Użytkownik "badzio"  napisał w wiadomości On 15 Mar, 09:37, "Agent"  wrote:
Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT powinny
pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona mapa Europy
z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok).
Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?
Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i
bezsiarkowe.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 
To też widziałem znaczy się że jest bezsiarkowe ale zwykłego nie. Wyczytałem tez że np Lotos ON zwykły ma 10 mg/1 kg siarki co będzie stanowiło 0.001 %. Toyota dopuszcza max.50 ppm co równa się 0.005% czyli niby wszystko OK ale kto tam wie.
| 4 | 
Data: Marzec 15 2010 14:15:20 | 
| Temat: Re: Filtr DPNR (DPF) Toyoty i paliwo bezsiarkowe | 
| Autor: J.F.  | 
Użytkownik "badzio"  napisał w 
On 15 Mar, 09:37, "Agent"  wrote: 
 Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT powinny 
pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona mapa Europy 
z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok). 
Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe? 
 
Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i 
bezsiarkowe. 
 
Orlen i Lotos nie robia juz chyba paliwa o duzej zawartosci siarki. 
Kiedys to bylo nawet 0.2%  = 2000 ppm, dzis chyba 50 ppm i mniej, wiec mysle ze obecne jest "bezsiarkowe".
 
Ale paliwo moze pochodzic z jakis innych rafinerii, zza Buga, z rezerw strategicznych - wiec ryzyko jest. 
Takie stare rezerwy chyba do markowych sieci nie trafiaja.
 
J.
  |