Grupy dyskusyjne   »   Gdzie powinna być wyciągarka?

Gdzie powinna być wyciągarka?



1 Data: Luty 09 2016 13:20:06
Temat: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się czasem w trudnym terenie?
Odpowiedź wydaje się oczywista na pierwszy rzut oka, bo wszystkie samochody mają ją z przodu.
Czy na pewno?
Moim zdaniem jest to wpływ samochodów przygotowanych do rajdów typu off-road. Tam jest ona z przodu, bo celem zawodnika jest jechać do przodu za wszelka cenę.
Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś wjechał lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak mamy pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała z każdym metrem. Natomiast, nie wiemy,  jak daleko do przodu sięga błoto czy kopny piach, w którym ugrzęźliśmy.
Przykładowo, jednostki pływające ściąga się z mielizn zawsze w kierunku, z którego na mieliznę wpłynęły, bo wiadomo, że tam woda jest coraz głębsza.
Są jeszcze pojazdy wojskowe, ale tam działają one w grupie i wyciągarka z przodu jest zasadna, bo kolejny pojazd wyciąga do tyłu tego, który ugrzązł.

Podsumowując, wydaje mi się, że w samochodach użytkowych sprężarka powinna być raczej z tyłu a nie z przodu.

Mam racje czy się mylę?

Pozdrawiam
WW



2 Data: Luty 09 2016 13:34:07
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Agent0700 

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Witam


Podsumowując, wydaje mi się, że w samochodach użytkowych sprężarka
powinna być raczej z tyłu a nie z przodu.

Montuj wciągarkę z przodu a sprężarkę z tyłu :-)

A tak na poważnie to jak jeździsz to sam powinieneś wiedzieć w którą stronę Ci wygodniej.

Jacek

3 Data: Luty 09 2016 17:23:50
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-09 o 13:34, Agent0700 pisze:

 Montuj wciągarkę z przodu a sprężarkę z tyłu :-)

A tak na poważnie to jak jeździsz to sam powinieneś wiedzieć w którą
stronę Ci wygodniej.

Dopiero zaczynam i chciałem się poradzić doświadczonych kolegów.

WW

4 Data: Luty 09 2016 13:47:57
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Adam 

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
czasem w trudnym terenie?
Odpowiedź wydaje się oczywista na pierwszy rzut oka, bo wszystkie
samochody mają ją z przodu.

Chyba mało samochodów widziałeś.
Wyprawówki mają często dwie wyciągarki, zarówno z przodu jak i z tyłu:

http://mudmania4x4.com.pl/oferta2.html
http://mudmania4x4.com.pl/oferta6.html


Czy na pewno?
Moim zdaniem jest to wpływ samochodów przygotowanych do rajdów typu
off-road. Tam jest ona z przodu, bo celem zawodnika jest jechać do
przodu za wszelka cenę.

Nie myl samochodów przeprawowych z wyprawowymi czy rajdowymi.

Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś wjechał
lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak mamy
pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała z
każdym metrem. Natomiast, nie wiemy,  jak daleko do przodu sięga błoto
czy kopny piach, w którym ugrzęźliśmy.

Taaa, oczywiście.
Możesz do tyłu choćby w Trasie Transfogarskiej. Ale już głębiej w Rumunii czy jakiejś Bułgarii, to musiałbyś się cofać czasem kilkadziesiąt kilometrów, aby móc choćby zawrócić.

Poczytaj np. Romualda Koperskiego "Pojedynek z Syberią".

Przykładowo, jednostki pływające ściąga się z mielizn zawsze w kierunku,
z którego na mieliznę wpłynęły, bo wiadomo, że tam woda jest coraz głębsza.
Są jeszcze pojazdy wojskowe, ale tam działają one w grupie i wyciągarka
z przodu jest zasadna, bo kolejny pojazd wyciąga do tyłu tego, który
ugrzązł.

Podsumowując, wydaje mi się, że w samochodach użytkowych sprężarka
powinna być raczej z tyłu a nie z przodu.

A takie np. Pajero II ma dwie sprężarki :)
Drugą do siłownika blokady tylnego mostu.

Sprężarkę dajesz tam, gdzie jest miejsce, i gdzie masz dojście do snorkela.


Mam racje czy się mylę?


Pojedź na jakiś zlot 4x4. Popatrz, popytaj - tam są ludzie, którzy potrafią cię zagadać "na śmierć" ;)
W pozytywnym sensie.


--
Pozdrawiam.

Adam

5 Data: Luty 09 2016 17:22:48
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-09 o 13:47, Adam pisze:


Chyba mało samochodów widziałeś.
Wyprawówki mają często dwie wyciągarki, zarówno z przodu jak i z tyłu:


W takim wypadku dyskusja jest akademicka.

http://mudmania4x4.com.pl/oferta2.html
http://mudmania4x4.com.pl/oferta6.html


Znacznie częściej widzi się samochody z jedną wyciągarką z przodu, stąd pytanie.


Pozdrawiam
WW

6 Data: Luty 09 2016 14:05:37
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Mam racje czy się mylę?

Mylisz się.

Pojazdy przygotowane profesjonalnie do offroadu mają dwie wyciągarki.
Z przodu i z tyłu. A kierunek wyciągania nie zależy od kierunku
jazdy tylko od umiejscowienia punktów do których możesz się przypiąć.

Istnieje oczywiście jeszcze kotwica ale jej użytecznoć jest
mocno teoretyczna, mało kto o niej wie a jeszcze mniej z niej
korzysta.


Kolejna sprawa to wiele samochodów terenowych tak naprawdę jest
bulwarówkami. A wyciągarka o zawrotnym uciągu tony dwieście
(w pojeździe ważÄ…cym dwie tony) jest tylko i wyłÄ…cznie dekoracją.


Pozdrawiam

7 Data: Luty 09 2016 15:35:59
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Adam 

W dniu 2016-02-09 o 14:05, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Mam racje czy się mylę?

Mylisz się.

Pojazdy przygotowane profesjonalnie do offroadu mają dwie wyciągarki.
Z przodu i z tyłu. A kierunek wyciągania nie zależy od kierunku
jazdy tylko od umiejscowienia punktów do których możesz się przypiąć.

Istnieje oczywiście jeszcze kotwica ale jej użyteczność jest
mocno teoretyczna, mało kto o niej wie a jeszcze mniej z niej
korzysta.


Tylko w mocno sprzyjających warunkach.
Pożyczyłem kiedyś do testów kotwicę pasową, taką:
http://kotwicepasowe.pl/

ale przez rok czasu jakoś nie było okazji (a może chęci?) aby z niej skorzystać.



Kolejna sprawa to wiele samochodów terenowych tak naprawdę jest
bulwarówkami. A wyciągarka o zawrotnym uciągu tony dwieście
(w pojeździe ważącym dwie tony) jest tylko i wyłącznie dekoracją.


Jest w Zakopanem jeden facet. Ma GRY60. Raz na jakiś czas, w lecie, przy dobrej pogodzie rozrabia w wiadrze błoto z wodą, chlapie tym auto i przejeżdża przez miasto :P


--
Pozdrawiam.

Adam

8 Data: Luty 09 2016 17:32:27
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-09 o 15:35, Adam pisze:

Jest w Zakopanem jeden facet. Ma GRY60. Raz na jakiś czas, w lecie, przy
dobrej pogodzie rozrabia w wiadrze błoto z wodą, chlapie tym auto i
przejeżdża przez miasto :P



To się z Tobą zgadzam. Wyciągarki montowane dla lansu mogą być gdziekolwiek, bo i tak do niczego innego nie służą.
Mnie chodzi o prawdziwe wyciągarki, pozwalające wyciągnąć samochód z kłopotów i to nie na zawodach a w normalnym użytkowaniu.


Pozdrawiam
WW

9 Data: Luty 09 2016 23:29:37
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Adam 

W dniu 2016-02-09 o 17:32, WW pisze:

W dniu 2016-02-09 o 15:35, Adam pisze:

Jest w Zakopanem jeden facet. Ma GRY60. Raz na jakiś czas, w lecie, przy
dobrej pogodzie rozrabia w wiadrze błoto z wodą, chlapie tym auto i
przejeżdża przez miasto :P



To się z Tobą zgadzam. Wyciągarki montowane dla lansu mogą być
gdziekolwiek, bo i tak do niczego innego nie służą.
Mnie chodzi o prawdziwe wyciągarki, pozwalające wyciągnąć samochód z
kłopotów i to nie na zawodach a w normalnym użytkowaniu.


