Jazda na obrotach poni¿ej 2000
1 | Data: Czerwiec 27 2013 21:30:06 |
Temat: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | |
Autor: Jacek | Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000. 2 |
Data: Czerwiec 27 2013 21:40:34 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: J.F. | Dnia Thu, 27 Jun 2013 21:30:06 +0200, Jacek napisa³(a): Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje Jesli to twoj fiat, to powiedz mu/jej ze fiaty sa wyjatkowe i trzeba szybciej. A jesli jego/j ... no, to tematna dyskusje :-) Do kapeluszniczej jazdy w pierwszym roku prowadzenia moze i dobre zalecenia. J. 3 |
Data: Czerwiec 27 2013 22:09:24 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: ToMasz | W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze: Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukujemam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje ¿e jest wystarczajÄ…cy moment obrotowy, czyli w HDI jakieÅ› 1800rpm. Jazda pomiÄ™dzy 1200rpm a 1800rpm jakieÅ› 50 tyÅ› km nie spowodowa³a ¿adnych uszkodzeÅ„. ToMasz PS chyba ¿e s³uchu, bo ja w tym momencie wrzeszczÄ™ doæ g³oÅ›no "ciÄ…Ä…Ä…Ä…Ä…gnij" go na ni¿szych biegach!!!!! Nawet 1500 nie by³o a Ty zmieniasz..... 4 |
Data: Czerwiec 27 2013 22:56:24 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Budzik | Osobnik posiadaj±cy mail napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje: mam w rodzinie starego kierowce, ktory zmienia biegi jak czuje ¿e jest Z 50 tysiecy to chyba ¿adnych wniosków wyci±gn±æ nie mozna... Stare silniki diesla nie mia³y nic przeciwko - 900 tysiecy przejechane starym fordem courierem z silnikiem 1,9 raczej na niskich obrotach bo oszczêdnie - 900 bez remontu silnika. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_") "£atwiej poznaæ ludzko¶æ ni¿ pojedynczego cz³owieka" Francois La Rochefoucauld 5 |
Data: Czerwiec 27 2013 21:42:26 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "Jacek" wrote in message Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000. nie je¼dzi³em nigdy fiatowksim dieslem ale wszystko zale¿y od tego gdzie masz po³ozony najwy¿szy moment obrotowy, diesel z za³ozenia jest silnikiem wolnoobrotowym i wcale nie trzeba go krÄ™cić wysoko a samo jechanie ze sta³Ä… prÄ™dkoćiÄ… z obrotami rzÄ™du 1500-1800 nie ma jakiegoÅ› szkodliwego wp³ywu na silnik o ile nei jedziemy tak na najwy¿szym biegu pod góre czy przyspieszamy z 4 biegu z butem w pod³odze od 1500 zamiast zredukowac na 3, zmiana biegu przy spokojnej je¼dzie w okolicach 2000 obrotów u mnei jest zupe³nie p³ynna i auto bez problemu dalej przyspiesza oczywiÅ›cie jak jadÄ™ dynamiczniej to ciÄ…gnÄ™ wy¿ej ale przy normalnej je¼dzi nie ma takiej potrzeby, du¿o zale¿y od rozk³adu momentu i mocy silnika w funkcji obrotów, wagi auta itd. Pzdr Piotrek 6 |
Data: Czerwiec 27 2013 22:56:39 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Arbiter |
Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje redukuje czy wrzuca w górê? mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie diesla na 3000? Wydaje mi siê, ¿e fiatowskie turbodiesle ¼le znosz± niskie obroty (1,6 nie wiem, nie znam ale TDI je¼dzê miêdzy 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam wy¿szy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania). 7 |
Data: Czerwiec 27 2013 23:16:41 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: arek333 |
8 |
Data: Czerwiec 27 2013 23:45:50 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: A5tu5 | A z ciekawo¶ci... 9 |
Data: Czerwiec 28 2013 01:00:53 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "arek333" wrote in message A co na to zmienna geometria lopatek w turbinie, jezeli takow± posiadasz? haha ³opatki, wszyscy o tych ³opatkach, jak siê normalnie je¼dzi to znaczy od czasu do czasu depnie maj± siê zupe³nie dobrze, poza tym nie rozumiem czemu wszyscy siê tak przejmuj± tak ta zmienn± geometri±? co to jaka¶ ¶wiêta krowa jest czy co? turbo jak ka¿da inna czê¶æ w aucie siê zu¿ywa prêdzej czy pó¼niej i jak szlag j± trafi to siê wymienia lub naprawia i tyle, a zapieczenie zmiennej geometrii to jest ostatnia rzecz o jak± bym siê martwi³ jak autem nei je¼dzi emeryt co siê boi depn±æ na gaz od czasu do czasu to mo¿e i ponad 200kkm przejechaæ a w razie czego regeneracja turbiny kosztuje raptem kilkaset z³... wiêc to tak jak by siê martwiæ ¿e mi siê opony zdzieraja bo szybko wchodzê w zakrêt, i co z tego ? zedr± siê to kupiê nowe, ³opatki siê zapiek± to siê przeczy¶ci turbo a jak nei pomo¿e to siê da do regeneracji lub kupi zregenerowane i wymieni i ju¿, tak jak zu¿yty dwumas czy wytart± tarcze sprzêg³ow± Pzdr Piotrek 10 |
Data: Czerwiec 28 2013 08:34:22 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: arek333 | Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek, 11 |
Data: Czerwiec 28 2013 12:25:33 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "arek333" wrote in message Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek, przejechane okolo 15 tysi nie jak kapelusznik i znowu sie tnie. Wiêc?Wg szczerze mówi±c nie wiem bo raczej nie je¿d¿ê jak kapelusznik ale znów powy¿ej 3000 silnika nie krêcê chyba ¿e na autostradzie po mie¶cie przy ni¿szych prêdko¶ciach nei ma takiej potrzeby... Wymieñ turbo i na kolejne ~100kkm masz spokój ja za regenerowane do 1.9TDI da³em 1000z³ (i to hybrydê z ARLa - mam silnik ALH) a stare jeszcze sprzeda³em za 500. Nie s± to jakie¶ zawrotne kwoty bior±c pod uwagê ¿e robisz to raz czy dwa na ca³e ¿ycie auta. Pzdr Piotrek 12 |
Data: Czerwiec 28 2013 22:51:48 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: arek333 | Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to 13 |
Data: Czerwiec 28 2013 22:15:10 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "arek333" wrote in message Widzisz, tez mam wlasnie silnik ALH.Problem w tym, ze to regenerowane to bedzie podobne jak moje po wyczyszczeniu raczej. Choæ moze sie mylê mylisz siê, ponad rok je¿d¿ê na regenerowanym turbo, silnik zrobiony na 165KM i nic siê nie dzieje na razie zrobi³em jakie¶ 30kkm w tym 3x trasa Szkocja - PL, stare turbo jeszcze dycha³o wiêc posz³o na ebayu za to da³em dok³adnie 1000z³ i uwa¿am ¿e przy takich cenach to wogóle nie ma siê czym przejmowaæ. Mogê spokojnie poleciæ tu firmê transturbo z Mielca (wcze¶niej mi polecono na forach) go¶æ zna sie na rzeczy, robi dobrze i nie zdziera do tego daje gwarancjê. Regeneracja polega na wymianie wszystkich czê¶ci wiruj±cych i wywa¿eniu + nowa zmienna geometria i gruszka podci¶nienia to siê nie ma prawa zatrzeæ jak jest dobrze zrobione. Pzdr Piotrek 14 |
Data: Czerwiec 28 2013 22:50:41 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Arbiter |
Mozna i takie miec podejscie. Jestem po czyszczeniu tych lopatek, te¿ s³ysza³em o tej zmiennej geometrii i problemach z zapiekaniem. Ja poki co przejechalem 31 tys w sposób kapeluszniczy, czasem dociskam ale to rzadko. I chyba mi dzia³a wszystko bo moc jest. Zwykle przyspieszam do 2500. Dzi¶ to sprawdzi³em, je¿d¿ê nawet od 1300. Powy¿ej 3000 to praktycznie nie je¿d¿ê, raz na parê dni przycisnê do 4000 ale to juz kompletna rzadko¶æ, bo w moim silniku najlepszy ci±g jest od 2000-3000, powy¿ej to juz nie ma takiego czadu tu jest moja statystyka jazdy i silnik dzia³a bez ¿adnych problemow http://www.spritmonitor.de/en/detail/493252.html zaprojektowania . Jak dla mnie wlasnie przez te lopatki to porazka Mo¿e masz problem z zarzucaniem dolotu przez syf z odmy i szlam wali na turbo gdzie siê przypala i powstaje nagar który bllokuje zmienn± geometriê TDI. Jakos w Toyocie nie mialem tego problemu nigdy ani nikt z moich Nie znam turbodiesli Toyoty ale mia³em toyotê i porównywaæ do wie¶wagenów nie ma co. Toyota jest bezobs³ugowa a w VW zawsze co¶ tam siê zdarza. Inna sprawa ze porównujê prost± corollê vvti do superba z turbin±. Inna sprawa ze jak pojezdzilem tdi i wsiadlem do toyoty to odzu³em porazke - gorsze fotele, silnik benzynowy w ogole nie jedzie etc etc. swoje zdanie i tak niech pozostanie. Generalnie jazda na niskich obrotach byæ mo¿e. Pewnie przyjdzie mi sie przekonaæ jak siê rozwali dwumasa czy turbo. Na razie nie mam tych problemow, a srednie spalanie w wielkim samochodzie 5,5 jest ok. No i i moc taka ze zrywa przyczepnosc na dwójce 15 |
Data: Czerwiec 27 2013 23:22:41 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000 | Autor: anacron | W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze: diesla na 3000? W instrukcji mojego napisano, ¿e najlepiej utrzymywać silnik miÄ™dzy 2000-4000 obr./min. :) Diesle dawno przesta³y być niskoobrotowe. -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 16 |
Data: Czerwiec 27 2013 23:28:43 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000 | Autor: scobowski | W dniu 2013-06-27 23:22, anacron pisze: W dniu 27.06.2013 22:56, Arbiter pisze:Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D 17 |
Data: Czerwiec 28 2013 17:52:19 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000 | Autor: anacron | W dniu 27.06.2013 23:28, scobowski pisze: Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :D Moja kobieta w pe³ni aprobuje rozmiar mojego penisa. Inne w przesz³oÅ›ci te¿ nie narzeka³y. :) WracajÄ…c do tematu ta imitacja obecnie ma 107KM mocy i 262Nm momentu. Ta sama moc, przy mniejszej masie ma swoje zalety (pomijajÄ…c ju¿ kompletnie mniejsze OC). -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza 18 |
Data: Czerwiec 28 2013 21:52:05 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni�ej 2000 | Autor: MichaÅ‚ BaszyÅ„ski | W dniu 2013-06-27 23:28, scobowski pisze: Ale tu jest o silnikach dyskusja, a nie o wiertarkach 1,4crdi :Ddiesla na 3000? ja akurat kawa³eczek powy¿ej piszÄ™ o wolnossÄ…cym 2.5 litra sprzed 20 jak nie wiÄ™cej lat .. -- Pozdr. Micha³ 19 |
Data: Czerwiec 28 2013 00:04:11 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Iksiñski |
diesla na 3000? Dlaczego siê dziwisz? Interesowa³e¶ siê jaki jak wygl±da krzywa momentu obrotowego dla silnika TDI? nie wiem, nie znam ale TDI je¼dzê miêdzy 1500 a 2500 i ZTCP przy 2000 wbijam wy¿szy (o ile nie mam potrzeby przyspieszania). Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne zabijanie. X 20 |
