Grupy dyskusyjne   »   ITD ma w dupie ograniczenia prędkości

ITD ma w dupie ograniczenia prędkości



1 Data: Marzec 03 2013 01:15:32
Temat: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Krzysztof 45 

Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4 jest do 110km/h i tysice aut na dob jed tamtdy rednio 140km/h, ja te i szybciej,  oraz suby ITD i dobrze jest.
Kto ma nasrane w gowie e ustawia te pojebane ograniczenia prdkoci rodem dla wczesnych trabantw?

Nasrane ma jeden we bie. Dla czego z demokratycznym kraju miliony maja sucha dyktatury tego jednego mylcego inaczej?

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/772377,autostrada-a4-samochod-itd-pedzi-160-km-h-i-lamie,id,t.html

--
Krzysiek



2 Data: Marzec 03 2013 07:53:50
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Rabarbar 

  trabantw?


Nasrane ma jeden we bie. Dla czego z demokratycznym kraju miliony maja
sucha dyktatury tego jednego mylcego inaczej?

w razie kontroli kup se takie co
http://www.liveleak.com/view?i=ee9_1362242961

3 Data: Marzec 03 2013 09:41:37
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45
 wrote:

Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4

 Dlaczego pseudo?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

4 Data: Marzec 03 2013 12:11:55
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Krzysztof 45 

W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rdziak pisze:

On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45
 wrote:
Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?
Bo co jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu awaryjnego u nas dumnie nazywa si autostrada.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

5 Data: Marzec 03 2013 11:14:18
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor:

Krzysztof 45 wrote:

Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu
awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada.

Na tej zasadzie to wszystkie pozostae mona przemianować na autostrady.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

6 Data: Marzec 03 2013 12:21:53
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 03 Mar 2013 12:11:55 +0100, Krzysztof 45
 wrote:

  Dlaczego pseudo?
Bo co jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu
awaryjnego u nas dumnie nazywa si autostrada.

 Patrz, nie tylko u nas.

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

7 Data: Marzec 03 2013 15:18:51
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: szufela 

  Dlaczego pseudo?
Bo co jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu
awaryjnego u nas dumnie nazywa si autostrada.

Patrz, nie tylko u nas.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg

Nie pomylily ci sie zdjecia ?:)

sz.

8 Data: Marzec 03 2013 15:01:39
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 3 Mar 2013 15:18:51 +0100, szufela
wrote:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg

Nie pomylily ci sie zdjecia ?:)

 No jako nie. Jestem przekonany, e przecitna polska jczydupa,
 na widok Metroad4, Hume Hwy, Federal Hwy czy paru innych zaraz
 zaczaby puszcza bki, e pasy strasznie wskie (a i owszem),
 e na poboczu to si tylko osobwka zmieci (a i owszem), e
 nazywa si Highway, ale jest w standardzie starej gierkwki, e
 ciarwki lec stwk (a i owszem), a w ogle to on ma
 400-1000km do zrobienia, a tu maks 110 i kamery co chwil.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Marzec 03 2013 16:59:38
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: szufela 

Nie pomylily ci sie zdjecia ?:)

No jako nie. Jestem przekonany, e przecitna polska jczydupa,
na widok Metroad4, Hume Hwy, Federal Hwy czy paru innych zaraz
zaczaby puszcza bki, e pasy strasznie wskie (a i owszem),
e na poboczu to si tylko osobwka zmieci (a i owszem), e
nazywa si Highway, ale jest w standardzie starej gierkwki, e
ciarwki lec stwk (a i owszem), a w ogle to on ma
400-1000km do zrobienia, a tu maks 110 i kamery co chwil.

Coz ci mog powiedziec. Strasznie chujowe te drogi maj skoro tak wygladaja jak opisujesz :)
Zupelnie nie przystajace do standardow europejskich ;) Tlumaczyc to mozna olbrzymimi odleglosciami i malym ruchem, podobnie jak w Kanadzie, ale z tego co widze, przynajmniej dobry beton leja i kolein nie ma. Pod tym wzgledem to uczyc sie mozemy nawet od brazylijczykow :)


sz.

10 Data: Marzec 03 2013 16:18:42
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 3 Mar 2013 16:59:38 +0100, szufela
wrote:

Coz ci mog powiedziec. Strasznie chujowe te drogi maj skoro tak wygladaja jak
opisujesz :)

 A oni jako yj i nie dr szat (cho moe te nie chwal pod
 niebiosa tamtego porzdku). Ba, nawet da si dostrzec pewne
 zalety ichniego podejcia do ruchu drogowego: kiedy chcesz co
 wyprzedzi, nie musisz skanowa drogi do kilometra wstecz, bo
 nie grozi Ci wejcie rozpdzonego messerschmitta na ogon. Wrcz
 czuem si dziwnie, turlajc si maym pierdem jakie 110 i
 obserwujc w lusterku bardzo powoli zbliajcego si WRX-a.

