Jak wyciągnąć sworzeń?
1 | Data: Maj 14 2011 21:07:13 |
Temat: Jak wyciÄ gnÄ Ä sworzeĹ? | |
Autor: Tomasz Pyra | KtoĹ zna jakieĹ ciekawe patenty na wyciÄ
gniÄcie stożkowego sworznia zwrotnicy z wahacza? 2 |
Data: Maj 14 2011 21:33:46 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: scob | W dniu 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra pisze: KtoĹ zna jakieĹ ciekawe patenty na wyciÄ gniÄcie stożkowego sworznia SwojÄ drogÄ ciekawa konstrukcja - we wszystkich samochodach, które robiłem, to sworzeĹ wahacza właził w zwrotnicÄ, nie odwrotnie :D Póki co próbowałem już to polewaÄ penetratorem, grzaÄ palnikiem wahacz, bo za dużo tych przekładni. NarzÄdzie markowe, ale nie przemyĹlane. PozbÄ dź siÄ kolejnych 5 dych, i kup w norauto albo innym selgrosie dwa inne sciÄ gacze: z jednÄ osiÄ ,i bez - taki widelec (podobny do tego w twoim sciÄ gaczu) o coraz wiÄkszej gruboĹci. Wtykasz takiego miÄdzy sworzeĹ i a zwrotnicÄ i działasz impulsatorem kinetycznym (czyli napierdalasz młotem). ZresztÄ swojego tez powinieneĹ z młotem używaÄ: naprÄżasz i napierniczasz - na zmianÄ.. Przedtem jednak odczyć naokoło szczotkÄ i sprawdź, czy wyciÄ gnÄ łeĹ przetyczkÄ / ĹrubÄ wchodzÄ cÄ w wyżlobienie sworznia i zabezpieczajÄ cÄ go przed wypadnieciem w przypadku odkrÄcenia właĹciwej nakrÄtki (bo może byÄ takowa :) 3 |
Data: Maj 14 2011 22:12:28 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-14 21:33, scob pisze: W dniu 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra pisze: No takie coĹ wymyĹlili. Ĺatwiej wyjÄ Ä sam wahacz, bo w takim Cinquecento gdzie było odwrotnie żeby ĹciÄ gaczem wyjÄ Ä sworzeĹ, chyba trzeba było najpierw wyjÄ Ä półoĹ. Póki co próbowałem już to polewaÄ penetratorem, grzaÄ palnikiem wahacz, Jest całkiem niezłe - przykłada naprawdÄ ogromnÄ siłÄ. PozbÄ dź siÄ kolejnych 5 dych, i kup w norauto albo innym selgrosie dwa Takie to ja miałem wczeĹniej i połamałem je na tym sworzniu... Ten co teraz mam, siłÄ nacisku ma chyba dużo wyższÄ niż ta przy której tamte siÄ łamały. Ile taka Ĺruba 10,9 powinna wytrzymaÄ na Ĺcinanie? ZresztÄ swojego tez powinieneĹ z młotem używaÄ: Tak robiłem. Przedtem jednak odczyć naokoło szczotkÄ i sprawdź, czy wyciÄ gnÄ łeĹ Tak to wyglÄ da: http://img508.imageshack.us/img508/859/dsc00134x.jpg 4 |
Data: Maj 14 2011 23:15:51 | Temat: Re: Jak wyciągnąć sworzeń? | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak: Tak to wygląda: hmm rozciąć fleksą jarzmo i zruszyć szwedem za kulę jak śrubę no chyba nie ukręci się co? ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 5 |
Data: Maj 15 2011 00:30:28 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: scob | W dniu 2011-05-14 22:12, Tomasz Pyra pisze: 6 |
Data: Maj 15 2011 01:58:23 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-15 00:30, scob pisze: W dniu 2011-05-14 22:12, Tomasz Pyra pisze: To jeszcze za poprzedniego właĹciciela było składane. Tyle że poprzednik serwisował siÄ u jakiĹ takich rzeźników, że wszystko co ruszali w samochodzie podokrÄcane było "rurÄ " i to długÄ . Zapewne ten sworzeĹ przy dokrÄcaniu też był dokrÄcany tak długo jak dokrÄcajÄ cy miał siłÄ, to i siÄ osadziło "skutecznie". Powoli to przywracam do normy, ale ciÄżko idzie. DziĹ odkrÄcałem tarcze hamulcowe za pomocÄ wiertarki. WczeĹniej kolumny rozbierałem za pomocÄ spawarki. Ciekawe za pomocÄ czego wyjmÄ ten sworzeĹ ;) Sam w a90 kleiłem takim dużÄ ĹrubÄ wał/koło pasowe/wieloklin.. To ja wiem, ale chciałbym na straty spisaÄ tylko sworzeĹ. Bo wahacz czy zwrotnica trochÄ droga. Ja bym chyba wyjÄ ł wahacz i zwrotnicÄ, wahacz podparł, rozgrzał gniazdo Jak wyjmÄ, to odetnÄ ten sworzeĹ i bÄdÄ mógł go włożyÄ w 10t prasÄ. MogÄ go wtedy też przez Ĺrodek przewierciÄ tak żeby na dole miał cienkÄ ĹciankÄ. A może sworzeĹ da siÄ od zwrotnicy odkrÄciÄ i wymieniÄ razem w wahaczem? To też nie jest takie proste. Bo nówka wahacz wg. cennika ASO to 750zł (niech siÄ uda za 600zł - i tak drogo). Z używkami nie jest już tak prosto, bo wg. katalogów Hondy wahacz do Type-R jest inny. A na Allegro sprzedawcy już nie rozróżniajÄ i sprzedajÄ jeden wahacz do wszystkich wersji. Na forach można znaleźÄ informacje od "sÄ identyczne", do "sÄ różne" ;) Zamienniki (i tak niewiele taĹsze) to, jak znam życie, należy przynajmniej stosowaÄ parami - w zależnoĹci od silnika OEM ma 3 rodzaje wahaczy, Jakoparts ma 2 rodzaje, a Moog ma jeden do wszystkich... A czymĹ siÄ one jednak pewnie różniÄ - może tylko twardoĹciÄ tulei, pół biedy jak jakimĹ mocowaniem staba, ale gorzej jak nieco wymiarem (żeby innÄ geometriÄ dostaÄ). Zwrotnica podobnie - też miały byÄ wymienne, kolega do Type-R kupił takÄ "zwykłÄ " i coĹ tam jednak siÄ okazało inne i to chyba dopiero na geometrii. 7 |
Data: Maj 15 2011 14:24:25 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: wowa |
A w co walisz młotem? Zawsze pomagało wstÄpne naprÄżenie jakimĹ ĹciÄ gaczem lub brechÄ , mocno przycisnÄ Ä duży młot do obudowy sworznia i jedno solidne uderzenie z drugiej strony obudowy. SworzeĹ wyskakuje jak czopek :) Dwie osoby raczej konieczne. Wojtek -- sygnaturka oczekuje na natchnienie :) 8 |
Data: Maj 18 2011 10:59:16 | Temat: Re: Jak wyciągnąć sworzeń? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra wrote: Ktoś zna jakieś ciekawe patenty na wyciągnięcie stożkowego sworznia Z tego co widziałem, to odpowiednie uderzenie młotkiem jest skuteczne.... ale musi być mocne na tyle aby na moment odkształcić otwór i wypchnąć sworzeń. Ściągam to takim ściągaczem: http://www.jonnesway.pl/index.php?item=562 Jeśli sworzeń na straty, to może spróbój widelcem (wbijany młotkiem) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 9 |
Data: Maj 18 2011 11:28:23 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Nex@pl | W dniu 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra pisze: KtoĹ zna jakieĹ ciekawe patenty na wyciÄ gniÄcie stożkowego sworznia A uzywałeĹ ĹciÄ gacza dwu, albo trzy ramiennego...? Cos jak to, http://allegro.pl/hit-sciagacz-2-raminenny-100mm-4-tanio-i1598490900.html 10 |
Data: Maj 19 2011 01:17:34 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-05-18 11:28, Nex@pl pisze: W dniu 2011-05-14 21:07, Tomasz Pyra pisze: Tak, podobny połamałem jako pierwszy ;) ZagadkÄ rozwiÄ załem w taki sposób, że wymontowałem z auta zwrotnicÄ razem z wahaczem. SzlifierkÄ kÄ towÄ przeciÄ łem sworzeĹ, a potem wahacz włożyłem w prasÄ 12t i tam już go wypchnÄ łem. Siedział po prostu bardzo mocno. SworzeĹ mam już nowy i ogólnie przednie zawieszenie całe zrobione już docelowo :) 11 |
Data: Maj 18 2011 15:29:50 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Sebastian Sawicki | On 14.05.2011 21:07, Tomasz Pyra wrote: KtoĹ zna jakieĹ ciekawe patenty na wyciÄ gniÄcie stożkowego sworznia tylko 'widelcem' w takim razie, czasami trzeba dobrac podkladki jezeli wchodzi za gleboko. i walic mlotem 2kg, lzejsze moga sie rozklepywac. Musi puscic. S 12 |
Data: Maj 19 2011 23:22:51 | Temat: Re: Jak wyciÄ
gnÄ
Ä sworzeĹ? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sat, 14 May 2011 21:07:13 +0200, Tomasz Pyra napisał(a): Ktoś zna jakieś ciekawe patenty na wyciągnięcie stożkowego sworznia Użyć ściągacza do sworzni? Póki co próbowałem już to polewać penetratorem, grzać palnikiem wahacz, A rozwiercić sworzeń? Oraz naprawdę duży młot i porządne uderzenie w ucho powinno dac radę. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |