Grupy dyskusyjne   »   Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?

Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?



1 Data: Marzec 13 2014 08:43:56
Temat: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: WW 

Witam

Ostatnio jecha ze mn kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni DSG.

Bdy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczajc si do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojedam.

Ma racje?
le robi?
Jak robi to prawidowo?


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm



2 Data: Marzec 13 2014 09:43:52
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: megrimsES 

W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:

Witam

Ostatnio jecha ze mn kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni DSG.

Bdy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczajc si do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i
na niej dojedam.
Ma racje. Jak w kadym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu
to wrzucasz na D i jedziesz. Jak masz zamiar zatrzyma si i zakoczy
jazd, to wrzucasz na P i gasisz silnik. Im mniej machasz t wajch
tym lepiej. I dotyczy to zarwno skrzy dwusprzgowych (DSG/PDK/DCSST)
jak i skrzy z konwerterem moomentu obrotowego (tradycyjnych skrzy
hudraulicznych).


Ma racje?
le robi?
Jak robi to prawidowo?


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik    :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

3 Data: Marzec 17 2014 19:51:46
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Axel 

"megrimsES"  wrote in message

Ma racje. Jak w kadym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu
to wrzucasz na D i jedziesz.

Nie w kadym automacie, bo ostatnio jedziem takim, ktry nie mia pozycji P :-P

Jak masz zamiar zatrzyma si i zakoczy
jazd, to wrzucasz na P i gasisz silnik. Im mniej machasz t wajch
tym lepiej. I dotyczy to zarwno skrzy dwusprzgowych (DSG/PDK/DCSST)
jak i skrzy z konwerterem moomentu obrotowego (tradycyjnych skrzy
hudraulicznych).

A jak jest tylko: R N M A? :-P  Swoj drog takie pokrto pod kierownic to gupi pomys...

--
Axel

4 Data: Marzec 18 2014 08:59:28
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu 17.03.2014 o 19:51 Axel  pisze:


Ma racje. Jak w kadym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu
to wrzucasz na D i jedziesz.

Nie w kadym automacie, bo ostatnio jedziem takim, ktry nie mia  pozycji P :-P


Ja nie ma P - to nie jest automat, to jest zwyka mechaniczna skrzynia ze  sprzęgem, w ktrej sprzęgo "wciska" siownik. U citroena taką skrzynią  jest np. MCP. Kady producent ma takie cudo w ofercie. Ma swoje zalety ale  i te sporo wad: min. mocno zuywające się sprzęgo i dwumasę.



A jak jest tylko: R N M A? :-P  Swoją drogą takie pokręto pod  kierownicą to gupi pomys...

To nie jest automat, to skrzynia "zrobotyzowana".

TG

5 Data: Marzec 13 2014 11:50:53
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: AZ 

On 2014-03-13, WW  wrote:


Ostatnio jecha ze mną kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni DSG.

Będy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojąc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczając się do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i
na niej dojedam.

Ma racje?
Źle robię?
Jak robić to prawidowo?

A po co to robisz?

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Marzec 13 2014 13:00:45
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Ukaniu 


Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości

A po co to robisz?

Wtedy wg. specjalistw tej techniki występują oszczędności paliwa.
Tak zezna mi taryfiarz ktry przeącza automat prawie identycznie jak manual.

--
Pozdrawiam
Łukasz

7 Data: Marzec 13 2014 12:14:49
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:00:45 +0100 osobnik zwany Ukaniu
napisa:

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości

A po co to robisz?

Wtedy wg. specjalistw tej techniki występują oszczędności paliwa. Tak
zezna mi taryfiarz ktry przeącza automat prawie identycznie jak
manual.

a potem jęczenie, ze to wszystko się rozpada. Popatrz na taksiarzy
jedących na 5 biegu 30kmh "bo to oszczędza paliwo"



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

8 Data: Marzec 13 2014 13:10:33
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Ajgul 


Uytkownik "WW"  napisa w wiadomoci

Witam

Ostatnio jecha ze mn kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni DSG.

Bdy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczajc si do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojedam.

Ma racje?

ma.
po to jest automat, eby nim nie rzebi.
zaoszczdzisz zotweczk, a wkocu wysypiesz t skrzyni.

A.

9 Data: Marzec 13 2014 16:08:58
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Robson 

Ma racje?

Ma.

le robi?

le.

Jak robi to prawidowo?


Odpalasz samochd na P. Wczasz D. Przejedasz dystans pomidzy 1m - 1000km. Zatrzymujesz si, wczasz P. Wyczasz silnik.

Wyjtek stanowi parkowanie na pochyoci, kiedy zacigasz hamulec rczny, wczasz N, puszczasz hamulec nony. Gdy samochd oprze si na rcznym przestawiasz na P i wyczasz silnik.

R

10 Data: Marzec 13 2014 17:21:48
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Mumin 

W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:

Witam

Ostatnio jecha ze mn kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni DSG.

Bdy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczajc si do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i
na niej dojedam.

Ma racje?

Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przeczasz na N tylko trzymasz nog na hamulcu, a dojedajc po prostu odpuszczasz gaz bez wrzucania na N, inaczej tylko przyspieszasz zuycie skrzyni.
--

Pozdrawiam,
Mumin

11 Data: Marzec 14 2014 18:44:16
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: mk4 

On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:

W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
Witam

Ostatnio jecha ze mn kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni
DSG.

Bdy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczajc si do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i
na niej dojedam.

Ma racje?

Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przeczasz na N
tylko trzymasz nog na hamulcu

A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?

--
mk4

12 Data: Marzec 14 2014 19:15:09
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisa:

On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
Witam

Ostatnio jecha ze mną kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni
DSG.

Będy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N". 2. Stojąc
w korku, mam dwignie w pozycji  "N". 3. Dotaczając się do korka,
przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojedam.

Ma racje?

Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przeączasz na N
tylko trzymasz nogę na hamulcu

A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
nim?


masz problem ze stopami?


--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett

13 Data: Marzec 15 2014 12:13:58
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: mk4 

On 2014-03-14 20:15, masti wrote:

Dnia pięknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisa:

On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:
W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
Witam

Ostatnio jecha ze mną kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni
DSG.

Będy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N". 2. Stojąc
w korku, mam dwignie w pozycji  "N". 3. Dotaczając się do korka,
przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i na niej dojedam.

Ma racje?

Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przeączasz na N
tylko trzymasz nogę na hamulcu

A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
nim?


masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po oczach z bliskiej odleglosci.


--
mk4

14 Data: Marzec 15 2014 12:18:49
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisa(a):

masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
oczach z bliskiej odleglosci.

Cay kontynent amerykaski wyposaony w skrzynie automatyczne, stoi pod
kadymi wiatami trzymajc hamulec i jako nikt od tego nie umar :-)

Nie ma co wirowa - jakie straszne te wiata stop nie s.
W zasadzie w kategoriach olepiania, duo gorszy jest migajcy
kierunkowskaz, te proponujesz nieuywanie?

15 Data: Marzec 15 2014 14:43:42
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: mk4 

On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisa(a):

masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
oczach z bliskiej odleglosci.

Cay kontynent amerykaski wyposaony w skrzynie automatyczne, stoi pod
kadymi wiatami trzymajc hamulec i jako nikt od tego nie umar :-)

Nie ma co wirowa - jakie straszne te wiata stop nie s.
W zasadzie w kategoriach olepiania, duo gorszy jest migajcy
kierunkowskaz, te proponujesz nieuywanie?

Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop. W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu (co nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).

Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach. Zauwaz, ze w takiej nagminnej miejskiej sytuacji nie stoisz kilka metrow za poptrzednikiem ale moze z metr albo i blizej. Poki co malo jest automatow a wiekszosc kierowcow ja ksie zatrzyma to jednak puszcza hamulec - po co meczyc noge przez pol minuty jak sie stoi. W zwiazku z tym problem nie ma jeszcze skali masowej a "zdarza sie". Niemniej jest to nieprzyjemne.

Dodatkowo swiatla stopu sa tak zrobione, zebys je dobrze widzial np. na autostradzie gdzie pojazd jest np. ze 100 metrow przed toba. To i nic dziwnego, ze stojac metr za nim natezenie swiatla jest dosc neadekwatne do sytuacji.

--
mk4

16 Data: Marzec 15 2014 19:38:49
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Shrek 

On 2014-03-15 14:43, mk4 wrote:

Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
godzine czy wiecej w korku.

W miecie to jest jasno i bzdzideko ze stopw raczej nie ma szans kogo oslepi.

Shrek.

17 Data: Marzec 17 2014 11:26:19
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Marek 

W miecie to jest jasno i bzdzideko ze stopw raczej nie ma szans kogo
oslepi.

Shrek.
Owszem. Taki SUV albo inna choinka daje strasznie po oczach.

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

18 Data: Marzec 18 2014 10:31:30
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 17 Mar 2014 11:26:19 +0100, w  Marek
 napisa(-a):

> W miecie to jest jasno i bzdzideko ze stopw raczej nie ma szans kogo
> oslepi.
>
> Shrek.
Owszem. Taki SUV albo inna choinka daje strasznie po oczach.

Nie daje, bez przesady.
Jedyne auto, ktre ma jakie oczojebne stopy, to jakie Audi (z tych, ktre
widziaem).

19 Data: Marzec 18 2014 13:48:52
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Marek 

Jedyne auto, ktre ma jakie oczojebne stopy, to jakie Audi (z tych, ktre
widziaem).
Audi to inna bajka. Jak wcisnie stopy to mrugajacego kierunkowaskaza z daleka nie dojrzysz.


--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

20 Data: Marzec 15 2014 21:29:21
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisa(a):

On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisa(a):

masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
oczach z bliskiej odleglosci.

Cay kontynent amerykaski wyposaony w skrzynie automatyczne, stoi pod
kadymi wiatami trzymajc hamulec i jako nikt od tego nie umar :-)

Nie ma co wirowa - jakie straszne te wiata stop nie s.
W zasadzie w kategoriach olepiania, duo gorszy jest migajcy
kierunkowskaz, te proponujesz nieuywanie?

Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop.
W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza
inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz
mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu

Kierunkowskaz bdzie wieci mocniej.
Pomaraczowy filtr arwki jest mniej restrykcyjny ni czerwony klosza
stopw, a arwka w jednym i drugim taka sama (21W), tyle e kierunkowskaz
jest jeden i miga, a stopy zazwyczaj trzy i wiec cigle.


nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).

Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach.

Prawd mwic nie spotkaem si z takim zjawiskiem, stoi samochd z przodu,
wieci stopami no i wcale nie jest to uciliwe.
Dodatkowo ich zganicie pokazuje e poprzednik bdzie rusza.

Nie musisz przecie patrze prosto w lamp poprzednika, a jeeli nie
kierujesz wzroku prosto w rdo wiata to adnych problemw z olepieniem
mie nie powiniene.
A jeeli masz, to moe naleaoby odwiedzi okulist? - s jakie wady
wzroku objawiajce si podatnoci na olepianie. Na badaniach dla
kierowcw zawodowych jest to badane.

21 Data: Marzec 15 2014 22:20:28
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Przyjazny 

On 2014-03-15 20:29, Tomasz Pyra  wrote:

Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisa(a):

nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).

Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach.

Prawd mwic nie spotkaem si z takim zjawiskiem, stoi samochd z przodu,
wieci stopami no i wcale nie jest to uciliwe.
Dodatkowo ich zganicie pokazuje e poprzednik bdzie rusza.

Wystarczy wyjecha sta w korku gdzie, gdzie nie ma latarni. I trafi
na dobry samochd poprzedzajcy, wikszo ma jako na tyle dobrze lampy
zrobione, e nie ma problemw, ale mona trafi na tak kombinacj
wysoko lamp poprzedzajceg - wysoko gowy, e nie wiadomo gdzie
ucieka.

Nie musisz przecie patrze prosto w lamp poprzednika,

Na wprost masz trzecie wiato stopu, bo bokach dwa pozostae. Jak si
chce patrze na drog, to nie bardzo jest wybr.


A jeeli masz, to moe naleaoby odwiedzi okulist? - s jakie wady
wzroku objawiajce si podatnoci na olepianie. Na badaniach dla
kierowcw zawodowych jest to badane.

S dwie sprawy - choroby to jedno, a oglna podatno to drugie. Na
przykad dla redniej spoeczestwa podatno na olepianie spada z
wiekiem, i to inna skala ni choroby, ale dostatecznie dua eby byo
wida rnic. Olepiania przez wiata stopu w korku to raczej
powszechny problem, spora cz znajomych narzeka.

22 Data: Marzec 16 2014 10:00:03
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: cef 

W dniu 2014-03-15 23:20, Przyjazny pisze:

Olepiania przez wiata stopu w korku to raczej
powszechny problem, spora cz znajomych narzeka.

To wycznie sugestia.

Kiedy te mi si wydawao, e jestem olepiany
i sam staraem si nie trzyma nogi na hamulcu w korku, ale jak kilka lat temu zorientowaem si, e mamy coraz wicej automatw i to nie za wola tych
"wieccych stopami" tylko normalny tryb uytkowania, to jako przestao mi to przeszkadza.
Najlepiej zacz jedzi samemu automatem i okae si , e nikt nie olepia :-)

23 Data: Marzec 16 2014 12:25:37
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Marek Dyjor 

mk4 wrote:

masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im
nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne,
razi po oczach z bliskiej odleglosci.

zmień sobei oczy...

24 Data: Marzec 16 2014 21:23:58
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: mk4 

On 2014-03-16 12:25, Marek Dyjor wrote:

mk4 wrote:
masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im
nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne,
razi po oczach z bliskiej odleglosci.

zmień sobei oczy...

Po co jak na badaniu akurat to wyszlo bardzo dobrze - tzn szybko moglem odczytac co trzeb apo oslepieniu.

Ty chyba nie rozumiesz - nie chodzi o to, ze jest sie oslepionym i nie widac. Chodzi o to, ze swiatlo "stop" (i znow dotyczy to pewnej grupy pojazdow) z tej odleglosci jest nieprzyjemne i razi - po prostu w czesci przypadkow zmusza do odwracania wzroku aby zniwelowac dyskomfort. To chyba zle, ze jest sie "naklanianym" do odwracana wzroku w innym kierunku.

--
mk4

25 Data: Marzec 17 2014 10:25:32
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Marek Dyjor 

mk4 wrote:

On 2014-03-16 12:25, Marek Dyjor wrote:
mk4 wrote:
masz problem ze stopami?

Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im
nowszy tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne,
razi po oczach z bliskiej odleglosci.

zmień sobei oczy...

Po co jak na badaniu akurat to wyszlo bardzo dobrze - tzn szybko
moglem odczytac co trzeb apo oslepieniu.

Ty chyba nie rozumiesz - nie chodzi o to, ze jest sie oslepionym i nie
widac. Chodzi o to, ze swiatlo "stop" (i znow dotyczy to pewnej grupy
pojazdow) z tej odleglosci jest nieprzyjemne i razi - po prostu w
czesci przypadkow zmusza do odwracania wzroku aby zniwelowac
dyskomfort. To chyba zle, ze jest sie "naklanianym" do odwracana
wzroku w innym kierunku.

no wasnie zmień sobie oczy mnei tam nic nie razi ani mi nie przeszkadza, generalnie osoby, ktre stoją przdemną bez wcisniętego hamulcą budzą mj niepokj, bo czesto musze im przypominać e samochd na luzie sie moze toczyć gdzie chce i sie toczy np w keirunku mojego przodu.

26 Data: Marzec 15 2014 17:25:45
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: WW 

W dniu 2014-03-14 18:44, mk4 pisze:

A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?


Mam, nazywa si Auto-Hold.
apie po zatrzymaniu k i puszcza po naciniciu pedau gazu. Nic z tyu nie wieci a wic i nie razi.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

27 Data: Marzec 17 2014 11:28:14
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Grzegorz Tomczyk 

Dnia Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100, mk4 napisa(a):

A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
nim?

Taki patent nazywa się hamulec ręczny.

--
Grzegorz Tomczyk

28 Data: Marzec 17 2014 13:25:57
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Jan Koval 


Uytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisa w wiadomości

Dnia Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100, mk4 napisa(a):

Taki patent nazywa się hamulec ręczny.

Nie uywać bo się zatrze albo zamarznie.

J.

29 Data: Marzec 17 2014 22:52:42
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Marek Dyjor 

Jan Koval wrote:

Uytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisa w
wiadomości
Dnia Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100, mk4 napisa(a):

Taki patent nazywa się hamulec ręczny.

Nie uywać bo się zatrze albo zamarznie.
? :)

30 Data: Marzec 18 2014 12:08:21
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2014-03-17 22:52, Marek Dyjor pisze:

Taki patent nazywa się hamulec ręczny.

Nie uywać bo się zatrze albo zamarznie.
? :)

To jest tzw. szkoa otwocka. Niewątpliwie skuteczna, jeśli się nie chce kopotw z ręcznym ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caości poglądom ich Autora.

31 Data: Marzec 16 2014 08:33:09
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Michal Lukasik 

On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote:

w korku nie przeczasz na N tylko trzymasz nog na hamulcu

No wanie, w DSG s jaki przeciwskazania by nie uywa rcznego?
ona ma ~10-cio letnie Saxo z automatem (nie DSG ;D) i w 'manualu' jest, e uywanie obu jest poprawne. Gdy mam okazj nim jedzi to w 90% na wiatach zacigam rczny i nie widz adnych efektw ubocznych poza lekkim unoszeniem si przodu - jak tu niektrzy sugeruj, nie olepiam z tyu za to pewnie mog z przodu.
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/
   T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T  UIN 53883184  GG#1902559
   |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t l e n  .  p l

32 Data: Marzec 16 2014 17:21:57
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 16 Mar 2014 08:33:09 +0000, Michal Lukasik napisa(a):

On 13/03/2014 16:21, Mumin wrote:

w korku nie przeczasz na N tylko trzymasz nog na hamulcu

No wanie, w DSG s jaki przeciwskazania by nie uywa rcznego?
ona ma ~10-cio letnie Saxo z automatem (nie DSG ;D) i w 'manualu' jest,
e uywanie obu jest poprawne. Gdy mam okazj nim jedzi to w 90% na
wiatach zacigam rczny i nie widz adnych efektw ubocznych poza
lekkim unoszeniem si przodu - jak tu niektrzy sugeruj, nie olepiam z
tyu za to pewnie mog z przodu.

Niby tak :-)
Ale tyle co ja sobie pojedziem automatami, to wanie fajn spraw jest
tu to, e nie trzeba robi nic.
Chcesz jecha to gaz, chcesz sta to hamulec.

Gdybym mia z tej okazji przerzuca jeszcze jakie dwignie - czy to
rczny, czy to jak niektrzy sugeruj jakie N, P czy inne takie, no to
cay bajer automatu znika :)

33 Data: Marzec 16 2014 23:19:48
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Michal Lukasik 

On 16/03/2014 16:21, Tomasz Pyra wrote:

Niby tak :-)
Ale tyle co ja sobie pojedziem automatami, to wanie fajn spraw jest
tu to, e nie trzeba robi nic.
Chcesz jecha to gaz, chcesz sta to hamulec.

Gdybym mia z tej okazji przerzuca jeszcze jakie dwignie - czy to
rczny, czy to jak niektrzy sugeruj jakie N, P czy inne takie, no to
cay bajer automatu znika :)

ona si dziwi, ale mi serio jest wygodniej zacign rczny ni sta z nog na pedale. Tylko ja tak mam???
--
  _____ __________________________
  \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/
   T  | |  |  |  \__T  =  |  !  T  UIN 53883184  GG#1902559
   |__|_|__|__|_____|__|__|_____|  _  l  @  t l e n  .  p l

34 Data: Marzec 17 2014 09:23:58
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Jan Koval 


Uytkownik "Michal Lukasik"  napisa w wiadomoci

ona si dziwi, ale mi serio jest wygodniej zacign rczny ni sta z
nog na pedale. Tylko ja tak mam???

Nie. Jest nas ju dwch. :)

J.

35 Data: Marzec 17 2014 10:29:18
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: Marek Dyjor 

Jan Koval wrote:

Uytkownik "Michal Lukasik"  napisa w wiadomoci

ona si dziwi, ale mi serio jest wygodniej zacign rczny ni
sta z nog na pedale. Tylko ja tak mam???

Nie. Jest nas ju dwch. :)

hm...  ja tam mam hamulec reczny automatyczny wic to kwestia tylko pstryknicia przycisku.
potem zwalnia sie sam...

tylko ze mi sie zwykle nie chce tego robi.

36 Data: Marzec 13 2014 20:52:09
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW  pisze:

Witam

Ostatnio jecha ze mną kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni  DSG.

Będy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojąc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczając się do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N" i  na niej dojedam.

Ma racje?
Źle robię?
Jak robić to prawidowo?



Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat). Mam  tam wytuszczone na czerwono, e zapalmy na P, w korku tylko i wyącznie D  (na N skrzynia nie jest odpowiednio chodzona i smarowana), pozycja N  tylko i wyącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie powinno się  trzymać pracującego silnika na pozycji N.
Prawido: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -  przestawiasz na P.
Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy  postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia moe tego nie przeyć.

TG

37 Data: Marzec 14 2014 09:53:37
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: p0li 

T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisa:

Robisz wszytko czego zabraniaj w instrukcji do mojego auta (automat)

dokadnie
z tym e on pisze o dsg
a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
wic niech se dalej psztryka dwigienk ;)
rachunek dostanie potem

--
P0zdrawiam
p0li
hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebra sobie szarlotki

38 Data: Marzec 15 2014 11:49:50
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:53:37 +0100, p0li napisa(a):

T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisa:
Robisz wszytko czego zabraniaj w instrukcji do mojego auta (automat)

dokadnie
z tym e on pisze o dsg
a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
wic niech se dalej psztryka dwigienk ;)
rachunek dostanie potem

Rachunku raczej nie dostanie, bo czemu by mia.
Natomiast po to si kupuje automat eby nie musie niczego robi z dwigni
zmiany biegw :)

Pomysy przypominaj kogo kto kupiby sobie pralk automatyczn, a potem
zamiast puci program "pranie", bo bdzie przerzuca po kolei rne
namaczania, pukania i inne takie :)

39 Data: Marzec 16 2014 13:39:39
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Marcin Jan 

W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW  pisze:

Witam

Ostatnio jecha ze mną kolega i opitoli mnie za ze uywanie skrzyni
DSG.

Będy jakie mi zarzuci:
1. Zapalam samochd po przestawieniu dwigni w pozycje "N".
2. Stojąc w korku, mam dwignie w pozycji  "N".
3. Dotaczając się do korka, przestawiam dwignie z pozycji "D" na "N"
i na niej dojedam.

Ma racje?
Źle robię?
Jak robić to prawidowo?



Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat).
Mam tam wytuszczone na czerwono, e zapalmy na P, w korku tylko i
wyącznie D (na N skrzynia nie jest odpowiednio chodzona i smarowana),
pozycja N tylko i wyącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie
powinno się trzymać pracującego silnika na pozycji N.
Prawido: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
przestawiasz na P.
Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia moe tego nie przeyć.

TG

Hmm a to mnie zmartwieś bo często zdarza mi się stać z wączonym silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo duej. A muszę zerknąć co tam user manual pisze w tej sprawie. Fakt N wedug instrukcji suy jako luz dla celw serwisowych (przetaczanie na warsztacie, wciągnięcie na lawetę etc.)
pozdrawiam
marcin jan

40 Data: Marzec 16 2014 19:22:49
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: neoniusz 

W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:

Hmm a to mnie zmartwieś bo często zdarza mi się stać z wączonym
silnikiem i wajchą na pozycji P - godzinę albo duej.

O, mandacik sie nalezy.

41 Data: Marzec 17 2014 23:14:55
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: Przyjazny 

On 2014-03-16 18:22, neoniusz  wrote:

W dniu 16.03.2014, 13:39, Marcin Jan pisze:
Hmm a to mnie zmartwie bo czsto zdarza mi si sta z wczonym
silnikiem i wajch na pozycji P - godzin albo duej.

O, mandacik sie nalezy.

Tylko w zabudowanym.

42 Data: Marzec 18 2014 21:07:35
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatowa skrzynie DSG?
Autor: neoniusz 

W dniu 18.03.2014, 00:14, Przyjazny pisze:

Hmm a to mnie zmartwie bo czsto zdarza mi si sta z wczonym
silnikiem i wajch na pozycji P - godzin albo duej.

O, mandacik sie nalezy.

Tylko w zabudowanym.


Sugerujesz, ze stoi z odpalonym silnikem godzine dajmy na to hmm... np. w lesie? ;)

43 Data: Marzec 17 2014 08:01:13
Temat: Re: Jak prawidowo eksploatować skrzynie DSG?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-03-13 20:52, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Prawido: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
przestawiasz na P.
Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia moe tego nie przeyć.


czyli co - nawet na P nie mona stać z odpalonym silnikiem?
To co wy robicie jak na dworze -20 a trzeba w aucie 10 minut przesiedzieć - jedzicie w koo? i nie mwcie mi o ekologii, gdzieś odpoczywać muszę i zdarza mi się zatrzymać na parkingu i przy odpalonym silniku zorganizować sobie drzemkę.
Pytam z ciekawości, nigdy auta z automatem nie miaem.

--
Pozdrawiam
Łukasz

Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?



Grupy dyskusyjne