Grupy dyskusyjne   »   Fotoradar zbankrutował :)

Fotoradar zbankrutował :)



1 Data: Sierpien 23 2011 16:30:58
Temat: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)



2 Data: Sierpien 23 2011 17:18:21
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczn± jeĽdzić zgodnie
z przepisami to się zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± żeby nie powiększać kosztów ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

3 Data: Sierpien 23 2011 19:51:54
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-23 17:18, Bartłomiej Zieliński pisze:

Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczn± jeĽdzić zgodnie
z przepisami to się zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± żeby nie powiększać kosztów ;-)

Ten proces trwa od jakiego¶ czasu - wbrew obiegowym opiniom
(w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili.

4 Data: Sierpien 24 2011 08:19:58
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Arek 

W dniu 2011-08-23 19:51, Artur Ma¶l±g pisze:

W dniu 2011-08-23 17:18, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:
Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczn± jeĽdzić zgodnie
z przepisami to się zrobi problem :)

Paliwa drogie, to mniej cisn± żeby nie powiększać kosztów ;-)

Ten proces trwa od jakiego¶ czasu - wbrew obiegowym opiniom
(w tym grupowym) ludzie generalnie zwolnili.

W korku ciężko jest przekroczyć dozwolon± prędko¶ć.

A.

5 Data: Sierpien 23 2011 17:32:43
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Rychu 

W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 zł m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

6 Data: Sierpien 23 2011 17:51:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
....ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejĹ›c na inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoć spadła
2. przy dużej gÄ™stoĹ›ci samochodów zadziłało ze 100%(prawie)  skutecznoĹ›ciÄ… ostrzeganie Ĺ›wiatłami.

7 Data: Sierpien 23 2011 17:55:07
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 17:51, PM pisze:



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejĹ›c na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoć spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

2. przy dużej gÄ™stoĹ›ci samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznoĹ›ciÄ… ostrzeganie Ĺ›wiatłami.

Nikt siÄ™ Ĺ›wiatłami nie ostrzega (może jakiĹ› promil, ale i tego nie
widziałem).

8 Data: Sierpien 23 2011 20:20:36
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 



Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejĹ›c na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiĹ›cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (co niektórzy utożsamiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeĹ„stwa)
ale zmienił - wiec jaki był cel?

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoć spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony
hipoteza była:
jest duży ruch -> prÄ™dkoć spadła
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoć spadła

2. przy dużej gÄ™stoĹ›ci samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznoĹ›ciÄ… ostrzeganie Ĺ›wiatłami.

Nikt siÄ™ Ĺ›wiatłami nie ostrzega (może jakiĹ› promil, ale i tego nie
widziałem).

no to albo jesteĹ› Ĺ›lepy, albo nie jeĽdzisz albo usilnie zaklinasz rzeczywistoć
albo też wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

9 Data: Sierpien 23 2011 20:28:44
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejĹ›c na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiĹ›cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (co
niektórzy utożsamiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeĹ„stwa)

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie bÄ™dzie już potrzebnym i na jakiĹ› czas może postraszyć
gdzie indziej?

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoć spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

hipoteza była:
jest duży ruch -> prÄ™dkoć spadła
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoć spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

2. przy dużej gÄ™stoĹ›ci samochodów zadziłało ze 100%(prawie)
skutecznoĹ›ciÄ… ostrzeganie Ĺ›wiatłami.

Nikt siÄ™ Ĺ›wiatłami nie ostrzega (może jakiĹ› promil, ale i tego nie
widziałem).

no to albo jesteĹ› Ĺ›lepy, albo nie jeĽdzisz albo usilnie zaklinasz
rzeczywistoć

Ĺšlepy nie jestem, jeĽdzić jeżdżÄ™, a rzeczywistoĹ›ci zaklinać nie
zamierzam.

albo też wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleĹ› mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

10 Data: Sierpien 23 2011 21:45:31
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 



Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może odejĹ›c na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiĹ›cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (co
niektórzy utożsamiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeĹ„stwa)

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie bÄ™dzie już potrzebnym i na jakiĹ› czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie bÄ™dzie straszył
skutecznoć jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.


tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedĽ
ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoĹ›ci jest złe (zawsze)
a Ty że zwiÄ™kszenie prÄ™dkoĹ›ci nie rozładowuje korków -  i przy okazji "błysnÄ…łeĹ›" prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnÄ… (było niedawno na grupie w kontekĹ›cie autostrad)

hipoteza była:
jest duży ruch -> prÄ™dkoć spadła
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoć spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

no jasne że moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieĹ›.

albo też wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleĹ› mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wytłumaczyć
do Ustki prowadzi droga ze Słupska
taki dojazd, żeby ktoĹ› kto nie jest w miejscowoĹ›ci nadmorskiej mógł do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

11 Data: Sierpien 23 2011 22:08:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:

Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może
odejśc na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiĹ›cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (co
niektórzy utożsamiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeĹ„stwa)

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie bÄ™dzie już potrzebnym i na jakiĹ› czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie bÄ™dzie straszył
skutecznoć jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, że doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedĽ

NaprawdÄ™?

ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoĹ›ci jest złe (zawsze)

Ty byĹ› chciał.

a Ty że zwiÄ™kszenie prÄ™dkoĹ›ci nie rozładowuje korków - i przy okazji
"błysnÄ…łeĹ›" prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnÄ… (było niedawno na grupie w kontekĹ›cie
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

hipoteza była:
jest duży ruch -> prÄ™dkoć spadła
a nie:
jest fotoradar-> prÄ™dkoć spadła

To Twoja hipoteza i do tego niespecjalnie spójna.

no jasne że moja, ale jak mi odpowiadasz to siÄ™ odnieĹ›.

Już siÄ™ odniosłem.

albo też wszyscy CiÄ™ znajÄ… jako nieużytego zwolennika fotoradarów i Ci
nie migajÄ… bo to jest sprzeczne z Twoimi poglÄ…dami ;-)
(jak ktoĹ› jedzie wolno to mu siÄ™ nie miga - bo nie ma sensu)

LOL, aleĹ› mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wytłumaczyć

WyglÄ…da na to, że wiele rzeczy powinieneĹ› poczytać, a póĽniej
spróbować zrozumieć

do Ustki prowadzi droga ze Słupska
taki dojazd, żeby ktoĹ› kto nie jest w miejscowoĹ›ci nadmorskiej mógł do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje siÄ™, że przeoczyłeĹ› zmiany w prawie od zeszłego sezonu.

12 Data: Sierpien 24 2011 08:23:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 


Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2011-08-23 21:45, PM pisze:
Użytkownik "Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W dniu 2011-08-23 20:20, PM pisze:

Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

O to jest sedno!
piekne
...ale można przeciez powiedziec że radar zrobił swoje - może
odejśc na
inny wołajÄ…cy o ratunek odcinek.

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.

oczywiĹ›cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (co
niektórzy utożsamiajÄ… ze zwiÄ™kszeniem bezpieczeĹ„stwa)

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

ale zmienił - wiec jaki był cel?

Być może nie bÄ™dzie już potrzebnym i na jakiĹ› czas może postraszyć
gdzie indziej?

w magazynie. przecież napisali gdzie bÄ™dzie straszył
skutecznoć jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, że doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

Czyli wkleiłeĹ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to gówno prawda?
no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

e. zupełnie od czapy odpowiedĽ

NaprawdÄ™?

tak.

ja - że chciałbym jechać szybko, a spadanie prÄ™dkoĹ›ci jest złe (zawsze)

Ty byĹ› chciał.

tak, ja bym chciał jechac szybko. Szybko premiescić siÄ™ z punktu A do B
mogÄ™ chcieć jeszcze, czy już mi sprawiedliwoĹ›c społeczna zabroni?

a Ty że zwiÄ™kszenie prÄ™dkoĹ›ci nie rozładowuje korków - i przy okazji
"błysnÄ…łeĹ›" prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnÄ… (było niedawno na grupie w kontekĹ›cie
autostrad)

Nie piszemy tutaj o autostradach (choć i tam ma to znaczenie).

nie piszemy tez o marchewce.

LOL, aleĹ› mi poleciał. Pewnie wiesze gdzie jest Ustka i pewnie wiesz
jak wygląda ruch w miejscowościach nadmorskich. Polecam wycieczkę
i obserwacje jak to ludzie w mieście "mrugają".

wiem i dlatego mogÄ™ ci wytłumaczyć

WyglÄ…da na to, że wiele rzeczy powinieneĹ› poczytać, a póĽniej
spróbować zrozumieć

OczywiĹ›cie, że tak - tylko nijak to siÄ™ ma do tematu.

do Ustki prowadzi droga ze Słupska
taki dojazd, żeby ktoĹ› kto nie jest w miejscowoĹ›ci nadmorskiej mógł do
niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.

Zdaje siÄ™, że przeoczyłeĹ› zmiany w prawie od zeszłego sezonu.

tak. pewnie ktoĹ› ustawÄ… przeniósł tÄ… trasÄ™ gdzie indziej - np do centrum Wrocławia.
dawaj pozycjÄ™ z dziennika ustaw.

13 Data: Sierpien 25 2011 21:43:16
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-24 08:23, PM pisze:

"Artur MaĹ›lÄ…g"  napisał:
(...)
w magazynie. przecież napisali gdzie bÄ™dzie straszył
skutecznoć jak zwykle 100%
liczba przekroczeń dozwolonej prędkości w magazynie wyniesie 0
sukces.

Aha. WidzÄ™, że doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pełni wiarygodne.
No cóż....

Czyli wkleiłeĹ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to
gówno prawda?

WrÄ™cz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop błÄ™dny to i takie wnioski...

14 Data: Sierpien 25 2011 23:12:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 

>>> Aha. WidzÄ™, że doniesienia z Faktu sÄ… dla Ciebie w pełni wiarygodne.

No cóż....

Czyli wkleiłeĹ› te doniesienia w z premedytacjÄ… i w przekonaniu ze to
gówno prawda?

WrÄ™cz przeciwnie, ale jestem pełen podziwu dla Twojej wiary we
wszystko co pismaki napisali - nawet niekoniecznie ci Faktu.

wręcz przeciwnie
czyli przypadkowo i w przekonaniu że to ĹšwiÄ™ta prawda
przypadek mnie nie dziwi
a resztÄ… przeczysz samu sobie.

no tak... idac tym tropem wcale nie musze brać na powaznie reszty tego
co piszesz... ot tak sobie bredzisz dla zabawy.

