Grupy dyskusyjne   »   Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D.

Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D.



1 Data: Sierpien 29 2009 14:37:28
Temat: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 

0. Jak hadrowaæ li¶cie? :)
1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki?
2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce
   hadrowania za pomoc± C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to li¶cie. :)
Je¶li chodzi o pfotoszopkê, nie¼le sobie radzi
z hadrowaniem odrêcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie daj± dobry efekt bezporuszeniowy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....



2 Data: Wrzesien 05 2009 18:11:11
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Moje problemy z C 450 D to li¶cie. :)
Je¶li chodzi o pfotoszopkê, nie¼le sobie radzi
z hadrowaniem odrêcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie daj± dobry efekt bezporuszeniowy.

Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C50D i PS) tego czego¶
(co siê rusza jak li¶cie) czy chodzi o co¶ innego?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

3 Data: Wrzesien 05 2009 19:30:30
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Eneuel Leszek Ciszewski"

Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C50D i PS) tego czego¶
(co siê rusza jak li¶cie) czy chodzi o co¶ innego?



+ Nikt z Was nie HaDRuje takim czym¶ (C450D i PS) tego czego¶
(co siê rusza jak li¶cie) czy chodzi o co¶ innego?


--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

4 Data: Wrzesien 05 2009 10:33:13
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 

On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrowaæ li¶cie? :)
1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki?
2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce
   hadrowania za pomoc± C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to li¶cie. :)

nie rozwiazesz

jedyna rada w miare skuteczna to aparat bardziej szybkostrzelny , lub
robienie zdjec przy bezwietrznej pogodzie

5 Data: Wrzesien 05 2009 20:37:44
Temat: Re: Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D.
Autor: JA 

On 2009-08-29 14:37:28 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"  said:


3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
Ma je¶li umie siê to zrobiæ.

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?
Nie ma.

I przestañ be³kotaæ tylko pisz jak cz³owiek.

--
Nie odpowiadam na tre¶ci nad cytatem
Pozdrawiam
JA
www.skanowanie-35mm.pl

6 Data: Wrzesien 06 2009 00:00:38
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"JA"

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

: Nie ma.

S± wiec dwie sprzeczne informacje.


"XX YY"
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
ale ró¿nie obrobionej klatki?

: oczywiscie jesli robisz  z raw

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

7 Data: Wrzesien 05 2009 23:48:23
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 

On 6 Sep., 00:00, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"JA"

>> 4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
>>    ale ró¿nie obrobionej klatki?

: Nie ma.

S± wiec dwie sprzeczne informacje.


dwie sprzeczne informacje i tylko jedna z nich moze byc prawdziwa.

na tak postawione pytanie jak postawiles mozna odpowiedziec :

wszystko ma sens co prowadzi do dobrego wyniku.

jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
sztuki to bedzie mialo sens.

robienie hdr z jednej klatki roznie obrobionej ma sens i zobaczysz
roznice   dlatego ze zwartosc infrmacyjna ( w sumie pojemnosc i
rozpietosc tonalna ) zawarta w RAW  jest wieksza niz to moze przeniesc
monitor ( gdyby dynamika monitora byla wyzsza , wowczas suwaki nie
mialyby sensu , i wogole obrobka - widzielibysmy wszystko na
monitorze ).

innymi slowy mowiac ,  za pomoca hdr z jednego rawu  udajwe sie
rozszerzac zakres tonalny j, a wlasciwie mowiac prawidlowo
zaciesniasz ( zageszczasz ) dynamike jaka zawiera Raw  do dynamiki
urzadzenia wyjscia .

To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu
przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2
oktawy.


Istnieje takze tzw pseudo HDR  czyli tonmapowanie jednego Raw   , ma
jednak te wade , ze jak wszystko co auomatyczne prowadzi nie zawsze do
wynikow oczekiwanych. Rzeczywiscie  zostaje zaciesniona dynamika , ale
najczesciej zostaja wydobyte przy tej okazji szumy z ciemnych partii .

Podobny skutek moze dac manipuloanie reczne krzywymi , z tym ze
wybulenie krzywej powoduje zawsze z jednej strony wzrost kontrastu , z
drugiej spadek i zblizenie barw w kierunku przeciwnym.

Zlozenie np 3 zdjec zrobionych z RAw np na -1 ev, 0 ev , +1 ev -
spowoduje porzerzenie i wzbogacenie gamy tonalnej , przejscia tonalne
stana sie lagodniejsze , subtelniejsze.
Mozna jeden z wyciagow obrobic np bardzo kontratowo i zlozyc z
normalnym obrazem , wowczas  podnosisz kontrast pozostawiajac jednak
przejscia tonalne

tutaj przyklad :

http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050

oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

8 Data: Wrzesien 06 2009 12:52:00
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

XX YY pisze:

To przyklad z fortepianem o rozpietosci kilku oktaw i odsluchiwaniu
przez sluchawke telefoniczna , ktora jest w stanie przeniesc tylko 2
oktawy.

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym.

tutaj przyklad :
http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050
oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No w³a¶nie, jak siê nie opanuje narzêdzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

To jest jedna szko³a, ³omografia rzek³bym, ja propagujê inn± - najpierw my¶l.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/idzie kryzys, sprzeda¿ spada, dzia³ marketingu zaleca stworzyæ bloga/

9 Data: Wrzesien 06 2009 15:53:23
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym.

Mia³em Ci nie wchodziæ w drogê, ale nie w sprawach muzyki. ;)
Fortepian ma wy¿sze harmoniczne a telefon co¶ odwrotnego, to
znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na
dodatek dochodz± jeszcze jakie¶ udziwnienia zale¿ne od czasu ;)
budowy linii i technologii. Inne s± analogowe, a inne cyfrowe
telefony, z tym ¿e te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat)
i tak s± czê¶ciowo cyfrowe. ;)

Innymi s³owy porównanie do telefonii jest nietrafione.

tutaj przyklad :
http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050
oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No w³a¶nie, jak siê nie opanuje narzêdzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

A co, je¶li nie ten pseudoHDR?

obrabiaj jesli tylko msz ochote. wszystko ma sens co porowadzi do
lepszego wyniku !

To jest jedna szko³a, ³omografia rzek³bym, ja propagujê inn± - najpierw my¶l.

IMO to chodzenie po omacku, na dodatek bez czucia w rêkach. ;)
Eksperymenty s± dobre, o ile nie s± jedynie zachwycaj±cym dzie³em,
lecz ukierunkowanym poszukiwaniem.

Trochê ;) teorii zawsze siê przyda. :)

-=-

Wiêc jak -- ma sens czy nie ma? Czy tak¿e bez HaDRowania mo¿na to samo
uzyskaæ poprzez obróbkê jednej tylko RAWki. W zasadzie to nale¿y chyba
inaczej zapytaæ -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkê co¶ nam umyka?
Czy warto zmieniæ jedn± RAWkê na kilka TIFFek przed obróbk± w pshopie?

I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiaæ TIFFkê zrobion±
w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiaæ w pshopie RAWkê
bran± prosto z puszki.

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

10 Data: Wrzesien 06 2009 18:49:44
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Tak miszczu... pasmo telefoniczne to 3,5 oktawy, a i tak jeste¶my w stanie zidentyfikowaæ ka¿dy z 88 d¼wiêków (ponad 7 oktaw) dziêki harmonicznym.

Mia³em Ci nie wchodziæ w drogê, ale nie w sprawach muzyki. ;)
Fortepian ma wy¿sze harmoniczne a telefon co¶ odwrotnego, to
znaczy puste miejsca podobne chyba do odwrotnych blików. Na
dodatek dochodz± jeszcze jakie¶ udziwnienia zale¿ne od czasu ;)
budowy linii i technologii. Inne s± analogowe, a inne cyfrowe
telefony, z tym ¿e te pierwsze teraz (od co najmniej 20 lat)
i tak s± czê¶ciowo cyfrowe. ;)

Nie wchod¼ te¿ w drogê w sprawach muzyki :)
Fortepian jak wszystko w naturze emituje wy¿sze i ni¿sze harmoniczne (podharmoniczne). Mo¿esz ¶ci±æ pasmo do dwóch kiloherców, a nadal bêdzie s³ychaæ d¼wiêki z ostatniej, najwy¿szej oktawy dziêki w³a¶nie podharmonicznym.
Telefon ''nie ma czego¶ odwrotnego''. Co to w ogóle znaczy?
Poza tym zak³adamy dzisiejszy standard czyli 300-3400Hz.

http://picasaweb.google.de/fotografie25/Fotki#slideshow/5352436011307574050 oryginal byl bez najmniejszgo wyrazu , mdly jak wata we mgle.

No w³a¶nie, jak siê nie opanuje narzêdzi to do tak prostego zabiegu potrzeba pseudohdr.

A co, je¶li nie ten pseudoHDR?

Krzywe, ¶wiat³a/cienie, poziomy, selekcja itd.

Wiêc jak -- ma sens czy nie ma? Czy tak¿e bez HaDRowania mo¿na to samo
uzyskaæ poprzez obróbkê jednej tylko RAWki. W zasadzie to nale¿y chyba
inaczej zapytaæ -- czy w trakcie zmiany RAWki na TIIFkê co¶ nam umyka?
Czy warto zmieniæ jedn± RAWkê na kilka TIFFek przed obróbk± w pshopie?

Po co? Je¶li zrobisz konwersjê zawieraj±c ca³± dynamikê ze ¼ród³a w bitmapie to mo¿esz sobie ni± machaæ ju¿ w szopie do woli (zw³aszcza je¶li bêdzie rozdzielczo¶ci szesnastobitowej).

I jeszcze jedno -- czy warto w pshopie obrabiaæ TIFFkê zrobion±
w oprogramowaniu puszkowym, czy od razu obrabiaæ w pshopie RAWkê
bran± prosto z puszki.

Szop ma plugin do otwierania rawów (acr). Jak nie pasuje mo¿na u¿yæ innego, ale raczej formowy (''puszkowy'') to cofka jako¶ciowa i ergonomiczna.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/terroryzm - wiem co to, kiedy¶ mi strona nie dzia³a³a.../

11 Data: Wrzesien 06 2009 16:15:01
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY" : jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
: sztuki to bedzie mialo sens.

Co to za dzie³o, je¶li jest niepowtarzalne? :)
Efekt mo¿e byæ taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, ¿e
jest powtarzalna. :) Problem w tym, ¿e warto¶æ ma tylko orygina³ -- bo
warto¶ci± jest MY¦L zawarta w dziele sztuki.

Jaki¶tam Picasso nie dlatego jest w cenie, ¿e jest niepowtarzalny
(kopie maj± siê dobrze -- czasami bez ¿mudnej ekspertyzy trudno
odgadn±æ co jest kopi±, a co orygina³em) ale dlatego, ¿e zawieraj±
w sobie jak±¶ my¶l. :)

I orygina³ nie straci na swej warto¶ci po renowacji -- choæ ju¿
do ruchów mistrza (i do jego farb) dojd± jakie¶ inne. :) My¶l,
któr± malarz zamkn±³ w swym dziele pozostanie nietkniêta, choæ
mo¿e bêdzie nieco przes³oniêta. )

Jako ma³y ch³opiec szuka³em odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jaki¶
obraz jest tak wysoko ceniony? Czy chodzi o to, ¿e ludzie siê umawiaj±
co do ceny? Czy z wiekiem wszystkie bohomazy nabieraj± warto¶ci?

Otó¿ odpowied¼ jest inna: Autor CO¦ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To co¶ zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czym¶ jest my¶l, zwana czasami dusz±. :)


Obsikanie mo¿e i da efekt, ale czy bêdzie to efekt zamierzony i przemy¶lany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przyk³ad kiedy¶ ponoæ smarowano filtry,
aby uzyskaæ zmiêkczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do po³owy, aby mieæ filtr po³ówkowy. ;)

O ile efekt jest zgodny z OCZEKIWANIAMI -- jest OK. Je¶li jednak
nie mamy ¿adnych oczekiwañ -- dzie³o jest niewiele warte. :)
I nawet je¶li co¶ uda siê przypadkiem, autor nie we¼mie za to szmalu. :)

Inna sprawa, ¿e czasami autor nie we¼mie szmalu, bo ludziska na sztuce poznaj± siê za pó¼no. :)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

12 Data: Wrzesien 06 2009 13:00:57
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 

On 6 Sep., 16:15, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"XX YY"

: jesli obsikanie matrycy spowoduje powstanie niepowtarzalnego  dziela
: sztuki to bedzie mialo sens.

Co to za dzie³o, je¶li jest niepowtarzalne? :)


no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne.

w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne.


Efekt mo¿e byæ taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, ¿e
jest powtarzalna. :)

nic podobnego.
sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna.
nie ma  sztuce postepu , sa przemiany.
a skoro jest nieprzewidywalna  i podlega przemianom to tak naprawde
powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony.



 Problem w tym, ¿e warto¶æ ma tylko orygina³ -- bo
warto¶ci± jest MY¦L zawarta w dziele sztuki.

oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden
oryginal.

cena jest zawsze funkcja ilosci.
im wiecej tym taniej.

gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy
prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego
oryginalu.





Jaki¶tam Picasso nie dlatego jest w cenie, ¿e jest niepowtarzalny
(kopie maj± siê dobrze -- czasami bez ¿mudnej ekspertyzy trudno
odgadn±æ co jest kopi±, a co orygina³em) ale dlatego, ¿e zawieraj±
w sobie jak±¶ my¶l. :)

To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni
twierdza ze sztuka nie zawiera mysli.

czy dziela Bethowena zawieraja mysl ?

gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym
pomyslec.

Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych do
przemyslen , prawdopodobnie  do roznych.



Jako ma³y ch³opiec szuka³em odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jaki¶
obraz jest tak wysoko ceniony?

Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku.

Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym
wiecej beda mogly wydac na sztuke.





Otó¿ odpowied¼ jest inna: Autor CO¦ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To co¶ zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czym¶ jest my¶l, zwana czasami dusz±. :)

Nie

jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30
zlotych.
nie mysl jest ceniona.
Sztuka  sama w sobie nie zawiera mysli.
Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych. Sztuka jest
martwa , nie zawiera mysli.
Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly.




Obsikanie mo¿e i da efekt, ale czy bêdzie to efekt zamierzony i przemy¶lany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przyk³ad kiedy¶ ponoæ smarowano filtry,
aby uzyskaæ zmiêkczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do po³owy, aby mieæ filtr po³ówkowy. ;)


ale co w tym dziwnego ?

zabieg jak zabieg.
Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w
technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost.
Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy  to ma taki zabieg sens.

13 Data: Wrzesien 07 2009 01:20:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

Co to za dzie³o, je¶li jest niepowtarzalne? :)


: no przeciez pisze wyraznie , ze niepowtarzalne.

: w odroznieniu od niepowtarzalnych moga rowniez istniec powtarzalne.


Efekt mo¿e byæ taki/niepowtarzalny, lecz sztuka ma to do siebie, ¿e
jest powtarzalna. :)

: nic podobnego.

To Twoje zdanie. :)

: sztuka co najwyzej moze mniec to do siebie ze jest nieprzewidywalna.
: nie ma  sztuce postepu , sa przemiany.
: a skoro jest nieprzewidywalna  i podlega przemianom to tak naprawde
: powtarzalnosc ozancza eklektyzm - a ten nie jest ceniony.



E> Problem w tym, ¿e warto¶æ ma tylko orygina³ -- bo
warto¶ci± jest MY¦L zawarta w dziele sztuki.

: oryginal m artosc gdyz jest niwpowtarzalny , istnieje tylko jeden oryginal.

Na przyk³ad w fotografice. ;) Ryciny -- drzeworyty, miedzioryty i inne litografie. ;)

: cena jest zawsze funkcja ilosci.
: im wiecej tym taniej.

No tak... Tym obrazy jakiego¶ malarza s± tañsze, im wiêcej ich namalowa³. ;)
A suma ich warto¶ci jest taka sama dla ka¿dego malarza czy istnieje jaki¶ inny wzór warto¶ci? :)

: gdyby Van Gogh namalowal tysiac identycznych slobecznikow , kazdy
: prawdopodobnie mialby cene 1000 razy mniejsza od istenijacego jedynego
: oryginalu.

Bo wówczas by³aby nadal tylko JEDNA MY¦L zawarta w tych tysi±cach. :)
(chyba, ¿e samym konceptem by³oby utysiêcznienie jednego obrazu)

Podobnie moje slowa nie nabior± wiêkszej warto¶ci, gdy post zostanie
umieszczony w wielu identycznych (lub prawie identycznych) kopiach. :)


My¶li od tego nie przybêdzie. :)



Jaki¶tam Picasso nie dlatego jest w cenie, ¿e jest niepowtarzalny
(kopie maj± siê dobrze -- czasami bez ¿mudnej ekspertyzy trudno
odgadn±æ co jest kopi±, a co orygina³em) ale dlatego, ¿e zawieraj±
w sobie jak±¶ my¶l. :)

: To stoi w sprzecznosci z wyznawcami teorii tzw czystej sztuki - oni
: twierdza ze sztuka nie zawiera mysli.





:) O to chodzi, ¿e zawiera, ale trzeba mieæ oczy otwarte, aby tê my¶l widzieæ. :)
Czasami (czytaj -- > zazwyczaj) trzeba rozpiski lub kogo¶, kto siê zna na sztuce. :)
Czasami w TV opisuj± jaki¶ obraz. Wówczas (po wyk³adzie) oczêtom ukazuje siê zupe³nie
co¶ innego, nie jaki¶ pusty bohomaz, na dodatek jako¶ popsuty jakim¶ ,,b³êdem''. :)

Nie dlatego jaki¶ wiersz czy poemat jest piêkny, ¿e ma rytm, ale dlatego, ¿e
zrytmizowano tam TRE¦Æ. :) Podobnie z obrazem czy muzyk±. :) Gdy siê rozumie
intencje autora, ogl±danie czy s³uchanie jest ciekawsze. :) Dlatego nie warto
spó¼niaæ siê na prelekcje przedkoncertwe. :) Warto znaæ epokê, w której powstawa³o
dzielo. Trzeba poznaæ lêki ówczesnych ludzi -- i w ogóle ich mentalno¶æ. :) A tak¿e
warto znaæ osobê malarza. :) Bez tych ,,dodatków'' -- obraz mo¿e nie byæ zrozumia³y. :)




: czy dziela Bethowena zawieraja mysl ?

Pogadaj z muzykami i historykami. :) Nie... Nie pogadaj... Pos³uchaj tego, co mówi±. :)

: gdyby zawieraly mysl , nie musialby tworzyc , wystrczaloby tylko o tym pomyslec.

My¶l trzeba jako¶ **wyraziæ**. :) Mo¿na s³owami, mo¿na obrazem, mo¿na rze¼b±. :)
Mo¿na rozwlekle, mo¿na skondensowaæ tre¶æ (zazwyczaj im autor z wy¿szej pó³ki,
tym mniej s³ów potrzebuje) mo¿na rytmem, mo¿na trzynastozg³oskowcem, mo¿na
be³kotem. ;) Mo¿na ciurkiem, mo¿na wersami czy zwrotkami... Mo¿na wiersz
powiedzieæ, mo¿na za¶piewaæ...

Oczywi¶cie im piêkniejsza oprawa my¶li -- tym lepiej. :)

Niby jedzenie nie nabiera warto¶ci od talerza, ale
chyba ka¿dy woli zje¶æ w salonie ni¿ w stajni. ;)

: Dziela nie zawieraja mysli , ale mozliwe ze inspiruja odbierajacych
: do przemyslen , prawdopodobnie  do roznych.

Wiêc jest raczej bezwarto¶ciowe. :) Oczywi¶cie mo¿e byæ popisem kunsztu techniki. :)

  -- Proszê! Oto idealna linijka. Bez zniekszta³ceñ i odbarwieñ. ;)
     Uzyskano j± dziêki obiektywowi telecentrycznemu. ;)

Ka¿de dzie³o sztuki musi zawieraæ w sobie jaki¶ koncept!
Musi czemu¶ s³u¿yæ? Zazwyczaj nie. :) Zazwyczaj po prostu
jaki¶ narwaniec ;) chce innym opowiedzieæ o tym, co my¶li. :)

Oczywi¶cie czasami kto¶ dlatego chce powiedzieæ, aby co¶ zyskaæ. :)
(s³ynne ,,dla pokrzepienia serc i dusz -- mia³o wzywaæ do walki)

I (aby zwabiæ s³uchaczy czy ogladaczy) opakowuje swoja my¶l a w co¶ piêknego. :)




Jako ma³y ch³opiec szuka³em odpowiedzi na pytanie -- dlaczego jaki¶
obraz jest tak wysoko ceniony?

: Dlatego , ze tyle kapitalu jest na rynku.

Otó¿ nie. :)

: Spoleczenstwa gromadza kapital , a im wiecej go z czasem zgromadza tym
: wiecej beda mogly wydac na sztuke.

W pewnym sensie tak. :) Inflacja rzeczywi¶cie wyka¿e wzrost ceny dzie³a sztuki. ;)



Otó¿ odpowied¼ jest inna: Autor CO¦ zawiera w swoim malowidle czy innej muzyce. :)
To co¶ zachwyca i jest wysoko cenione. :) Tym czym¶ jest my¶l, zwana czasami dusz±. :)

: Nie

: jest wiele ksiazek , ktore zawieraj mysli i nie kosztuja wiecej niz 30 zlotych.

Sa i za free. :) I co z tego? :) My¶l my¶li nie jest równa. :)

: nie mysl jest ceniona.

A co? :) Barwa farby? Dlaczego niektóre fotki stoj± wysoko,
choæ s± bezwarto¶ciowe od strony techniki? :) Dlatego, ¿e
CO¦ pokazuj±. :) CO¦ zawieraj±. :)

: Sztuka  sama w sobie nie zawiera mysli.
: Mysl to atrybut wylacznie niektorych istot zywych.

Czyli to, co piszesz, nie zawiera Twoich my¶li? :)


: Sztuka jest
: martwa , nie zawiera mysli.

A papier zawiera tre¶ci? A na dysku s± tre¶ci? :)
(je¶li tak -- te tre¶ci to wyra¿one my¶li)

: Juz bardziej ceni sie odzialyanie na zmysly.




Obsikanie mo¿e i da efekt, ale czy bêdzie to efekt zamierzony i przemy¶lany?
Czasami tak, zazwyczaj nie. :) Na przyk³ad kiedy¶ ponoæ smarowano filtry,
aby uzyskaæ zmiêkczenie przydatne w portretach. Nacinano filtry dla uzyskania
efektu gwiazdki lub malowano do po³owy, aby mieæ filtr po³ówkowy. ;)


: ale co w tym dziwnego ?

A gdzie ja tutaj siê dziwiê? :)

: zabieg jak zabieg.







: Wracajac do pytnia , zdjecie zlozone z paru roznych wyciagow tak jak w
: technice HDR ale z jednego raw bedzie roznic sie od odbitki wprost.
: Jesli uzyskasz efekt zadawalajacy  to ma taki zabieg sens.

-=-

Czyli zamiana RAWki w TIFF zuba¿a fotkê? :) IMO tak, skoro przez jaki¶
czas zHaDRowane przez PShopê fotki maja 32 bity, zamiast 16. :)



--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

14 Data: Wrzesien 06 2009 22:55:27
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 


Czyli zamiana RAWki w TIFF zuba¿a fotkê? :)


to jest niewlasciwe postwienie problemu.

obraz z Raw obserwujesz na monitorze w obrabiarce juz zanim dokonujesz
jego konwersji np do TIFF.

I zawiera on wiecej informacji , od tych ktore wydaje urzadzenie
wyjsciowe , czyli od tego co widzisz

HDR poodobnie jak tonmaping zajmuje sie zagadnieniem  w jaki sposob
przetworzyc zawarte w Raw informacje tak by staly sie widoczne.

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.


 IMO tak, skoro przez jaki¶
czas zHaDRowane przez PShopê fotki maja 32 bity, zamiast 16. :)

nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

15 Data: Wrzesien 07 2009 09:32:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

XX YY pisze:

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.

B³agam, nie gwa³æ fizyki...

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/najwiêkszy komplement jaki mo¿na powiedzieæ kobiecie? - nie u¿ywa³em liquify/

16 Data: Wrzesien 07 2009 16:38:38
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

To jest dokladnie takie zagadnienie jak np przekazac przez glosnik
muzyke grana na fortepianie , gdzie  pianista np gra lewa reka w
oktawie 3-5  , prawa np 5-7  a  glosnik jest w stanie przekazac tylko
oktawe 4-6.

B³agam, nie gwa³æ fizyki...

Cholera... Jeszcze alimenty przyjdzie p³aciæ... ;)
A je¶li gwa³cona [fizyka] by³a [w chwili gwa³tu] dziewic±? ;)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

17 Data: Wrzesien 07 2009 16:40:05
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY" : nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRuj±cych programów ma wiêcej? :)

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

18 Data: Wrzesien 07 2009 12:41:57
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 

On 7 Sep., 16:40, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

"XX YY"

: nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRuj±cych programów ma wiêcej? :)


na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu

zeby obraz , ktory w naturze jest b, szeroki przerobic w ten sposob iz
zmiesci sie w dynamice monitora lub papieru.


to jest przypadek muzyki fortepianowej , ktora trzeba przepuscic przez
sluchawke telefoniczna.

19 Data: Wrzesien 08 2009 00:06:42
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

: nie zapominaj ze monitor na ktorym ogladasz obraz ma 8 bitow

A w przypadku HaDRuj±cych programów ma wiêcej? :)

: na tym polega dowcip HDR i to jest sens tonmapingu

Czyli programowe rozszerzenie hardu z 8 bitów do 16? ;)

-=-

Moje pytanie jest ci±gle otwarte: Czy zamiana RAWki w TIFFkê zuba¿a? :)
Je¶li nie -- nie ma sensu s³anie kilku fotek (czy to JotPeGów, czy
TIFFek) do HaDRowania. Z przymru¿eniem oka -- to tak, jakby obraz
zdemontowaæ do kana³ów RGB przed wys³aniem do obróbki. :) Albo
jakby poci±æ fotkê na 4 czê¶ci, które bêd± obrabiane oddzielnie
i sklejane w ca³o¶æ. Efekt pewnie bêdzie -- mo¿na dó³ rozja¶niæ
a górê przyciemniæ, ale to samo mo¿na zrobiæ od razu w programie
typu PS, inaczej traktuj±c górê fotki a inaczej dó³.

Mo¿e inaczej:

 -- Co zrobiæ, aby wstawiæ do lodówki karton z mlekiem?
 -- Otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi.
 -- A co zrobiæ, aby wstawiæ do lodówki dwa kartony z mlekiem?
 -- Otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi,
    otworzyæ drzwi, wstawiæ karton, zamkn±æ drzwi.

Mo¿na chyba pomin±æ ¶rodkowe zamykanie i otwieranie.
(choæ niekoniecznie -- wyobra¼my sobie, ¿e po ten
drugi karton nale¿y jechaæ do odleg³ego sklepu)

Czy tak samo mo¿na poobrabiaæ jedn± RAWkê, zamiast rozplastrowywaæ j± na 3 TIFFki?
A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±?
Biorê RAWkê i siup do PS. Biorê nastêpn±, posuwam j± (teraz ju¿ mo¿na, ;)
a nawet trzeba) na -1EV i wrzucam j± jako warstwê, po czym raz jeszcze
biorê tê sam± RAWkê, ale posuwam j± na +1EV i robiê z niej kolejn± warstwê?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

20 Data: Wrzesien 07 2009 22:50:21
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 


A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±?

mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania.

21 Data: Wrzesien 08 2009 11:39:28
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

A mo¿e warto pobraæ 3 razy tê sam± RAWkê, ale inaczej obrobion±?

: mysle , ze sam udzieliles sobie odpowiedzia na swoje pytania.

I jakie s± te odpowiedzi? Boja ich nie znam.
Byæ mo¿e ich udzieli³em, ale nie¶wiadomie. : )

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

22 Data: Wrzesien 06 2009 12:44:59
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

: Nie ma.

S± wiec dwie sprzeczne informacje.

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :)
Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa, chyba ¿e chce siê robiæ koszmarki pozostawiaj±c ich produkcjê algorytmom z przypadku.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/gryzie ciê sumienie? - za¿yj truecrypta/

23 Data: Wrzesien 06 2009 15:55:52
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"Janko Muzykant"

Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa, chyba ¿e chce siê robiæ koszmarki pozostawiaj±c ich produkcjê algorytmom z przypadku.

Twoim zdaniem warto puszkowym softem zamieniæ RAWkê na TIFFkê czy od
razu pshopem braæ siê za RAWkê?

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

24 Data: Wrzesien 07 2009 08:59:11
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Sun, 6 Sep 2009, Janko Muzykant wrote:

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :)
Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa

  No, chyba ¿e soft jest 8-bit...
  Acz trzeba przyznaæ, ¿e "wo³arki" najczê¶ciej maj± korekcjê luminancji
(krzywymi), to jednak "dwa wo³ania" zostawiaj± wiêcej miejsca na
operacje przy obróbce.
  To mniej wiêcej tak jakby porównywaæ Fuji S5 z Nikonem D3x ;)
(dwa "zrzuty" o niema³ym zaszumieniu, ale z odstêpem dynamiki, do
jednego obejmuj±cego ca³y zakres - najczê¶ciej to pierwsze jest
w zupe³no¶ci wystarczaj±ce, mimo ¿e to drugie jest "lepsze").

pzdr, Gotfryd

25 Data: Wrzesien 07 2009 09:34:31
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Janko Muzykant 

Gotfryd Smolik news pisze:

Jedna pochodzi od ludzi, którzy nie panuj± nad softem, druga od pozosta³ych :)
Nie ma sensu sk³adaæ hdr z rawa

 No, chyba ¿e soft jest 8-bit...

Ano chyba. Ale nie u¿ywam :)

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl
/pisz±c s³owo ''bomba'' dajesz pracê tajnym s³u¿bom - oni te¿ chc± je¶æ!/

26 Data: Wrzesien 05 2009 11:53:13
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: XX YY 

On 29 Aug., 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrowaæ li¶cie? :)

tak jak reszte- bez poruszenia.

1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki?

tak

2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce
   hadrowania za pomoc± C 450 D i photoszopki.

co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.


3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.

4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?


oczywiscie jesli robisz  z raw

jesli z jpeg to ma sens  jesli szukasz jakis efektow specjalnych - ale
wynik  hmmm ..

27 Data: Wrzesien 05 2009 23:56:05
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski 


"XX YY"

0. Jak hadrowaæ li¶cie? :)

: tak jak reszte- bez poruszenia.

:) Ale jak sfotografowaæ li¶cie bez poruszenia?

1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki?

: tak

PS jest lepszy czy gorszy od specjalistycznych narzêdzi?

2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce
hadrowania za pomoc± C 450 D i photoszopki.

: co do zasady tak samo jak kazdym innym aparatem.

Zasada tak, ale liczba klatek na sekundê ma znaczenie.
I teraz pytanie -- jak wielkie znaczenie?

3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?

: oczywiscie , ale szybkostrzelnosc aparatu ulatwia zadanie.





4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
ale ró¿nie obrobionej klatki?

: oczywiscie jesli robisz  z raw

S± wiec dwie sprzeczne informacje.

"JA"
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

Nie ma.






: jesli z jpeg to ma sens  jesli szukasz jakis
: efektow specjalnych - ale wynik  hmmm ..

Z RAW. Nawet zapomnia³em o tym, ¿e puszka mo¿e dawaæ JPG.
JPG w C450D nie ma sensu, bo w serii mo¿na zrobiæ tylko 2 klatki.
W RAW mo¿na nawet 6, co jest u¿yteczne nie tylko w HaDRowaniu.
A transfer z puszki do karty trwa sekundê na fotkê.

--
nr .`'.-.telefonu ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

28 Data: Wrzesien 07 2009 02:50:21
Temat: Re: Hadrowanie za pomoc± C 450 D.
Autor: Nieznajomy 

On 29 Sie, 14:37, "Eneuel Leszek Ciszewski"
 wrote:

0. Jak hadrowaæ li¶cie? :)
1. Czy kto¶ hadruje z pomoc± photoszopki?
2. Proszê o wszelkie uwagi dotycz±ce
   hadrowania za pomoc± C 450 D i photoszopki.
3. Czy hadrowanie bezstatywowe ma sens?
4. Czy ma sens hadrowanie z tej samej,
   ale ró¿nie obrobionej klatki?

-=-

Moje problemy z C 450 D to li¶cie. :)
Je¶li chodzi o pfotoszopkê, nie¼le sobie radzi
z hadrowaniem odrêcznym (bezstatywowym) ale inne
programy niekoniecznie daj± dobry efekt bezporuszeniowy.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
   `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
  o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Wejd¼ na stronê www.easyhdr.com
¶ci±gnij programik
popróbuj
a jak siê spodoba - kup i dzia³aj

Re: Hadrowanie za pomocÄ… C 450 D.



Grupy dyskusyjne