Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
1 | Data: Marzec 02 2014 16:38:27 |
Temat: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | |
Autor: Bugatti | Witajcie, 2 |
Data: Marzec 02 2014 17:06:40 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Jacek | Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a): Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzi T34, zwracali uwag e jak silnik si przegrzewa to naley zmieni bieg na niszy. Powd jest dosy oczywisty :) -- Jacek 3 |
Data: Marzec 02 2014 17:32:02 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: WOJO | Ja mam :) Kiedy mnie uczyli w woju jak jedzi T34, zwracali uwag e jakHmm. Nie wszyscy mieli przyjemno powozi T34... :) WOJO 4 |
Data: Marzec 02 2014 17:40:38 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: BartekK | W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze: Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a):Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez chodnice = lepsze chodzenie. Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma wydajno "bardziej wypośrodkowaną"... -- | Bartomiej Kuniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 5 |
Data: Marzec 02 2014 18:13:23 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2014-03-02 17:40, BartekK pisze: W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze: Doświadczenia z T-34 niekoniecznie są sensownym odniesieniem do zachowań jednostek eco oraz w ogle do systemu chodzenia w obecnych silnikach samochodw osobowych. Nie wszędzie to się sprawdzi, w niektrych pojazdach pompa ma wydajno Nie wiem co to jest wydajno "bardziej wypośrodkowana", ale przy dziwnie uszkodzonym termostacie, w czasie jazdy w grach (silnik 4E-FE), temperatura silnika w czasie jazdy w temperaturach pod 40C przy podjedzie pod grę na wysokich obrotach na 2/3 biegu spadaa z nominalnej i to do istotnie. 6 |
Data: Marzec 02 2014 19:38:55 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: Tomek |
W dniu 2014-03-02 17:06, Jacek pisze: Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajną (na niskich obrotach) pompę wody, pędzoną z wau silnika. Bieg na niszy = wysze obroty = wysza wydajno pompy = wyszy przepyw chodziwa przez silnik i przez chodnice = lepsze chodzenie. Wyszy bieg to większe obciązenie silnika. Ciepo generują nie obroty a moc oddawana na koa. T. 7 |
Data: Marzec 02 2014 20:19:32 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2014-03-02 19:38, Tomek pisze:
Ale przy staej prędkości i takim samym nachyleniu moc jest staa niezalenie od prędkości obrotowej (pomijając straty na tarcie w silniku, ktre rosną z prędkością obrotową i przekadni, ktre maleją z maleniem momentu). 8 |
Data: Marzec 02 2014 21:59:22 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-03-02 20:19, Uytkownik Tomasz Wjtowicz napisa: Nie dla wszystkich. T34 mia sabo-wydajn (na niskich obrotach) pomp A chodnica lepiej schadza pyn przy wikszych prdkociach ni przy niszych. Pozdrawiam -- - Ta wiadomo e-mail jest wolna od wirusw i zoliwego oprogramowania, poniewa ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com 9 |
Data: Marzec 02 2014 20:14:15 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a): Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali Zaley jaki samochd - tzn. stosunek mocy do wielkoci chodnicy. S samochody ktre lubi si przegrza (np. Civic VTi, czy Cinquecento 1.1), a s takie ktre maj wielk chodnic i pki wentylator bdzie sprawny to si nie przegrzej. 10 |
Data: Marzec 02 2014 20:44:38 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Bugatti | Tomaszu i inni, 11 |
Data: Marzec 02 2014 22:21:45 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:44:38 +0100, Bugatti napisa(a): Tomaszu i inni, Bez przesady, odcicie (w zalenoci od sposobu realizacji) to albo po prostu wyregulowanie obrotw na maksymalnych za pomoc elektronicznej przepustnicy, albo odcinanie paliwa. Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami. Wic 10 minut jazdy non Nie ma powodu eby co si miao zniszczy. Obcieniowo silnik jest dostosowany do cigej pracy z moc maksymaln, a podczas jazdy na odciciu na I biegu, moc rednia jest duo nisza. A te przecienia to te nie jest aden problem - silnik jest przystosowany zarwno do przyspieszania z maksymaln prdkoci jak i hamowania. Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji, natomiast zmiany prdkoci towarzyszce odciciu nie s szybsze ni przy zwykych przygazwkach. 12 |
Data: Marzec 02 2014 22:46:26 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Bugatti | Uytkownik "Tomasz Pyra" napisa w wiadomoci: Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami. .... Nie ma powodu eby co si miao zniszczy. Jeli twierdzisz, e nie ma powodu eby si co miao si zniszczy to udowodnij Nam to stwierdzenie dowiadczalnie. Kamerka na statyw przed otwart mask, bieg jaowy, cega na gaz na 30 minut, i to wszystko na twoim TypeR czy Vectrze C czy na innym autku jaki posiadasz - zgadzasz si ? ;-) ;-) Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji, S. Nie chce tutaj pisa to co zostao ju napisane - Niewiarowski Kazimierz "Tokowe silniki spalinowe", tom 1 i 2, 1983 Pozdr. Bugatti 13 |
Data: Marzec 02 2014 23:21:40 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:46:26 +0100, Bugatti napisa(a): Nie ma powodu eby co si miao zniszczy. No ale jak bardzo chcesz, to moesz zawsze postawi co podobnie wartociowego i wtedy zrobimy eksperyment :) Dla Vectry nie bdzie to absolutnie aden problem, bo odcicie realizowane jest przepustnic. Taki silnik utrzymuje po prostu stae 6500 obrotw nawet nie szarpie - dokadnie tak jakby wczy tempomat. A te obroty to nie jest aden problem dla silnika nawet na wyszych biegach. Tu masz chwilk jak to wyglda: http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Myl e wszystkie wspczesne silniki (z przepustnic sterowan elektronicznie) bd si zachowywa podobnie. Jazda na odciciu, to moe by problem np. w aucie z ganikiem w ktrym odcicie zrealizowane bdzie na odciciu zaponu. Wtedy silnik bdzie przepompowywa paliwo, ktre spali si w wydechu (na katalizatorze) i niewykluczone e w kocu go przegrzeje, podpali i doprowadzi do poaru - co jak Didek w BMW. Wic jeeli jazda na odciciu ma si odbi niekorzystnie na samochodzie, to raczej w ten sposb ni inny. Jeli chodzi o falowanie obrotw spowodowane odcinaniem paliwa/zaponu, jest to zryw - druga pochodna po prdkoci, warto ktra sama z siebie nie generuje adnych si ktre mogyby uszkodzi co w silniku. Jazda sportowa polegajca na jedeniu przez 80% czasu z gazem w pododze przy niezbyt duych rednich prdkociach jest dla silnika gorsza, bo jest duo wiksza szansa e nie wyrobi si ukad chodzenia, albo przegrzeje si olej. Zmiany przyspieszenia nie s adnym szczeglnym stresem dla konstrukcji, Jeli autorzy tej ksiki pisali o ryzyku takiej jazdy, to myl e mogli mie na myli wczesne silniki, w ktrych ograniczenie obrotw maksymalnych (jeli jakie byo) to realizowane w inny sposb ni dzi. 14 |
Data: Marzec 03 2014 08:31:22 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Miroo | W dniu 2014-03-02 22:46, Bugatti pisze: S. Nie chce tutaj pisa to co zostao ju napisane - Niewiarowski A co ten czowiek mg wiedzie o silnikach, skoro wtedy nie byo grup newsowych i for(w)?! e nie wspomn o wikipedii. :) Pozdrawiam 15 |
Data: Marzec 03 2014 09:50:27 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Adam Wysocki | Tomasz Pyra wrote: Obroty troch faluj, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami. Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz si rozpdza, zatrzymywa, zmienia kierunek, rozpdza... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 16 |
Data: Marzec 03 2014 10:11:25 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-03, Adam Wysocki wrote: Tomasz Pyra wrote:Czyli to co robia caly czas ;-) -- Artur ZZR 1200 17 |
Data: Marzec 03 2014 13:53:39 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz si No tak, tylko jakby szybciej :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 18 |
Data: Marzec 03 2014 13:57:54 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-03, Adam Wysocki wrote: No tak jak przy przegazowce :-)Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas muszą się -- Artur ZZR 1200 19 |
Data: Marzec 03 2014 14:28:03 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: No tak, tylko jakby szybciej :)No tak jak przy przegazowce :-) Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :) Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupie dostaje rozrzd. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 20 |
Data: Marzec 03 2014 14:51:07 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-03, Adam Wysocki wrote: AZ wrote:No nie, ale czesto sie rozpedzasz. A czemu to ma dostawac po dupie rozrzad? -- Artur ZZR 1200 21 |
Data: Marzec 04 2014 09:19:42 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Adam Wysocki | AZ wrote: Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :)No nie, ale czesto sie rozpedzasz. Ja? W yciu, czydzieci jed ;) Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupieA czemu to ma dostawac po dupie rozrzad? Konkretnie chodzio mi o pasek, ktry musi przenie si wystarczajc do duej zmiany prdkoci waka rozrzdu w krtkim czasie. Oczywicie kwestia wzgldna, pasek w dobrym stanie nie strzeli. Ale taki, ktry ma ju za duo nalatane, moe. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 22 |
Data: Marzec 03 2014 15:54:34 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Adam Wysocki" napisa w wiadomoci No tak, tylko jakby szybciej :)No tak jak przy przegazowce :-) Ale nie przegazowujesz non stop przez... ile minut... chyba :) Przy przegazwce jest naga zmiana prdkoci i wtedy po dupie Nie caly rozrzad, tylko pasek. A biorac pod uwage ze walek cienki, inercje ma mala, zas opory ruchu duze, to mysle ze bardzo nie dostaje. Mocniej chyba dostaje przy redukcji biegow, gdy obroty najpierw spadaja, a potem musza gwaltownie wzrosnac. J. 23 |
Data: Marzec 03 2014 15:13:37 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Adam Wysocki" napisa w wiadomoci No tak, tylko jakby szybciej :)Pewnie chodzi o przyspieszenia tokw, ktre cay czas musz siCzyli to co robia caly czas ;-) I o to chodzi - przy 6000rpm i powiedzmy 4cm promienia mamy jakies 1500g, i nagle masa tloka zaczyna generowac kilkaset kg sily. Falowanie obrotow to przy tym drobny pikus. J. 24 |
Data: Marzec 02 2014 20:14:03 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-02, Bugatti wrote: Witajcie,Nie rozumiem, dostali okreslona ilosc i chcieli jak najwiecej zuzyc? A co tutaj jest dziwnego? Jakos samochody na wyscigach sie nie przegrzewaja, a realnie generuja spora moc zamiast jalowo krecic sie pod czerwonym polem. -- Artur ZZR 1200 25 |
Data: Marzec 02 2014 22:34:07 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: Bugatti | Uytkownik "AZ" napisa w wiadomości: On 2014-03-02, Bugatti wrote: Dostali 2X (nie pamiętam dokadnie czy 24 czy 26) litrw benzyny i mieli przejechać z Kijowa do Czarnobylu. Bali się promieniowania więc postanowili tak jechać aby nie dojechać ;) Udao się tylko Hammond'owi - spali 1.0-litrowym Ecoboost'em coś koo 17.8 MPG i silnik mu zgas. Ale teraz po zastanowieniu stwierdzam, e na pewno nie paowali aut pod czerwone pole nie duej ni 1 minutę. Poniewa to Top Gear i nie mogi jechać caą trasę w jednym cyklu - mają tylko kilkunastu ludzi do filmowania, 2 moe 4 auta dla ekipy filmowej + helikopter. Sprawia to, e po kilku(-nastu) przejechanych kilometrach zatrzymują się WSZYSCY, po aby nakręcić kolejne klatki epizodu. Zawsze tak jest przy kadym wyjedzie. Pewnie tylko okrąenia pomiarowe na torze przejedzają realnie... Większośc z nich jechaa na odcięciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzaliA co tutaj jest dziwnego? Jakos samochody na wyscigach sie nie przegrzewaja, Ale samochody rajdowe i wyścigowe nie przejedzają caego rajdu, toru na jednym biegu trzymając peda cay czas w pododze. Zrobić ukad korbowo-tokowy pod silnik ktry będzie pracowa przy staych rpm (np. generatory prądotwrcze wykorzystujace silniki spalinowe*) to co innego ni ukad korbowo-tokowy do silnika o zmiennych obrotach poczas cyklu swej pracy. * przykad: Agregat prądotwrczy Pezal o mocy 91kW napędzany jest silnikiem Cummins 6BTA5.9-G2 (pojemno 5.88dm3), ktry napędza prądnicę STAŁĄ prędkością 1500 obr.przy ktrej generuje 195 bhp. Do ukadu chodzenia wchodzi 9.9 litrw pynu chodniczego. Gdyby taki silnik podkręcić do 3000 obr.min to przypuszczam e by się po pewnym czasie rozlecia...nie chcę tutaj się rozwodzić po jakim czasie: czy po 1godzinie czy po 1 miesiącu, ale by się rozlecia jeśli nie pod wpywem termiki, to pod wpywem wysokich przyspieszeń mas wirujących (czyli ukadu korbowo-tokowego). http://www.cummins.co.kr/new/images/product/ndata/C135D6/3.%206BTA5.9G2.pdf -- Artur Pozdr. Bugatti 26 |
Data: Marzec 02 2014 22:22:21 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-02, Bugatti wrote: Ach te pomysly z telewizyjnych programow... No nie - na torze sa dwa tryby jazdy - rozpedzanie albo hamowanie. Przeciez silniki w samochodach sa dostosowane do zmiennych obrotow :-) No ale on nie jest przystosowany do pracy z predkoscia obrotowa 3000. Skok tloka 120mm to dosc sporo, male silniki maja polowe tego a nawet mniej :-) -- Artur ZZR 1200 27 |
Data: Marzec 02 2014 23:33:47 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 2 Mar 2014 22:34:07 +0100, Bugatti napisa(a): * przykad: Gdyby silnik w mojej Hondzie ktry krci si do 8200rpm, rozpdzi do 16400rpm to te by si rozlecia - i to pewnie nawet szybko. Tylko o czym miaoby to wiadczy? nie chc tutaj si Podczas gdy silnik krci si ze sta prdkoci, te przyspieszenia s niewielkie. Najwiksze przyspieszenie ukadu korbowo-tokowego jakie sobie wyobraam w samochodzie wystpuj w sytuacji kiedy jadc z prdkoci obrotow 8200 naciskam hamulec blokujc napdzane koa, a nastpnie puszczam hamulec eby odblokowa koa. Silnik wtedy zatrzymuje si i ponownie jest rozpdzany bardzo szybko - duo szybciej ni byby w stanie napdza/hamowa si sam. Nawet zakadajc e odcicie realizowane jest na zamykaniu i otwieraniu dopywu paliwa. Skoro wtedy nic si nie rozlatuje, to przy odciciu, ktre dziaa duo delikatniej, nie ma szans sta si nic wicej. 28 |
Data: Marzec 03 2014 00:40:20 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Jacek | Dnia Sun, 2 Mar 2014 23:33:47 +0100, Tomasz Pyra napisa(a): nie chc tutaj si Czy wy przypadkiem nie musicie uzgodni dokadniej o jakich przyspieszeniach mwicie? -- Jacek 29 |
Data: Marzec 02 2014 21:24:23 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: | Bugatti wrote: Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ? Nic nie stoi na przeszkodzie, eby silnika nie dao się przegrzać w zakresie zaoonych parametrw pracy. Szczeglnie, gdy jest to silnik sterowany elektronicznie. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ 30 |
Data: Marzec 03 2014 00:04:27 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: ToMasz |
Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? widziaem kilka - kilkanacie rozwalonych silnikw, ale aden nie umar przez za wysokie obroty. syszaem e silnik diesla moe si rozbiega, w sensie przekroczy maksymalne obroty. Uczono nas jak sobie z tym radzi, ale historia taka jak o Yeti. Niby jest, a nikt nie widzia. silniki spalinowe, wtywarzaj moc ktra przekazywana jest na koa. dua cz tej mocy jest tracona - zamienia si na ciepo. Ale ile mocy silnik wytworzy, a z ni proporcjonalnie ciepa? To w niewielkim stopniu zalezy od obrotw, w wikszym od rzeczywistego zapotrzebowania. inaczej mwic, jazda 40km/h na 4 biegu powoduje spalenie 4 litrw paliwa, jazda 40km/h na 1 biegu bdzie mniej ekonomiczna, moe nawet dwukrotnie, ale nie 10 krotnie. Biorc pod uwag e wysze obroty powoduj szybsza prac pompy oleju i paliwa - silniki powinny przetrwa takie traktowanie. Ktry kolega wspomina tutaj generator. ja pracowaem czasami przy silnikach napdzajcy pompy instalacji przeciwpoarowych. Tam silnik mia wystartowa zimny, wej na obroty i dziaa przez godzin na maksa. Tyle e na maksa to nie byo do odcicia, bo go pompa ograniczaa. Zaniedbane, umieray (albo saby, nie miay wydajnoci) takie silniki podczas zwykych okresowych testw. Potem (po remoncie albo wymianie) ja im montowaem ogrzewanie, albo takie "plitrowe wtryskacze oleju" uruchamiane podczas startu. Nam taki silnik nigdy nie pad, mimo e wy jak optaniec, (wszyscy musieli miec zatyczki) a kolektor wydechowy zawsze wieci od ciepa. Silniki: iveco i "ulubiony" na tej grupie, szczeglnie wrd posiadaczy jeepw/chryslerw VM motori :) ToMasz 31 |
Data: Marzec 03 2014 00:36:27 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 03 Mar 2014 00:04:27 +0100, ToMasz napisa(a): Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? Nie no - to to jest akurat jak najbardziej moliwe. Jeli chodzi o rozbiegnicie si silnika diesla, to popularna przyczyna to awaria oyska turbosprzarki ktra powoduje przepompowanie duej iloci oleju silnikowego do sprarki. opatki sprarki robi mieszank napdzajc silnik bez adnej kontroli. Jeli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotw, to wystarczy pechowy miss-shift (na skutek zego ruchu drkiem zmiana biegu II->I, zamiast II->III) podczas przyspieszania, silnik dostaje prawie 2x maksymalnych obrotw i to czsto wystarczy eby si toki zderzyy z zaworami. Moe w rnych "branach" robimy, ale ja ju par silnikw wykoczonych zbyt wysokimi obrotami widziaem :) 32 |
Data: Marzec 03 2014 07:41:14 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: ToMasz | Jeli chodzi o rozbiegnicie si silnika diesla, to popularna przyczyna to sprawa oczywista. tyle e na 10 silnikw uszkodzonych inaczej, nie widziaem ani jednego rozbieganego. Jeli chodzi o skutki przekroczenia maksymalnych obrotw, to wystarczy i sam podae rozwizanie ja zajecha silnik! wic da si, nie trzeba trzyma "na odciciu" ToMasz 33 |
Data: Marzec 03 2014 08:44:41 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F. | Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a): Wikszoc z nich jechaa na odciciu na 1 lub 2 biegu. I nie przegrzali Przez to odciecie ilosc paliwa moze byc ograniczona. A chlodzenie kto wie - moze i wydajne z wiatrakiem. Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem. wiatr mial podobna predkosc, wiec w efekcie jakby nie chlodzil. J. 34 |
Data: Marzec 03 2014 08:37:28 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: AZ | On 2014-03-03, J.F. wrote: A wiatrak gdzie?Czy ktoś z Was ma z tym "doświadczenie" ;) ? -- Artur ZZR 1200 35 |
Data: Marzec 03 2014 11:34:12 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "AZ" napisa w wiadomości Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem. Nie pomogl. A to stara dacia byla, wiatrak sie krecil caly czas. Byc moze zawiodl wlasnie wyzszy bieg i niskie obroty - a wiec i niskie obroty wiatraka. J. 36 |
Data: Marzec 03 2014 11:32:36 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Artur Malg | W dniu 2014-03-03 08:44, J.F. pisze: Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si nic nie chce. No, ale ja mam sprawne samochody:P 37 |
Data: Marzec 03 2014 12:14:19 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa siCzy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ?Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem. Na postoju nie, ale pojedz 40 km/h, gdzie gaz jednak wiekszy, ciagnac za soba 500m liny (niezbyt duze obciazenie), i koniecznie rowno z wiatrem. W druga strone, z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale pod wiatr, problemow nie bylo. J. 38 |
Data: Marzec 03 2014 12:41:06 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Artur Malg | W dniu 2014-03-03 12:14, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci Tak szczerze to nie widz podstaw by miao to by jakie zagroenie. Ju przeczytaem, e robie to star daci, ktra miaa wentylator na stae. Nawet nie wiem czym tam byo sprzgo wentylatora, czy byo to zrobione zupenie na sztywno. W druga strone, z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale pod Najwyraniej homologacja bya tylko na jazd pod wiatr. 39 |
Data: Marzec 03 2014 13:04:06 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci Tak szczerze to nie widz podstaw by miao to by jakie zagroenie.Na postoju nie, ale pojedz 40 km/h, gdzie gaz jednak wiekszy, ciagnac zaMnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem.Ciekawe, u mnie nawet jak stoj, chodzenie dziaa i zagotowa si Ja tez nie widzialem, ale tak po prostu wyszlo. Ju przeczytaem, e robie to star daci, ktra miaa wentylator na Na sztywno. W druga strone, z 60kG sily hamujacej na haku, nawet wolniej, ale podNajwyraniej homologacja bya tylko na jazd pod wiatr. Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po Turcji i problemow nie bylo. Ja tez jezdzilem szybko, wolno, pod gore i nie bylo problemow. A jednak na polu zawiodly ... ale to przeciez samochod, nie traktor. J. 40 |
Data: Marzec 03 2014 13:22:58 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Artur Malg | W dniu 2014-03-03 13:04, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci(...) Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo. A jednak na polu zawiodly ... ale to przeciez samochod, nie traktor. No wanie, nie traktor. Ja tam w roli traktora uywaem kiedy warszawy, a nie dacii i dawaa rad, nawet przy wyrywaniu karp ;) 41 |
Data: Marzec 03 2014 13:32:41 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w (...)Mnie sie udalo zagotowac wode jadac ok 40km/h z wiatrem. Miliony tych pojazdow jezdzily i po Francji (to jest Renault 12) i po Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo. Tym niemniej jak widac - jak sie chce i sa sprzyjajace warunki, to mozna. Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze samochod zasadniczo dobrze sie sprawuje w klimacie goracym :-) J. 42 |
Data: Marzec 03 2014 13:40:20 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Artur Malg | W dniu 2014-03-03 13:32, J.F pisze: Uytkownik "Artur Malg" napisa w Warunki do specyficzne, ale jak kto si postara... Wiesz, jak si uprzesz to w zasadzie wszystko da si zepsu. Dzidka pamitasz? Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze Z ca pewnoci mnstwo osb tak robio i nie byo kopotw. Tylko bez liny... 43 |
Data: Marzec 03 2014 14:09:43 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: J.F | Uytkownik "Artur Malg" napisa w wiadomoci Ot to, jak uywae jako samochodu to problemu nie byo.Tym niemniej jak widac - jak sie chce i sa sprzyjajace warunki, to mozna. Warunki do specyficzne, ale jak kto si postara... sam widzisz. Lekki wiaterek, odpowiednia droga, 40km/h na dwojce i grzejemy, mimo ze Z ca pewnoci mnstwo osb tak robio i nie byo kopotw. Lina stanowila niewielkie obciazenie, w koncu ja przeciez zwijalem na beben - recznie. J. 44 |
Data: Marzec 04 2014 06:01:10 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Marek Dyjor | J.F. wrote: Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:38:27 +0100, Bugatti napisa(a): wentylator ci wysiad w bryce? 45 |
Data: Marzec 03 2014 08:00:48 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Budzik | Uytkownik Bugatti ... Witajcie, Wydawaoby si, ze najszybciej zuzyje sie paliwo gwatownie przyspieszajc i hamujac do 0 i tak w kko... 46 |
Data: Marzec 03 2014 22:42:07 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 3 Mar 2014 08:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisa(a): Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? Szybciej skocz si hamulce :-) 47 |
Data: Marzec 03 2014 23:00:47 | Temat: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajecha silnik ZI i ZS | Autor: Budzik | Uytkownik Tomasz Pyra ... Hmm? Hamowac przeciez nie trzeba super gwatowanie.Czy kto z Was ma z tym "dowiadczenie" ;) ? |