Data: Czerwiec 28 2013 01:46:11 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 28 Jun 2013 00:04:11 +0200, Iksiñski napisa³(a): U¿ytkownik "Arbiter" napisa³ w wiadomo¶ci A co ma do jazdy ze sta³± prêdko¶ci± krzywa momentu obrotowego (która jest wykresem dla w pe³ni wci¶niêtego peda³u gazu)? No i jak ju¿ przy tym jeste¶my, to w moim samochodzie maksymalny moment obrotowy jest przy 6050rpm... Zalecasz jazdê ze sta³± prêdko¶ci± 50km/h na jedynce? ;) Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne A w jaki to sposób to j± zabija? Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego smarowania. A i to nie w przypadku kiedy kto¶ je¼dzi przy niskich obrotach ze sta³± prêdko¶ci± (a wiêc silnik jest delikatnie obci±¿ony), a najwy¿ej wtedy jak przy tych niskich prêdko¶ciach kierowca ci¶nie gaz do dechy - i wtedy w³a¶nie silnik mo¿na szybciej zu¿yæ, bo maj±c np. 1200rpm ci¶nienie oleju jeszcze jest niskie, a wspó³czesny diesel przy takich obrotach potrafi ju¿ nie¼le obci±¿yæ uk³ad korbowo-t³okowy. 21 |
Data: Czerwiec 30 2013 20:54:41 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Iksiñski |
A co ma do jazdy ze sta³± prêdko¶ci± krzywa momentu obrotowego (która jest A kto tu pisze o sta³ej prêdko¶ci? Mowa o jest o zakresie obrotów. Obecne diesle mo¿na spokojnie krêciæ do 4000. No i jak ju¿ przy tym jeste¶my, to w moim samochodzie maksymalny moment Nie. Zalecam korzystanie z pe³nego u¿ytecznego zakresu obrotów. Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne Tobie mam t³umaczyæ dzia³anie zmiennej geometrii w turbosprê¿arkach i problemy z tym mechanizmem zwi±zane? Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego Powiedz to u¿ytkownikom VGT, którzy mieli problem z zapiekaj±cymi siê ³opatkami w tych turbosprê¿arkach. X 22 |
Data: Lipiec 02 2013 09:48:41 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 30 Jun 2013 20:54:41 +0200, Iksiñski napisa³(a): U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Arbiter pisa³: "(o ile nie mam potrzeby przyspieszania)" Ca³a rozmowa o przyspieszaniu i maksymalnym momencie, to jest takie tam co¶ gdzie jest najwy¿ej ziarno prawdy. Wykresy momentu obrotowego i mocy które siê robi na hamowni dotycz± sytuacji kiedy gaz wci¶niêty jest do dechy. I owszem, mo¿na siê jako¶ tam nimi kierowaæ przyspieszaj± z gazem wci¶niêtym do dechy (przy czym pamiêtaj±c ¿e je¿eli komu¶ zale¿y ¿eby przyspieszyæ jak najszybciej, nale¿y wykorzystaæ bieg i obroty przy których silnik generuje maksymaln± moc). Je¿eli kto¶ tak bardzo chce siê kierowaæ wykresami, a ma potrzebê przyspieszania l¿ej (np. gaz wci¶niêty do po³owy), to powinien zrobiæ sobie na hamowni wykres z gazem wci¶niêtym do po³owy. A tam siê oka¿e ¿e krêcenie go do wy¿szych obrotów (jak najbardziej u¿ytecznych przy gazie wci¶niêtym do dechy) jest ju¿ zupe³nie bez sensu. A jad±c ze sta³± prêdko¶ci±, maj±c gaz wci¶niêty ledwo-ledwo, a obci±¿enie silnika na poziomie 10kW, wykres ten bêdzie wygl±da³ jeszcze inaczej. I optymalne pod wzglêdem sprawno¶ci warunki pracy silnika s± tam ju¿ przy ca³kiem niskich obrotach - bo tak naprawdê interesuj±ce s± obroty przy których silnik wygeneruje te 10kW przy jak najni¿szym zapotrzebowaniu na paliwo. Obecne diesle mo¿na spokojnie krêciæ do 4000. No mo¿na, ale nie ma sensu trzymanie ich na takich obrotach przy obci±¿eniu mniejszym ni¿ maksymalne. Taki styl jazdy dla turbin ze zmienn± geometri± oznacza ich powolne Mechanizm jak to mechanizm. Je¶li co¶ zabijaj± niskie obroty, to silnik z powodu niedostatecznego Nie wykluczam ¿e jakie¶ modele samochodów, wyposa¿one by³y w wadliwe podzespo³y. Mo¿e nawet da³o siê przed³u¿yæ ¿ycie wadliwego podzespo³u, korzystaj±c z samochodu w inaczej nieprawid³owy sposób. Ale nadal s± to porady w stylu nieu¿ywaj wycieraczek w deszczu, to d³u¿ej bêd± sprawne. 23 |
Data: Czerwiec 28 2013 01:08:16 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "Iksiñski" wrote in message U¿ytkownik "Arbiter" napisa³ w wiadomo¶ci wogóle ekspoloatacja auta to jest powolne jego zabijanie, nadrzêdnym celem kierowcy nie jest dba³o¶æ i chuchanie zeby turbinie by³o dobrze do cholery ja nie mówiê ¿eby silnik na zimno katowac ale niech se ka¿dy je¼dzi jak chce a jak mu siê po 100kkm geometria zatrze to pojedzie do warsztatu i naprawi± i jestem pewien ¿e kilkaset z³ wydane na naprawê turbo dawno siê zwróci dziêki ekonomicznej je¼dzi je¶li kto¶ tak lubi... 2500 obrotów to jest u mnie szczyt krzywej momentu obrotowego i je¿d¿enie z takimi obrotami jak najbardziej ma sens ekonomiczny nawet zak³adaj±c ¿e kiedy¶ tam moze siê geometria zatrze w co akurat szczerze w±tpie bo co jakis czas auto przeci±gam po obrotach jak mam fantazjê Pzdr Piotrek 24 |
Data: Czerwiec 28 2013 21:50:39 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze: diesla na 3000? a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji maksimum momentu ma w zakresie 3200-4600 obr/min i moc maksymaln± przy 5000 obr/min? -- Pozdr. Micha³ 25 |
Data: Czerwiec 28 2013 22:16:46 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "Micha³ Baszyñski" wrote in message W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze: to jaki¶ kosiarkowy ten diesel ;) Pzdr Piotrek 26 |
Data: Czerwiec 29 2013 22:40:38 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2013-06-28 23:16, X-Man pisze: diesla na 3000?a je¶li ten diesel poni¿ej 2500 nie ma si³y ci±gn±æ, bo wg. instrukcji nie kosiarkowy, stara dobra konstrukcja robi±ca do remontu powy¿ej miliona kilometrów - OM605. -- Pozdr. Micha³ 27 |
Data: Czerwiec 29 2013 00:53:45 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Micha³ Baszyñski napisa³(a): W dniu 2013-06-27 22:56, Arbiter pisze: Ale po p³askim nie ma si³y ci±gn±æ? :) 28 |
Data: Czerwiec 29 2013 22:41:47 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Micha³ Baszyñski | W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze: Dnia Fri, 28 Jun 2013 21:50:39 +0200, Micha³ Baszyñski napisa³(a): po p³askim - przy 2500 EGR odpuszcza i dopiero wtedy silnik zaczyna ¿yc.. -- Pozdr. Micha³ 29 |
Data: Czerwiec 29 2013 23:06:25 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: X-Man | "Micha³ Baszyñski" wrote in message W dniu 2013-06-29 00:53, Tomasz Pyra pisze: pierwsze co zrobi³em w aucie po zakupie by³o za¶lepienie tego dziadostwa i wyczyszczenie dolotu z tony nagaru ;) Pzdr Piotrek 30 |
Data: Czerwiec 27 2013 23:53:03 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Jacek pisze tak: Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 Je¶li potrafi³by tak zmienic bieg, ¿eby rozpêd samochodu g³adko popchn±³ dalej auto to czemu nie. Potem minuty delikatnego rozpedzania :) Mój s³u¿bowy 100 Multijet PSA 4HV 2198cm3 100 (74)/2900 250Nm/1500rpm jest superowy przy niskich obrotach (na czym po pracy niestety cierpi passat 1.6 - kosiarka do trawy). -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 31 |
