Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego?
1 | Data: Czerwiec 09 2008 08:41:20 |
Temat: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | |
Autor: === igoR === | Czysto teoretycznie. 2 |
Data: Czerwiec 09 2008 10:44:12 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik === igoR === napisał: Czysto teoretycznie.Jesli 4x4/terenowy to Mitsu Pajero pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 3 |
Data: Czerwiec 09 2008 11:06:31 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: opek |
Czysto teoretycznie.jeszcze? Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę? Toyota Highlander hybrid w kwocie 150-170 powinienes zmiescic sie w nowce, choc ze wzgledu na trwajace prace nad ustawami lepiej postarac sie o taki ktory ma jakies 6 miesiecy. bedzie wygoda+bezpieczenstwo+oszczednosc w miescie 4 |
Data: Czerwiec 09 2008 03:15:12 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: | On 9 Cze, 10:41, "=== igoR ===" wrote: Czysto teoretycznie. Jak fajne, to ja bym brał Toyotę. Sprawdzony wóz, nikt nie narzeka, nie awaryjny, serwis dostępny, koszty utrzymania znośne. IMO, o niebo lepiej się prezentuje, niż wszelakie świniowozy typu Hilux :) (świniowozy - pojazdy, którymi rolnicy mogliby wozić świnie na targ, bez urazy, takie skojarzenie). Ciekawą linię ma Murano, ale nic więcej o nim powiedzieć nie mogę. Muszę to gdzieś wypróbować. Serdeczne pozdrowienia -- Marcin CR-V 2.0 5 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:16:49 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Tadeusz |
Czysto teoretycznie. Jak fajne, to ja bym brał Toyotę. Sprawdzony wóz, nikt nie narzeka, awaryjny, awaryjny - może faktycznie trochę mniej od innych... Ciekawą linię ma Murano ale Murano to zwykły SUV - zupełnie nie ta bajka co prawdziwe terenówki jak LC -- pozdrawiam Tadeusz 6 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:26:05 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Maciej Browarczyk | Tadeusz pisze: ale Murano to zwykły SUV - zupełnie nie ta bajka co prawdziwe terenówki jak LC A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze duzy. Terenowek teraz to jak na lekarstwo. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 7 |
Data: Czerwiec 09 2008 12:05:51 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 9, 10:26 am, Maciej Browarczyk A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze Dlaczego H3 to nie terenowka ? Czy sie wyroznia "prawdziwa" terenowka ? JAM 8 |
Data: Czerwiec 09 2008 22:30:19 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Maciej Browarczyk | JAM pisze: Dlaczego H3 to nie terenowka ? Czy sie wyroznia "prawdziwa" Nie chce byc ironiczny ale H3 to raczej pseudo-luksusowa limuzyna, wczesniej wersje Hummera ok, ale ten bardziej skierowany jest do murzynow niz do "terenowcow" ;) A poza tym to terenowkom nie odpadaja kola a H3 jednak ;) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 9 |
Data: Czerwiec 10 2008 13:56:39 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 09.06.2008 Maciej Browarczyk napisał/a: JAM pisze: Ciekawe przy jakiej okazji, po widziałem już powyrywane w innych uznawanych za klasyczne terenówkach też (np we wranglu). Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać: - 4x4 - jest na stałe - blokada międzyosiowa - jest - blokada tylniego mostu - jest - reduktor - jest - duży prześwit - jest - kąty natarcia - są - bardzo przyzwoite - regulacja ciśnienia w kołach z kabiny - jest (unikatowa, a bardzo praktyczna funkcjonalność na kopny piach i błoto) - obudowany spód i napędy - jest - rama - jest - opony - dość agresywne AT - silnik - wystarczy ww. masz OOTB, pokażesz mi inną tańszą, nową terenówkę z takim wyposażeniem w serii? Umiejętne posługiwanie się ww. daje na prawdę sporo do zrobienia w terenie. Ok pewnie nie jest to auto w serii przystosowane do extremalnej przeprawówki, pewnie nie jest to nawet dobry materiał na taką (duża masa) ale gdy nie mamy ochoty uprawiać off-road wyczynowo, a mieć auto które ze salonu potrafi robić również w terenie (i objechać sporo tych seryjnych suvo-terenówek) to h3 będzie ok. Obecnie w ogóle mało jest nowych aut takich typowo terenowych, ale na ich tle h3 wcale źle nie wygląda. Da się coś tam wyjąć z pozostałej klasyki: g, defendera, wranglera itp ale czy te nowe są jak te z poprzedniej epoki? -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 10 |
Data: Czerwiec 10 2008 14:09:56 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać:[..] ww. masz OOTB, pokażesz mi inną tańszą, nową terenówkę z takim Ale to wielka krowa jest i przy byle dwoch drzewach sie zatrzyma! I 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia. -- Olleo 11 |
Data: Czerwiec 10 2008 22:12:29 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 10.06.2008 Olleo napisał/a: Z wyposażenia H3 jest prawdziwą terenówką, co by nie pisać:[..] No to chyba go nie widziałeś, wcale nie jest duży, porównywalny z innymi czterodzwiowymi terenowacami. Chyba nawet jest mniejszy od Patrola GR, a od Navary na pewno. 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia. Od kiedy to nowy Jimny kosztuje 18kzł? No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale większy bród, stromy podjazd (przednie plastiki!), większa kłoda w poprzek no i do tego mały silniczek (strome podjazdy). Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a wyjechać ze salnu to 2 różne sprawy. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 12 |
Data: Czerwiec 10 2008 22:19:24 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | No to chyba go nie widziałeś, wcale nie jest duży, porównywalny z 20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to jest i do tego na zawieszeniu niezaleznym. Technicznie bardzo ciezko podniesc, kiepski wykrzyz, maly kat rampowy. To po prostu ogromna bulwarowka jest. > 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia. Szczerze mowiac strzelilem, bo nie wiem ile Hummer H3 kosztuje, ale przyznasz, ze 180tys za bulwarowke, a 50tys za cos, co w serii zmloci kazdego seryjnego SUVA, bulwarowke i zdecydowana wiekszosc prawdziwych terenowek, to jest roznica. No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale Jakie plastiki? Malo ktore auto ma tak duze katy natarcia, zejscia i rampowy w serii. Za kilkaset zl mozesz te katy jeszcze znaczaco zwiekszyc (rama), dolozyc duzo wieksze, od przewidzianych, kola (oczywiscie z oponami MT - nie wliczylem w cene). A maly silniczek z autem wazacym cos kolo tony swietnie sobie radzi - o reduktorze slyszales? Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a Akurat Jimny ma jedne z najwiekszych zdolnosci terenowych w serii na rynku. I fakt - mozna przerobic i to bardzo powaznie, stosunkowo niewielkim kosztem, czego nie mozna powiedziec o H3. p.s. a szczerze mowiac, jesli bym szukal olbrzyma offroad, to poszukalbym J105. -- Olleo 13 |
Data: Czerwiec 11 2008 07:44:41 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.06.2008 Olleo napisał/a: 20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to Chyba Alpha, bo normalny h3 ma 1897mm, przy 100series 1875mm i 200series 1970mm! http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser http://pl.wikipedia.org/wiki/Hummer_H3 > 10x tanszy Suzuki Jimny w serii zrobi go w terenie, jak malego Kazia. Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny objedzie H3 tam gdzie istotny jest gabaryt i mała masa. Niestety nie da sobie rady tam gdzie istotna jest masa i moc (ile pędu zmagazynujesz w 2200kg a ile w 1200? na rozpędzaniu). No i bez porządnej zmoty Jimny pewnie przejdzie między 2 drzewami, ale No :) mam nawet jeden NP 242 Full time :) zajrzyj może w url ze sygnaturki. A o problemach z reduktorami w starszych suzukach słyszałeś, mówi Ci coś marka Calmini? - lekarstwo na 1.3 w Samuraiach? Pewnie go idzie przerobić jak Samuraia czy Vitarę, ale przerobić, a Tylko że H3 ma w serii 32" i może się mylę ale 35" wejdzie bez zbędnych modów. W Jimny z 1.3 możesz w najlepszym optymistycznym wypadku pomażyć o 31" o ile półosiek nie pogubisz, a 1.3 je obróci (a na 2H w reduktorze wyjdzie toczydło z 80km/h max). Niezależne zawiasy to brak gruszki mostu, pewnie do liftu mało elastyczne, ale samo w sobie nie jest złe (tym bardziej że 35" już mamy, więc nie ma co za dużo szleć). -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 14 |
Data: Czerwiec 11 2008 15:33:59 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Przemek | Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w Dnia 11.06.2008 Olleo napisał/a: Zależy do czego _jeszcze_ chcesz to auto używać. Nie przeczę że Jimny Hummer objedzie Jimniego tylko na parkingo pod Tesco i takie są fakty :) P. 15 |
Data: Czerwiec 11 2008 18:39:56 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.06.2008 Przemek napisał/a: Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w Ależ oczywiście, miałeś okazję oba wyposażyć w Simexy i zrobić nimi tor 4x4. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 16 |
Data: Czerwiec 12 2008 12:30:18 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Przemek | Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w Dnia 11.06.2008 Przemek napisał/a: Drogi kolego, gdyby H3 robił, to mozna by go spotkać na rajdach typu Magam czy Poland Trophy. Wielu zawodników tam startujących nie ograniczają fundusze, więc argument o cenie odpada. A ile ich jeździ? Zero, null, ani sztuki :) Nawet w amatorskim or nie spotkałem jeszcze żadnego (a zmot przeróżnych widziałem na pęczki). Jeździsz w terenie, czy tylko teoretyzujesz, bo jakoś mi się wydaję, że to drugie. P PS. A Magam wygrał Jimny :) 17 |
Data: Czerwiec 12 2008 12:11:47 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 12.06.2008 Przemek napisał/a:
Sądzisz że by wytrzymał? :D Bo ja wątpię, ale nie o tego typu zastosowaniach pisaliśmy, zresztą jakbyś przeczytał wątek to pisałem, że nie uznaję H3 jako materiał na przeprawówkę. Nawet w amatorskim or nie spotkałem jeszcze żadnego (a zmot U nas na Szlaku Bursztynowym w klasie edukacyjnej startowały 2 sztuki H3. Fakt była to kategoria dla "zielonych listków" ale wróciły z kompletem pieczątek. Tu masz wyniki: http://www.4x4.kalisz.pl/rwrrajdh10 Jeździsz w terenie, czy tylko teoretyzujesz, bo jakoś mi się wydaję, że to 4 lata mam terenówki w tym 3 lata aktywnie w terenie, w tym czasie: 2 samochody, 5 rajdów amatorskich jako kierowca, 6 jako pilot, 3 jako organizator oraz wiele imprez zlotowych: różne motoryzacyjne, terenowe, militarne, charytatywne. PS. A Magam wygrał Jimny :) A to wiem. Tylko że na magamie ważne aby sprzęt wytrzymał, a wygrywa doświadczenie załogi. Znam 2 załogi które starowały na tegorocznym magamie, jedna z nich jest z naszego klubu. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 18 |
Data: Czerwiec 12 2008 14:30:06 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Przemek | Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w Dnia 12.06.2008 Przemek napisał/a: No właśnie, a Jimny wytrzyma, najwyżej trochę plastików straci. U nas na Szlaku Bursztynowym w klasie edukacyjnej startowały 2 sztuki H3. U nas (Podbeskidzie) taki H3 musiałby mieć w komplecie piłę machaniczną, inaczej między drzewami by się nie przepchał :) 4 lata mam terenówki w tym 3 lata aktywnie w terenie, w tym czasie: 2 A to przepraszam kolegę. P. 19 |
Data: Czerwiec 11 2008 05:12:59 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 11, 1:19 am, Olleo wrote: 20cm szerszy od Landcruisera najwiekszego - to malo? Wielka krowa to Niezalezne zawieszenie zarowno z przodu jak i z tylu ma Hummer H1 - ten wojskowy. Wykrzyz zalezy od skoku zawieszenia a nie od tego czy ma sztywna os, czy nie. Co do innych osiagow terenowych to jak podaja dane producentow: Kat natarcia: Hummer H3 - 39 stopni Toyota Land Cruiser - 30 stopni Kat zejscia: Hummer H3 - 36.5 stopnia Toyota Land Cruiser - 20 stopni Kat przelamania: Hummer H3 - 25 stopni Toyota Land Cruiser - 21 stopni Minimalny przeswit: Hummer H3 - 231 mm Toyota Land Cruiser - 226 mm -- JAM http://marchel.home.comcast.net/ 20 |
Data: Czerwiec 11 2008 15:35:06 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Przemek |
Niezalezne zawieszenie zarowno z przodu jak i z tylu ma Hummer H1 - Bardzo się mylisz. P. 21 |
Data: Czerwiec 11 2008 00:54:03 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: kamil | On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only- Dnia 09.06.2008 Maciej Browarczyk napisał/a: Obecnie w ogóle mało jest nowych aut takich typowo terenowych, Stawiam piwo przeciwko mineralnej, ze nowy defender (do kupienia za mniej niz 180k PLN) poradzi sobie w terenie znacznie lepiej, niz Hummer. Pozdrawiam Kamil 22 |
Data: Czerwiec 11 2008 09:53:28 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.06.2008 kamil napisał/a: On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only- Obawiam się że masz rację :) Ale też dużo będzie zależało od łącznika :D -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 23 |
Data: Czerwiec 11 2008 03:32:44 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Ale też dużo będzie zależało od łącznika :D Wszystko glownie zalezy od lacznika. Bywa nawet, jak na pewnej reklamie Audi, ze A6 na nartostradzie objedzie Parchola, ktory pewnie bez spietych napedow, na letnich szosowkach i to z 2x za duzym cisnieniem utknie w polowie drogi o.O -- Olleo 24 |
Data: Czerwiec 12 2008 00:24:22 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Maciej Browarczyk | Olleo pisze: Wszystko glownie zalezy od lacznika. Bywa nawet, jak na pewnej O ile mi wiadomo to nie byla reklama Audi a test, nie A6 a Allroad ;) A Parchol? Coz to? -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 25 |
Data: Czerwiec 11 2008 22:35:10 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 11.06.2008 Maciej Browarczyk napisał/a: Parchol? Coz to? Patrol w żargonie offroadowym. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 26 |
Data: Czerwiec 11 2008 22:26:13 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | O ile mi wiadomo to nie byla reklama Audi a test Taki test sponsorowany, jak artykuly Auto Shitu - spokojnie za reklame mozna uznac. http://pl.youtube.com/watch?v=Dx2mgPw33r4 Zauwazyles, ze auto swiat/bild i inne podobne w testach porownawczych 4x4 nigdy nie stawiaja obok siebie Audi i Subaru? Segment auta, komfort, luksus i wyposazenie - to porownaja i Audi (slusznie) tu bez problemow wygra, ale wola nie ryzykowac, albo przynajmniej zbytnio sie nie rozwodzic nad napedami, bo tu juz moglby byc problem. Albo, jak w niedawnym porownaniu zdaje sie Skody Scout, czegos tam jeszcze oraz Forestera. Co prawda napisali, ze w terenie Forester bije tamte na glowe, ale koncowy wynik: miazdzace zwyciestwo Skody (no bagaznik duzy, ESP, TCS, EBD i jeszcze kilka TLS ;-) -- Olleo 27 |
Data: Czerwiec 11 2008 05:14:20 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 11, 3:54 am, kamil wrote: On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only- Byc moze masz racje, ale na jakiej podstawie tak twierdzisz ?
JAM 28 |
Data: Czerwiec 11 2008 05:35:53 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: kamil | On Jun 11, 1:14 pm, JAM wrote: On Jun 11, 3:54 am, kamil wrote: Skoro juz slinimy sie nad cyferkami: Kat natarcia: Hummer H3 - 39 stopni Toyota Land Cruiser - 30 stopni Land Rover Defender - 49 stopni Kat zejscia: Hummer H3 - 36.5 stopnia Toyota Land Cruiser - 20 stopni Land Rover Defender - 47 stopni Kat przelamania: Hummer H3 - 25 stopni Toyota Land Cruiser - 21 stopni Land Rover Defender - 30 stopni Minimalny przeswit: Hummer H3 - 231 mm Toyota Land Cruiser - 226 mm Land Rover Defender - 235 Nie widzialem tez nigdy brytyjskich farmerow jezdzacych w pole hummerami, na orkneyach tez ich jakos malo. ;) Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Czerwiec 11 2008 05:51:20 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 11, 8:35 am, kamil wrote: On Jun 11, 1:14 pm, JAM wrote: No i wreszcie ktos, kto zna sie na rzeczy. Gratukuje podejscia inzynierskiego i argumentow. Bralem udzial w wielu "dyskusjach" i zauwazylem jak malo ludzi posluguje sie miarodajnymi parametrami do oceny jakosci pojazdow a polega raczej na nonsensownych, czesto nieprawdziwych stereotypach. Wystarczy wspomniec haslo "wszystkie francuzy sie psuja". Masz racje, ze Defender to konstrukcja sprawniejsza w terenie niz H3. Podobnie zreszta jest z G-Wagen Mercedesa oraz ze zwyklym Jeep Wrangler. Maja po prostu lepsze parametry terenowe (w odroznieniu od Land Crusiera" ktory jest bradziej SUV niz terenowka). Defender dodatkowo ma wersje dwuosobowa o wrecz doskonalych parametrach. Szkoda, ze juz go nie produkuja. Co do farmerow brytyjskich to po pierwsze Hummer jest dla nich za drogi, po drugie to jest raczej SUV niz samochod dla rolnika a po trzecie w zasadzie nie jest w sprzedazy w EU chyba ze po jakiejs niebotycznej cenie. Tak samo jest w USA. Hummerami nie jezdza amerykanscy farmerzy. Dla nich zdecydowanie lepszym pojazdem jest Chevrolet Silverado 4x4, Ford F150 czy Dodge RAM 4x4. Rzadko ktory farmer ma swoja farme w bardzo ciezkim terenie. On przeciez musi byc w stanie wjechac na pole cala gama maszyn rolniczych ktore rzadko sa budowane z mysla o jazdach terenowych. Hummery raczej znajduja zastosowanie u lesnikow lub w parkach narodowych ale to sa raczej te wojskowe H1. JAM http://marchel.home.comcast.net/ 30 |
Data: Czerwiec 11 2008 14:32:00 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | No i wreszcie ktos, kto zna sie na rzeczy. Gratukuje podejscia Sek w tym, ze w przypadku offroadu nie ma sensu porownywac za bardzo parametrow fabrycznych - liczy sie to, na ile auto da sie przerobic. A jakos nie widzialem na zadnym rajdzie przeprawowym (moze malo jeszcze widzialem?) Hummerow, za to od cholery LandCruiserow, Patroli i jeszcze wiecej Suzuki Samurai ;-) -- Olleo 31 |
Data: Czerwiec 12 2008 11:20:28 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 11 Jun 2008 14:32:00 -0700 (PDT), Olleo wrote: Sek w tym, ze w przypadku offroadu nie ma sensu porownywac za bardzo Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie przerobisz. Szczególnie prześwitu. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 32 |
Data: Czerwiec 13 2008 14:28:26 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie W samuraiu? Ile podniesiesz auto na ramie, tyle wieksze kola ci wejda, a ile wieksze kola zalozysz, tyle przeswitu ci przybedzie ;-P To nie Granada ;-) -- Olleo 33 |
Data: Czerwiec 16 2008 10:25:03 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Adam Płaszczyca | On Fri, 13 Jun 2008 14:28:26 -0700 (PDT), Olleo wrote: Akurat tych parametrów, jakie były podane, to wiele juz nie No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie zmienisz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 34 |
Data: Czerwiec 16 2008 19:49:47 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie Po to wlasnie auto podnosisz na ramie. A ile wieksze wejda? Tyle wystarczy? http://haxadecimal.com/nucleus/media/1/20060524-4643079821.jpg Sorry Adam, ale tak jak pisalem - to nie Granada, to mozna porzadnie zdlubac ;-) -- Olleo 35 |
Data: Czerwiec 17 2008 09:16:31 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 16 Jun 2008 19:49:47 -0700 (PDT), Olleo wrote: http://haxadecimal.com/nucleus/media/1/20060524-4643079821.jpg A MYślisz, że w Granadzie się nie da? Błotniki można odkręcić :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 36 |
Data: Czerwiec 17 2008 09:07:02 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 17.06.2008 Olleo napisał/a: No własnie. O tyle, o ile Ci większe wejdą. Czyli wiele już nie Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się nie zmieścił (filtr wystaje). Suki to tam za wiele nie zostało. To nie body-lift to body-swap. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 37 |
Data: Czerwiec 17 2008 02:17:47 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się Whatever. Wybierz sobie: http://www.theoffroadstore.nl/images/bumper_012.jpg http://www.crboffroad.com/dsc01801.jpg http://clean4x4.com/sam1.jpg http://pdftown.com/image/3005-samurai.jpg http://images.cars.com/main/DMI/189065/00027.jpg http://www.zukiworld.com/month_060106/images/readersrides_0606/vitoralmeida_samurai.jpg http://photos02.allegro.pl/photos/400x300/357/96/61/357966113_1 Wszystkie, to body swapy? Masz tutaj autko kolegi z walbrzyskiego klubu - tez body swap? http://lh5.ggpht.com/impulsmak/R8HQL8os8KI/AAAAAAAAAxg/HXtjmJBLdrA/Sędzisław%2024.02%20217.jpg I jeszcze jednego z tych okolic: http://lh5.ggpht.com/impulsmak/R6Yp9teUIfI/AAAAAAAAAMM/TConrOj-keo/remont%20suzi%20%2B%202-3%20luty%20150.jpg -- Olleo 38 |