Zupelnie nie przystajace do standardow europejskich ;) Tlumaczyc to mozna olbrzymimi
odleglosciami i malym ruchem, podobnie jak w Kanadzie, ale z tego co widze,
przynajmniej dobry beton leja i kolein nie ma. Pod tym wzgledem to uczyc sie mozemy

 Kolein nie pamitam, waenie ciarwek w wyznaczonych punktach
 jest obowizkowe (jest zjazd na osobny pas dla ciarwek, ktry
 prowadzi do punktu waenia), ale w kraju, w ktrym nieg czasem
 widuj w grach, widziaem dziurawe drogi. Nie takie
 pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachd nie jest taki
 idealny, jak go Polacy sobie wyobraaj.

 RR.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

11 Data: Marzec 03 2013 22:44:06
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: szufela 

Nie takie
pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachd nie jest taki
idealny, jak go Polacy sobie wyobraaj.

No wanie zwaszcza, ze to daleki wschod ;)
To ja juz wole ten brazylijski zachod, za miastem calkiem spoko tam sie jezdzi:
http://imageshack.us/f/547/img1243l.jpg/

sz.

12 Data: Marzec 03 2013 16:00:14
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Martin Fox 

Dnia Sun, 03 Mar 2013 12:11:55 +0100, Krzysztof 45 napisa(a):

W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rdziak pisze:
On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45
 wrote:
Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?
Bo co jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu
awaryjnego u nas dumnie nazywa si autostrada.

We Woszech czy Szwajcarii to co u nas nazywa si drog ekspresow tam jest
autostrad, wic nie ma co marudzi.

--
Martin Fox

13 Data: Marzec 03 2013 12:59:20
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 10:41, Robert Rdziak pisze:

On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45
 wrote:
Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?

  r.

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.
Poza tym majc CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym- jedynie jak kto si zepsuje w miejscu bez zatoczki to jest wiksze zagroenie, ale o tym po chwili ju wiesz na CB...

--
Pozdrawiam
Lukasz

14 Data: Marzec 03 2013 12:33:25
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd
 wrote:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

 Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

15 Data: Marzec 03 2013 13:15:44
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Marek Wodarz 

W artykule
Robert Rdziak napisa(a):

On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd
 wrote:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

 Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?

Ani w Japonii... http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Japan

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkoci jest staa. Tylko ludzi jest coraz wicej.

16 Data: Marzec 03 2013 16:47:45
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: szufela 

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

 Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?

Ani w Japonii... http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Japan


Widze to tak :)
Co innego jest odgornie narzucony limit predkosci na autostradach w innych krajach, dajmy na to 110, a co innego duze ograniczenie  tam gdzie limit jest znacznie wyzszy.
Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych, albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.
W Polsce nie wiem gdzie jest ograniczenie do 110 na kilkudziesieciu km, jesli jest to pytanie z jakiego powodu i na jak dlugo  ?:)

sz.

17 Data: Marzec 03 2013 18:06:16
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 16:47, szufela pisze:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu
kilometrw.

 Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?

Ani w Japonii... http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Japan


Widze to tak :)
Co innego jest odgornie narzucony limit predkosci na autostradach w
innych krajach, dajmy na to 110, a co innego duze ograniczenie  tam
gdzie limit jest znacznie wyzszy.

a ja widz to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada. To tak jak wszystkie sieci miay 3G, a play wprowadzi 4G - bo kto stwierdzi e powyej (nie pamitam ile ale chyba co koo 300kbps) sie komrkow mona nazwa sieci czwartej generacji.


Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech
ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych,
albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.
W Polsce nie wiem gdzie jest ograniczenie do 110 na kilkudziesieciu km,
jesli jest to pytanie z jakiego powodu i na jak dlugo  ?:)

jest wanie z powodu braku pasa awaryjnego

--
Pozdrawiam
Lukasz

18 Data: Marzec 03 2013 20:16:00
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
 wrote:

a ja widz to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.

 OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba si z
 Tob nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedz, czym jest
 autostrada.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

19 Data: Marzec 03 2013 22:00:04
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 21:16, Robert Rdziak pisze:

On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
 wrote:

a ja widz to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.

  OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba si z
  Tob nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedz, czym jest
  autostrada.

  r.


no pewnie nie wiedz :)
dla mnie autostrada to miejsce gdzie mona bezpiecznie si szybko przemieszcza. Ale oczywicie z definicji moe wynika e droga z ograniczeniem do 40km/h, dwoma pasami w jedn stron i skrzyowaniami bezkolizyjnymi to te autostrada i wszyscy mog by zadowoleni (kierowcy bo maj autostrady, rzd bo moe kas na mandatach trzepa)
Szczerze wtpi by zniesienie ogranicze na polskich autostradach jako drastycznie podnioso ilo wypadkw (bo i tak 90% kierowcw by jedzio dalej tak samo jak wczeniej) - a jak by wzroso to chwilowo - odsiao by pojebw i dalej by bya norma. Ale kto by chcia (z rzdzcych) takie statystyki...

--
Pozdrawiam
Lukasz

20 Data: Marzec 03 2013 18:27:01
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: hisjusz 


Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech
ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych,
albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.

Ja nie wiem, uwiadom mnie!

21 Data: Marzec 03 2013 21:50:45
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: szufela 

Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech
ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych,
albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.

Ja nie wiem, uwiadom mnie!

Pojed na wycieczke to sie dowiesz.

sz.

22 Data: Marzec 03 2013 18:26:12
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: hisjusz 

W dniu 2013-03-03 13:33, Robert Rdziak pisze:

On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd
 wrote:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

  Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?

  r.


Autostrada nie ma skrzyowa drg tylko tyle albo a tyle rni j od expresw ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien by jeeli ma si na niej jedzi powyej 90km/h i wyprzedza.
110 wydawao mi si na A4 Wrocaw Legnica mieszne a do Soboty z dwa tygodnie temu. W ow Sobot jechaem do Zgorzelca a na przeciw leg ych pasach do Wrocawia by dzwon co 500 metrw i kolejne samochody w amoku wpaday na ju istniejca kolizje (nie ma awaryjnego wic nie ma gdzie nawet zjecha). W moim kierunku te by dzwon. Najpierw staem w korku, pniej si ruszyo. Minem wypadek na moim kierunku i przypieszyem do 80 km/h, na przeciwnym kierunku wspomniany co 500 m dzwon. Wielu jedcw widzc co si dzieje na kierunku przeciwnym chciao uciec z autostrady. Korek do wyjazdu by tak dugi e samochody stay na prawym pasie autostrady.Jad 80  przeraony spostrzegam ze na moim pasie stoji SUV bez wcinitego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko si do niego zbliyem, szczliwie na lewym pasie nikt nie jecha, wiec udao mi si odbi.

23 Data: Marzec 03 2013 20:26:05
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello hisjusz,

Sunday, March 3, 2013, 6:26:12 PM, you wrote:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.
  Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogle autostrad nie posiadaj?
Autostrada nie ma skrzyowa drg tylko tyle albo a tyle rni j od
expresw ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien by jeeli ma
si na niej jedzi powyej 90km/h i wyprzedza.
        110 wydawao mi si na A4 Wrocaw Legnica mieszne a do Soboty z dwa
tygodnie temu. W ow Sobot jechaem do Zgorzelca a na przeciw leg ych
pasach do Wrocawia by dzwon co 500 metrw i kolejne samochody w amoku
wpaday na ju istniejca kolizje (nie ma awaryjnego wic nie ma gdzie
nawet zjecha).

Zapewniam Ci, e pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

[...]

SUV bez wcinitego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko si do niego
zbliyem, szczliwie na lewym pasie nikt nie jecha, wiec udao mi si
odbi.

Ale to tylko wiadczy o gupocie kierowcy SUVa. Ja musiaem kiedy
zmieci si pomiedzy samochodem na lewym pasie a barierk... Udao
si. Tez samochd bez awaryjnych.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

24 Data: Marzec 03 2013 20:31:15
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Rafał "SP" Gil 

W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze:

tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Mimo podkreślenia - litości ... świata przed niczym Cię nie uchronią, a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, e ludzie na autostradach dziękują awaryjkami, i w kady deszcz/śnieg/mgę napierdalają na pm tylnych.
--
Rafa "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocaw +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

25 Data: Marzec 03 2013 21:43:15
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Rafa,

Sunday, March 3, 2013, 8:31:15 PM, you wrote:

tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Mimo podkrelenia - litoci ... wiata przed niczym Ci nie
uchroni,

Ale uchroni - s widoczne znacznie dalej ni pozycyjne.

a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, e ludzie na
autostradach dzikuj awaryjkami,

Co to ma wsplnego z tematem? Postulujesz nieuywanie awaryjnych w
sytuacji zagroenia?

i w kady deszcz/nieg/mg napierdalaj na pm tylnych.

Std podkrelenie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

26 Data: Marzec 03 2013 22:14:13
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 20:31, "Rafa \"SP\" Gil" pisze:

W dniu 2013-03-03 20:26, RoMan Mandziejewicz pisze:

tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Mimo podkreślenia - litości ... świata przed niczym Cię nie uchronią, a
takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, e ludzie na autostradach
dziękują awaryjkami, i w kady deszcz/śnieg/mgę napierdalają na pm
tylnych.

a ja z przedpiścą się zgadzam. Sytuacja tydzień temu to (o ile to ten sam czas o ktrym myślę) zaniedbanie ze strony drogowcw. Obserwuję to samo pod domem. Droga boczna więc pug albo przyjeda, albo nie. Jak przyjedzie to czasem posypie solą. Jak nie posypie tylko odśniey to jest fajnie i przewidywalnie. Ślisko ale przyczepno jest. Gorzej jak raz przyjedzie, posypie, pniej to boto zamarza (lub ju bez bota cienka warstwa lodu) i nie da się jechać. Podobnie zrobili tydzień temu na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdąyli. Koo Wrocawia przyczepno zajebista i mona grzać 140km/h, a na wysokości Kątw Wrocawskich lodowisko i przy 30km/h rzuca autem.
Co do awaryjek - w moim aucie są tak kijowo umieszczone, e w sytuacji awaryjnej (nie wiedząc o niej wcześniej) cięko je wączyć, ale jak najbardziej jest to pomocne dla tych z tyu. Podobnie z przeciwmgielnymi. Ja jak grzeję szybciej - bo wiem e np. przy deszczu na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to te czasem wączam pm tylne, mimo e oglna widoczno jest większa, to widoczno auta jadącego 150km/h jest saba - zostawia za sobą mgę ktrą cięko odrnić od padającego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzają w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowcw (choć oni te raczej na to nie narzekają- chocia wiadomo, ja te bym się wkurwi jak by mnie ktoś wyprzedzi eby pniej świecić mi przez kilkanaście kilometrw przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoś mam za sobą to te te świata wyączam - choć staram się znaleć pędzącego wariata po czym siadam mu na ogonie (często tak robię we mgle, trzymając jak największy odstęp, tak eby tylko świata widzieć) - w razie czego on się wpierdzieli a ja cay czas tylko kontroluję sytuację eby mieć gdzie uciekać. Oczywiście ten wariat musi jechać z bezpieczną dla mnie prędkością, jak jest dua mga to nie jadę za kimś 200km/h, ale 120 ju pojadę jeśli mogę stworzyć taki odstęp, e jak on się w coś wbije to ja zdąę hamować i uciec na inny pas.

--
Pozdrawiam
Lukasz

27 Data: Marzec 03 2013 21:48:09
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: Martin Fox 

Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Zapewniam Ci, e pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

No super pomys - podoba mi si ta logika. Olepianie tych za tob jako
sposb na zwikszenie bezpieczestwa...

--
Martin Fox

28 Data: Marzec 03 2013 22:15:19
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 21:48, Martin Fox pisze:

Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Zapewniam Ci, e pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

No super pomys - podoba mi si ta logika. Olepianie tych za tob jako
sposb na zwikszenie bezpieczestwa...


adne olepianie. Zapewniam ci e jadc w deszczu 160km/h zostawiasz za sob tak mg e zwykych wiate z 50m moe nie by wida

--
Pozdrawiam
Lukasz

29 Data: Marzec 06 2013 23:28:38
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-03, ddddddd  wrote:

No super pomys - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
sposb na zwiększenie bezpieczeństwa...
Żadne oślepianie. Zapewniam cię e jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za
sobą taką mgę e zwykych świate z 50m moe nie być widać


faktycznie, bardzo przydatne, eby nagle nie wjedzali ci w dupe ci
jadący w deszczu 220...

--
WildS

30 Data: Marzec 06 2013 23:35:04
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:28:38 PM, you wrote:

No super pomys - podoba mi si ta logika. Olepianie tych za tob jako
sposb na zwikszenie bezpieczestwa...
adne olepianie. Zapewniam ci e jadc w deszczu 160km/h zostawiasz za
sob tak mg e zwykych wiate z 50m moe nie by wida
faktycznie, bardzo przydatne, eby nagle nie wjedzali ci w dupe ci
jadcy w deszczu 220...

Tobie si wydaje, e trzeba rnicy prdkoci 60km/h, eby rozpocz
karambol na autostradzie?


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

31 Data: Marzec 06 2013 23:47:06
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz  wrote:

sposb na zwiększenie bezpieczeństwa...
Żadne oślepianie. Zapewniam cię e jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za
sobą taką mgę e zwykych świate z 50m moe nie być widać
faktycznie, bardzo przydatne, eby nagle nie wjedzali ci w dupe ci
jadący w deszczu 220...

Tobie się wydaje, e trzeba rnicy prędkości 60km/h, eby rozpocząć
karambol na autostradzie?

To bya ironia.
Przede wszystkim nie pochwalam jazdy 160 po autostradzie w deszczu.
Takie przypadki to chyba gwnie w PL i D się zdarzają, na szczęście
zazwyczaj za takim delikwentem nie jedzie drugi kamikaze z jeszcze
większą prędkością.

Zresztą... jak jedzie 160 to mniej te jego gupie przeciwgielne
przeszkadzają ni przeciwgielne caej sfory tych pędzących 100.

--
WildS

32 Data: Marzec 07 2013 00:03:21
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:47:06 PM, you wrote:

sposb na zwikszenie bezpieczestwa...
adne olepianie. Zapewniam ci e jadc w deszczu 160km/h zostawiasz za
sob tak mg e zwykych wiate z 50m moe nie by wida
faktycznie, bardzo przydatne, eby nagle nie wjedzali ci w dupe ci
jadcy w deszczu 220...
Tobie si wydaje, e trzeba rnicy prdkoci 60km/h, eby rozpocz
karambol na autostradzie?
To bya ironia.
Przede wszystkim nie pochwalam jazdy 160 po autostradzie w deszczu.
Takie przypadki to chyba gwnie w PL i D si zdarzaj, na szczcie
zazwyczaj za takim delikwentem nie jedzie drugi kamikaze z jeszcze
wiksz prdkoci.
Zreszt... jak jedzie 160 to mniej te jego gupie przeciwgielne
przeszkadzaj ni przeciwgielne caej sfory tych pdzcych 100.

Facet, nie ma znaczenia w cikich warunkach, z jak prdkoci
pojedziesz na autostradzie - zawsze si moe znale kto, kto po
prostu pojedzie szybciej. Bdziesz w dzie, w mocnym deszczu
wyprzedza ciarwk jadc 80km/h z prdkoci 100km/h i nadziejesz
si na dziadka, ktry przed tob od kilku minut nie potrafi w chmurze
wody spod kciarwki dokoczy manewru i te jedzie 80km/h. I w ten
sposb te mozna spowodowac karambol. A rwnie dobrze kto za tob
moze jecha 140 i tobie wjechac w tyek, bo nie widzia ci w tym
badziewiu, ktre ciarwka za i obok siebie w czasie deszczu zrobi
potrafi.

W cikich warunkach _kade_ zwikszenie widocznoci moe uratowa
ycie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis kacy mi si dommysla, co
ustawodawca mia na mysli pod pojciem "widoczno 50m". Na
autostradzie 50 metrw to niewiele wicej ni sekunda!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

33 Data: Marzec 07 2013 00:10:17
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz  wrote:

W ciękich warunkach _kade_ zwiększenie widoczności moe uratować
ycie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis kaący mi się dommyslać, co
ustawodawca mia na mysli pod pojęciem "widoczno 50m". Na
autostradzie 50 metrw to niewiele więcej ni sekunda!

No, dlatego mądrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstępy dwusekundowe.
Dobre wzorce przydaoby się naśladować. Trzeba dostosowywać prędko do
warunkw a nie zmieniać auto w choinkę, eby tylko moc zapierdalac 150.

--
WildS

34 Data: Marzec 07 2013 00:28:29
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Thursday, March 7, 2013, 12:10:17 AM, you wrote:

W cikich warunkach _kade_ zwikszenie widocznoci moe uratowa
ycie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis kacy mi si dommysla, co
ustawodawca mia na mysli pod pojciem "widoczno 50m". Na
autostradzie 50 metrw to niewiele wicej ni sekunda!
No, dlatego mdrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstpy dwusekundowe.
Dobre wzorce przydaoby si naladowa. Trzeba dostosowywa prdko do
warunkw a nie zmienia auto w choink, eby tylko moc zapierdalac 150.

W jaki sposb wczenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
przeciwmgowych ma mi uatwi zapierdalanie 150? Ja chroni swj zadek
przed tymi, co zapierdalaj 150 przy sabej widocznoci.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

35 Data: Marzec 07 2013 00:43:29
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz  wrote:

W ciękich warunkach _kade_ zwiększenie widoczności moe uratować
ycie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis kaący mi się dommyslać, co
ustawodawca mia na mysli pod pojęciem "widoczno 50m". Na
autostradzie 50 metrw to niewiele więcej ni sekunda!
No, dlatego mądrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstępy dwusekundowe.
Dobre wzorce przydaoby się naśladować. Trzeba dostosowywać prędko do
warunkw a nie zmieniać auto w choinkę, eby tylko moc zapierdalac 150.

W jaki sposb wączenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
przeciwmgowych ma mi uatwić zapierdalanie 150? Ja chronię swj zadek
przed tymi, co zapierdalają 150 przy sabej widoczności.

Czyli chcesz, eby jadący ok. 100 oślepiali i wkurwiali innych jadących
ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadącym 150? Logika godna
tego od zakazu wyprzedzania tirw na autostradzie, na ktrej osobwki
mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, e subowej limuzynie nagle
tiry wyrastają przed maską przy 200 ;)


--
WildS

36 Data: Marzec 07 2013 07:51:00
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 7 Mar 2013 00:43:29 +0100 (CET), WildS napisa(a):

On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz  wrote:
W jaki sposb wczenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
przeciwmgowych ma mi uatwi zapierdalanie 150? Ja chroni swj zadek
przed tymi, co zapierdalaj 150 przy sabej widocznoci.