Jak trop błÄ™dny to i takie wnioski...

bla bla bla.

15 Data: Sierpien 24 2011 15:09:47
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Wiktor S. 

do Ustki prowadzi droga ze Słupska
taki dojazd, żeby ktoĹ› kto nie jest w miejscowoĹ›ci nadmorskiej mógł
do niej dojechać
i ten dojazd wcale nie jest w mięście.


Piszesz bełkot.


--
Azarien

16 Data: Sierpien 23 2011 21:47:24
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):

Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

J.

17 Data: Sierpien 23 2011 22:18:25
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:

Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci. Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

18 Data: Sierpien 23 2011 21:40:25
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: to 

begin Artur Maśląg

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

WrÄ™cz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichĹ› lewackich stronek także. Twierdzić, że
zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w
naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstÄ™p ma w dupie).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Sierpien 25 2011 11:09:48
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

to wrote:

begin Artur Maśląg

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.
Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)
WrÄ™cz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety nie
zmieniajÄ… teorii ani praktyki.

Twoje rewelacje z jakichĹ› lewackich stronek także. Twierdzić, że zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci zmniejsza korki może tylko człowiek zaburzony (w naszych warunkach w każdym razie, gdzie każdy odstÄ™p ma w dupie).


Nawet jak nie ma w dupie to i tak optimum to zależnie jak liczyć gdzieĹ› miÄ™dzy 60 a 100... A jak ma w dupie to wiÄ™cej.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

20 Data: Sierpien 24 2011 15:35:38
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: J.F 

Użytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:

No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek, przed czy za ?
Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?
I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

J.

21 Data: Sierpien 24 2011 20:35:39
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: R2r 

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:


Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

22 Data: Sierpien 24 2011 20:42:39
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: RafaĹ‚ "SP" Gil 

W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtórka :) ...


--
          Czas na odważne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

23 Data: Sierpien 25 2011 14:30:37
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: R2r 

W dniu 2011-08-24 20:42, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

W dniu 2011-08-24 20:35, R2r pisze:

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg
Nie, no... Tramwaje czerwone. ;-)

a nas czeka powtórka :) ...


Tzn.?

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

24 Data: Sierpien 24 2011 21:20:13
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:

"Artur Ma¶l±g" napisał:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±

Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, że u Ciebie się poprawiło ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)
Co do zdjęcia - znane :)

fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?

Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, które
przejechały.

Mozesz tez zaparkowac na poboczu, i rozstawic statyw z pudelkiem :-)

Nie mam czasu na parkowanie na poboczu, choć czasem pozwalam sobie na
różne obserwacje oraz kalkulacje.

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecież ja nie pisałem, że to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prędko¶ci. Oczywi¶cie możesz stwierdzić, że to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to też prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
byłyby zdecydowanie mniejsze. Energia ro¶nie z kwadratem prędko¶ci
- czasem naprawdę niewiele potrzeba, by nie doprowadzić do wypadku.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.
W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Imo - tam gdzie naprawde maja problem, tam dobrze by bylo swiatla postawic.

Stawianie ¶wiateł wszędzie nie jest rozwi±zaniem - niestety zachowanie
wielu kierowców do tego prowadzi, a póĽniej mamy ¶wiatła dla chomików.

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiększam odstęp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prędko¶ci - również w mie¶cie.

I tak zalozenie do teorii o optymalnej predkosci bierze w leb.

Bynajmniej - zreszt± ja nie lubię jazdy na krawędzi.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)

Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶ć często.

25 Data: Sierpien 24 2011 23:44:43
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 24 Aug 2011 21:20:13 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):

W dniu 2011-08-24 15:35, J.F pisze:
"Artur Ma¶l±g" napisał:
(...)
Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie i z zielon±
Takie masz ? :-)
http://jfox.republika.pl/moto/korek.jpg

Lepsze. Ze statystyk TT wynika, że u Ciebie się poprawiło ostatnio,
a u mnie nadal szlachetne 2 miejsce po Brukseli :)

Niestety - statystyka bez podania dokladnej metody to jest demagogia lub
klamstwo :-)

Co prawda otwarlismy 1.67 obwodnicy, ale ciekaw jestem jak to sie liczy -
jesli na jednej ulicy stoimy, a na drugiej jedziemy 100km/h, to srednia
jest 50 ? :-)

Co do zdjęcia - znane :)

Ale jakie imponujace :-)
Bo tak prawde mowiac taki korek to raz na pare lat :-)
Ale nasz prezydent usilnie pracuje zeby mozna sie bylo pochwalic czesciej


fal± bywa bardzo różnie. Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.
Zobacz kiedys jak bedzie jakis powod do zwolnienia - gdzie jest korek,
przed czy za ?
Różnie to bywa, dodatkowo pomin±łe¶ liczbę samochodów, które
przejechały.

Alez bierzemy jedna droge. Jeden ciag samochodow.
A tu przed zwolnieniem korek rosnie, a za zwolnieniem - znika.

Z t± 1 na pocz±tku to już niezbyt ciekawie się robi i skutki
takich swawoli widać na poboczach, barierach itd.

