Fela 1,3 mpi - zimny silnik
1 | Data: Luty 18 2007 23:04:09 |
Temat: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | |
Autor: Milan | Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni 2 |
Data: Luty 18 2007 23:27:49 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Michał |
Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik niczyli prawie wcale (może z 5 st.). I nadal żre. Wkurzyłem się się i zasłoniłempół chłodnicy kartonem - no i doszło aaaaaaż do 80 st. - a powinno być ok. 90. Zawsze tak miałeś ??? U mnie przy 90 wentylator się włącza, w feli chyba normalnie jest 80, chociaż licząc przekłamania licznika zimą może być powyżej 70 ... 3 |
Data: Luty 19 2007 00:53:03 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Piotrek |
Powinien przy ok. 100 stopniach...masz na mysli przekłamania wskaźnika ? popytaj skodziarzy u wielu wskazówka "stoi" na 90 st.C Zwłaszcza po wymianie na polski termostat, pokazywana temperatura może być ~85-90st.C Ale nie jakieś 70st,C, zwłaszcza po dłuższej jeździe po miescie..... Piotrek 4 |
Data: Luty 19 2007 00:50:03 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Piotrek |
Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni Wymieniony termostat to wcale nie dobry termostat. Temperatura po max 15 minutach jazdy (zwłaszcza po mieście) powinna wzrosnąć tak, by otworzyć termostat i włączyć "duży obieg" jeśli temperatura nie dochodzi wogóle do 90 stopni tylko powoooooli wznosi się do owych 705st.C to NADAL masz uszkodzony termostat... BTW: ile czasu masz Felkę ? Dopiero teraz to zauwazyłeś ? Czy od nowości tak masz ? Piotrek 5 |
Data: Luty 19 2007 07:26:25 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: |
Potwierdzam. Na wymianę założyłem nowy wyrób prod. Metal Incar czy jakoś tam. Nieszczelny był i auto się nie nagrzewało w normalnym tempie. Dopiero po przekonstruowaniu obudowy termostatu użyłem francuskiego zamiennika od Favoritki ( producent Vernet ) i jest w porządku. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 6 |
Data: Luty 19 2007 10:54:26 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: J_K_K |
7 |
Data: Luty 19 2007 11:05:17 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: |
W Favoritce jest inna obudowa termostatu niż w F. 1.3MPI. Nawet się zastanawiałem czy nie założyć obudowy od Favoritki, prawodopodobnie by pasowała, ale prościej było zmniejszyć średnicę termostatu Verneta. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 8 |
Data: Luty 19 2007 11:05:58 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: |
No i Vernet kosztował 15 złotych. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 9 |
Data: Luty 19 2007 11:57:12 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Milan | Jeśli ten termostat otwiera się przy właściwej temperaturze to chyba 10 |
Data: Luty 19 2007 12:07:30 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: |
88 stopni. Temperatura dyżurna na wskaźniku 90 stopni. -- P. Jankisz trochę o rowerach: http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/ http://coogee.republika.pl/pj/pj.html 11 |
Data: Luty 19 2007 11:54:37 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Milan | Felę mam dopiero kilka miesięcy. Początkowo nie zwróciłem na to uwagi, 12 |
Data: Luty 19 2007 11:55:04 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: J_K_K |
13 |
Data: Luty 19 2007 11:59:13 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Milan | Ale na tych czeskich psy wieszają, że są awaryjne - pękają plastykowe 14 |
Data: Luty 19 2007 21:48:50 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: SP1QXL | Jeśli te termostaty robią jak popadnie (kupiłem polski) to chyba muszę kupić Niedawno kupiłem Polski termostat na Allegro. jestem BARDZO zadowolony, temperatura otwarcia 88 stopni, ale wskaźnik na 90 stopniach się ładnie trzyma, -- TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz 15 |
Data: Luty 20 2007 00:42:58 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Mariusz | Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni Co prawda ma 1.6 i inny termostat niż Ty, ale fakt wymiany to jeszcze nic. Spróbuj wylać płyn, odłączyć wąż i dmuchnąć na zimnym silniku w węża który prowadzi do termostatu - powinieneś czuć silny opór lub nie powinno Ci się to wcale udać - to znaczy, że obieg jest zamknięty i silnik się właściwie nagrzeje. Ja w mojej Feli 1.6 wstawiłem jakiś zamiennik z tak długim bolcem na zimnym silniku, że ciecz swobodnie krążyła i silnik nie chciał się nagrzać. Może kupiłeś stary termostat, który wygląda jak nówka sztuka, ale leżal na magazynie, w ciepełku i nie jest sprawny - bolec wystaje za dużo, ciecz płynie już na zimnym zamiast stać. M. 16 |
Data: Luty 22 2007 11:24:50 | Temat: Re: Fela 1,3 mpi - zimny silnik | Autor: Milan | OK dzięki sprawdzę. > Problemy z termostatami w tym modelu są powszechnie znane. Mój silnik ni90. > Załamka - dałem jej ksywkę "Zimna Fela".bolcem na zimnym silniku, że ciecz swobodnie krążyła i silnik nie chciał się |