Gdzie ucieka prad ???
1 | Data: Grudzien 20 2006 23:08:30 |
Temat: Gdzie ucieka prad ??? | |
Autor: Norbert | Mam golfika III 1.9TDI wersja GT. 2 |
Data: Grudzien 20 2006 23:15:44 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Marble |
Ale jak postoi dwa tygodnie to mogiła. Ja mialem to samo w Astrze II. Przeczyscilem i dokrecilem klemy. Teraz jest wilgotno i jesli klemy sa nie dokrecone albo zasniedziale to wilgoc wdziera sie miedzy elektrody a klemy i nie laczy dostatecznie aby pociagnac wiekszy prad. Sprawdz najpierw to jesli nie pomoze to raczej aku do wymiany. 3 |
Data: Grudzien 20 2006 23:52:17 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Marble napisał(a): Użytkownik "Norbert" napisał w wiadomości Nie nie... u mnie to samo sie dzialo w lecie w upaly, poza tym auto garazowane w ciepelku wiec to odpada. Akumulator tez jest ok bo z poprzednim boshem ktorego mialem ale dalem ojcu do auta bylo identycznie i u ojca sprawowal sie idealnie. To raczej kwestia ze albo ten typ tak ma albo gdzies prad cos zabiera ale juz nie mam pomyslu...zadna lampka w aucie sie nie swieci itp... poprostu amba fatima... jest prad i po 2 tygodniach nie ma... 4 |
Data: Grudzien 21 2006 00:10:07 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: usb | Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku 5 |
Data: Grudzien 21 2006 14:01:48 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Golab |
Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku Potwierdzam, to najlepsza metoda, a zeby sprawdzic co ci prad zabiera w trakcie pomiaru wyjmuj pokoleji bezpieczniki i jak zauwazysz nagly spadek pobieranego pradu to poprostu sprawdz co ubezpiecza wlasnie wyjety bezpiecznik. Proste i sprawdzone. Marcin 6 |
Data: Grudzien 21 2006 00:33:33 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Marble wrote: Ja mialem to samo w Astrze II. Przeczyscilem i dokrecilem klemy. Teraz jest wilgotno i jesli klemy sa nie dokrecone albo zasniedziale to wilgoc wdziera sie miedzy elektrody a klemy i nie laczy dostatecznie aby pociagnac wiekszy prad. Sprawdz najpierw to jesli nie pomoze to raczej aku do wymiany.Tym sposobem znajomy wymienil juz 5 akumulatorow w ciagu 4 lat. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 7 |
Data: Grudzien 21 2006 00:25:19 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: RYGAR | w mojej starej B3 tez tak sie dzialo. okazalo sie ze przyczyna byl uszkodzony przewod do lampki w bagazniku (z czasem uszkodzil sie od wielokrotnego zginania podczas otwierania/zamykania klapy). I zaroweczka w srodku swiecila caly czas, rozladowujac aku. elektryk mowil ze tak sie zdarza dosc czesto w audi 80. moze Twoje autko tez ma gdzies takiego kiksa 8 |
Data: Grudzien 21 2006 02:34:18 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | RYGAR napisał(a): w mojej starej B3 tez tak sie dzialo. okazalo sie ze przyczyna byl uszkodzony przewod do lampki w bagazniku (z czasem uszkodzil sie od wielokrotnego zginania podczas otwierania/zamykania klapy). I zaroweczka w srodku swiecila caly czas, rozladowujac aku. elektryk mowil ze tak sie zdarza dosc czesto w audi 80. moze Twoje autko tez ma gdzies takiego kiksaNo niestety... ja nawet sie zamknalem w bagazniku by sprawdzic... zaroweczka gasnie po zamknieciu klapy... 9 |
Data: Grudzien 21 2006 00:38:48 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Norbert wrote: Podpowiedzcie prosze. Zrob cos dla mnie i zmierz napiecie na masie silnika przy przekreconej stacyjce i przy wylaczonej stacyjce. I podaj tu wyniki na grupe.. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 10 |
Data: Grudzien 21 2006 02:36:11 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Filip KK napisa?(a): Norbert wrote:Podpowiedz mi jak to zrobic bo nie bardzo zrozumialem. Dziekuje. Pozdrawiam. 11 |
