Użytkownik "de Fresz" napisał
Jako że pomału robię przymiarki do czegoś znacznie lżejszego do latania po
krzakach, interesuje mnie histora EXC 450, 200 i ewentualnie 525 - a
konkretniej jakie zmiany zachodziły w poszczególnych rocznikach, tak do
2006 r..
*** Zmiany to bardziej przelomy rocznikow. Z pamieci tyle:
-W 2002-2003 zmieniono w czterosuwach konstrukcje wewnetrznej flanszy
uszczelniajacej pompe wody- umozliwia to wymiane uszczelnien bez zdejmowania
pokrywy zaworowej (brak rantu i dwa gwintowane otworki)- duza wygoda
serwisowa
-2003 minimalnie zmienione mocowanie kosza sprzeglowego i samego sprzegla w
czterosuwach- mniej szarpie przy ruszaniu na niedogrzanym silniku- istotne
dla latajacych tez po miescie
-2004-2005 zmiana calego nadwozia w 2T i 4T- calkowicie nowa rama z tylnymi
wezlami z rur o owalnym przekroju, wyzsza glowka, nowy wahacz, nowe USD 48mm
(zamiast 43mm), inna sprezyna z tylu, nieprzezroczysty zbiornik, nowe
plastiki, nowy kranik, nowa kanapa, nowe lampy, licznik. W 200 2T zmieniono
elektronike zaplonu i membrane (wiecej dolu i liniowosci)
-2006 znowu zmieniono USD (tez 48mm) ale nie znam szczegolow i nigdy na
takim nie jezdzilem.
Zdaje sie ze w ktoryms z rocznikow zmienio tez piasty i na pewno tarcze i
tlumiki, ale nie pamietam szczegolow (2006?).
Potem juz poszla zmiana calosci na EXC-R
Istotne roznice to przed i po pelnej zmianie budy (z rama). Nowe troche
poreczniejsze, kiera w moim odczuciu stoi wyzej na standardowym mocowaniu,
inny setup wstepny zawieszen. Zawiasy jak dla amatora, odpowiednio ustawione
daja rade i w starym i w nowym. W nowym przod ma nieco wieksze rezerwy
tlumienia.W starych dwusetkach narzekano podobno na setup przodu zmieniony
wraz ze zmiana na USD 48mm. W starych zajebista rzecz to przezroczysty
zbiornik (teraz do najnowszych oferowany jako ekstras w wersjach six-days).
Milym drobiazgiem w nowych jest o niebo wygodniejszy kranik paliwa i pokrywa
airboxu na bolce zamiast osobnych szybkozlaczek, ktorymi ciezko czasem
trafic w gniazda i potrafia sie zgubic mimo zawleczek. W starych wymiana
tylnego blotnika wychodzi taniej, bo jest osobna czescia- w nowych
zintegrowany z polami numerowymi. W nocnym lataniu reflektor starego modelu
(prostokatny) swieci lepiej niz nowy. Masy sie nie zmienily.
Pozdr
Jarecki[KenLee] + Mecha-Orange EXC 400