Witam.
jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim dwa dość
poważne problemy. Pojechałbym so serwisu w Berlinie, ale słyszałem, że
któryś z serwisów Volvo w W-ie serwisuje kilka takich samochodów oraz,
że jakiś jeszcze inny punkt w W-ie się tym zajmuje (ale nie pamiętam
jak się ten zakład nazywał).
1) Problem pierwszy to skrzynia automatyczna. Czasami kiedy jade w
trybie automatycznym (jest jeszcze tryb "F1", z ktorego nigdy nie
korzystam), to skrzynia samowolnie wchodzi na luz i zamiast aktualnie
uzywanego biegu pojawia się na wyświetlaczu "N" i trzeba za pomoca
przełączników "F1" wprowadzić ją spowrotem na jakiś bieg. Znajomy,
którego znajomy zna się na rzeczy napisał mi na gg, że to mogą byc
"starte baryłki mocujące wybieraki" albo sprzęgło.
2) Problemem drugim jest to, że w ów 360 spider mam załozone koła od
nowszego modelu F430 i - niby, że mam jakieś specjalne atesty na to,
że koła pasują ok - to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają
jak na tym zdjęciu:
http://img252.imageshack.us/my.php?image=rozne167tt2.jpg
Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić: czy powinienem go
oddać gdzieś w Polsce (na przykład w Mercedesie w Bydgoszczy
powiedzieli, że zrobią mi te nadkola za 1000 PL, ale chcieli je
przemalowywać, a ja boję sie, ze kolor nie będzie taki jak
oryginalny), czy jechać od razu do berlina. Czy - jadąc tam powinienem
zabrać ze sobą 5k Eur, czy raczej 50 k Eur ?
Post ten zamieściłem równocześnie tu i na autogaleria.pl. Będę
wdzięczny za odp.
| 2 | 
Data: Kwiecien 14 2008 18:39:26 | 
| Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami | 
| Autor: Pete S.  | 
 
 wrote in message  
 
<Witam. 
<jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim poważne problemy. 
 
Kiedyś Hinek napisał: 
"W kraju mamy cztery czy piec Matrixow. Z tego trzy w wersji bez 
komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)" 
Więc może mu się z Ferrari pomyliło... 
 
Pozdro 
Pete 
 
 | 3 | 
Data: Kwiecien 15 2008 08:50:02 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: nowy140  |  
 
 
 komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)" 
 
Ten post to faktycznie moze byc blad matrixa ale zakladajac ze nie to 
Przemek V powinien te rzeczy wiedziec.
 | 4 | 
Data: Kwiecien 15 2008 08:53:21 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: jasio  |  
 
Kiedyś Hinek napisał: 
"W kraju mamy cztery czy piec Matrixow. Z tego trzy w wersji bez 
komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)" 
Więc może mu się z Ferrari pomyliło... 
 
Co to za jakies brednie?
 | 5 | 
Data: Kwiecien 15 2008 08:57:36 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: Noel  |  
Użytkownik  napisał: 
 
 
 to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę 
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają 
jak na tym zdjęciu: 
 
Ten samochód nie jest przystosowany do jazdy po dziurach i krawężnikach. 
Tu trzeba by założyć chyba 17'' felgi.
 
--  
Tomek "Noel" B.
 | 6 | 
Data: Kwiecien 15 2008 09:06:20 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: Agent  |  
 
Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości  
 Użytkownik  napisał: 
 
 
to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę 
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają 
jak na tym zdjęciu: 
 
 
Ten samochód nie jest przystosowany do jazdy po dziurach i krawężnikach. 
Tu trzeba by założyć chyba 17'' felgi. 
 
 
Może i nie jest tak dobrze przystosowany do dziur jak terenówka ale w dziurę powinien wjeżdżać bez uszkodzenia nadkoli. Ja bym porównał parametry kól oryginalnych z tymi zmienionymi. Może są szersze, większe, inne ET - słowem cała masa wymiarów które moga powodować takie zagniatanie nadkoli.
 | 7 | 
Data: Kwiecien 15 2008 09:58:00 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: P_ablo  |  
 
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 
 
Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić: czy powinienem go 
oddać gdzieś w Polsce (na przykład w Mercedesie w Bydgoszczy 
powiedzieli, że zrobią mi te nadkola za 1000 PL, ale chcieli je 
przemalowywać, a ja boję sie, ze kolor nie będzie taki jak 
oryginalny), czy jechać od razu do berlina. Czy - jadąc tam powinienem 
zabrać ze sobą 5k Eur, czy raczej 50 k Eur ? 
 
Co do skrzyni niestety nie podpowiem bo ferrari czesciej sie u nas rozbijaja  
niz ja je na ulicy spotykam :) Ale z nadkolami mialem podobny problem i  
zalatwilem go tak, ze ranty zostaly zagiete do gory - obylo sie bez  
lakierowania. Prawdopodobnie fega ma inne ET i podczas pracy nie chowa sie.  
Obcinac nie polecam bo blotnik straci swoja sztywnosc. 
Jesli zabierzesz blotnik na pomiar koloru (np do CSV) to dobiora Ci tak  
kolor, ze nic nie bedzie widac wiec tego nie trzeba sie specjalnie bac. 
 
Picasso 
 
 | 8 | 
Data: Kwiecien 15 2008 10:53:49 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: Robert Rędziak  |  
On Mon, 14 Apr 2008 15:18:12 -0700 (PDT), 
  wrote: 
 
 jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim dwa dość 
poważne problemy. Pojechałbym so serwisu w Berlinie, ale słyszałem, że 
któryś z serwisów Volvo w W-ie serwisuje kilka takich samochodów oraz, 
że jakiś jeszcze inny punkt w W-ie się tym zajmuje (ale nie pamiętam 
jak się ten zakład nazywał). 
 
 Trax Racing opiekuje się wyścigową Modeną Ghizziego.
 Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić: 
 
 Tu ewentualnie może Ci doradzić tylko jedna osoba: Przemek 
 Vonau. Reszta, łącznie ze mną, może wstrząsać powietrze.
 
 r. 
--   
_________________________________________________________________ 
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net  
zmien kreseczkę na kropeczkę:               http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
 | 9 | 
Data: Kwiecien 19 2008 01:49:16 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: Przemek V  |  
 
Użytkownik  napisał w wiadomości  
 
 
Ten serwis Volvo to Skancar. Znajomy serwisuje u innego znajomego Mondiala  
ale to jest kompletnie inna bajka niż 360 ze skrzynią F1. Ten drugi punkt to  
tak jak Robert napisał zapewne Trax Racing - oni już prędzej będą ogarniali  
360 bo ścigają się takim. 
 
Znajomy z takim autem jak Twoje regularnie go woził lawetą do Scuderia  
Berlin właśnie ze względu na ciągłe dłubania przy skrzyni. Raz mu coś tam  
źle złożyli, musiał drugi raz wysyłać do poprawek i generalnie nie był z  
nich zachwycony co nie zmienia faktu, że większość nowszych polskich Ferrari  
jest tam serwisowanych. 50k EUR raczej nie ale tak z 10k EUR mieć pod ręką  
będzie dobrze i jak pewnie wyjdzie 5k - 7k to się będziesz cieszył, że tak  
tanio i na t-shirta jeszcze zostanie ;). Chyba trochę mniej szpanerski a mam  
wrażenie, że lepszy merytorycznie i tańszy jest serwis w Poczdamie - Auto  
Ehrl.  Poza tym jest polecany serwisant niezależny pod Wiedniem i to jest  
podobno najlepsza opcja. Jak byś chciał się podzielić kosztem lawety albo  
jakoś wspólnie tam auta dostarczyć to byłbym chętny:  
http://www.modena-motorsport.at/start.html 
 
Co do obcierania - częsta przypadłość przy Twojej kombinacji, offset felgi w  
430 jest chyba minimalnie inny i obciera - zobacz: 
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=184707 
 
Rozwiązanie to podwinięcie nadkoli opisane zresztą w tym linku powyżej.  
Jakiś gramotny blacharzo-lakiernik powinien być w stanie to zrobić... jeśli  
przełamiesz się, żeby oddać auto w ręce takowego i wierzysz, że cały serwis  
nie będzie testował Twojego nowego autka. Ja się jeszcze nie przełamałem  
podobnie jak nie przełamałem się żeby ktoś w PL się uczył 328 na moim akurat  
aucie stąd planuję teraz przegląd w tym Modena w Austrii ale nie mogę się  
zebrać do wyjazdu. 
 
Generalnie www.ferrarichat.com  to kopalnia wiedzy o tych autach - "search"  
da odpowiedzi na wszystko co cię tylko może nurtować. Ja się zawsze bardziej  
interesowałem starszymi egzemplarzami ale o 360 jest mnóstwo. 
 
 | 10 | 
Data: Kwiecien 19 2008 02:05:51 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: Przemek V  |  
 
Użytkownik "Przemek V"  napisał w  
wiadomości  
 
 Co do obcierania - częsta przypadłość przy Twojej kombinacji, offset felgi  
w 430 jest chyba minimalnie inny i obciera - zobacz: 
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=184707 
 
Myślałem, że masz fabrycznie rekomendowane rozmiary opon ale zobaczyłem  
jeszcze zdjęcia, które dałeś na autogalerii i mądrze ktoś tam pisze żebyś  
wrócił do fabrycznie rekomendowanych rozmiarów. Te 355Rcośtam na tyle to  
naprawdę jest przegięcie i podjrzewam, że na typowej polskiej drodze myślisz  
sobie "co ja kur** kupiłem, tym się nie da jeździć bo lata jak żyd po pustym  
sklepie". Wróć do normalnych rozmiarów i pewnie nic już nie będzie obcierać  
a i zobaczysz, że auto się będzie zupełnie inaczej prowadziło. Gdyby tam  
miały być takie walce to na takich by wyjechało z Maranello. . Po tych  
cudach z oponami jak już będziesz miał normalne (zakładam, że wejdą na te  
felgi) to niech koniecznie ustawią geometrię.
 
Gdybyś jednak został na tych walcach to to co zaoszczędzisz na nowych  
węższych oponach prawdopodobnie za rok wydasz z nawiązką na zawieszenie.
 | 11 | 
Data: Kwiecien 20 2008 20:58:46 |  | Temat: Re: Ferrari 360 spider  problem z skrzynią automatyczną i nadkolami |  | Autor: P_ablo  |  
 
Użytkownik "Przemek V"  napisał w  
wiadomości  
 
 
 jest tam serwisowanych. 50k EUR raczej nie ale tak z 10k EUR mieć pod ręką  
będzie dobrze i jak pewnie wyjdzie 5k - 7k to się będziesz cieszył, że tak  
tanio 
 
Czy serwisy ferrari do kawy w poczekalni dokladaja konska dawke prozacu ? ;)
 
Picasso
  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |