Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D.
1 | Data: Sierpien 29 2009 14:37:28 |
Temat: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | 0. Jak hadrowaæ li¶cie? :) 2 |
Data: Wrzesien 05 2009 18:11:11 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Moje problemy z C 450 D to li¶cie. :) Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C50D i PS) tego czego¶ (co siê rusza jak li¶cie) czy chodzi o co¶ innego? -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 3 |
Data: Wrzesien 05 2009 19:30:30 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C50D i PS) tego czego¶ + Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C450D i PS) tego czego¶ (co siê rusza jak li¶cie) czy chodzi o co¶ innego? -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 4 |
Data: Wrzesien 05 2009 10:33:13 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY | On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski" 0. Jak hadrowaæ li¶cie? :) nie rozwiazesz jedyna rada w miare skuteczna to aparat bardziej szybkostrzelny , lub robienie zdjec przy bezwietrznej pogodzie 5 |
Data: Wrzesien 05 2009 20:37:44 | Temat: Re: Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D. | Autor: JA | On 2009-08-29 14:37:28 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski" said: Ma je¶li umie siê to zrobiæ. 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, I przestañ be³kotaæ tylko pisz jak cz³owiek. -- Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 6 |
Data: Wrzesien 06 2009 00:00:38 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, : Nie ma. S± wiec dwie sprzeczne informacje. "XX YY" 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, : oczywiscie jesli robisz z raw -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 7 |
Data: Wrzesien 05 2009 23:48:23 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY | On 6 Sep., 00:00, "Eneuel Leszek Ciszewski" "JA" dwie sprzeczne informacje i tylko jedna z nich moze byc prawdziwa. na tak postawione pytanie jak postawiles mozna odpowiedziec : wszystko ma sens co prowadzi do dobrego wyniku. jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego dziela sztuki to bedzie mialo sens. robienie hdr z jednej klatki roznie obrobionej ma sens i zobaczysz roznice dlatego ze zwartosc infrmacyjna ( w sumie pojemnosc i rozpietosc tonalna ) zawarta w RAW jest wieksza niz to moze przeniesc monitor ( gdyby dynamika monitora byla wyzsza , wowczas suwaki nie mialyby sensu , i wogole obrobka - widzielibysmy wszystko na monitorze ). innymi slowy mowiac , za pomoca hdr z jednego rawu udajwe sie rozszerzac zakres tonalny j, a wlasciwie mowiac prawidlowo zaciesniasz ( zageszczasz ) dynamike jaka zawiera Raw do dynamiki urzadzenia wyjscia . To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2 oktawy. Istnieje takze tzw pseudo HDR czyli tonmapowanie jednego Raw , ma jednak te wade , ze jak wszystko co auomatyczne prowadzi nie zawsze do wynikow oczekiwanych. Rzeczywiscie zostaje zaciesniona dynamika , ale najczesciej zostaja wydobyte przy tej okazji szumy z ciemnych partii . Podobny skutek moze dac manipuloanie reczne krzywymi , z tym ze wybulenie krzywej powoduje zawsze z jednej strony wzrost kontrastu , z drugiej spadek i zblizenie barw w kierunku przeciwnym. Zlozenie np 3 zdjec zrobionych z RAw np na -1 ev, 0 ev , +1 ev - spowoduje porzerzenie i wzbogacenie gamy tonalnej , przejscia tonalne stana sie lagodniejsze , subtelniejsze. Mozna jeden z wyciagow obrobic np bardzo kontratowo i zlozyc z normalnym obrazem , wowczas podnosisz kontrast pozostawiajac jednak przejscia tonalne tutaj przyklad : http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050 oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle. obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do lepszego wyniku ! 8 |
Data: Wrzesien 06 2009 12:52:00 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Janko Muzykant | XX YY pisze: To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym. tutaj przyklad : No w³a¶nie, jak siê nie opanuje narzêdzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr. obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do To jest jedna szko³a, ³omografia rzek³bym, ja propagujê inn± - najpierw my¶l. -- pozdrawia Adam ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl /idzie kryzys, sprzeda¿ spada, dzia³ marketingu zaleca stworzyæ bloga/ 9 |
Data: Wrzesien 06 2009 15:53:23 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym. Mia³em Ci nie wchodziæ w drogê, ale nie w sprawach muzyki. ;) Fortepian ma wy¿sze harmoniczne a telefon co¶ odwrotnego, to znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na dodatek dochodz± jeszcze jakie¶ udziwnienia zale¿ne od czasu ;) budowy linii i technologii. Inne s± analogowe, a inne cyfrowe telefony, z tym ¿e te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat) i tak s± czê¶ciowo cyfrowe. ;) Innymi s³owy porównanie do telefonii jest nietrafione. tutaj przyklad : No w³a¶nie, jak siê nie opanuje narzêdzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr. A co, je¶li nie ten pseudoHDR? obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do To jest jedna szko³a, ³omografia rzek³bym, ja propagujê inn± - najpierw my¶l. IMO to chodzenie po omacku, na dodatek bez czucia w rêkach. ;) Eksperymenty s± dobre, o ile nie s± jedynie zachwycaj±cym dzie³em, lecz ukierunkowanym poszukiwaniem. Trochê ;) teorii zawsze siê przyda. :) -=- Wiêc jak -- ma sens czy nie ma? Czy tak¿e bez HaDRowania mo¿na to samo uzyskaæ poprzez obróbkê jednej tylko RAWki. W zasadzie to nale¿y chyba inaczej zapytaæ -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkê co¶ nam umyka? Czy warto zmieniæ jedn± RAWkê na kilka TIFFek przed obróbk± w pshopie? I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiaæ TIFFkê zrobion± w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiaæ w pshopie RAWkê bran± prosto z puszki. -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 10 |
Data: Wrzesien 06 2009 18:49:44 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym. Nie wchod¼ te¿ w drogê w sprawach muzyki :) Fortepian jak wszystko w naturze emituje wy¿sze i ni¿sze harmoniczne (podharmoniczne). Mo¿esz ¶ci±æ pasmo do dwóch kiloherców, a nadal bêdzie s³ychaæ d¼wiêki z ostatniej, najwy¿szej oktawy dziêki w³a¶nie podharmonicznym. Telefon ''nie ma czego¶ odwrotnego''. Co to w ogóle znaczy? Poza tym zak³adamy dzisiejszy standard czyli 300-3400Hz. http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050 oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle. Krzywe, ¶wiat³a/cienie, poziomy, selekcja itd. Wiêc jak -- ma sens czy nie ma? Czy tak¿e bez HaDRowania mo¿na to samo Po co? Je¶li zrobisz konwersjê zawieraj±c ca³± dynamikê ze ¼ród³a w bitmapie to mo¿esz sobie ni± machaæ ju¿ w szopie do woli (zw³aszcza je¶li bêdzie rozdzielczo¶ci szesnastobitowej). I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiaæ TIFFkê zrobion± Szop ma plugin do otwierania rawów (acr). Jak nie pasuje mo¿na u¿yæ innego, ale raczej formowy (''puszkowy'') to cofka jako¶ciowa i ergonomiczna. -- pozdrawia Adam ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl /terroryzm - wiem co to, kiedy¶ mi strona nie dzia³a³a.../ 11 |
Data: Wrzesien 06 2009 16:15:01 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
12 |
Data: Wrzesien 06 2009 13:00:57 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY | On 6 Sep., 16:15, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne. w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne. Efekt mo¿e byæ taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, ¿e nic podobnego. sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna. nie ma sztuce postepu , sa przemiany. a skoro jest nieprzewidywalna i podlega przemianom to tak naprawde powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony. Problem w tym, ¿e warto¶æ ma tylko orygina³ -- bo warto¶ci± jest MY¦L zawarta w dziele sztuki. oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden oryginal. cena jest zawsze funkcja ilosci. im wiecej tym taniej. gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego oryginalu.
To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni twierdza ze sztuka nie zawiera mysli. czy dziela Bethowena zawieraja mysl ? gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym pomyslec. Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych do przemyslen , prawdopodobnie do roznych.
Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku. Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym wiecej beda mogly wydac na sztuke.
Nie jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30 zlotych. nie mysl jest ceniona. Sztuka sama w sobie nie zawiera mysli. Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych. Sztuka jest martwa , nie zawiera mysli. Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly.
ale co w tym dziwnego ? zabieg jak zabieg. Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost. Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy to ma taki zabieg sens. 13 |
Data: Wrzesien 07 2009 01:20:31 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Co to za dzie³o, je¶li jest niepowtarzalne? :) : no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne. : w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne. Efekt mo¿e byæ taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, ¿e : nic podobnego. To Twoje zdanie. :) : sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna. : nie ma sztuce postepu , sa przemiany. : a skoro jest nieprzewidywalna i podlega przemianom to tak naprawde : powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony. E> Problem w tym, ¿e warto¶æ ma tylko orygina³ -- bo warto¶ci± jest MY¦L zawarta w dziele sztuki. : oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden oryginal. Na przyk³ad w fotografice. ;) Ryciny -- drzeworyty, miedzioryty i inne litografie. ;) : cena jest zawsze funkcja ilosci. : im wiecej tym taniej. No tak... Tym obrazy jakiego¶ malarza s± tañsze, im wiêcej ich namalowa³. ;) A suma ich warto¶ci jest taka sama dla ka¿dego malarza czy istnieje jaki¶ inny wzór warto¶ci? :) : gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy : prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego : oryginalu. Bo wówczas by³aby nadal tylko JEDNA MY¦L zawarta w tych tysi±cach. :) (chyba, ¿e samym konceptem by³oby utysiêcznienie jednego obrazu) Podobnie moje slowa nie nabior± wiêkszej warto¶ci, gdy post zostanie umieszczony w wielu identycznych (lub prawie identycznych) kopiach. :) My¶li od tego nie przybêdzie. :) Jaki¶tam Picasso nie dlatego jest w cenie, ¿e jest niepowtarzalny : To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni : twierdza ze sztuka nie zawiera mysli. :) O to chodzi, ¿e zawiera, ale trzeba mieæ oczy otwarte, aby tê my¶l widzieæ. :) Czasami (czytaj -- > zazwyczaj) trzeba rozpiski lub kogo¶, kto siê zna na sztuce. :) Czasami w TV opisuj± jaki¶ obraz. Wówczas (po wyk³adzie) oczêtom ukazuje siê zupe³nie co¶ innego, nie jaki¶ pusty bohomaz, na dodatek jako¶ popsuty jakim¶ ,,b³êdem''. :) Nie dlatego jaki¶ wiersz czy poemat jest piêkny, ¿e ma rytm, ale dlatego, ¿e zrytmizowano tam TRE¦Æ. :) Podobnie z obrazem czy muzyk±. :) Gdy siê rozumie intencje autora, ogl±danie czy s³uchanie jest ciekawsze. :) Dlatego nie warto spó¼niaæ siê na prelekcje przedkoncertwe. :) Warto znaæ epokê, w której powstawa³o dzielo. Trzeba poznaæ lêki ówczesnych ludzi -- i w ogóle ich mentalno¶æ. :) A tak¿e warto znaæ osobê malarza. :) Bez tych ,,dodatków'' -- obraz mo¿e nie byæ zrozumia³y. :) : czy dziela Bethowena zawieraja mysl ? Pogadaj z muzykami i historykami. :) Nie... Nie pogadaj... Pos³uchaj tego, co mówi±. :) : gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym pomyslec. My¶l trzeba jako¶ **wyraziæ**. :) Mo¿na s³owami, mo¿na obrazem, mo¿na rze¼b±. :) Mo¿na rozwlekle, mo¿na skondensowaæ tre¶æ (zazwyczaj im autor z wy¿szej pó³ki, tym mniej s³ów potrzebuje) mo¿na rytmem, mo¿na trzynastozg³oskowcem, mo¿na be³kotem. ;) Mo¿na ciurkiem, mo¿na wersami czy zwrotkami... Mo¿na wiersz powiedzieæ, mo¿na za¶piewaæ... Oczywi¶cie im piêkniejsza oprawa my¶li -- tym lepiej. :) Niby jedzenie nie nabiera warto¶ci od talerza, ale chyba ka¿dy woli zje¶æ w salonie ni¿ w stajni. ;) : Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych : do przemyslen , prawdopodobnie do roznych. Wiêc jest raczej bezwarto¶ciowe. :) Oczywi¶cie mo¿e byæ popisem kunsztu techniki. :) -- Proszê! Oto idealna linijka. Bez zniekszta³ceñ i odbarwieñ. ;) Uzyskano j± dziêki obiektywowi telecentrycznemu. ;) Ka¿de dzie³o sztuki musi zawieraæ w sobie jaki¶ koncept! Musi czemu¶ s³u¿yæ? Zazwyczaj nie. :) Zazwyczaj po prostu jaki¶ narwaniec ;) chce innym opowiedzieæ o tym, co my¶li. :) Oczywi¶cie czasami kto¶ dlatego chce powiedzieæ, aby co¶ zyskaæ. :) (s³ynne ,,dla pokrzepienia serc i dusz -- mia³o wzywaæ do walki) I (aby zwabiæ s³uchaczy czy ogladaczy) opakowuje swoja my¶l a w co¶ piêknego. :) Jako ma³y ch³opiec szuka³em odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jaki¶ : Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku. Otó¿ nie. :) : Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym : wiecej beda mogly wydac na sztuke. W pewnym sensie tak. :) Inflacja rzeczywi¶cie wyka¿e wzrost ceny dzie³a sztuki. ;) Otó¿ odpowied¼ jest inna: Autor CO¦ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :) : Nie : jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30 zlotych. Sa i za free. :) I co z tego? :) My¶l my¶li nie jest równa. :) : nie mysl jest ceniona. A co? :) Barwa farby? Dlaczego niektóre fotki stoj± wysoko, choæ s± bezwarto¶ciowe od strony techniki? :) Dlatego, ¿e CO¦ pokazuj±. :) CO¦ zawieraj±. :) : Sztuka sama w sobie nie zawiera mysli. : Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych. Czyli to, co piszesz, nie zawiera Twoich my¶li? :) : Sztuka jest : martwa , nie zawiera mysli. A papier zawiera tre¶ci? A na dysku s± tre¶ci? :) (je¶li tak -- te tre¶ci to wyra¿one my¶li) : Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly. Obsikanie mo¿e i da efekt, ale czy bêdzie to efekt zamierzony i przemy¶lany? : ale co w tym dziwnego ? A gdzie ja tutaj siê dziwiê? :) : zabieg jak zabieg. : Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w : technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost. : Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy to ma taki zabieg sens. -=- Czyli zamiana RAWki w TIFF zuba¿a fotkê? :) IMO tak, skoro przez jaki¶ czas zHaDRowane przez PShopê fotki maja 32 bity, zamiast 16. :) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 14 |
Data: Wrzesien 06 2009 22:55:27 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY |
to jest niewlasciwe postwienie problemu. obraz z Raw obserwujesz na monitorze w obrabiarce juz zanim dokonujesz jego konwersji np do TIFF. I zawiera on wiecej informacji , od tych ktore wydaje urzadzenie wyjsciowe , czyli od tego co widzisz HDR poodobnie jak tonmaping zajmuje sie zagadnieniem w jaki sposob przetworzyc zawarte w Raw informacje tak by staly sie widoczne. To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik muzyke grana na fortepianie , gdzie pianista np gra lewa reka w oktawie 3-5 , prawa np 5-7 a glosnik jest w stanie przekazac tylko oktawe 4-6. IMO tak, skoro przez jaki¶ czas zHaDRowane przez PShopê fotki maja 32 bity, zamiast 16. :)nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow 15 |
Data: Wrzesien 07 2009 09:32:31 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Janko Muzykant | XX YY pisze: To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik B³agam, nie gwa³æ fizyki... -- pozdrawia Adam ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl /najwiêkszy komplement jaki mo¿na powiedzieæ kobiecie? - nie u¿ywa³em liquify/ 16 |
Data: Wrzesien 07 2009 16:38:38 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik B³agam, nie gwa³æ fizyki... Cholera... Jeszcze alimenty przyjdzie p³aciæ... ;) A je¶li gwa³cona [fizyka] by³a [w chwili gwa³tu] dziewic±? ;) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 17 |
Data: Wrzesien 07 2009 16:40:05 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
18 |
Data: Wrzesien 07 2009 12:41:57 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY | On 7 Sep., 16:40, "Eneuel Leszek Ciszewski" "XX YY" na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu zeby obraz , ktory w naturze jest b, szeroki przerobic w ten sposob iz zmiesci sie w dynamice monitora lub papieru. to jest przypadek muzyki fortepianowej , ktora trzeba przepuscic przez sluchawke telefoniczna. 19 |
Data: Wrzesien 08 2009 00:06:42 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
: nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow A w przypadku HaDRuj±cych programów ma wiêcej? :) : na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu Czyli programowe rozszerzenie hardu z 8 bitów do 16? ;) -=- Moje pytanie jest ci±gle otwarte: Czy zamiana RAWki w TIFFkê zuba¿a? :) Je¶li nie -- nie ma sensu s³anie kilku fotek (czy to JotPeGów, czy TIFFek) do HaDRowania. Z przymru¿eniem oka -- to tak, jakby obraz zdemontowaæ do kana³ów RGB przed wys³aniem do obróbki. :) Albo jakby poci±æ fotkê na 4 czê¶ci, które bêd± obrabiane oddzielnie i sklejane w ca³o¶æ. Efekt pewnie bêdzie -- mo¿na dó³ rozja¶niæ a górê przyciemniæ, ale to samo mo¿na zrobiæ od razu w programie typu PS, inaczej traktuj±c górê fotki a inaczej dó³. Mo¿e inaczej: -- Co zrobiæ, aby wstawiæ do lodówki karton z mlekiem? -- Otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi. -- A co zrobiæ, aby wstawiæ do lodówki dwa kartony z mlekiem? -- Otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi, otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi. Mo¿na chyba pomin±æ ¶rodkowe zamykanie i otwieranie. (choæ niekoniecznie -- wyobra¼my sobie, ¿e po ten drugi karton nale¿y jechaæ do odleg³ego sklepu) Czy tak samo mo¿na poobrabiaæ jedn± RAWkê, zamiast rozplastrowywaæ j± na 3 TIFFki? A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±? Biorê RAWkê i siup do PS. Biorê nastêpn±, posuwam j± (teraz ju¿ mo¿na, ;) a nawet trzeba) na -1EV i wrzucam j± jako warstwê, po czym raz jeszcze biorê tê sam± RAWkê, ale posuwam j± na +1EV i robiê z niej kolejn± warstwê? -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 20 |
Data: Wrzesien 07 2009 22:50:21 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY |
A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±? mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania. 21 |
Data: Wrzesien 08 2009 11:39:28 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±? : mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania. I jakie s± te odpowiedzi? Boja ich nie znam. Byæ mo¿e ich udzieli³em, ale nie¶wiadomie. : ) -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 22 |
Data: Wrzesien 06 2009 12:44:59 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Janko Muzykant | Eneuel Leszek Ciszewski pisze: 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :) Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa, chyba ¿e chce siê robiæ koszmarki pozostawiaj±c ich produkcjê algorytmom z przypadku. -- pozdrawia Adam ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl /gryzie ciê sumienie? - za¿yj truecrypta/ 23 |