Data: Czerwiec 28 2013 07:06:48 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Tomasz Gorbaczuk | Dnia 27-06-2013 o 21:30:06 Jacek napisa³(a): Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000. Nie ma ¿elaznej zasady, ¿e jak turbodisel to tylko je¼dziæ w zakresie 2-3krpm. Mam dwa diesle -hdi i dci. 2.0hdi z automatem AM6 zmienia biegi przy normalnej je¼dzie przy 1200 - 1300 obr/min. Szóstkê mam wbit± przy 67km/h - co odpowiada jakim¶ 1.2k obr/min. Dci krêcê wy¿ej - s³ychaæ i czuæ, ¿e ten silnik musi mieæ minimum 1.9 -2k obr/min TG 32 |
Data: Czerwiec 28 2013 08:46:16 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: DoQ | W dniu 2013-06-28 07:06, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dci krêcê wy¿ej - s³ychaæ i czuæ, ¿e ten silnik musi mieæ minimum 1.9 No w³a¶nie. W miarê ogarniêty kierowca wie, w jakim zakresie obrotowym utrzymywaæ pracê silnika. To siê po prostu da wyczuæ, bo nie ma ¿adnej ¿elaznej regu³y. Pozdr. 33 |
Data: Czerwiec 28 2013 06:52:48 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Adam Wysocki | Jacek wrote: Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje Pytanie, czy siê toczy, czy ci¶nie gaz i przyspiesza na takich obrotach. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 34 |
Data: Czerwiec 28 2013 12:24:04 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: WW | W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze: Mam w rodzinie nowego kierowcê. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje Mnie przy takich w³a¶nie obrotach automat w po³o¿eniu "D" zmienia biegi. W po³o¿eniu "S" nie sprawdza³em, bo nie u¿ywam. Pozdrawiam WW - zdeklarowany kapelusznik :-P Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm 35 |
Data: Czerwiec 28 2013 16:52:40 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Przemeq | Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmieniæ bieg za¶wiecaj± siê przy 1750 w³a¶nie, ja tak zmieniam 36 |
Data: Czerwiec 28 2013 17:43:03 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: J.F. | Dnia Fri, 28 Jun 2013 16:52:40 +0200, Przemeq napisa³(a): Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby Bo mu zalezy zeby auto przejechalo 6 lat/110kkm , ale nie 10/200kkm ? :-) ja tam badan trwalosci nie prowadzilem, ale maksymalny moment to na pierwszy rzut oka rowniez maksymalne obciazenia silnika :-) Choc tym razem pierwsze oko moze sie mylic :-) J. 37 |
Data: Lipiec 08 2013 07:04:55 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Cavallino |
Renault megane III 1.5 dci 110 km max moment przy 1750 rpm.Znaczki aby zmieniæ bieg za¶wiecaj± siê przy 1750 w³a¶nie Ale to ma na celu obni¿enie zu¿ycia paliwa, a nie zachowanie silnika w dobrym stanie, o dynamice takiej jazdy nie wspominaj±c. 38 |
Data: Czerwiec 28 2013 21:31:47 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: Irokez | W dniu 2013-06-27 21:30, Jacek pisze: Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje biegi ju¿ przy 2000 - 2500 obrotów i je¼dzi przewa¿nie poni¿ej 2000, co mnie denerwuje, bo ja z kolei unikam obrotów poni¿ej 2000 i przewa¿nie trzymam w granicy 2500 - 3000. 2.4JTD w Alfie 156 spokojnie dojecha³ do 200kkm zanim sprzeda³em. Bez wymiany dwumasy. Przy 2500-3000 zmienia³em bieg. CiÄ…gnÄ…³ ostro od 1700. Co do zmiennych skrzyde³ turbiny - od czasu do czasu dostawa³ i kopa :) -- Irokez 39 |
Data: Czerwiec 30 2013 21:15:56 | Temat: Re: Jazda na obrotach poni¿ej 2000 | Autor: anacron | W dniu 27.06.2013 21:30, Jacek pisze: Mam w rodzinie nowego kierowcÄ™. Na kursie tak go nauczyli, ¿e redukuje A co jest w instrukcji auta? -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |