Użytkownik "Chrabia"  napisał w wiadomości 
Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie 
cena uslugi)?
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow 
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie?
TiA
Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych 
znajdujących się na konstrukcji samochodu.
Kontrola odbywa się na specjalnej płycie pomiarowej gdzie mierzone są 
odległości pomiędzy tymi punktami i porównywane z danymi producenta.
Kontrole taką wykonuje się po kolizji aby ustalić czy nie poprzesuwały się 
główne elementy konstrukcyjne samochodu. (Żeby się niepotrzebnie nie 
zastanawiać czemu auto jedzie bokiem do przodu :) )
Geometrie można zmienić jadąc pod prąd 130hm/h i spotykając się z pędzącą 
ciężarówką - ale potem nie ma co już korygować bo punkty podane przez 
producenta oddalają się od siebie zmierzając do nieskończoności i ciężko je 
potem znaleźć w trawie.
Inny sposób na zmianę geometrii to walenie w silnik 20kg młotem
Aby przywrócić geometrę do ładu naciąga się konstrukcję auta na płycie 
specjalnymi siłownikami hydraulicznymi - i o ile jest co od czego jeszcze 
naciągnąć
I nie daj się naciągnąć na kasę :)
 ExM
| 6 | 
Data: Grudzien 04 2006 21:50:21 | 
| Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc | 
| Autor: Boombastic  | 
Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych  
znajdujących się na konstrukcji samochodu. 
 
Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia.
 | 7 | 
Data: Grudzien 05 2006 01:42:14 |  | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc |  | Autor: ExM  |  
Użytkownik "Boombastic"  napisał w  
wiadomości  
 Wg, mnie kontrola geometrii to kontrola specjalnych punktów pomiarowych  
znajdujących się na konstrukcji samochodu. 
 
 
Mylisz geometrię zawieszenia z geometrią nadwozia. 
 
Nie, nie myle. Przeczytaj pierwszy post. 
Nie ma mowy o co gościowi chodzi - to wszyscy piszący odpowiedź tak  
założyli. Choć prawdopodobne jest że chodziło o zawieszenie. 
Że przypomnę pytanie: 
Cyt. "Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza  
oczywiscie 
cena uslugi)?" 
Może gość przeczytał pozycje z cennika warsztatu?
 
ExM
 | 8 | 
Data: Grudzien 04 2006 23:15:38 |  | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc |  | Autor: PeJot - Krk  |  
Użytkownik "Chrabia"  napisał w wiadomości  
 Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie cena uslugi)? 
Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie? 
 
Dobre zakłady z osprzętem laserowym od razu robią Ci kontrole zbieżności 
i geometrii jako standard bo wszystkie te informacje są przecież wyświetlane 
przez komputer ;)
 
Przy sprawdzaniu geometri często wychodzi wypadkowa przeszłość auta 
(cofnięte koło, zmienione pochylenie z powodu uderzenia w krawężnik itp.)
 
Nie jest to "regulowalne" ale w takim zakładzie powinni Ci polecić magika 
który potrafi ponaciągać odpowiednio auto i/lub powymienać pogięte części ....
 
pozdro
 
PeJot
 
Civic 3D 1.4iS'97
 | 9 | 
Data: Grudzien 05 2006 09:04:23 |  | Temat: Re: Geometria vs. zbieznosc |  | Autor: Adam Płaszczyca  |  
On Mon, 4 Dec 2006 19:42:36 +0100, "Chrabia"  wrote: 
 
 Czym rozni sie kontrola geometrii od kontroli zbieznosci (poza oczywiscie  
cena uslugi)? 
 
Zbieżność kół to jeden z elementów geometrii. 
 Rozumiem, ze zbieznosc mozna ustawiac regulujac dlugosc drazkow  
kierowniczych, a jak mozna zmieniac geometrie? 
 
Zaleznie od konstrukcji auta.  
Masz takie elementy: 
a) zbieżność 
b) pochylenie koła  
c) kąt wyprzedzenia zwrotnicy
 
a) to już wiesz 
b) jest najczęściej ustawiane fabrycznie i tego nie zmienisz, niekiedy 
jest możliwośc niewielkiej regulacji 
c) bywa różnie, albo jest ustawiane fabrycznie, albo też mozna 
regulować (np. na drążku reakcyjnym).
 
--   
     ___________ (R) 
    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 
  ___/ /_  ___       ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków 
 _______/ /_      http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/
___________/     mail:  GG: 3524356
  |  |  |  |