W dniu 2018-04-26 o 13:55, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-04-26 o 09:02,  pisze:
https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450
Pytanie jakie będ± niepublikowane ograniczenia tego systemu.
Obowi±zek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu?
Pozdrawiam
Jakie wypalanie?
Tlenki azotu s± truj±cymi gazami, które powstaj± na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechętnie ł±czy się z tlenem.
Widać opracowali metodę obniżenia temperatury spalin w jakim¶ newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla.
I silnik po prostu nie będzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-)
| 6 | 
Data: Kwiecien 26 2018 14:43:04 | 
| Temat: Re: I stal sie CUD :-) | 
| Autor: RadoslawF  | 
W dniu 2018-04-26 o 14:22, t-1 pisze: 
 
 https://www.pb.pl/nowy-system-boscha-moze-uratowac-diesle-911450 
 
 
Pytanie jakie będą niepublikowane ograniczenia tego systemu. 
ObowiÄ…zek przejechania po zapaleniu minimum stu kilometrów 
w celu wypalenia tych tlenków w wydechu? 
 
 
Pozdrawiam 
 
 
Jakie wypalanie? 
Tlenki azotu sÄ… trujÄ…cymi gazami, które powstajÄ… na skutek bardzo wysokiej temperatury spalania w komorze diesla, gdy azot z powietrza ulega "spaleniu" mimo, że w niższych temperaturach niechÄ™tnie łÄ…czy siÄ™ z tlenem. 
Widać opracowali metodÄ™ obniżenia temperatury spalin w jakimĹ› newralgicznym dla procesu powstawania tlenków miejscu diesla. 
I silnik po prostu nie bÄ™dzie ich wytwarzał, także w czasie od startu do zgaszenia. :-) 
 
Gratuluje wzroku. Ja dziwnym trafem nie widzÄ™ tego co ty i siÄ™ 
zastanawiam nad konsekwencjami używania takiego silnika. 
Wszak problemów z DPFem też nikt nie widział, niektórzy 
nawet do dzisiaj go nei zauważajÄ… i przekonujÄ… że nie istnieje. :-)
 
Pozdrawiam
 | 7 | 
Data: Kwiecien 26 2018 06:55:41 |  | Temat: Re: I stal sie CUD :-) |  | Autor: Zenek Kapelinder  |  
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie dali sobie rady z korozja. 
 
 | 8 | 
Data: Kwiecien 27 2018 14:00:27 |  | Temat: Re: I stal sie CUD :-) |  | Autor: Pszemol  |  
Zenek Kapelinder  wrote: 
 Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej 
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe 
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma 
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych 
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i 
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa 
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa 
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie 
dali sobie rady z korozja. 
 
 
A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym?
 | 9 | 
Data: Maj 06 2018 22:42:26 |  | Temat: Re: I stal sie CUD :-) |  | Autor: Uzytkownik  |  
W dniu 2018-04-27 o 16:00, Pszemol pisze: 
 Zenek Kapelinder  wrote: 
Przy okazji wieksza sprawnosc silnika wysokopreznego wynika z wyzszej 
temperatury spalania. Jak obniza sprawnosc to po co dizle jak benzynowe 
beda takie same sprawne? Z obnizeniem temperatury problemu nie ma 
zadnego. W czasie II Wojny Swiatowej niemcy uzywali w niektorych 
samolotach silnikow wysokopreznych. Do obnizenia temperatury i 
zwiekszenia mocy wykorzystywali dodatkowy wtrysk wody. Znane sa 
rozwiazania w ktorych kazdy cylinder po trzech cyklach wtrysku paliwa 
dostawal czwarty wtrysk z wody. Nie weszly do powszechnego uzycia bo nie 
dali sobie rady z korozja. 
 
 
A co z roztworem mocznika, czyli AdBlue powszechnie stosowanym? 
 
Zabawa w kotka i myszkÄ™.
 
Nikt normalny przecież nie pozwoli sobie na użytkowanie takiego g....
 | 10 | 
Data: Kwiecien 26 2018 14:20:23 |  | Temat: Re: I stal sie CUD :-) |  | Autor: Myjk  |  
Thu, 26 Apr 2018 08:08:17 +0200, miumiu  
 
 Wklej moze caly artykul, bo sie otwiera tylko polowa... 
 
Same ogólniki. To już lepsze:
 https://youtu.be/pCr6bjQMrgU
--   
Pozdor 
Myjk
  |  |  |  |  |