Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-)
1 | Data: Marzec 13 2017 10:46:50 |
Temat: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | |
Autor: T. | Grupa PSA jest pierwszym producentem, który uzyskał zezwolenie władz francuskich na przeprowadzenie eksperymentalnych testów w trybie jazdy autonomicznej z udziałem niezawodowych kierowców. Jazdy rozpocznÄ… siÄ™ w marcu 2017 r. z udziałem klientów, którzy bÄ™dÄ… testowali samochody autonomiczne Grupy. 2 |
Data: Marzec 13 2017 16:10:51 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: robot | W dniu 2017-03-13 o 10:46, T. pisze: Grupa PSA jest pierwszym producentem, który uzyskał zezwolenie władz Bardzo ekologiczny plan 10-letni. W etapie 2020 samochody bÄ™dÄ… jeĽdzić samoczynnie bez zbÄ™dnego bagażu w postaci ludzi. DziÄ™ki temu wydzielÄ… mniej co2 i uratuje siÄ™ panda w dżungli. W kolejnym, ostatecznym etapie, samochody przestanÄ… jeĽdzić, no bo na co tak same majÄ… jechać i uratuje siÄ™ druga panda w dżungli. 3 |
Data: Marzec 13 2017 17:46:41 | Temat: [OT] Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: niepeĹ‚nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | coĹ› przebÄ…kiwano o zapotrzebowaniu na programistów, 4 |
Data: Marzec 13 2017 18:00:58 | Temat: Re: [OT] Francuzi wypuszczają na drogi samochody autonomiczne z kierowcą :-) | Autor: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | ooo, liderzy 5 |
Data: Marzec 14 2017 07:46:20 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: miumiu |
http://tinyurl.com/gkvrye2 Nie widze tego. Technologia jest jeszcze zbyt prymitywna, a wszystkiego zaprogramować się nie da. Takie samochody mialyby sens na dedykowanych drogach wyposazonych w czujniki i elektronike wspolpracujaca z samochodami. Jazda po normalnych drogach sie nigdy nie sprawdzi bo zbyt wiele jest rzeczy ktorych nie da sie zaprogramowac. 6 |
Data: Marzec 14 2017 05:51:45 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: | To sÄ… beta testy których celem jest zbieranie doĹ›wiadczenia .... Można zacząć od autostrad, potem drogi szybkiego ruchu, odcinki tranzytowe miÄ™dzy dużymi miastami, wydzielone trasy w okreĹ›lonych dzielnicach itd 100 % pokrycie nie jest wymagane to jak z Windowsem w wiÄ™kszoĹ›ci przypadków działa poprawnie :-) 7 |
Data: Marzec 14 2017 19:14:36 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: niepeĹ‚nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU | sugerujesz Panie Szanowny Kolego, że liderzy (pieńkowski/wnuczek) nie dadz± rady (swoj± zmienn± pomocnicz±)? wstydĽ się bo zostaniesz przez euro ostro skompromitowany! 8 |
Data: Marzec 18 2017 00:25:43 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 14 Mar 2017 07:46:20 +0100, miumiu napisał(a): Jazda po normalnych drogach sie nigdy nie sprawdzi bo zbyt wiele jest rzeczy Tzn. czego na przykład miałoby nie dać się zaprogramować? 9 |
Data: Marzec 18 2017 00:50:33 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: Liwiusz | W dniu 2017-03-18 o 00:25, Tomasz Pyra pisze: Dnia Tue, 14 Mar 2017 07:46:20 +0100, miumiu napisał(a): Prawidłowej reakcji na polskie oznakowanie poziome. -- Liwiusz 10 |
Data: Marzec 18 2017 01:31:23 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 18 Mar 2017 00:50:33 +0100, Liwiusz napisał(a): W dniu 2017-03-18 o 00:25, Tomasz Pyra pisze: A czemu się nie da? I dlaczego problem dotyczy tylko programowania, a nie kierowców "żywych"? 11 |
Data: Marzec 23 2017 15:52:22 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: Shrek | W dniu 18.03.2017 o 01:31, Tomasz Pyra pisze: Prawidłowej reakcji na polskie oznakowanie poziome. Na przykład temu - choć to akurat nie najbardziej drastyczny przykład: I dlaczego problem dotyczy tylko programowania, a nie kierowców "żywych"? Dlatego, że trudno zaimplementować zdrowy rozs±dek algorytmami. Raczej potrzebne jest tu prawdziew AI - a wtedy nie ma pewno¶ci, że ten rozs±dek to będzie taki zdrowy;) Shrek 12 |
Data: Marzec 23 2017 16:32:20 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Mar 2017 15:52:22 +0100, w Shrek Na przykład temu - choć to akurat nie najbardziej drastyczny przykład: http://obrazky.pl/upload/3c6f0b66d65839d568de36a37d6920a4.jpg :) 13 |
Data: Marzec 23 2017 16:38:41 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 23 Mar 2017 16:32:20 +0100, w Thu, 23 Mar 2017 15:52:22 +0100, w Shrek https://www.youtube.com/watch?v=ORznkr8zvKI 14 |
Data: Marzec 20 2017 08:46:22 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: miumiu |
Dnia Tue, 14 Mar 2017 07:46:20 +0100, miumiu napisał(a): Poprawnego w 100% rozpoznawania drogi i obiektow na niej. Reakcji w sytuacjach kryzysowych, gdy na drodze robi sie bajzel. 15 |
Data: Marzec 20 2017 22:15:13 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 20 Mar 2017 08:46:22 +0100, miumiu napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci A dlaczego miałoby to być w 100% poprawne? W ilu % poprawnie rozpoznaje drogę i obiekty przeciętny kierowca samochodu obecnie? Wystarczy żeby pojazd autonomiczny robił to lepiej, a to już nie powinno być trudne. Sytuacje kryzysowe czy różne inne nierozpoznane pewnie będzie przejeżdżać bardzo zachowawczo - tu faktycznie pewnie ułańsk± fantazj± pojazdy autonomiczne się nie wykaż±. Pytanie czy to tak bardzo Ľle :) Z algorytmicznego punktu widzenia, kierowanie samochodem na drodze jest do¶ć proste. Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i rozpoznawanie obiektów też żaden kosmos. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznie nadrobi brakiem dekoncetracji, zmęczenia, doskonałym "wzrokiem" w nocy, zerowym czasem reakcji itd. 16 |
