Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner)
1 | Data: Kwiecien 20 2010 15:32:37 |
Temat: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | |
Autor: Aleksander | Hej, 2 |
Data: Kwiecien 20 2010 15:35:00 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:32:37 +0200, Aleksander napisał(a): Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ... Zdecydowanie masz coś nie tak z elektryką albo TTTM. Ja przez 4 lata H4 wymieniałem raz - razem z reflektorami. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 3 |
Data: Kwiecien 20 2010 06:37:43 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żar ówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: WS | On 20 Kwi, 15:35, Borys Pogoreło wrote: Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:32:37 +0200, Aleksander napisa (a): Zdecydowanie masz co nie tak z elektryk albo TTTM. Ja przez 4 lata H4 trudno powiedziec..., wiekszosc (wszystkie?) firmowe zarowki typu "+40%...60%" przepalaja sie szybko... jesli ma swiecic dluzej, to jakies "firmowe" najzwyklejsze... ;) WS 4 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:04:56 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "BorysPogoreło" wrote in message Dnia Tue, 20 Apr 2010 15:32:37 +0200, Aleksander napisał(a): A czemu z reflektorami? Ciekawe... 5 |
Data: Kwiecien 20 2010 07:32:35 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żar ówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Adam Adamaszek | On 20 Kwi, 09:04, "Pszemol" wrote: > Zdecydowanie masz coś nie tak z elektryką albo TTTM. Bo slabiej swieca juz po trzech latach? BMW zaleca wymiane co trzy lata, nie bez kozery zreszta. pozdr AA 6 |
Data: Kwiecien 20 2010 13:28:51 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "Adam Adamaszek" wrote in message On 20 Kwi, 09:04, "Pszemol" wrote: Dobre. A silnik co ile lat zalecają wymieniać bo traci kompresję? Czy możesz mi zacytować takie zalecenie pochodzące od BMW? 7 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:46:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Borys Pogoreło | Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:04:56 -0500, Pszemol napisał(a): Zdecydowanie masz coś nie tak z elektryką albo TTTM. Bo stłuczony reflektor kiepsko świeci, a wymieniać jednego sensu nie ma. Auto sprzedałem wciaż z tymi samymi żarówkami. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl 8 |
Data: Kwiecien 20 2010 13:29:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "BorysPogoreło" wrote in message Dnia Tue, 20 Apr 2010 09:04:56 -0500, Pszemol napisał(a): Ano... jasne, stłuczony to inna sprawa. 9 |
Data: Kwiecien 20 2010 06:50:36 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żar ówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Tatanka | On 20 Kwi, 15:32, "Aleksander" wrote: Hej, OSRAM Light and Day. 10 |
Data: Kwiecien 20 2010 15:54:47 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: krzysiek82 | Aleksander pisze: Pacjent: Peugeot Partner II 2007 1.6 HDI W berlingo 2009 rok to chyba to samo będzie, przepalały się także bardzo często, średnio raz na dwa miesiące żonie zmieniałem. Inna sprawa to taka, że auto jeździło po wertepach więc od wibracji także mogło szybciej paść. A czasem nie masz takiego zwyczaju, że najpierw włączasz światła dopiero potem silnik? To także w znacznym stopniu skraca życie żarówki. -- krzysiek82 11 |
Data: Kwiecien 20 2010 09:05:57 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "krzysiek82" wrote in message A czasem nie masz takiego zwyczaju, że najpierw włączasz światła dopiero potem silnik? To także w znacznym stopniu A jak taką teorię uzasadniasz? 12 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:29:34 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: krzysiek82 | Pszemol pisze: 13 |
Data: Kwiecien 20 2010 07:35:39 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żar ówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: WS | On 20 Kwi, 16:29, krzysiek82 wrote: Pszemol pisze: wiekszy prad? gdzie mierzony? na zarowce? jesli juz ma cos negatywny wplyw na zarowke, to np. jais uklad odlaczajacy swiatla mijania na czas pracy rozrusznika - wtedy 2x wiecej wlaczen swiatel jesli natomiast nie sa odlaczane, to trwalosc powinna sie poprawic... gdyz zalacza sie swiatla przy nizszym napieciu, a dopiero po dopaleniu sa zasilane wyzszym... ;) WS 14 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:29:26 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: M1SLQ | wiekszy prad? gdzie mierzony? na zarowce? Nie prąd lecz napięcie, sprawdź sobie do jakiej wartości chwilowo wzrasta tuż po rozruchu. 15 |
Data: Kwiecien 20 2010 13:48:28 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "M1SLQ" wrote in message wiekszy prad? gdzie mierzony? na zarowce? Czemu Ty nam nie powiesz? Do jakiej chwilowo wzrasta? I skąd się ten wzrost bierze? Gdzie to mam sobie "sprawdzic"? 16 |
Data: Kwiecien 22 2010 22:01:02 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "Pszemol" wrote in message "M1SLQ" wrote in message I wymowna cisza... :-) 17 |
Data: Kwiecien 20 2010 13:48:33 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "krzysiek82" wrote in message Pszemol pisze: Mówisz prąd... jesteś pewny że myślisz o amperach nie woltach? I co to znaczy "powstaje" większy prąd? Bezdyskusyjnie prąd z akumulatora płynie większy w czasie rozruchu silnika, bo pobiera go z akumulatora rozrusznik, ale w efekcie napięcie w instalacji się obniża w trakcie kręcenia silnikiem... Czy sugerujesz że w czasie rozruchu w instalacji jest więcej napięcia niż te standardowe maksimum 14,4V? Skąd się to większe napięcie ma niby brać skoro wszystkie nowoczesne samochody mają przecież regulator napięcia? Jest sporo na ten temat w sieci, zachęcam do lektury. Czy możesz mi podać jakiś link lub dwa do takich lektur? Albo podłącz miernik zamiast żarówki zobaczysz sam. Widzisz - zapytałem bo właśnie podłączałem często woltomierz do instalacji i widziałem że napięcie w czasie rozruchu spada i to bardzo wydatnie... Jeśli więc już mielibyśmy analizować żywotność żarówek włączanych przed/po rozruchem silnika to ja postulowałbym hipotezę, że Ci co włączają je przed zapłonem silnika będą je mieć dłużej niż Ci co włączają gdy silnik już pracuje. A tu parę zdań celem wyjaśnienia... Żarówka gdy jest zimna (wyłączona) ma bardzo, bardzo małą oporność dla prądu elektrycznego. Oporność ta silnie wzrasta gdy żarówka się nagrzewa od świecenia. W momencie włączania zimnej żarówki wystąpi więc przez ułamek sekundy silne uderzenie prądu które zwykle przepala już stare, wyświecone żarówki... Więc, zakładając stałą oporność zimnej żarówki w dwu omawianych scenariuszach (włączenie jej przed i po zapłonie zilnika) prąd jaki popłynie przez zimną żarówkę będzie MNIEJSZY gdy napięcie w instalacji będzie mniejsze. A zatem lepiej jest włączać zimne żarówki gdy silnik nie pracuje, i w instalacji jest zaledwie 12V niż gdy silnik pracuje i alternator zasila nam instalację napięciem 13-14V. Co Ty na to? 18 |
Data: Kwiecien 21 2010 05:44:10 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żar ówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Wmak | Pszemol napisał(a): A tu parę zdań celem wyjaśnienia... Przed chwilą, z nudów, pomierzyłem oporność na zimno kilku samochodowych żarówek halogenowych H4 : żarówki 100W/12V - 0.10-0.12 oma żarówki 60W/12V - ok 0.2 oma Włókna 55W od świateł mijania nie zmierzyłem, bo były spalone. Przyjmując, dla łatwego rachunku, moc 60W i napięcie 12V, gdyby pominąć oporność przewodów, styków i wewnętrzną akumulatora to w momencie włączenia popłynąłby przez taką żarówkę impuls prądu 60A! Taki impuls jest szokiem dla żarnika, szczególnie zrekrystalizowanego po dłuższe pracy - najczęściej żarówki przepalają się w momencie włączenia Po uzyskaniu roboczej temperatury prąd spadnie do nominalnych 5A (12Vx5A=60W) Praktycznie w aucie ten impuls jest ograniczany opornością przewodów, złączek, styków przełączników albo przekaźników. W samochodach, gdzie instalacja elektryczna jest "za dobrze" zrobiona, dodanie oporności rzędu ułamka oma może niewiele wpłynąć na jasność światła ale dzięki zmniejszeniu impulsu startowego znacznie przedłużyć żywotność żarówek. Wmak 19 |
