Grupy dyskusyjne   »   GS500E rury teleskopów, różnice w rocz nikach

GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocz nikach



1 Data: Kwiecien 28 2010 23:24:31
Temat: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocznikach
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl 

Witam !
Wczoraj wysz³a przedziwna rzecz. W maszynie kolegi - Suzuki GS500E
1997 w¿ery na rurze teleskopu wziê³y górê nad uszczelniaczem. Zamówi³
now± rurê do z Alledrogo - takie ³adne w niebieskich kartonach ;).
Przystêpujemy do monta¿u. Wszystkie elementy ³adnie siê spasowa³y,
pier¶cienie ¶lizgowe, uszczelniacze osadzone, bebechy na miejscu, czas
zakrêcaæ górne korki. I tu zaskoczenie.
W oryginalnej rurze gwint jest naciêty oko³o 8mm poni¿ej górnej
krawêdzi rury. Nowe rury maj± gwint o tej samej d³ugo¶ci lecz naciêty
od samej góry. Powoduje to, ¿e korek nie wkrêca siê dostatecznie
g³êboko a oring nie uszczelnia teleskopu.
Sprawdzone: korki z regulacj± napiêcia sprê¿yny i bez (kolega ma bez)
maj± taki sam profil. Rury cechowane na GS 500 E 92-99.
Móg³by jeszcze kto¶ podaæ takie dane jak: poziom oleju i min. d³ugo¶æ
sprê¿yn - tak dla pewno¶ci czy mam prawid³owe dane, nr VIN:
GM51B14XXXX (nie mogê tego dopasowaæ do danych z Haynesa).

Pozdrawiam,
Rafik aka DeLeTe + K1100 - je¼dzi, bo czerwone ;)



2 Data: Kwiecien 29 2010 11:13:46
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocz nikach
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-04-29 08:24, Rafik -  pisze:

W oryginalnej rurze gwint jest naciÄ™ty oko³o 8mm poni¿ej górnej
krawÄ™dzi rury. Nowe rury majÄ… gwint o tej samej d³ugoÅ›ci lecz naciÄ™ty
od samej góry. Powoduje to, ¿e korek nie wkrÄ™ca siÄ™ dostatecznie
g³Ä™boko a oring nie uszczelnia teleskopu.
Sprawdzone: korki z regulacjÄ… napiÄ™cia sprÄ™¿yny i bez (kolega ma bez)
majÄ… taki sam profil. Rury cechowane na GS 500 E 92-99.

Znaczy kupiles jakies chinskie gowno. Oryginalne rury zawsze maja wybieg przed gwintem. I niewazne do jakiego rocznika.
BTW. Niedawno kumpel kupil aftermarketowe nowki sztuki rury. Nie kosztowaly malo. Okazalo sie ze sa pokryte chromem ozdobnym a nie technicznym i na dodatek jedna rura nie trzymala srednicy przez co, nawet na nowych simmeringach, puszczala olej. Chrom juz podczas montazu zostal dosyc mocno podrapany.

Kupione uzywane rury (byly za dlugie ale od czego tokarka CNC :) ) pracuja idealnie. Kosztowaly 20% tych niby-nowych.
Tak wiec zanim ktos sie polasi na nowki rury za 400 pln od sztuki niech najpierw sprobuje zalozyc zdrowe uzywki. Ja dotychczas z tymi po 400 mialem same problemy, rowniez w japoncach.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

3 Data: Kwiecien 29 2010 11:16:26
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocznikach
Autor: AZ 

On 2010-04-29, Kuczu  wrote:


Kupione uzywane rury (byly za dlugie ale od czego tokarka CNC :) )
pracuja idealnie. Kosztowaly 20% tych niby-nowych.
Tak wiec zanim ktos sie polasi na nowki rury za 400 pln od sztuki niech
najpierw sprobuje zalozyc zdrowe uzywki. Ja dotychczas z tymi po 400
mialem same problemy, rowniez w japoncach.

A masz jakies doswiadczenia z rurami robionymi przez Tecrol?

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Kwiecien 29 2010 13:02:06
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocz nikach
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-04-29 13:16, AZ pisze:

A masz jakies doswiadczenia z rurami robionymi przez Tecrol?

Sprzedawanymi przez Tecrol. To sa jakiegos wloskiego (chyba) producenta. Pasowac pasuja ale z jakoscia chromu to bym nie przesadzal. Ja jednak wole oryginalne uzywki, nawet prostowane w Tecrolu, niz aftermaketowy badziew.

BTW. Ostatnio pytalem w specjalistycznej firmie o polozenie na oryginaly nowego chromu technicznego, ze szlifowaniem przed i po. Cena porownywalna z aftermarketami :)
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

5 Data: Kwiecien 30 2010 06:30:12
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocznikach
Autor: Tytus 

Siemka
***"Kuczu"
 Tak wiec zanim ktos sie polasi na nowki rury za 400 pln od sztuki niech

najpierw sprobuje zalozyc zdrowe uzywki. Ja dotychczas z tymi po 400 mialem same problemy, rowniez w japoncach.

Racja ale niestety allegro.pl dawca wielu czesci jest rowniez najwiekszym smietnikiem w okolicy. I ja i wielu innych sie przekonalem ze co poniektorzy wynosza smieci do smietnika/na zlom a inni towar tego samego sortu sprzedaja na allegro.
Koles w swej naiwnosci pare dni temu kupil wg zapewnien cut-mniut zawas do nowego GS i kiedy mi powiedzial ile zaplacil to padlem ze smiechu...
Owszem dostal zwrot  - po miesiacu pomniejszony o koszt dwoch wysylek (70 pln). Rowniez uzywana tarcza prawie brand noje sztuka ktora mialem szanse pomierzyc (bicie od disclocka ok 1mm) stoi znow na aukcji - choc trzeba przyznac ze w moim przypadku gosc sie zachowal - zwrocil wszystko.
BTW mamy we firmnie sprzet do prostowania lag w GS :)

--
         Tytus
¿ó³ta motorynka

6 Data: Kwiecien 30 2010 07:44:57
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocz nikach
Autor: Kuczu 

W dniu 2010-04-30 06:30, Tytus pisze:

Racja ale niestety allegro.pl dawca wielu czesci jest rowniez
najwiekszym smietnikiem w okolicy.

Tyle ze ja w zyciu bym nie kupil rur uzywanych na Allegro :)


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

7 Data: Kwiecien 29 2010 18:35:54
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocznikach
Autor: Jasio 

U¿ytkownik "Rafik -   napisa³ w wiadomo¶ci

W oryginalnej rurze gwint jest naciêty oko³o 8mm poni¿ej górnej
krawêdzi rury. Nowe rury maj± gwint o tej samej d³ugo¶ci lecz naciêty
od samej góry. Powoduje to, ¿e korek nie wkrêca siê dostatecznie
g³êboko a oring nie uszczelnia teleskopu.
Sprawdzone: korki z regulacj± napiêcia sprê¿yny i bez (kolega ma bez)
maj± taki sam profil. Rury cechowane na GS 500 E 92-99.
Móg³by jeszcze kto¶ podaæ takie dane jak: poziom oleju i min. d³ugo¶æ
sprê¿yn - tak dla pewno¶ci czy mam prawid³owe dane, nr VIN:
GM51B14XXXX (nie mogê tego dopasowaæ do danych z Haynesa).

Dobra, zostawi³em wszystko, bo nie widzê jakie masz pytanie.
Na moje oko z³e rury kupi³e¶. Wiêc teraz, masz kilka wyj¶æ - spróbowaæ oddaæ te [powodzenia na allegro] i kupiæ w³a¶ciwe, przed³u¿yæ gwint, albo wyraziæ siê jasno - które to rury no¶ne s± cechowane na 92-99.

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/33/Year/1992/ModelID/6968/Model/GS500E/GroupID/299725/Group/FRONT_DAMPER

Tu pomocny jak zawsze kolega Ron.
382cm^3 oleju na lagê - za louis.de

A d³ugo¶ci sprê¿yny nie podaje Ci aby Haynes?


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

8 Data: Kwiecien 29 2010 13:56:11
Temat: Re: GS500E rury teleskopów, ró¿nice w rocznikach
Autor: Rafik - delete1@wytnij_to.o2.pl 

On 29 Kwi, 19:35, "Jasio"  wrote:

Dobra, zostawi³em wszystko, bo nie widzê jakie masz pytanie.
A dyskusja siê ca³kiem sensowna toczy...

albo wyraziæ siê jasno - które to rury no¶ne s± cechowane na 92-99.
Na przyk³ad takie: http://www.allegro.pl/item1011655542_rury_lagi_suzuki_gs_500_e.html
Odkry³em, ¿e nie zale¿nie od rocznika nr katalogowy rur jest taki
sam.

382cm^3 oleju na lagê - za louis.de
Rzecz w tym, ¿e Haynes podaje dane dla maszyn o nr vin wg. schematu
GM51Axxxxxx + sufiks okre¶laj±cy model, a co za tym idzie typ
zawieszenia. Oba typy wymienione w serwisówce maj± ró¿ne: objêto¶æ
oleju, poziom i d³ugo¶æ sprê¿yn. Jak widaæ za³±czony przyk³ad nie
bardzo wpada w dane z Haynesa, wiêc pozostaj± mi domys³y.

Do puki nie wyja¶ni siê kwestia zwrotu, zak³adamy scenariusz
poprawienia rury na tokarce.

Pozdrawiam,
Rafik aka DeLeTe + BMW K1100RS

Re: GS500E rury teleskopów, różnice w rocz nikach



Grupy dyskusyjne