Data: Wrzesien 06 2009 15:55:52 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa, chyba ¿e chce siê robiæ koszmarki pozostawiaj±c ich produkcjê algorytmom z przypadku. Twoim zdaniem warto puszkowym softem zamieniæ RAWkê na TIFFkê czy od razu pshopem braæ siê za RAWkê? -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 24 |
Data: Wrzesien 07 2009 08:59:11 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Gotfryd Smolik news | On Sun, 6 Sep 2009, Janko Muzykant wrote: Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :) No, chyba ¿e soft jest 8-bit... Acz trzeba przyznaæ, ¿e "wo³arki" najczê¶ciej maj± korekcjê luminancji (krzywymi), to jednak "dwa wo³ania" zostawiaj± wiêcej miejsca na operacje przy obróbce. To mniej wiêcej tak jakby porównywaæ Fuji S5 z Nikonem D3x ;) (dwa "zrzuty" o niema³ym zaszumieniu, ale z odstêpem dynamiki, do jednego obejmuj±cego ca³y zakres - najczê¶ciej to pierwsze jest w zupe³no¶ci wystarczaj±ce, mimo ¿e to drugie jest "lepsze"). pzdr, Gotfryd 25 |
Data: Wrzesien 07 2009 09:34:31 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Janko Muzykant | Gotfryd Smolik news pisze: Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :) Ano chyba. Ale nie u¿ywam :) -- pozdrawia Adam ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl /pisz±c s³owo ''bomba'' dajesz pracê tajnym s³u¿bom - oni te¿ chc± je¶æ!/ 26 |
Data: Wrzesien 05 2009 11:53:13 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: XX YY | On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski" 0. Jak hadrowaæ li¶cie? :) tak jak reszte- bez poruszenia. 1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki? tak 2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem. 3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens? oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie. 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, oczywiscie jesli robisz z raw jesli z jpeg to ma sens jesli szukasz jakis efektow specjalnych - ale wynik hmmm .. 27 |
Data: Wrzesien 05 2009 23:56:05 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Eneuel Leszek Ciszewski |
0. Jak hadrowaæ li¶cie? :) : tak jak reszte- bez poruszenia. :) Ale jak sfotografowaæ li¶cie bez poruszenia? 1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki? : tak PS jest lepszy czy gorszy od specjalistycznych narzêdzi? 2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce : co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem. Zasada tak, ale liczba klatek na sekundê ma znaczenie. I teraz pytanie -- jak wielkie znaczenie? 3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens? : oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie. 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, : oczywiscie jesli robisz z raw S± wiec dwie sprzeczne informacje. "JA" 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej, Nie ma. : jesli z jpeg to ma sens jesli szukasz jakis : efektow specjalnych - ale wynik hmmm .. Z RAW. Nawet zapomnia³em o tym, ¿e puszka mo¿e dawaæ JPG. JPG w C450D nie ma sensu, bo w serii mo¿na zrobiæ tylko 2 klatki. W RAW mo¿na nawet 6, co jest u¿yteczne nie tylko w HaDRowaniu. A transfer z puszki do karty trwa sekundê na fotkê. -- nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... 28 |
Data: Wrzesien 07 2009 02:50:21 | Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D. | Autor: Nieznajomy | On 29 Sie, 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski" 0. Jak hadrowaæ li¶cie? :) Wejd¼ na stronê www.easyhdr.com ¶ci±gnij programik popróbuj a jak siê spodoba - kup i dzia³aj |