Jak zmienić koło na zapasowe w trasie?
1 | Data: Listopad 21 2010 14:07:44 |
Temat: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | |
Autor: G.K. | Witam, 2 |
Data: Listopad 21 2010 14:11:37 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Kuba (aka cita) |
Witam, zmieĹ„ gumiarza. PorzÄ…dny zakład wulkanizacyjny dokrÄ™ca koła z takÄ… siła, zeby była wystarczajÄ…ca z punktu widzenia trzymania koła i jednoczeĹ›nie odpowiedniÄ… do odkrÄ™cenia tego koła za pomocÄ… klucza rÄ™cznego. Jeszcze lepsze zakłady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie kołÄ… kluczem pneumatycznym, a dokrÄ™cajÄ… rÄ™cznie. ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoć możliwoĹ›ci odkrÄ™cenia koła to kup sobie klucz typu krzyżak, ktory umożliwia odkrÄ™canie "na dwie rÄ™ce" i jeĹ›li nie jestes niedożywionym 15stolaqtkiem .. to uda Ci sie odkrecić koło za pomocÄ… takiego klucza, nawet jesli zostało przykrÄ™cone zbyt mocno. ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkrÄ™cenia koła pod blokiem, a "na trasie" i czy pora doby (dzieĹ„/noc) majÄ… też wpływ na tÄ… siłe? :P -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 3 |
Data: Listopad 21 2010 14:24:01 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze: ps. a jak chcesz mieć absolutnÄ… pewnoć możliwoĹ›ci odkrÄ™cenia koła to Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator "dokrecil" tak dwie sruby, ze nawet jazda po parkingu z reszta odkreconych nie pomogla ale zapewne jak jestes taki dozywiony koks to bys dal rade.... po PRLowsku kopnac w oponke. ps. Sruby nie byly zapieczone/zardzewiale. -- Pozdrawiam, Maciej 4 |
Data: Listopad 21 2010 14:27:21 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk wrote: po PRLowsku kopnac w oponke. O dziwo mi to 2x pomogło przy za mocno dokrÄ™conych Ĺ›rubach. Ale kopniaki był takie że noga bolała. 5 |
Data: Listopad 21 2010 14:31:33 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 10-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze: znaczy sie jakie teksty? ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie można bylo jej odkrÄ™cić nawet z metrowÄ… przedłużkÄ…? OczywiĹ›cie Czy normalny wulkanizator przykrÄ™ca w ten sposob sruby? NIE -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 6 |
Data: Listopad 21 2010 08:11:54 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Kuba (aka cita)" wrote in message ps. czy da sie przykrÄ™cić srube tak, zeby nie można bylo jej Obawiam siÄ™, że siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Ĺ›ruba. 7 |
Data: Listopad 21 2010 17:37:13 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: G.K. | W dniu 2010-11-21 15:11, Pszemol pisze: "Kuba (aka cita)" wrote in message Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skrÄ™cił siÄ™ klucz jak masełko a Ĺ›ruba ani drgnÄ™ła. 8 |
Data: Listopad 21 2010 17:13:53 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: to | begin G.K. Ja tak miałem przy poprzednim aucie - efekt - skrÄ™cił siÄ™ klucz jak No to było przynajmniej czym chlebuĹ› posmarować. -- ignorance is bliss 9 |
Data: Listopad 21 2010 23:04:06 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-21 17:37, G.K. pisze: Obawiam siÄ™, że siÄ™ nie da - prÄ™dzej urwie siÄ™ Ĺ›ruba. Słabe narzÄ™dzie. PorzÄ…dnym kluczem albo urwiesz Ĺ›rubÄ™, albo przerobisz jej łeb na okrÄ…gły. 10 |
Data: Listopad 23 2010 10:03:00 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: kamil |
"Kuba (aka cita)" wrote in message Bo w Biedronce to sie piwo kupuje, a nie nawigacje, klucze i klocki hamulcowe. Pozdrawiam Kamil 11 |
Data: Listopad 21 2010 15:25:48 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze: znaczy sie jakie teksty? Chodzi mi o teskt gdzie jedziesz czlowieka od niedozywionych 15 latkow. Nie spotkales sie nigdy z sytuacja gdzie dowala Ci sruby pneumatykiem, ze nie mozna tego ruszyc nawet zestawem klucz+rurka? Ja sie spotkalem, trzeba bylo jezdzic z odkreconymi srubami, kopanie w opone nic nie pomagalo. Wiec lepiej poradzic cos sensownego i w wielu przypadkach klucz krzyzakowy jest tak samo przydatny jak klasyczny - do niczego. -- Pozdrawiam, Maciej 12 |
Data: Listopad 21 2010 15:37:20 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Cavallino | Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomoĹ›ci W dniu 10-11-21 14:31, Kuba (aka cita) pisze: Koła powinny być dokrÄ™cane kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatykiem. JeĹ›li któryĹ› gumiarz robi inaczej, to trzeba z buziÄ… na niego wylecieć już w tym momencie. 13 |
Data: Listopad 21 2010 12:51:39 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Cavallino" wrote in message Użytkownik "Maciej Browarczyk" napisał w wiadomoĹ›ci ChwileczkÄ™ - nasadki na pneumatyki też można użyć dajÄ…ce taki sam efekt jak klucz dynamometryczny... Nie wiedziałeĹ› o tym? 14 |
Data: Listopad 21 2010 19:05:31 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: LEPEK | W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze: Mi kiedys wulkanizator A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykrÄ™cone Ĺ›ruby? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz GdaĹ„ski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 15 |
Data: Listopad 21 2010 12:52:58 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "LEPEK" wrote in message W dniu 2010-11-21 14:24, Maciej Browarczyk pisze: Podejrzewam że nieco naciÄ…gasz Ĺ›ruby... Powodujesz też może jakiĹ› ruch miÄ™dzy nakrÄ™tkÄ… a felgÄ…? To może pomóc pewnie na przyrdzewiałe nakrÄ™tki ale nie na za mocno dokrÄ™cone lub takie z ukrÄ™conym krzywo gwintem... 16 |
Data: Listopad 22 2010 00:48:28 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-21 19:05, LEPEK pisze: A niby jakim prawem taki sposób miał pomóc na zbyt mocno przykrÄ™cone Ĺ›ruby? Szczerze? Nie wiem. Lapalismy sie wszystkiego co do glowy wpadlo, bo sruby byly tak dokrecone, ze nic nie pomagalo i silowalismy sie z 3h. Kiedys tak zapieczone odkrecilismy i poszlo od razu, wiec padl taki pomysl :) -- Pozdrawiam, Maciej 17 |
Data: Listopad 22 2010 01:07:42 | Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | Autor: |
Takie teksty ciesza i to nie tylko w piatek ;) Mi kiedys wulkanizator Tu nie chodzi o sile fizyczna. Klucz krzyzakowy + 1,5 metra rury. Albo odkrecisz srube, albo klucz peknie/wyrobi sie/omsknie sie, albo ukrecisz leb srubie. sily relatywnie nie trzeba wiele. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 18 |
Data: Listopad 22 2010 11:10:39 | Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-22 01:07, pisze: Tu nie chodzi o sile fizyczna. A o co? O sile psychiczna?;) Zwiekszajac ramie zwiekszasz moment z ktorym sie odkreca srube. Zreszta ja nie wiem o co chodzi i wlasciwie czemu odpisujesz na moj post. Ja pisalem o rozwiazaniu z rurka i kluczem, ktore w 99% przypadkow jest skuteczne. -- Pozdrawiam, Maciej 19 |
Data: Listopad 22 2010 14:01:51 | Temat: Re: Jak zmienic kolo na zapasowe w trasie? | Autor: ±ćęłńó¶Ľż | Najlepsze jest działanie dynamiczne: 20 |
Data: Listopad 21 2010 08:10:37 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Kuba (aka cita)" wrote in message zmieĹ„ gumiarza. Absolutnej pewnoĹ›ci nie bÄ™dzie miał, bo problem nie leży w tym, że nakrÄ™tka została dokrÄ™cona za mocno, tylko w tym że gwint został zniszczony przez wkrÄ™cenie nakrÄ™tki krzywo, na siłÄ™... WiÄ™kszoć zakładów robi wszystko na czas i nie chce im siÄ™ tracić czasu na zakładanie nakrÄ™tek rÄ™cznie, i te kilka obrotów gwintu przekrÄ™cić palcami zanim bÄ™dÄ… krÄ™cić pistoletem. Zamiast tego wkładajÄ… nakrÄ™tkÄ™ w klucz nasadowy na pistolecie i cały pistolet przykładajÄ… do Ĺ›ruby w piaĹ›cie. I dawaj, pełnÄ… mocÄ…... W wiÄ™kszoĹ›ci przypadków nakrÄ™tka "chwyci" gwint dobrze, ale jak nie chwyci to taki pistolet ma wystarczajÄ…co siły aby przekrÄ™cić krzywy gwint. A potem kluczem rÄ™cznym już takiej nakrÄ™tki nie odkrÄ™cisz co najwyżej ukrÄ™cisz Ĺ›rubÄ™. Ja unikam zakładów i sam robiÄ™ sobie hamulce czy rotacjÄ™ kół. NakrÄ™tki dokrÄ™cam kluczem dynamometrycznym siłÄ… wskazanÄ… w instrukcji serwisowej przez producenta samochodu. U mnie w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieĹ› 110 N.kg metrycznie. Taki klucz przydaje siÄ™ też przy naprawie hamulców czy nawet dokrÄ™caniu korka spustowego przy wymianie oleju... ZdziwiłbyĹ› siÄ™ jakie małe siły wystarczÄ… aby poprawnie dokrÄ™cić Ĺ›ruby i nakrÄ™tki a wszyscy mechanicy zdajÄ… siÄ™ robić konkurs na to kto mocniej dokrÄ™ci (ukrÄ™ci) gwint... CałÄ… siłÄ… i pełnÄ… dĽwigniÄ… dokrÄ™cajÄ… wszystko. 21 |
Data: Listopad 21 2010 08:18:22 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Pszemol" wrote in message w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakieĹ› 110 N.kg metrycznie. Miało być 79 lb.ft czyli ok 11 m.kg. 22 |
Data: Listopad 22 2010 14:49:46 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Piotr Czyż | Pszemol pisze: w Hondzie i Acurze jest to siła 79lb.ft, czyli jakie¶ 110 N.kg :) spróbuj jeszcze raz -- Piotr Czyż 23 |
Data: Listopad 22 2010 21:09:48 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: scob | W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze:
Kgm / Nm miales na mysli ? 24 |
Data: Listopad 24 2010 07:15:05 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "scob" wrote in message W dniu 2010-11-21 15:18, Pszemol pisze: No właĹ›nie :-) DziÄ™ki. Nie wiem czemu nazywajÄ… to "footpound", czyli najpierw idÄ… stopy, potem funty. Tłumaczyłem to wprost na metry i kg :-) 25 |
Data: Listopad 21 2010 16:49:04 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze: Jeszcze lepsze zakłady dokrÄ™cajÄ… wstÄ™pnie kołÄ… kluczem pneumatycznym, a Oooo Ci sÄ… najlepsi... DowalÄ… Ĺ›ruby pneumatycznym na max mocy a póĽniej poudajÄ… że dynamometrycznym dokrÄ™cajÄ…, szczegół, że ten ustawiony na poprawny moment przeskakuje radoĹ›nie bez drgniÄ™cia Ĺ›ruby ;) -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 26 |
Data: Listopad 21 2010 17:35:38 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: G.K. | W dniu 2010-11-21 14:11, Kuba (aka cita) pisze: zmieĹ„ gumiarza. Mam taki klucz i nawet nie drgnÄ™ła Ĺ›ruba. Również kopanie w niego, skakanie nic nie dało. ps2. jaka jest róznica w sile potrzebnej do odkrÄ™cenia koła pod blokiem, 27 |
Data: Listopad 21 2010 19:34:07 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a): Jeszcze lepsze zakłady dokręcaj± wstępnie koł± kluczem pneumatycznym, a A te które s± jedynie dobre, to bior± klucz dynamometryczny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 28 |
Data: Listopad 22 2010 09:45:22 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Wojtek | No i poza zmian± gumiarza, to jesli jezdzisz p307 ( ja mam z roku 2003) to 29 |
Data: Listopad 22 2010 12:22:35 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Jarek Andrzejewski | On Sun, 21 Nov 2010 14:11:37 +0100, "Kuba \(aka cita\)" Porz±dny zakład wulkanizacyjny dokręca koła z tak± siła, zeby była a i tacy dziwacy bywaj±, którzy dokręcaj± dynamometrycznym :-) -- pozdrawiam, Jarek Andrzejewski 30 |
Data: Listopad 21 2010 14:18:04 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Olo | W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze: Witam, Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam własnym kluczem luzujÄ™ a nastÄ™pnie dociÄ…gam wg mojego uznania. Jest to nauczka po tym jak mi kiedyĹ› wulkanizator tak dokrÄ™cił pistoletem, że sam póĽniej nie mógł jej ruszyć rÄ™cznie, po tym jak pojechałem do niego "z ryjem" bo nie mogłem odkrÄ™cić koła do malowania zacisków. PóĽniej z wiadomych Ľródeł dowiedziałem siÄ™, że wiÄ™kszoć tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musiała rÄ™cznie poprawiać - bo szkoda im czasu. -- Pozdrawiam Olo Mój adres zakodowany ROT13. 31 |
Data: Listopad 21 2010 08:14:30 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Olo" wrote in message Ja zawsze podczas odbierania z wymiany opon, sam własnym kluczem :-) Jak mu udowodniłeĹ› że to on je dokrÄ™cał ostatnio? Podpisane były? PóĽniej z wiadomych Ľródeł dowiedziałem siÄ™, że wiÄ™kszoć tak ustawia moment w kluczu, aby mnie musiała rÄ™cznie poprawiać Nie, to jest odwrotnie... klucz MA BYĆ ustawiony na właĹ›ciwÄ… siłÄ™. RÄ™cznie ma siÄ™ nakrÄ™tkÄ™ nałożyć na gwint i zrobić parÄ™ pierwszych obrotów aby upewnić siÄ™, że nakrÄ™tka dobrze na gwint naszła... ZresztÄ… pneumatyczne klucze dynamometryczne nie "ustawia siÄ™" tylko wymienia siÄ™ nasadki na okreĹ›lone dla odpowiedniej siły (momentu siły). 32 |
Data: Listopad 21 2010 23:42:14 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze: PóĽniej z wiadomych Ľródeł dowiedziałem siÄ™, że wiÄ™kszoć tak ustawia Nie wiem co to za sprzÄ™t o którym piszesz, którym siÄ™ da precyzyjnie ustawić moment dokrÄ™cenia Ĺ›ruby przez klucz pneumatyczny. Jeżeli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po przekroczeniu zadanego momentu puszcza powodujÄ…c udarowe udarowe dobijanie Ĺ›ruby, to te które widziałem miały wielki rozrzut. Używanie ich bez kontroli do dokrÄ™cania Ĺ›rub, to bardzo zły pomysł. Bo w tych wszystkich zakładach oni majÄ… to na 100Nm, co w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby wypuszczać klientów ze Ĺ›rubami dobitymi w taki sposób że potem trudno to ruszyć bez metrowej rury i najlepiej jeszcze palnika (nie wiem - może dokrÄ™cone 300Nm, może wiÄ™cej). Nie wiem do koĹ„ca jak to siÄ™ dzieje, ale już nie raz widziałem takie efekty. Jak dokrÄ™cÄ™ kluczem dynamometrycznym, to po ustawieniu go na odkrÄ™canie wszystkie Ĺ›ruby odkrÄ™ca siÄ™ bardzo podobnym momentem. Natomiast jak sobie z ciekawoĹ›ci sprawdziłem Ĺ›ruby tego samego dnia dokrÄ™cone pneumatykiem przez gumiarza, to rozrzut był 100% miÄ™dzy najsłabszÄ…, a najmocniej dokrÄ™conÄ… Ĺ›rubÄ…. 33 |
Data: Listopad 22 2010 07:33:42 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message W dniu 2010-11-21 15:14, Pszemol pisze: Nie, mówiÄ™ np. o tym: http://www.harborfreight.com/10-piece-1-2-half-inch-torque-limiting-extension-bar-set-92890.html 34 |
Data: Listopad 22 2010 22:17:54 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze: Jeżeli mówisz o tym sprzÄ™gle, które jest w takich kluczach, które po To jak żyjÄ™ nie widziałem w żadnym zakładzie wymieniajÄ…cym koła. A jak to cudo działa? 35 |
Data: Listopad 24 2010 07:16:05 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message W dniu 2010-11-22 14:33, Pszemol pisze: Szczerze mówiÄ…c nie wiem jak działa... I nie używam narzÄ™dzi na sprÄ™żone powietrze - nie mam kompresora na podwórku pod trzepakiem ;-) 36 |
Data: Listopad 21 2010 14:21:37 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze: 37 |
Data: Listopad 21 2010 14:28:15 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Sebastian BiaĹ‚y | On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote: Trzeba "sobie zrobic" rurke, ktora sie naklada na klucz W Lidlu majÄ… być klucze teleskopowe do kół. Jakoć narzÄ™dzi majÄ… rozsÄ…dnÄ…, może warto zerknąć. 38 |
Data: Listopad 21 2010 14:34:30 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Kuba (aka cita) |
On 2010-11-21 14:21, Maciej Browarczyk wrote: tyle, ze jak znam zycie, to długoć tego bÄ™dzie nie wiele wiÄ™ksza niż przeciÄ™tnego klucza, a jedynie bÄ™dzie można go schowac w mniejszÄ… dziurke. W takich sytuacjach klucze krzyżowe umozliwiajÄ…ce nie tylko przedłużenie, ale i działania na dwie rÄ™ce dajÄ… wiÄ™cej możliwoĹ›ci, ale trudniej sie je chowa ... coĹ› za coĹ›. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 39 |
Data: Listopad 21 2010 14:32:48 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 10-11-21 14:07, G.K. pisze: Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek" Mówimy o odkrÄ™caniu, a nie przykrÄ™caniu ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 40 |
Data: Listopad 21 2010 15:23:36 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-11-21 14:32, Kuba (aka cita) pisze: Teraz ja moge napisac "takie teksty smieszÄ… nie tylko w piÄ…tek" No ja tez przeciez pisze o odkrecaniu. -- Pozdrawiam, Maciej 41 |
Data: Listopad 21 2010 17:08:45 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: J.F. | On Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. wrote: Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze -solidny klucz [rozerwal sie] -metrowa rurke [oj, zapodziala sie] -tubke smaru -"spray do opon" Od tamtej reflekcji sie przydaje tylko tubka smaru, a przezorny zawsze ubezpieczony. No wlasnie - assistance, komorka i ladowarka samochodowa. J. 42 |
Data: Listopad 21 2010 12:57:35 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Mnie naszly pare lat temu, od tego czasu woze Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół! No chyba że się chce zbierać koła z szosy jak ten gostek: http://www.youtube.com/watch?v=kyMDNzhfwn0 43 |
Data: Listopad 21 2010 20:35:00 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: "J.F." wrote in message Akurat ten gostek, miał Ľle dobrane nakrÄ™tki. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 44 |
Data: Listopad 22 2010 07:34:15 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Marcin "Kenickie" Mydlak" wrote in message W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy... 45 |
Data: Listopad 22 2010 14:44:16 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: ąćęłńóśźż | Jak tylko mogÄ™ to smarujÄ™ Ĺ›ruby smarem (w spray'u) z dodatkiem miedzi. 46 |
Data: Listopad 22 2010 18:14:06 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: MarcinJM | W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze: Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy... Dobrze, ze moje kola tego nie wiedza. Od 15 lat traktowane kapka smaru miedziowego i dokrecane dynamomerykiem. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 47 |
Data: Listopad 22 2010 19:33:59 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: MarcinJM | W dniu 2010-11-22 18:14, MarcinJM pisze: W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze: Aha, w okolo 15tu autach, bo zawsze mam stan aut powyzej 2 -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 48 |
Data: Listopad 22 2010 23:11:42 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-11-22 14:34, Pszemol pisze: Akurat ten gostek, miał Ľle dobrane nakrÄ™tki. Etam. Warto lekko posmarować czubek gwintu szpilki albo Ĺ›ruby smarem miedziowym albo grafitowym. DziÄ™ki temu gwint dużo dłużej wytrzyma, a nie słyszałem jeszcze o przypadku żeby komuĹ› siÄ™ odkrÄ™ciły Ĺ›ruby z tego powodu że były posmarowane. Nie wiem co prawda co by było, gdyby wszystko zapaprać towotem łÄ…cznie z powierzchniami styku nakrÄ™tki z felgÄ…, ale mówiÄ™ o niewielkiej iloĹ›ci smaru na koniec gwintu. Tak z własnego doĹ›wiadczenia to widzÄ™ że najbardziej niszczy gwint jak odkrÄ™ca siÄ™ na sucho nakrÄ™tkÄ™ z zakurzonej szpilki (mam długie szpilki i przelotowe nakrÄ™tki) kluczem elektrycznym. NakrÄ™tka stawia tÄ™py opór i przy takim odkrÄ™caniu rozgrzewa siÄ™ tak że można siÄ™ poparzyć. Kilka razy w jednÄ… i w drugÄ… tak i po gwincie. Natomiast psikniÄ™cie WD-40 przy odkrÄ™caniu, zawsze wyczyszczenie gwintu i nakrÄ™tki, a potem psikniÄ™cie smarem grafitowym albo miedziowym i wszystko chodzi gładko dziesiÄ…tki razy bez problemu. 49 |
Data: Listopad 24 2010 07:18:31 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Tomasz Pyra" wrote in message Efekt smarowania jest jednak taki sam: zbierasz koła z szosy... Zawsze miałem nakrÄ™tki zamkniÄ™te, bez przelotu. Nigdy nie miałem problemów a zakrÄ™cam zawsze na sucho. Jedyne problemy sÄ… po warsztacie, jak sam zakrÄ™cam to zero problemów. 50 |
Data: Listopad 21 2010 20:41:04 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Lewis | W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: "J.F." wrote in message Hmm jak to możliwe że wszystkie odpadły w tym samym czasie? Rozumiem jedno no góra dwa, ale nie 4... chyba że wcale nie były przykrÄ™cone. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/item1199963969.html Pozdrawiam Lewis 51 |
Data: Listopad 22 2010 07:35:06 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Lewis" wrote in message W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: On miał Ĺ›le dobrane nakrÄ™tki - może były na granicy wytrzymałoĹ›ci. Jedna strzeliła, siły siÄ™ zwiÄ™kszyły na pozostałych 4 i poszły wszystkie. Nie wiem - zgadujÄ™. 52 |
Data: Listopad 22 2010 21:49:44 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze: "Lewis" wrote in message Czyli to nie przez smar? :> No popatrz! -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 53 |
Data: Listopad 24 2010 07:19:30 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Marcin "Kenickie" Mydlak" wrote in message W dniu 2010-11-22 14:35, Pszemol pisze: Nie napisałem nigdzie, że ten z filmu smarował nakrÄ™tki... Napisałem że zbierasz koła z szosy jak ten z filmu. Czytaj uważnie i nie dopowiadaj sobie czegoĹ›, co nie było napisane. 54 |
Data: Listopad 21 2010 21:35:47 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a): Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół! IdĽ przec, ignorancie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 55 |
Data: Listopad 21 2010 22:02:10 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2010-11-21 21:35, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Sun, 21 Nov 2010 12:57:35 -0600, Pszemol napisał(a): A co? Rodzi? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój." 56 |
Data: Listopad 21 2010 22:25:14 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: Zalecasz zł± metodę. Nie wolno smarem smarować nakrętek kół! "This rx-7's wheels fall off. Apparently what happened was that someone sent him the wrong lug nuts with the wrong threading. They seemed tight until they fell off! Happened on june 10, 2007 dixie autocross" Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze? Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 57 |
Data: Listopad 22 2010 07:36:59 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "DoQ" wrote in message W dniu 2010-11-21 19:57, Pszemol pisze: Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-) Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek. Wiem o co chodziło w tym filmie bo wła¶nie znalazłem go szukaj±c nakrętek do mojej hondy accord... :-) Ale spodobało mi się jak gostek zgubił koła i spasował film do innych gostków co sobie nakrętki smaruj± smarem... 58 |
Data: Listopad 22 2010 23:33:08 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: DoQ | W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze: Ok, a teraz przetłumacz to na język polski - gdzie tu napisano o smarze?Ty mnie angielskiego nie ucz, synku... :-) Synka to porzuciłe¶ w slumsie na Jackowie sklerotyku. Chodziło mi o efekt gubienia kół, nie o dokładnie taki sam przypadek. Aha czyli ze smarem nie ma nic wspólnego, chciałe¶ tylko dodać powagi swojej wypowiedzi. Pozdrawiam Paweł -- _____________________________________________ DoQ -- [ES9J4]-- mail: 59 |
Data: Listopad 24 2010 07:21:53 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "DoQ" wrote in message W dniu 2010-11-22 14:36, Pszemol pisze: Naucz się czytać ze zrozumieniem, synku... Napisałem że potem zbierasz koła z szosy jak ten facet z filmu. Nie napisałem nigdzie że facet z filmu smarował nakrętki. To sobie dopowiedziałe¶ pod wpływem bujnej wyobraĽni. 60 |
Data: Listopad 21 2010 17:10:40 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: to | begin G.K. Pół biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić koło tak jak ja pod blokiem, Spróbuj wtedy złapać drugiego, bÄ™dzie jak znalazł na zimÄ™. i np. w nocy? W nocy może być trudno złapać, bo słabo widać. -- ignorance is bliss 61 |
Data: Listopad 21 2010 18:20:42 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: MM | Dnia 21-11-2010 o 14:07:44 G.K. napisał(a): Witam, Ponieważ zmieniam koła zimowe/letnie sam, na pocz±tku potrzebowałem długiego klucza, jednak praktyka wykazała że wystarczy zwykły klucz który daj± razem z nowym samochodem. Gdy ręk± nie mogę, to staję nog± na klucz i delikatnymi przyciskami nog± próbuje odkręcić (jakbym skakał na kluczu, ale z wyczuciem). Ciężko to opisać ale jako¶ tak to wygl±da. dodam że zawsze smaruje smarem ¶ruby przed założeniem koła. 62 |
Data: Listopad 21 2010 09:38:19 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Piotr Molski | Witam 63 |
Data: Listopad 22 2010 10:24:24 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | Piotr Molski pisze: Witam O właĹ›nie. W koĹ„cu stara dobra szkoła. Jebnąć młotem! Szkoła trochÄ™ zapomniana. A szkoda, dobre jebniÄ™cie młotem potrafi czynić cuda, na przykład z zapieczonÄ… Ĺ›rubÄ…. Seco -- Szukam pracy: http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki 64 |
Data: Listopad 22 2010 07:37:28 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Pszemol | "Bartosz 'Seco' Suchecki" wrote in message Piotr Molski pisze: Może też "wyprostować" piastÄ™... 65 |
Data: Listopad 22 2010 17:07:00 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | Pszemol pisze: "Bartosz 'Seco' Suchecki" wrote in message Bo jebnąć młotem trza umieć :-> Seco -- Szukam pracy: http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki 66 |
Data: Listopad 21 2010 19:33:02 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisał(a): Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkręcenia koła od samochodu. Po pierwsze, to nie jeĽdzić do serwisu z debilami. Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko, nawet nakrętki z piast. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 67 |
Data: Listopad 22 2010 00:09:59 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: venioo | W dniu 2010-11-21 19:33, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Sun, 21 Nov 2010 14:07:44 +0100, G.K. napisał(a): To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy wiekszosc wlasnie tak przykreca (sprawdzilem trzech gumiarzy, wiecej juz mi sie nie chcialo). Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko, Mozesz jakis konkretny polecic? -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 68 |
Data: Listopad 22 2010 00:48:34 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a): Po drugie - kupić elektryczny klucz udarowy na 12V - odkręca wszystko,Mozesz jakis konkretny polecic? Mam taki firmy mannesmann. Poszukaj na allegro. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 69 |
Data: Listopad 22 2010 00:49:02 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a): Po pierwsze, to nie jeĽdzić do serwisu z debilami. Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 70 |
Data: Listopad 22 2010 21:58:55 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: venioo | W dniu 2010-11-22 00:49, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 22 Nov 2010 00:09:59 +0100, venioo napisał(a): To powodzenia życzę, bo jak już odkręci wszystkie 4 koła i zabierze się za przykręcanie nie-dynamometrykiem, to co? Wyzwiesz kogo¶ od debili u niego w warsztacie, w dodatku z autem bez kół? :) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 71 |
Data: Listopad 22 2010 22:30:17 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a): Alez to proste - czy przykręca dynamomentrykiem. Jesli nie - to debil. No ja rozumiem, że sztuka płaszcz-fui polegaj±ca na zapytaniu zanim się odda auto w ręce gumiarza jest trudnma... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 72 |
Data: Listopad 23 2010 18:34:14 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: venioo | W dniu 2010-11-22 22:30, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Mon, 22 Nov 2010 21:58:55 +0100, venioo napisał(a): Jak kogos w PL zapytasz, to kazdy jest mistrzem w swoim fachu, tak jak tutaj sami najlepsi kierowcy pisuj± ;) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 73 |
Data: Listopad 24 2010 07:20:17 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Leszek Kowalski |
To ciężko, nikt nie ma napisane na czole DEBIL, a w mojej okolicy U mnie w mie¶cie nie spotkałem się z wulkanizatorem który używa klucza dynamometrycznego (w tym duże znane firmy). Wszyscy wal± pneumatykiem ile wlezie i potem jest problem ze zmiana koła w trasie. Na szczę¶cie na pobliskiej wsi (6km) znalazłem porz±dny warsztat - używaj± dynamometrycznego klucza do dokręcania kół, maj± niskie ceny (w sumie najtaniej ze wszystkich), można płacić kart± i napić się gratisowej kawy/herbaty, -- pozdrawiam Leszek Kowalski 74 |
Data: Listopad 28 2010 01:09:54 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: venioo | W dniu 2010-11-24 07:20, Leszek Kowalski pisze: Użytkownik napisał w wiadomo¶ci To moze zrobisz reklame i napiszesz nam gdzie to jest? -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 75 |
Data: Listopad 22 2010 00:10:58 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: venioo | W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze: Witam, Klucz na przedluzanej rurce teleskopowej zalatwia sprawe, na razie nie mialem problemow z 1m przedluzka, ale czasami sie zaprzec mocno trzeba (fakt, chuchro jestem) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 76 |
Data: Listopad 22 2010 01:23:33 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: Piter | na ** p.m.s ** G.K. pisze tak: Pół biedy kiedy chce się odkręcić koło tak jak ja pod blokiem, Zawsze po wyjeĽdzie od gumiarza odkręć sobie koło pod blokiem i przykręć po swojemu. Tak, wiem że się nie chce :) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 77 |
Data: Listopad 22 2010 08:04:00 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie? | Autor: bratPit[pr] | Takie mnie naszły refleksje przy próbie odkrÄ™cenia koła od samochodu. Mam dwa komplety opon i chciałem sobie sam zmienić na zimówki ale oczywiĹ›cie ci debile z serwisu przykrÄ™cajÄ… koła pistoletami pneumatycznymi z takÄ… siłÄ…, że prÄ™dzej klucz siÄ™ złamie niż koło odkrÄ™ci. Pół biedy kiedy chce siÄ™ odkrÄ™cić koło tak jak ja pod blokiem, ale co jeĹ›li złapie siÄ™ kapcia w trasie i np. w nocy? najlepiej byłoby zmienić gumiarza na takiego który wie, że używa siÄ™ klucza dynamometrycznego do dokrÄ™cania Ĺ›rub, tylko ...nie wiem czy takiego znajdziesz, nawet ci którzy "wstÄ™pnie" dokrÄ™cajÄ… pneumatem z regulacjÄ… a póĽniej dokrÄ™cajÄ… rÄ™cznie i tak robiÄ… to bez sensu bo np u mnie w aucie moment dokrÄ™cenia Ĺ›ruby koła to 110Nm a zwykle pneumaty I stopnieĹ„ majÄ… na poziomie 200-250Nm, brat 78 |
Data: Listopad 23 2010 10:51:07 | Temat: Re: Jak zmienić koło na zapasowe w trasie ? | Autor: V-Tec | W dniu 2010-11-21 14:07, G.K. pisze: Witam, możesz wykupić assistance i oni chyba wymieniajÄ… koła - musiałbyĹ› sprawdzić w warunkach. A jak wolisz tradycyjne metody, to polecam porzÄ…dny klucz krzyżak + przedłużka (czyli rurki, oby nie była zbyt gruba bÄ…dĽ ani zbyt ciÄ™żka). Tradycyjne klucze dołÄ…czane do auta (jedno ramiÄ™ zgiÄ™te pod kÄ…tem ~110stopni) to dobry sposób na zjechanie główki Ĺ›ruby. -- pozdrawiam, W. |