Data: Marzec 21 2017 00:00:49 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-20 o 22:15, Tomasz Pyra pisze: Z algorytmicznego punktu widzenia, kierowanie samochodem na drodze jest Niektórzy tak twierdzÄ…, ja uważam że proste jest trzymanie siÄ™ drogi czy pasa ruchu. Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i Ale odróżnienie ciÄ™żarówki od tła wydaje siÄ™ być nie opanowane do koĹ„ca. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznieI to wszystko na nic jak uzna ciÄ™żarówkÄ™ stojÄ…cÄ… w poprzek jako krajobraz. Mam wrażenie że z autonomicznymi pojazdami eksperymentować zaczÄ™li w poprzednim stuleciu. I okazało siÄ™ że nie jest to tak proste jak autopilot w samolocie na pustym niebie. Pozdrawiam 17 |
Data: Marzec 21 2017 00:41:09 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 21 Mar 2017 00:00:49 +0100, RadoslawF napisał(a): W dniu 2017-03-20 o 22:15, Tomasz Pyra pisze: Nigdy nic nie jest "opanowane do końca", hamulce w Twoim samochodzie również nie, a pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedz±c że Twoje życie wisi na kawałku gumowego wężyka. Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjno¶ć i tyle. Na dzi¶ należałoby przyj±ć że wystarczy żeby wypadki zdarzały się rzadziej niż powodwane przez ludzi, chociaż z punktu widzenia PR i marketingu musi być to dużo rzadziej i dlatego jeszcze takie pojazdy nie s± masowo wprowadzane na rynek. Bo to co dzi¶ się testuje, pewnie już mogłoby jeĽdzić i to pewnie statystycznie bezpieczniej niż ludzie. Natomiast producenci trochę się czaj±, bo niestety ten pierwszy który to wprowadzi na rynek zbierze ciężkie baty jak tylko kto¶ w takim wynalazku zginie, obojętnie z czyjej winy i w jakich okoliczno¶ciach - a prędzej czy póĽniej kto¶ tam zginie, nie ma się co oszukiwać. Prawdę mówi±c nawet nie musi zgin±ć - wystarczy że się robot zamota i nie będzie umiał wyjechać z parkingu i już w mediach "¶miechom nie będzie końca". Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu nikomu się nie spieszy do bycia pionierem. Natomiast wszyscy nad tym pracuj±, bo równie jasne jak to że dzi¶ nie opłaca się pchać się z tym na rynek jest to, że za 20 lat będzie to funkcjonalno¶ć pojazdu taka jak dzi¶ klimatyzacja albo automatyczna skrzynia biegów - może nadal nie w każdym samochodzie, ale brak tego w ofercie będzie poważnym mankamentem dla wielu klientów. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznieI to wszystko na nic jak uzna ciężarówkę stoj±c± w poprzek jako krajobraz. Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku dokonuje postęp porównywalny ze 50 latami rozwoju motoryzacji ;) I okazało się że nie jest to tak proste jak Mimo wszystko dużo bardziej niż bezpieczeństwa wynikaj±cego z błędów, obawiałbym się bezpieczeństwa pod k±tem nieuprawnionego wykorzystania. Flota pojazdów autonomicznych, zdalnie programowalnych, to będzie piękna rzecz dla wroga. Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i użyć ich do ataków na wybrane cele, albo chociaż do paraliżu transportu. I o ile dzi¶ robi się jakie¶ wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogo samochód autonomiczny ma wybrać do zabicia gdyby miał "wybierać", to warto by było raczej opracować skuteczne standardy przeciwdziałania takim atakom wroga na infrastrukturę samochodów autonomicznych. Bo chyba pod tym względem mało kto na to patrzy. 18 |
Data: Marzec 21 2017 03:12:38 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-21 o 00:41, Tomasz Pyra pisze: Z technicznego punktu widzenia takie rzeczy jak orientacja w przestrzeni i Raczej "życie" zderzaka w moim aucie. Tak naprawdÄ™ istotna jest pewna akceptowalna awaryjnoć i tyle. BłÄ…d "kierowcy" nie jest awariÄ…. Na dziĹ› należałoby przyjąć że wystarczy żeby wypadki zdarzały siÄ™ rzadziej Za dwadzieĹ›cia lat to raczej bÄ™dziemy rowerami jeĽdzić niż samochodami. Pseudo ochrona Ĺ›rodowiska wszak najważniejsza. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznieI to wszystko na nic jak uzna ciÄ™żarówkÄ™ stojÄ…cÄ… w poprzek jako krajobraz. Już nie. PostÄ™p w komputerach skoĹ„czył siÄ™ kiedy weszli w procesy wielojÄ…drowe. Bo marketingowo procesor z czterema jÄ…drami jest cztery razy szybszy od takiego z jednym. Ale tylko marketingowo. I okazało siÄ™ że nie jest to tak proste jak ProĹ›ciej bÄ™dzie unieruchomić i nie dojada na czas. A skoro zabraknie tam człowieka to zatrzymasz taki pojazd kładÄ…c na drodze kilka pustych tekturowych opakowaĹ„. I o ile dziĹ› robi siÄ™ jakieĹ› wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogoNa razie wszyscy patrzÄ… jak ułatwić przejÄ™cie samochodu przez osobÄ™ nieuprawnionÄ…. Taka moda. Pozdrawiam 19 |
Data: Marzec 21 2017 10:02:43 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 21 Mar 2017 03:12:38 +0100, RadoslawF napisał(a): pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedz±c że Twoje życie Nie je¶li się nie zatrzymasz na czerwonym w wjedziesz pod nadjeżdżaj±cego z boku. Tak naprawdę istotna jest pewna akceptowalna awaryjno¶ć i tyle. W samochodzie autonomicznym jest. Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu Jako¶ się nie boję Temat że za 20 lat tylko rowerami jest cały czas znany i aktualny - od jaki¶ 100 lat ;) Ci±gle się ma "za 20 lat ropa skończyć" i póki co jako¶ się nie kończy. Tyle że dzi¶ faktycznie napęd spalinowy zaczyna tracić ostatnie zalety przed napędem elektrycznym. Pamiętaj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku Mhm :) BTW to co mylisz z tym co nie rozumiesz jak działa nazywa się "rdzeń". Istotnie być może w zastosowaniach typu Word+Internet Explorer nie zauważysz zalet posiadania wielordzeniowego procesora - zwłaszcza że wraz z postępem w procesorach ro¶nie postęp w marnowaniu mocy obliczeniowej przez jeden z systemów operacyjnych z którego pewnie korzystasz. St±d takie powiedzonko że komputery coraz szybsze, ale uruchamiaj± się coraz dłużej ;) Ale je¶li mowa o zastosowaniach czysto obliczeniowych, czyli m.in. o samochodach autnomicznych to tu już te kwestie maj± się zupełnie inaczej. W każdym razie warto pamiętać że plotki o tym jakoby "już wszystko zostało wynalezione" s± zazwyczaj znacznie przesadzone ;) Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i Wła¶nie dlatego wróg może chcieć zaprogramować te pojazdy po swojemu. I niekoniecznie musi to robić przełamuj±c zabezpieczenia elektroniczne, a może np. umie¶cić agentów tam gdzie się je legalnie programuje, albo zrobić tam desant. I o ile dzi¶ robi się jakie¶ wydumane i raczej bezsensowne rozkminy kogoNa razie wszyscy patrz± jak ułatwić przejęcie samochodu przez osobę No moda i oczekiwanie rynku na to żeby nie trzeba było kluczyka z kieszeni wyci±gać Producentom łatwiej samochody diagnozować i serwisować maj±c zdalny dostęp do samochodu, natomiast mizeria implementacji powoduje że staje się to podatne na atak ze strony złych, ale m±drzejszych którzy buduj± urz±dzenia do przejmowania kontroli. I dokładnie te przykłady pokazuj± że branża sama nie narzuci sobie rozwi±zań maj±cych na celu zabezpieczenie elektroniki struj±cej przed penetracj±. Bo oni to projektuj± nie tak żeby było dobrze, a żeby nie oni byli winni. W przypadku wrogego przejęcia samochodu czy kradzieży, winny nie jest producent samochodu, a "wróg", więc oni formalnie s± czy¶ci. Natomiast liczę nadal że rynek to zweryfikuje nagła¶niaj±c takie przypadki i samemu testuj±c takiego możliwo¶ci. A ludzie zagłosuj± portfelem nie kupuj±c aut które każdy może otworzyć albo zdalnie wył±czyć w nich hamulce. Póki co ciężko głosować portfelem, bo problemy dotycz± wszystkich. 20 |
Data: Marzec 21 2017 11:27:12 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-21 o 10:02, Tomasz Pyra pisze: pewnie nie panikujesz za każdym razem wiedzÄ…c że Twoje życie Przy 50km/h ? bo tyle obowiÄ…zuje w mieĹ›cie. Tak naprawdÄ™ istotna jest pewna akceptowalna awaryjnoć i tyle. Nie koniecznie. JeĹ›li ten błÄ…d nie wynika z awarii a z niedoskonałoĹ›ci oprogramowania to jest błÄ™dem "kierowcy" a nie awariÄ…. Do tego jeszcze niegotowe na autnomiczne samochody prawo no i po prostu Jeszcze nie traci. Tylko eko oszołomy takÄ… wizjÄ™ propagujÄ…. PamiÄ™taj że mówisz o branży elektroniki-informatyki. Ta branża każdego roku Jak wprowadzali okreĹ›lało siÄ™ to również jako jÄ…dro. Istotnie być może w zastosowaniach typu Word+Internet Explorer nie Nie twierdzÄ™ że wszystko zostało wynalezione. Uruchomić nagle miliony pojazdów na atakowany terenie i A branża dba marketingowo żeby wszyscy uważali że tak musi być. Przykładem jest forsowanie mody na internet rzeczy. Natomiast liczÄ™ nadal że rynek to zweryfikuje nagłaĹ›niajÄ…c takie przypadkiNie zagłosujÄ…. Nie majÄ… lub lada moment nie bÄ™dÄ… mieli wyboru. No chyba że ktoĹ› majÄ…cy dzisiaj dwieĹ›cie czy trzysta tysiÄ™cy na samochód kupi Dacie na piećdziesiÄ…t tysiÄ™cy. Bo jeszcze nie ma kompa wpiÄ™tego w internet. Pozdrawiam 21 |
Data: Marzec 21 2017 23:43:02 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 21 Mar 2017 11:27:12 +0100, RadoslawF napisał(a): Raczej "życie" zderzaka w moim aucie. Tego który nadjedzie z boku niestety nie musi to wiele obchodzić. Zatrzymasz się 2m za daleko i przy odrobinie pecha z boku nadjedzie co¶ dowolnie szybko i dowolnie ciężkiego. A zdarza się to, jak uszkodzeniu ulegnie byle który z gumowych wężyków zwisaj±cych gdzie¶ przy kołach. Ale na tyle rzadko, że nikt rozs±dny nie panikuje że "co¶ z tymi niedopracowanymi hamulcami trzeba zrobić". Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wieloj±drowe. Czyli że "j±dro mózgu elektronowego"? Bo oni to projektuj± nie tak żeby było dobrze, a żeby nie oni byli winni. No nie wydaje się to być najm±drzejsze. Tyle że telewizory w IoT nas nie pozabijaj±, gorzej wła¶nie z samochodami. Póki co ciężko głosować portfelem, bo problemy dotycz± wszystkich.Nie zagłosuj±. Nie maj± lub lada moment nie będ± mieli wyboru. Nie mam nawet na my¶li powrotu do samochodów które nie s± podł±czone do sieci, ale o to żeby kto¶ zadbał o zabezpieczenie tego. Bo to że da się kra¶ć samochody uruchamiane "bez kluczka" prostym urz±dzeniem, to nie jest konieczna cena któr± trzeba płacić za wygodę, a bezmy¶lno¶ć poł±czona z lenistwem u projektuj±cych system. 22 |
Data: Marzec 22 2017 01:50:26 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-21 o 23:43, Tomasz Pyra pisze: Raczej "życie" zderzaka w moim aucie. Dowolnie szybkie i dowolnie ciÄ™żkie to jednak przesada. A zdarza siÄ™ to, jak uszkodzeniu ulegnie byle który z gumowych wÄ™żyków W samochodzie naszpikowanym elektronikÄ… z uszkodzonym wÄ™żykiem płynu hamulcowego nie pojedziesz. PostÄ™p w komputerach skoĹ„czył siÄ™ kiedy weszli w procesy wielojÄ…drowe. Nie. JÄ…dro procesora. Bo oni to projektujÄ… nie tak żeby było dobrze, a żeby nie oni byli winni. Skoro planujesz zginąć z powodu pÄ™kniÄ™tego wÄ™żyka z płynem hamulcowym to powinieneĹ› gardłować za samochodami nowoczesnymi gdzie komputer ostrzeże kierowcÄ™ że nie ma tego płynu a w ostatecznoĹ›ci zatrzyma mu maszynÄ™. Póki co ciÄ™żko głosować portfelem, bo problemy dotyczÄ… wszystkich.Nie zagłosujÄ…. Nie majÄ… lub lada moment nie bÄ™dÄ… mieli wyboru. Bez sensu takie podejĹ›cie. Najpierw robisz dziurÄ™ w Ĺ›cianie a potem chcesz aby zabezpieczyli jÄ… oknem lub drzwiami. Bezpieczniej bez tej dziury. Bo to że da siÄ™ krać samochody uruchamiane "bez kluczka" prostymZ tym siÄ™ zgadzam, ale projektanci nowych maszyn jeszcze nie. Pozdrawiam 23 |
Data: Marzec 22 2017 10:29:06 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 22 Mar 2017 01:50:26 +0100, RadoslawF napisał(a): Tego który nadjedzie z boku niestety nie musi to wiele obchodzić. Wystarczaj±co szybkie i ciężkie żeby powiedzieć że życie każdego wisi na gumowym wężyku ;) W samochodzie naszpikowanym elektronik± z uszkodzonym wężykiem No wła¶nie póki co one takie naszpikowane że powie Ci że się żarówka w pod¶wietleniu tablicy przepaliła, ale przewodów hamulcowych akurat nie sprawdzi. Kolejna sprawa że te wężyki to one raczej pękaj± wła¶nie w trakcie hamowania, a jeszcze czę¶ciej w trakcie awaryjnego, więc informacja o tym nawet gdyby była, to spóĽniona. Postęp w komputerach skończył się kiedy weszli w procesy wieloj±drowe. To jaki¶ tłumacz z niezł± fantazj± musiał być. Pewnie mu się z j±drem ziemi pomyliło. No w każdym razie to co ma procesor jest to "rdzeń" (core). "J±dro" (kernel) w informatyce ma system operacyjny i oznacza co¶ zupełnie innego. I również nie jest prawd± jakoby od ilu¶nastu lat w dziedzinie elektroniki, wył±cznie marketingowcy oszukiwali Cię na temat ilo¶ci rdzeni procesora ;) Nie mam nawet na my¶li powrotu do samochodów które nie s± podł±czone do Id±c tym tropem można by zauważyć, że w ogóle samochody jako takie s± niebezpieczne i że bezpieczniej by było bez. IoT niesie za sob± nowe możliwo¶ci i funkcjonalno¶ci - tyle że należy po prostu robić to dobrze, a nie Ľle. Bankowo¶ć elektroczna potrafił± odrobić lekcję i obecnie zapewnia przyzwoity poziom bezpieczeństwa i IoT też pewnie pójdzie t± drog± bo się ludzie zdenerwuj± jak się będ± masowo dziać złe rzeczy. Bo to że da się kra¶ć samochody uruchamiane "bez kluczka" prostymZ tym się zgadzam, ale projektanci nowych maszyn jeszcze nie. Cała nadzieja w rynku afer. Kto¶ pokaże jak używaj±c aplikacji na smartfona rozbić zdalnie samochód s±siada, albo wywołać pożar w garażu i powinni się opamiętać. 24 |
Data: Marzec 22 2017 12:22:24 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-22 o 10:29, Tomasz Pyra pisze: Tego który nadjedzie z boku niestety nie musi to wiele obchodzić. NaprawdÄ™ przesadzasz. Ile znasz wypadków Ĺ›miertelnych spowodowanych pÄ™kniÄ™tym wÄ™żykiem ? W samochodzie naszpikowanym elektronikÄ… z uszkodzonym wÄ™żykiem Powie że sÄ… ubytki płynu hamulcowego. Kolejna sprawa że te wÄ™żyki to one raczej pÄ™kajÄ… właĹ›nie w trakcie I uważasz że w przeciÄ…gu ułamka sekundy spadnie ciĹ›nienie w układzie hamowania ? Porozmawiaj z kimĹ› zorientowanym. Jak coĹ› pÄ™knie w trakcie mocnego depniÄ™cia, ja trafiłem na uszczelkÄ™ tłoczka to poczujesz to dopiero przy kolejnym hamowaniu. A na to elektronika pomoże. PostÄ™p w komputerach skoĹ„czył siÄ™ kiedy weszli w procesy wielojÄ…drowe. To że nie spotkałeĹ› siÄ™ z takim nazewnictwem nie oznacza że nie było stosowane. A teorie że ktoĹ› pomylił sprzÄ™t z oprogramowaniem nie Ĺ›wiadczÄ… o tonie najlepiej. I również nie jest prawdÄ… jakoby od iluĹ›nastu lat w dziedzinie elektroniki, Nie twierdzÄ™ że mnie oszukiwali. Nie mam nawet na myĹ›li powrotu do samochodów które nie sÄ… podłÄ…czone do Ale miej wygodniej. IoT niesie za sobÄ… nowe możliwoĹ›ci i funkcjonalnoĹ›ci - tyle że należy po Dziura w Ĺ›cianie też. Dostajesz nowy widok, polepsza siÄ™ wentylacja. Bankowoć elektroczna potrafiłÄ… odrobić lekcjÄ™ i obecnie zapewnia Zapewnia, pomijajÄ…c wpadki co jakiĹ› czas. https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/polityka-komercja-i-niekompetencja-czyli-echa-ataku-na-polskie-banki/ https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/techniczna-analiza-scenariusza-przebiegu-ataku-na-polskie-banki/ CoĹ› nie bardzo w to wierzÄ™.Bo to że da siÄ™ krać samochody uruchamiane "bez kluczka" prostymZ tym siÄ™ zgadzam, ale projektanci nowych maszyn jeszcze nie. Sieci komputerowej nikt nie likwiduje mimo że w wielu przypadkach służy do popełniania przestÄ™pstw. Pozdrawiam 25 |
Data: Marzec 23 2017 00:50:08 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Wed, 22 Mar 2017 12:22:24 +0100, RadoslawF napisał(a): Wystarczaj±co szybkie i ciężkie żeby powiedzieć że życie każdego wisi na No wła¶nie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić wężyki takie jakie s± i przy nich nie kombinować. Nawet je¶li czasem się zdarzaj± wypadki. No wła¶nie póki co one takie naszpikowane że powie Ci że się żarówka w A to te "naszpikowane elektronik±" to masz na my¶li np. 125p z kontrolk± minimalnego poziomu płynu hamulcowego? Ale to wiesz, że kontrolka się zapali długo, długo po urwaniu wężyka? Zabezpiecza tylko przed przypadkiem jak kto¶ w nocy przyjdzie i przetnie wężyk i powolnymi ubytkami płynu na skutek wycieków, a nie pełnego rozszczelnienia. Kolejna sprawa że te wężyki to one raczej pękaj± wła¶nie w trakcie Oczywi¶cie że spadnie do zera - zgodnie z prawem Pascala spadnie natychmiast i to we wszystkich obwodach hamowania w chwili powstania przerwy w którymkolwiek miejscu układu. Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwo¶ć wci¶nięcia pedału dużo głębiej niż normalnie i gdzie¶ przed podłog± możesz liczyć na wymagane chyba 30% skuteczno¶ci hamowania z jednego obwodu działaj±cego na dwa koła po przek±tnej. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo. Jak co¶ pęknie w trakcie mocnego depnięcia, ja trafiłem na uszczelkę Uszczelka tłoczka to zupełnie inna bajka i jej awaria nie spowoduje nagłej utraty ci¶nienia, jedynie wyciek, raczej do¶ć powolny. Utratę ci¶nienia to by¶ miał jakby¶ wypchn±ł cały tłoczek z cylinderka. A na to elektronika pomoże. Jedyny zapasowy układ który może jakkolwiek sterować hamulcami w przypadku braku ci¶nienia w układzie hydraulicznym to hamulec awaryjny, tzw. ręczny. Ale jego nie uruchamia elektronika, a kierowca - chociaż w nowych autach na pr±d, ale jednak manualnie. No w każdym razie to co ma procesor jest to "rdzeń" (core). Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na "procesor wieloj±drowy" i dwa na "wieloj±drowy procesor". I również nie jest prawd± jakoby od ilu¶nastu lat w dziedzinie elektroniki, No pisałe¶ że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły się procesory wielordzeniowe, nie ma postępu w dziedzinie komputerów ;) Do tego "wieloj±drowo¶ć" i ja wtedy tylko nie¶miało przypominam, że ja np. o balecie nie staram się dyskutować, zwłaszcza z tancerzami :) Id±c tym tropem można by zauważyć, że w ogóle samochody jako takie s± No czyli zupełnie jak bez IoT, czy internetu w ogóle - wszystko się da, ale mniej wygodnie. IoT niesie za sob± nowe możliwo¶ci i funkcjonalno¶ci - tyle że należy po To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma. Ja tam w zasadzie mógłbym się z Tob± zgodzić, bo mi też to do szczę¶cia nie wydaje się być potrzebne, ale jednak ludzie używaj± i się ciesz±. Nie masz czasem wrażenia że za młodu trawa była zieleńsza, jabłka smaczniejsze, a teraz tylko wszystko ta elektronika oszukana i w ogóle człowieka w krzyżu łupie od tych wszystkich komputerów we wszystkim? Bankowo¶ć elektroczna potrafił± odrobić lekcję i obecnie zapewnia Oczywi¶cie, zawsze będ± "napady na bank" takie czy inne - chodzi o to żeby nie były łatwie i nagminne, a z tych co się zdarzyły wyci±gać wnioski na przyszło¶ć. Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeństwa dla użytkownika indywidualnego zapewniany przez bankowo¶ć internetow±, niż poziom bezpieczeństwa samochodu z systemem bez kluczyka. Cała nadzieja w rynku afer.Co¶ nie bardzo w to wierzę. Ale póki co t± sieci± nie można Ci zrobić krzywdy przy niewielkim nakładzie sił i ¶rodków. Zło¶liwy s±siad tak łatwo nie ukradnie Twoich pieniędzy przez sieć, ani nie podsłucha Twojego ruchu sieciowego nawet jak używasz WiFi, pod warunkiem że w miarę poprawnie to masz skonfugirowane, co nie jest trudne. A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje się że stoi otworem praktycznie dla każdego kto chce. 26 |
Data: Marzec 23 2017 13:55:10 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-23 o 00:50, Tomasz Pyra pisze: WystarczajÄ…co szybkie i ciÄ™żkie żeby powiedzieć że życie każdego wisi na A zdarzajÄ… siÄ™ wypadki Ĺ›miertelne z powodu pÄ™kniÄ™cia ? Bo nie znam i dlatego dopytuje. No właĹ›nie póki co one takie naszpikowane że powie Ci że siÄ™ żarówka w Nie mam na myĹ›li takiego. Ale wymieniony zabytek miał dwa układy, wiÄ™c nawet jak z jednego płyn wybył to drugi pozwolił na zwolnienie. A kolejny niezależny czyli rÄ™czny pozwolił stanąć. Kolejna sprawa że te wÄ™żyki to one raczej pÄ™kajÄ… właĹ›nie w trakcie Czyli jednak. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo. Słabo owszem, krzywo nie, przynajmniej jeĹ›li masz te hamulce wyregulowane. Jak coĹ› pÄ™knie w trakcie mocnego depniÄ™cia, ja trafiłem na uszczelkÄ™ Nie miałem na myĹ›li zahamowanie przez elektronikÄ™ a informacjÄ™ że układ hamulcowy jest niesprawny lub wymaga uzupełnienia. Jak kierowca to oleje przestaje to być wyłÄ…czna winÄ… braku płynu. No w każdym razie to co ma procesor jest to "rdzeĹ„" (core). Czyli przyznajesz ze jednak było stosowane. To teraz przeproĹ› i po sprawie. I również nie jest prawdÄ… jakoby od iluĹ›nastu lat w dziedzinie elektroniki, Bo takiego jak kiedyĹ› kiedy przyrost mocy był odczuwalny dla wszystkich nie ma. IdÄ…c tym tropem można by zauważyć, że w ogóle samochody jako takie sÄ… Znowu przeginasz. Tylko patrzeć kiedy zaproponujesz likwidacje okien. Ewentualnie napisz co dla ciebie robi IoT i dlaczego tego brak bÄ™dzie nie wygodny ? Może faktycznie coĹ› przegapiłem ? IoT niesie za sobÄ… nowe możliwoĹ›ci i funkcjonalnoĹ›ci - tyle że należy po WidzÄ™ zastosowania. Tyle że na dzieĹ„ dzisiejszy dla wiÄ™kszoĹ›ci sÄ… warte tyle co podana jako przykład dziura w Ĺ›cianie. Bankowoć elektroczna potrafiłÄ… odrobić lekcjÄ™ i obecnie zapewnia Kiedy naprawdÄ™ jest niższy niż taki tradycyjny gdzie musisz przyjć osobiĹ›cie, wylegitymować siÄ™ i złożyć dyspozycjÄ™. Cała nadzieja w rynku afer.CoĹ› nie bardzo w to wierzÄ™. Kradzieże nie sÄ… łatwe. Faktem jest że ktoĹ› z wiedzÄ… może mnie okrać nie oznacza że bÄ™dzie to każdy sÄ…siad. A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje siÄ™ że stoi otworemNie dla każdego, jakÄ…Ĺ› wiedze trzeba posiadać i urzÄ…dzenie które może nie być tanie. Tylko siÄ™ pogubiłem, jesteĹ› za "nowoczesnoĹ›ciÄ…" czy przeciw ? Pozdrawiam 27 |
