Instrukcja obs�ugi diesla
1 | Data: Marzec 18 2010 11:08:44 |
Temat: Instrukcja obsugi diesla | |
Autor: Kaja | Witam wszystkich ! 2 |
Data: Marzec 18 2010 11:17:27 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Radion | Bardzo bardzo potrzebuj jakiego ujednolicenia (niepisanych) zasad Wystarczy w Google wpisa "Jak jedzi dieslem", oto przykadowy temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=66667 3 |
Data: Marzec 18 2010 11:23:20 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "Radion" napisa w wiadomoci Bardzo bardzo potrzebuj jakiego ujednolicenia (niepisanych) zasadWystarczy w Google wpisa "Jak jedzi dieslem", oto przykadowy temat: Ale tu wci s magiczne niedopowiedzenia: "10. Unika naley jak ognia czstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowied jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osign swojego momentu obr. ani mocy i jedzisz czesto na 5biegu 60km/h po miecie unikajc przypiesze to znaczy e uprawiasz PSJ." Jak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy? I dlaczego jedenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest ze? "18. Nie przypieszaj ze zbyt niskich obrotw i nie cignij diesla do odcicia" Co to znaczy "do odcicia?" Pozdrowienia, Kaja 4 |
Data: Marzec 18 2010 11:26:08 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Grejon | Kaja pisze: Jak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy? Np. z instrukcji obsugi. I dlaczego jedenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest ze? Bo masz wtedy ca. 1000 rpm albo i mniej. ADEN silnik tego nie lubi, nie tylko diesel. "18. Nie przypieszaj ze zbyt niskich obrotw i nie cignij diesla do Do odcicia paliwa. Pozdrowienia, Kaja -- Grzegorz Joca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 5 |
Data: Marzec 18 2010 11:50:16 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Brzezi | czw, 18 mar 2010 o 11:26 GMT, Grejon napisa(a): Jak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy?Np. z instrukcji obsugi. Nie spotkalem sie jeszcze aby w instrukcji podawali wykres przebiegu momentu obrotowego I dlaczego jedenie na 5 biegu 60 km/h (co jest mi wpychane) jest ze? Nie uogolniaj, sa silniki ktore nie maja z tym problemu, napisalem juz przed chwila w poscie obok Pozdrawiam Brzezi 6 |
Data: Marzec 18 2010 12:01:20 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Grejon | Brzezi pisze: czw, 18 mar 2010 o 11:26 GMT, Grejon napisa(a): Ale maksymalny moment ju tak. -- Grzegorz Joca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+ 7 |
Data: Marzec 18 2010 12:35:56 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Brzezi | czw, 18 mar 2010 o 12:01 GMT, Grejon napisa(a): Brzezi pisze: A mozesz mi wytlumaczyc co ma maksymalny moment[*] do normalnej jazdy? Wiekszosc "nieturbo" samochodow ma max moment przy obraotach ok 3/4max, czy to oznacza ze powinienem krecic do takich obrotow w codzinnej jezdzie? [*] maksymalny moment jest podawany przy testowaniu przy maksymalnym obciazeniu silnika... Pozdrawiam Brzezi 8 |
Data: Marzec 18 2010 12:19:33 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Czarek Daniluk | Grejon pisze: "18. Nie przypieszaj ze zbyt niskich obrotw i nie cignij diesla do W dieslu poczujesz to jako koniec przyspieszania, przetestuj to sobie po zagrzaniu, powiedzmy na 2 biegu - jak dojdzie do okoo 5000 obr/min to skoczy si jego cig. Ja swoim starym 90KM TDI VW rzadko cign do 4500 bo wtedy przestaje jecha :) Przewanie jak trzeba ostrzej przyspieszy to do 4000 rpm jest wystarczajco. Pozdrawiam !! 9 |
Data: Marzec 18 2010 11:37:53 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Rafa | Kaja pisze:
PSJ - [cenzura off] Pizdowaty Styl Jazdy [cenzura on] w skrcie trzeba jedzi dynamicznie a nie jak piz.a
Przewanie wystarczy jak bdziesz utrzymywa obroty w granicach 2-3krpm podczas normalnej jazdy. Przy przypieszaniu podkr do 3,5 max 4 krpm, Dalej nie masz ju po co gazowa bo silnik wikszej mocy mie nie bdzie. Odcicie jest prdko obrotowa silnika, powyej ktrej drastycznie spada moc silnika i ju wyej nie pjdzie. Przewanie jest to okoo 4,5krpm. Jak raz sprawdzisz(na ciepym silniku) to si przekonasz ile to wynosi w Twoim przypadku - tylko zrb to lepiej podczas jazdy a nie na postoju. 10 |
Data: Marzec 18 2010 11:48:18 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Brzezi | czw, 18 mar 2010 o 11:37 GMT, Rafa napisa(a): Przewanie wystarczy jak bdziesz utrzymywa obroty w granicach 2-3krpm To co piszesz jest zupelenie bez sensu nie wiedzac o jakim silniku piszesz... u mnie przy 2krpm mam juz 120 na liczniku... Automat sam zmienia biegi, i przy ok 70km wrzuca 5, i wtedy silnik ma ok 1500rpm..., a jak zwalniam, to dopiero ok 60km redukuje do 4, ale zanim zredukuje, mozna jechac z predkoscia 60kmh i wtedy obroty sa ok 1100rpm... aby ruszyc wystarczajaco dynamicznie zostawiajac wszystkich z tylu na swiatlach, wytarczy ze tak wcisne pedal gazu ze automat zmienia biegi przy okolo 2500rpm Przy kickdownie asb zmienia biegi na nastepne przy ok 5200rpm ja pisze o silniku 3.0d Pozdrawiam Brzezi 11 |
Data: Marzec 18 2010 11:54:13 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Rafa | Brzezi pisze: czw, 18 mar 2010 o 11:37 GMT, Rafa napisa(a):Dlatego napisaem "_przewanie_". Taki styl jazdy nie zaszkodzi adnemu diesel'owi. 12 |
Data: Marzec 18 2010 11:54:54 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Pawe Andziak | Rafa pisze: Co to znaczy "do odcicia?"Odcicie jest prdko obrotowa silnika, powyej ktrej drastycznie spada moc silnika i ju wyej nie pjdzie. Przewanie jest to okoo 4,5krpm. Jak raz sprawdzisz(na ciepym silniku) to si przekonasz ile to wynosi w Twoim przypadku - tylko zrb to lepiej podczas jazdy a nie na postoju. No nie bardzo. Odcicie to sposb ochrony silnika przed osigniciem zbyt wysokich obrotw (niebezpiecznych dla silnika). Moim zdaniem mona to zrealizowa na 2 sposoby. Odcicie zaponu lub odcicie paliwa. W przypadku silnika diesla odcicie zaponu nie wchodzi w gr. Utrata mocy jest efektem tego, e nie wystpuje zapon lub wtryski przestaj podawa paliwo. Natomiast obroty, przy ktrych nastpuje odcicie s ustawione w pamici ECU. Tunerzy czsto przesuwaj je na wyszy poziom. Jeli co pomieszaem, niech kto poprawi. -- ganda 13 |
Data: Marzec 18 2010 11:59:35 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Pawe Andziak | Pawe Andziak pisze: Rafa pisze: Aha i jeszcze jedno. Jeli si zredukuje z wysokich obrotw, na zbyt niski bieg - odcicie nic nie da. W takiej sytuacji silnik moe si rozkrci powyej maksymalnych przewidzianych obrotw, co czsto koczy si znacznymi uszkodzeniami. Angielskie slangowe okrelenie "money shift" dobrze oddaje sens takiej sytuacji. 14 |
Data: Marzec 18 2010 12:03:12 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Pawe Andziak pisze: Aha i jeszcze jedno. Jeli si zredukuje z wysokich obrotw, na zbyt niski bieg - odcicie nic nie da. W takiej sytuacji silnik moe si rozkrci powyej maksymalnych przewidzianych obrotw, co czsto koczy si znacznymi uszkodzeniami. Angielskie slangowe okrelenie "money shift" dobrze oddaje sens takiej sytuacji. A nie przypadkiem "miss shift"? -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 turbotraktor Laguna I "czarny karawan" - na sprzeda 15 |
Data: Marzec 19 2010 10:53:02 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Pawe Andziak | Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Pawe Andziak pisze: Money shift jest bardziej potoczne i lepiej obrazuje wynik takiej operacji ;) Uzywane s take okrelenia misshift, miss shift. http://www.urbandictionary.com/define.php?term=money+shift -- ganda 16 |
Data: Marzec 18 2010 14:45:15 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "Rafa" napisa w wiadomoci Kaja pisze: Nie no! Kiedy z wyran satysfakcj kto wcisn mi ulotk z Renault (w tym stylu jak to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekojazda/ekojazda-zasady/index.jsp), gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi. I one s *NIEDOBRE* dla silnika, tak? Jak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy?Przewanie wystarczy jak bdziesz utrzymywa obroty w granicach 2-3krpm Mnie bardziej interesuje ta dolna granica, ktra dla wielu osb te jest wyznacznikiem *ekonomicznej* jazdy. Pozdrowienia, Kaja 17 |
Data: Marzec 18 2010 15:08:40 | Temat: Re: Instrukcja obs³ugi diesla | Autor: omega_fan | Nie no! Tak. To są bzdury i kady, komu mie jest zdrowie silnika i swoje zdrowie psychiczne puka się w gowę widząc tekst w stylu "Z prędkością 50 km/h powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu". O ile ten czwarty to jeszcze ujdzie (bez przyspieszania), to ju piąty... wszystko zaley od konkretnego silnika, ale u mnie na 5 przy 50 km/h to będzie niewiele ponad 1000 obr/min. Jak rozpoznaæ gdzie silnik ma swj moment obrotowy?Przewa¿nie wystarczy jak bêdziesz utrzymywa³ obroty w granicach 2-3krpm Nie przyspieszać mocno poniej 2000 obr/min. Nie jedzić w ogle poniej 1500 obr/min. Ta zasada sprawdza się dla większości silnikw Diesla. 18 |
Data: Marzec 18 2010 15:24:12 | Temat: Re: Instrukcja obs3ugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "omega_fan" napisa w wiadomoci I one s? *NIEDOBRE* dla silnika, tak?Tak. No i skd taki zwyky zjadacz, czy nie daj Bogom zjadaczka chleba ma to wiedzie? A ekologicznie dla niektrych brzmi nawet lepiej od dynamicznie i kopot gotowy :). Nie przyspiesza mocno poniej 2000 obr/min. Dzikuj :) Pozdrawiam, Kaja 19 |
Data: Marzec 18 2010 15:26:59 | Temat: Re: Instrukcja obs³ugi diesla | Autor: Czarek | omega_fan wrote: Nie no!Tak. A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miaem za wiele okazji jedzić takimi pojazdami, ale z tego co pamiętam to trzymay one bardzo nisko obroty... waśnie rzędu 1100 - 1300, a zmiany byy te poniej 2000 obrotw. Pytanie czy to jest norma w automatach i z czego to wynika? Pozdrawiam Czarek 20 |
Data: Marzec 18 2010 15:34:34 | Temat: Re: Instrukcja obs³ugi diesla | Autor: omega_fan | A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miaem za wiele Dociśnij gaz przy takich obrotach to zredukuje zanim zacznie przyspieszać. To jest norma w automatach, ale z duymi i mocnymi silnikami... np. Audi A8 4.2 litra tak waśnie robio. 21 |
Data: Marzec 18 2010 15:37:58 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Brzezi | czw, 18 mar 2010 o 15:26 GMT, Czarek napisa(a): A tak BTW, jak to jest w skrzyniach automatycznych? Nie miaem za wiele automaty maja pewien poslizg, chyba ze zalaczy sie lock-up, ale podczas przyspieszania wlasciwie nie da sie miec mniej niz 1500/2000 obrotow, bo wtedy wlasnie jest poslizg, i silnik po prostu wkreca sie conajmniej na takie obroty... poza tym jest wlasnie poslizg, i nierownomiernosc pracy i drgania nie przenosza sie dalej za ASB... Pozdrawiam Brzezi 22 |
Data: Marzec 18 2010 15:40:59 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Brzezi | czw, 18 mar 2010 o 15:37 GMT, Brzezi napisa(a): czw, 18 mar 2010 o 15:26 GMT, Czarek napisa(a): Acha jeszcze: U mnie tak jest ze jak utrzymuje predkosc, np. jade 80kmh, to obroty sa w okolicy 1500rpm, ale jezeli dodam tylko troche gazu zeby przyspieszyc, to puszcza lock-up i obroty od razu wedruja wyzej... wiec w ASB fizycznie nie da sie zrobic cos takiego jak przyspieszanie na obrotach <1500rpm, a jak docisne jeszcze mocniej gazu, to dodatkowo ASB jeszcze zredukuje i obroty wzrosna jeszcze bardziej... Pozdrawiam Brzezi 23 |
Data: Marzec 18 2010 16:33:51 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: .Peeter | "Kaja" wrote: to:http://www.renault.pl/swiat-renault/ekologia/ekojazda/ekojazda-zasady/index.jsp), gdzie opisano podobne zasady, ale nazwano je ekologicznymi. Tak. To jest pierdu-pierdu eko oszoomw namawiajcych do zarzynania silnika w imi jakie dziwnej idei. Czciowo si te ich zasady pokrywaj z definicj PSJ... - zmiana biegw przy 2000rpm - to po co waciwie turbosprarka? Najlepiej wymontowa zanim umrze zapieczona i zapchana sadz. :-) - 50km/h na 5 biegu? To u mnie daje okoo 1000rpm, wietny sposb na zarnicie DMF. 50km/h jad na trjce, mam niecae 2000rpm i tak jest najekonomiczniej. Zmiana na czwrk powoduje spadek poniej 1500rpm i wysze spalanie przy przypieszaniu, przy rwnej jedzie czwrk wrzucam od 60km/h, a pitk od 80. Szstka ma sens waciwie dopiero od 100km/h. Ale moe albo ja si nie znam, albo turbodziura u mnie jest ogromna. ;-) Jedyne w czym jest ziarno prawdy, to kwestia rozgrzewania silnika przed jazd. Poczeka a olej rozejdzie si "po kociach" i jecha, byle spokojnie zanim si nie nagrzeje. Grzanie diesla na postoju mija si z celem, szczeglnie zim. P.s. A potem jed po drogach takie eko oszoomy i blokuj normalny ruch... :/ A czowiek tylko si irytuje korkami i limaczym tempem... Pozdrawiam ..Peeter 24 |
Data: Marzec 18 2010 17:00:34 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-18, .Peeter wrote:
Dodabym: czekanie z wrzuceniem jedynki a samochd przed nami zniknie na horyzoncie z eko-cokolwiek nie ma nic wsplnego... Pzdr, Krzysiek Kieczewski 25 |
Data: Marzec 18 2010 18:59:27 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: .Peeter | "Krzysiek Kielczewski" wrote: Dodabym: czekanie z wrzuceniem jedynki a samochd przed nami zniknie O, to te nagminne. Przez takich na cyklu przejeda 2x mniej samochodw. Podobnie irytujce jest, jak pierwszy w kolejce po zapaleniu si zielonego zaczyna dopiero czyta instrukcj obsugi auta, eby dowiedzie si jak wrzuci pierwszy bieg... Ale to chyba na kursach tak ucz? O_o Pozdrawiam ..Peeter 26 |
Data: Marzec 18 2010 20:53:14 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-18, .Peeter wrote: Dodabym: czekanie z wrzuceniem jedynki a samochd przed nami zniknie A potem rozpdzamy si rwnomiernie, bez dotykania gazu... Ale to chyba na kursach tak ucz? O_o Nie. Jak pamitam ze swojego kursu to praktycznie z kadych wiate startowaem najszybciej. Potem niestety mnie wyprzedzali, ale musiaem przestrzega ogranicze :) Pzdr, Krzysiek Kieczewski 27 |
Data: Marzec 19 2010 00:12:34 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: .Peeter | "Krzysiek Kielczewski" wrote: A potem rozpdzamy si rwnomiernie, bez dotykania gazu... A tych z tyu szlag trafia... Nie. Jak pamitam ze swojego kursu to praktycznie z kadych wiate Miaem podobnie na kursie. Instruktora miaem dobrego, jak jechaem za wolno, to kaza mi depta i tyle. :-) A e punto 1.2 na gazie mocy nie miao, to nieraz kaza depta do podogi. :D Pytanie tylko czy kady mia takiego instruktora, czy niektrzy faktycznie ucz jak by dup za kkiem, czy po prostu wikszo kierowcw ma wrodzon tendencj do uprawiania PSJ? :-) Pozdrawiam ..Peeter 28 |
Data: Marzec 19 2010 10:30:46 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-18, .Peeter wrote: A potem rozpdzamy si rwnomiernie, bez dotykania gazu... Zwaszcza jak si trafi takich trzech na trzypasmowej ulicy... Nie. Jak pamitam ze swojego kursu to praktycznie z kadych wiate Inny kole z ktrym jedziem (na szczcie krtko) bardzo pilnowa, ebym nie przekracza 2000-2200obr/min. Aha: nie jedziem dieslem... czy po prostu wikszo kierowcw ma Raczej boj si, e si silnik zuywa jak go sycha i uwaaj, e przy sprawnym ruszaniu to si robi wir w baku. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 29 |
