Grupy dyskusyjne   »   Forester z fabrycznym gazem??

Forester z fabrycznym gazem??



1 Data: Pa?dziernik 06 2007 12:26:54
Temat: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Maciek "Sołtys" 

jest do kupienia takie autko. Podobno troszkę potłuczone. Nie wiadomo jak bardzo, ale ja nie o tym
Jak widać rocznik 2007
Czy ktoś z Was się orientuje czy możliwe jest aby taki gaz nie miał wpływu na gwarancję samochodu ??
Może być zainstalowany fabrycznie ??
Nie słyszałem nigdy o czymś takim.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3511846

Pytanie drugie. Ile realnie wynosi zmiana rozrządu w takim aucie.
Możliwe żeby zmieścić się w 500 PLN ? (ponoć komuś się udało)
Ja słyszałem o cenach raczej 3x większych
--
Maciek "Sołtys"
Kraków



2 Data: Pa?dziernik 06 2007 10:34:26
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-10-06, Maciek "Sołtys"  wrote:

Pytanie drugie. Ile realnie wynosi zmiana rozrządu w takim aucie.
Możliwe żeby zmieścić się w 500 PLN ? (ponoć komuś się udało)
Ja słyszałem o cenach raczej 3x większych

3x wieksza cena to moze nie - chociaz to jeszcze kwestia ile mechanik za robote
wezmie.
500zl jest moim zdaniem mozliwe tylko, jesli wymieniasz dokladnie sam pasek
rozrzadu, bez rolek, napinacza i pompy wody - ale to chyba raczej slaby pomysl.
Caly zestaw do wymiany rozrzadu Mitsuboshi powinien jednak sie zmiescic
spokojnie w 1000zl a dalej to kwestia robocizny.

Pozdrawiam

--
Jacek "AMI" Rudowski

3 Data: Pa?dziernik 06 2007 13:06:57
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Demos 


CZesc

w
Jacek Rudowski napisał(a):

3x wieksza cena to moze nie - chociaz to jeszcze kwestia ile
mechanik za robote wezmie.
500zl jest moim zdaniem mozliwe tylko, jesli wymieniasz dokladnie
sam pasek rozrzadu, bez rolek, napinacza i pompy wody - ale to
chyba raczej slaby pomysl. Caly zestaw do wymiany rozrzadu
Mitsuboshi powinien jednak sie zmiescic spokojnie w 1000zl a dalej
to kwestia robocizny.

Nalezy wziac pod uwage ze to boxer i wszystko x2 :-) rowniez
wynagrodzenie mechanika.

--
PZDR Demos
VF1000FIIF bold`or
Passat VR6 Variant
Bojkotujmy chinskie badziewie.

4 Data: Pa?dziernik 06 2007 14:38:51
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Piotr Piecha 

Jacek Rudowski napisał(a):

On 2007-10-06, Maciek "Sołtys"  wrote:
Pytanie drugie. Ile realnie wynosi zmiana rozrządu w takim aucie.
Możliwe żeby zmieścić się w 500 PLN ? (ponoć komuś się udało)
Ja słyszałem o cenach raczej 3x większych

3x wieksza cena to moze nie - chociaz to jeszcze kwestia ile mechanik za robote
wezmie.
500zl jest moim zdaniem mozliwe tylko, jesli wymieniasz dokladnie sam pasek
rozrzadu, bez rolek, napinacza i pompy wody - ale to chyba raczej slaby pomysl.
Caly zestaw do wymiany rozrzadu Mitsuboshi powinien jednak sie zmiescic
spokojnie w 1000zl a dalej to kwestia robocizny.

Yyyyy, ale co ma do tego Mitsubishi?
Forester to Subaru, jak ktoś poniżej napisał.
Poczytaj forum subaru na subaru.pl to znajdziesz trochę informacji albo po prostu zadzwoń do serwisu i się dowiedz (to chyba najprościej).
Ponieważ to boxer i dostęp średnio łatwy to i koszta są spore. Do tego serwisowanie Subaru nie należy do najtańszych na rynku, więc spodziewałbym się około 2 kzł za rozrząd.

