Grupy dyskusyjne   »   Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS

Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS



1 Data: Marzec 02 2014 16:38:27
Temat: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Bugatti 

Witajcie,

pytanie moe nie lotne umysem ...ale nie wane ;)

W Top Gear trjka jajogowych jechaa trzema samochodzikami: Fiesta 1.0 Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chopaki dostali okrelon ilo paliwa i chcieli je najwicej zuy, poniewa NIE chcieli dojecha z Kijowa do Czarnobylu.

Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadc 10, gra 20 minut cigle na odciciu na 1 biegu, przegrzeje si i UPG pjdzie "w bok".

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Pozdr.
Bugatti



2 Data: Marzec 02 2014 17:06:40
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Jacek 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzi T34, zwracali uwag e jak
silnik si przegrzewa to naley zmieni bieg na niszy. Powd jest dosy
oczywisty :)
--
Jacek

3 Data: Marzec 02 2014 17:32:02
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: WOJO 

Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzi T34, zwracali uwag e jak
silnik si przegrzewa to naley zmieni bieg na niszy. Powd jest dosy
oczywisty :)
Hmm. Nie wszyscy mieli przyjemno powozi T34... :)
WOJO

4 Data: Marzec 02 2014 17:40:38
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: BartekK 

W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:

Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):

Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzić T34, zwracali uwagę e jak
silnik się przegrzewa to naley zmienić bieg na niszy. Powd jest dosyć
oczywisty :)
Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez chodnice = lepsze chodzenie.
Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma wydajno "bardziej wypośrodkowaną"...


--
| Bartomiej Kuniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

5 Data: Marzec 02 2014 18:13:23
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: Artur Maśląg 

W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze:

W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:
Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):

Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzić T34, zwracali uwagę e jak
silnik się przegrzewa to naley zmienić bieg na niszy. Powd jest dosyć
oczywisty :)
Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza
wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez
chodnice = lepsze chodzenie.

Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do
zachowań jednostek eco oraz w ogle do systemu chodzenia w obecnych
silnikach samochodw osobowych.

Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma wydajno
"bardziej wypośrodkowaną"...

Nie wiem co to jest wydajno "bardziej wypośrodkowana", ale przy
dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w grach (silnik
4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C
przy podjedzie pod grę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadaa
z nominalnej i to do istotnie.

6 Data: Marzec 02 2014 19:38:55
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: Tomek 


Uytkownik "BartekK"  napisa w wiadomości

W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:

Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez chodnice = lepsze chodzenie.
Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma wydajno "bardziej wypośrodkowaną"...

Wyszy bieg to większe obciązenie silnika.
Ciepo generują nie obroty a moc oddawana na koa.
T.

7 Data: Marzec 02 2014 20:19:32
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Wójtowicz 

W dniu 2014-03-02 19:38, Tomek pisze:


Uytkownik "BartekK"  napisa w wiadomości

W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze:

Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę
wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza
wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez
chodnice = lepsze chodzenie.
Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma
wydajno "bardziej wypośrodkowaną"...

Wyszy bieg to większe obciązenie silnika.
Ciepo generują nie obroty a moc oddawana na koa.

Ale przy staej prędkości i takim samym nachyleniu moc jest staa niezalenie od prędkości obrotowej (pomijając straty na tarcie w silniku, ktre rosną z prędkością obrotową i przekadni, ktre maleją z maleniem momentu).

8 Data: Marzec 02 2014 21:59:22
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: RadoslawF 

Dnia 2014-03-02 20:19, Uytkownik Tomasz Wjtowicz napisa:

Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajn (na niskich obrotach) pomp
wody, pdzon z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza
wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez
chodnice = lepsze chodzenie.
Nie wszdzie to si sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma
wydajno "bardziej wyporodkowan"...

Wyszy bieg to wiksze obcizenie silnika.
Ciepo generuj nie obroty a moc oddawana na koa.

Ale przy staej prdkoci i takim samym nachyleniu moc jest staa
niezalenie od prdkoci obrotowej (pomijajc straty na tarcie w
silniku, ktre rosn z prdkoci obrotow i przekadni, ktre malej z
maleniem momentu).

A chodnica lepiej schadza pyn przy wikszych prdkociach
ni przy niszych.


Pozdrawiam

-- -
Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

9 Data: Marzec 02 2014 20:14:15
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):

Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadc 10, gra 20 minut cigle na
odciciu na 1 biegu, przegrzeje si i UPG pjdzie "w bok".

Zaley jaki samochd - tzn. stosunek mocy do wielkoci chodnicy.