Data: Marzec 19 2010 12:12:38 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Pytanie tylko czy kady mia takiego instruktora, czy niektrzyInny kole z ktrym jedziem (na szczcie krtko) bardzo pilnowa, Och. Mnie te pilnowano, eby tego nie przekracza. I, niestety, tendencja do uczenia bycia dup za kkiem jest do powszechna. Kiedy w tydzie po otrzymaniu prawa jazdy wyjechaam na dalsz tras i ruszyam autostrad z prdkoci powyej uywanych przez cay kurs byam naprawd zdziwiona, e auto si zachowuje inaczej. A informacje o traktowaniu samochodu otrzymywaam w postaci dobrych rad znajomych, a nie elementu kursu. Ech... o tym to chyba duo zostao ju napisane Pozdrowienia, Kaja 30 |
Data: Marzec 19 2010 07:57:09 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: omega_fan | na zarnicie DMF. 50km/h jad na trjce, mam niecae 2000rpm i tak Ja mam dokadnie tak samo. Poniej 100 km/h mam wysze spalanie na 6 ni na 5 biegu. Wczoraj sprbowaem wrzuci 5 przy 50 km/h, miaem 1000 obr i silnik wyzwa mnie od idiotw :) Jedyne w czym jest ziarno prawdy, to kwestia rozgrzewania silnika Nie zgadzam si z Tob. Szczeglnie zim silnik ma cikie warunki pracy (zimny i gsty olej) i myl, e waciwe jest odpalenie na pocztku, a potem niech sobie pochodzi podczas gdy my skrobiemy szybki. 31 |
Data: Marzec 18 2010 17:23:12 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Yogi(n) | Uytkownik "Rafa" napisa w wiadomoci Co to znaczy "do odcicia?"Odcicie jest prdko obrotowa silnika, powyej ktrej drastycznie spada moc silnika i ju wyej nie pjdzie. Przewanie jest to okoo 4,5krpm. Jak raz sprawdzisz(na ciepym silniku) to si przekonasz ile to wynosi w Twoim przypadku - tylko zrb to lepiej podczas jazdy a nie na postoju. Odcici to jest prdko obrotowa silnika, przy ktrej elektronika odcina dopyw paliwa, czyli gasni silnik - w zalenoci od biegu moe to by rna warto (przy wikszych obcieniach, czyli niszych biegach odcicie z reguy nastepuje szybciej. Zapobiega to uszkodzeniu silnika, ktry - nawet jeli to japoczyk i lubi wysokie obroty, nie lubi przesady. Na obrotomierzu obroty "niebezpieczne" dla silnika zaznaczone s na czerwono, chwilowe osignicie takiej wartoci z reguy nie szkodzi silnikowi i jest zupenie normalnym elementem jazdy (np. przy wyprzedzaniu), dusza jazda "na czerwonym polu" prawdopodobnie jednak skoczy si odciciem paliwa. Wielu dentelmenw w dresach wycza tak opcj (czasem wystarczy wyj bezpiecznik, w innych wypadkach trzeba przeprogramowa mapy, czyli algorytmy pracy silnika) i dziki temu jed na czerwonym polu znacznie czciej ni inni uytownicy drg - ale nie warto od nich kupowa samochodw. Z tym "wicej nie pjdzie" to nie do koca prawda, bo po osignieciu maksymalnych wydajnoci wykresy mocy i momentu nie spadaj drastycznie tylko osigaj plateau, ktre pozwala jeszcze "jako tako" si rozpdzi. Odcicie w benzynie nastpuje zwykle w okolichach 6, 7 albo i 8 tys obrotw - w zalenoci od tego, co fabryka zamontowaa pod mask, w dieslach troszk mniej (ale stawiam raczej na 5 tys, nie 4,5, cho moge si myli). -- Yogi(n) 32 |
Data: Marzec 19 2010 11:56:22 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Hubertus Blues | W dniu 2010-03-18 11:37, Rafa pisze: Kaja pisze:(...) Co to znaczy "do odcicia?"Odcicie jest prdko obrotowa silnika, powyej ktrej drastycznie Tu mi si przypomina kolega, ktry mia przedziwn technik jazdy. Jako wesoy i szczliwy posiadacz Skody Felicji, byo to z 10 lat temu, z benzynowym silnikiem 1,3 udowadnia wszystkim, e jest to wyczynowe auto. w kolega posugiwa si czerwonym polem na obrotomierzu jako wskanikiem zmiany biegu na wyszy. Szczeglnie odczuwalne dla wtroby byo to w trasie - jedziemy z Wawy do Krakowa, doganiamy jakiego delikwenta jadcego spokojnie ~100km/h. Gdy z przeciwka nikt nie jecha w kolega redukowa do UWAGA! trjki i dociska gaz do dechy, jak elektronika odcinaa paliwo (a byo tu odczuwalne) to wrzuca wyszy bieg. I tak dalej. Robi to z gbokim przekonaniem i wiar, e tak jest lepiej dla wszystkich. A e jedzi swoim samochodem to nikogo nie sucha. A w pewn drog, tym razem z Wawy do Katowic pojechalimy z Nim oraz innym koleg. Samochodem bya dwulitrowe, benzynowe Mondeo Kombi. Nie eby formua1 ale przyspiesza znonie. W poowie drogi nastpia zmiana kierowcy i za kkiem usiad waciciel Felicji, wczeniej uprzedzony, eby Mondeo traktowa inaczej ni swoj Skod. Kierowca pilnowa si do dugo jadc energicznie lecz niezbyt pynnie, acz do zniesienia. Kiedy jednak do wyprzedania jakiego tira w duym ruchu zabra si "swoim zwyczajem", wrzucajc trzeci bieg przy prdkoci 110 km/h waciciel Forda poprosi o bezpieczne zatrzymanie si i delikwenta wyrzuci zostawiajc na poboczu. ;)) Uproszony przeze mnie po 5 km zawrci, lecz fan wysokich obrotw ju nie powcha kierownicy. -- pozdrawiam Hubertus Blues "... z szaconkiem bo si moe skoczy le..." 33 |
Data: Marzec 18 2010 11:38:17 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Radion | Ale tu wci s magiczne niedopowiedzenia: Jedenie na 5 biegu 60 km/h to jest wanie PSJ To napisz moe co to za auto, to moe kto napisze Ci kiedy (przy jakichJak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy? prdkociach obrotowych silnika) Twj silnik ma maks. moment i moc 34 |
Data: Marzec 18 2010 14:39:31 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "Radion" napisa w wiadomoci To napisz moe co to za auto, to moe kto napisze Ci kiedy (przy jakichJak rozpozna gdzie silnik ma swj moment obrotowy? Och! Tu zaczyna si kolejny kopot - mj samochd to pasek, rocznik 2005, 2litrowy TDI, 110. Wydawao mi si, e to s "wartociowe" dane dotyczce samochodu - niestety - prbujc si zalogowa na forach vw i wypeni ankiet "jakiego paska masz?" utykam pord mnogoci modeli (a odpowiedzi "najpikniejszego i najfajniejszego" tam nie ma :(). Pozdrowienia, Kaja 35 |
Data: Marzec 18 2010 14:43:11 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Rafa | Kaja pisze: Och! Tu zaczyna si kolejny kopot - mj samochd to pasek, rocznik 2005, 2litrowy TDI, 110. No to rzeczywicie kopot... W Twoim przypadku zalecam czste sprawdzanie poziomu oleju i pynu chodniczego. 36 |
Data: Marzec 18 2010 14:46:57 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "Rafa" napisa w wiadomoci Kaja pisze: Duo jed, czsto sprawdzam. Ale co z tym maks. momentem? :) Kaja 37 |
Data: Marzec 18 2010 15:37:20 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 18 Mar 2010 14:39:31 +0100, Kaja na pl.misc.samochody napisa(a): Och! Tu zaczyna si kolejny kopot - mj samochd to pasek, rocznik 2005, Co to 110 ma by ? kW czy KM ? Poza tym - nie ma takiej kombinacji. Ani w 3BG ani w 3C. We wnce koa zapasowego powinna by nalepka z informacjami o silniku, skrzyni biegw, itp. Sprawd jakie tam masz oznaczenia, to bdziesz wiedziaa co masz :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomaraczka [ czyli orange ].pl "Przeciwno uczy rozsdku, dobrobyt go odbiera. Seneka" 38 |
Data: Marzec 18 2010 12:46:32 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Agent |
Eee to troche nie do koca tak jest. Oglnie to silnik ma pracowac bez drga i lekko. Mona np jechac nawet na 1200 obr na 2 czy 3 biegu ale ju na tych obrotach na IV lub V to nie za bardzo. Albo np mona jecha na 1500-2000 na IV czy 5 biegu ale na prostej lub z grki a nie pod gr. Nie chciska te od razu do dechy na IV olub 5 biegu jak chcesz przyspieszyc z tych 1500 obr tylko zredukowa lub wcisnc gaz najpierw lekko. Po prostu to sycha czy ten silnik pracuje "lekko" czy a cay dry od przecie. Oczywicie jak nic przed Tob nie jedzie i chcesz przyspieszy to bez sensu jest zmieniac bieg juz przy 2 tys. Lepiej podcign troch wyzej i dopiero potem zapi bieg odpowiedni dla danej prdkoci. "18. Nie przypieszaj ze zbyt niskich obrotw i nie cignij diesla doTo prawie to samo co do czerwonej kreski na obrotomierzu. 39 |
Data: Marzec 18 2010 11:17:46 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Rafa | Kaja pisze: Witam wszystkich ! http://lmgtfy.com/?q=dekalog+diesla 40 |
Data: Marzec 18 2010 11:24:01 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: J.F. | Uytkownik "Kaja" - zostawia na luzie przed ruszeniem na chwil/na conajmniej minut/ na dwie minuty/nie trzeba? eee tam . 1. Nie zapala sie od razu, tylko czeka az sie swiece zagrzeja, a nawet ciut dluzej. - zostawia na luzie po zakoczeniu jazdy na chwil/na 5 minut/na troch Komu by sie chcialo :-) Ale o tym pamietac tankujac na autostradzie. Warto chwile odczekac i przestudzic turbine rozgrzana do czerwonosci :-) - jedzi wolniej (WTF?) Mercedes ustanowil rekord predkosci na 100 tys mil. 227 km/h srednio, czyli auta musialy jechac non stop 240. A to byly E 320cdi :-) - za szybko nie wkada drugiego biegu, tylko jecha na pierwszym (????) Tu akurat faktycznie diesel ponizej 2000rpm slabo ciagnie, a przelozenie na I zazwyczaj blisko dwa razy wieksze niz na II, wiec mozna pod tych 3500 dociagnac. Ale to przeciez chwila moment. J. 41 |
Data: Marzec 18 2010 14:35:31 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci A czy "eee tam" nie zaskutkuje jakimi potwornymi konsekwencjami?- zostawia na luzie przed ruszeniem na chwil/na conajmniej minut/ naeee tam . No tak, ale jak tu do 3500rpm cign jak na pocztku jazdy naley unika- za szybko nie wkada drugiego biegu, tylko jecha na pierwszym (????)Tu akurat faktycznie diesel ponizej 2000rpm slabo ciagnie, a przelozenie przygazowania? Dziekuj bardzo za pozostae wyjanienia. Kaja 42 |
Data: Marzec 18 2010 17:38:45 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Yogi(n) | Uytkownik "Kaja" napisa w wiadomoci Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci C, jesli nie bdziesz regularnie chodzi turbiny, to wczeniej zdechnie. Co jak z myciem zbw - odpucisz raz, czy dwa razy, to nic sie nie stanie, ale jak zaczniesz my raz na dwa tygodnie, to... Kosekwencje - od 3 do 15 tysicy PLN, tak mniej wicej ;-) -- Yogi(n) 43 |
Data: Marzec 19 2010 08:05:09 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: omega_fan | Yogi(n) wrote: Uytkownik "Kaja" napisa w wiadomoci Bzdury wa pleciesz, std si bior pniej takie mity. Czekanie minut/dwie ma sens jak pociskasz 160 km/h autostrad i nagle zjedasz na parking. Albo jak depczesz do dechy cigajc si z koleg i zjedzasz na parking. Jak ostatnie kilka minut jedziesz bardzo spokojnie, w zasadzie mona gasi od razu. 44 |
Data: Marzec 19 2010 10:31:57 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-19, omega_fan wrote: C, jesli nie bdziesz regularnie chodzi turbiny, to wczeniej Wydaje Ci si. Czekanie minut/dwie ma sens jak pociskasz 160 km/h autostrad I tu sam sobie zaprzeczye: jak jedziesz bardzo spokojnie to wanie chodzisz turbin. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 45 |
Data: Marzec 19 2010 11:19:02 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: omega_fan | C, jesli nie bdziesz regularnie chodzi turbiny, to wczeniejBzdury wa pleciesz, std si bior pniej takie mity. Co mi sie wydaje? Co to znaczy "regularne chlodzenie turbiny"? Raz dziennie trzeba j chodzi? Czy po kadym posiku? Takie gadanie to bzdury. Turbosprark (a nie "turbin", to po pierwsze) trzeba chodzi po ostrej jedzie. Zawsze. Czekanie minut/dwie ma sens jak pociskasz 160 km/h autostrad No. Wasnie. Autorka wtka napisaa: "- zostawia na luzie po zakoczeniu jazdy na chwil/na 5 minut/na troch" i do tego si wszyscy odnosimy. 46 |
Data: Marzec 19 2010 11:08:12 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Artur 'futrzak' Malg | omega_fan pisze: Yogi(n) wrote: Dokadnie :) W normalnej eksploatacji nie ma takiej potrzeby. Jak ostatnie kilka minut jedziesz bardzo spokojnie, w zasadzie A co to znaczy spokojnie? Dla mnie to znaczy normalnie :) Ju sobie wyobraam czekanie minuty (bd wicej) na schodzenie turbiny przy normalnej jedzie w miecie :) 47 |
Data: Marzec 19 2010 12:01:38 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Hubertus Blues | W dniu 2010-03-19 11:08, Artur 'futrzak' Malg pisze: Dokadnie :) W normalnej eksploatacji nie ma takiej potrzeby. A co to za problem - to mona sobie wyrobi jak nawyk. Ot dojedajc do domu/osiedla/parkingu nie dajesz w palnik, tylko spokojnie, agodnie bez przesadnego blokowania innych. Jak ju zaparkujesz to nie od razu kluczyk i off, tylko zacigasz rczy, wrzucasz luz i manier flegmatyka rozpinasz pas, gasisz wiata otwierasz drzwi. Jak masz co do zabrania szykujesz to do wzicia. Ewentualnie wypinasz potomstwo z pasw. Gasisz jak ju wszytko i wszyscy gotowi s do opuszczenia "wozu". -- pozdrawiam Hubertus Blues "... z szaconkiem bo si moe skoczy le..." 48 |
Data: Marzec 19 2010 04:14:06 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Gom | On 19 Mar, 12:01, Hubertus Blues wrote: Gasisz jak ju wszytko i wszyscy gotowi s do opuszczenia "wozu". U mnie w podziemnym garau by to nie przeszo, wentylacja nie przewiduje klekota emitujcego 215g/km CO2 ;-) -- Gom 49 |
Data: Marzec 19 2010 12:49:57 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Hubertus Blues | W dniu 2010-03-19 12:14, Gom pisze: On 19 Mar, 12:01, Hubertus wrote: No racja, ale moesz np. leniwie otwiera bram wjazdow do hali i powoli wjeda do samej hali. W wikszoci przypadkw wystarczy. ;) -- pozdrawiam Hubertus Blues "... z szaconkiem bo si moe skoczy le..." 50 |
Data: Marzec 19 2010 05:17:30 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Gom | On 19 Mar, 12:49, Hubertus Blues wrote: No racja, ale moesz np. leniwie otwiera bram wjazdow do hali i Na szczcie developer stan na wysokoci zadania i od gwnej drogi do swojego garau mam jakie 300 m. po dziurawej, betonowej "drodze". Wida przewidzia boom na turboklekoty :D -- Gom 51 |
Data: Marzec 20 2010 21:50:09 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Bydl | Gom wrote: 52 |
Data: Marzec 19 2010 13:47:35 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Artur 'futrzak' Malg | Hubertus Blues pisze: A co to za problem - to mona sobie wyrobi jak nawyk. Nawyk czego? Nie gaszenia silnika po skoczonej jedzie? Ot dojedajc do domu/osiedla/parkingu nie dajesz w palnik, tylko spokojnie, agodnie bez przesadnego blokowania innych. LOL - to spokojna jazda to dawanie w palnik? Jazda spokojna to nieprzesadne blokowanie innych? Jak ju zaparkujesz to nie od razu kluczyk i off, tylko zacigasz rczy, wrzucasz luz i manier flegmatyka rozpinasz pas, gasisz wiata otwierasz drzwi. Jak masz co do zabrania szykujesz to do wzicia. Ewentualnie wypinasz potomstwo z pasw. Gasisz wietne pomysy - wypakowywanie dzieci, czy te zakupw przy wczonym silniku. Na parkingach (w tym zamknitych, nie tylko podziemnych) te tak robisz, trujc innych w imi przekonania o "dobrodziejstwach" takiego postpowania dla turbiny? 53 |
Data: Marzec 19 2010 12:42:30 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Yogi(n) | Uytkownik "omega_fan" napisa w wiadomoci Bzdury wa pleciesz, std si bior pniej takie mity. Bo to byo skierowane do inteligentnych interlokutorw, to chyba oczywiste, e chodzi naley wtedy, gdy jest co chodzi? Jak kto jedzi jak pi*a, to nie bdzie chodzi, bo i nie ma czego, prawda? -- Yogi(n) 54 |
Data: Marzec 18 2010 12:13:29 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Bydl | Kaja wrote: 55 |
Data: Marzec 18 2010 13:09:53 | Temat: Re: Instrukcja obs³ugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-18, Kaja wrote: - zostawiaæ na luzie przed ruszeniem na chwilê/na conajmniej minutê/ na dwie To lubi kady silnik. Oczywiście z umiarem, jeśli po ruszeniu masz p kilometra uliczkami osiedlowymi gdzie jedziesz spokojnie to krcej, a jak zaraz musisz dać w palnik, eby się wączyć do ruchu na przelotwce to duej. - zostawiaæ na luzie po zakoñczeniu jazdy na chwilê/na 5 minut/na trochê Na trochę i pod koniec jazdy nie wkręcać na wysokie obroty. Jak dajesz w palnik to musisz duej poczekać. - je¼dziæ wolniej (WTF?) Jakaś bzdura, moe komuś chodzio o uywanie niszych obrotw ni przy silniku benzynowym. - za szybko nie wk³adaæ drugiego biegu, tylko jechaæ na pierwszym (????) Bzdura. - jako¶ tak dopasowywaæ, ¿eby nie je¼dziæ poni¿ej 2000 obrotw/1500 To zaley od silnika. Najczęściej naley trzymać powyej 1500 - koo dwumasowe baardzoo nie lubi niskich obrotw. - nie je¼dziæ na luzie W adnym samochodzie tak nie rb. - nie "gazowaæ"/unikaæ przyspieszeñ na pocz±tku jazdy W adnym samochodzie tak nie rb. Po prostu silnik jest projektowany do pracy w określonych warunkach - w tym do temperatury oleju. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 56 |
Data: Marzec 18 2010 14:32:46 | Temat: Re: Instrukcja obs3ugi diesla | Autor: Kaja | Uytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisa Ale to ze wzgldu na bezpieczestwo jazdy czy ze wzgldu na silnik?- nie je?dzia na luzieW adnym samochodzie tak nie rb. Pzdr,Pozdrawiam te :), Kaja 57 |
Data: Marzec 18 2010 16:45:16 | Temat: Re: Instrukcja obs3ugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-18, Kaja wrote: Ale to ze wzglêdu na bezpieczeñstwo jazdy czy ze wzglêdu na silnik?- nie je?dzia na luzieW ¿adnym samochodzie tak nie rb. Ze względu na bezpieczeństwo jazdy, silnikowi to nie szkodzi. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 58 |
Data: Marzec 18 2010 15:13:01 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: .Peeter | "Kaja" wrote: Bardzo bardzo potrzebuj jakiego ujednolicenia (niepisanych) zasad dotyczcych jedzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbin). Jed turboklekotem jakie ptora roku, w tym od ciutk ponad roku mj ropochlej jest zawirusowany, dokadniej 1.9 TDI 150 @ 185, wic chyba mog nieco si wypowiedzie. :-) Na pocztku po prostu zadaem te wszystkie pytania zaufanemu mechanikowi, ktry z ponadprzecitn cierpliwoci mi wszystko wytumaczy. - zostawia na luzie przed ruszeniem na chwil/na conajmniej minut/ na dwie minuty/nie trzeba? Po zimnym rozruchu po prostu poczekaj te 15-20 sekund a olej dotrze we wszystkie newralgiczne miejsca. Ja robi tak, e odpalam silnik, pniej wiata, zapinam pasy, podpinam ipoda, wczam muzyczk i jad. :-) - zostawia na luzie po zakoczeniu jazdy na chwil/na 5 minut/na troch Po ostrej jedzie tak, ale jak np. zjedasz z szybkiej trasy i potem cigniesz si kilometr uliczkami osiedlowymi, to na tych uliczkach jed rwno unikajc butowania, turbina zdy si schodzi. Parkujesz, czekasz 15-20 sekund i gasisz silnik. Jeli zatrzymujesz si od razu po ostrej jedzie, wtedy warto poczeka minut-cztery a si turbo schodzi. - jedzi wolniej (WTF?) Eeee? Turbodieslem? O nie. Turbodiesle nie s do uprawiania PSJ. :-) - za szybko nie wkada drugiego biegu, tylko jecha na pierwszym (????) Mj klekot nie ma problemu jako z drugim biegiem wkadanym przy 25-30km/h. Przy 20km/h mam 1000rpm na dwjce. Jak rozgrzewasz silnik, spokojnie dokrcaj do 2500, byle delikatnie traktowa peda gazu. Szybciej si silnik rozgrzeje. :-) - jako tak dopasowywa, eby nie jedzi poniej 2000 obrotw/1500 obrotw/2500 obrotw Nie widz adnych przeciwskaza przed jazd z 1500rpm np. na 3-4 biegu i delikatnym przypieszaniu w razie potrzeby. Nic si nie stanie. Odradzam za to butowanie z niskich obrotw, dwumas za tym nie przepada. Osobicie stosuj zasad, e peny pdzel dopiero od 2000-2200rpm na biegach 3-4 i od okoo 2300-2500 na 5-6. Jak chc dynamicznie pojecha, do 3 biegu wcznie dokrcam silnik do okoo 4200, tak mam max moc. Na wyszych biegach do 4000. - nie jedzi na luzie To si stosuje zawsze, gwnie ze wzgldu na bezpieczestwo jazdy. - nie "gazowa"/unika przyspiesze na pocztku jazdy Tak, zimna turbina smarowana zimnym olejem nie przepada za ostrym butowaniem. Za to jak si nagrzeje, to jak ju wyej pisaem - unika PSJ jak ognia, p roku dupowatej jazdy i turbina w najlepszym przypadku bdzie nadawa si do czyszczenia i uruchomienia zapieczonej zmiennej geometrii. Jeli jedzisz duo na krtkich dystansach, wyjed raz na jaki czas przegoni auto, dobrze nagrza silnik i wydmucha cay nagromadzony syf. :-) Wikszo tych, jak wida, niejednokrotnie sprzecznych przykaza jest mi opowiadana z powan min z przytaczaniem tragicznych historii, grobami niesamowitych uszkodze i gbok wiar w prawdziwo. Mnie skrca ile razy czytam teksty typu "nie kupuj diesla, bo dwumas, bo wtryski, bo turbo..." itp. Wystarczy stosowa si do paru prostych zasad i naprawd klekot nie jest taki zy. :-) Ewentualne naprawy owszem, do tanich nie nale. Regeneracja wtryskw w 1.9TDI to okoo 1600z za cztery sztuki, koo dwumasowe ze sprzgem co okoo 1500... Z drugiej strony w benzynach te ma co si popsu i nie zawsze jest to tanie. :-) Pozdrawiam ..Peeter 59 |
Data: Marzec 18 2010 15:29:48 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: Kaja |
Zazdroszcz mechanika. Mj taki mrukliwy.Bardzo bardzo potrzebuj jakiego ujednolicenia (niepisanych) zasadJed turboklekotem jakie ptora roku, w tym od ciutk ponad Dzikuj Ci bardzo za te wszystkie wyjanienia, o to mi wanie chodzio. Pozdrawiam serdecznie, Kaja 60 |
Data: Marzec 18 2010 16:14:10 | Temat: Re: Instrukcja obsugi diesla | Autor: .Peeter | "Kaja" wrote: Zazdroszcz mechanika. Mj taki mrukliwy. Mj to wietny mechanik i bardzo dobry kumpel, pewnie dlatego. :D Dzikuj Ci bardzo za te wszystkie wyjanienia, o to mi wanie chodzio. Nie ma sprawy, polecam si na przyszo. :D Mechanika rwnie. :D Pozdrawiam ..Peeter 61 |
Data: Marzec 19 2010 10:10:55 | Temat: Re: Instrukcja obs�ugi diesla | Autor: Adam Kłobukowski | W dniu 18.03.2010 11:08, Kaja pisze: Witam wszystkich ! <ciach> To ja poproaszę o rady dla uytkownika starego diesla 1.9 Volkswagena, bo on jeśli się dobrze orientuję turbiny nie posiada. Adam Kobukowski 62 |
Data: Marzec 19 2010 10:32:44 | Temat: Re: Instrukcja obs�ugi diesla | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2010-03-19, Adam Kobukowski wrote: To ja poproasz o rady dla uytkownika starego diesla 1.9 Volkswagena, To praktycznie tak samo z wyczeniem studzenia turbiny. Pzdr, Krzysiek Kieczewski 63 |
Data: Marzec 19 2010 10:47:47 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: Vlad The Ripper | <ciach>Z tego, co powyej odpada problem chodzenia po dugiej jedzie. Mona silnik wyacza od razu. Utrzymanie obrotw powyej 1500 te odpada bo nie ma kola dwumasowego, a inna sprawa, e przy niszych to pewnie i nie za bardzo pojedzie. Zasada wtedy jest taka, e obroty dostosowujesz do prdkoci i jak nie przyspiesza redukujesz bieg. Pozostaje jak zreszt w kadym przypadku, to e nie cigniemy obrotw do czerwonego pola na zimnym silniku. Rozgrzewanie na postoju tak jak i w przypadku kadego innego silnika jest bez sensu. Odpalasz silnik po zganiciu kontrolki "spiralki" od wiec, jak w kadym dieslu. 64 |
Data: Marzec 19 2010 12:03:27 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: krzysiek82 | Vlad The Ripper pisze: Z tego, co powyej odpada problem chodzenia po dugiej jedzie. Mona silnik wyacza od razu. Utrzymanie obrotw powyej 1500 te odpada bo nie ma kola dwumasowego, to, e nie ma dwumasy nie oznacza, e mona katowa silnik niskimi obrotami, przy wysokim biegu i niskich obrotach wa korbowy i skrzynia biegw dostaje mocno po dupie. -- krzysiek82 65 |
Data: Marzec 19 2010 12:33:09 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: wchpikus | Witam! to, e nie ma dwumasy nie oznacza, e mona katowa silnik niskimi Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach? Jak patrzysz na przebieg mocy silnika, to raczej max osiaga przy 3 tys obrotow. Na wolnych siega moze 20% silnika. Bardziej chyba dostanie skrzynia w d.jesli bedziesz startowal spod swiatel z piskiem, na obrotomierzu 3 k niz ruszyc z jedynki bez gazu. Czesto tak ruszam, nie dodajac gazu, nie widze potrzeby. Auto spokojnie rusza, oczywiscie obroty spadaja ponizej 1000. Cos dla mnie jest tutaj niezrozumiale. 66 |
Data: Marzec 19 2010 12:44:42 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach? Mwi o jedzie na zapitym 5 biegu np 50km/h :) -- krzysiek82 67 |
Data: Marzec 19 2010 12:50:37 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: wchpikus | Witam! Mwi o jedzie na zapitym 5 biegu np 50km/h :)Dla silnika to bez znaczenia. Oczywiscie ze ciezko jest wtedy przyspieszyc, ale nie widze przeszkod.. Wytlumasz dlaczego ma uklad napedowy sie od tego niszczyc? 68 |
Data: Marzec 19 2010 15:27:25 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: Dla silnika to bez znaczenia. Musi wtedy przenosi sporo wiksze obcienia a to ju ma ogromne znaczenie np dla trwaoci panewek. Wicej info fachowa literatura. -- krzysiek82 69 |
Data: Marzec 19 2010 15:47:17 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: wchpikus | Witam! Musi wtedy przenosi sporo wiksze obcienia a to ju ma ogromne Sporo wieksze? Nigdzie nie jest napisane ze taka jazda niszczy silnik. Oczywiscie moze odkladac sie nagar i sadza, ale nic nie pisza o szybszym zuzyciu... Moze jakies linki? 70 |
Data: Marzec 19 2010 15:59:41 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: wchpikus | A co powiecie na to? 71 |
Data: Marzec 19 2010 16:03:34 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: wchpikus | Tutaj tez co s jest: 72 |
Data: Marzec 19 2010 16:51:26 | Temat: Re: Instrukcja obs?ugi diesla | Autor: krzysiek82 | wchpikus pisze: A co powiecie na to? Kto ju komentowa ten artyku co innego przyspieszanie z tak niskich obrotw a co innego jazda na niskich obrotach ze stala predkoscia.. -- krzysiek82 |