Za 500 zł to zmienisz rozrząd w jakimś niedrogim samochodzie albo kupując jakieś wyjątkowo tanie częsci. Sam pasek, napinacz, rolki, pompa wody itp. może tyle kosztować.

pzdr
Piotr

5 Data: Pa?dziernik 06 2007 14:49:01
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Boombastic 

Yyyyy, ale co ma do tego Mitsubishi?

A kto pisze o Mitsubishi?

6 Data: Pa?dziernik 06 2007 19:35:40
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Piotr Piecha 

Boombastic napisał(a):

Yyyyy, ale co ma do tego Mitsubishi?

A kto pisze o Mitsubishi?
Oooo fakt!
Szybkie czytanie mnie zgubiło :)

7 Data: Pa?dziernik 06 2007 13:18:54
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-10-06, Piotr Piecha  wrote:

Yyyyy, ale co ma do tego Mitsubishi?

Ja nie wiem, co ma do tego Mitsubishi.
Ja pisalem o Mitsuboshi.

Forester to Subaru, jak ktoś poniżej napisał.

Naprawde? :)

serwisowanie Subaru nie należy do najtańszych na rynku, więc
spodziewałbym się około 2 kzł za rozrząd.

Nie dramatyzowalbym az tak - wszystko zalezy, ile mechanika wezmie
za robote.
Komplet rozrzadu Mitsuboshi do Imprezy GT/WRX/STI kosztuje ok. 1150zl
Do Forestera wolnossacego bedzie zapewne nieco tanszy.
Chyba, ze sie skusic na OEM - bedzie o jakies 500-600zl drozej.

Faktem jest rowniez, ze ta prace mimo wszystko zlecilbym raczej jakiemus w miare
sensownemu, sprawdzonemu mechanikowi.

Za 500 zł to zmienisz rozrząd w jakimś niedrogim samochodzie albo
kupując jakieś wyjątkowo tanie częsci. Sam pasek, napinacz, rolki, pompa
wody itp. może tyle kosztować.

jw.

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

8 Data: Pa?dziernik 06 2007 15:06:28
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Staszek Sosenko 


"Maciek "Sołtys""  schrieb im Newsbeitrag

jest do kupienia takie autko. Podobno troszkę potłuczone. Nie wiadomo jak
bardzo, ale ja nie o tym
Jak widać rocznik 2007
Czy ktoś z Was się orientuje czy możliwe jest aby taki gaz nie miał wpływu
na gwarancję samochodu ??
Może być zainstalowany fabrycznie ??
Nie słyszałem nigdy o czymś takim.

W Niemczech każdy model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z fabryczną
instalacją LPG. Nie wiem, czy ten z ogłoszenia to to samo, ale
niewykluczone, że tak.

--
Pozdrawiam - Staszek Sosenko | staszek <at> sosenko <dot> pl
PMS: Audi 80 1.8S -> http://tiny.pl/cjlp | PRRC: Herbert + AT1200
Różne różności -> http://picasaweb.google.pl/Ssnk87 | GG: 3134157
PMS+ PJ- S+ p++ M- W- P+>++:+ X+ L++ B++ m Z++ T- w- CB++

9 Data: Pa?dziernik 06 2007 15:54:44
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Staszek Sosenko"  napisał w wiadomości

"Maciek "Sołtys""  schrieb im Newsbeitrag

jest do kupienia takie autko. Podobno troszkę potłuczone. Nie wiadomo jak
bardzo, ale ja nie o tym
Jak widać rocznik 2007
Czy ktoś z Was się orientuje czy możliwe jest aby taki gaz nie miał
wpływu na gwarancję samochodu ??
Może być zainstalowany fabrycznie ??
Nie słyszałem nigdy o czymś takim.
W Niemczech każdy model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z fabryczną
instalacją LPG. Nie wiem, czy ten z ogłoszenia to to samo, ale
niewykluczone, że tak.

Każdy? STI też? :>
No to byłby kamycz.. tfu! niezły głaz do ogródka gazofobów.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

10 Data: Pa?dziernik 06 2007 22:21:03
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Sat, 6 Oct 2007 15:54:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
 wrote:

Każdy? STI też? :>
No to byłby kamycz.. tfu! niezły głaz do ogródka gazofobów.

 Można, tylko jaki to ma sens? Jak chcesz oszczędzać, to kup
 dupowóz, a nie STi, które służy przede wszystkim do upalania.
 Handling, te sprawy, wiesz?

 Twój ulubiony gazofob, r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Pa?dziernik 07 2007 10:06:59
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Użytkownik "Robert Rędziak"  napisał w wiadomości

On Sat, 6 Oct 2007 15:54:44 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
 wrote:
Każdy? STI też? :>
No to byłby kamycz.. tfu! niezły głaz do ogródka gazofobów.
Można, tylko jaki to ma sens? Jak chcesz oszczędzać, to kup
dupowóz, a nie STi, które służy przede wszystkim do upalania.
Handling, te sprawy, wiesz?
Twój ulubiony gazofob, r.

Ej Robert, Robert. Ja to wiem. Ale chodzi mi głównie o to:
"W Niemczech >każdy< model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z >fabryczną
instalacją LPG<."

Nie pytam o sens - to całkiem inna rzecz.

Pozdrawiam

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

12 Data: Pa?dziernik 07 2007 18:16:05
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 7 Oct 2007 10:06:59 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
 wrote:

"W Niemczech >każdy< model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z
>fabryczną
instalacją LPG<."

 Być może jest to możliwe -- ludzie mają różne kaprysy, a Vgen
 powinna dać radę. Tylko że i tak to nie ma sensu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

13 Data: Pa?dziernik 08 2007 08:37:50
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Robert Rędziak wrote:

On Sun, 7 Oct 2007 10:06:59 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
 wrote:

"W Niemczech >każdy< model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z
>fabryczną
instalacją LPG<."

 Być może jest to możliwe -- ludzie mają różne kaprysy, a Vgen
 powinna dać radę. Tylko że i tak to nie ma sensu.
Nie ma sensu booo? Przy spalaniu Subaru gaz zwraca się bardzo szybko.


--
Michał

14 Data: Pa?dziernik 08 2007 10:21:40
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 08:37:50 +0000 (UTC), Michal_K
 wrote:

 Być może jest to możliwe -- ludzie mają różne kaprysy, a Vgen
 powinna dać radę. Tylko że i tak to nie ma sensu.
Nie ma sensu booo? Przy spalaniu Subaru gaz zwraca się bardzo szybko.

 Na ten temat wstrząsano powietrze miliony razy, ale widać to za
 mało. Powiedz: do czego kupiłbyś STI?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

15 Data: Pa?dziernik 08 2007 13:15:15
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Brzezi 

pon, 08 paź 2007 o 12:21 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

 Być może jest to możliwe -- ludzie mają różne kaprysy, a Vgen
 powinna dać radę. Tylko że i tak to nie ma sensu.
Nie ma sensu booo? Przy spalaniu Subaru gaz zwraca się bardzo szybko.
 Na ten temat wstrząsano powietrze miliony razy, ale widać to za
 mało. Powiedz: do czego kupiłbyś STI?

Ale co stoi na przeszkodze zeby miec duza moc i tanio w ekspolatacji?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][ The code also assumes that it's               ]
[       Ekg: #3781111            ][ difficult to misspell "a" or "b".  :-)        ]
[ LinuxUser: #249916             ][              -- Larry Wall in                 ]
                                  [               ]

16 Data: Pa?dziernik 08 2007 13:26:06
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 13:15:15 +0000 (UTC), Brzezi
 wrote:

Nie ma sensu booo? Przy spalaniu Subaru gaz zwraca się bardzo szybko.
 Na ten temat wstrząsano powietrze miliony razy, ale widać to za
 mało. Powiedz: do czego kupiłbyś STI?

Ale co stoi na przeszkodze zeby miec duza moc i tanio w ekspolatacji?

 Odpowiedz najpierw na pytanie: do czego kupiłbyś STI.