Data: Marzec 24 2017 00:47:33 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Thu, 23 Mar 2017 13:55:10 +0100, RadoslawF napisał(a): No wła¶nie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić Próba statystyczna jest na tyle duża że na pewno się zdarzaj±. Pewnie nie na tyle często żeby robić i np. hamulce czterobwodowe, ale też nie na tyle rzadko żeby rezygnować z dwóch niezależnych obwodów hydraulicznych. Ja tam np. byłem raz całkiem blisko. Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, więc zostaje jeszcze możliwo¶ć wci¶nięcia No to sobie kiedy¶ tak zahamuj, to zobaczysz :) Tylko przygotuj sobie jakie¶ długie lotnisko na tak± naukę. Wykręć odpowietrznik dowolnego koła, rozpędĽ się w okolice najwyższej prędko¶ci jakie rozwijasz i zahamuj. Uczucie ¶rednio fajne, zwłaszcza jak się to stanie nagle i niespodziewanie w trakcie hamowania. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo. Bardzo krzywo, bo hamuje tylko jedno przednie koło. Nawet przy niewielkim promieniu zataczania przednich kół, jaki jest w obecnych samochodach, kierownicę trzeba mocno trzymać, samochód hamuje bardzo słabo i silnie ¶ci±ga. W cięższych pojazdach, żeby o połowę zmniejszyć ten efekt, przednie hamulce posiadaj± dwutłoczkowe zaciski (oba po jednej stronie tarczy) i doprowadzone do nich oba obwody hydrauliczne. Ale takie rozwi±zanie ma tyle zalet co i wad. Nie miałem na my¶li zahamowanie przez elektronikę a informację że Masz błędn± wiedzę na temat działania takiego układu. Kontrolka hamulców (czerwony wykrzyknik w kółku w nawiasach) zapali się dopiero gdy poziom płynu hamulcowego spadnie poniżej minimalnego. Na to, nawet przy przerwaniu obwodu hydraulicznego, potrzeba do¶ć sporo czasu, bo płyn ucieka po kropelce, bo jest lepki, a wycieka przez milimetrowego przekroju przewód o długo¶ci kilku metrów pod wpływem grawitacji. Dopiero naci¶nięcie hamulca powoduje że pedał wpadnie do ziemi, a płyn zostanie wypchnięty w większej ilo¶ci dziur± zamiast trafić do hamulców. Kilka-kilkana¶cie naci¶nięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo płynu żeby zapaliła się lampka. Tak więc ta lampka z grubsza zabezpiecza Cię tylko przed mysz± która przyjdzie w nocy i przegryzie wężyk - wtedy do rana płyn ucieknie i lampka się zapali. Jak wężyk pęknie w czasie jazdy to raczej nic Cię nie ostrzeże. Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na Raczej że trzy osoby w historii internetu popełniły tak± pomyłkę jak Ty. Zreszt± jakby¶ tego nie nazywał. Twierdzenie że wielordzeniowa architektura nic nie wnosi, to trochę tak jakby, rzutuj±c to na motoryzację, twierdzić że w motoryzacji też nic się nie zmieniło od przed wojny. No pisałe¶ że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły się procesory Przyrost mocy obecnie jest taki (wła¶nie dzięki tym wielordzeniowym procesorom, również w architekturze SIMD), że dopiero obecne procesory pozwalaj± dokononywać tak pracochłonnych obliczeń jak analiza obrazu w czasie rzeczywistym. I wła¶nie dzięki temu można konstruować pojazdy autonomiczne - wcze¶niej nie było dostępnej potrzebnej mocy obliczeniowej. No czyli zupełnie jak bez IoT, czy internetu w ogóle - wszystko się da, ale No taki sztandarowy produkt IoT który mogłe¶ przegapić to np. smartfony. Bardziej motoryzacyjnie - nawigację samochodow± która zna aktualn± sytuację drogow± dzięki m±dremu obrobieniu masowych danych pochodz±cych od innych użytkowników systemu. To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma. Widzę zastosowania. Tyle że na dzień dzisiejszy dla większo¶ci s± No jako¶ na tyle istotna ilo¶ć ludzi płaci za te wynalazki własnymi pieniędzmi, że widocznie opłaca się je rozwijać. Prywatnie można mieć rozmaite zdanie na temat np. pojazdów autonomicznych, zwłaszcza jak się lubi prowadzić auto. Ale prawda jest taka, że obecna szajba koncernów w tym temacie bierze się z tego, że kto nie dopracuje na czas tej funkcjonalno¶ci ten zniknie z rynku masowego. Kto nie idzie do przodu ten się cofa, 40 lat temu też były fajne samochody, wielu uważa że nawet fajniejsze niż dzi¶, a jednak jako¶ jako¶ nie ma dla nich masowego miejsca. Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeństwa dla użytkownika indywidualnego Pytanie czy na pewno łatwiej zgadn±ć Twoje hasło dostępowe, czy jednak zamotać pani± w okienku fałszywym dowodem osobistym? A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje się że stoi otworemNie dla każdego, jak±¶ wiedze trzeba posiadać i urz±dzenie które Np. $40 i otwierasz każde VW: https://www.documentcloud.org/documents/3010178-Volkswagen-amp-HiTag2-Keyless-Entry-System.html#document/p1 Tylko się pogubiłem, jeste¶ za "nowoczesno¶ci±" czy przeciw ? Nowoczesno¶ć jako taka nadchodzi nieprzerwanie od wieków i co by się nie wydawało, to dyskusja z tym zjawiskiem zawsze będzie postaw± chłopa ze wsi, co to protestował przeciw elektryfikacji wsi, bo mu krowy zaczn± dawać skwa¶niałe mleko, a kury przstan± się nie¶ć. 28 |
Data: Marzec 24 2017 02:17:55 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-24 o 00:47, Tomasz Pyra pisze: No właĹ›nie w tym rzecz - jest ich pewnie na tyle mało, że można zostawić Całkiem blisko nie udowadnia że takie przypadki wystÄ™pujÄ…. Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, wiÄ™c zostaje jeszcze możliwoć wciĹ›niÄ™cia Co ty nie powiesz. KiedyĹ› wracałem po ciemku tylko z rÄ™cznym. I nie było to po lotnisku. A rÄ™czny był najgorszego typu z możliwych, zaciskał taĹ›mÄ™ na specjalnej wypukłoĹ›ci wału napÄ™dowego. Wykręć odpowietrznik dowolnego koła, rozpÄ™dĽ siÄ™ w okolice najwyższej Zrób to sam i opisz ile metrów potrzebowałeĹ› do zatrzymania. BÄ™dziesz zdziwiony że tak mało. Co i tak nie odda efekty pÄ™kniÄ™cia i ciekniÄ™cia przez przewód hamulcowy. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo. W jakim aucie tak jest ? W ciÄ™ższych pojazdach, żeby o połowÄ™ zmniejszyć ten efekt, przednie hamulce Ale masz Ĺ›wiadomoć że płyn najpierw skoĹ„czy siÄ™ w zbiorniczku wyrównawczym a dopiero potem w pompie ? Dopiero naciĹ›niÄ™cie hamulca powoduje że pedał wpadnie do ziemi, a płyn o nie bÄ™dzie taka wielka dziura jak myĹ›lisz. BÄ™dzie ciekło a nie lało siÄ™. Kilka-kilkanaĹ›cie naciĹ›nięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo płynu Ostrzeże. Tak szeroko było stosowane, że aż Google znalazło jeden przykład na A tutaj już siÄ™ oĹ›mieszasz. ZresztÄ… jakbyĹ› tego nie nazywał. ZwiÄ™kszył siÄ™ stopieĹ„ sprÄ™żania, benzyniaki dostały wtryski i pogrzebali silnik Wankla. Plus te parÄ™ drobiazgów zepsutych z powodu ochrony Ĺ›rodowiska. Ale dalej silniki pracujÄ… na etylinÄ™ i ropÄ™ a nie na wodór czy wrÄ™cz reaktor atomowy. No pisałeĹ› że że od wielu lat od kiedy na rynku pojawiły siÄ™ procesory Ale to interesuje raczej służby i policjÄ™ a nie użytkowników w domach. I właĹ›nie dziÄ™ki temu można konstruować pojazdy autonomiczne - wczeĹ›niej A fakt że smartfony zastÄ…piły PDA zauważyłem. Nawet używam smartfona a przestałem używać PDA. Tyle że funkcjÄ™ Ĺ›ledzÄ…ce mam wyłÄ…czone wiÄ™c nie mieszał bym tego teledonu wĹ›ród IoT. Bardziej motoryzacyjnie - nawigacjÄ™ samochodowÄ… która zna aktualnÄ… sytuacjÄ™ Jak ostatnio sprawdzałem to informacje o korkach działały Ľle. Już działajÄ… dobrze ? Na czym ? To że nie widzisz zastosowania dla IoT, nie znaczy że ich nie ma. A jakaĹ› istotna czÄ™ć płaci własnymi pieniÄ™dzmi za papierosy, alkohol i narkotyki że warto by zwiÄ™kszyć krajowÄ… produkcjÄ™ tych jakże ważnych dla części specjałów. Prywatnie można mieć rozmaite zdanie na temat np. pojazdów autonomicznych, Przepisy ekologiczne ich zakazały. Zauważ ile wyższy jest poziom bezpieczeĹ„stwa dla użytkownika indywidualnego Na pewno w okienku nie zmotasz. :-)A póki co samochód z systemem bez kluczyka okazuje siÄ™ że stoi otworemNie dla każdego, jakÄ…Ĺ› wiedze trzeba posiadać i urzÄ…dzenie które 29 |
Data: Marzec 24 2017 19:09:39 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: J.F. | Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomoĹ›ci grup A zdarzajÄ… siÄ™ wypadki Ĺ›miertelne z powodu pÄ™kniÄ™cia ?Próba statystyczna jest na tyle duża że na pewno siÄ™ zdarzajÄ…. No to sobie kiedyĹ› tak zahamuj, to zobaczysz :)Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, wiÄ™c zostaje jeszcze możliwoć wciĹ›niÄ™ciaCzyli jednak. Co ty nie powiesz. KiedyĹ› wracałem po ciemku tylko z rÄ™cznym. Ale wiedziales ze nie masz hamulcow, jechales wolno i z reka na recznym. Pojedz kiedys 150 i obudz sie bez hamulcow. Reczny jest slaby, a w tych dwuobwodowych jakos dziwnie gleboko pedal wpada. Co prawda to przy odpowietrzeniu - jak mi kiedys wezyk pekl czy hamulce sie zagotowaly, to jakos resztki hamowania byly i dalo sie zatrzymac, ale szczesliwie bylo miejsce i predkosc tez byla mniejsza. wiec jakies smiertelne wypadki na pewno byly - ale raczej w znikomej ilosci. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.Słabo owszem, krzywo nie, przynajmniej jeĹ›li masz te hamulce wyregulowane. W jakim aucie tak jest ? Tej krzywosci to tez sobie nie przypominam. Ale Tomasz rajdowo jezdzi :-) Nie miałem na myĹ›li zahamowanie przez elektronikÄ™ a informacjÄ™ żeMasz błÄ™dnÄ… wiedzÄ™ na temat działania takiego układu. Ale masz Ĺ›wiadomoć że płyn najpierw skoĹ„czy siÄ™ w zbiorniczku wyrównawczym a dopiero potem w pompie ? Ale cisnienia w ukladzie nie bedzie od razu. Wiec jedziesz z urwanym przewodem, plyn jest, a hamowania nie ma. Po czym sie okaze, ze dwuobwodowa pompa dziwnie gleboko daje sie wcisnac i nie bardzo wiadomo na czym pedal sie opiera .. Dopiero naciĹ›niÄ™cie hamulca powoduje że pedał wpadnie do ziemi, a płyn o nie bÄ™dzie taka wielka dziura jak myĹ›lisz. BÄ™dzie ciekło a nie lało siÄ™. Bez cisnienia. Jak wcisniesz pedal to trysnie. Kilka-kilkanaĹ›cie naciĹ›nięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo płynu Ostrzeże. Po pewnym czasie. A pieszy moze sie pojawic wczesniej. ZresztÄ… jakbyĹ› tego nie nazywał. ZwiÄ™kszył siÄ™ stopieĹ„ sprÄ™żania, benzyniaki dostały wtryski i pogrzebali Na etyline to juz od dawna nie pracuja. Na bezolowiowa bezyne. J. 30 |
Data: Marzec 24 2017 23:24:52 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: RadoslawF | W dniu 2017-03-24 o 19:09, J.F. pisze: No to sobie kiedyĹ› tak zahamuj, to zobaczysz :) Nie mam w okolicy autostrady a po rodzinnym mieĹ›cie jednÄ… trzeciÄ… tego co proponujesz. wiec jakies smiertelne wypadki na pewno byly - ale raczej w znikomej Spowodowanych pÄ™kniÄ™ciem przewodu nie znam. Uwierz - słabo to wtedy hamuje i bardzo krzywo.Słabo owszem, krzywo nie, przynajmniej jeĹ›li masz te hamulce Pisze i rozumuje też rajdowo. Nie miałem na myĹ›li zahamowanie przez elektronikÄ™ a informacjÄ™ żeMasz błÄ™dnÄ… wiedzÄ™ na temat działania takiego układu. Nie dyskutujemy o urwanym przewodzie tylko o pÄ™kniÄ™tym. A różnica bÄ™dzie spora. Po czym sie okaze, ze dwuobwodowa pompa dziwnie gleboko daje sie wcisnac Ale nie całÄ… Ĺ›rednica przewodu jak usiłujecie mi wmówić a tylko Ĺ›rednicÄ… pÄ™kniÄ™cia. Kilka-kilkanaĹ›cie naciĹ›nięć hamulca dopiero wypompuje na tyle dużo płynu Kto pierwszy może siÄ™ pojawić ? Znajdziesz ołowiowÄ…, wlejesz i popracujÄ….ZresztÄ… jakbyĹ› tego nie nazywał. Pozdrawiam 31 |
Data: Marzec 24 2017 23:37:04 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 24 Mar 2017 19:09:39 +0100, J.F. napisał(a): kierownicę trzeba mocno trzymać, samochód hamuje bardzo słabo i A jakie auto? Bo kiedy¶ obwody były osiowo, a teraz s± po przek±tnej. 32 |
Data: Marzec 24 2017 08:38:53 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: Shrek | W dniu 23.03.2017 o 00:50, Tomasz Pyra pisze: Naprawdę przesadzasz. Pytanie ile wypadków było spowodowanych wężkiem, a napisali że "niedostosowaniem prędko¶ci". Kiedy¶ czytałem, ze sworznie w zawiasach pękaj± przy małych prędko¶ciach, bo wtedy ponoić bardziej obci±żone, a drugi obóz mówił, że jak pękaj± przy dużych to nikt nie dojdzie czemu w krajobraz pojechał;) Shrek 33 |
Data: Marzec 21 2017 09:11:47 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: miumiu | Natomiast producenci trochę się czaj±, bo niestety ten pierwszy który to No i ciekawe kto mialby bulic odszkodowanie w takiej sytuacji. Wlasciciel samochodu, czy producent samochodu? 34 |
Data: Marzec 21 2017 09:41:19 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 21 Mar 2017 09:11:47 +0100, miumiu napisał(a): Natomiast producenci trochę się czaj±, bo niestety ten pierwszy który to Pewnie tak jak obecnie - cywilna odpowiedzialno¶ć spadnie na wła¶ciciela pojazdu (czyli ubezpieczyciela), a ewentualna karna na indywidualnych winnych zaniedbania (czyli w tym wypadku pewnie na nikogo, je¶li faktycznie będ± to wypadki, a nie morderstwa). 35 |
Data: Marzec 21 2017 10:10:46 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: J.F. | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Poprawnego w 100% rozpoznawania drogi i obiektow na niej. A dlaczego miałoby to być w 100% poprawne? Z algorytmicznego punktu widzenia, kierowanie samochodem na drodze jest Raczysz zartowac. Rozpoznawanie obiektow na obrazku z kamery to jest inna galaktyka a nie kosmos. A algorytmy do tego to tez inna galaktyka. A jak ma jeszcze rozpoznawac w kazdych warunkach, we dnie, w nocy, na asfalcie, na sniegu ... i nie pomylic dziury w drodze z czlowiekiem, widoczku na naczepie z krajobrazem. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei statystycznie No chyba, ze mu sie odsmiecanie pamieci wlaczy, aktualizacja przyjdzie itp :-) J. 36 |
Data: Marzec 22 2017 00:08:00 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 21 Mar 2017 10:10:46 +0100, J.F. napisał(a): Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci grup Wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane. Taki podstawowy, do¶ć prosty, ale daj±cy całkiem dobre wyniki algorytm analizy obrazu: Dwie kamery daj±ce obraz stereoskopowy i analiza klatki obecnej i poprzedniej - czyli w sumie cztery obrazy. Na wszystkich czterech obrazach identyfikuje się wiele (dziesi±tki-setki tysięcy) charakterystycznych punktów (dowolnych), które algorytm odnajduje we wszystkich czterech obrazach. Dla każdego z takich punktów można obliczyć trójwymiarowy wektor pozycji i prędko¶ci w przestrzeni (bardzo mniej-więcej). Następnie grupuj±c punkty charakterystyczne pod względem podobnej pozycji i prędko¶ci one grupuj± się w punkty należ±ce do konkretnych obiektów na analizowanej scenie, na ich podstawie można okre¶lić pozycję, prędko¶ć i zarys tych obiektów. Dodatkowo okre¶la się odometrię własnego pojazdu. Błędnie przyporz±dkowane punkty które w rzeczywisto¶ci nie wskazuj± tego samego obiektu daj± wyniki daleko rozproszone i łatwo je wykryć i nie brać pod uwagę. W praktyce algorytm jest oczywi¶cie bardziej skomplikowany, np. żeby potrafił rozróżniać np. dwa bardzo podobne obiekty na scenie. Oczywi¶cie ma też swoje słabo¶ci (np. lustra na scenie). Obecnie dostępne komputery maj± moc obliczeniow± wystarczaj±c± do przeprowadzenia takiej analizy w czasie rzeczywistym w całkiem sporych rozdzielczo¶ciach. To gdzie zabraknie komputerowi "ludzkiego wyczucia", z kolei No wiadomo że wszystko można zrobić Ľle ;) 37 |
Data: Marzec 20 2017 22:33:14 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: spider | W dniu 2017-03-20 o 08:46, miumiu pisze: Poprawnego w 100% rozpoznawania drogi i obiektow na niej. Ja jestem ciekaw jak zachowa siÄ™ taki automat przy jeĽdzie na suwak :) i w przypadku gdy to jego trzeba wpuĹ›cić (i np nikt nie chce) i w przypadku gdy to on wpuszcza. Ĺ»eby nie skoĹ„czyło siÄ™ jak z robotem kolejkowym z "Alternatywy 4" :) 38 |
Data: Marzec 21 2017 08:47:21 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: Maciek | Ja jestem ciekaw jak zachowa się taki automat przy jeĽdzie na suwak :) ....albo inna prosta sprawa z życia a do oprogramowania skomplikowana. Załóżmy, miasto, 70tka, okres roztopów i głęboka wyrwa asfaltu zalana wod± a może otwarta studzienka? ;-) Dalej, kawałek suchy, potem koleina z wod±, no i trochę lodu... ;-) 39 |
Data: Marzec 14 2017 10:05:19 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: z | W dniu 2017-03-13 o 10:46, T. pisze: Grupa PSA jest pierwszym producentem, który uzyskał zezwolenie władzKto¶ tu podawał linka czy pisał że wypuszczenie na drogę autonomicznego z zaspanym zawodowym to masakra a co dopiero "Kowalski" :-) z 40 |
Data: Marzec 17 2017 22:27:36 | Temat: Re: Francuzi wypuszczaj± na drogi samochody autonomiczne z kierowc± :-) | Autor: ±ćęłń󶼿 | Ale w przypadku bl±dynek może się sprawdzić ;-) Kto¶ tu podawał linka czy pisał że wypuszczenie na drogę autonomicznego z zaspanym zawodowym to masakra a co dopiero "Kowalski" 41 |
Data: Marzec 17 2017 22:26:36 | Temat: Re: Francuzi wypuszczajÄ… na drogi samochody autonomiczne z kierowcÄ… :-) | Autor: ąćęłńóśźż | Nie bÄ™dzie jakiĹ› Elon protekcjonistycznie pluł Francuzom w żaby. Grupa PSA jest pierwszym producentem, który uzyskał zezwolenie władz francuskich |