Do zawodów (ale jakich?) stosuje się "mechaniki".
W zwykłym użytkowaniu - czyli turystyki, wyprawówki, czasem w przeprawówkach stosuje się "elektryki".
Ponadto stosuje się liny stalowe lub syntetyki.
Każda ma swoje zalety i wady - i tyczy się to zarówno do wyciągarek, jak i lin.

Wyciągarka powinna mieć uciąg zdecydowanie większy (ok. 2,5x) od masy auta.

Jeszcze jedno:
Spotyka się auta z jedną wyciągarką i prowadnicami do przeciągnięcia liny do tyłu, aby ciągnąć się wstecz.


--
Pozdrawiam.

Adam

10 Data: Luty 09 2016 17:26:56
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-09 o 14:05, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Mam racje czy się mylę?

Mylisz się.

Pojazdy przygotowane profesjonalnie do offroadu mają dwie wyciągarki.
Z przodu i z tyłu. A kierunek wyciągania nie zależy od kierunku
jazdy tylko od umiejscowienia punktów do których możesz się przypiąć.

Istnieje oczywiście jeszcze kotwica ale jej użyteczność jest
mocno teoretyczna, mało kto o niej wie a jeszcze mniej z niej
korzysta.

Samochody do zawodów wykluczyłem, bo tu zastosowanie wyciągarki z przodu jest zasadne.


Kolejna sprawa to wiele samochodów terenowych tak naprawdę jest
bulwarówkami. A wyciągarka o zawrotnym uciągu tony dwieście
(w pojeździe ważącym dwie tony) jest tylko i wyłącznie dekoracją.

To się zgadzam.
Wyciągarka, jeśli ma spełnić swoje zadanie, powinna mieć uciąg przekraczający wagę samochodu. Swoja drogą ciekawe o ile?


Pozdrawiam
WW

11 Data: Luty 10 2016 01:09:03
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-09 o 17:26, WW pisze:

Kolejna sprawa to wiele samochodów terenowych tak naprawdę jest
bulwarówkami. A wyciągarka o zawrotnym uciągu tony dwieście
(w pojeździe ważÄ…cym dwie tony) jest tylko i wyłÄ…cznie dekoracją.

To się zgadzam.
Wyciągarka, jeśli ma spełnić swoje zadanie, powinna mieć uciąg
przekraczający wagę samochodu. Swoja drogą ciekawe o ile?

Minimum razy dwa.
Do tego dochodzi możliwoć stosowania bloczków. Ale jest
to możliwe jeśli punkt zaczepienia masz blisko wklejonego auta.

A praktyka pokazuje że i tak czasami trzeba się ratować wyciągarką
ręczną czyli tirforem. I jest to druga (zaraz po myciu) upierdliwoć
związana z offroadem.


Pozdrawiam

12 Data: Luty 09 2016 21:52:14
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Wiwo 


Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości

Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się czasem w trudnym terenie?
Odpowiedź wydaje się oczywista na pierwszy rzut oka, bo wszystkie samochody mają ją z przodu.
Czy na pewno?
Moim zdaniem jest to wpływ samochodów przygotowanych do rajdów typu off-road. Tam jest ona z przodu, bo celem zawodnika jest jechać do przodu za wszelka cenę.

Cywilnym samochodem nie ładujesz się w trudny teren, który ciągnie się kilkadziesiąt czy kilkaset metrów do przodu, bo nawet mając wyciągarkę - polegniesz. W zwykłym samochodzie wyciągarka służy do tego, żeby wyciągnąć się z koleiny, czy większej kałuży, ze świadomością, że dalej droga jest w miarę przejezdna. W przeciwnym wypadku szukasz innej drogi.
Wg Twojej teorii, cywilem wbijasz się do przodu ile się da, a jak już stanie, to podpinasz tylną wyciagarkę i wyciągasz się do tyłu. Uwierz mi, przy takim podejściu do tematu, ta wyciągarka i tak Ci nie pomoże. Miej przy sobie telefon i numer do rolnika z dobrym traktorem w pobliżu... ;-)


Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś wjechał lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak mamy pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała z każdym metrem. Natomiast, nie wiemy,  jak daleko do przodu sięga błoto czy kopny piach, w którym ugrzęźliśmy.

Jeśli nie wiemy, to nie wjeżdżamy. Nie cywilnym samochodem. Rozpoznanie bojem wcześniej czy później kończy się spektakularną porażką.


Mam racje czy się mylę?

Ktoś już Ci napisał, ale ja powtórzę. Podjedź na jakiś rajd, popatrz jak ludzie jeżdżą, popatrz jak samochody się zachowują po zakopaniu, popatrz jak kierowcy i piloci sobie z tym radzą, pogadaj z nimi i wtedy zrozumiesz jakie błędy popełniasz w swoich założeniach.

Wiwo

13 Data: Luty 09 2016 23:36:05
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Adam 

W dniu 2016-02-09 o 21:52, Wiwo pisze:


Użytkownik "WW"  napisał w wiadomości
(...)
Jednak w normalnym użyciu wydaje mi się, że jeśli samochód w coś
wjechał lub się zakopał, to rozsądniej jest wyciągać go do tyłu. Wszak
mamy pewność, że w tym kierunku możliwość jazdy będzie się polepszała
z każdym metrem. Natomiast, nie wiemy,  jak daleko do przodu sięga
błoto czy kopny piach, w którym ugrzęźliśmy.

Jeśli nie wiemy, to nie wjeżdżamy. Nie cywilnym samochodem. Rozpoznanie
bojem wcześniej czy później kończy się spektakularną porażką.


Mam racje czy się mylę?

Ktoś już Ci napisał, ale ja powtórzę. Podjedź na jakiś rajd, popatrz jak
ludzie jeżdżą, popatrz jak samochody się zachowują po zakopaniu, popatrz
jak kierowcy i piloci sobie z tym radzą, pogadaj z nimi i wtedy
zrozumiesz jakie błędy popełniasz w swoich założeniach.


Jeszcze są pewne sztuczki, pozwalające przejechać trudniejszy teren bez wyciągarki.
Przykładowo: dwa lub więcej pojazdów na sztywnym holu i każdy z zapiętymi trzema blokadami. Wystarczy, że jedno koło któregokolwiek samochodu ma skuteczny ciąg i potrafi wypchnąć/pociągnąć resztę zespołu.

--
Pozdrawiam.

Adam

14 Data: Luty 10 2016 01:11:54
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-09 o 23:36, Adam pisze:

Ktoś już Ci napisał, ale ja powtórzę. Podjedź na jakiś rajd, popatrz jak
ludzie jeżdżÄ…, popatrz jak samochody się zachowują po zakopaniu, popatrz
jak kierowcy i piloci sobie z tym radzą, pogadaj z nimi i wtedy
zrozumiesz jakie błÄ™dy popełniasz w swoich założeniach.


Jeszcze są pewne sztuczki, pozwalające przejechać trudniejszy teren bez
wyciągarki.
Przykładowo: dwa lub więcej pojazdów na sztywnym holu i każdy z
zapiętymi trzema blokadami. Wystarczy, że jedno koło któregokolwiek
samochodu ma skuteczny ciąg i potrafi wypchnąć/pociągnąć resztę zespołu.

Ludziom się koła zapasowego nie chce wozić a ty liczysz że
będą mieli sztywne hole i możliwoć ich wpięcia.  :-)

Jak są w kilku to ma kto wyciągnąć pierwszego wklejonego.
Przynajmniej do czasu urwania wszystkich kinetyków i zajechania
wszystkich wyciągarek. :-)


Pozdrawiam

15 Data: Luty 10 2016 01:32:53
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Wiwo 


Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości

Jeszcze są pewne sztuczki, pozwalające przejechać trudniejszy teren bez wyciągarki.
Przykładowo: dwa lub więcej pojazdów na sztywnym holu i każdy z zapiętymi trzema blokadami. Wystarczy, że jedno koło któregokolwiek samochodu ma skuteczny ciąg i potrafi wypchnąć/pociągnąć resztę zespołu.

Ale autor wątku nie pisze o oraniu pola, tylko montażu wyciągarki do cywilnego auta i możliwości ratunku za jej pomocą.

Jeśli już tak bardzo wchodzimy w szczegóły, to należałoby zaznaczyć, że doświadczony kierowca w odpowiednim aucie przejedzie tam, gdzie nowicjusz polegnie na pierwszych metrach z dwoma wyciągarkami.

Wszystkie te dywagacje nie mają jednak sensu bez ćwiczeń praktycznych. Nic tak nie uczy rozumu, jak kilkugodzinne wykopywanie się z błota... ;-)

Wiwo

16 Data: Luty 10 2016 10:10:28
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-10 o 01:32, Wiwo pisze:

Ale autor wątku nie pisze o oraniu pola, tylko montażu wyciągarki do
cywilnego auta i możliwości ratunku za jej pomocą.