 I nie, STI nie jest tanie w eksploatacji, niezależnie od tego,
 czy będziesz pierdział w butlę, czy nie.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

17 Data: Pa?dziernik 08 2007 15:27:27
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Brzezi 

pon, 08 paź 2007 o 15:26 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

 I nie, STI nie jest tanie w eksploatacji, niezależnie od tego,
 czy będziesz pierdział w butlę, czy nie.

Ale nie ma byc tani, bo tani nie bedzie, chodzi o to zeby byl TANSZY w
eksploatacji...

A przy ilosciach paliwa ktore zapewne silnik ten lubi spalic, roznica
bedzie dosc znaczna

pewnie nie mniej niz 20-30zl/100km


Doskonale widze ze przemawiaja przez ciebie jedynie argumenty ideologiczne,
ze gaz tylko dla pedalow...

Ale tak czy tak, jest mozliwa sytuacja, ze jezdzenie na gazie bedzie
ekonomiczniejsze, nawet kalkulujaqc wysoki koszt instalacji..., dlaczego
nie uwzgledniasz takiej opcji...?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][   brzezi:~# uptime                        ]
[       Ekg: #3781111            ][    17:15:25 up 4 days,  4:50,  4 users,   ]
[ LinuxUser: #249916             ][    load average: 1.53, 1.35, 1.22         ]

18 Data: Pa?dziernik 08 2007 15:38:20
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 15:27:27 +0000 (UTC), Brzezi
 wrote:

Ale tak czy tak, jest mozliwa sytuacja, ze jezdzenie na gazie bedzie
ekonomiczniejsze, nawet kalkulujaqc wysoki koszt instalacji..., dlaczego
nie uwzgledniasz takiej opcji...?

 Bardzo chętnie Ci odpowiem, tylko daj mi szansę i odpowiedz na
 jedno bardzo proste pytanie: do czego kupiłbyś STI? Wyobraź
 sobie, że masz te ~50k Euro i kupujesz STI. Powiedz tylko, z
 jakich powodów kupiłbyś STI. Nie Subaru, nie Imprezę, nie WRX-a,
 tylko konkretnie Subaru Imprezę WRX STI.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Pa?dziernik 08 2007 16:03:39
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Brzezi 

pon, 08 paź 2007 o 17:38 GMT, Robert Rędziak napisał(a):

ekonomiczniejsze, nawet kalkulujaqc wysoki koszt instalacji..., dlaczego
nie uwzgledniasz takiej opcji...?

 Bardzo chętnie Ci odpowiem, tylko daj mi szansę i odpowiedz na
 jedno bardzo proste pytanie: do czego kupiłbyś STI? Wyobraź
 sobie, że masz te ~50k Euro i kupujesz STI. Powiedz tylko, z
 jakich powodów kupiłbyś STI. Nie Subaru, nie Imprezę, nie WRX-a,
 tylko konkretnie Subaru Imprezę WRX STI.

Ale to nie ma znaczenia, bo zupelnie odzielna sprawa jest, czy stac mnie na
taki samochod, i dlaczego chcialbym go kupic...

A zupelnie inna para kaloszy jest to, czy chce wydawac mniej czy wiecej
kasy na paliwo/gaz...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][                                           ]
[       Ekg: #3781111            ][                                           ]
[ LinuxUser: #249916             ][                                           ]

20 Data: Pa?dziernik 08 2007 20:23:43
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 16:03:39 +0000 (UTC), Brzezi
 wrote:

 Bardzo chętnie Ci odpowiem, tylko daj mi szansę i odpowiedz na
 jedno bardzo proste pytanie: do czego kupiłbyś STI? Wyobraź
 sobie, że masz te ~50k Euro i kupujesz STI. Powiedz tylko, z
 jakich powodów kupiłbyś STI. Nie Subaru, nie Imprezę, nie WRX-a,
 tylko konkretnie Subaru Imprezę WRX STI.

Ale to nie ma znaczenia, bo zupelnie odzielna sprawa jest, czy stac mnie na
taki samochod, i dlaczego chcialbym go kupic...

 Zakładamy, że Cię stać. Ale obawiam się, że nigdy nie miałeś do
 czynienia z takim autem i chyba nie bardzo wiesz, jakie są za i
 przeciw posiadaniu takiego auta.

A zupelnie inna para kaloszy jest to, czy chce wydawac mniej czy wiecej
kasy na paliwo/gaz...

 Nie będę się bawił w wielkie wyliczenia:

 http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?t=104355&start=0

 [...]
 1 kilometr: koszt z paliwem to 0,45 zł
 Natomiast z całymi kosztami które podałem. Kilometr Subaru kosztuje 1 zł
 [...]

 Zwróć uwagę, że powyższe dotyczy czteroletniego WRX-a, a nie
 nowego STI.

 Po mojemu STI kupuje się po to, żeby upalać. Można jeździć tym
 na codzień, jak innym dupowozem, ale na dłuższą metę to średnia
 przyjemność: twarde toto, głośne, wymaga uwagi (choć STI jest
 siłą spokoju w porównaniu np. z Evo, krótkie przełożenie
 maglownicy będzie wymagać większej uwagi niż jazda dupowozem).

 A jak kupuję auto, żeby upalać, to nie będę wkładał dodatkowych
 kilogramów z tyłu, bo każdy kilogram z tyłu ma znaczenie z
 punktu widzenia prowadzenia. A ja tego prowadzenia nie chcę
 psuć, tylko poprawiać. Co z tego, że zaoszczędzę np. 6000
 rocznie na paliwie gdy:

 - ubezpieczenie nowego STI to około 12000PLN,
 - komplet opon Potenza RE050A czy RE070 to około 2500PLN (na rok
   może wystarczą, wymienić trzeba wszystkie cztery razem)
 - wyjdzie nawet do czterech (co 5kkm) zmian oleju (Motul + filtr
   w promocji 333PLN plus robota) -- około 1400PLN,
 - klocki na przód około 1000PLN, jeśli często odwiedzasz tory,
   to jeden komplet na rok nie wystarczy, co dwie trzy zmiany
   klocków wymieniam tarcze (coś około 3000PLN),
 - jako że w STI strasznie szybko robią się luzy w kolumnach i
   zaczynam się zastanawiać, czy chcę to robić na gwarancji, czy
   też nie lepiej wymienić ich na coś lepszego (może zestaw Teina
   za 9500PLN?),
 - a może remap? Dodatkowe konie są fajne, ale Maptek chce te
   4-5kPLN za tę usługę.

 Ty jeszcze chcesz dokładać 7kPLN na wtrysk gazu w fazie ciekłej,
 szukać fachowca, który nie wysadzi silnika, prawdopodobnie
 zamykając sobie drogę do dalszego tuningu i psując rozkład mas
 pojazdu.

 A złap jeszcze po drodze jakiś krawężnik: skrzyw jakiś wahacz
 czy pognij felgę, dowiesz się, ile kosztuje nic do Subaru. Ani
 się nie obejrzysz, a te 6000 różnicy w paliwie przy innych
 kosztach stanie się drobiazgiem.

 Zabawa w STI nie jest tania, to jest bardzo fajne auto do zabawy
 i tuningu, ewentualnie używania na codzień przez twardzieli
 (trzeba naprawdę lubić to regularne wytrząsanie wszystkich
 narządów wewnętrznych i charakterystyczny ,,masaż'' kręgosłupa)
 Jeśli potrzebujesz mocnego auta do szybkiej, ale wygodnej jazdy,
 to kupując STI prawdopodobnie zmarnowałeś sporo kasy. Lepiej za
 te pieniądze kupić np. Legacy H6 z fabrycznym gazem czy jakieś
 Audi. I rzeczywiście tam jest sens, aby pooszczędzać trochę. STI
 z gazownią to sztuka dla sztuki, próba udowodnienia, że coś się
 da.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

21 Data: Pa?dziernik 08 2007 20:30:21
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 16:03:39 +0000 (UTC), Brzezi
 wrote:

 Bardzo chętnie Ci odpowiem, tylko daj mi szansę i odpowiedz na
 jedno bardzo proste pytanie: do czego kupiłbyś STI? Wyobraź
 sobie, że masz te ~50k Euro i kupujesz STI. Powiedz tylko, z
 jakich powodów kupiłbyś STI. Nie Subaru, nie Imprezę, nie WRX-a,
 tylko konkretnie Subaru Imprezę WRX STI.

Ale to nie ma znaczenia, bo zupelnie odzielna sprawa jest, czy stac mnie na
taki samochod, i dlaczego chcialbym go kupic...

 Zakładamy, że Cię stać. Ale obawiam się, że nigdy nie miałeś do
 czynienia z takim autem i chyba nie bardzo wiesz, jakie są za i
 przeciw posiadaniu takiego auta.

A zupelnie inna para kaloszy jest to, czy chce wydawac mniej czy wiecej
kasy na paliwo/gaz...

 Nie będę się bawił w wielkie wyliczenia:

 http://subaru.pl/forum/viewtopic.php?t=104355&start=0

 [...]
 1 kilometr: koszt z paliwem to 0,45 zł
 Natomiast z całymi kosztami które podałem. Kilometr Subaru kosztuje 1 zł
 [...]

 Zwróć uwagę, że powyższe dotyczy czteroletniego WRX-a, a nie
 nowego STI.

 Po mojemu STI kupuje się po to, żeby upalać. Można jeździć tym
 na codzień, jak innym dupowozem, ale na dłuższą metę to średnia
 przyjemność: twarde toto, głośne, wymaga uwagi (choć STI jest
 siłą spokoju w porównaniu np. z Evo, krótkie przełożenie
 maglownicy będzie wymagać większej uwagi niż jazda dupowozem).
 Mnie się takie podobają, ale większości pewnie nie.

 A jak kupuję auto, żeby upalać, to nie będę wkładał dodatkowych
 kilogramów z tyłu, bo każdy kilogram z tyłu ma znaczenie z
 punktu widzenia prowadzenia. A ja tego prowadzenia nie chcę
 psuć, tylko poprawiać. Co z tego, że zaoszczędzę np. 6000
 rocznie na paliwie gdy:

 - ubezpieczenie nowego STI to około 12000PLN,
 - komplet opon Potenza RE050A czy RE070 to około 2500PLN (na rok
   może wystarczą, wymienić trzeba wszystkie cztery razem)
 - wyjdzie nawet do czterech (co 5kkm) zmian oleju (Motul + filtr
   w promocji 333PLN plus robota) -- około 1400PLN,
 - klocki na przód około 1000PLN, jeśli często odwiedzasz tory,
   to jeden komplet na rok nie wystarczy, co dwie trzy zmiany
   klocków wymieniam tarcze (coś około 3000PLN),
 - jako że w STI strasznie szybko robią się luzy w kolumnach i
   zaczynam się zastanawiać, czy chcę to robić na gwarancji, czy
   też nie lepiej wymienić ich na coś lepszego (może zestaw Teina
   za 9500PLN?),
 - a może remap? Dodatkowe konie są fajne, ale Maptek chce te
   4-5kPLN za tę usługę i to nie jest jedyny wydatek w tym
   kierunku (oczywiście wydatek jest opcjonalny, ale w STI takie
   opcje szybko stają się dziwnie pożądane).

 Ty jeszcze chcesz dokładać 7kPLN na wtrysk gazu w fazie ciekłej,
 szukać fachowca, który nie wysadzi silnika, prawdopodobnie
 zamykając sobie drogę do dalszego tuningu i psując rozkład mas
 pojazdu. Zwracać się będzie toto około roku, jeśli po drodze nie
 przyniesie jakiś problemów.

 A złap jeszcze po drodze jakiś krawężnik: skrzyw jakiś wahacz
 czy pognij felgę, dowiesz się, ile kosztuje nic do Subaru. Ani
 się nie obejrzysz, a te 6000 różnicy w paliwie przy innych
 kosztach stanie się drobiazgiem.