Data: Kwiecien 22 2010 22:05:37 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "Wmak" wrote in message Pszemol napisał(a): No właśnie o tym mowa! Praktycznie w aucie ten impuls jest ograniczany opornością przewodów, Opornik o wartości 1/5 ohma przy prądzie 5A spowoduje spadek napięcia o jeden wolt. Taki spadek napięcia da ZAUWAŻALNY spadek jasności świecenia żarówek, a wiem coś o tym bo w mojej hondzie accord jest tak właśnie zrobiona instalacja że włączenie sprzęgła klimy lub wiatraków chłodnicy powoduje chwilowy spadek napięcia w instalacji o 0,5-1.0V i daje to zauważalne przygaśnięcie żarówek przy jeździe w nocy. Prędzej już dałbym jakiś termistor NTC co to będzie miał dużą oporność na zimno, np. 10 ohmów a jak mu dasz w bebechy 5A to mu rezystancja spadnie do jakichś pojedynczych setnych ohma... Tylko czy robią takie? 20 |
Data: Kwiecien 20 2010 21:49:59 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Jacek | Zacna teoria. Może nie na miarę Nobla, ale zawsze coś. 21 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:21:58 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: kamilos |
Ze swojej strony polecam H4 Phillips Premium. Sztuka na stacji benzynowej ok. 15 zl, pewnie da sie taniej w normalnym handlu. Swieca bardzo przyzwoicie i u mnie wytrzymuja juz prawie 2 lata - ok. 50 tys. km. Pozdrawiam KJ 22 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:25:47 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Icek | Pacjent: Peugeot Partner II 2007 1.6 HDI a nie masz swiatel calorocznych (opcja) wlaczonych? Zalaczasz zaplon swiatla sie zapalaja, odpalasz silnik swiatla przygasaja. Przekrecasz wlacznik swiatel to przygasaja w pozycji "postojowe" zeby znowu sie zapalic? To oznacza 3x wlaczanie i wylaczanie podczas tylko jednego ruszania Icek 23 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:34:46 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Aleksander |
a nie masz swiatel calorocznych (opcja) wlaczonych? Nie - nie włączałem tego ustrojstwa. Lepiej mieć nawyk włączania świateł "ręcznie"... bo jednak czasem jeździ się innymi autkami, bez takiej opcji... i wówczas bez nawyku można jednak zapomnieć o włączeniu świateł. Ale dzięki za sugestię :) Pozdrawiam, Aleksander 24 |
Data: Kwiecien 20 2010 16:51:41 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: tor | Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ... Albo masz cos z elektryka, albo mocowanie zarowki uszkodzone. Mamy w firmie Berlingo z '2006r (blizniak partnera)i zarowki sa tam od momentu kupna ,czyli od 3 lat, jak posiadamy auto. Nikt ich nie wymienial, a auto naprawde sporo jezdzi. Do tego z wlasnego doswiadczenia wiem, ze Tungsram Megalight H4 sa jednymi z zywotniejszych zarowek. W drugim aucie mam H1 i tam OsramNightbreaker wytrzymaly 2 lata (jakies 30tys km, glownie miasto), a ponoc przepalaja sie co kilka miesiecy. Wracajac do tematu. Mozesz poszukac zarowek Narva, ew cos Z osram'a, ale najpierw sprawdz instalacje. Pozdrawiam Tor 25 |
Data: Kwiecien 20 2010 17:18:24 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: bratPit |
Jakiś czas temu pytałem się o przyzwoite, nie za drogie żarówki H4. inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, zapewne alternator daje napięcie na instalacji rzędu >14V co powoduje skuteczne skrócenie żywotności żarówek, takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej niż wcześniej, a ich żywotność znacznie wzrasta, brat 26 |
Data: Kwiecien 20 2010 19:24:20 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Miki | Guys, nie pierwszy raz czytam ze wlasciciel peugota skarzy sie ze przepalają 27 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:12:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: bratPit |
Guys, nie pierwszy raz czytam ze wlasciciel peugota skarzy sie ze przepalają ale z tym sobie można łatwo poradzić, tylko kwestia chęci i zastosowanego rozwiązania, zamiast przewodów oporowych wspomnianych przeze mnie tańszym rozwiązaniem które stosują ludzie jest bodaj wsadzenie prostowniczej diody mocy, spadek napięcia na złączu również daje ten sam efekt a jest taniej, zwrot kosztów szybki a później święty spokój, brat 28 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:12:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: truk | inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, Czy ja wiem. Mam już 4 auto z rzedu i w kazdym altek dawal (daje) 14.2V - 14.5V. W zadnym zarowki nie przepalaly mi sie bardzo czesto. Nidgy nie stosowalem zadnych