G³adko sunąć po nierównoÅ›ciach
1 | Data: Maj 17 2011 14:07:02 |
Temat: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | |
Autor: Technolog | Lubiê sobie czasem pokombinowaæ o tym, czego w motoryzacji nie ma, a co 2 |
Data: Maj 17 2011 13:15:25 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog napisa³(a): Pomys³ dotyczy systemu niweluj±cego nierówno¶ci na drodze. Nie zieeeeeeew.... http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. 3 |
Data: Maj 17 2011 15:16:14 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: |
zieeeeeeew.... http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw -- fajowe. w jakim sensowny aucie mozna to dostac? oczywiscie staruchy.. Tego lexa z tym puszczali czy nie? ps usilnie staram sie nie myslec o cenach jesli takie badziewko sie zj_stosunekplciowy_ebie -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 4 |
Data: Maj 17 2011 15:34:38 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Konrad L | Juz to kiedys ogladalem i robi wrazenie, przsynajmniej na wybranych trasach testowych. 5 |
Data: Maj 17 2011 19:38:20 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Waldek Godel" napisa³ w Dnia Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog napisa³(a): Z tym ze tu jest pol systemu - elementy wykonawcze plus troche sterowania. podejrzewam ze jednak brakuje tego radaru/kamery wraz z odpowiednia sztuczna inteligencja i np "systemem zapobiegania urwania kola" :-) A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska dacia 1310 (czyli renault 12). J. 6 |
Data: Maj 17 2011 22:56:21 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Maciek | Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisa³(a): A w sumie wcale nie trzeba do tego Bose - wystarczy stara rumunska A mozesz rozwinac? -- Maciek 7 |
Data: Maj 18 2011 01:21:15 | Temat: Re: G³adko sun¹æ po nierównoœciach | Autor: J.F. | On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200, Maciek wrote: Dnia Tue, 17 May 2011 19:38:20 +0200, J.F. napisa³(a): A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na "miekko", i spokojnie mozna sie z takimi torami przeszkod mierzyc. Tylko na zakretach opony tra o nadkola :-) J. 8 |
Data: Maj 17 2011 23:28:57 | Temat: Re: G³adko sun¹æ po nierównoœciach | Autor: Micha³ | J.F. napisa³(a): On Tue, 17 May 2011 22:56:21 +0200, Maciek wrote: yyy???????????? to TAKI Z£OM BY£ ¯E HEJ !!!!!! mia³em okazje jechaæ (jako pasa¿er), by³o to baaardzo dawno temu ale to naprawdê niemi³osierny syf by³. -Taki z³om wychodz±cy z fabryki lepiej to ju¿ buja³ nawet o zgrozo chrystler sebring 2006 !!! (jedno z gorszych aut jakim jecha³em jako nowe, dacia te¿ wtedy by³a "nowa") nie skrêca³, ale z daci± tego nie da siê równaæ pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 9 |
Data: Maj 18 2011 06:47:45 | Temat: Re: G³adko sun¹æ po nierównoœciach | Autor: Maciek | Dnia Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F. napisa³(a): A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na Ciekawe masz porownania :) Proponuje zamiast tego rumunskiego zlomu przejechac sie kiedys PORZADNYM, komfortowym autem - np. Citroenem XM, CX Prestige albo zabytkowym DS-em. O Dacii mozna powiedzic wiele, ale nie ze byla wygodna... -- Maciek 10 |
Data: Maj 18 2011 07:11:42 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierównoœciach | Autor: Robert RÄ™dziak | On Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F A co tu rozwijac - zwykle zawieszenie, ale doskonale zestrojone na No to prawie jak BOSE... r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Maj 18 2011 15:04:10 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Robert Rêdziak" napisa³ w On Wed, 18 May 2011 01:21:15 +0200, J.F Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, to ze srodka nawet nie odczujesz ile sie przechyla. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury. J. 12 |
Data: Maj 18 2011 15:06:47 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Robert RÄ™dziak | On Wed, 18 May 2011 15:04:10 +0200, J.F. Jedna roznica, dopoki Bose nie ustawi auta odwrotnie i to solidnie, Oczywi¶cie, tylko BOSE nie powoduje choroby morskiej i pozwala na szybkie pokonywanie zakrêtów czy nierówno¶ci. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury. Lektyka robi³a to jeszcze lepiej, tylko z napêdem dzi¶ s³abo. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 13 |
Data: Maj 18 2011 17:19:28 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Robert Rêdziak" napisa³ w On Wed, 18 May 2011 15:04:10 +0200, J.F. nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w przeciwna strone przechylac, to wtedy by jeszcze bardziej zmniejszalo. i pozwala na szybkie pokonywanie zakrêtów czy nierówno¶ci. No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie pokonywanie nierownosci i zakretow - szybkie na miare silnika ktory miala. Za to pieknie kompensowala wroclawskie dziury.Lektyka robi³a to jeszcze lepiej, tylko z napêdem dzi¶ s³abo. Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze oplacanych nosicieli :-) J. 14 |
Data: Maj 18 2011 17:31:19 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Maciek | Dnia Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. napisa³(a): No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie Powodowala za to inna chorobe - k*rwice :) Wiem, bo mialem Dacie. -- Maciek 15 |
Data: Maj 18 2011 15:38:50 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: Robert RÄ™dziak | On Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. nie "nie powoduje" tylko "zmniejsza tendencje". Musialoby w Jak dla mnie nie jest problemem, ¿e dzia³aj± na mnie du¿e przeci±¿enia. Dla mnie jest problemem, jak mi siê takie gówno zaczyna bujaæ na ka¿dej nierówno¶ci. Wtedy b³êdnik miewa do¶æ. No a dacia nie powodowala choroby morskiej i pozwalala na szybkie Ja, ja... Taki idea³, ¿e w R 12 Gordini musieli inaczej wystroiæ zawieszenie? Ponton zawsze pozostanie pontonem. Bêdzie siê buja³, na szybkich nierównych zakrêtach czy uskokach bêdzie siê gubi³. Taka jego natura. Hyundaie tak mia³y, nawet te nowsze nie wyzby³y siê do koñca tej przypad³o¶ci. Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze Op³acanych? Mia³bym p³aciæ mojej w³asno¶ci? Micha, izba, tunika, sculponea i miejsce przy lektyce ;> r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 16 |
Data: Maj 19 2011 14:19:08 | Temat: Re: G?adko sun?? po nierówno?ciach | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Robert Rêdziak" napisa³ w On Wed, 18 May 2011 17:19:28 +0200, J.F. A widzisz - chwale ja m.in. za to ze swietnie dobrali tlumienie amorow. Nie bylo zadnego bujania, w sensie - powrot do polozenia rownowagi bez zadnego przesterowania. Ponton zawsze pozostanie pontonem. Bêdzie siê buja³, na szybkich No nie, na uskokach to tylko slyszales jak kola telepaly :-) Lektyka to robila bardzo zle, chyba ze miales krzepkich i dobrze I myslisz ze bedzie im sie wtedy chcialo nosic lektyke na ugietych rekach, amortyzujac ruch ? No chyba ze dla przykladu zetniesz jedna zaloge po powrocie :-) J. 17 |
Data: Maj 17 2011 14:26:05 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: Pomys³ dotyczy systemu niweluj±cego nierówno¶ci na drodze. Nie To nie tak siê robi. Sygna³em odniesienia dla uk³adu regulacji powinien byæ akcelerometr, a elementem wykonawczym si³owniki zawieszenia. Uk³ad powinien zerowaæ przyspieszenie pionowe. Teoretycznie proste :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 18 |
Data: Maj 17 2011 14:45:40 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Tomasz Finke | W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Teoretycznie proste :) Teoretycznie bardzo trudne, bo wymaga przewidywania przysz³o¶ci. Dlatego bardzo przydatny by³by mechanizm wykrywania nierówno¶ci zanim dowie siê o niej ko³o. T. 19 |