Czyli chcesz, eby jadcy ok. 100 olepiali i wkurwiali innych jadcych
ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadcym 150? Logika godna
tego od zakazu wyprzedzania tirw na autostradzie, na ktrej osobwki

Ale jak sie nie chce byc oslepianym, to trzeba zwiekszyc odstep, co w
przypadku deszczu jest bardzo chwalebne :-)

maj ograniczenie do 110 ale mierzi ich, e subowej limuzynie nagle
tiry wyrastaj przed mask przy 200 ;)

Niestety - wyjezdzaja i przy 130. Fakt ze wtedy o unikniecie wypadku
latwiej.

J.

37 Data: Marzec 06 2013 23:26:55
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-03, RoMan Mandziejewicz  wrote:

chroni. Ochronić moe wyuczona reakcja wciskania wącznika świate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna się ostro wziąć w caej Europie.
Debile jedą na nich jak tylko zmrok zapada, ju nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, eby wączali, tak się ten idiotyzm rozpleni.

Potem jedziesz i nie wiesz o co chodzi bo w nowych autach są często po
dwa przeciwmgielne i najczęściej na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy
koleś hamuje czy jest idiotą.


--
WildS

38 Data: Marzec 06 2013 23:32:38
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:26:55 PM, you wrote:

chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna si ostro wzi w caej Europie.
Debile jed na nich jak tylko zmrok zapada, ju nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, eby wczali, tak si ten idiotyzm rozpleni.

Umiesz czyta?

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

39 Data: Marzec 06 2013 23:42:59
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:26:55 PM, you wrote:

chroni. Ochronić moe wyuczona reakcja wciskania wącznika świate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna się ostro wziąć w caej Europie.
Debile jedą na nich jak tylko zmrok zapada, ju nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, eby wączali, tak się ten idiotyzm rozpleni.

Umiesz czytać?

[...]


Przecie ta saba widoczno jest określona w kodeksie.
Sugerujesz jakieś subiektywne określanie przez kierowcw. A potem
ślepaki w nocy wączają wszystko co mają, dugie, przeciwgielne i w
drogę. Bo sabą mają widoczno.
Ograniczenia prędkości i inne zakazy rwnie subiektywnie powinni
kierowcy traktować?


--
WildS

40 Data: Marzec 06 2013 23:57:09
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:42:59 PM, you wrote:

chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna si ostro wzi w caej Europie.
Debile jed na nich jak tylko zmrok zapada, ju nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, eby wczali, tak si ten idiotyzm rozpleni.
Umiesz czyta?
Przecie ta saba widoczno jest okrelona w kodeksie.

Jak jest okrelona? Nawet si nie wysilili na jakkolwiek definicj.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

41 Data: Marzec 07 2013 22:15:25
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: R2r 

W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:42:59 PM, you wrote:

chroni. Ochronić moe wyuczona reakcja wciskania wącznika świate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna się ostro wziąć w caej Europie.
Debile jedą na nich jak tylko zmrok zapada, ju nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, eby wączali, tak się ten idiotyzm rozpleni.
Umiesz czytać?
Przecie ta saba widoczno jest określona w kodeksie.

Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.

No wybacz, ale warunki uycia tylnych świate przeciwmgielnych są akurat bardzo precyzyjnie określone...

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

42 Data: Marzec 08 2013 10:13:25
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: J.F 

Uytkownik "R2r"  napisa w wiadomości grup
W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:

chroni. Ochronić moe wyuczona reakcja wciskania wącznika świate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Przecie ta saba widoczno jest określona w kodeksie.
Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.

No wybacz, ale warunki uycia tylnych świate przeciwmgielnych są akurat bardzo precyzyjnie określone...

Jak precyzyjnie ?

Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i  ktora
"ogranicza widoczno na odlego mniejszą ni 50 m."

Czego ma byc nie widac po 50m - niczego, swiatel pozycyjnych tylnych, swiatel mijania przednich, swiatel pm ?

J.

43 Data: Marzec 08 2013 11:39:28
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Bydl 

On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F"  said:

Uytkownik "R2r"  napisa w wiadomoci grup
W dniu 2013-03-06 23:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
chroni. Ochroni moe wyuczona reakcja wciskania wcznika wiate
awaryjnych przy kadej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uywanie
tylnych przeciwmgowych przy _sabej_ _widocznoci_ nawet wtedy, gdy
                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Przecie ta saba widoczno jest okrelona w kodeksie.
Jak jest okrelona? Nawet si nie wysilili na jakkolwiek definicj.

No wybacz, ale warunki uycia tylnych wiate przeciwmgielnych s akurat bardzo precyzyjnie okrelone...

Jak precyzyjnie ?

Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i  ktora
"ogranicza widoczno na odlego mniejsz ni 50 m."

To oznacza zmniejszon przejrzystopowietrza, ktra ogranicza widoczno na odlegomniejszni 50 metrw.


Czego ma byc nie widac po 50m

Tego, co w normalnych warunkach wida na takim dystansie...


--
Bydl

44 Data: Marzec 08 2013 12:01:29
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: J.F 

Uytkownik "Bydl"  napisa w wiadomoci
On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F"  said:

Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i  ktora
"ogranicza widoczno na odlego mniejsz ni 50 m."