patentow z obnizaniem napiecia, bo to leczenie skutkow a nie przyczyny. Obecnie mam auto z zarowkami H1 oraz drugie z H4. W obu siedza Tungsramy bo byly tanie i przyzwoicie swieca. Oba auta eksplatowane glownie w miescie, czesto na krotkich odcinkach, wiec lampy sa co chwile wlaczanie i wylaczane.H4 wymienialem jak mnie pamiec nie myli jakies 3lata temu, H1 jakis rok temu. U watkodawcy sprawdzilbym raczej czy napewno napiecie trzyma sie w zadanych normach i czy nie "plywa" bo wtedy faktycznie zarowki moga czesto padac. Pozdrawiam Radek 29 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:19:54 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: bratPit |
inny wybór to zastosować przewody oporowe w szereg z obwodem żarówki, cóż widać Opel uznał że warto nawet produkować/oferować fabryczne przewody do leczenia tych skutków, nie wiem jakie okoliczności sprzyjają padaniu żarówek ale swego czasu notorycznie paliły się w nowych P307, P207, Astrach G, zwróć uwagę że problem dotyczy zawsze żarówek świateł mijania, inne nie padają, więc podpowiadam skuteczne rozwiązanie problemu, brat 30 |
Data: Kwiecien 20 2010 13:54:34 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "bratPit" wrote in message takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na żarówkach do poziomu nominalnego - efekt żarówki nie świecą słabiej Przy 12V będą świecić znacznie SŁABIEJ niż wcześniej przy 14V. Wszystko zależy od tego czy chcesz aby świeciły mocno czy długo... Ta sama zasada panuje przy kupowaniu żarówek typu +20% czy +40%. Świecą mocniej, ale krócej. Z tego samego powodu żarówki tablicówki czy te w lodówce lub lampkach nocnych świecą słabo a bardzo długo. 31 |
Data: Kwiecien 20 2010 21:00:50 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: bratPit |
takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na ale na pewno znacznie? skoro żarówka jest robiona na nominalne napięcie 12V, po prostu będzie mieć jasność nominalną, a ta większa jasność wynika po prostu z przekręcenia napięcia zasilania o więcej niż 10%, brat 32 |
Data: Kwiecien 20 2010 14:16:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "bratPit" wrote in message takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na Wszystko zależy co porównujesz co czego... :-) Ja przyjąłem założenie że masz konkretny samochód w którym instalacja ma 14V w czasie jazdy i żarówki pracowały przy takim napięciu. Do tej jasności jest już kierowca przyzwyczajony. Jeśli dasz oporniki obniżające napięcie na żarówce do 12V to spowodujesz że żarówki będą świecić słabiej niż świeciły wcześniej. Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa na ilosc produkowanego przez nia swiatla. Roznica tych 2 wolotow jest znaczna i latwo to przetesowac zanim kupisz oporniki/diode... Po prostu w nocy gdzies w ciemnej okolicy porownauj jak swieca Ci lampy z silnikiem wlaczonym i z silnikiem wylaczonym... Ja roznice widze wyraznie. Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe oslabienie ich swiecenia oznacza dalszy spadek jasnosci - nie wiem czy sie oplaca - ja wolalbym je jednak czesciej wymieniac ale lepiej widziec. A co do argumentu ze producent robi je dla napiecia nominalnego 12V... To akurat jest dosyc mylace zalozenie - naopiecie nominalne 12V oznacza tylko tyle ze nie jest to zarowka motocyklowa do napiecia nominalnego 6V. Kazdy producent wie, ze w instalacji samochodowej o nominalnym napieciu 12V rzeczywiste napiecie jest znacznie wieksze i przewaznie jest > 13V. I do pracy przy takim napieciu produkowane sa zarowki, nie do pracy przy 12V. 33 |
Data: Kwiecien 21 2010 12:36:40 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: bratPit[pr] | takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na trzeba zbadać jakie jest rzeczywiste napięcie na instalacji/żarówkach i jakie będzie po włożeniu diod/rezystancji, Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa wydaje Ci się, napięcie wpływa mniej na jasność niż na trwałość, Roznica tych 2 wolotow jest bo pewnie masz napięcie z pracującym silnikiem na poziomie 14V a na akumulatorze <12,5V, Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe i dlatego robią je nominalnie na napięcie o 10% większe niż 12V, brat 34 |
Data: Kwiecien 22 2010 22:11:38 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "bratPit[pr]" wrote in message takie przewody są dostępne np w serwisach Opla, obniżają napięcie na Dioda krzemowa przy prądzie rzędu 5 amperów da Ci spadek ponad 1V. Dodatkowo wydzielać się na niej będzie ponad 5W mocy, co zwykle oznacza że taka dioda musi być w metalowej obudowie i przykręcona śrubą do jakiegoś radiatora, albo żeby miała jakiś radiator nasuwany na nią, taki z żeberkami. Inaczej w upalne lato pod maską w silniku Ci się usmaży półprzewodnik - cudów nie ma... Opornik będzie trwalszy bo taki 5-10W przeznaczony jest do pracy przy wyższych temperaturach. Idealny byłby termistor NTC, ale pytanie brzmi - czy warto? Wez tez pod uwage ze zmiana napiecia pracy zarowki BARDZO MOCNO wplywa Nie napisałem że wpływa bardziej na jasność - napisałem że wpływa na jasność, i to wpływa wyraźnie. Jak nie wierzysz to sobie wsadź taką diodę wraz z pstryczkiem którym będziesz ją zwierał patrząc na snop światła z żarówek w nocy... Gwarantuję Ci, że 1V zauważysz wyraźnie. Roznica tych 2 wolotow jest W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V. Oscyluje od 12,1-12,3V gdy alternator jest automatycznie odłączony do około 13,5V gdy alternator pracuje i ładuje akumulator. Problem z typowymi zarowkami halogenowymi jest taki, ze one i tak przy 14V swieca slabo w porownaniu z np. zarowkami HID, wiec jeszcze dodatkowe Więc dyskusja że "i tak robią je na 12V" więc nie ma sensu dawać im 13V jest nietrafiona... 35 |
Data: Kwiecien 27 2010 15:55:43 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: MarcinJM | Pszemol pisze: W mojej hondzie accord napięcie w instalacji nigdy nie sięga 14V. 12,8V ma aku nominalnie, na jalowym. 13.5V nie jestes w stanie naladowac aku do pelna. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 36 |
Data: Kwiecien 28 2010 07:07:03 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "MarcinJM" wrote in message Pszemol pisze: Ale aku nie jest w aucie "na jałowym". Jak go nie ładują a auto jedzie to zapłon pobiera z niego prąd, zegary, elektronika... Więc nie ma 12,8V. 13.5V nie jestes w stanie naladowac aku do pelna. Czasami widuję 13,9, ale powyżej 14 nie widziałem. Więc albo mój woltomierz wtykany do gniazdka zapalniczki przekłamuje o te kilkaset miliwoltów albo hondzie nie zależy na ładowaniu do pełna... W każdym razie alternator fluktuuje i nie ładuje aku cały czas: włącza się i wyłącza. 37 |
Data: Kwiecien 20 2010 19:54:48 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pan Piskorz | OK, świecą przyzwoicie... ale przepalają się nieco za często. Polecę Ci takie jak zamontowano od nowości w Tucsonie. 1,5 roku świecą. Jakiej są marki zobaczę po awarii ;-) P. 38 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:29:11 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Olek | On 2010-04-20 15:32, Aleksander wrote: Polecono mi tu na grupie Tungsram H4 MEGA LIGHT (+60%) ... coś nie teges... może coś masz w instalacji uszkodzone? 39 |
Data: Kwiecien 20 2010 20:50:47 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Feniks | Aleksander wrote: Zatem teraz proszę grupę o inny wybór. Philips LongerLife. Podobno wytrzymują 3x dłużej od standardowych żarówek. 40 |
Data: Kwiecien 20 2010 14:22:15 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "Feniks" wrote in message Aleksander wrote: A ile mniej swiatla produkuja w porownaniu do standardowych halogenow? 41 |
Data: Kwiecien 20 2010 21:38:22 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Feniks | Pszemol wrote: A ile mniej swiatla produkuja w porownaniu do standardowych halogenow? Producent podaje że tyle samo. 42 |
Data: Kwiecien 20 2010 15:09:23 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: Pszemol | "Feniks" wrote in message Pszemol wrote: Jakoś niedowiarek jestem i zapytałbym o konkretną ilość lumenów... A może przedłużenie żywotności nie jest związane z samym żarnikiem a raczej jego lepszym umocowaniem, oddzieleniem od wstrząsów? 43 |
Data: Kwiecien 21 2010 01:04:38 | Temat: Re: Jakie żywotne / "wolno-przepalające się" żarówki H4 ? (Peugeot Partner) | Autor: J_K_K |
Pszemol wrote:Bosch DayTime (zapewne jest tańszy odpowiednik GE Hungary lub Tungsram) Podobno 3x dłużej i 10% jaśniej od standardu. Pzdr JKK |