasê, to mia³o by to jaki¶ sens. A tak nie chcê
> robiæ przysz³emu w³a¶cicielowi dobrze.
~~~~~~~~~~~
To dobre.

Olej wlej gówniany, bo po co mu dobry?
BTW na klockach te¿ mo¿na przyoszczêdziæ.

Dobrze zrozumia³em, ¿e je¶li motur siê rozpadnie po koñcu Twojego
u¿ytkowania, to bêdzie OK?


Co to za skurwia³a grupa?!
4-ty post i od razu skrajny debil !!!
Barania ³ako! Patrz mnie na usta t³umoku . Garkot³uku preclowski.
 VX to najwyzszej klasy ³añcuch 520 DiD-a . ZV to model specjalny , kiedys okreslany jako Superbike Chain.
Twoja idiotyczna z³osliwo¶æ ,kpina ,  na która sie srasz , obna¿a jedynie pustke w twoim zmanierowanym pustym ³bie.
Podrawiam .
Szczasliwo.

18 Data: Lipiec 14 2012 11:29:30
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "robertbig"  napisa³ w wiadomo¶ci


Co to za skurwia³a grupa?!

pl.rec.motocykle

4-ty post i od razu skrajny debil !!!

Sznurówki umiem zawi±zaæ. I nie ¶liniê siê,jak siedzê prosto - wiêc nie skrajny.

Barania ³ako! Patrz mnie na usta t³umoku . Garkot³uku preclowski.

Bêdê uwa¿nie patrzeæ Ci na usta, t³umaczu.

VX to najwyzszej klasy ³añcuch 520 DiD-a . ZV to model specjalny , kiedys okreslany jako Superbike Chain.
Twoja idiotyczna z³osliwo¶æ ,kpina ,  na która sie srasz , obna¿a jedynie pustke w twoim zmanierowanym pustym ³bie.

Moja kpina, na któr± siê nie sram, nie obna¿a pustki w moim zmanierowanym pustym ³bie, boæ tam tylko gówno jest.

A zejdê na chwilê do meritum.

Czy gdyby kto¶ chcia³ wlaæ minera³, mimo, ¿e do tej pory u¿ywa³ jedynie najdro¿szego syntetyka - bo ma w perspektywie sprzedanie go (uwaga - bardzo precyzyjnie poda³, ¿e po 30.000km) a ja bym to podda³ w w±tpliwo¶æ, to nadal by³bym potraktowany przez Ciebie jak powy¿ej?
_Podda³_w_w±tpliwo¶æ_ a nie zjeba³ jak psa, ¿e pudrem próbuje leczyæ syfa.

Wiem, ¿e jeste¶ fachowcem. Ale poziom Twoich ostatnich wypowiedzi mo¿e nowym u¿ytkownikom nie dawaæ tego odczuæ.

Wszystko zreszt± na ten temat zosta³o powiedziane i to ju¿ o 10:30 i podsumowane tak:
"czil aut men ent kip kul, yo!"

Czego i Tobie ¿yczê.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

19 Data: Lipiec 13 2012 11:49:00
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-07-13 00:35, ARO pisze:

Mia³o by to sens, ale ró¿nica ceny wynosi prawie czterokrotnie tyle co
poda³e¶. Zwyk³y kosztuje 380, a mocniejszy jest o 190 pln dro¿szy - czyli

Bierz ten tanszy. Nie wierze ze ten drozszy wytrzyma w trampku o polowe dluzej.

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/show?id=M3278128
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

20 Data: Lipiec 13 2012 06:29:28
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 12 Jul 2012 22:38:33 +0200) ktos podajacy sie za ARO
wyklawiaturowal co nastepuje:

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obci±¿enie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma siê jak 1:1,5 i tu rozs±dek
podpowiada kupiæ ten tañszy. Ile wa¿y kilogram kota? A na serio:

1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?
2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?

We¼ tañszy, zw³aszcza je¶li zdarza Ci siê zjechaæ z asfaltu.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

21 Data: Lipiec 13 2012 01:36:14
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: doktorski 

W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:38:33 UTC+2 u¿ytkownik ARO napisa³:

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm.
1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?
Roznica w masie. Roznica w oporach. Jesli nie masz argumentu za mocniejsza wersja to IMO bez sensu jest za nia placic. Trampek nie ma bukwiejakiego momentu obrotowego i VX spokojnie wytrzyma dluga eksploatacje, szczegolnie w turystyce i przy odpowiednich interwalach smarowania i naciagania.

--
pzdr, dr
14/525/400/RR

22 Data: Lipiec 13 2012 10:59:15
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX
Autor: de Fresz 

On 2012-07-12 22:38:33 +0200, "ARO"  said:

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obci±¿enie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma siê jak 1:1,5 i tu rozs±dek
podpowiada kupiæ ten tañszy. Ile wa¿y kilogram kota? A na serio:

1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?

Nie ma. Te¿ siê zastanawia³em kiedy¶ nad w³o¿eniem takiego do Sevenki i wysz³o mi, ¿e jaki mocny by ten ³añcuch nie by³, to i tak zu¿ywaj±ce siê zêbatki zarypi± go pod koniec swojego ¿ywota. Z rozmów z ró¿nymi mechaniorami czy innymi starymi wyjadaczami - je¶li ró¿nica bêdzie, to mo¿e na poziomie kilki tys. km. Mo¿e.


2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?

Ponad 100, KM czy Nm, supersporty, ³ojka do odcinki itd. Zreszt± AFAIK nawet spokojniejsze litry nie maj± fabrycznie zak³adanych tych najmocniejszych ³añcuchów.

--

Pozdrawiam
de Fresz

23 Data: Lipiec 13 2012 11:17:23
Temat: Re: ³aÅ„cuch DID VX a ZVMX
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-07-13 10:59, de Fresz pisze:

2. Przy jakiego rzÄ™du mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwaÅ„ lub warunków eksploatacji jest sens brać pod uwagÄ™ ten dro¿szy?

Ponad 100, KM czy Nm, supersporty, ³ojka do odcinki itd. ZresztÄ… AFAIK
nawet spokojniejsze litry nie majÄ… fabrycznie zak³adanych tych
najmocniejszych ³aÅ„cuchów.

Ja wrecz podejrzewam ze oryginalnie w takim Trampku to byl zamontowany zwykly lancuch o-ringowy i dzialal i dzialal. Producenci tez nie szaleja z kosztami i zakladaja raczej standardowe elementy. Ale jak kogo stac to moze i zalozyc sobie lancuch nierdzewny coby ladnie blyszczal przez lata. Bogatemu zabronisz ?


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

24 Data: Lipiec 13 2012 11:39:14
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Grzegorz Rogala 

W dniu 12-07-2012 22:38, ARO pisze:

Priwiet!

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obci±¿enie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma siê jak 1:1,5 i tu rozs±dek
podpowiada kupiæ ten tañszy. Ile wa¿y kilogram kota? A na serio:

1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?
Klu jest w wartosci maksymalnego obciazenia - proste im mocniejszy lancuch tym na dluzej _powinien_ starczyc. Ale wcale nie musi wytrzymac 1.5 raza dluzej. W Trampku tego szwungu nie masz za wiele, singiel to to nie jest wiec wlasciwie kazdy lancuch _dedykowany_ do niego bedzie robil dobrze.

2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?
Przyklady z zycia:

Kawa ZR7 - lancuch oryginalny wytrzymal 24kkm, zmienilem na DID VX + zebatki afam i sprzedawalem z przebiegiem 53kkm bylo jeszcze ok.
Buza - oryginalny lancuch wytrzymal 36kkm, zmienilem na DID ZVM (oidp) + zebatki afam , sprzedawalem przy 61kkm i byl w niespodziewanie dobrym stanie.
DRZ400 - oryginal cholera wie ile, ale sezon napewno, pozniej najmocniejszy DID jaki byl i wiem, ze nastepny wlasciciel jeszcze go nie nie zmienil
Tiger 1050 - lancuch oryginalny 26kkm i sprzedalem  w stanie ze jeszcze z 25% bylo miejsca na naciag.

Reasumujac do mocnej szosowki - jak najmocniejszy lancuch jak sie da. Do offroadu i <80KM jakikolwiek dedykowany (markowy ofkors DID,RK itp)


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R.
http://www.rogal.riders.pl

25 Data: Lipiec 13 2012 14:26:02
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor: Piotr Rezmer 

Grzegorz Rogala pisze:

Klu jest w wartosci maksymalnego obciazenia - proste im mocniejszy
lancuch tym na dluzej _powinien_ starczyc. Ale wcale nie musi wytrzymac
1.5 raza dluzej. W Trampku tego szwungu nie masz za wiele, singiel to to
nie jest wiec wlasciwie kazdy lancuch _dedykowany_ do niego bedzie robil
dobrze.

W tym przypadku dro¿szy ³añcuch ma tylko grubsze boczne p³ytki. Byæ mo¿e ma grubsze sworznie. To ¿e ma wy¿sz± si³ê zrywaj±c± nie oznacza, ¿e wolniej siê zu¿ywa. Mo¿e byæ nawet odwrotnie.

Ja do tej pory zmienia³em ³añcuchy bo siê wyci±ga³y a nie zrywa³y :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

26 Data: Lipiec 13 2012 03:15:47
Temat: Re: ³añcuch DID VX a ZVMX
Autor:

W dniu czwartek, 12 lipca 2012 22:38:33 UTC+2 u¿ytkownik ARO napisa³:

Priwiet!

Z danych, które podaje Larsson grubo¶æ p³ytki ³añcucha D.I.D. 525 VX wynosi
2,0mm a ZVMX 2,2mm. Maksymalne obci±¿enie 3660kg dla VX i 4500kg dla tego
mocniejszego. Stosunek ceny VX a ZVMX ma siê jak 1:1,5 i tu rozs±dek
podpowiada kupiæ ten tañszy. Ile wa¿y kilogram kota? A na serio:

1. Czy ró¿nica pomiêdzy nimi ma jakie¶ praktyczne znaczenie w przypadku
transalpa?

IMO nie bardzo. Bralbym tanszy.

2. Przy jakiego rzêdu mocy silników, ewentualnie w przypadku jakich
oczekiwañ lub warunków eksploatacji jest sens braæ pod uwagê ten dro¿szy?

Tak ze 2 razy Trampek. ;-)

Pozdr
Gawron
AT

Re: łańcuch DID VX a ZVMX



Grupy dyskusyjne