Padło mi sprzęgło na alternatorze ktoś bawił się w wymianę powyższego?
Jak wogóle wydobyć alternator? Trzeba odkręcać i opuszczać silnik?!?!
Może ktoś ma takie sprzęgiełko w niewielkiej cenie? ;-)
To w alternatorze jest sprzęgło?
Pierwszy raz o tym słyszę, mógłbyś coś więcej?
Po co tam sprzęgło?
Alternator to dla mnie koło pasowe, pasek i naciąg, a sprzęgło? Po co?
ici
3 |
Data: Czerwiec 08 2007 08:51:59 |
Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD |
Autor: Sawa |
Użytkownik "ici" napisał w wiadomoĹci
To w alternatorze jest sprz go?
Pierwszy raz o tym sysz, m gby co wicej?
Po co tam sprz go?
Alternator to dla mnie koo pasowe, pasek i nacig, a sprzgo? Po co?
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zapłonem nie
wyczuwalne i nie zauważalne jednak wystarczajÄ
ce aby pasek wpadał w wibracje
i tarabanił...
Również jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma doć dużÄ
masÄ... sprzÄgło sprawia że pomimo iż silnik zgasł alternator zatrzymuje siÄ
łagodnie.
Sawa
4 |
Data: Czerwiec 08 2007 10:17:45 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
Diesel na wolnych obrotach ma lekkie spowolnienie przed zapłonem nie
wyczuwalne i nie zauważalne jednak wystarczające aby pasek wpadał w
wibracje
i tarabanił...
Również jak gasisz silnik staje on w miejscu wirnik alternatora ma dość
dużą
masę... sprzęgło sprawia że pomimo iż silnik zgasł alternator zatrzymuje
się
łagodnie.
Sawa
Dzięki za info,
ciekawe, nie wiedziałem.
ici
5 |
Data: Czerwiec 08 2007 20:47:25 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: Sawa |
Użytkownik "ici" napisał w wiadomoĹci
Dzi ki za info,
ciekawe, nie wiedziaem.
Ja też nie wiediałem...
ale siÄ dowiedziałem w doć kosztowny sposób...
;-)
Sawa
6 |
Data: Czerwiec 09 2007 16:30:29 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
Ja też nie wiediałem...
ale się dowiedziałem w dość kosztowny sposób...
Wykrakałeś, teraz ja szukam altka do swojego nieszczęścia.
Na klimie mi nie wyrabia i napięcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na światłach tylko 13,6- 13,8V
No i rozruch paskudny, dziś na CPN, musiałem odpalać z kabla.
Gdzie tu teraz szukać alternatora min 85 A a najlepiej 100A?
Włoszczyzny mam dość, najlepszy był by Bosch 100A, ale bez sprzęgła:-).
Pzdr.
ici
7 |
Data: Czerwiec 12 2007 15:24:55 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: Tomek |
Na klimie mi nie wyrabia i napięcie spada do12,5V na wolnych obrotach.
Bez klimy na światłach tylko 13,6- 13,8V
moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.
--
Tomek
8 |
Data: Czerwiec 13 2007 23:41:28 | Temat: Re: Jak dobra do alternatora Multipla JTD | Autor: ici |
moze to nie wina samego altka, tylko slabego styku na kablach. Sprawdz
polaczenia altek - akumulator, jesli masz laczenie kabli na rozruszniku to
na 90% to miejsce jest przyczyna Twoich problemow. Na poczatek (jak masz
dojscie) zmierz napiecie ladowania ale na zaciskach alternatora. Jesli
bedzie OK - szukaj na stykach.
Zrobiłem to wcześniej. Wymieniłem kabel od akumulatora z 6mm^2 na 24
(bo taki mieli w sklepie), polutowałem zaciski, oskrobałem styki i
natłuściłem.
Pobawiłem się nieźle. Zyskałem całe 0,3V na kablach !!! :-)
Na tydzień nawet pomogło, miałem wreszcie na akumulatorze 14,2V.
Ale po tyg. zrobiło sie gorzej i gorzej. Aż zdechł.
Teraz mam nowego altka już nie 85A a 100A tylko ...
Uchwyty się pozmieniały i szerokość koła pasowego (szersze).
mam sporo mechanicznej roboty, żeby nim zakręcić.
Oś paska przesunęła mi się o 15 mm a nie bardzo mam jak już przesunąć
altka.
No cóż.
Następny weekend czeka mnie w kanale.:-(
Ale jak juz zmęczę to musi być dobrze?
Czy co innego wystrzeli?
ici
| | | | | |