Jazda z od³Ä…czonym EGR - Volvo V40
1 | Data: Maj 01 2009 05:43:09 |
Temat: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | |
Autor: Piotr | Mam Volvo V40 1,9D(116KM) z 2001 roku 2 |
Data: Maj 01 2009 08:29:02 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: bartekk | "Piotr" wrote in message Mo¿e ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do ¶rodowiska i po Wlasnie tylko po to jest. I jeszcze troche szybciej sie moze silnik rozgrzewac, bo spaliny go ogrzewaja. Wielu ludzi zaslepia EGR i jest OK. Nie wydawalbym takich pieniedzy na jego naprawe. Zaslepic, wywalic, wydac na co innego. 3 |
Data: Maj 01 2009 10:39:07 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Tadeusz |
Zaslepic, wywalic, wydac na co innego. yes, yes, yes: drut, sznurek i kropelka rz±dzi... i jeszcze siatkê ogrodow± na gril - doda 20 KM szkoda s³ów :( 4 |
Data: Maj 01 2009 13:15:16 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/ Karolek 5 |
Data: Maj 01 2009 17:01:58 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "Karolek" wrote in message
No pewnie - bo tu juz siedza sami goscie, co to katalizatory pozamieniali na kawalki rurek i maja po dodatkowe 20 KM. Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego? 6 |
Data: Maj 01 2009 17:10:06 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: kamil |
"Karolek" wrote in message Pomysl ze gdyby politycy nie sluchali ekokretynow z niedoszlym prezydencina szukajacym poklasku na czele, EGR pewnie w ogole nikt by nie montowal. Pozdrawiam Kamil 7 |
Data: Maj 01 2009 18:15:28 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "kamil" wrote in message Raczej szkoda slow na komentarze idioty, ktory nie ma pojecia o temacie na ktory sie wypowiada :/ Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie. Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny. 8 |
Data: Maj 01 2009 19:41:42 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: red | On 2009-05-01 19:15:28 +0200, "Hants" said: Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie. W kontekÅ›cie EGRa mo¿esz siÄ™ zdziwić - jak masz takÄ… mo¿liwoæ to mo¿esz sobie analizÄ™ spalin zrobić u znajomego diagnosty z EGRem i wy³Ä…czonym. Podpowiem - ró¿nica jest czÄ™sto ¿adna. Sprawny katalizator a i owszem, ale z tÄ… ekologiÄ… trzeba uwa¿ać, hint - Prius i iloæ o³owiu niezbÄ™dna do wyprodukowania akumulatorów. A to tylko jeden z wielu przyk³adów. 9 |
Data: Maj 01 2009 21:43:31 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Po kilku latach spedzonych w kraju w ktorym podstawa przegladu tech. jest analizator spalin, uwazam, ze to bardzo dobre prawo - wymuszajace na wlascicielu utrzymywanie auta w nalezytym stanie. LOL. Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia? W ramach nie przemeczania resztek Twoich szarych komorek podpowiem Ci, ze czy ten zawor jest czy go nie bedzie to na badaniu nikt tego nie stwierdzi. Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! Przeciez mozesz wylewac przepracowany olej bezposrednio na ziemie ('z ziemi wyszlo, niech do niej wraca') - prawda? Jaka bedzie kara? Zadna. Nie jestem zadnym wojujacym ekologiem, uwazam tylko, ze powinnismy zostawiac po sobie jak najmniej tego typu pamiatek. Dlatego EGR ma byc i ma byc sprawny. Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje. Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania? Karolek 10 |
Data: Maj 02 2009 09:01:51 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Po cholere piszesz na temat o ktorym nie masz zielonego pojecia?przyganial kociol itd. Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym!Bzdura. Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem obniza temperature spalin w celu obnizenia emisji tlenkow azotu. Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych poszczegolnych producentow, to zawor recyrkulcji spalin jest otwarty w tkz. zakresie obciazen czesciowych, dla typowego klekota z CR w zakresie ok 1000-3500 obr/min. Na biegu jalowym i przy pelnym obciazeniu, oraz powyzej 3.5kobr zawor jest zamkniety w celu unikniecia dymienia. Klekoty z rozdzielaczowymi pompami Boscha i z pompowtryskiwaczami mialy otwarty zawor recyrkulacji rowniez na biegu jalowym, ale tak samo jak przy CR, zawor byl zamykany powyzej 3kobr. Wielu ludzi jezdzi z nie sprawnym i nawet zabardzo sibie z tego sprawy nie zdaje.niewiedza nie usprawiedliwia. Wiec teraz pomysl, czy lepiej aby jezdzil taki z niesprawnym EGR przez co spali zapewne wiecej paliwa, czy z zaslepionym i przez minute po odpaleniu silnika wytwarzal wiecej szkodliwych produktow spalania?nie przez minute, tylko przez wieksza czesc pracy silnika, w koncu stany biegu jalowego i max obciazenia wystepuja relatywnie rzadko. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 11 |
Data: Maj 02 2009 10:16:23 | Temat: Re: Jazda z od³¹czonym EGR - Volvo V40 | Autor: J.F. | On Sat, 02 May 2009 09:01:51 +0100, Blyskacz wrote: Generalnie recyrkulacja spalin wspomaga rozgrzanie silnika, a potem Hm, cos mi sie tu nie zgadza .. to w koncu podnosi temperature czy obniza ? Pomijajac jakies tam roznice w rozwiazaniach konstrukcyjnych No i to ma sens .. choc sie zastanawiam .. mniej tlenu, wiecej azotu ... wyjdzie z tego mniej tlenkow azotu ? Pewnie tak, skoro wstawiaja. Na biegu jalowym i przy pelnym Na jalowym w dieslu chyba bylby sens ? J. 12 |
Data: Maj 02 2009 10:41:32 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: Ty juz zaglebiasz sie w indiwidualne rozwiazania producenta, ktore i tak sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow. Sa rozwiazania, ktore pracuja wlasnie tak jak opisujesz, sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym. W takim czy innym wypadku recyrkulacja spalin nic nie daje poza obnizeniem emisji szkodliwych zwiazkow. Ale ogolnie to masz racje. Karolek 13 |
Data: Maj 02 2009 14:17:33 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: sporwadzaja sie do obnizenia emisji NOx, a nie poprawy osiagow.no taka jest wlasnie rola recyrkulacji... sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 14 |
Data: Maj 02 2009 22:35:18 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika. A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania, szczegolnie ze wielu ludzi nie zauwaza, ze ten zawor nie do konca dziala poprawnie. sa rozwiazania ktore pracuja tylko przy zimnym silniku i na biegu jalowym.a to daj przyklad jakiegos klekota w ktorym recyrkulacja "dziala" wlasnie w taki bezsensowny sposob - czyli w zasadzie nie spelnia swojej funkcji. Reki sobie uciac nie dam, ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo. Co znaczy tyle, ze albo jest otwarty, albo zamkniety, a to z kolei ogranicza jego dzialanie do bycia otwartym gdy silnik jest zimny i ewentualnie chodzi na wolnych obrotach. Karolek 15 |
Data: Maj 04 2009 08:02:27 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Ale jest ona w sumie pewnym kompromisem, przez ktory tracimy na osiagach silnika.jak Ci malo mocy, to kup auto z mocniejszym silnikiem. A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp. Reki sobie uciac nie dam,i slusznie ;-) ale w BMW e34 z 2.5TDS chyba tak wlasnie dziala, raczej nie ma tam plynnego sterowania otwarcia tego zaworu, sterowanego podcisnieniowo.W e34 tds siedzi pompa VE + EDC - EGR sterowany jest elektrycznie i dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych... Kombinuj dalej... pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 16 |
Data: Maj 04 2009 09:44:50 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic. A w przypadku jego awarii i ekonomia staje pod znakiem zapytania,podobnie jak z innymi elementami odpowiadajacymi za zmniejszenie emisji - co nie oznacza, ze nalezy wyrzucac sonde lambda, uklad pochlaniania par paliwa, odlanczac odme itp. Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR. Sonda lambda nie sluzy tylko do zwiekszenia ekologii, uklad pochlaniania par tez w sumie nie tylko, odma to tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej wiec koszt jej naprawy jest znikomy. A EGR to ma raczej znikomy wplyw na spalanie, za to duzo wiekszy na dzialanie silnika, szczegolnie kiedy przestaje byc szczelny. Reki sobie uciac nie dam,i slusznie ;-) Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik? Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo, a zaworek sterujacy podcisnieniem jest sterowany elektrycznie. BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK. dziala dokladnie tak jak to opisalem dla pomp rozdzielaczowych... Eee cos sciemniasz. Dzisiaj dla pewnosci sprawdze jakie sterowanie jest podawane na ten elektryczny zaworek od podcisnienia. Karolek 17 |
Data: Maj 04 2009 10:56:13 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Mocniejszego diesla nie montowali w aucie, ktore chcialem kupic.zrob swapa :-) Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr. Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.j.w. Eee cos sciemniasz.Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-) pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 18 |
Data: Maj 04 2009 12:13:16 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: Takie 3.0d mozna by bylo wrzucic ;> Ale oznacza, tyle ze nie warto wywalac duzych pieniedzy na naprawe EGR.warto, nie warto, ja tu nie o tym pisalem A mi glownie o to sie rozchodzi, bo nikt nie podwaza faktu, ze jak dziala to zmniejsza ilosc szkodliwych zwiazkow w spalinach. Co ma do rzeczy jaka tam siedzi pompa wtryskowa i nastawnik?no widzisz ma - manual do pomp VE i ukladow na nich opartych dostepny w necie. A poza tym to ja nie o nastawniku pisalem a o sterowniku - to on decyduje w jaki sposob pracuje uklad egr. A wiesz, ze tam byly identyczne silniki z identyczna pompa i bez EGR? Sam zawor EGR jest sterowany podcisnieniowo,uruchamiany jest podcisnieniowo - sterowany elektrycznie Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne. BTW to nastawniki nie tylko EDC tam sa, ale rowniez HDK.j.w. Trzeba bylo napisac ECU ;> Eee cos sciemniasz.Jak juz, to nie ja a Bosch EsiTronic i manual do VE, ale jakby Ci to powiedziec, ufam producentowi ukladu ( choc nie zaprzeczam ze bledy w esi sie zdarzaja ) zdecydowanie bardziej niz pojedynczemu userowi :-) To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane, szczegolnie ze sa wersje bez EGR. Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci. Karolek 19 |
Data: Maj 04 2009 17:02:34 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: A mi glownie o to sie rozchodzi,a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne ) stwierdzenie : "Zawor ten tylko i wylacznie jest otwarty gdy silnik jest zimny, a badania spalin prowadzi sie na silniku rozgrzanym! " Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne."plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy. Trzeba bylo napisac ECU ;>Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;) To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,lol Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 20 |
Data: Maj 04 2009 21:44:48 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
a mi sie rozchodzi o Twoje ( imo calkowicie bledne ) stwierdzenie : Moze troche za mocno to uproscilem. Tak to wyglada, ale cos nie chce mi sie wierzyc, ze jego dzialanie jest plynne."plynnosc", a wlasciwie jej oczywisty brak, nie ma tu nic do rzeczy. Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie. Trzeba bylo napisac ECU ;>Producentem jest Bosch i nazywa to sobie EDC - Electronic Diesel Control, wiec pozostane jednak przy tym skrocie ;) Na nastawnik Bosch tez wola EDC ;> Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;> To ze Bosch tak napisal nie znaczy, ze musi byc tak wykorzystywane,lol Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany. Ale zweryfikuje to i juz nie bede mial watpliwosci.Jak juz bedziesz mierzyl to zrob to poprawnie, klepnij wynki to bedzie mozna zestawic to z danymi serwisowymi. W srode sprawdze to dokladniej, dzisiaj tylko odpialem wtyczke z zaworku i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa, na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze. Karolek 21 |
Data: Maj 05 2009 14:52:13 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Alez ma, bo w nowoczesnych autach jest on plynnie sterowany, w moim przypadku chyba nie.a jaki to ma zwiazek z temperatura silnika i zalaczaniem EGR ? ;-) Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-) Ten sam uklad wystepuje w wielu markach pod wieloma nazwami - uczenie sie tego jest malo przydatne do celow serwisowych. Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty - przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-) i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,to akurat oczywiste ;-) na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ? :-) pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 22 |
Data: Maj 05 2009 21:59:44 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie. Co do BMW to komputer silnika to DDE (Digital Diesel Electronic) dla diesla i DME dla benzyny, jak juz mamy sie trzymac skrotow ;>Dla mnie liczy sie nazewnictwo producenta ukladu - producent samochodu to sobie moze to nazywac i "systemem porsche" ;-) Bla bla, bosch jak sam widzisz wola tak samo na komputer sterujacy jak na nastawnik pompy... ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy. Nie taki lol bo wstepne pomiary wykazaly, ze jednak EGR nie dziala jak silnik jest rozgrzany.Zaciekawiles mnie do tego stopnia ze sciagnalem z torrentow serwisowke do e34 - 1400str Te 1400str. mialo mnie zaszokowac? na ktorych BMW nie przyznaje sie do tak (nie)dzialajacego EGR - wiec poki co to ja mam 3 zrodla twierdzace cos zupelnie innego niz Ty - przedstaw cos wiecej na poparcie swojej tezy niz pomiary w swoim aucie - te to jedynie moga stwierdzic, ze u Ciebie EGR po prostu nie dziala :-) Wiesz, moze i byc, ze nie dziala, ale plus jest i jak na razie brakuje tylko masy. Jutro rano zobacze czy na zimnym silniku wysteruje zaworek i jaki opor jest na samym zlaczu... powinno chyba byc 20 omow. i wyglada to wstepnie tak, ze zaworek jest sterowany masa,to akurat oczywiste ;-) A skad ta oczywistosc? Rownie dobrze mozna sterowac plusem. na rozgrzanym silniku EGR nie dziala w ogole (znaczy sie jest zamkniety), na zimnym silniku nie sprawdzalem jeszcze.imo najzwyczajniej w swiecie cos masz skopane, albo masz jakas dziwna modyfikacje EDC - tjunink ? :-) Ja nic nie modyfikowalem, poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut, ktory byl wczesniej wlascicielem to z cala pewnoscia nic nie zmienial. Auto bez tjuninkow i kombinacji, w zasadzie nic nie ruszane, ani przy komputerach, ani przy wiazkach, wyglada na oryginal. A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie? W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany. Karolek 23 |
Data: Maj 06 2009 13:06:54 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Ma taki zwiazek, ze jakby to to mialo dzialac rownierz na rozgrzanym silniku to powinno byc sterowane plynnie. e tam... stopien otwarcia zaworu egr regulowany jest stopniem wypelnienia impulsu tego zaworka elektromagnetycznego - jak podlaczysz sobie oscyloskop to zobaczysz tam standardowe schodki. Jest to wystarczajaco precyzyjne jak na wymagania stawiane temu TDSowi. ECU to raczej uniwerslny skrot komputera i o wiele czytelniejszy.wrecz przeciwnie, ale uwazaj sobie co tam chcesz. zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-) A skad ta oczywistosc?oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa. Rownie dobrze mozna sterowac plusem.teoretycznie tak - w praktyce sie tego nie robi. poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-) A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz. W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem. pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 24 |
Data: Maj 07 2009 22:02:35 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: To prawda. Te 1400str. mialo mnie zaszokowac?zszokuj mnie i przedstaw jakiekolwiek zrodlo popierajace Twoje twierdzenie - moze byc nawet z Onetu :-) Nie mam takiego zrodla. Jak zrobie dok³adniejsze pomiary to bede juz wiedzia³ jak to u mnie pracuje. A skad ta oczywistosc?oczywistosc wynika z tego, ze jesli cos jest sterowane bezposrednio z ECU to jest sterowane masa, bywaja oczywiscie jakies tam wyjatki, ale generalnie w technice motoryzacyjnej steruje sie masa. Ty to wiesz, ja to wiem, ale oczywiste to to nie musi byc. poprzedni wlasciciel raczej tez nie grzebal, stary helmut,a... to jeden z tych klekotow od dziadka ? to wiele tlumaczy ;-) Nie nie od dziadka. Ale juz problem zdiagnozowany i naprawiony. Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja. Teraz EGR chyba dzia³a, bo silnik jakby troche inaczej pracuje, jeszcze jak znajde chwile to odkrece sam zawor EGR i wyczyszcze. A co serwisowka mowi na temat braku zaworu EGR w tym samym samochodzie?nic nie mowi - a przynajmniej mi sie w oczy nie rzucilo, ale tez jakos super dokladnie to mi sie nie chcialo tego studiowac - sam sprawdz. Chyba bede musial sie zainteresowac tematem, co by dporowadzic to do stanu idealnego. W ogole wrzuc gdzies ta czesc serwisowki, ktora traktuje na temat EGR, chetnie sprawdze czy czasem faktycznie nie jest u mnie zjebany.lezy na torrentach - pdf, nie chce mi sie bawic w wycianie - sciagnij sobie moze przyda CI sie na pozniej. Na mule tez cos jest, ale mi wolno lecialo to zaniechalem. Lepiej zeby sie nie przydawalo ;> Karolek 25 |
Data: Maj 08 2009 15:32:24 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: Przewod steraujacy masa byl przelamany przy samej wtyczce i stad moja bledna interpretacja.a lampke MIL masz sprawna ? pytam, bo EDC monitoruje EGR od strony drutow, wiec teoretycznie w takim przypadku powinien byc blad w pamieci i swiecic sie kontrolka MIL... Lepiej zeby sie nie przydawalo ;>lepiej miec, niz dopiero szukac jak jest potrzebna... Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 26 |
Data: Maj 08 2009 22:01:27 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Karolek wrote: W E34 nie ma takiej kontrolki. Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacego i ewentualnie swiec zarowych, ktora moze informowac o jakis bledach. Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo. Karolek 27 |
Data: Maj 10 2009 12:35:27 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Blyskacz | Karolek wrote: W E34 nie ma takiej kontrolki.Jest. MIL - malfunction indicator lamp. http://en.wikipedia.org/wiki/Malfunction_Indicator_Lamp Jest tylko kontrolka wtrysku sterujacegowtrysk sterujacy ? co to takiego ? ;-) Ale nic nie zakomunikowalo usterki, ba nawet jak kiedys podlaczalem go do komputera to tez zadnych bledow nie bylo.dziwne... zasadniczo powinien byc tam blad...ale coz, nie takie rzeczy sie zdarzaja. Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG 28 |
Data: Maj 01 2009 19:53:32 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Mumin | kamil pisze:
Tak, tak. Niech ka¿dy my¶li tylko o sobie i nie dba w ogóle o to co po nas. Dziêki takiemu my¶leniu mamy teraz ocieplenie klimatu i ró¿ne anomalia. Ale co tam, najwa¿niejsze, ¿e mo¿na autem pohasaæ, kto by siê martwi³ o ¶rodowisko... -- Pozdrawiam, Mumin 29 |
Data: Maj 01 2009 21:49:22 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
kamil pisze: A co sie dzieje kiedy narod jest glupia, slepa masa? Dziêki takiemu my¶leniu mamy teraz ocieplenie klimatu i ró¿ne anomalia. Ale co tam, najwa¿niejsze, ¿e mo¿na autem pohasaæ, kto by siê martwi³ o ¶rodowisko... Udowodnij, ze mamy ocieplenie klimatu i rozne anomalia. Tylko prosze nie pisz, ze tak w TV powiedzieli, albe ze Al Gore tak napisal w swoim gniocie. Karolek 30 |
Data: Maj 01 2009 22:11:27 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Mumin | Karolek pisze: ..
A Ty jeste¶ w stanie udowodniæ, ¿e to nie ma ¿adnego wp³ywu? Zanieczyszczenie ¶rodowiska chyba ka¿dy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co siê dzieje w przyrodzie? -- Pozdrawiam, Mumin 31 |
Data: Maj 01 2009 22:42:16 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
A Ty jeste¶ w stanie udowodniæ, ¿e to nie ma ¿adnego wp³ywu? Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej. Jak ktos stawia teze, ze cos ma wplyw na cos innego to wypadaloby to udowodnic, a nie kazac komus innemu odowadniac, ze ta teza jest bledna. Zanieczyszczenie ¶rodowiska chyba ka¿dy widzi. Twoim zdaniem to nie ma odbicia w tym co siê dzieje w przyrodzie? Moze to przez to, ze mieszkam w czystej czesci kraju, ale nie zauwazylem zadnych przykrych skutkow chociazby duzo wiekszej ilosci samochodow na drogach. Pomiary czystosci powietrza nie wykazuja rowniez zadnych niepokojacych znakow. Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach. Karolek 32 |
Data: Maj 02 2009 00:03:26 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: lublex |
Z ekooszo³ami nie wygrasz! :( Jest to potê¿ny i niestety niezbyt ekologiczny biznes. Wp³yw cz³owieka na zmiany klimatyczne to tak ze 3%. Do¶æ powiedzieæ, ¿e CO2 to ma wp³ywu tak ze ~4,7% na klimat. Z tego cz³owiek jest w stanie wyprodukowaæ 0,05% CO2 z ca³o¶ci "produkcji" ziemskiej. Nawet je¿eli inne produkty wp³ywaj± znacznie agresywniej, to i tak mieszcz± siê ww. 3% wp³ywu cz³owieka na klimat. Dasz wiarê, ¿e takie dane publikuj± polskie autorytety, a nie np. amerykañskie? A dzia³a to tak: Jak mnie nie staæ na produkowanie samochodów, to lobbujê np. produkcjê EGR. I wali mnie to, ¿e to nie ma pozytywnego wp³ywu na ¶rodowisko. Sama produkcja generuje wiêcej zanieczyszczeñ ni¿ oczyszczanie spalin. A gdzie zwiêkszona ilo¶æ spalin (w wyniku zmniejszonej mocy), a gdzie wzrost zu¿ycia paliwa gdy przy padniêtym EGR trzeba cisn±æ bo muli, gdzie utylizacja zepsutych EGR, gdzie... itd. A teraz oczekujê na biczowanie przez ekooszo³obiznesmenów. Co nie oznacza, ¿e bêdê dyskutowa³ z ekooszo³obiznesg³upolami. pozdr lublex 33 |
Data: Maj 02 2009 09:21:20 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "lublex" wrote in message Jak mnie nie staæ na produkowanie samochodów, to lobbujê np. produkcjê EGR. Lobby tworcow EGR przebilo swoja oferta lobby fabryk samochodow. Lobby fabryk pasow bezpieczenstwa, ABS, ESP, szyberdachow, pewnie tez. Kto tu jest oszolomem? 34 |
Data: Maj 02 2009 13:09:00 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Mumin | lublex pisze: A teraz oczekujê na biczowanie przez ekooszo³obiznesmenów. Udowadniasz swój poziom kultury tylko. Jak wyje¿d¿asz z epitetami to nikt normalny nie bêdzie z Tob± dyskutowa³. -- Pozdrawiam, Mumin 35 |
Data: Maj 03 2009 08:53:12 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: lublex |
lublex pisze: A jednak siê odezwa³e¶. A ja nigdzie nie twierdzi³em, ¿e ekooszo³omswo to normalno¶æ. pozdr lublex 36 |
Data: Maj 03 2009 09:41:19 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: lublex |
lublex pisze: Tak na marginesie, bo grupa o samochodach ale ekologii si³± rzeczy dotyka. Polecam np.: "Popieram ekologiê. Ekooszo³omstwo jest na mojej krótkiej li¶cie." http://www.kontrowersje.net/node/1152 Autor by³ delikatny, "zapomnia³" o ekomafii, która pod ekop³aszczykiem doi spo³eczeñstwo na skalê masow± np. wmawiaj±c ustanawiaj±cym prawo, ¿e EGR = "woda czysta i trawa zielona". dla nieklikatych: "Ekolog to cz³owiek, który dba o ¶rodowisko i który dba³o¶æ o nasz± piêkn± przyrodê zaczyna od siebie, od w³asnego domu i podwórka. Ekolog segreguje odpady, dokrêca kran, by nie kapa³o, gasi ¶wiat³o, gdy nikogo nie ma w pokoju, wymienia ¿arówki na energooszczêdne, dba o swoje zwierzêta, a i nieswoich nie zostawia w potrzebie: zim± dokarmi le¶ne zaj±ce, czy inne sarny, latem przygarnie psiaka, którego jakie¶ bydlê wyrzuci³o z samochodu. Krótko mówi±c ekolog to normalny cz³owiek, tyle, ¿e bardziej wra¿liwy i odpowiedzialny." (...) "Ekooszo³om to cz³owiek, który z ekologicznej postawy, bêd±cej wynikiem odruchu serca, uczyni³ prostack± i g³upi± ideologiê, której wynikiem s±, przynajmniej w moim wypadku, odruchy ¿o³±dka. Ekooszo³om nie przyjmuje do wiadomo¶ci, ¿e ka¿dy sobie rzepkê skrobie, on nie bêdzie siê skupia³ na w³asnym odcinku walki o czyst± przyrodê, on bêdzie zbawia³ ¶wiat i nawraca³ ludzko¶æ na swój jedynie zielony pogl±d." (...) "Najbardziej skrajn± i najbardziej powszechn± odmian± ekooszo³oma jest ekobandyta, który trudni siê g³ównie wymuszaniem haraczy. Rzecz wygl±da bardzo prosto, firma robi jak±¶ inwestycjê, banda stwierdza, ¿e inwestycja niszczy ¶rodowisko i zwiêksza efekt cieplarniany, zaczynaj± siê protesty, które w przypadkowy sposób koñcz± siê po zasileniu konta ekobandy przez anonimowego darczyñcê." pozdr lublex 37 |
Data: Maj 02 2009 13:13:21 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Mumin | Karolek pisze:
A niby dlaczego nie mo¿na by tego udowodniæ? Badania mog± wykazaæ ró¿ne wnioski. Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach. Mo¿e i nie ma, ale chyba nikt zdrowo my¶l±cy nie powie, ¿e brud, smród, smog, do których u¿ywanie samochodów siê na pewno dok³ada nie maj± negatywnego wp³ywu na ¶rodowisko. -- Pozdrawiam, Mumin 38 |
Data: Maj 02 2009 21:24:31 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Sorry, ale udowodnic to mozna wplyw czegos na cos, a nie inaczej. Ale to nie ja stawiam teze, ze nie ma zadnego wplywu tylko ktos inny stawia teze ze ma wplyw, a Ty to powtarzasz... ja za to oczekuje dowodow, a nie domyslow ktore maja niby cos udowodnic. Podsumowujac, to jak na razie nie ma calkowitej pewnosci jak to jest z tym klimatem i niemadrym byloby, aby spoleczenstwo ponosilo ogromne koszty opierajac sie tylko i wylacznie na domyslach. To za malo, zeby podejmowac kosztowne kroki. Mamy tylu madrali na tym swiecie i jakos nie ma zgody co do zgubnego wplywu CO2 na klimat... wiec niech moze najpierw beda jakies sensowne dowody, a nie domysly, a potem zajmiemy sie eliminacja przyczyn. To IMHO bedzie prawidlowa kolejnosc dzialania. Karolek 39 |
Data: Maj 03 2009 00:01:11 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: p47 |
Karolek pisze: I to ma byc dowod?? -A ty jestes w stanie udowodnic, ze te twoje m±dro¶ci rodem z "postympu" nie powoduj± wiêdniêcia stokrotek? - wszystko sie ze wszystkim wszak wi±ze.. ;-)) p47 40 |
Data: Maj 03 2009 15:33:08 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Mumin | p47 pisze:
Nie, wiesz, nie jest. Zamknij siê w gara¿u i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie maj± ¿adnego wp³ywu na zdrowie i samopoczucie... -- Pozdrawiam, Mumin 41 |
Data: Maj 03 2009 21:27:53 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Nie, wiesz, nie jest. Zamknij siê w gara¿u i uruchom samochód, a potem nam opowiesz jak to spaliny nie maj± ¿adnego wp³ywu na zdrowie i samopoczucie... Tak? Zaloz sobie foliowy worek na glowe i potem opowiedz nam czy produkty oddychania nie maja zadnego wplywu na zdrowie. Jak odpowiesz ze maja, to moze zalozymy Ci katalizator na buzke, to moze mniej glupot bedziesz gadal ;> Karolek 42 |
Data: Maj 03 2009 20:12:42 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 03.05.2009 Mumin napisa³/a: p47 pisze: A w aucie z egr to w tym gara¿u to mi siê nic nie stanie czy jednak mo¿e niekoniecznie? Tzn nie mam nic przeciwko wymy¶laniu i wdra¿aniu technologii ekologicznych, i zapewne egr dzia³a jak go zaprojektowali, pytanie tylko czy nak³ady energetyczne na wykonanie, wo¿enie dodatkowych kg przez ca³y czas, z³omowanie kolejnych klamotów itd. sumarycznie wyjdzie na plus ekologii i za jakie pieni±dze. I ile energii potrzeba by³o na zarobienie tych pieniêdzy itd. Bo np auto z egr jest dro¿sze np o 15 minut pracy ka¿dego w³asciciela auta na miesi±c, to tyle jest wiêcej w³±czonych wiertarek, lamp, komputerów, koparek... -- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://www.4x4.kalisz.pl *** $ You have new spam in /home/serek/maildir/ 43 |
Data: Maj 01 2009 21:35:39 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Czlowieku kurwa rece opadaja :/ Sam pomysl po co to montuja i odpowiedz na to swoje kretynskie pytanie. Karolek 44 |
Data: Maj 02 2009 09:26:45 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "Karolek" wrote in message
Czlowieku kurwa rece opadaja :/Juz wiem - po to montuja, zeby sie psuly i ASO moglo zarobic na jego wymianie. Ale dzielny Karolek im wszystkim pokaze i zaslepi sobie EGR. Walcz dalej! 45 |
Data: Maj 02 2009 10:42:33 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
"Karolek" wrote in message Glupcze nic nie zrozumiales :/ Karolek 46 |
Data: Maj 02 2009 10:19:53 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "Karolek" wrote in message Glupcze nic nie zrozumiales :/ ty za to rozumiesz wszystko najlepiej: w otoczeniu pol, lasow i czystego powietrza. pozdrawiam. 47 |
Data: Maj 02 2009 11:26:08 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | My tu siê spuszczamy na EGR po od³±czeniu którego i tak nic nie dymi, a na 48 |
Data: Maj 02 2009 10:52:33 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | wrote in message My tu siê spuszczamy na EGR po od³±czeniu którego i tak nic nie dymi, a na No wlasnie! Olewanie wszystkiego dookola zaczyna sie od EGRow, pozniej katalizatory, potem zaprzyjazniony diagnosta. I syf jak byl, tak jest i bedzie. 49 |
Data: Maj 02 2009 12:07:34 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | Wiem ¿e masz racjê my¶lê tak samo. Ale dlaczego na nas wszystkich ci±¿± 50 |
Data: Maj 02 2009 11:41:39 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
"Karolek" wrote in message Ja przynajmniej staram sie zrozumiec, a nie slepo przyjmowac rzeczywistosc. Karolek 51 |
Data: Maj 01 2009 23:20:49 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Piotrek | Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je bo musza ze wzgledu na ekologie. doczytaj jaka funkcje pelni EGR to zrozumiesz -- pzdr piotrek 52 |
Data: Maj 02 2009 09:32:56 | Temat: Re: Jazda z od³±czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Hants | "Piotrek" wrote in message za wiki:Pomysl ile fabryka by zaoszczedzila nie montujac EGR. Miliony, a jednak je wstawia - ciekawe dlaczego? przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie) obnizenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej utlenienie pozostalych w spalinach niespalonych weglowodorów (HC) Skutkiem dzialania ukladu jest obnizenie emisji tlenków azotu Mnie to wystarczy - chemikiem nie jestem, a niespalone weglowodory i tlenek azotu nie zdaja mi sie czyms niezbednym dla homo sapiens. Tak jak z szacunkiem mysle o jakims zdunie co kiedys wpadl na dobry pomysl, zeby jednak magazynowac cieplo spalin z komina, tak teraz uwazam, ze pewne dziedziny sa zbyt skomplikowane i zlozone, aby jakis domorosly mechanik otoczony polami i lasami (nie mysle o Tobie) mogl jednoznacznie stwierdzic, ze to zupelnie niepotrzebny gadzet. 53 |
Data: Maj 01 2009 10:04:17 | Temat: Re: Jazda z od³Ä…czonym EGR - Volvo V40 | Autor: szadok | Dnia 01.05.2009 Piotr napisa³/a: Czy po zamontowaniu nowego moc auta mo¿e spa¶æ ? Mo¿e... jak siê znów zatnie :P Czy gdy je¿d¿ê z Raczej odwrotnie. ¿e ten EGR to tylko mniejsze zanieczyszczenia do ¶rodowiska i po Tak. EGR to uk³ad dopalania spalin. Zadaniem EGR jest redukcja tlenków NOx w spalinach. Nie wiem jak w volvo, ale w nubirze w _pewnym_ zakresie obrotów i obci±¿eñ silnika EGR jest otwierany i podaje do dolotu czê¶æ spalin. Przy obci±¿onym silniku prawid³owo dzia³aj±cy EGR jest zamkniêty wiêc nie ma wp³ywu na osi±gi silnika. Ale wystarczy, ¿e siê zatnie i auto masz mulaste ;> (to przypadek Twój) albo zaczynaj± siê dziwne rzeczy na wolnych obrotach, gdzie autem zaczyna szarpaæ, bo przybrudzony EGR siê otwiera/zamyka nie wtedy kiedy trzeba ;> Tako¿, jak ju¿ kolega pisa³: wywaliæ. Tylko zostaw sobie czê¶æ elektryczn± EGRa, wywal/za¶lep czê¶æ mechaniczn±. Po wywaleniu elektryki komp mo¿e zacz±æ ³apaæ b³êdy (znów nie wiem jak w volvo jest ;) pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymaæ jêzyk za zêbami' ¶p. babcia ANTYSPAM:usuñ cyfry z adresu mail 54 |
Data: Maj 01 2009 13:38:57 | Temat: Re: Jazda z od³Ä…czonym EGR - Volvo V40 | Autor: red | On 2009-05-01 10:04:17 +0200, szadok said: zaczynajÄ… siÄ™ dziwne rzeczy na Ja tak w³aÅ›nie niedawno mia³em :) Objawy takie, obroty falowa³y jak g³upie. ZaÅ›lepienie EGR nie ma negatywnego wp³ywu na pracÄ™ silnika, a wrÄ™cz przeciwnie - syf ze spalinami nie wraca z powrotem do silnika i nie osadza siÄ™ tam (jakbyÅ› zobaczy³ co masz pod przepustnicÄ… dziÄ™ki EGR to byÅ› siÄ™ lekko zdziwi³). Oprócz tego po wy³Ä…czeniu tego¿ wspania³ego wynalazku w wiÄ™kszoÅ›ci aut odczuwa siÄ™ lekki zwiÄ™kszenie mocy, szczególnie w tych, w których EGR ju¿ od jakiegoÅ› czasu szwankowa³ i trochÄ™ zamula³ auto :) Aczkolwiek nawet w doæ nowych samochodach potrafi przymulać. Generalnie na miejscu autora wÄ…tku z pewnoÅ›ciÄ… nie kupowa³ bym zaworu za 780z³ tylko po to, ¿eby spaliny na powrót wraca³y do silnika i zbiera³y w nim syf :) 55 |
Data: Maj 01 2009 22:26:10 | Temat: Re: Jazda z od³Ä…czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | Dziekuje wszystkim za komenta¿e. Z tym zanieczyszczeniem po od³±czeniu EGRa 56 |
Data: Maj 01 2009 22:30:56 | Temat: Re: Jazda z od³Ä…czonym EGR - Volvo V40 | Autor: red | On 2009-05-01 22:26:10 +0200, said: Dziekuje wszystkim za komenta¿e. Z tym zanieczyszczeniem po od³Ä…czeniu EGRa Nie zaczÄ…³ i nie zacznie - EGR dzia³a tylko na niskich obrotach (wiÄ™c przy wduszeniu i tak EGR by³ zamkniÄ™ty) i bardzo czÄ™sto jedynie na zimnym silniku. Na sprawdzaniu spalin (które i tak robisz na ciep³ym) nie bÄ™dzie ró¿nicy. Ró¿nica za to bÄ™dzie taka, ¿e ten ca³y syf z EGRa nie bÄ™dzie Ci siÄ™ gromadzi³ w silniku. Ot i ca³a historyja. 57 |
Data: Maj 01 2009 22:45:53 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Dziekuje wszystkim za komenta¿e. Z tym zanieczyszczeniem po od³±czeniu EGRa Bo kiedy EGR jest sprawne to przy rozgrzanym silniku jest wlasnie w takim stanie jakby bylo zaslepione, co masz aktualnie zrobione. Tylko gdy silnik jest zimny ten zawor puszcza czesc spalin spowrotem do silnika... nic wiecej. Wiec mozesz smialo jezdzic bez EGR, nic Ci, ani silnikowi nie grozi ;> Karolek 58 |
Data: Maj 01 2009 22:59:46 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | Nie wiem co mi zrobi³ mój Mechanior, a;e zawór jest na swoim miejscu, lecz 59 |
Data: Maj 01 2009 23:09:28 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Nie wiem co mi zrobi³ mój Mechanior, a;e zawór jest na swoim miejscu, lecz Zaslepic przewod doprowadzajacy spaliny, wtyczke podlaczyc jak byla. Pytanie tylko czemu odlaczenie wtyczki sprawilo, ze auto zaczelo dobrze jezdzic. Moze to jednak nie zawor EGR jest winny, tylko sterowanie tym zaworem. Chyba na Twoim miejscu sprawdzilbym czy sa jakies bledy i czy czujnik temperatury silnika dobrze dziala... moze to powoduje, ze sterownik silnika ciagle trzyma otwarty zawor EGR, bo samo odlaczenie wtyczki w przypadku kiedy ten zawor sie zacial nie powinno pomoc. Karolek 60 |
Data: Maj 01 2009 23:41:28 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | B³êdów na komputerze nie ma. Nie wiem czy mechanik tylko wyci±gn±³ wtyczkê czy 61 |
Data: Maj 02 2009 00:23:54 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
B³êdów na komputerze nie ma. Nie wiem czy mechanik tylko wyci±gn±³ wtyczkê czy Warto byloby wiedziec co tam zrobil, zeby to bylo jakos tak na stale zmontowane i zeby bylo szczelne. Jak bedzie szczelnie zaslepione to mozna spokojnie jezdzic. Karolek 62 |
Data: Maj 02 2009 10:45:17 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | Skoro czê¶æ mechaniczna siedzi w kolektorze przykrêcona do czê¶ci 63 |
Data: Maj 02 2009 10:57:30 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: Karolek |
Skoro czê¶æ mechaniczna siedzi w kolektorze przykrêcona do czê¶ci Chodzi o to ze ma byc szczelnie zatkany, coby spaliny nie dostawaly sie do kolektora ssacego. Tylko wtyczka jest od³±czona. Faktem jest ¿e auto piêknie je¼dzi i nic nie Jak bedzie otwarty non stop to non stop silnik bedzie dostawal spaliny i bedzie zamulony, a tego nie chcesz. Czy siê jednak mylê. Jedno jest pewne. Warto chyba zapytac tego mechanika co tam zmajstrowal i czy to moze zostac na stale. Karolek 64 |
Data: Maj 02 2009 11:11:13 | Temat: Re: Jazda z odÅ?Ä?czonym EGR - Volvo V40 | Autor: | W poniedzia³ek zapytam siê czy tak mo¿e zostaæ. W ka¿dym razie gdyby co¶ by³o |