Jak tam troche tego nie przyjmuje, bo jezdze miejscem gdzie rzekomo jest
ostry zakret, co tydzien jakis wypadek, a ja jezdze i nic. Trzeba
dopasowac predkosc do warunkow, bo inaczej widac skutki na barierkach. A
dopasowanie .. w deszczu chyba daje sie tam przejechac 80.

Ekhem - przecież ja nie pisałem, że to Ty zwiedzasz barierki. S±
zwiedzane regularnie i zazwyczaj za spraw± zdrowego przekroczenia
prędko¶ci. Oczywi¶cie możesz stwierdzić, że to skutek bezmy¶lno¶ci
itd. - tak, to też prawda. Jednak gdyby jechali wolniej to skutki
byłyby zdecydowanie mniejsze.

Ale jeden wykazuje sie bezmyslnoscia, a .. no nie wiem, w tydzien to chyba
99999 chcesz spowolnic z powodu tego jednego :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.

To zobacz kiedys jak jedziesz w miejskim gestym ruchu.
"zderzak w zderzak", a na zegarze ile ?

Przykro mi, ale ja zwiększam odstęp od samochodu przede mn± wraz
ze wzrostem prędko¶ci - również w mie¶cie.

popatrz kiedy uwaznie jak to wyglada.

Tylko pozniej sa karambole ... ale rzadko :-)
Karambole może i rzadko, ale do stłuczek/wypadków z tego powodu
dochodzi do¶ć często.

wcale nie. Tzn znow cos typu 1/99999 :-)

J.

26 Data: Sierpien 25 2011 11:19:55
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Ma¶l±g wrote:

W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow± długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Z t± 1 na pocz±tku to już
niezbyt ciekawie się robi i skutki takich swawoli widać na poboczach,
barierach itd.

I co ? I nic, przynajmniej piesi nie wchodza pod szybko jadace pojazdy.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?


tak oczywi¶cie spadanie prędko¶ci jest cudowne
weĽ idĽ może na grupę:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

Teoria. Nie majaca nic wspolnego z praktyka :-)

Wręcz przeciwnie. Indywidualne oceny pojedynczych kierowców niestety
nie zmieniaj± teorii ani praktyki.


Teoria na któr± się powołujesz jest błędna. Wynika z bzdurnych założeń (http://www.avaaz.org/en/middle_east_peace_now/?cl=1236133931&v=10055rzyjmijmy punktowy samochód). Jak się weĽmie założenia realne, to akurat w mie¶cie owszem korki zmniejszy.


\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

27 Data: Sierpien 25 2011 13:41:55
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur Ma¶l±g 

W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:

Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawałem Ľródła tych informacji. Ty oczywi¶cie
zawsze możesz podważać i wymy¶lać co¶ tam...

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak
sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Cały zintegrowany? Z czym?

Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow±
długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Masz, pobaw się.

W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?

Generalnie wszędzie.

28 Data: Sierpien 26 2011 12:33:57
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Ma¶l±g wrote:

W dniu 2011-08-25 11:19, Sebastian Kaliszewski pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:
W dniu 2011-08-23 21:47, J.F. pisze:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 20:28:44 +0200, Artur Ma¶l±g napisał(a):
Nie jestem przekonany, że powinien zmienić miejsce pobytu.
oczywi¶cie że nie - jeżeli celem było zmniejszenie prędko¶ci (co
niektórzy utożsamiaj± ze zwiększeniem bezpieczeństwa)
No cóż, zmniejszenie prędko¶ci (szczególnie w mie¶cie) znakomicie
poprawia bezpieczeństwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głow±).

No nie wiem, nie wiem - ja z miasta gdzie korki coraz wieksze, ale
czasem
jednak daje sie stwierdzic ze ograniczenia u nas zadne nie obowiazuja, a
zielona fala jest ustawiona na ... no, jedynka na poczatku :-)

Ja z miasta, gdzie korki s± większe niż w Twoim mie¶cie

Jeste¶ pewien? Miasto mamy większe ale i szersze ulice.

Poczytaj - nawet tutaj podawałem Ľródła tych informacji.

Gdzie? Podałe¶, że gdzie¶ tam co¶ zmierzyli ale nie podałe¶ co i jak zmierzyli.

Np. w dwu równie zakorkowanych miastach z których jedno jest geograficznie większe, ¶redni czas przejazdu między dowolnie wybranymi punktami będzie większy w mie¶cie rozleglejszym.

Ty oczywi¶cie
zawsze możesz podważać i wymy¶lać co¶ tam...

Tu nawet nie ma czego podważać...

i z zielon±
fal± bywa bardzo różnie.

A to prawda. Choć robili cały zintegrowany system, to on działa tak
sobie (co zreszt± było do przewidzenia)

Cały zintegrowany? Z czym?

Udajemy że nie rozumiemy?

"Zintegrowany system kierowania ruchem" tak się toto nazywa -- zintegrowane masz kierowanie ruchem na skrzyżowaniach na sporym obszarze (Wisłostrada, Jerozolimskie, Powi¶le, itd...)


Nie zmienia to faktu, że podwyższanie
prędko¶ci nie zmienia przepustowo¶ci.

Bzdura. Takie brednie wychodz± jak się założy, że samochód ma zerow±
długo¶ć -- to równie sensowne co "przyjmijmy idealnie kulist± krowę".

Brednie to Ty opowiadasz - modele matematyczne je skutecznie prostuj±.

Nie ucz mnie modeli matematycznych, bo się o¶mieszysz :)


http://www.traffic-simulation.de/
http://www.cactusconnects.co.uk/Physics_of_Traffic_Jams.pdf

Tekst "przegl±dowy", ma parę błędów ale mało istotnych.

Szkoda, że ma niewiele wspólnego z twoim twierdzeniem o braku wpływu ograniczenia prędko¶ci na korki.


Masz, pobaw się.

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem to co linkujesz.


W przeciwieństwie do Twoje miasta, u mnie jednak ruch zwolnił w wielu
miejscach i pieszym jest łatwiej się przedostać przez pasy.

Gdzie zwolnił?

Generalnie wszędzie.


Generalnie nie zauważyłem -- za wyj±tkiem Trasy Łazienkowskiej gdzie zwolnił na skutek wprowadzenia buspasów w dodatku zaprojektowanych z poważnymi błędami (w jego wyniku ¶rednia ł±czna (i z autobusów i z innych pojazdów) liczba osób przejeżdżaj±cych w ci±gu godziny przez most Berlinga spadła. Ba po gor±czce strefy 50 (w wielu miejscach kompletnie igrnorowanej -- zreszt± zgodnie ze zrdowym rozs±dkiem) miasto w coraz większej liczbie miejsc dochodzi do wniosku, że ograniczenia trzeba urealnić.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

29 Data: Sierpien 23 2011 21:37:40
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: to 

begin Artur Maśląg

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

30 Data: Sierpien 23 2011 22:07:07
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Tue, 23 Aug 2011 21:37:40 +0000 osobnik zwany to wystukał:

begin Artur Maśląg

No cóż, zmniejszenie prÄ™dkoĹ›ci (szczególnie w mieĹ›cie) znakomicie
poprawia bezpieczeĹ„stwo (dodatkowo jeżeli jest to robione z głowÄ…).

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

31 Data: Sierpien 23 2011 22:13:33
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: to 

begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

32 Data: Sierpien 24 2011 08:24:20
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Arek 

W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:

begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieĹ› propagandowe głupoty i siÄ™ dobrze przy tym bawi.

A.

33 Data: Sierpien 25 2011 11:23:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Arek wrote:

W dniu 2011-08-24 00:13, to pisze:
begin masti

Najlepiej do zera! Wtedy bezpieczeństwo będzie absolutne!!!

Red Flag Act

Popieram! Ave Futrzak!

A po co Wy z nim rozmawiacie? Wciska Wam jakieĹ› propagandowe głupoty i siÄ™ dobrze przy tym bawi.

On chyba jest za stary na to. Ale może to taki "złoĹ›liwy dziadek" ;)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

34 Data: Sierpien 24 2011 08:22:06
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadziała, na autostradzie występuj± dwie prędko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba że wyprzedza TIR, wtedy i na lewym jest max. 110), dodatkowo ci szybsi bardzo lubi± zagl±dać do bagażnika poprzedzaj±cego pojazdu.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

35 Data: Sierpien 25 2011 12:06:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: J.F 

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński"  napisał w wiadomo¶ci
Użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prędko¶ci wcale w mie¶cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prędko¶ci± optymalnych do dla
największej przepustowo¶ci.

I to nie tylko w mie¶cie. Bodaj kilka lat temu w UK wprowadzono ograniczenie prędko¶ci na autostradach podczas dużego natężenia ruchu. Wydaje się to absurdem, ale przy mniejszej prędko¶ci można zachować mniejszy tzw. bezpieczny odstęp, w zwi±zku z czym można zmie¶cić więcej aut na kilometrze autostrady.
W Polsce to nie zadziała, na autostradzie występuj± dwie prędko¶ci: 80-100 na prawym pasie i ponad 150 na lewym (chyba że wyprzedza TIR,

A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

To sie samo reguluje. Im wiekszy ruch tym bardziej sie stabilizuje 100 na lewym pasie.
Kapelusznicy tez chca wyprzedzic, a za nimi kolejka sie tworzy, zanim sie rozladuje to najwyrazniej znajduje sie nastepny kapelusznik.

I wlasnie w tej kolejce mozna zauwazyc ze kierowcy nie przestrzegaja
wymaganego bezpiecznego odstepu - "halbes Tacho". Tzn w Niemczech nie przestrzegaja.

A potem taka glupia sytuacja gdy po 100km jazdy w gestym ruchu nagle sie korek rozwiewa i zupelnie nie wiadomo czemu , bo zadnej przyczyny nie widac.
Ostatni kapelusznik wyprzedzil ostatniego tira ?

J.

36 Data: Sierpien 25 2011 12:52:58
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Bartłomiej Zieliński 

Użytkownik J.F napisał:

A w Anglii to niby na prawym jest 110 ?

Pewnie nie, ale tam jest w mph a nie km/h ;-)

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

37 Data: Sierpien 25 2011 11:02:28
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Artur Maśląg wrote:

Ja bym jednak rozwazył czy przyczyna nie była inna
na tej drodze w sezonie jest spory ruch, widocznie z tego powodu:
1. prÄ™dkoć spadła

I bardzo dobrze - to się od dawna obserwuje w takich miejscowościach.

tak oczywiście spadanie prędkości jest cudowne
weĽ idĽ może na grupÄ™:
kochamkorkii.soc.pl
będziesz zadowolony

Nie wiem czy wiesz, że podnoszenie prÄ™dkoĹ›ci wcale w mieĹ›cie korków
nie rozładowuje. Poczytaj może o prÄ™dkoĹ›ciÄ… optymalnych do dla
największej przepustowości.

Skorzystaj ze swojej własnej rady i poczytaj. Optym,alna to tak od 60 do 100km/h :)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

38 Data: Sierpien 23 2011 21:15:29
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:

W dniu 2011-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 zł m-cznie?

Ich straż miejska na "zakup usług pozostałych" wydaje 120.000zł rocznie. Prawdopodobnie to fotoradar za 10k miesiÄ™cznie.
Za tyle można co prawda kupić fotoradar, ale po co, skoro zamiast raz zapłacić 100k za fotoradar, można każdego roku płacić 120k? :)


Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej?

Trzeba spowodować żeby jeĽdzili szybciej, wtedy siÄ™ go wyciÄ…gnie.
M.in. temu mogÄ… służyć takie artykuły.

W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budżet wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.
Ale sÄ… gminy które majÄ… wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze pytać.

39 Data: Sierpien 23 2011 19:23:30
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale sÄ… gminy które majÄ…
wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze
pytać.

każdÄ… gminÄ™ powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest
nielegalne od dawna



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

40 Data: Sierpien 23 2011 21:45:10
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 21:23, masti pisze:

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 21:15:29 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:

W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów. Ale sÄ… gminy które majÄ…
wpisane np. 6mln zł - i jeżeli na koniec roku tych pieniÄ™dzy nie bÄ™dzie
w kasie, to instytucje kontroli finansów publicznych bÄ™dÄ… o te pieniÄ…dze
pytać.

każdÄ… gminÄ™ powinni pytać, bo wpisywanie wpływów z FR do budżetu jest
nielegalne od dawna

Wpisać w budżet trzeba, tyle że trzeba te pieniÄ…dze wydać na drogi.

Czy powinni pytać... No ja poprosiłem o to żeby zapytali w kilku gminach, a czy zapytajÄ… to zobaczymy :)

41 Data: Sierpien 23 2011 21:50:35
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: PM 

> W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budżet

wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.

sÄ…siednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to sÄ… sułtani FR (w budżet nie zaglÄ…dałem ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdroĹ›cili i siÄ™ przejechali, może w złym miejscu ustawili, nie na 2-pasmówce na wylocie  z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

42 Data: Sierpien 23 2011 22:01:41
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-23 21:50, PM pisze:

W Ustce to może nie jest aż taki problem, bo majÄ… w tegoroczny budżet
wpisane ledwo 300.000zł dochodu z fotoradarów.

sÄ…siednia gmina to Kobylnica pod Słupskiem - to sÄ… sułtani FR (w budżet
nie zaglÄ…dałem ale pewnie to potwierdzi)
a w Ustce zazdroĹ›cili i siÄ™ przejechali, może w złym miejscu ustawili,
nie na 2-pasmówce na wylocie z zabudowanego (50) na obwodnicÄ™...

Bo ustawiać fotoradary to trzeba umieć.
A Ci pewnie postawili gdzieĹ› w Ĺ›rodku zabudowanego, jeden fotoradar, pewnie jeszcze po lamersku oznakowali widocznym znakiem i siÄ™ dziwiÄ… że ludzie siÄ™ nie łapiÄ…...

43 Data: Sierpien 25 2011 11:51:23
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: MZ 

W dniu 2011-08-23 17:32, Rychu pisze:

1000-2000 zł dziennie to za mało, żeby fotoradar zarabiał?
To jakie oni majÄ… koszty? WynajmujÄ… go za 15000 zł m-cznie?
Czemu go zawijajÄ… skoro przyczynia siÄ™ do tego, że 80% kierowców
łamiÄ…cych przepisy jedzie wolniej? (W zasadzie prawie 100%, bo
co to za przekroczenie 5 km/h).

OdpowiedĽ na Twoje pytanie jest w tekĹ›cie:

cyt. "PrzenoĹ›ny fotoradar miał być łatwym sposobem na zarobek dla władz
gminy." .. I tyle. Nie "radar miał zwiÄ™kszyć bezpieczeĹ„stwo", ani "radar
postawiono na odcinku na którym czÄ™sto dochodziło do wypadków". Ta
sytuacja jasno pokazuje, po co gminy zawierały umowy na dzierżawÄ™ FR i
jaki cel miało ich stawianie. NajwyraĽniej nie chodziło o to, żeby
kierowcy zaczÄ™li tam jeĽdzić wolniej - ba, wrÄ™cz przeciwnie. Jak oni
śmieli, ci wstrętni kierowcy przekraczać tylko o 5 km/h. Takie straty
dla gminy, takie straty... A tak przy okazji to brak ustawienia
marginesu i karanie już za przekroczenie o 5km/h uważam za s..syĹ„stwo,
które tylko potwierdza powyższÄ… tezÄ™. Ten FR nie miał poprawić
bezpieczeĹ„stwa, on miał zwyczajnie stanowić narzÄ™dzie do łupienia
kierowców. Wójt tej pipidówki to siÄ™ chyba teraz zapije z rozpaczy
(chociaż to kobieta).

--
MZ

44 Data: Sierpien 23 2011 19:01:01
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

"Obróbka zdjÄ™cia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahajÄ… siÄ™ w granicach 65 złotych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

45 Data: Sierpien 23 2011 19:26:20
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Bydlę 

On 2011-08-23 17:01:01 +0000, "Pawel \"O'Pajak\""  said:

Powitanko,

"Obróbka zdjęcia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahaj± się w granicach 65 złotych "

Ale co to jest? Koszt, przychód, dochód, zysk?

--
Bydlę

46 Data: Sierpien 23 2011 17:40:13
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:01:01 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

"Obróbka zdjÄ™cia i koszty wysyłki mandatu do kierowcy wahajÄ… siÄ™ w
granicach 65 złotych ". Coprawda nie popieram FR, ale moze maja dla mnie
fuche tak dobrze platna w tej gminie. Ze 2 takie zdjecia obrobic i
wyslac to powiedzmy 15min roboty, a dniowka jak za 8 godz i jeszcze im
sie to nie oplaca. Ludzie jezdza do UK pracowac, do Niemiec, za wielka
wode, a tu prosze, taki latwy pieniadz i sie nie oplaca robic.

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wysłÄ‡ zapytanie o
właĹ›ciciela, napisać i wysłać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.?
nie mówiÄ™, że to musi być ciÄ…głe 15 minut



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

47 Data: Sierpien 23 2011 22:17:12
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wysłÄ‡ zapytanie o
właĹ›ciciela, napisać i wysłać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.?
nie mówiÄ™, że to musi być ciÄ…głe 15 minut

Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow, jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow?
Na cale szczescie robi to cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec... nie robi. I dobrze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

48 Data: Sierpien 23 2011 20:22:49
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 22:17:12 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

w 15 minut potrafisz obrobić zdjÄ™cie, zarejestrować, wysłÄ‡ zapytanie o
właĹ›ciciela, napisać i wysłać polecony, zaksiÄ™gować mandat, itd.? nie
mówiÄ™, że to musi być ciÄ…głe 15 minut

Zeby byc konkurencyjnym moge to zrobic za 60zl. Na czym polega obrobka
zdjecia z FR?, to nie modelka do okladki kolorowego magazynu. O
czytelnosc tablic dba odpowiedni filtr w samym FR. Zapomnialem jak sie
nazywa, anyway ciekawa technika. Potem drukujemy zdjecie na formularzu
wczesniej przygotowanym. Nie wiem czy maja tam dostep do bazy kierowcow,
jak nie, to z nazbieranymi przez tydzien wydrukami dreptamy tam gdzie
baze udostepniaja. W zaleznosci od mozliwosci technicznych wypisuje
recznie lub drukuje na kopertach i hurtowo na poczcie wysylam. I co, nie
wyjdzie mi srednio 15min na 2 nieszczesnikow? Na cale szczescie robi to
cale stado urzednikow, ktorych pensja nie zalezy od sukcesow, wiec...
nie robi. I dobrze.

teoretyk



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

49 Data: Sierpien 24 2011 02:06:45
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, ze wystawiam mandaty? Nikt mi nie da takiej fuchy, zlym przykladem swiece. Moze nie za mandaty, ale za moje predkosci;-)
Zaraz po studiach pracowalem krotko w OB PAN w Powsinie, a ze bylem mlody i ambitny, to zrobilismy baze danych roslin w jakims programie do baz danych, ktorego nazwy nie pomne. Chyba Database ilestam, potem pojawil sie program z Offica MikregoSoftu, chyba Access sie zwal. To bylo moje pierwsze spotkanie z bazami danych, oczywiscie zadnych manuali, Internet owszem... w domu z modemu chyba 14400, przegladarek zreszta, hmm, chyba Netscape sie wtedy pojawial.
Jakos nie mialem trudnosci w skonstruowaniu takiego cuda, zeby sobie pobieralo nazwe rosliny polska i lacinska i odpowiednim fontem drukowalo na papierze w ramce i z grafika zalezna od pracowni, ktora opiekowala sie dana grupa roslin, potem bylo to rozcinane po liniach ramki, laminowane i na drucie wstawiane obok roslin. Nie uwazam sie za geniusza, nie uwazam tego zadania za wymagajace szczegolnego talentu.
Potem nigdy juz nie mialem potrzeby konstruowac baz danych, ani zapytan do nich, a pewnie sa teraz lepsze narzedzia do tego. Krotko mowiac kazdy srednio rozgarniety czlowiek moze sobie z tym zadaniem poradzic.
Ze zdjeciem jeszcze prosciej:
http://sg.ugczluchow.pl/cms_inc/cms_pobierz_dokument.php?id=47&dok_id=59
Przez dlugie lata drukowalem karty plastikowe, zdjecie goscia, rozne dane, grafika firmy, ok 40s na karte. Tyle trwal druk. W tym czasie skanowalo sie zdjecia, niewielka obrobka, ale i tak bardziej czasochlonna niz w powyzszym linku, wpisywalo dane recznie lub ctrlC>ctrlV ze spisu dostarczonego przez zamawiajacego, czasem tez trzeba bylo robic zdjecia i odrazu drukowac karty. Do tego obsluga drukarki troszke bardziej skomplikowana niz przecietna laserowka. Wydruk z Corela, wiec niezabardzo dalo sie zautomatyzowac, a i tak ponizej minuty na karte, gdzie troche wiecej roboty niz wydruk zdjecia marnej jakosci i gotowy formularz. No ale to byla firma prywatna, czas to pieniadz... dla szefa. A jak dla szefa to i dla tych co na szefa pracuja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małÄ… szkodliwoć społecznÄ…?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

50 Data: Sierpien 24 2011 00:10:01
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Wed, 24 Aug 2011 02:06:45 +0200 osobnik zwany Pawel
\"O'Pajak\" wystukał:

Powitanko,

teoretyk

A co mysleles, ze praktyk, [ciach]
pierdoły,

nie
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

51 Data: Sierpien 23 2011 19:10:17
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Marcin Jan 

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myĹ›lałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właĹ›nie. To tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ… utrzymywać.
ps. W Rudzie ĹšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ… informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odległoĹ›ci że da siÄ™ spokojnie wyhamować.
pozdrawiam
marcin jan

52 Data: Sierpien 23 2011 17:41:11
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 19:10:17 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał:

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie z przepisami
to siÄ™ zrobi problem :)

myĹ›lałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właĹ›nie.

nie tylko Polska


To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

nie muszÄ…. Miasta nie muszÄ… też zapewniać gminom oĹ›ciennym komunikacji.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

53 Data: Sierpien 23 2011 19:48:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Artur MaĹ›lÄ…g 

W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:

W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myĹ›lałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właĹ›nie.

O słodka naiwnoĹ›ci oraz nieĹ›wiadomoĹ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale leży to w żywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ĹšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odległoĹ›ci że
da się spokojnie wyhamować.

Przecież takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

54 Data: Sierpien 23 2011 23:07:22
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: Marcin Jan 

W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze:

W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie
z przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myĹ›lałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właĹ›nie.

O słodka naiwnoĹ›ci oraz nieĹ›wiadomoĹ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale leży to w żywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ĹšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odległoĹ›ci że
da się spokojnie wyhamować.

Przecież takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

zawsze wydawało mi siÄ™ że jest to zadanie własne gminy wynikajÄ…ce z art.7.1 ustawy o samorzÄ…dzie gminnym.
marcin jan

55 Data: Sierpien 23 2011 22:08:08
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: masti 

Dnia pięknego Tue, 23 Aug 2011 23:07:22 +0200 osobnik zwany Marcin Jan
wystukał:

W dniu 11-08-23 19:48, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2011-08-23 19:10, Marcin Jan pisze:
W dniu 11-08-23 16:30, Artur Maśląg pisze:
http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zacznÄ… jeĽdzić zgodnie z
przepisami to siÄ™ zrobi problem :)

myĹ›lałem że fotoradar nie musi zarabiać na siebie, eh polska właĹ›nie.

O słodka naiwnoĹ›ci oraz nieĹ›wiadomoĹ›ci - nie tylko Polska.

To
tak jak z komunikacjÄ… miejskÄ… czy siÄ™ gminÄ… podoba czy nie muszÄ… jÄ…
utrzymywać.

ObowiÄ…zku explicite niby nie ma, ale leży to w żywotnych interesach
miasta.

ps. W Rudzie ĹšL. SM dalej ustawia fotoradar ale grzecznie z tablicÄ…
informacyjnÄ… o pomiarze. Ba nawet znak ustawiajÄ… w takiej odległoĹ›ci
że da siÄ™ spokojnie wyhamować.

Przecież takie sÄ… obecnie przepisy w tej materii.

zawsze wydawało mi siÄ™ że jest to zadanie własne gminy wynikajÄ…ce z
art.7.1 ustawy o samorzÄ…dzie gminnym. marcin jan

zadanie własne to nie znaczy, że nie musi ustalić z PolicjÄ… miesjca
ustawienia i poprawnego oznakowania zgodnie z PoRD



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

56 Data: Sierpien 26 2011 13:11:59
Temat: Re: Fotoradar zbankrutował :)
Autor: robot 

On Tue, 23 Aug 2011 16:30:58 +0200, Artur Ma¶l±g wrote:

http://media.wp.pl/kat,1022947,wid,13706877,wiadomosc.html

Dawno o tym pisałem - jak kierowcy zaczn± jeĽdzić zgodnie
z przepisami to się zrobi problem :)

Ale jak to? A ja my¶lałem, że te fotoradary to dla naszego bezpieczeństwa
i żeby wszyscy byli szczę¶liwi. Nigdy bym nie pomy¶lał, żeby tu chodziło
tylko o pieni±dze. Jestem zdruzgotany ;)

--
pozdrawiam

Re: Fotoradar zbankrutował :)



Grupy dyskusyjne