Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.
Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.
2 |
Data: Grudzien 07 2010 15:26:57 |
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C |
Autor: krzysiek82 |
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili
już było ok.
sprawdĽ Ĺ›wiece żarowe.
--
krzyziek82
3 |
Data: Grudzien 07 2010 15:32:00 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: PH |
Użytkownik "Przemolo" napisał w wiadomo¶ci
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził do¶ć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)
4 |
Data: Grudzien 07 2010 15:30:42 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: Karolek |
W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.
Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.
Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.
--
Karolek
5 |
Data: Grudzien 07 2010 15:38:12 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Przemolo" napisał w wiadomoĹ›ci
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.
Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.
Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet przy -25.
Ĺšwiece nieruszane.
Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekrÄ™cić kluczyk off-on, żeby powtórnie uruchomić podgrzewanie Ĺ›wiec.
JeĹ›li to pomoże, to winne raczej Ĺ›wiece.
6 |
Data: Grudzien 07 2010 16:14:16 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: AL |
Przemolo pisze:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.
Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.
objaw 1: "chodził nierówno po odpaleniu" - czyli pewnie nie od razu na wszystkie cylindry -> sprawdz Ĺ›wiece żarowe
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.
3. dolej depresatora do paliwa
--
pozdr
Adam (AL)
TG
7 |
Data: Grudzien 07 2010 17:40:26 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: marek |
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu)
w kaman rejlu to chyba nie?
8 |
Data: Grudzien 07 2010 18:38:39 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: w_wi |
W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:
w kaman rejlu to chyba nie?
chyba tak
9 |
Data: Grudzien 07 2010 20:11:00 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: AL |
marek pisze:
objaw 2: "3-5 razy kręcić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu)
w kaman rejlu to chyba nie?
twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html
nie wiem jak w i30
--
pozdr
Adam (AL)
TG
10 |
Data: Grudzien 07 2010 19:35:45 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: nadir |
Użytkownik Przemolo napisał:
Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził do¶ć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.
Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.
A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i st±d duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho", dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je ma) też nie działa w pocz±tkowej fazie w 100% i to też może być powód nierównej pracy.
11 |
Data: Grudzien 09 2010 07:42:04 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: Rafał VFR |
A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
st±d duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho",
dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je
ma) też nie działa w pocz±tkowej fazie w 100% i to też może być powód
nierównej pracy.
A mnie się wydaje, że efekt nierównej pracy do niepalenie na który¶ gar.
Ojciec ma mietka 190D - z 84 roku. Stoi od dwóch lat u mnie. Jedna lub dwie
ale obstawiam na 1 ¶wiec nie pali.
Jak było to -10 wiedziałem, że nie zapali. Ale kuchnia mietko to jednak
potęga jest - za 3 razem zapalił. I jak zawsze przebierał, przebierał aż w
końcu przepalił.
Jak tego auta nie kochać ..... ;-)
Pzdr
Rafał
12 |
Data: Grudzien 09 2010 17:54:17 | Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C | Autor: Rafal |
Przemolo napisał(a):
ChciaĹ�em zapytaÄ� czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ� problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiaĹ�em 3-5 razy krÄ�ciÄ� rozrusznikiem, żeby
zaskoczyĹ�. Gdy zaskoczyĹ�, przez chwilÄ� chodziĹ� doĹ�Ä� nierówno i po
chwili już byĹ�o ok.
Nie czytaj tych głupich porad, nie sprawdzaj ¶wiec żarowych, bo to nie ma
najmniejszego sensu. Wymień je wszystkie. Conajmniej 3 masz niedziałaj±ce.
Innych problemów nie masz.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
| | | | | | | | | | |