To oznacza zmniejszon przejrzysto powietrza, ktra ogranicza widoczno na odlego mniejsz ni 50 metrw.

Czego ma byc nie widac po 50m
Tego, co w normalnych warunkach wida na takim dystansie...

Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
Krawedzi liter na znakach drogowych np nie widac (wyraznie).

Bo z drugiej strony widzialem i mgly, gdzie na 10-15m  NIC nie bylo widac ...

J.

45 Data: Marzec 08 2013 15:41:42
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Bydl 

On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F"  said:

Uytkownik "Bydl"  napisa w wiadomoci
On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F"  said:
Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i  ktora
"ogranicza widoczno na odlego mniejsz ni 50 m."
To oznacza zmniejszon przejrzysto powietrza, ktra ogranicza widoczno na odlego mniejsz ni 50 metrw.
Czego ma byc nie widac po 50m
Tego, co w normalnych warunkach wida na takim dystansie...

Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.

Nie lekkmgiek, ale zmniejszonprzejrzysto, powodujcograniczenie widocznoci poniej 50 metrw.
Nie 100, nie 10, a 50.
Najprociej to siobserwuje na supkach hetkometrycznych...


--
Bydl

46 Data: Marzec 08 2013 16:04:40
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: J.F 

Uytkownik "Bydl"  napisa w wiadomoci
On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F"  said:

Czego ma byc nie widac po 50m
Tego, co w normalnych warunkach wida na takim dystansie...
Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
Nie lekk mgiek, ale zmniejszon przejrzysto,

Ktora niewatpliwie ma miejsce,

powodujc ograniczenie widocznoci poniej 50 metrw.
Nie 100, nie 10, a 50.
Najprociej to si obserwuje na supkach hetkometrycznych...

te slupki stoja co 100m i sie do pomiaru 50m nie nadaja :-)

Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka ?
O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.html
pierwsze zdjecie - ile ciezarowek widac ?

http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI
ile latarni wynosi widocznosc ?

J.

47 Data: Marzec 09 2013 10:17:13
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: Bydl 

On 2013-03-08 15:04:40 +0000, "J.F"  said:

Uytkownik "Bydl"  napisa w wiadomoci
On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F"  said:
Czego ma byc nie widac po 50m
Tego, co w normalnych warunkach wida na takim dystansie...
Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
Nie lekk mgiek, ale zmniejszon przejrzysto,
Ktora niewatpliwie ma miejsce,
powodujc ograniczenie widocznoci poniej 50 metrw.
Nie 100, nie 10, a 50.
Najprociej to si obserwuje na supkach hetkometrycznych...
te slupki stoja co 100m i sie do pomiaru 50m nie nadaja :-)

U mnie wietnie sisprawdzaj.
Zazwyczaj tak (fakt, poza miastem), e bdc w poowie drogi midzy dwoma takimi, doskonale widz, czy widz ten drugi z przodu, czy go nie widz.
:-)


Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka?

Bo biae lepiej siprzebija, bo widz _wiato_, a nie samochd, bo jeli nic nie widza powyej 50 metrw, to tych samochodw nie wida tak samo, jak tego nieszczsnego supka.

O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc.

Jest - zawsze jest to granica widzialnoci. Czasem to 2 metry, czasem 42, czasem 2183...
:-)



http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.html
pierwsze

zdjecie - ile ciezarowek widac ?

Jedn.

http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI
ile latarni wynosi widocznosc ?

Jedn.
Co to nam daje w rozmowie o widocznoci i wczaniu wiate w okrelonych warunkach?


--
Bydl

48 Data: Marzec 08 2013 10:32:49
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello R2r,

Thursday, March 7, 2013, 10:15:25 PM, you wrote:

[...]

Przecie ta saba widoczno jest okrelona w kodeksie.
Jak jest okrelona? Nawet si nie wysilili na jakkolwiek definicj.
No wybacz, ale warunki uycia tylnych wiate przeciwmgielnych s akurat
bardzo precyzyjnie okrelone...

Jaja sobie robisz?  Jarek ju Ci napisa, na czym polega brak precyzji
- nie bd si powtarza.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

49 Data: Marzec 08 2013 13:51:04
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: WildS 

On 2013-03-08, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Przecie ta saba widoczno jest określona w kodeksie.
Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
No wybacz, ale warunki uycia tylnych świate przeciwmgielnych są akurat
bardzo precyzyjnie określone...

Jaja sobie robisz?  Jarek ju Ci napisa, na czym polega brak precyzji
- nie będę się powtarza.

Taa, bo polak to wszedzie furtek będzie się doszukiwa, eby tylko
pomacać ten rzadko uywany wącznik i pochwalic sie, e ma świata.
A jak policja zatrzyma to bedzie szuka legalizacji jakiegoś urządzenia
do mierzenia przejrzystości powietrza.

Jak sie wjezdza w obszar mgy o takim zagęszczeniu to bez linijki
wiadomo kiedy ju mona wączyć tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy
drodze są supki kilometrowe i chociaby na podstawie ich widocznosci
mona ocenic kiedy naleaoby wączyć świata jeśli ktoś nie potrafi
albo udaje, e nie potrafi inaczej.

--
WildS

50 Data: Marzec 08 2013 13:58:12
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello WildS,

Friday, March 8, 2013, 1:51:04 PM, you wrote:

Przecie ta saba widoczno jest okrelona w kodeksie.
Jak jest okrelona? Nawet si nie wysilili na jakkolwiek definicj.
No wybacz, ale warunki uycia tylnych wiate przeciwmgielnych s akurat
bardzo precyzyjnie okrelone...
Jaja sobie robisz?  Jarek ju Ci napisa, na czym polega brak precyzji
- nie bd si powtarza.
Taa, bo polak to wszedzie furtek bdzie si doszukiwa, eby tylko
pomaca ten rzadko uywany wcznik i pochwalic sie, e ma wiata.
A jak policja zatrzyma to bedzie szuka legalizacji jakiego urzdzenia
do mierzenia przejrzystoci powietrza.
Jak sie wjezdza w obszar mgy o takim zagszczeniu to bez linijki
wiadomo kiedy ju mona wczy tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy
drodze s supki kilometrowe i chociaby na podstawie ich widocznosci
mona ocenic kiedy naleaoby wczy wiata jeli kto nie potrafi
albo udaje, e nie potrafi inaczej.

Gdzie masz w ustawie okrelenie, e masz widzie supki? I dlaczego
supki a nie np. wiata samochodu? I po raz kolejny - wiesz ile to
jest 50 metrw na autostradzie? Niewiele ponad sekunda!

Zastanw si dlaczego na autostradzie, bez wzgldu na warunki, w razie
awarii masz ustawi trjkt znacznie dalej ni w miecie. Tutaj
ustawodawca _pomyla_ a nie wpisa do ustawy idiotyzm bez definicji.

Do tego dochodzi jeszcze niejednorodno warunkw - w jednej chwili
masz "widoczno" (cokolwiek ustawodawca mia na myli) 70 metrw a za
chwil wjedasz w chmur rozpylonej przez ciarwk wody i masz
widoczno 10 metrw.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

51 Data: Marzec 08 2013 14:01:25
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Autor: R2r 

W dniu 2013-03-08 10:32, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello R2r,

Thursday, March 7, 2013, 10:15:25 PM, you wrote:

[...]

Przecie ta saba widoczno jest określona w kodeksie.
Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.
No wybacz, ale warunki uycia tylnych świate przeciwmgielnych są akurat
bardzo precyzyjnie określone...

Jaja sobie robisz?  Jarek ju Ci napisa, na czym polega brak precyzji
- nie będę się powtarza.

To raczej Wy sobie obaj jaja robicie... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

52 Data: Marzec 03 2013 16:37:49
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello ddddddd,

Sunday, March 3, 2013, 12:59:20 PM, you wrote:

Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4
  Dlaczego pseudo?
pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

Czyli skrela to pozostae kilkaset km?

Poza tym majc CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym-
jedynie jak kto si zepsuje w miejscu bez zatoczki to jest wiksze
zagroenie, ale o tym po chwili ju wiesz na CB...

Przejedziem A4 ze dwie setki tysicy kilometrw (takie miaem trasy,
niestety - rzygam A4). Co prawda duzo z tego jeszcze przed przebudow
ale wtedy te nie byo pasw awaryjnych. I jako nie miaem okazji
spotka zepsutego samochodu stojcego poza zatoczk.
Poza tym - wymogi PoRD nie obejmuj pasa awaryjnego.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

53 Data: Marzec 03 2013 18:28:18
Temat: Re: ITD ma w dupie ograniczenia prdkoci
Autor: ddddddd 

W dniu 2013-03-03 16:37, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello ddddddd,

Sunday, March 3, 2013, 12:59:20 PM, you wrote:

Na dugim odcinku pseudo "autostrady" A4
   Dlaczego pseudo?
pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na dugoci kilkudziesiciu kilometrw.

Czyli skrela to pozostae kilkaset km?

nie, ten dugi odcinek jest pseudoautostrad, pozostaa cz autostrad oraz autostrad patn

Przejedziem A4 ze dwie setki tysicy kilometrw (takie miaem trasy,
niestety - rzygam A4). Co prawda duzo z tego jeszcze przed przebudow
ale wtedy te nie byo pasw awaryjnych. I jako nie miaem okazji
spotka zepsutego samochodu stojcego poza zatoczk.

ja te nie spotkaem, napisaem o tym bo chyba dlatego dali to ograniczenie (innego powodu nie widz)

--
Pozdrawiam
Lukasz

Re: ITD ma w dupie ograniczenia prędkości



Grupy dyskusyjne