 Zabawa w STI nie jest tania, to jest bardzo fajne auto do zabawy
 i tuningu, ewentualnie używania na codzień przez twardzieli
 (trzeba naprawdę lubić to regularne wytrząsanie wszystkich
 narządów wewnętrznych i charakterystyczny ,,masaż'' kręgosłupa)
 Jeśli potrzebujesz mocnego auta do szybkiej, ale wygodnej jazdy,
 to kupując STI prawdopodobnie zmarnowałeś sporo kasy. Lepiej za
 te pieniądze kupić np. Legacy H6 z fabrycznym gazem czy jakieś
 Audi. I rzeczywiście tam jest sens, aby pooszczędzać trochę. STI
 z gazownią to sztuka dla sztuki, próba udowodnienia, że coś się
 da.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

22 Data: Pa?dziernik 08 2007 21:00:57
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 8 Oct 2007 15:38:20 +0000 (UTC), Robert Rędziak
 wrote:

Bardzo chętnie Ci odpowiem, tylko daj mi szansę i odpowiedz na
jedno bardzo proste pytanie: do czego kupiłbyś STI? Wyobraź
sobie, że masz te ~50k Euro i kupujesz STI. Powiedz tylko, z
jakich powodów kupiłbyś STI. Nie Subaru, nie Imprezę, nie WRX-a,
tylko konkretnie Subaru Imprezę WRX STI.

na złość klocmankowi.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

23 Data: Pa?dziernik 08 2007 21:44:30
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

On 2007-10-08, Brzezi  wrote:


pewnie nie mniej niz 20-30zl/100km


20-30 PLN/50 km predzej.

--
___________________________________________
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

24 Data: Pa?dziernik 08 2007 13:33:53
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-10-08, Brzezi  wrote:

 Na ten temat wstrząsano powietrze miliony razy, ale widać to za
 mało. Powiedz: do czego kupiłbyś STI?

Ale co stoi na przeszkodze zeby miec duza moc i tanio w ekspolatacji?

Wszystko?

Odpowiedz sobie na pytanie postawione przez Roberta.
jesli odpowiedzia na to pytanie bedzie wykorzystywanie STI zgodnie
z jego przeznaczeniem, tudziez zalozeniami odnosnie tegoz - to zapewniam Cie,
ze koszta paliwa to tylko czesc _niemalych_ kosztow eksploatacji tego samochodu.

Pamietac musisz o tym, ze porzadna instalacja V generacji to wciaz zdaje  sie
spore koszta - ok. 7tys. zl?
Na nizsze generacje do STI bym sie nie pokusil, bo to latwa droga do
zafundowania sobie efektownego "BUM" przy zlym wystrojeniu lub conajmniej duzo
czestych i zniechecajacych problemow.
Zas naprawa silnika w tym samochodzie - zapewniam Cie - pozwoli Ci zapomniec o
jakichkolwiek oszczednosciach.

Tak czy inaczej zreszta, jesli chcesz zachowac oryginalna moc, albo uzyskac cos
wiecej to powinienes sie liczyc z remapem - nie wiem ile dokladnie remap w
Polsce kosztuje, ale pewnie ze 4-5tys.  zlotych musialbys znow doliczyc.

Po wystrojeniu tego wszystiego tak, zeby to nadal bylo  conajmniej rownie mocne
pewnie sie okaze, ze oszczednosc wlasciwie jest zadna, biorac pod uwage ile gazu
musisz podawac silnikowi.

Do tego dochodzi Ci jeszcze klopot z dodatkowym zbiornikiem/dodatkowa masa z
tylu samochodu.

Tak czy inaczej oczywiscie mozna zainstalowac instalacje gazowa w Subaru STI -
- ale nie ludz sie -  nie bedzie to oznaczac taniej eksploatacji przy duzej
mocy.
Zwlaszcza, jesli chcesz to zrobic porzadnie.
A jesli chcesz to zrobic po prostu tanio - to i tak w ktoryms momencie bedzie Cie to
kosztowac duuuzo pieniedzy.

A jesli zwyczajnie chcesz miec szpanerski samochod tani w utrzymaniu, zeby sie
polansowac, albo ew. tani samochod w trasy - to STI nie jest dobrym wyborem.

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

25 Data: Pa?dziernik 08 2007 15:59:59
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Michal_K 

Our newsgroup friend Robert Rędziak wrote:

On Mon, 8 Oct 2007 08:37:50 +0000 (UTC), Michal_K
 wrote:

 Być może jest to możliwe -- ludzie mają różne kaprysy, a Vgen
 powinna dać radę. Tylko że i tak to nie ma sensu.
Nie ma sensu booo? Przy spalaniu Subaru gaz zwraca się bardzo szybko.

 Na ten temat wstrząsano powietrze miliony razy, ale widać to za
 mało. Powiedz: do czego kupiłbyś STI?
Racja, chodziło o STI i tutaj faktycznie uważam, że gaz w STI (ale
konkretnie tutaj) nie ma większego sensu, co nie zmienia faktu, że
generalnie LPG ma ogromny sens :)


--
Michał

26 Data: Pa?dziernik 08 2007 20:25:59
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 8 Oct 2007 15:59:59 +0000 (UTC), Michal_K
 wrote:

Racja, chodziło o STI i tutaj faktycznie uważam, że gaz w STI (ale
konkretnie tutaj) nie ma większego sensu, co nie zmienia faktu, że
generalnie LPG ma ogromny sens :)

 W WRX STI nie ma żadnego. Ale takie Legacy 3.0 (może nawet STI)
 z fabrycznym gazem może być bardzo fajne.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

27 Data: Pa?dziernik 07 2007 13:17:28
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Leszek 'LECHU' Foss 

Staszek Sosenko  wystukał(a):

W Niemczech każdy model Subaru jest dostępny w wersji Ecomatic z
fabryczną instalacją LPG. Nie wiem, czy ten z ogłoszenia to to samo,
ale niewykluczone, że tak.

Nowe Fiaty 500 co się wozi do Włoch też mają w większości gaz fabryczny. Tylko nie wiem czy CNG czy LPG.

--
[  Leszek 'LECHU' Foss  ]
[        SQ9MLP         ]
[       GG:#9816        ]
[  lechu[at]tkdami.ten  ]

28 Data: Pa?dziernik 06 2007 13:44:15
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Jacek Rudowski 

On 2007-10-06, Maciek "Sołtys"  wrote:

Pytanie drugie. Ile realnie wynosi zmiana rozrządu w takim aucie.
Możliwe żeby zmieścić się w 500 PLN ? (ponoć komuś się udało)
Ja słyszałem o cenach raczej 3x większych

Zerknij sobie na strone: http://carsklep.pl/

Wlasciciel tez jest posiadaczem Subaru, na pewno uda Ci sie z nim ustalic
jaki zestaw czesci potrzebujesz do Forestera i ile to bedzie kosztowac.

Pozdrawiam
--
Jacek "AMI" Rudowski

29 Data: Pa?dziernik 06 2007 17:41:28
Temat: Re: Forester z fabrycznym gazem??
Autor: Scyzoryk 


Czy ktoś z Was się orientuje czy możliwe jest aby taki gaz nie miał wpływu
na gwarancję samochodu ??

moze

Może być zainstalowany fabrycznie ??

moze. Lu7b w zakladzie wskazanym przez ASO

Nie słyszałem nigdy o czymś takim.


malo slyszales ;) Tak naprawde to wiekszosc nowych samochodow mozesz zamowic
z gazem. Zazwyczaj nie jest to gaz fabryczny tylko montowany w serwisie
zaprzyjaznionym z ASO. Wtedy nie ma to wplywu na utrate gwarancji.


http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3511846

Pytanie drugie. Ile realnie wynosi zmiana rozrządu w takim aucie.
Możliwe żeby zmieścić się w 500 PLN ? (ponoć komuś się udało)

mało realne


Ja słyszałem o cenach raczej 3x większych

troszke kiedys dlubalem po cenach i tak to mniej wiecej wyjdzie. Ok 1000zł
komplet częsci + robocizna.


--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Pozdr Scyzoryk

Corolla e11 1.6 PMS edition
Uniden 510 + AT1200
GSX 550

Re: Forester z fabrycznym gazem??



Grupy dyskusyjne