GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
1 | Data: Sierpien 24 2013 17:05:39 |
Temat: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | |
Autor: Adam Wysocki | Cześć, 2 |
Data: Sierpien 24 2013 12:52:55 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: doktorski | W dniu sobota, 24 sierpnia 2013 19:05:39 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał: Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy na konektorze ECU? Bo czujnik moze byc OK tylko czy jego sygnal dolata do ECU... :) -- pzdr, dr 1000/525/400 3 |
Data: Sierpien 25 2013 10:25:00 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Adam Wysocki | doktorski wrote: A te wszystkie czujniki to sprawdzales gdzie? Na czujnikach czy Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką, oraz odpalałem moto wypinając pojedynczo czujniki. ECU wtedy zgłasza błąd czujnika i bierze zamiast niego domyślne, średnie wartości. ECU potrzebuje do pracy jedynie CKP, a do odpalenia dodatkowo CMP (można odpalić z CMP i odpiąć podczas pracy). -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 4 |
Data: Sierpien 25 2013 05:23:13 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: doktorski | W dniu niedziela, 25 sierpnia 2013 12:25:00 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał: Sprawdzałem na czujnikach wartości, czy są zgodne z serwisówką,Ale my nie mowimy tutaj o odpaleniu w ogole tylko o slabym odpalaniu. Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne cudawianki moga sie dziac z sygnalami podczas rozruchu, gdy rozrusznik obniza napiecie w instalacji. Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo na wszystkie wtryski jednoczesnie. Dopiero przy drugim obrocie zachowuje sekwencje. Mapy paliwa dla niskiego obciazenia dobierane sa wg IAP i RPM. Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP. Oczywiscie do sprawdzenia pozostaja tez rzeczy nie sprawdzone - luzy zaworowe i cisnienie paliwa. -- pzdr, dr 1000/525/400 5 |
Data: Sierpien 26 2013 19:22:38 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Adam Wysocki | doktorski wrote: Sprawdz wartosci sygnalow na ECU - drynda ma swoje lata i rozne Ale cuda się dzieją też jak już odpali. Podczas rozruchu (przy pierwszym obrocie walu) ECU podaje paliwo Priming, wiem. Sprawdz oscyloskopem co sie dzieje z sygnalem CKP. CKP na wolnych obrotach wygląda OK: http://24.media.tumblr.com/332d6fe0c9618eb5af98218fff5befb6/tumblr_ms5imbBhCc1ryi3j6o1_400.jpg Zastanawiam się tylko, dlaczego poziom jest tak mały. Serwisówka podaje peak voltage na ponad 3V, tylko nie jest podane, przy jakich obrotach. Ciekawe jest też, że dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jest dużo ponad (też wolne obroty)... http://24.media.tumblr.com/ad73ca7a86b1f6f08bd8dd27812dc630/tumblr_ms5j3xmego1ryi3j6o1_400.jpg Tak jakby w serwisówce pomylili CKP i CMP. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 6 |
Data: Sierpien 26 2013 14:13:09 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: doktorski | W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2013 21:22:38 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał: CKP na wolnych obrotach wyglďż˝da OK:OIDP napiecie na CKP rosnie w funkcji RPM wiec peak voltage dotyczy raczej najwyzszych obrotow. Ciekawe jest teďż˝, ďż˝e dla CMP podane jest ponad 0.7V, a u mnie to jestTu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym a ten wiekszy wprowadza zamieszanie? Ile masz kanalow w tym oscyloskopie? Jesli wiecej to poskladaj sobie rozne sygnaly ze soba (np. INJ1 do CKP czy CMP) i moze wylapiesz co jest nie teges. Tak jakby w serwisďż˝wce pomylili CKP i CMP.Malo prawdopodobne. Moze jednak CMP wariuje i ECU nie do konca wie jak podawac paliwo. -- pzdr, dr 1000/525/400 7 |
Data: Wrzesien 05 2013 07:14:53 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Adam Wysocki | doktorski wrote: Tu masz 2 piki. Czy przypadkiem ten mniejszy nie jest tym prawidlowym Usterka była prostsza. http://www.youtube.com/watch?v=HnahEa-RGRo Co doprowadziło do znalezienia tego: http://motogof.tumblr.com/image/59601503451 Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba zabiłem irydówki - mocno się zalały i teraz powyżej 10k strzela ogniem z wydechu (i ECU zgłasza błąd dwóch cewek). Wymienię świece na stare i spróbuję odratować te irydówki... Dzięki za pomoc! -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 8 |
Data: Marzec 24 2014 07:20:38 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Adam Wysocki | Adam Wysocki wrote: Pompa naprawiona, Hayka poskładana i jest prawie dobrze. Prawie, bo chyba Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało. Dla potomności: polaryzacja czujnika położenia wału MA znaczenie. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 9 |
Data: Marzec 24 2014 14:39:46 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Grzegorz Rogala | W dniu 24-03-2014 08:20, Adam Wysocki pisze: Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke? czy czujnik zamontowales 180 stopni? -- pozdr Rogal 990 Adv.R http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - 10 |
Data: Marzec 24 2014 14:49:06 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Adam Wysocki | Grzegorz Rogala wrote: Kur... od sierpnia/września z tym walczyłem, dopiero wczoraj się udało.Polaryzacja w sensie - wlozyles odwrotnie wtyczke? Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki. Nie pomyślałem, że skoro jeden jest zielony, a drugi niebieski, to może z jakiegoś powodu... Wtyczki nie da się odwrotnie włożyć (ale naprawiając wyciągnąłem z niej piny i włożyłem odwrotnie, to da się zrobić). -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 11 |
Data: Marzec 24 2014 17:42:24 | Temat: Re: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa | Autor: Grzegorz Rogala | W dniu 24-03-2014 15:49, Adam Wysocki pisze: Jak odlutowałem czujnik, to potem odwrotnie przylutowałem kabelki.Chyle czola, ze doszedles przyczyny - takie male wkurwiacze sa zdecydowanie MEGA wkurwiajace. -- pozdr Rogal 990 Adv.R http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: -- - |