Data: Maj 17 2011 15:07:47 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Maciek | Teoretycznie bardzo trudne, bo wymaga przewidywania przysz³o¶ci. Dlatego bardzo przydatny by³by mechanizm wykrywania nierówno¶ci ....mo¿e czujniki ultrad¼wiêkowe w przednim zderzaku? Ca³o¶æ by³aby trochê przed ko³em. Ciekawe czy mo¿liwe by by³o zrobienie charakterystyki nierówno¶ci ;-) 20 |
Data: Maj 17 2011 16:48:57 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Pawel "O'Pajak" | Powitanko, ...mo¿e czujniki ultrad¼wiêkowe w przednim zderzaku? Tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/Active_suspension pisza (jesli dobrze rozumiem), ze to mierzy ruch kola w pionie i dopiero wtedy reaguje. Zawsze mozna kilkutonowy zyroskop zamontowac i nie trzeba zadnej wyszukanej (elektro)mechaniki;-) Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mro¿ek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->: > pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<******* 21 |
Data: Maj 18 2011 15:13:19 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisa³ w Powitanko, Jest w tym jeden niuans - na niektore wyboje trzeba reagowac szybko nie zmieniajac wysokosci pojazdu, ale na wszelkich wjazdach i zjadach trzeba reagowac zmieniajac wysokosc kabiny i dostosowujac do profilu drogi. Czyli trzeba patrzec stosunkowo daleko w przyszlosc, i zauwazyc czy to chwilowa dziura/falda, czy poczatek dluzszego trendu. Zawsze mozna kilkutonowy zyroskop zamontowac i nie trzeba zadnej wyszukanej (elektro)mechaniki;-) Trzeba trzeba, bo sam zyroskop dziala specyficznie i nie tak jak sie laikom wydaje. Choc na same zakrety moze wystarczy .. br, wolalbym tym nie jezdzic :-). Poza tym on tylko przechyly zlikwiduje, wyboje zostana. J. 22 |
Data: Maj 18 2011 09:45:42 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-17 14:45, Tomasz Finke pisze: W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Powiedz to uk³adom stabilizacji, np. po³o¿enia lufy czo³gu. Zapewniam ciê, ¿e nie ma w nich radaru do wykrywania nierówno¶ci terenowych :) One dzia³aj± dok³adnie tak, jak opisa³em (w uproszczeniu). Pomocniczym wej¶ciem (poprawiaj±cym odporno¶æ uk³adu na szumy) bêdzie zapewne po³o¿enie zawieszenia. To wszystko jest teoretycznie proste i praktycznie wykonalne. Kwestia sformu³owania wymagañ dok³adno¶ciowych, i dobrania w³a¶ciwych elementów wykonawczych. Z punktu widzenia teorii sterowania to do¶æ banalny uk³ad, w sam raz na kolokwium dla studentów 2 roku automatyki :) Dlatego bardzo przydatny by³by mechanizm wykrywania nierówno¶ci No i co mia³by wtedy zrobiæ? Dopóki ko³o nie wjedzie w nierówno¶æ... NIC, prawda? :) Wiêc po co ma znaæ przysz³o¶æ? Ma znaæ stan chwilowy, i mieæ minimalne opó¼nienia. Niezale¿nie od tego czy wiesz o nierówno¶ci d³ugo przed, czy dopiero w momencie najechania, kluczowym jest aby reakcja podwozia zaczê³a siê równo z przeszkod±, i co gorsza, *dok³adnie j± odwzorowywa³a*. To jest w mniejszym stopniu problem czujników, bardziej szybko¶ci elementów wykonawczych (ograniczenia natury energetycznej). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 23 |
Data: Maj 18 2011 08:12:47 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciac=?ISO-8859-2??=Q?h | Autor: Massai | Tomasz Finke wrote: W dniu 2011-05-17 14:26, Jakub Witkowski pisze: Eee, wystarczy bardzo szybki czujnik ugiêcia opony. Ot, jaki¶ pasek zatopiony w boku opony. Ugiêcie opony jest pierwsze, zanim dojdzie do ruchu ca³ego ko³a. To w po³±czeniu ze "zwyk³ymi" amorami typu magneride (o zmiennej sile t³umenia) ju¿ da bardzo dobre efekty. Przewaga tego rozwi±zania bose (zawias oparty o elektromagnetyczne si³owniki) zasadza siê w tym ¿e ichni zawias SAM mo¿e wywo³ac ruch ko³a. Odpowiednio precyzyjnie zestrojony móg³by rzeczywi¶cie pozwalaæ na poruszanie siê samochodem bez opon, na go³ych felgach, oblanych tylko warstewk± gumy ¿eby wyciszyæ ;-) -- Pozdro Massai 24 |
Data: Maj 18 2011 11:47:55 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-05-18 10:12, Massai pisze: Przewaga tego rozwi±zania bose (zawias oparty o elektromagnetyczne Opona i ew. inne elastyczne elementy zawieszenia pe³ni± rolê filtru dolnoprzepustowego; bez niego wymagania na pasmo dla si³owników i szybko¶æ ca³ego uk³adu regulacji sta³yby siê wrêcz kosmiczne :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 25 |
Data: Maj 18 2011 10:18:01 | Temat: Re: Gladko sunac po nierownosciach | Autor: Massai | Jakub Witkowski wrote: W dniu 2011-05-18 10:12, Massai pisze: Gadanie, mój dziadek mia³ wóz na ¿elaznych ko³ach i je¼dzi³ ;-) -- Pozdro Massai 26 |
Data: Maj 18 2011 12:39:47 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Albercik | W dniu 18.05.2011 10:12, Massai pisze: Odpowiednio precyzyjnie zestrojony móg³by rzeczywi¶cie pozwalaæ Obecnie stosuje siê w±¿ ogrodowy nawiniêty na felgê. :P 27 |
Data: Maj 17 2011 15:57:56 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Micha³ | Technolog napisa³(a): Lubiê sobie czasem pokombinowaæ o tym, czego w motoryzacji nie ma, a co Po pierwsze s± auta w których s³abo czuæ dziury bez systemów :) Z 8 lat ju¿ BOSE robi takie zawieszenie: http://en.wikipedia.org/wiki/Bose_Corporation#Automotive_suspension_system Powinno byæ dobre, s³uchawki z aktywnym wyciszeniem s± dobre, kto ma w aucie aktywne wyciszenie ? daje to du¿o ? Volva i sznurki itp... to te¿ tak z 10 czy 15 lat ma ca³y ten reserch, z 10 lat temu to mo¿na by³o kupiæ auta z radarami prawie ka¿dej marki. tak z 16 lat temu od kiedy wsadzili GPSy do aut to zaczêli kombinowaæ (na oko). pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Maj 17 2011 22:50:23 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: megrims | W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: 29 |
Data: Maj 17 2011 22:38:32 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Micha³ | megrims napisa³(a): W dniu 2011-05-17 14:07, Technolog pisze: A VW Phaeton W12 lub V8 wersja hydro nie skaka³ ? nie wiem czy dobrze pamiêtam, ale mia³ ze 3 radary (model 2001..2006) jak wykrywa³ bardzo szybkie co¶ co na 100% uderzy "skaka³" (tz szybko podnosi³ na maksa, od strony kolizji). Bentley Continental te¿ powinien mieæ ? pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Maj 17 2011 22:57:59 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Micha³ | Co powiecie? Kiedy¶ ABS by³ systemem stosowanym w autach luksusowych. Mo¿e Musicie to zobaczyæ!!: http://www.youtube.com/watch?v=Lyf4rfT7bHU wszystkie jaja jakie tu by³y omawiane BOSE zrobi³ to na serio i dzia³a -t³umi tak ¿e ¿aden phaeton,a8,safrane,c6,xm,thesis,sclass tego nie zrobi ! -elektronicznie sterowane bardzo szybkie zawieszenie -skacze bardziej ni¿ vw phaeton (serio 2 tonowe auto skacze) -trzyma siê drogi ¿e HEJ s class 1998+ z ABC móg³ siê tak odchylaæ na zakrêtach (w przeciwn± stronê) by³o to gdzie¶ w opcjach kompa ? lub xantia 2 ? czy "wyklikaæ" siê to da³o? ja chce tego 20letniego LS400 z tym zawieszeniem !!!! ;) pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 31 |
Data: Maj 17 2011 23:23:52 | Temat: Re: G³adko sun±æ po nierówno¶ciach | Autor: Micha³ | =?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= napisa³(a): > Co powiecie? Kiedy¶ ABS by³ systemem stosowanym w autach luksusowych. Mo¿e aaa by³o :) -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Maj 18 2011 07:10:20 | Temat: Re: G³adko sunąć po nierównoÅ›ciach | Autor: Robert RÄ™dziak | On Tue, 17 May 2011 14:07:02 +0200, Technolog Czas wiêc podsun±æ ¶wiatowym koncernom kolejny pomys³ ;) (przymru¿enie oka Kup sobie tak± ksi±¿kê: http://www.swistak.pl/a3586145,ELEKTRONIKA-W-TECHNICE-MOTORYZACYJNEJ.html Zanim pope³nisz jaki¶ ,,wynalazek'', bêdziesz móg³ sprawdziæ, czy kto¶ ju¿ o tym nie my¶la³ jakie¶ 20-30 lat temu. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |