Grupy dyskusyjne   »   Intercooler w osobówkach

Intercooler w osobówkach



1 Data: Pa?dziernik 12 2014 14:39:56
Temat: Intercooler w osobówkach
Autor: Tomek 

Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
T.



2 Data: Pa?dziernik 12 2014 15:05:59
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: tck 


Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
T.

powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je zagrzeje
jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest klima a na koncu cieczy chlodzacej


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

3 Data: Pa?dziernik 12 2014 15:37:31
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Tomek 


Użytkownik "tck"  napisał w wiadomości


powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je zagrzeje
jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest klima a na koncu cieczy chlodzacej

Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator chłodnicy "stoi" to i nie ma chłodzenia powietrza doładowującego, chyba, że przepływem naturalnym powietrza podczas jazdy.
Chociaż jest tu pewien element samoregulacji- im większa moc tym (zazwyczaj) większa prędkość, czyli lepsze chłodzenie. Może poza wyjątkiem obszarów górskich i stromego, długiego podjazdu pod wzniesienie.
Podziękowania.
T.

4 Data: Pa?dziernik 12 2014 11:24:45
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Przemek 

W dniu niedziela, 12 października 2014 15:37:31 UTC+2 użytkownik Tomek napisał:

Czyli- gdy silnik jest zimny i wentylator ch�odnicy "stoi" to i nie ma

ch�odzenia powietrza do�adowuj�cego, chyba, �e przep�ywem naturalnym

powietrza podczas jazdy.

Intercooler ma za zadanie schłodzić powietrze sprężane przez sprężarkę. W wyniku sprężania jest ono nagrzane, dodatkowo nagrzewa się od samej sprężarki. Pracę IC wspomaga często dodatkowy wentylator, uruchamiany przy wysokiej temperaturze lub wzroście temp silnika. I jego wielkość i umiejscowienie zależy od fantazji inżynierów.

5 Data: Pa?dziernik 12 2014 14:04:26
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Jacek Politowski 

In article
tck  wrote:

ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
zagrzeje

Powiedz to Subaru Legacy ;->

--
Jacek Politowski

6 Data: Pa?dziernik 12 2014 17:21:50
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 12 Oct 2014 14:04:26 +0000 (UTC), Jacek Politowski napisał(a):

ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
zagrzeje

Powiedz to Subaru Legacy ;->

Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
IC.


--
Pozdrawiam,
Przemek

7 Data: Pa?dziernik 12 2014 16:02:03
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Jacek Politowski 

In article
P.B.  wrote:

Dnia Sun, 12 Oct 2014 14:04:26 +0000 (UTC), Jacek Politowski napisał(a):

ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je
zagrzeje

Powiedz to Subaru Legacy ;->

Ta sama ciecz chłodzi silnik i grzeje powietrze? Coś mi się wydaje, że tam
jest wymiennik powietrze-woda, ale jest odrębny obieg cieczy do chłodzenia
IC.

Fakt. Tam jest dodatkowa chłodnica i odrębny obieg. Jestem jednak
prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.


--
Jacek Politowski

8 Data: Pa?dziernik 12 2014 19:43:49
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Hinek 

Użytkownik "Jacek Politowski"  napisał


 Jestem jednak
prawie pewny, że słyszałem o silnikach mających wspólny obieg.

To byłby nonsens. Całkowity..

--
Hinek

9 Data: Pa?dziernik 12 2014 18:38:16
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: yabba 

Użytkownik "tck"  napisał w wiadomości


Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości
Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?
T.

powietrze-powietrze, ciscz chlodzaca silnik nie schlodzi powietrza wrecz je zagrzeje
jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest klima a na koncu cieczy chlodzacej


W Fiacie Stilo intercooler jest zupełnie z boku chłodnicy silnika, z osobnym wlotem powietrza.


--
Pozdrawiam,

yabba

10 Data: Pa?dziernik 12 2014 19:32:09
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: jerzu 

On Sun, 12 Oct 2014 15:05:59 +0200, "tck"
wrote:

jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej jest
klima a na koncu cieczy chlodzacej

Tak wygląda fabryczny IC w moim aucie:
http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4FD113-10.jpg
A tak w drugim:
http://www.aaronradiator.co.uk/website/storeimage/4RT113-11.jpg

Do powierzchni chłodnicy to im bardzo daleko.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

11 Data: Pa?dziernik 12 2014 21:10:39
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2014-10-12 15:05, tck pisze:


jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
jest klima a na koncu cieczy chlodzacej

Nigdy nie widziałem takiego intercoolera. To jest zawsze puszka z boku albo u spodu właściwej chłodnicy i jest ze 3x grubsza od duetu klima/główna.

12 Data: Pa?dziernik 13 2014 03:10:44
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: BartekK 

W dniu 2014-10-12 o 21:10, Tomasz Wójtowicz pisze:

W dniu 2014-10-12 15:05, tck pisze:

jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
jest klima a na koncu cieczy chlodzacej

Nigdy nie widziałem takiego intercoolera. To jest zawsze puszka z boku
albo u spodu właściwej chłodnicy i jest ze 3x grubsza od duetu
klima/główna.

Wiele aut ma właśnie taką "zwykłÄ…" chłodnicę robiącą za intercooler. Przykład - 1.9cdti w oplach, np z vectry: http://www.autod.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_7de0bd89a88e7cd8ebab9e9aa25bb649.jpg
Ale już np w astrach - jest mniejszy, na 1/3 chłodnicy wody http://img21.olx.pl/images_tablicapl/134401165_2_644x461_astra-h-zafira-b-intercooler-13-17-19-cdti-dodaj-zdjecia.jpg

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

13 Data: Pa?dziernik 13 2014 03:13:11
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2014-10-13 03:10, BartekK pisze:

W dniu 2014-10-12 o 21:10, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2014-10-12 15:05, tck pisze:

jest to dodatkowa chlodnica o powierzchni (chyba zawsze- innej nie
widzialem) jak podstawowa, intercooler jest pierwszy od przodu, pozniej
jest klima a na koncu cieczy chlodzacej

Nigdy nie widziałem takiego intercoolera. To jest zawsze puszka z boku
albo u spodu właściwej chłodnicy i jest ze 3x grubsza od duetu
klima/główna.

Wiele aut ma właśnie taką "zwykłÄ…" chłodnicę robiącą za intercooler.
Przykład - 1.9cdti w oplach, np z vectry:
http://www.autod.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_7de0bd89a88e7cd8ebab9e9aa25bb649.jpg

OK, dzięki.

14 Data: Pa?dziernik 12 2014 23:31:48
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: xxx 

Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości

Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

Są rozwiązania air-air (bo ja wiem, może nawet 99%) oraz, sporadycznie spotykane, air-water

Co do wielkości, to w evo intercooler ma ok. 2/3 wysokości i szerokości dużej chłodnicy. W innych autach ma powierzchnię ok. 1/4

Zresztą, wpisz w googla i obejrzyj obrazki, wszystko się wyjaśni.

Przemek

15 Data: Pa?dziernik 13 2014 00:05:32
Temat: Re: Intercooler w osobówkach
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-12 14:39, Tomek pisze:

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą
poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

Czegoś takiego sobie nie przypominam, ale są te same jednostki gdzie jedna wersja ma, a inna nie ma IC.

Do tego są tuningowe, większe IC które montuje się w miejsce seryjnych.

Re: Intercooler w osobówkach



Grupy dyskusyjne