Jakub Spiernowski napisał(a)/has written:
miałem wrażenie że jest mniej miejsca niż w SC czy CC którym jeżdżę
obecnie. Czy to prawda czy tylko wrażenie?
Musiałbyś bezpośrednio porównać mając oba obok siebie. Wydaje mi się, że
w Pandzie można nieco dalej odsunąć fotel, ale za to może przeszkadzać
tunel z lewarkiem skrzyni. Nad głową z przodu w obu jest dużo miejsca.
Silnik: czy ten model 1.2 (1242cm) 60KM jest lepszy od 1.1 (54KM) ?
Tak ;)
Kolejne pytanie dotyczy szyb: czy fabryczny samochód ma wszystkie
szyby z tego samego roku ??? bo widziałem kilka przypadków gdzie
samochód np z 2003 roku miał z tyłu szyby 2002.
Pewnie może się zdarzyć, zwłaszcza jeśli rozbieżność jest rzędu jednego
roku. Zależy kiedy był produkowany i jakie części z magazynu wzięto, ale
rozbieżność to zawsze powód do wzmożonej czujności.
/Ramok
6 |
Data: Lipiec 05 2009 23:57:09 |
Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA |
Autor: \M. |
Silniki fiata prawie takie same ale jest róznica
1.1 MPi Jedzie tzw dolem - skkrzynia i silnik tak spasowane ze lepiej
zbiera sie od wolnych obrotów
1.2 MPi Lubi jak sie kreci na wyzszych obrotach
Ogólnie 1,1 to jednostka od seja a 1.2 pochodzi z punto
z zewnatrz wyglada prawie tak samo .
Silniki 1,2 mają mniejszą miske olejową - wchodzi 2.8 Litra oleju zamiast
3.5 (1.1)
prawdopodobnie dlatego szybciej "niszczą" olej i biorą troche oleju
Na szybie masz date produkcji - zdarza sie ze szyba lezy w magazynie zanim
sie zamontuje
W pierwszych partiach Pandy byla akcja nawrotowa na wymiane szyb czołowych
pozdro
7 |
Data: Lipiec 06 2009 22:06:03 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: JanuSz |
\M. pisze:
Silniki fiata prawie takie same ale jest róznica
1.1 MPi Jedzie tzw dolem - skkrzynia i silnik tak spasowane ze lepiej zbiera sie od wolnych obrotów
1.2 MPi Lubi jak sie kreci na wyzszych obrotach
Moje wrażenia są przeciwne, co zresztą wynika z charakterystyki silników: 1,2 ma większy moment (102 vs 88 Nm) i przy mniejszych obrotach (2500 vs 2750)> Silnik 1,2 ma większy skok, przy podobnej średnicy tłoka, co daje większy moment przy mniejszych obrotach.
Ogólnie 1,1 to jednostka od seja a 1.2 pochodzi z punto
z zewnatrz wyglada prawie tak samo .
Silniki 1,2 mają mniejszą miske olejową - wchodzi 2.8 Litra oleju zamiast 3.5 (1.1)
Zgadza się.
prawdopodobnie dlatego szybciej "niszczą" olej i biorą troche oleju
Zdecydowanie nie zauważyłem brania oleju w silnikach 1,2 - z 1,1 nie miałem większego styku, przejechałem pandą 1,1 ok 500 km, pandą 1,2 ok 6000 km, punto 1,2 ok. 80000 km. Poza tym 1,2 mniej pali i wszystkie 1,2 mają rozrząd bezkolizyjny, a 1,1 Euro4 oficjalnie nie.
Na szybie masz date produkcji - zdarza sie ze szyba lezy w magazynie zanim sie zamontuje
W pierwszych partiach Pandy byla akcja nawrotowa na wymiane szyb czołowych
pozdro
Pozdrawiam
JanuSz
8 |
Data: Lipiec 06 2009 16:54:44 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: krzysiek82 |
Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2? To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, pandą i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.
--
krzysiek82
9 |
Data: Lipiec 10 2009 02:10:48 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: cocteau |
krzysiek82 wrote:
Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2? To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, pandą i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.
Z tym, ze dla wysokich moze byc istotny pewien szczegol... W punto zarowno 1 jak i 2 dach jakby opada z przodu łącząc się z szybą - siedzac za kierownica (przypominam, ze chodzi o wysokich!) odnosi sie wrazenie, ze widok jest ograniczony nieco z gory. W cienkich i sejach dach jest bardziej rowny, nie opada z przodu. Problemu nie ma.
Jak dla mnie, powyzsze na zawsze wyeliminowalo punto z rozwazan o zakupie.
10 |
Data: Lipiec 10 2009 11:13:45 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: krzysiek82 |
cocteau pisze:
W punto
zarowno 1 jak i 2 dach jakby opada z przodu łącząc się z szybą - siedzac za kierownica (przypominam, ze chodzi o wysokich!) odnosi sie wrazenie, ze widok jest ograniczony nieco z gory.
Hmm mam 189cm wzrostu, nie jest to jakoś specjalnie denerwujące dla mnie, czasami jak podjadę za blisko świateł to muszę się wychylić, żeby zobaczyć czy już zielone.
--
krzysiek82
11 |
Data: Lipiec 11 2009 15:05:21 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: Jakub Spiernowski |
Użytkownik "krzysiek82" napisał w wiadomości
Jak dla mnie sej jak i panda to małe auta. Nie lepiej już kupić punto 2?
To przecież podobne pieniądze, a miejsca za kierownicą sporo więcej i
siedzi się wygodniej. To moje zdaniem, miałem do czynienia z sejem, pandą
i punto teraz pomykam punto i nie chciałbym do pandy wracać.
chyba skorzystam z Twojej rady
na dniach ide obmacać punciaka II FL 2005 realny przebieg ~40tys , na co
zwracać uwage przy oględzinach ?
cena ~16500 czy warto ? stan podobno wzorcowy (komis przysalonowy, właściciel kupił nowego fiata a tego zostawił w rozliczeniu)
Martwi mnie też ten silnik 1.2 60KM bo to troche mało jak na taki samochód...
J.
12 |
Data: Lipiec 13 2009 10:04:41 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: krzysiek82 |
Jakub Spiernowski pisze:
Martwi mnie też ten silnik 1.2 60KM bo to troche mało jak na taki samochód...
60KM bez rewelacji ale daje radę, ale jeśli planujesz trochę więcej jeździć to proponuje kupić wersję z silnikiem 1.9JTD lub 1.3multijet.
Różnica jest taka, że przy zakupie trzeba pilnie przyjrzeć się silnikowi i osprzętowi bo zaniedbania w tym zakresie zemszczą się szybko.
--
krzysiek82
13 |
Data: Lipiec 06 2009 17:24:25 | Temat: Re: Fiacik SEJ vs PANDA | Autor: Kalafior |
SC dość już stara konstrukcja rodem z CC tylko bardziej okrągła. Ceny części
do obu modeli mniej więcej na tym samym poziomie. Panda większa i co
najważniejsze bezpieczniejsza! Pięć drzwi i oczywiście wyposażenie jest w
czym przebierać. Polecam silnik 1.4 16V czyli Panda 100HP.:))))
| | | | | | | |