Data: Czerwiec 17 2008 09:45:27 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 17.06.2008 Olleo napisał/a: Buda z suki na czymś wielkości parcha? Tam nawet silnik pod maską się Wszystkie, to body swapy? Nie, ale mają albo 30-31" albo zmienione mosty (popatrz na rozstaw kół na mostach) + calmini (do 33) lub inny silnik (wyżej). Ale co próbujesz udowodnić? Że zmodowana suka objedzie serie? To ja nie będę z tym dyskutował, bo to jest fakt. Rozmawialiśmy o seryjnym aucie i jeździe bez urywania ani kawałka oryginalnego plastiku. -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 39 |
Data: Czerwiec 17 2008 07:31:22 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Ale co próbujesz udowodnić? Że zmodowana suka objedzie serie? Nie. Rozmawialismy o autku do jazdy OffRoad na poczatek i jako bazie do ewentualnych modyfikacji. Pewnie, ze w Hummerze nie zgubisz kawalka plastiku - tam plastik wystepuje chyba tylko w srodku auta ;-) Znajomy rajdowiec kiedys powiedzial mi (i mial slusznosc), ze nawet najlepiej przygotowane seryjnie auto terenowka staje sie dopiero, jak mu juz odpadnie, co ma odpasc. A tak, to zwykly sloik ;-) Szkoda tylko, ze za Hummera placisz 180k i... to wlasciwie wszystko. Dalej moze byc tylko gorzej, mozliwosci juz nie powiekszysz. -- Olleo 40 |
Data: Czerwiec 11 2008 15:42:58 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: gr | Toyota Land Cruiser nie równa Toyotcie Land Cruiser> On Jun 10, 2:56 pm, Sergiusz Rozanski <write-only- długa inna niz krótka HDJ inny niż HJZ i HJ porównaj niezawodność w terenie H3, HDJ i Defendera poownaj silniki H3 (szczególnie diesla), HDJ, Defendera Taki samochód nie ma jednego wariantu przydatności, co z tego, ze ma wiekszy kont natarcia, szkoro silnik po 250 000 jest do remontu, po co rolnikowi pancerna płyta pod samochodem i brak miejsca w środku. Te auta trzeba dobierać do konkretnych potrzeb i sytuacji a nie gdybać. Nikt normalny nie pojedzie H3 na wyprawę do afryki albo do krajów arabskich - po pierwsze zabiją go po drodze, a po drugie nie naprawi tegonigdzie, nikt nie pojedzie defenderem 6000 km bo mu uszy odpadną. i tyle do przemyslenia pozdr. s 41 |
Data: Czerwiec 11 2008 07:27:39 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 11, 9:42 am, "gr" <grafik(no wrote: ... Co rozumiesz pod pojeciem "niezawodnosc w terenie" ? H3 jest technicznie lepszy niz Toyota i technicznie slabszy niz Defender w terenie. Wynika to z parametrow technicznych tych pojazdow. Watpie abys mial dostep do statystyk gwarancyjnych producentow aby realistycznie ocenic niezawodnosc tych pojazdow. poownaj silniki H3 (szczególnie diesla), HDJ, Defendera H3 orginalnie wogole nie ma diesla. Amerykanie nie stosuja diesli. To o czym piszesz to prawdopodobnie jakas garazowa przerobka na EU. Taki samochód nie ma jednego wariantu przydatności, co z tego, ze ma wiekszy kont natarcia, szkoro silnik po 250 000 jest do remontu, Mowisz o przebiegu, ktory 99% uzytkownikow osiagnie po 15 latach uzytkowania pojazdu. Jezeli uzytkujesz taki pojazd w terenie przez 15 lat to mozesz sobie darowac remont silnika. Taki pojazd nadaje sie jako caly do wymiany. Benzynowe silniki, ktore sa do remontu po 250,000 to prawdopdobnie rownie dobre jak Toyoty czt Defendera. Nie widze tu wielkiej roznicy pomiedzy Toyota a H3. Nie wiem jaki diesel stosuje H3 w Europie, ale dlaczego akurat ten diesel, prawdopodobnie kupiony od ktoregos z producentow euroepjskich, ma byc gorszy niz Defendera czy Toyoty. po co rolnikowi To jest argument poza techniczny i ma sie nijak do sprawnosci samochodu w terenie. Jest rowniez kompletnie bezsensowny w stosunku do bronionych przez ciebie Toyoty czy Defendera. Dla rolnika pojazdem o niebo lepszym niz Toyota czy Defender jest zwykly pick-up o napedzie 4x4 czy nawet duzy cargo van w wersji 4x4. Te auta trzeba dobierać do konkretnych potrzeb i sytuacji a nie gdybać.. Nikt Widac, ze nie bylas w ogole u Arabow. H3 i H2 sa standartowo sprzedawane przez General Motors na Bliskim Wschodzie. To jeden z najpopularniejszych terenowek wsrod Arabow z Arabii Saudyjskiej czy Kuwejtu . Sprzedaja sie tam masowo. Co do Afryki, to prawda. To sa biedne narody, ktore nie stac na terenowki dla przyjemnosci. Im sa potrzebne pojazdy tanie do pracy. Najczesciej sa to tanie pickupy Toyoty czy Nissana. Nadaja sie dobrze na pole a i 20 mm dzialko lub CKM tez sie dobrze montuje. Tak jak poprzednio, uzyles argumentu poza technicznego ktory ma sie nijak do oceny sprawnosci H3 w terenie. Kolega, ktory pytal oryginalnie w tym poscie o H3 nie ujawnil specjalnych checi udawania sie tym pojazdem do Afryki a raczej, ze chodzilo mu o jezdzenia po Polsce. Co do opinii Arabow na temat Amerykanow, to rownie kiepska posiadaja obecnie Brytyjczycy. Uzywajac wiec twojego argumentu, udawanie sie na Bliski Wschod Defenderem moze byc rowniez obecnie szkodliwe dla zdrowia. Na szczescie Defender jest juz Indyjski i za pare lat moze Arabowie strawia pojazd Hindusow na swoich terenach. a po drugie nie naprawi tegonigdzie, nikt nie Naprawa to tez argument istotny dla wyboru ale nijak sie majacy do sprawosci terenowej pojazdu. pozdr. JAM http://marchel.home.comcast.net/ 42 |
Data: Czerwiec 11 2008 14:33:32 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Nikt Swoja droga LandCruiser (J100 i J105) to bodaj najpopularniejsze auta terenowe na Bliskim Wschodzie i w Afryce. -- Olleo 43 |
Data: Czerwiec 10 2008 12:26:49 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: JAM | On Jun 9, 4:30 pm, Maciej Browarczyk Nie chce byc ironiczny ale H3 to raczej pseudo-luksusowa limuzyna, To akurat najtanszy Hummer. Trudno wiec mowic, ze to "limuzyna". H2 jest duzo drozszy i odrobine mniej sprawny w terenie. Kolega podal ci sporo danych na temat H3. H3 od poczatku byl projktowany jak bardzo sprawny samochod terenowy i w niczym nie ustepuje H2 a jest prawie tak samo sprawny w terenie jak Wrangler. wczesniej wersje Hummera ok, Co to znaczy OK ? Jakie stosujesz kryteria ? ale ten bardziej skierowany jest do Nie bardzo rozumiem co to ma znaczyc. Zamiast dawac jakies kryterium techniczne podajesz jakis rasistowski nonsens. A poza tym to terenowkom nie odpadaja kola a H3 jednak ;) Masowo tak odpadaja, czy po prostu dupa nie kierowca terenowy ?
JAM http://marchel.home.comcast.net/ 44 |
Data: Czerwiec 10 2008 22:10:20 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: iREK |
45 |
Data: Czerwiec 09 2008 13:37:56 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | A od kiedy Hummer H3 to prawdziwa terenowka? LC to tez SUV, tyle, ze Sa rozne wersje LC. Najbardziej terenowa, to J105 - dwa sztywne mosty i blokady wszystkich dyfrow, rama - czego chciec wiecej od auta terenowego? Teraz to tylko lekko podniesc (a na ramie banalnie prosto), wrzucic wieksze kola typu MT, snorkel, stalowe zderzaki i hulaj dusza, piekla nie ma. -- Olleo 46 |
Data: Czerwiec 09 2008 03:41:12 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Jakieś Wasze typy? LandCruiser J105, ale w tej cenie, to tylko uzywka. -- Olleo 47 |
Data: Czerwiec 09 2008 14:34:58 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Boombastic |
Czysto teoretycznie. To ma być terenowe, pseudoterenowe, vanowate czy jakie i do czego? Bo mega wygodne to mi sie kojarzy z Citroenem z hydro, a nie z LandCruiserem. No chyba, że to ma byc dla wystraszonej życiem panieneczki co musi siedzieć wysoko. 48 |
Data: Czerwiec 09 2008 22:24:00 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: === igoR === | To ma być terenowe, pseudoterenowe, vanowate czy jakie i do czego? Bo mega Jak wspomniałem w poście inicjującym wątek, czysto teoretycznie. Ale pomarzyć można, i poznać opinie innych. Wracając do tematu: terenówka. A LC nie jest megawygodny? Wyposażenie prawie jak s-klasa, duży, przestronny. Rozpoczynając wątek myślałem o terenówce którą można wjechać w polną czy leśną drogę, choć ostatnio w mieście znalazłem takie ulice, że doły mają po 40-50 cm i trzeba nieźle kluczyć, żeby przejechać cało. Gruntowych ulic mnóstwo jeszcze, niestety. Ostatnio czytałem o tych wszystkich kątach zjazdu, podjazdu, itp, stąd pierwsza myśl o H3, jeśli patrzeć na te parametry, jest w ścisłej czołówce. Pewnie jeśli dysponowałbym taką gotówką na auto, wybrałbym LC, a może np. Cadillaca Escalade. Fajne i duże wozidła, nie boją się błota, itp. Ot, luźny wątek, aby się czegoś dowiedzieć i nie być ograniczonym tylko do własnych wymysłów ;) -- igoR P307SW 2.0HDi 2003r. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 49 |
Data: Czerwiec 10 2008 12:20:49 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Boombastic | Jak wspomniałem w poście inicjującym wątek, czysto teoretycznie. Autobus też jest duży i przestronny, ale chyba nie o to ci chodzi. LC jest duży i cięzki. Naprawdę tego potrzebujesz? Rozpoczynając wątek myślałem o terenówce którą można wjechać w polną czy leśną W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz? Do jazdy po polnych drogach czy lesnych spokojnie wystarczy juz na przykład Subaru Tribeca. 50 |
Data: Czerwiec 10 2008 21:53:12 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: === igoR === | W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz? Może 50 to przesada, ale... W Bydgoszczy, choć podejrzewam, że nie tylko, jest kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt km dróg gruntowych. Wystarczy deszcz i robią się takie doły, że szok. Zobacz na http://maps.google.com/ np. ulicę Ptasią i okoliczne, powiększ, wszystko grunt. Inny rejon miasta: bartnicza i wszystko naokoło. Inny rejon: Cmentarna i cały ten kwartał, wszędzie grunt. Wiosna, jesień błoto, lato kurz. Można tak wymieniać i wymieniać. Podkreślam, że nie szukam auta, ot tak, pytam o coś terenowego, czym można wszędzie wjechać, zawrócić na torach bez obawy urwania miski, itp ;) -- igoR P307SW 2.0HDi 2003r. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 51 |
Data: Czerwiec 11 2008 08:49:00 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Boombastic |
W miescie doły mają po 40-50 cm? Nie fantazjujesz? To się tylko tak wydaje. Jakbyś miał dziure 50 cm to być sie autem od razu powiesił. Jak juz pisałem, na takie jazdy Tribeca spokojnie wystarczy, a komfort jest na pewno lepszy niż w Foresterze. 52 |
Data: Czerwiec 11 2008 08:50:32 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Boombastic | Wiosna, jesień błoto, lato kurz. Można tak wymieniać i wymieniać. Aaa, i Tribekę możesz kupić taniej na Litwie lub w ogóle ściągnąć z USA, bo tam jest produkowana. 53 |
Data: Czerwiec 10 2008 14:07:25 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Ot, luźny W takim razie zwroc jeszcze uwage na Forestera. Co prawda najnowszy model nie jest juz tak ladny i zgrabny, jak poprzednie, ale mysle, ze spelnia wszystkie wymagania (szczegolnie 2.5XT). Choc do S-klasy mu brakuje, to jest i do miasta, i na trase (230KM, jakies 7s do 100, poprzedni model 6s do 100) i w teren sredni. Poszukaj mojego postu sprzed tygodnia na tej grupie - wklejalem zdjecia i filmiki, co Forester potrafi. -- Olleo 54 |
Data: Czerwiec 09 2008 16:27:24 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Maciej Browarczyk | === igoR === pisze: Czysto teoretycznie. Jak nie musi byc typowo terenowe (aczkolwiek z dobrym napedem 4x4, blokady mostu etc.) to puknij se Touarega 3.0TDI uzywke. 2.5TDI to troche za maly silnik ale 3.0 juz jest spoko. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 55 |
Data: Czerwiec 09 2008 13:39:10 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Olleo | Jak nie musi byc typowo terenowe (aczkolwiek z dobrym napedem 4x4, Akurat touareg calkiem niezle daje sobie rade - lepiej, niz wiekszosc obecnie sprzedawanych pseudoterenowek. Ale fakt - defenderowi na ten przyklad nie dorowna. -- Olleo 56 |
Data: Czerwiec 09 2008 23:23:26 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Maciej Browarczyk | Olleo pisze: Akurat touareg calkiem niezle daje sobie rade - lepiej, niz wiekszosc A zeby bylo jasne, nie uwazam, ze to super terenowka, po prostu fajny silnik (i w teren i do miasta) + fajna buda + dobry naped 4x4 z blokadami mostow = calkiem spoko auto ale nie jakies max hardkor terenowe chociazby ze wzgledu na delikatna karosesie :) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 57 |
Data: Czerwiec 09 2008 23:07:22 | Temat: Re: Hummer H3, Land Cruiser, czy coś innego? | Autor: Scyzoryk |
Co fajnego, dużego i wygodnego można kupić za taką kasę? citroen c6 -- Pozdr Scyzoryk Corolla e11 GSX 550 |