Grupy dyskusyjne   »   alternatywa dla koÅ‚a zapasowego

alternatywa dla ko³a zapasowego



1 Data: Pa?dziernik 10 2009 17:33:40
Temat: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Jacek 

Witam
Wo¿e w baga¿niku ko³o zapasowe, oryginalne z auta 14'', a auto ma juz ko³a
16'' od poprzednich w³a¶cicieli.
W razie awarii jedno z zawieszeñ si±dzie o 1''. czy to du¿o czy ma³o - nie
wiem, ale pewnie tak samo niebezpieczne jak jazda na dojazdówce.
Co my¶licie o takich zestawach "kompresor+klej". Nie mówie o chiñszczy¼nie,
ale np oryginalne nowe zestawy vw-group, czy GM-opel s± w roz±dnych cenach,
tj 120-150zl. Ko³o dojazdowe 16'' tez zajmuje kawa³ek baga¿nika, róznica
miedzy dojazdówk± a pe³nowymiarowym jest symboliczna i niewymierna w cenie.
Czy taka technologia "oryginalny kompresor+klej" mo¿e byc ju¿ rozs±dn±
alternatyw± do ko³a zapasowego?
Przy za³o¿eniu oczywiscie ze je¼dzi sie po normalnych drogach a opony maj±
rozs±dny bierznik. Osobiscie przejecha³em prawie 200 ty¶ km przez 5 lat bez
z³apania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcze¶ciarzem na drogach.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145



2 Data: Pa?dziernik 10 2009 18:06:18
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: szadok 

Dnia 10.10.2009 Jacek  napisa³/a:

Czy taka technologia "oryginalny kompresor+klej" mo¿e byc ju¿ rozs±dn±
alternatyw± do ko³a zapasowego?

Ponoæ tak. Tylko znajd¼ potem wulkanizatora, który tak± oponê bez
narzekañ naprawi. Ponoæ strasznie trudno siê to czy¶ci, a wyczy¶ciæ
powinno siê z uwagi na dodatkowe masy i trudno¶ci z wywa¿eniem.

A jeszcze by³ patent na wierte³ko z klejem i kawa³kiem gumy. Ponoæ te¿
siê sprawdza.

pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzymaæ jêzyk za zêbami'
¶p. babcia
ANTYSPAM:usuñ cyfry z adresu mail

3 Data: Pa?dziernik 10 2009 18:43:02
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J.F. 

On Sat, 10 Oct 2009 17:33:40 +0200,  Jacek wrote:

Wo¿e w baga¿niku ko³o zapasowe, oryginalne z auta 14'', a auto ma juz ko³a
16'' od poprzednich w³a¶cicieli.
W razie awarii jedno z zawieszeñ si±dzie o 1''. czy to du¿o czy ma³o - nie
wiem, ale pewnie tak samo niebezpieczne jak jazda na dojazdówce.

Jak wrzucisz na tyl [w aucie fwd] to nie ma problemow.

A pare razy mi sie trafila sytuacja ze opona na zlom i zaden zestaw
nie pomoze. Taksowka albo laweta i do wulkanizatora.

Ostatnio jakos spokoj, patyczek sie tylko przytrafil, ale to sama
pompka wystarcza. Ale woze i kolo i spray - to po tym jak klucz
zlamalem zamiast kolo odkrecic :-)

Co my¶licie o takich zestawach "kompresor+klej".

http://www1.adac.de/Tests/Zubehoertests/Reifen_Dichtmittel/default.asp?ComponentID=204999&SourcePageID=8762#

Duzo tlumaczenia, ale na szybko to widze ze oceny sa zroznicowane :-)



J.

P.S. i tak mi w ostatniej chwili wpadlo .. upewnic sie czy nie nie
mamy czujnikow cisnienia w kolach. Pewnie nie, ale za pare lat uwazac.

4 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:14:50
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Konstanty Wycirowski 


"J.F."  schrieb im Newsbeitrag

On Sat, 10 Oct 2009 17:33:40 +0200,  Jacek wrote:
Wo¿e w baga¿niku ko³o zapasowe, oryginalne z auta 14'', a auto ma juz ko³a
16'' od poprzednich w³a¶cicieli.
W razie awarii jedno z zawieszeñ si±dzie o 1''. czy to du¿o czy ma³o - nie
wiem, ale pewnie tak samo niebezpieczne jak jazda na dojazdówce.