Data: Grudzien 21 2006 08:32:01 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Marek P. |
Zrob cos dla mnie i zmierz napiecie na masie silnika przy przekreconej Ja jestem elektronikiem i za bardzo Cię nie zrozumiałem a co dopiero zwykły pożeracz chleba. Domyślam się że chodzi Ci o napięcie obudowa silnika - > "-" w aku. I domyślam się że sugerujesz poluzowany lub zaśniedziały przewód masy. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700 12 |
Data: Grudzien 21 2006 14:38:26 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Marek P. wrote: Ja jestem elektronikiem i za bardzo CiÄ nie zrozumiałem a co dopiero zwykły Dobrze sie domyslasz. Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie napiecie, ustaw na 200 mV. I Widac, ze jestes elektronikiem :) Nic wiecej dodawac nie trzeba :) -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 13 |
Data: Grudzien 21 2006 23:25:24 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Marek P. | Dobrze sie domyslasz. Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie Teraz na pewno zrozumie. domyĹlam siÄ że sugerujesz poluzowany lub zaĹniedziały przewód Twoje zdanie. -- Pozdr Marek P. Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + WA 27 Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71 Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700 14 |
Data: Grudzien 21 2006 09:10:02 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Tomasz Pyra | Norbert napisał(a): Co moge jeszcze sam zmierzyc takim zwyklym miernikiem elektronicznym by znalesc przyczyne. A moze sie pogodzic z tym bo akurat "ten typ tak ma" ? Możesz zmierzyć upływ prądu. Nim to zrobisz jednak sprawdź czy nie masz zapalonej lampki w bagażniku ;) Jak już sprawdzisz i okaże się że to nie to: Wyłączasz wszystko (tak jak samochód stoi przez te 2 tygodnie), zdejmujesz jedną klemę i wpinasz szeregowo miernik ustawiony w tryb pomiaru prądu (amperomierz) i mierzysz ile prądu płynie z akumulatora. Jeżeli będzie to 100mA, a akumulator masz 92Ah, to oznacza że akumulator rozładuje się do zera w 920h, czyli w 38 dni. Kolejna sprawa to znaleźć gdzie prąd ucieka. Na początek proponuję pozostawić miernik tak podłączony i wyciągać po kolei bezpieczniki, najlepiej podpierając się jeszcze schematem elektrycznym żeby szukać z sensem. Jak już będziesz miał najmniejszy bezpiecznik który powoduje że zużycie prądu się pojawia bądź nie, to musisz zlokalizować urządzenie do niego podłączone - zazwyczaj to jest alarm, radio, albo jakieś oświetlenie którego się zapomniało wyłączyć. 15 |
Data: Grudzien 21 2006 12:05:16 | Temat: [długie i nudne] Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Slv |
Na pracujacym silniku wskazanie 14,25 siedzien,podgrzewanie tylnej szyby,migacze wskazanie 13,70.Będzie nudno, uprzedzam: napięcie ładowania powinno być w zakresie 13,9-14,5-\, jeśli potraktować poważnie wynik pomiaru to wygląda na to,że alternator jest ok. Akumulator można ładować prądem 0,1 x Q20 / Q20 pojemność akumulatora w temp.20 st.C /, w tym przypadku jest to 9,2 A bez ryzyka uszkodzenia w sposób ciągły /to nie do końca prawda /.Akumulator rozładowany można do chwili naładowania ładować prądem 0,8Q20 a więc 0,8x92 co daje ok. 70 amperów. Jaki problem może być przyczyną kłopotów w tym przypadku. Przypuszczalnie akumulator jest permanentnie rozładowany /samochód długo stoi w garażu /, trzeba pamiętać, że rozładowanie poniżej 10,6 V powoduje trwałe zmiany chemiczne w płytach. Kolejnym problemem jest prawdopodobny ciągły mały pobór prądu przez elektronikę pojazdu, to niestety też czynnik przyśpieszający zasiarczenie płyt akumulatora. Efektem końcowym jest wzrost oporności wewnętrznej a po ludzku, akumulator będzie utrzymywał napięcie jeśli będzie obciążony np. żarówką, ale włączenie rozrusznika spowoduje spadek napięcia na tyle duży ,że nie będzie możliwości uruchomienia, dodatkowo podczas ładowania szybko pojawia się napięcie ale akumulator pozostaje niedoładowany. Co z tym zrobić? Starać się co jakiś czas doładowywać akumulator z prostownika, nie dopuszczać do całkowitego rozładowania, jeśli to możliwe rozłączyć akumulator w czasie długich postojów. Dbać o czystość klem. Przepraszam, że nudzę ale tak to mniej więcej wygląda. Slv 16 |