Jeśli już tak bardzo wchodzimy w szczegóły, to należałoby zaznaczyć, że
doświadczony kierowca w odpowiednim aucie przejedzie tam, gdzie
nowicjusz polegnie na pierwszych metrach z dwoma wyciągarkami.

Wszystkie te dywagacje nie mają jednak sensu bez ćwiczeń praktycznych.
Nic tak nie uczy rozumu, jak kilkugodzinne wykopywanie się z błota... ;-)

Wiwo


Dość dawno temu, gdy pracowałem w energetyce, mieliśmy warsztat na Starze 66. Jak to w energetyce, dojazd do słupów linii średniego i wysokiego napięcia nie zawsze była łatwy. Samochód miał fabryczną wyciągarkę z przodu i w ramach popularnej wtedy akcji "pracowniczych wniosków racjonalizatorskich" miał drugą, zamontowaną z tyłu. O ile tą z tyłu używaliśmy kilka razy, to nigdy, a pracowałem na tym przez cztery lata, nie użyto wyciągarki z przodu. Jak się zakopaliśmy, to wyciągaliśmy się do tyłu i szukaliśmy innej drogi. Czasem wystarczyło kilka metrów w lewo, czy w prawo.
Ja wiem, że jazda takim wozem do roboty to nie off-road, ale mimo wszytko jest bliższa normalnemu użytkowaniu, niż jazda sportowa.
Stąd pytanie z początku tematu.

Co do ćwiczeń, to jak z łańcuchami, jak nie poćwiczysz na sucho, to w terenie du*a!

Dzięki wszystkim za cenne uwagi.

Pozdrawiam
WW

17 Data: Luty 12 2016 13:40:46
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: adam 

W dniu 2016-02-10 o 10:10, WW pisze:

W dniu 2016-02-10 o 01:32, Wiwo pisze:

O ile tą z
tyłu używaliśmy kilka razy, to nigdy, a pracowałem na tym przez cztery
lata, nie użyto wyciągarki z przodu.
Pozdrawiam
WW

Właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie;)

18 Data: Luty 18 2016 10:36:12
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-12 o 13:40, adam pisze:

W dniu 2016-02-10 o 10:10, WW pisze:
W dniu 2016-02-10 o 01:32, Wiwo pisze:

O ile tą z
tyłu używaliśmy kilka razy, to nigdy, a pracowałem na tym przez cztery
lata, nie użyto wyciągarki z przodu.
Pozdrawiam
WW

Właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie;)

Tak się tylko wydaje.
Jak wspomniałem, taka jazda ciężkim wozem warsztatowym może nie mieć odniesienia do typowych samochodów terenowych. Poza tym musi istnieć jakiś powód, że wszystkie te wozy są oferowane prawie wyłącznie ze sprężarką zamontowana tylko z przodu.
Dlatego odważyłem się zapytać o to doświadczonych posiadaczy terenowych samochodów.

Pozdrawiam
WW

19 Data: Luty 18 2016 10:57:12
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-12 o 13:40, adam pisze:

W dniu 2016-02-10 o 10:10, WW pisze:
W dniu 2016-02-10 o 01:32, Wiwo pisze:

O ile tą z
tyłu używaliśmy kilka razy, to nigdy, a pracowałem na tym przez cztery
lata, nie użyto wyciągarki z przodu.
Pozdrawiam
WW

Właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie;)


Tak się tylko wydaje.
Jak wspomniałem, taka jazda ciężkim wozem warsztatowym może nie mieć odniesienia do typowych samochodów terenowych. Poza tym musi istnieć jakiś powód, że wszystkie te wozy są oferowane prawie wyłącznie z wyciągarką zamontowana tylko z przodu.
Dlatego odważyłem się zapytać o to doświadczonych posiadaczy terenowych samochodów.

Pozdrawiam
WW

20 Data: Luty 10 2016 14:46:05
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Hinek 

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
czasem w trudnym terenie?

Jeśli naprawdę chcesz się czegoś dowiedzieć o offroadzie idź np. na
forum rajdy4x4 albo na jeep-orgu. Tam znajdziesz odpowiedzi na to i na inne pytania. Jeśli nie chcesz płacić frycowego - kieruj się tym czego się tam dowiesz. Poleganie na "wydaje mi się" kończy się wyrzuceniem pieniędzy...w błoto :)

--
Hinek

21 Data: Luty 10 2016 18:13:18
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Cavallino 

W dniu 10.02.2016 o 14:46, Hinek pisze:

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:
Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
czasem w trudnym terenie?

Jeśli naprawdę chcesz się czegoś dowiedzieć o offroadzie idź np. na
forum rajdy4x4 albo na jeep-orgu.

A tak BTW: gdzie można szukać jakichś informacji na temat lokalnych imprez 4x4?

Bo lokalne forum http://4x4wlkp.arnev.net/ zdechło zupełnie, a na ogólnopolskich terminarzach nie widać żadnych imprez w Wielkopolsce.
A nie wierzę że ich nie ma.

22 Data: Luty 11 2016 22:07:31
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Hinek 

W dniu 2016-02-10 o 18:13, Cavallino pisze:

W dniu 10.02.2016 o 14:46, Hinek pisze:
W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:
Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka w samochodzie poruszającym się
czasem w trudnym terenie?

Jeśli naprawdę chcesz się czegoś dowiedzieć o offroadzie idź np. na
forum rajdy4x4 albo na jeep-orgu.

A tak BTW: gdzie można szukać jakichś informacji na temat lokalnych
imprez 4x4?

Bo lokalne forum http://4x4wlkp.arnev.net/ zdechło zupełnie, a na
ogólnopolskich terminarzach nie widać żadnych imprez w Wielkopolsce.
A nie wierzę że ich nie ma.

Z tym jest ciężko. Na rajdach4x4 i jeep.org są subfora regionalne, ale są one zamknięte dla osób spoza środowiska. Generalnie działa poczta pantoflowa...W ogólnodostępnej części forów też znajdziesz informacje.
Imprezy organizować jest coraz trudniej. Natura 2000, ekolodzy itd..
Chcesz pojeździć - jedź na wschód :)


--
Hinek

23 Data: Luty 12 2016 13:50:48
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: adam 

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:

Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka
(...)
Pozdrawiam
WW

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html

24 Data: Luty 12 2016 20:50:00
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-12 o 13:50, adam pisze:

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka
(...)
Pozdrawiam
WW

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html

Gdyby to było dobre to oferent zamieścił by informację pod
jakie wyciągarki (uciąg) montują uchwyty.
A tak pojedziesz czy zadzwonisz i usłyszysz że tylko pod 1200
kg. I po temacie.


Pozdrawiam

25 Data: Luty 15 2016 17:49:06
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: adam 

W dniu 2016-02-12 o 20:50, RadoslawF pisze:

W dniu 2016-02-12 o 13:50, adam pisze:

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka
(...)
Pozdrawiam
WW

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html

Gdyby to było dobre to oferent zamieścił by informację pod
jakie wyciągarki (uciąg) montują uchwyty.
A tak pojedziesz czy zadzwonisz i usłyszysz że tylko pod 1200
kg. I po temacie.


Pozdrawiam

Akurat widziałem Wojtka w akcji, daje rade, na pewno nie jest to 1200 kg. Przekładał kilka razy, w sumie sprawnie idzie, tylko dźwigania trochę.

26 Data: Luty 17 2016 00:17:45
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-15 o 17:49, adam pisze:

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html

Gdyby to było dobre to oferent zamieścił by informację pod
jakie wyciągarki (uciąg) montują uchwyty.
A tak pojedziesz czy zadzwonisz i usłyszysz że tylko pod 1200
kg. I po temacie.

Akurat widziałem Wojtka w akcji, daje rade, na pewno nie jest to 1200
kg. Przekładał kilka razy, w sumie sprawnie idzie, tylko dźwigania trochę.
>
To że coś faktycznie działa nie oznacza ze jest warte polecenia.
Maluchem też dojedziesz do pracy ale szybciej, wygodniej i mniej
awaryjnie zrobisz to czymś innym.


Pozdrawiam

27 Data: Luty 18 2016 10:42:03
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: WW 

W dniu 2016-02-12 o 13:50, adam pisze:

W dniu 2016-02-09 o 13:20, WW pisze:
Witam

Mam pytanie do znawców tematu.
Gdzie powinna być zamontowana wyciągarka
(...)
Pozdrawiam
WW

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html


I to jest doskonała odpowiedz na moje pytanie.
Widząc to człowiek się zastanawia, dlaczego wcześniej na coś takiego nie wpadł!

Moim zdaniem doskonałe i spełniające wszystkie wymagania rozwiązanie.


Pozdrawiam
WW

28 Data: Luty 19 2016 13:58:43
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Hinek 


Użytkownik "WW"  napisał


A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html


I to jest doskonała odpowiedz na moje pytanie.
Widząc to człowiek się zastanawia, dlaczego wcześniej na coś takiego nie wpadł!


Moim zdaniem doskonałe i spełniające wszystkie wymagania rozwiązanie.


Napisałem Ci gdzie najlepiej zasięgnąć informacji...ale wolisz polegać na
swoim zdaniu. Faktycznie, najlepiej uczyć się na własnych błędach.
Ale co mi tam :>
Informuję, że wyciągarka  do leciutkiego auta powinna mieć uciąg
przynajmniej 8500 lbs. Taka wyciągarka z liną stalową waży trzydzieści parę
kilo plus dziesięć kilogramów płyta. To daje ponad 40 kilogramów do dźwigania
w błocie. Możesz ewentualnie zaoszczędzić parę kilo stosując linę syntetyczną...
Baw się dobrze :))

--
Hinek

29 Data: Luty 19 2016 14:09:14
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości grup Użytkownik "WW"  napisał

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html
Informuję, że wyciągarka  do leciutkiego auta powinna mieć uciąg
przynajmniej 8500 lbs.

4 tony ?
Co ty chcesz - auto pionowo w gore wciagac i to jeszcze z dwoma innymi ?

Taka wyciągarka z liną stalową waży trzydzieści parę
kilo plus dziesięć kilogramów płyta. To daje ponad 40 kilogramów do dźwigania
w błocie. Możesz ewentualnie zaoszczędzić parę kilo stosując linę syntetyczną...
Baw się dobrze :))

No, mozna zamontowac na pierwszy widok blota :-)

J.

30 Data: Luty 19 2016 14:33:00
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: yabba 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości grup Użytkownik "WW"  napisał
A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html
Informuję, że wyciągarka  do leciutkiego auta powinna mieć uciąg
przynajmniej 8500 lbs.

4 tony ?
Co ty chcesz - auto pionowo w gore wciagac i to jeszcze z dwoma innymi ?


Pług rolniczy waży 500 kg, a potrzeba ciągnika 50 KM, żeby go sensownie napędzać.

Jak samochód siedzi w błocie do klamek, to nie ciągnie się masy samochodu, tylko orze się błoto pługiem o powierzchni co najmniej 1 m2 i to prostopadłej do kierunku ruchu.


--
Pozdrawiam,

yabba

31 Data: Luty 19 2016 14:49:19
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2016-02-19 o 14:09, J.F. pisze:

A może taki patent?
http://www.polskioffroad.com/ART/przenosna_wyciagarka.html
Informuję, że wyciągarka  do leciutkiego auta powinna mieć uciąg
przynajmniej 8500 lbs.

4 tony ?
Co ty chcesz - auto pionowo w gore wciagac i to jeszcze z dwoma innymi ?

Jak już wkleisz auto w błoto to bywa że i 4 tony to za mało.
żeby je wyciągnąć.
Jak porozmawiasz z doświadczonymi offroadowcami to się
dowiesz że uciąg wyciągarki to minimum dwukrotna masa
pojazdu plus taśma z bloczkiem żeby ten uciąg zwiększyć
jeszcze dwukrotnie w sytuacji awaryjnej.
To ile waży twoje auto ?

Taka wyciągarka z liną stalową waży trzydzieści parę
kilo plus dziesięć kilogramów płyta. To daje ponad 40 kilogramów do
dźwigania
w błocie. Możesz ewentualnie zaoszczędzić parę kilo stosując linę
syntetyczną...
Baw się dobrze :))

No, mozna zamontowac na pierwszy widok blota :-)

I urwać na pierwszym zagłÄ™bieniu.  :-)


Pozdrawiam

32 Data: Luty 19 2016 15:06:05
Temat: Re: Gdzie powinna być wyciągarka?
Autor: Hinek 

Użytkownik "J.F."  napisał


4 tony ?
Co ty chcesz - auto pionowo w gore wciagac i to jeszcze z dwoma innymi

Absolutne minimum, to uciąg wyciągarki = 2x całkowity ciężar auta.
No niestety, błoto wciąga :)

--
Hinek

Re: Gdzie powinna być wyciągarka?



Grupy dyskusyjne