Grupy dyskusyjne   »   Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C

Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C



1 Data: Grudzien 07 2010 15:26:51
Temat: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: Przemolo 

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.

Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.



2 Data: Grudzien 07 2010 15:26:57
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: krzysiek82 

W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:

U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili
już było ok.

sprawdĽ Ĺ›wiece żarowe.

--
krzyziek82

3 Data: Grudzien 07 2010 15:32:00
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: PH 


Użytkownik "Przemolo"  napisał w wiadomo¶ci

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził do¶ć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.

Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

mam (chyba) ten sam silnik w kijance i przy -20 nie było problemu, z tym że
ja BP podziękowałem już kilka lat temu. może tu tkwi przyczyna? :)

4 Data: Grudzien 07 2010 15:30:42
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: Karolek 

W dniu 2010-12-07 15:26, Przemolo pisze:

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.

Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.

Sprawdz swiece zarowe na poczatek, bo takie odpalanie nie jest normalne.

--
Karolek

5 Data: Grudzien 07 2010 15:38:12
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Przemolo"  napisał w wiadomoĹ›ci

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.

Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.

Ceed crdi - 4 zima i żadnych problemów, pali od pierwszego strzału, nawet przy -25.
Ĺšwiece nieruszane.

Spróbuj przed odpaleniem kilka razy przekrÄ™cić kluczyk off-on, żeby powtórnie uruchomić podgrzewanie Ĺ›wiec.
JeĹ›li to pomoże, to winne raczej Ĺ›wiece.

6 Data: Grudzien 07 2010 16:14:16
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: AL 

Przemolo pisze:

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ… problemy z odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem, żeby zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilÄ™ chodził doć nierówno i po chwili już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzÄ™du -20C miałem jeszcze wiÄ™ksze problemy.

Paliwo tankowane obecnie - wiÄ™c mam nadziejÄ™, że "zimowe" - z BP.

objaw 1: "chodził nierówno po odpaleniu" - czyli pewnie nie od razu na wszystkie cylindry -> sprawdz Ĺ›wiece żarowe

objaw 2: "3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane  (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu) -> sprawdz wode w filtrze paliwa - sposc to co tam jest - od spodu filtra znajdziesz tzw.kranik.

3. dolej depresatora do paliwa

--
pozdr
Adam (AL)
TG

7 Data: Grudzien 07 2010 17:40:26
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: marek 

objaw 2: "3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane  (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu)

w kaman rejlu to chyba nie?

8 Data: Grudzien 07 2010 18:38:39
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: w_wi 

W dniu 2010-12-07 17:40, marek pisze:


w kaman rejlu to chyba nie?

chyba tak

9 Data: Grudzien 07 2010 20:11:00
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: AL 

marek pisze:

objaw 2: "3-5 razy krÄ™cić rozrusznikiem przed zapaleniem" -> paliwo musi byc zassane  (nie wiem, czy masz gumowa gruszke-pompke do recznego zaciagniecia paliwa - jesli tak to sprawdz czy po podpompowaniu zaskoczy od razu)

w kaman rejlu to chyba nie?

twierdza, ze jednak jest (przyklad z HDI):
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1631904.html

nie wiem jak w i30

--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Grudzien 07 2010 19:35:45
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: nadir 

Użytkownik Przemolo napisał:

Chciałem zapytać czy inni użytkownicy tego pojazdu też maj± problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiałem 3-5 razy kręcić rozrusznikiem, żeby
zaskoczył. Gdy zaskoczył, przez chwilę chodził do¶ć nierówno i po chwili
już było ok.
W zeszłym roku przy mrozach rzędu -20C miałem jeszcze większe problemy.

Paliwo tankowane obecnie - więc mam nadzieję, że "zimowe" - z BP.

A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i st±d duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho", dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je ma) też nie działa w pocz±tkowej fazie w 100% i to też może być powód nierównej pracy.

11 Data: Grudzien 09 2010 07:42:04
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: Rafał VFR 

A jaki masz olej, bo w tej temperaturze może mieć konsystencje masła i
st±d duże opory przy rozruchu.
Po pierwsze nie wszędzie olej dochodzi i silnik pracuje "na sucho",
dodatkowo hydrauliczne regulowanie luzu zaworów(zakładam, że ten silnik je
ma) też nie działa w pocz±tkowej fazie w 100% i to też może być powód
nierównej pracy.

A mnie się wydaje, że efekt nierównej pracy do niepalenie na który¶ gar.
Ojciec ma mietka 190D - z 84 roku. Stoi od dwóch lat u mnie. Jedna lub dwie
ale obstawiam na 1 ¶wiec nie pali.
Jak było to -10 wiedziałem, że nie zapali. Ale kuchnia mietko to jednak
potęga jest - za 3 razem zapalił. I jak zawsze przebierał, przebierał aż w
końcu przepalił.
Jak tego auta nie kochać ..... ;-)
Pzdr
Rafał

12 Data: Grudzien 09 2010 17:54:17
Temat: Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C
Autor: Rafal 

Przemolo  napisał(a):

ChciaĹ�em zapytaÄ� czy inni użytkownicy tego pojazdu też majÄ� problemy z
odpalaniem go po nocy przy temperaturze mniejszej lub równej -10C?
U mnie po ostatnich mrozach musiaĹ�em 3-5 razy krÄ�ciÄ� rozrusznikiem, żeby
zaskoczyĹ�. Gdy zaskoczyĹ�, przez chwilÄ� chodziĹ� doĹ�Ä� nierówno i po
chwili już byĹ�o ok.

Nie czytaj tych głupich porad, nie sprawdzaj ¶wiec żarowych, bo to nie ma
najmniejszego sensu. Wymień je wszystkie. Conajmniej 3 masz niedziałaj±ce.
Innych problemów nie masz.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Re: Hyundai i30 diesel (1,6 90KM) i odpalanie przy -10C



Grupy dyskusyjne