Data: Grudzien 21 2006 12:15:19 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: J.F. | On Wed, 20 Dec 2006 23:08:30 +0100, Norbert wrote: Na pracujacym silniku wskazanie 14,25 Bardzo dobrze. Na pracujacym silniku i wlaczonym wszystkim co sie da czyli wszystkie A podnies troche obroty - jesli podskoczy choc do 13.9 to bedzie dobrze, bo 13.7 moze oznaczac ze sie nie wyrabia. Choc z tego co piszesz to sie wyrabia. Na wylaczonym silniku po podlaczeni miernika do klem aku wskazanie 12,26 Podladuj i zmierz jeszcze raz - na niedawno ladowanym akumulatorze powinno byc 13.2V, a nie 12.2. Co moge jeszcze sam zmierzyc takim zwyklym miernikiem elektronicznym by Przy wylaczonym aucie zdjac kleme i zmierzyc pobor pradu. Bedziesz wiedzial czy auto ciagnie czy aku juz do d*, bo moze sam z siebie sie rozladowywac. I podpytac sasiadow. Moze sie alarm wlacza ? A w ogole jak sie wlaczy to sie za pare minut wylaczy czy bedzie piszczal do rozladowania aku ? :-) J. 17 |
Data: Grudzien 21 2006 19:04:19 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | J.F. wrote: Podladuj i zmierz jeszcze raz ALe po co? Leczy sie przyczyne, nie skutek. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 18 |
Data: Grudzien 21 2006 23:05:04 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: J.F. | On Thu, 21 Dec 2006 19:04:19 +0100, Filip KK wrote: J.F. wrote: Przyczyna moze byc np zwarta cela. A przyczyna niskiego pomiaru bylo rozladowanie akumulatora, wiec zeby sprawdzic co sie dzieje to trzeba go naladowac :-) J. 19 |
Data: Grudzien 22 2006 01:17:25 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | J.F. wrote: Watpie.Podladuj i zmierz jeszcze raz A przyczyna niskiego pomiaru bylo rozladowanie akumulatora, wiec zeby sprawdzic co sie dzieje to trzeba go naladowac :-)I pozniej znow i znow i znow.... Skoncz Panie :) Pamietasz ta "biala serie"? To byly akumulatory :) Kupowalo sie suche. A teraz smietniki sa w sklepach. Bo zalane. Jak sie zalewalo kwasem to 6 lat auta jezdzily bez zadnego problemu :) -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 20 |
Data: Grudzien 22 2006 12:59:44 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Zrobi?em tak jak mówilis'cie o ile czegos' nie pokre;ci?em. 21 |
Data: Grudzien 22 2006 13:01:09 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Przepraszam za kodowanie, cos sie thunderbird zbuntowal nie wiem dlaczego. 22 |
Data: Grudzien 22 2006 13:33:44 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: J.F. | On Fri, 22 Dec 2006 12:59:44 +0100, Norbert wrote: Od razu po od?a;czeniu prostownika pod?a;czy?em miernik do I to jest prawidlowo. Naste;pnie za?oz.y?em klemy na akumulator i sprawdzilem ponownie Ale prad, jaki prad plynie ? [tylko zebys nie spalil miernika] Niezbyt duzy, skoro spadku napiecia nie widac. I faktycznie po chwili przylozylem ucho i slyszalem jak Bo one tak maja - napiecie jak sam zauwazyles spada. 13.2 jest na swiezo ladowanym i to w temperaturze pokojowej. J. 23 |
Data: Grudzien 22 2006 15:05:46 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert |
Bo one tak maja - napiecie jak sam zauwazyles spada. A teraz bylem ponownie w garazu czyli 15 godzin od ostatniego pomiaru i zmierzylem ponownie akumulator. Wynik 12,61. Temperatura w garazu okolo 10 stopni 24 |
Data: Grudzien 22 2006 16:23:25 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Norbert wrote: 25 |
Data: Grudzien 22 2006 16:55:16 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Filip KK napisa?(a): Norbert wrote: Wytlumacz mi prosze dokladnie jak pastusz krowie jak mam to zrobic i na jaki przelacznik ustawic miernik. Nie znam sie na tym bo nigdy nie bylo mi to potrzebne wiec prosze o zrozumienie. 26 |
Data: Grudzien 22 2006 21:12:57 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Norbert wrote: Wytlumacz mi prosze dokladnie jak pastusz krowie jak mam to zrobic i na jaki przelacznik ustawic miernik. Nie znam sie na tym bo nigdy nie bylo mi to potrzebne wiec prosze o zrozumienie. Przeciez juz Ci wytlumaczylem... Czy czegos nie zrozumiales w moim tlumaczeniu? Moge zrobic tlumaczenie tego tlumaczenia... -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 27 |
Data: Grudzien 22 2006 22:13:48 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | Filip KK napisa?(a): Norbert wrote:Hmmm... Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a akumulator wpinam miernik i sprawdzam jaki prad pobiera odlaczajac po kolei bezpieczniki czy tak? Jesli tak to jeszcze podpowiedz mi na jakie ustawienie miernik ustawic bo ma on ich sporo... Dla ulatwienia podam link do identycznego i moze mi podpowiesz na czym przelacznik ustawic. Wiem ze smiesznie to brzmi, kabel od odkurzacza umiem naprawic i lampke zrobic..ale miernikiem sie posluguje pierwszy raz i noga w tym jestem. http://allegro.pl/item152151730_miernik_uniwersalny_lm_800_laudamnn_germany_zobacz.html Moj miernik jest taki jak ten w linku. Przy pomiarze akumulatora kabelki mialem podlaczone do dwoch dolnych gniazd, czy tak ma byc czy moze do pomiaru o ktorym piszemy trzeba przelozyc? No i na ktora; opcje ustawic pokretlo miernika. Pozdrawiam i przepraszam za zamieszanie ale mam wyksztalcenie w innym kierunku wiec jak pisalem trzeba ze mna za raczke. 28 |
Data: Grudzien 22 2006 22:24:06 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Filip KK | Norbert wrote: Hmmm... Nie, nie nie. Widze, ze musze skopiowac, to co Ci juz napisalem w tym watku: "Norbercie zmierz jakie masz napiecie na masie silnika podlaczajac miernik do "-" aku i do masy silnika, np. gdzies do glowicy.. UStaw miernik na poczatku na 20V, jak bedzie niskie napiecie, ustaw na 200 mV." -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 29 |
Data: Grudzien 23 2006 01:14:02 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: Norbert | PrzecieFilip KK napisa?(a): Norbert wrote:Robilem to i podawalem dane na grupe o ile sie nie myle. 5 godzin po naladowaniu aku wskazanie 13.35 Po nastepnych 15 godzinach wskazanie 12.99 Identyczne wskazania przy zalozonej klemie minusowej wiec kabel masy raczej tutaj nie jest winny 30 |
Data: Grudzien 22 2006 23:57:18 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: J.F. | On Fri, 22 Dec 2006 22:13:48 +0100, Norbert wrote: Wiec tak..odlaczam kleme minusowa z aku...pomiedzy kleme minusowa a Pomaga kawalek cienkiego golego drutu ktorym owijamy koncowke akumulatora. Jesli tak to jeszcze podpowiedz mi na jakie ustawienie miernik ustawic 2000m w dziale A= prad pewnie bedzie sporo mniejszy, ale przynajmniej dosc bezpieczny bedziesz. I pod zadnym pozorem nie sprawdzaj ile amperow daje akumulator, ani nie probuj silnika zapalic. I przed pomiarem napiecia odlacz kable i przekrec na wlasciwy zakres. http://allegro.pl/item152151730_miernik_uniwersalny_lm_800_laudamnn_germany_zobacz.html Nie, w tym modelu inne sluza tylko do zakresu 10A. Ty mierzysz mniejsze prady. Choc do innych celow w samochodzie 10A przydatny bardzo. Jak ci wyjdzie ponizej 50 [mA] to jest bardzo dobrze i nie ma co bezpiecznikow ruszac. Jak 50-100 .. 100mA to 2.4Ah dziennie, ponad 30Ah po 14 dniach postoju - niby 92Ah powinien wytrzymac, ale moze juz tyle nie miec i cierpi od tego .. J. 31 |
Data: Grudzien 22 2006 15:12:23 | Temat: Re: Gdzie ucieka prad ??? | Autor: usb | Podłącz się z amperomierzem w szereg z aku, przy wyłączonym silniku |
Re: Gdzie ucieka prad ???