Jak wrzucisz na tyl [w aucie fwd] to nie ma problemow.

A pare razy mi sie trafila sytuacja ze opona na zlom i zaden zestaw
nie pomoze. Taksowka albo laweta i do wulkanizatora.

Ostatnio jakos spokoj, patyczek sie tylko przytrafil, ale to sama
pompka wystarcza. Ale woze i kolo i spray - to po tym jak klucz
zlamalem zamiast kolo odkrecic :-)

Co my¶licie o takich zestawach "kompresor+klej".

http://www1.adac.de/Tests/Zubehoertests/Reifen_Dichtmittel/default.asp?ComponentID=204999&SourcePageID=8762#

Duzo tlumaczenia, ale na szybko to widze ze oceny sa zroznicowane :-)



J.

P.S. i tak mi w ostatniej chwili wpadlo .. upewnic sie czy nie nie
mamy czujnikow cisnienia w kolach. Pewnie nie, ale za pare lat uwazac.


Ja wiem czy du¿o? By³o by tak:

"Dla ko³a zapasowego nie ma szczerze mówi±c alternatywy. Prawie po³owa przestestowanych przez ADAC "uszczelniaczy opon" otrzyma³± ocene "wystarczaj±cy" lub "wadliwy".     Jest to podwójnie wkurzaj±ce, z jednej strony z powodu cen w granicach 100Euro, z drugiej strony zestawy "klej±ce" umo¿liwij± tylko w niektórych przypadkach dalsz± jazdê i do tego tak "naprawionej" opony nie wolno porz±dnie naprawiaæ."

5 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:38:00
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Jacek 

U¿ytkownik "Konstanty Wycirowski"  napisa³ w wiadomo¶ci

A pare razy mi sie trafila sytuacja ze opona na zlom i zaden zestaw
nie pomoze. Taksowka albo laweta i do wulkanizatora.

Ostatnio jakos spokoj, patyczek sie tylko przytrafil, ale to sama
pompka wystarcza. Ale woze i kolo i spray - to po tym jak klucz
zlamalem zamiast kolo odkrecic :-)

w jakim¶ programie tv-moto zauwa¿y³em, ze niektórzy z producentów aut do
nowych modeli nie przewiduje ko³a zapasowego tylko w³a¶nie kompresor z
zestawem.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

6 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:24:35
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J_K_K 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

Ale woze i kolo i spray

Ja tak samo (zwróciæ uwagê czy do mniejszych,
czy do wiêkszych opon) + kompresorek
Spray "na szybko" - mo¿e siê uda nie u¶winiæ ;-) ?
I z do¶wiadczenia - ¿aden warsztat ani s³owem siê nie zaj±kn±³
przy naprawie opony "po spray'u".

Pzdr

JKK

7 Data: Pa?dziernik 10 2009 18:42:09
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 17:33:40 +0200, Jacek napisa³(a):

Przy za³o¿eniu oczywiscie ze je¼dzi sie po normalnych drogach a opony maj±
rozs±dny bierznik. Osobiscie przejecha³em prawie 200 ty¶ km przez 5 lat bez
z³apania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcze¶ciarzem na drogach.

Szczê¶cia ¿yczê: jak rozwalisz felgê na jakiej¶ dziurze, to tym sprajem
mo¿esz siê pod pachami popsikaæ. W razie kichy na trasie i w niedzielê
zostaje tylko laweta - worek kasy i mnóstwo czasu w plecy. Ja bez ko³a
zapasowego, lub choæ dojazdówki ba³bym siê wyjechaæ, za tablicê z koñcem
terenu zabudowanego miasta, w którym mieszkam.

--
Pozdrawiam,

Przemek

8 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:23:34
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J_K_K 


U¿ytkownik "Przemys³aw Bernat"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Sat, 10 Oct 2009 17:33:40 +0200, Jacek napisa³(a):

Przy za³o¿eniu oczywiscie ze je¼dzi sie po normalnych drogach a opony maj±
rozs±dny bierznik. Osobiscie przejecha³em prawie 200 ty¶ km przez 5 lat bez
z³apania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcze¶ciarzem na drogach.

Szczê¶cia ¿yczê: jak rozwalisz felgê na jakiej¶ dziurze, to tym sprajem
mo¿esz siê pod pachami popsikaæ.

Niekoniecznie felgê - wystarczy jakie¶ ¿elastwo,
które przetnie oponê wzd³u¿nie.

W razie kichy na trasie i w niedzielê
zostaje tylko laweta - worek kasy i mnóstwo czasu w plecy.

A propos kasy, to rozwi±zanie nazywa siê assistance ;-)

Pzdr

JKK

9 Data: Pa?dziernik 10 2009 19:29:11
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:23:34 +0200, J_K_K napisa³(a):

A propos kasy, to rozwi±zanie nazywa siê assistance ;-)

Poczytaj warunki. Do nowiutkiego Focusa z Debisa musieli¶my sami kombinowaæ
lawetê, bo chyba za blisko firmy z³apa³ kichê i assistance siê wypiê³o.

--
Pozdrawiam,

Przemek

10 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:20:37
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J_K_K 


U¿ytkownik "Przemys³aw Bernat"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia Sat, 10 Oct 2009 19:23:34 +0200, J_K_K napisa³(a):

A propos kasy, to rozwi±zanie nazywa siê assistance ;-)

Poczytaj warunki. Do nowiutkiego Focusa z Debisa musieli¶my sami kombinowaæ
lawetê, bo chyba za blisko firmy z³apa³ kichê i assistance siê wypiê³o.

No to mieli¶cie nieciekawe assistance.
Jaki¶ czas temu mia³em zastêpcze auto z serwisu,
gdzie po z³apaniu gumy siê okaza³o,
¿e coprawda ko³o jest, ale brak podno¶nika i klucza.
Assistance przyjecha³o i zmieni³o ;-)

Pzdr

JKK

11 Data: Pa?dziernik 11 2009 10:07:52
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Michal 

A propos kasy, to rozwi±zanie nazywa siê assistance ;-)

do Michelina takie assistance jest gratis.
Lapiesz gume - przjezdzaja i wymieniaja na zapas,
lub na lawetce dowiaza do najblizszego autoryzowanego
pktu gdzie kupisz micheliny.

M

12 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:17:08
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 10:07:52 +0200, Michal napisa³(a):

do Michelina takie assistance jest gratis.
Lapiesz gume - przjezdzaja i wymieniaja na zapas,
lub na lawetce dowiaza do najblizszego autoryzowanego
pktu gdzie kupisz micheliny.

Jaki jest gwarantowany czas przyjazdu lawety? Gdzie znajduj± czynny punkt
sprzeda¿y opon w sobotnie popo³udnie? Wola³bym nie sprawdzaæ jak to wygl±da
w sobotni wieczór w szczerym polu, gdzie¶ miêdzy Lêborkiem a Bytowem. Choæ,
je¿eli kto¶ krêci siê tylko po w³asnym mie¶cie, to jest to jakie¶
rozwi±zanie.


--
Pozdrawiam,

Przemek

13 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:45:43
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Oct 2009 11:17:08 +0200,  Przemys³aw Bernat wrote:

Jaki jest gwarantowany czas przyjazdu lawety?

Roznie bywa, nawet w Niemczech zdarzaja sie korki na autostradach :-)

Gdzie znajduj± czynny punkt sprzeda¿y opon w sobotnie popo³udnie?

Swego czasu znalem jeden calodobowy we wroclawiu. Ale juz go nie ma.

Moze w jakims ASO ..

Wola³bym nie sprawdzaæ jak to wygl±da
w sobotni wieczór w szczerym polu, gdzie¶ miêdzy Lêborkiem a Bytowem.

Z drugiej strony mozesz miec pecha i zlapac dwie gumy.
Z przyczepka opon podrozowac ?

J.

14 Data: Pa?dziernik 11 2009 12:05:04
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 11:45:43 +0200, J.F. napisa³(a):

Swego czasu znalem jeden calodobowy we wroclawiu. Ale juz go nie ma.

W Warszawie by³ na Wawelskiej - zdarzy³o mi korzystaæ.
 
Moze w jakims ASO ..

LOL pojecha³e¶ po bandzie :-) To chyba szybciej jaki¶ autoMCDonald w stylu
Norauto, albo FeuVerta.

Z drugiej strony mozesz miec pecha i zlapac dwie gumy.
Z przyczepka opon podrozowac ?

Te¿ mo¿liwe, ale jakby mniej prawdopodobne.

--
Pozdrawiam,

Przemek

15 Data: Pa?dziernik 11 2009 13:23:43
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Oct 2009 12:05:04 +0200,  Przemys³aw Bernat wrote:

Dnia Sun, 11 Oct 2009 11:45:43 +0200, J.F. napisa³(a):
Swego czasu znalem jeden calodobowy we wroclawiu. Ale juz go nie ma.

W Warszawie by³ na Wawelskiej - zdarzy³o mi korzystaæ.

Moze w jakims ASO ..
LOL pojecha³e¶ po bandzie :-)

Kiedys wydaje mi sie ze pracowali dluzej. No ale ASO bylo jedno na
trzy marki :-)

Daewoo w Niemczech faktycznie - mechanik wychodzi w piatek o 12 i nie
ma go do poniedzialku. W sobote przychodza sprzedawcy.

J.

17 Data: Pa?dziernik 11 2009 11:33:42
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Jacek 

U¿ytkownik "Axel"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dlaczego siadzie? Zmienili felgi bez zmniejszania wysokosci profilu opony?
Bo jesli zostaly zamienione prawidlowo, to srednica kola powinna zostac
taka sama...
(ktore to auto? bo ja w Vectrze B mialem oryginalnie kola felgi 15")

nie zwróci³em uwagi, na zapasie chyba by³o 185/75/14, a je¿dze na 205/55/16.
Silniki 1.6-1.8 mia³y ko³a 14'', 2.0 i diesle 15'', a 2.5 V6 16'' z tego co
pamietam.
--
Stoout
prywatnie Vectra 1.8 LPG '97 & Uniden 520 / Lemm 900
s³u¿bowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145

18 Data: Pa?dziernik 11 2009 14:13:42
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Axel 


"Jacek"  wrote in message

Dlaczego siadzie? Zmienili felgi bez zmniejszania wysokosci profilu opony? Bo jesli zostaly zamienione prawidlowo, to srednica kola powinna zostac taka sama...

nie zwróci³em uwagi, na zapasie chyba by³o 185/75/14, a je¿dze na 205/55/16.

No to zgodnie z kalkulatorem na www.opony.com.pl roznica srednic wynosi... 1,2mm. Czyli tyle, co nic.

Silniki 1.6-1.8 mia³y ko³a 14'', 2.0 i diesle 15'', a 2.5 V6 16'' z tego co pamietam.

Mialem fabrycznie 15" na 1.8, ale moja Vectra byla po lifcie - z 2000 roku. teraz na Viki z 2004 mam fabryczne 16" (silnik 2.2).


--
Axel

19 Data: Pa?dziernik 11 2009 09:08:18
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Hants 

"Jacek"  wrote in message

alternatyw± do ko³a zapasowego?

Pelnowymiarowe, napompowane kolo w garazu. W razie czego, raz na kilka lat, mozesz przeciez kogos poprosic o jego podwiezienie. Zawsze to taniej niz assistance, wiecej miejsca w bagazniku no i niebagatelne oszczednosci na paliwie ;)

20 Data: Pa?dziernik 11 2009 10:44:24
Temat: Re: alternatywa dla ko?a zapasowego
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Oct 2009 09:08:18 +0100,  Hants wrote:

"Jacek"  wrote in message
alternatyw± do ko?a zapasowego?

Pelnowymiarowe, napompowane kolo w garazu. W razie czego, raz na kilka lat,
mozesz przeciez kogos poprosic o jego podwiezienie.


500km ? I jak mu jeszcze klucze przekazac ?

J.

21 Data: Pa?dziernik 11 2009 12:48:32
Temat: Re: alternatywa dla ko?a zapasowego
Autor: Hants 

"J.F."  wrote in message

Pelnowymiarowe, napompowane kolo w garazu. W razie czego, raz na kilka lat,
mozesz przeciez kogos poprosic o jego podwiezienie.


500km ? I jak mu jeszcze klucze przekazac ?

Skoro czÄ™sto robisz takie trasy, to lepiej wo¼ je w bagazniku, a nie szukaj zamienników.
Poza tym te 500 km to chyba nie po pustyni? Pamietam jak kiedys jechalem z rodzinÄ…, cos zacze³o telepotac autem. Prawie natychmiast zatrzymalismy siÄ™.. vis a vis zak³adu wulkanizacyjnego. :-)

22 Data: Pa?dziernik 11 2009 14:20:41
Temat: Re: alternatywa dla ko?a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 12:48:32 +0100, Hants napisa³(a):

Poza tym te 500 km to chyba nie po pustyni? Pamietam jak kiedys jechalem z
rodzin±, cos zacze³o telepotac autem. Prawie natychmiast zatrzymalismy siê..
vis a vis zak³adu wulkanizacyjnego. :-)

Po co zaraz pustynia. Ja ze wzglêdu na dzieci i ograniczenie czasu podró¿y
dalekie trasy je¿d¿ê zwykle noc± i w weekend. Nie wiem jak teraz, ale 10
lat temu, jak o 19:00 w pi±tek w Warszawie rozci±³em oponê o krawê¿nik, to
do Pionek jecha³em na dojazdówce. Norauto przy Makro zamknêli mi przed
nosem, a na Wawelskej nie mieli "egzotycznego" rozmiaru 185/70R14. Oponê
uda³o mi siê kupiæ w sobotê w Radomiu, a mia³em ju¿ wizjê powrotu do Gdyni
na dojazdówce.
Podsumowuj±c: wszytko zale¿y od przeznaczenia auta: auto miejskie, do
poruszania siê w dzieñ w obrêbie cywilizacji obejdzie siê bez ko³a
zapasowego, ale na trasy, w nocy, w weekendy musi byæ ko³o. Najlepiej
normalne, ale dojazdówka te¿ da radê. W koñcu gumê, nawet du¿o je¿d¿±c
³apie siê raz na kilka lat.

--
Pozdrawiam,

Przemek

23 Data: Pa?dziernik 11 2009 18:31:50
Temat: Re: alternatywa dla ko?a zapasowego
Autor: J.F. 

On Sun, 11 Oct 2009 14:20:41 +0200,  Przemys³aw Bernat wrote:

Podsumowuj±c: wszytko zale¿y od przeznaczenia auta: auto miejskie, do
poruszania siê w dzieñ w obrêbie cywilizacji obejdzie siê bez ko³a
zapasowego, ale na trasy, w nocy, w weekendy musi byæ ko³o. Najlepiej
normalne, ale dojazdówka te¿ da radê. W koñcu gumê, nawet du¿o je¿d¿±c
³apie siê raz na kilka lat.

To nie jest kwestia jak czesto sie lapie, tylko co zrobisz jak
zlapiesz. 500km na dojazdowce ?

J.

24 Data: Pa?dziernik 11 2009 18:39:35
Temat: Re: alternatywa dla ko?a zapasowego
Autor: Przemys³aw Bernat 

Dnia Sun, 11 Oct 2009 18:31:50 +0200, J.F. napisa³(a):

To nie jest kwestia jak czesto sie lapie, tylko co zrobisz jak
zlapiesz. 500km na dojazdowce ?

Zawsze to lepsze ni¿ spray, który niczego nie zaklei³. Ale oczywi¶cie
optymalnie, to pe³ne ko³o i asistance - w 99% przypadków wystarczy ko³o, a
pozosta³y 1% za³atwi wóz techniczny lub laweta ubezpieczyciela, czy ASO.

--
Pozdrawiam,

Przemek

25 Data: Pa?dziernik 11 2009 13:47:17
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: Lupo 


Nie patrz na to ile ma cali ale czy ¶rednica ca³ego  ko³a  jest taki sam.
Jak masz balona na 14 i nalesniki na 16 to obwód ko³a zostaje mniej wiêcej ten sam .
I to ma znaczenie a nie rozmiar felgi.
W sumie dopiero w samochodach z napedem na 4 ko³a czyli 4WD i AWD ko³a musz± mieæ identyczn± srednice bo inaczej rozwalisz reduktor.



Witam
Wo¿e w baga¿niku ko³o zapasowe, oryginalne z auta 14'', a auto ma juz ko³a 16'' od poprzednich w³a¶cicieli.
W razie awarii jedno z zawieszeñ si±dzie o 1''. czy to du¿o czy ma³o - nie wiem, ale pewnie tak samo niebezpieczne jak jazda na dojazdówce.
Co my¶licie o takich zestawach "kompresor+klej". Nie mówie o chiñszczy¼nie, ale np oryginalne nowe zestawy vw-group, czy GM-opel s± w roz±dnych cenach, tj 120-150zl. Ko³o dojazdowe 16'' tez zajmuje kawa³ek baga¿nika, róznica miedzy dojazdówk± a pe³nowymiarowym jest symboliczna i niewymierna w cenie.
Czy taka technologia "oryginalny kompresor+klej" mo¿e byc ju¿ rozs±dn± alternatyw± do ko³a zapasowego?
Przy za³o¿eniu oczywiscie ze je¼dzi sie po normalnych drogach a opony maj± rozs±dny bierznik. Osobiscie przejecha³em prawie 200 ty¶ km przez 5 lat bez z³apania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcze¶ciarzem na drogach.

26 Data: Pa?dziernik 12 2009 00:35:42
Temat: Re: alternatywa dla ko³a zapasowego
Autor: kaszpir 

alternatyw± do ko³a zapasowego?
Przy za³o¿eniu oczywiscie ze je¼dzi sie po normalnych drogach a opony maj±
rozs±dny bierznik. Osobiscie przejecha³em prawie 200 ty¶ km przez 5 lat bez
z³apania gumy i pewnie jestem niejedynym takim szcze¶ciarzem na drogach.

Osobi¶cie nie polecam spraya ...

Kupi³em kiedy¶ do SC bo stwierdzi³em ¿e opona za du¿o mi zajmuje ....
Pech chcia³ ¿e kilka dni po wywaleniu opony przeci±³em na drodze
oponê ...
Spray nic nie da³ ...

Dobrze ¿e te¶ciu siê zlitowa³ i pojecha³ z ¿on± do domu po oponê
(mieszkam poza miastem).

Od tego czasu nie ruszam siê bez opony. W SC mia³em dojazdówkê , w
Nubirze te¿. W Picasso mam pe³nowymiarow± oponê.

Dlaczego ?

Stwierdzi³em ¿e dojazdówka niby jest mniejsza , ale wcale nie du¿o
mniejsza od normalnej opony. Monta¿ dojazdówki nie jest zalecany na o¶
napêdow± , czyli jakby¶ z³apa³ gumê z przodu musia³by¶ wymieniæ ko³o z
ty³u na przód a dojazdówkê na ty³ ...
Du¿o roboty ,a do tego na dojazdówce nie mo¿esz jechaæ wiêcej ni¿ 80km/
h ...

W Polsce mo¿e znajdziesz wulkanizatora (pytanie o której godzinie
z³apiesz gumê i w jaki dzieñ) ale poza Polsk± w±tpie aby chcia³o siê
szukaæ wulkanizatora (jêzyk , cena us³ugi) wiêc zapewne skoñczy³o by
siê na dalszej je¼dzie na dojazdówce z predko¶ci± max 80km/h ...

Osobi¶cie uwa¿am ¿e jak kto¶ mieszka w mie¶cie i pracuje w mie¶cie to
spokojnie mo¿e oponê zapasow± zostawiæ w domu. W razie awarii bierze
taxi i jedzie po oponê do domu :)
Ale jak kto¶ mieszka poza miastem lub je¼dzi dalej to bez normalnej
opony bym siê nie rusza³ ;)

Re: alternatywa dla koła zapasowego



Grupy dyskusyjne