S samochody ktre lubi si przegrza (np. Civic VTi, czy Cinquecento
1.1), a s takie ktre maj wielk chodnic i pki wentylator bdzie
sprawny to si nie przegrzej.

10 Data: Marzec 02 2014 20:44:38
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Bugatti 

Tomaszu i inni,

moe nie jasno si wyraziem ale nie chodzi tylko o wydajno termiczn ukadu chodzenia i odpornoci silnika na termik. Przy jedzie na czerwonym polu, ale przez stay okres czasu obcienie jest mae ale przyspieszenia w ukadzie rozrzdu (i korbowo-tokowym) -  ogromne. Wic 10 minut jazdy non stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczy, no chyba (co bardzo prawdopodobne) krcili je tylko przez kilkanacie sekund, dla potrzeb sekwencji, ktre zmontowali przy montau filmu ;)

Pozdr.
Bugatti

11 Data: Marzec 02 2014 22:21:45
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:44:38 +0100, Bugatti napisa(a):

Tomaszu i inni,

moe nie jasno si wyraziem ale nie chodzi tylko o wydajno termiczn
ukadu chodzenia i odpornoci silnika na termik. Przy jedzie na czerwonym
polu, ale przez stay okres czasu obcienie jest mae ale przyspieszenia w
ukadzie rozrzdu (i korbowo-tokowym) -  ogromne.

Bez przesady, odcicie (w zalenoci od sposobu realizacji) to albo po
prostu wyregulowanie obrotw na maksymalnych za pomoc elektronicznej
przepustnicy, albo odcinanie paliwa.
Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.


Wic 10 minut jazdy non
stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczy, no chyba (co
bardzo prawdopodobne) krcili je tylko przez kilkanacie sekund, dla potrzeb
sekwencji, ktre zmontowali przy montau filmu ;)

Nie ma powodu eby co si miao zniszczy.
Obcieniowo silnik jest dostosowany do cigej pracy z moc maksymaln, a
podczas jazdy na odciciu na I biegu, moc rednia jest duo nisza.
A te przecienia to te nie jest aden problem - silnik jest przystosowany
zarwno do przyspieszania z maksymaln prdkoci jak i hamowania.

Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji,
natomiast zmiany prdkoci towarzyszce odciciu nie s szybsze ni przy
zwykych przygazwkach.

12 Data: Marzec 02 2014 22:46:26
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Bugatti 

Uytkownik "Tomasz Pyra" napisa w wiadomoci:

Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.

....

Nie ma powodu eby co si miao zniszczy.
Obcieniowo silnik jest dostosowany do cigej pracy z moc maksymaln, a
podczas jazdy na odciciu na I biegu, moc rednia jest duo nisza.
A te przecienia to te nie jest aden problem - silnik jest przystosowany
zarwno do przyspieszania z maksymaln prdkoci jak i hamowania.

Jeli twierdzisz, e nie ma powodu eby si co miao si zniszczy to udowodnij Nam to stwierdzenie dowiadczalnie. Kamerka na statyw przed otwart mask, bieg jaowy, cega na gaz na 30 minut, i to wszystko na twoim TypeR czy Vectrze C czy na innym autku jaki posiadasz - zgadzasz si ? ;-) ;-)


Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji,

S. Nie chce tutaj pisa to co zostao ju napisane - Niewiarowski Kazimierz "Tokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983

Pozdr.

Bugatti

13 Data: Marzec 02 2014 23:21:40
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:46:26 +0100, Bugatti napisa(a):

Nie ma powodu eby co si miao zniszczy.
Obcieniowo silnik jest dostosowany do cigej pracy z moc maksymaln, a
podczas jazdy na odciciu na I biegu, moc rednia jest duo nisza.
A te przecienia to te nie jest aden problem - silnik jest
przystosowany
zarwno do przyspieszania z maksymaln prdkoci jak i hamowania.

Jeli twierdzisz, e nie ma powodu eby si co miao si zniszczy to
udowodnij Nam to stwierdzenie dowiadczalnie. Kamerka na statyw przed
otwart mask, bieg jaowy, cega na gaz na 30 minut, i to wszystko na twoim
TypeR czy Vectrze C czy na innym autku jaki posiadasz - zgadzasz si ? ;-)

No ale jak bardzo chcesz, to moesz zawsze postawi co podobnie
wartociowego i wtedy zrobimy eksperyment :)

Dla Vectry nie bdzie to absolutnie aden problem, bo odcicie realizowane
jest przepustnic.
Taki silnik utrzymuje po prostu stae 6500 obrotw nawet nie szarpie -
dokadnie tak jakby wczy tempomat.
A te obroty to nie jest aden problem dla silnika nawet na wyszych
biegach.

Tu masz chwilk jak to wyglda:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Myl e wszystkie wspczesne silniki (z przepustnic sterowan
elektronicznie) bd si zachowywa podobnie.


Jazda na odciciu, to moe by problem np. w aucie z ganikiem w ktrym
odcicie zrealizowane bdzie na odciciu zaponu.
Wtedy silnik bdzie przepompowywa paliwo, ktre spali si w wydechu (na
katalizatorze) i niewykluczone e w kocu go przegrzeje, podpali i
doprowadzi do poaru - co jak Didek w BMW.
Wic jeeli jazda na odciciu ma si odbi niekorzystnie na samochodzie, to
raczej w ten sposb ni inny.

Jeli chodzi o falowanie obrotw spowodowane odcinaniem paliwa/zaponu,
jest to zryw - druga pochodna po prdkoci, warto ktra sama z siebie nie
generuje adnych si ktre mogyby uszkodzi co w silniku.

Jazda sportowa polegajca na jedeniu przez 80% czasu z gazem w pododze
przy niezbyt duych rednich prdkociach jest dla silnika gorsza, bo jest
duo wiksza szansa e nie wyrobi si ukad chodzenia, albo przegrzeje si
olej.



Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji,

S. Nie chce tutaj pisa to co zostao ju napisane - Niewiarowski Kazimierz
"Tokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983

Jeli autorzy tej ksiki pisali o ryzyku takiej jazdy, to myl e mogli
mie na myli wczesne silniki, w ktrych ograniczenie obrotw maksymalnych
(jeli jakie byo) to realizowane w inny sposb ni dzi.

14 Data: Marzec 03 2014 08:31:22
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Miroo 

W dniu 2014-03-02 22:46, Bugatti pisze:

S. Nie chce tutaj pisa to co zostao ju napisane - Niewiarowski
Kazimierz "Tokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983

A co ten czowiek mg wiedzie o silnikach, skoro wtedy nie byo grup newsowych i for(w)?! e nie wspomn o wikipedii.
:)

Pozdrawiam

15 Data: Marzec 03 2014 09:50:27
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Adam Wysocki 

Tomasz Pyra  wrote:

Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.

Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz si
rozpdza, zatrzymywa, zmienia kierunek, rozpdza...

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

16 Data: Marzec 03 2014 10:11:25
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-03, Adam Wysocki  wrote:

Tomasz Pyra  wrote:

Obroty trochę falują, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.

Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas muszą się
rozpędzać, zatrzymywać, zmieniać kierunek, rozpędzać...

Czyli to co robia caly czas ;-)

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Marzec 03 2014 13:53:39
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz si
rozpdza, zatrzymywa, zmienia kierunek, rozpdza...

Czyli to co robia caly czas ;-)

No tak, tylko jakby szybciej :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

18 Data: Marzec 03 2014 13:57:54
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-03, Adam Wysocki  wrote:

Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas muszą się
rozpędzać, zatrzymywać, zmieniać kierunek, rozpędzać...

Czyli to co robia caly czas ;-)

No tak, tylko jakby szybciej :)

No tak jak przy przegazowce :-)

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Marzec 03 2014 14:28:03
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

No tak, tylko jakby szybciej :)

No tak jak przy przegazowce :-)

Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :)

Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupie
dostaje rozrzd.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

20 Data: Marzec 03 2014 14:51:07
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-03, Adam Wysocki  wrote:

AZ  wrote:

No tak, tylko jakby szybciej :)

No tak jak przy przegazowce :-)

Ale nie przegazowujesz non stop przez... ileś minut... chyba :)

No nie, ale czesto sie rozpedzasz.

Przy przegazwce jest naga zmiana prędkości i wtedy po dupie
dostaje rozrząd.

A czemu to ma dostawac po dupie rozrzad?

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Marzec 04 2014 09:19:42
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :)

No nie, ale czesto sie rozpedzasz.

Ja? W yciu, czydzieci jed ;)

Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupie
dostaje rozrzd.

A czemu to ma dostawac po dupie rozrzad?

Konkretnie chodzio mi o pasek, ktry musi przenie si wystarczajc
do duej zmiany prdkoci waka rozrzdu w krtkim czasie.

Oczywicie kwestia wzgldna, pasek w dobrym stanie nie strzeli. Ale
taki, ktry ma ju za duo nalatane, moe.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

22 Data: Marzec 03 2014 15:54:34
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Adam Wysocki"  napisa w wiadomoci
AZ  wrote:

No tak, tylko jakby szybciej :)
No tak jak przy przegazowce :-)

Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :)

Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupie
dostaje rozrzd.

Nie caly rozrzad, tylko pasek.

A biorac pod uwage ze walek cienki, inercje ma mala, zas opory ruchu duze, to mysle ze bardzo nie dostaje.

Mocniej chyba dostaje przy redukcji biegow, gdy obroty najpierw spadaja, a potem musza gwaltownie wzrosnac.

J.

23 Data: Marzec 03 2014 15:13:37
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Adam Wysocki"  napisa w wiadomoci
AZ  wrote:

Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz si
rozpdza, zatrzymywa, zmienia kierunek, rozpdza...
Czyli to co robia caly czas ;-)
No tak, tylko jakby szybciej :)

I o to chodzi - przy 6000rpm i powiedzmy 4cm promienia mamy jakies 1500g, i nagle masa tloka zaczyna generowac kilkaset kg sily.

Falowanie obrotow to przy tym drobny pikus.

J.

24 Data: Marzec 02 2014 20:14:03
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-02, Bugatti  wrote:

Witajcie,

pytanie moe nie lotne umysem ...ale nie wane ;)

W Top Gear trjka jajogowych jechaa trzema samochodzikami: Fiesta 1.0
Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chopaki dostali
określoną ilo paliwa i chcieli je najwięcej zuyć, poniewa NIE chcieli
dojechać z Kijowa do Czarnobylu.

Nie rozumiem, dostali okreslona ilosc i chcieli jak najwiecej zuzyc?

Większośc z nich jechaa na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadąc 10, gra 20 minut ciągle na
odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pjdzie "w bok".

A co tutaj jest dziwnego? Jakos samochody na wyscigach sie nie przegrzewaja,
a realnie generuja spora moc zamiast jalowo krecic sie pod czerwonym polem.

--
Artur
ZZR 1200

25 Data: Marzec 02 2014 22:34:07
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: Bugatti 

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości:

On 2014-03-02, Bugatti  wrote:
Witajcie,

pytanie moe nie lotne umysem ...ale nie wane ;)

W Top Gear trjka jajogowych jechaa trzema samochodzikami: Fiesta 1.0
Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chopaki dostali
określoną ilo paliwa i chcieli je najwięcej zuyć, poniewa NIE chcieli
dojechać z Kijowa do Czarnobylu.

Nie rozumiem, dostali okreslona ilosc i chcieli jak najwiecej zuzyc?

Dostali 2X (nie pamiętam dokadnie czy 24 czy 26) litrw benzyny i mieli przejechać z Kijowa do Czarnobylu. Bali się promieniowania więc postanowili tak jechać aby nie dojechać ;) Udao się tylko Hammond'owi - spali 1.0-litrowym Ecoboost'em coś koo 17.8 MPG i silnik mu zgas.

Ale teraz po zastanowieniu stwierdzam, e na pewno nie paowali aut pod czerwone pole nie duej ni 1 minutę. Poniewa to Top Gear i nie mogi jechać caą trasę w jednym cyklu - mają tylko kilkunastu ludzi do filmowania, 2 moe 4 auta dla ekipy filmowej + helikopter. Sprawia to, e po kilku(-nastu) przejechanych kilometrach zatrzymują się WSZYSCY, po aby nakręcić kolejne klatki epizodu. Zawsze tak jest przy kadym wyjedzie. Pewnie tylko okrąenia pomiarowe na torze przejedzają realnie...

Większośc z nich jechaa na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadąc 10, gra 20 minut ciągle na
odcięciu na 1 biegu, przegrzeje się i UPG pjdzie "w bok".

A co tutaj jest dziwnego? Jakos samochody na wyscigach sie nie przegrzewaja,
a realnie generuja spora moc zamiast jalowo krecic sie pod czerwonym polem.

Ale samochody rajdowe i wyścigowe nie przejedzają caego rajdu, toru na jednym biegu trzymając peda cay czas w pododze. Zrobić ukad korbowo-tokowy pod silnik ktry będzie pracowa przy staych rpm (np. generatory prądotwrcze wykorzystujace silniki spalinowe*) to co innego ni ukad korbowo-tokowy do silnika o zmiennych obrotach poczas cyklu swej pracy.

* przykad:
Agregat prądotwrczy Pezal o mocy 91kW napędzany jest silnikiem Cummins 6BTA5.9-G2 (pojemno 5.88dm3), ktry napędza prądnicę STAŁĄ prędkością 1500 obr.przy ktrej generuje 195 bhp. Do ukadu chodzenia wchodzi 9.9 litrw pynu chodniczego. Gdyby taki silnik podkręcić do 3000 obr.min to przypuszczam e by się po pewnym czasie rozlecia...nie chcę tutaj się rozwodzić po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesiącu, ale by się rozlecia jeśli nie pod wpywem termiki, to pod wpywem wysokich przyspieszeń mas wirujących (czyli ukadu korbowo-tokowego).
http://www.cummins.co.kr/new/images/product/ndata/C135D6/3.%206BTA5.9G2.pdf

-- Artur
ZZR 1200

Pozdr.
Bugatti

26 Data: Marzec 02 2014 22:22:21
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-02, Bugatti  wrote:


Dostali 2X (nie pamiętam dokadnie czy 24 czy 26) litrw benzyny i mieli
przejechać z Kijowa do Czarnobylu. Bali się promieniowania więc postanowili
tak jechać aby nie dojechać ;) Udao się tylko Hammond'owi - spali
1.0-litrowym Ecoboost'em coś koo 17.8 MPG i silnik mu zgas.

Ach te pomysly z telewizyjnych programow...

Ale samochody rajdowe i wyścigowe nie przejedzają caego rajdu, toru na
jednym biegu trzymając peda cay czas w pododze. Zrobić ukad
korbowo-tokowy pod silnik ktry będzie pracowa przy staych rpm (np.
generatory prądotwrcze wykorzystujace silniki spalinowe*) to co innego ni
ukad korbowo-tokowy do silnika o zmiennych obrotach poczas cyklu swej
pracy.

No nie - na torze sa dwa tryby jazdy - rozpedzanie albo hamowanie. Przeciez
silniki w samochodach sa dostosowane do zmiennych obrotow :-)

* przykad:
Agregat prądotwrczy Pezal o mocy 91kW napędzany jest silnikiem Cummins
6BTA5.9-G2 (pojemno 5.88dm3), ktry napędza prądnicę STAŁĄ prędkością 1500
obr.przy ktrej generuje 195 bhp. Do ukadu chodzenia wchodzi 9.9 litrw
pynu chodniczego. Gdyby taki silnik podkręcić do 3000 obr.min to
przypuszczam e by się po pewnym czasie rozlecia...nie chcę tutaj się
rozwodzić po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesiącu, ale by się
rozlecia jeśli nie pod wpywem termiki, to pod wpywem wysokich
przyspieszeń mas wirujących (czyli ukadu korbowo-tokowego).
http://www.cummins.co.kr/new/images/product/ndata/C135D6/3.%206BTA5.9G2.pdf

No ale on nie jest przystosowany do pracy z predkoscia obrotowa 3000. Skok
tloka 120mm to dosc sporo, male silniki maja polowe tego a nawet mniej :-)

--
Artur
ZZR 1200

27 Data: Marzec 02 2014 23:33:47
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:34:07 +0100, Bugatti napisa(a):

* przykad:
Agregat prdotwrczy Pezal o mocy 91kW napdzany jest silnikiem Cummins
6BTA5.9-G2 (pojemno 5.88dm3), ktry napdza prdnic STA prdkoci 1500
obr.przy ktrej generuje 195 bhp. Do ukadu chodzenia wchodzi 9.9 litrw
pynu chodniczego. Gdyby taki silnik podkrci do 3000 obr.min to
przypuszczam e by si po pewnym czasie rozlecia...

Gdyby silnik w mojej Hondzie ktry krci si do 8200rpm, rozpdzi do
16400rpm to te by si rozlecia - i to pewnie nawet szybko.
Tylko o czym miaoby to wiadczy?

nie chc tutaj si
rozwodzi po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesicu, ale by si
rozlecia jeli nie pod wpywem termiki, to pod wpywem wysokich
przyspiesze mas wirujcych (czyli ukadu korbowo-tokowego).

Podczas gdy silnik krci si ze sta prdkoci, te przyspieszenia s
niewielkie.

Najwiksze przyspieszenie ukadu korbowo-tokowego jakie sobie wyobraam w
samochodzie wystpuj w sytuacji kiedy jadc z prdkoci obrotow 8200
naciskam hamulec blokujc napdzane koa, a nastpnie puszczam hamulec eby
odblokowa koa.
Silnik wtedy zatrzymuje si i ponownie jest rozpdzany bardzo szybko - duo
szybciej ni byby w stanie napdza/hamowa si sam.
Nawet zakadajc e odcicie realizowane jest na zamykaniu i otwieraniu
dopywu paliwa.

Skoro wtedy nic si nie rozlatuje, to przy odciciu, ktre dziaa duo
delikatniej, nie ma szans sta si nic wicej.

28 Data: Marzec 03 2014 00:40:20
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Jacek 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 23:33:47 +0100, Tomasz Pyra napisa(a):

nie chc tutaj si
rozwodzi po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesicu, ale by si
rozlecia jeli nie pod wpywem termiki, to pod wpywem wysokich
przyspiesze mas wirujcych (czyli ukadu korbowo-tokowego).

Podczas gdy silnik krci si ze sta prdkoci, te przyspieszenia s
niewielkie.

Najwiksze przyspieszenie ukadu korbowo-tokowego jakie sobie wyobraam w
samochodzie wystpuj w sytuacji kiedy jadc z prdkoci obrotow 8200
naciskam hamulec blokujc napdzane koa, a nastpnie puszczam hamulec eby
odblokowa koa.

Czy wy przypadkiem nie musicie uzgodni dokadniej o jakich
przyspieszeniach mwicie?
--
Jacek

29 Data: Marzec 02 2014 21:24:23
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor:

Bugatti wrote:

Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

Nic nie stoi na przeszkodzie, eby silnika nie dao się przegrzać w
zakresie zaoonych parametrw pracy. Szczeglnie, gdy jest to silnik
sterowany elektronicznie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

30 Data: Marzec 03 2014 00:04:27
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: ToMasz 


Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

widziaem kilka - kilkanacie rozwalonych silnikw, ale aden nie umar przez za wysokie obroty. syszaem e silnik diesla moe si rozbiega, w sensie przekroczy maksymalne obroty. Uczono nas jak sobie z tym radzi, ale historia taka jak o Yeti. Niby jest, a nikt nie widzia.

silniki spalinowe, wtywarzaj moc ktra przekazywana jest na koa. dua cz tej mocy jest tracona - zamienia si na ciepo. Ale ile mocy silnik wytworzy, a z ni proporcjonalnie ciepa? To w niewielkim stopniu zalezy od obrotw, w wikszym od rzeczywistego zapotrzebowania.
inaczej mwic, jazda 40km/h na 4 biegu powoduje spalenie 4 litrw paliwa, jazda 40km/h na 1 biegu bdzie mniej ekonomiczna, moe nawet dwukrotnie, ale nie 10 krotnie. Biorc pod uwag e wysze obroty powoduj szybsza prac pompy oleju i paliwa - silniki powinny przetrwa takie traktowanie.
Ktry kolega wspomina tutaj generator. ja pracowaem czasami przy silnikach napdzajcy pompy instalacji przeciwpoarowych. Tam silnik mia wystartowa zimny, wej na obroty i dziaa przez godzin na maksa. Tyle e na maksa to nie byo do odcicia, bo go pompa ograniczaa. Zaniedbane, umieray (albo saby, nie miay wydajnoci) takie silniki podczas zwykych okresowych testw. Potem (po remoncie albo wymianie) ja im montowaem ogrzewanie, albo takie "plitrowe wtryskacze oleju" uruchamiane podczas startu. Nam taki silnik nigdy nie pad, mimo e wy jak optaniec, (wszyscy musieli miec zatyczki) a kolektor wydechowy zawsze wieci od ciepa.
Silniki: iveco i "ulubiony" na tej grupie, szczeglnie wrd posiadaczy jeepw/chryslerw VM motori :)

ToMasz

31 Data: Marzec 03 2014 00:36:27
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 03 Mar 2014 00:04:27 +0100, ToMasz napisa(a):

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

widziaem kilka - kilkanacie rozwalonych silnikw, ale aden nie umar
przez za wysokie obroty. syszaem e silnik diesla moe si rozbiega,
w sensie przekroczy maksymalne obroty. Uczono nas jak sobie z tym
radzi, ale historia taka jak o Yeti. Niby jest, a nikt nie widzia.

Nie no - to to jest akurat jak najbardziej moliwe.

Jeli chodzi o rozbiegnicie si silnika diesla, to popularna przyczyna to
awaria oyska turbosprzarki ktra powoduje przepompowanie duej iloci
oleju silnikowego do sprarki.
opatki sprarki robi mieszank napdzajc silnik bez adnej kontroli.

Jeli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotw, to wystarczy
pechowy miss-shift (na skutek zego ruchu drkiem zmiana biegu II->I,
zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x
maksymalnych obrotw i to czsto wystarczy eby si toki zderzyy z
zaworami.

Moe w rnych "branach" robimy, ale ja ju par silnikw wykoczonych
zbyt wysokimi obrotami widziaem :)

32 Data: Marzec 03 2014 07:41:14
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: ToMasz 

Jeli chodzi o rozbiegnicie si silnika diesla, to popularna przyczyna to
awaria oyska turbosprzarki ktra powoduje przepompowanie duej iloci
oleju silnikowego do sprarki.
opatki sprarki robi mieszank napdzajc silnik bez adnej kontroli.

sprawa oczywista. tyle e na 10 silnikw uszkodzonych inaczej, nie widziaem ani jednego rozbieganego.

Jeli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotw, to wystarczy
pechowy miss-shift (na skutek zego ruchu drkiem zmiana biegu II->I,
zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x
maksymalnych obrotw i to czsto wystarczy eby si toki zderzyy z
zaworami.

i sam podae rozwizanie ja zajecha silnik! wic da si, nie trzeba trzyma "na odciciu"

ToMasz

33 Data: Marzec 03 2014 08:44:41
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):

Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali
silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadc 10, gra 20 minut cigle na
odciciu na 1 biegu, przegrzeje si i UPG pjdzie "w bok".

Przez to odciecie ilosc paliwa moze byc ograniczona.
A chlodzenie kto wie - moze i wydajne z wiatrakiem.

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

J.

34 Data: Marzec 03 2014 08:37:28
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: AZ 

On 2014-03-03, J.F.  wrote:

Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ?

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

A wiatrak gdzie?

--
Artur
ZZR 1200

35 Data: Marzec 03 2014 11:34:12
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości
On 2014-03-03, J.F.  wrote:

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

A wiatrak gdzie?

Nie pomogl. A to stara dacia byla, wiatrak sie krecil caly czas.

Byc moze zawiodl wlasnie wyzszy bieg i niskie obroty - a wiec i niskie obroty wiatraka.



J.

36 Data: Marzec 03 2014 11:32:36
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Artur Malg 

W dniu 2014-03-03 08:44, J.F. pisze:

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si
nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P

37 Data: Marzec 03 2014 12:14:19
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-03-03 08:44, J.F. pisze:

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?
Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si
nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P

Na postoju nie, ale pojedz 40 km/h, gdzie gaz jednak wiekszy, ciagnac za soba 500m liny (niezbyt duze obciazenie), i koniecznie rowno z wiatrem.

W druga strone,  z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale pod wiatr, problemow nie bylo.

J.

38 Data: Marzec 03 2014 12:41:06
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Artur Malg 

W dniu 2014-03-03 12:14, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-03-03 08:44, J.F. pisze:
Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?
Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si
nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P

Na postoju nie, ale pojedz 40 km/h, gdzie gaz jednak wiekszy, ciagnac za
soba 500m liny (niezbyt duze obciazenie), i koniecznie rowno z wiatrem.

Tak szczerze to nie widz podstaw by miao to by jakie zagroenie.
Ju przeczytaem, e robie to star daci, ktra miaa wentylator na
stae. Nawet nie wiem czym tam byo sprzgo wentylatora, czy byo to
zrobione zupenie na sztywno.

W druga strone,  z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale pod
wiatr, problemow nie bylo.

Najwyraniej homologacja bya tylko na jazd pod wiatr.

39 Data: Marzec 03 2014 13:04:06
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-03-03 12:14, J.F pisze:

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si
nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P
Na postoju nie, ale pojedz 40 km/h, gdzie gaz jednak wiekszy, ciagnac za
soba 500m liny (niezbyt duze obciazenie), i koniecznie rowno z wiatrem.
Tak szczerze to nie widz podstaw by miao to by jakie zagroenie.

Ja tez nie widzialem, ale tak po prostu wyszlo.

Ju przeczytaem, e robie to star daci, ktra miaa wentylator na
stae. Nawet nie wiem czym tam byo sprzgo wentylatora, czy byo to
zrobione zupenie na sztywno.

Na sztywno.

W druga strone,  z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale pod
wiatr, problemow nie bylo.
Najwyraniej homologacja bya tylko na jazd pod wiatr.

Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po Turcji i problemow nie bylo.
Ja tez jezdzilem szybko, wolno, pod gore i nie bylo problemow.
A jednak na polu zawiodly ... ale to przeciez samochod, nie traktor.

J.

40 Data: Marzec 03 2014 13:22:58
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Artur Malg 

W dniu 2014-03-03 13:04, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-03-03 12:14, J.F pisze:
Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
(...)
Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po
Turcji i problemow nie bylo.
Ja tez jezdzilem szybko, wolno, pod gore i nie bylo problemow.

Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo.

A jednak na polu zawiodly ... ale to przeciez samochod, nie traktor.

No wanie, nie traktor. Ja tam w roli traktora uywaem kiedy
warszawy, a nie dacii i dawaa rad, nawet przy wyrywaniu karp ;)

41 Data: Marzec 03 2014 13:32:41
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w
W dniu 2014-03-03 13:04, J.F pisze:

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
(...)
Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po
Turcji i problemow nie bylo.
Ja tez jezdzilem szybko, wolno, pod gore i nie bylo problemow.

Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo.

Tym niemniej jak widac - jak sie chce i sa sprzyjajace warunki, to mozna.

Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze samochod zasadniczo dobrze sie sprawuje w klimacie goracym  :-)

J.

42 Data: Marzec 03 2014 13:40:20
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Artur Malg 

W dniu 2014-03-03 13:32, J.F pisze:

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w
W dniu 2014-03-03 13:04, J.F pisze:
Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.
(...)
Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po
Turcji i problemow nie bylo.
Ja tez jezdzilem szybko, wolno, pod gore i nie bylo problemow.

Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo.

Tym niemniej jak widac - jak sie chce i sa sprzyjajace warunki, to mozna.

Warunki do specyficzne, ale jak kto si postara...
Wiesz, jak si uprzesz to w zasadzie wszystko da si zepsu.
Dzidka pamitasz?

Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze
samochod zasadniczo dobrze sie sprawuje w klimacie goracym  :-)

Z ca pewnoci mnstwo osb tak robio i nie byo kopotw.
Tylko bez liny...

43 Data: Marzec 03 2014 14:09:43
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: J.F 

Uytkownik "Artur Malg"  napisa w wiadomoci
W dniu 2014-03-03 13:32, J.F pisze:

Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo.
Tym niemniej jak widac - jak sie chce i sa sprzyjajace warunki, to mozna.

Warunki do specyficzne, ale jak kto si postara...
Wiesz, jak si uprzesz to w zasadzie wszystko da si zepsu.
Dzidka pamitasz?

sam widzisz.

Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze
samochod zasadniczo dobrze sie sprawuje w klimacie goracym  :-)

Z ca pewnoci mnstwo osb tak robio i nie byo kopotw.
Tylko bez liny...

Lina stanowila niewielkie obciazenie, w koncu ja przeciez zwijalem na beben - recznie.

J.

44 Data: Marzec 04 2014 06:01:10
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Marek Dyjor 

J.F. wrote:

Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):
Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie
przegrzali silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadc 10, gra 20
minut cigle na odciciu na 1 biegu, przegrzeje si i UPG pjdzie "w
bok".

Przez to odciecie ilosc paliwa moze byc ograniczona.
A chlodzenie kto wie - moze i wydajne z wiatrakiem.

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.
wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil.

wentylator ci wysiad w bryce?

45 Data: Marzec 03 2014 08:00:48
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Budzik 

Uytkownik Bugatti  ...

Witajcie,

pytanie moe nie lotne umysem ...ale nie wane ;)

W Top Gear trjka jajogowych jechaa trzema samochodzikami: Fiesta
1.0 Ecoboost, Up(wykrzyknik) 1.0 i Sandero (chyba 0.9 tce). Chopaki
dostali okrelon ilo paliwa i chcieli je najwicej zuy, poniewa
NIE chcieli dojecha z Kijowa do Czarnobylu.

Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie
przegrzali silnikw. Uwaam, e to fake poniewa jadc 10, gra 20
minut cigle na odciciu na 1 biegu, przegrzeje si i UPG pjdzie "w
bok".

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Wydawaoby si, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwatownie przyspieszajc i
hamujac do 0 i tak w kko...

46 Data: Marzec 03 2014 22:42:07
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 3 Mar 2014 08:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisa(a):

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Wydawaoby si, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwatownie przyspieszajc i
hamujac do 0 i tak w kko...

Szybciej skocz si hamulce :-)

47 Data: Marzec 03 2014 23:00:47
Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS
Autor: Budzik 

Uytkownik Tomasz Pyra  ...

Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?

Wydawaoby si, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwatownie
przyspieszajc i hamujac do 0 i tak w kko...

Szybciej skocz si hamulce :-)

Hmm? Hamowac przeciez nie trzeba super gwatowanie.

Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS



Grupy dyskusyjne