Witam mam fiata z silnikiem jtd po dłuższym postoju gdy silnik jest
zimny podczas rozruchu z rury wydobywa się spora ilość siwego dymu, po
kilku sekundach ten objaw znika i nawet na wysokich obrotach daje się
ledwo zauważyć lekka czarna mgiełka z tłumika. Co to może być, może
ktoś miał podobne doświadzczenia, jakiego fachowca szukać czy może
wybrać się do ASO.
????????
Hmm - siwy dym to dziwne... wskazywałby na zużyty silnik ew jakiś problem z
uszczelką pod głowicą.. ale wtedy kopciłby zawsze a nie tylko na rozruchu...
ile to cudo tyś km ma przejechane?
Poszukaj na kącikach fiatowskich ( np marea.autokacik.pl ) - tam jest sporo
użytkowników JTD i sporo porad - może ktoś ci poradzi
PS żaden z moich JTD takich objawów nie daje (w marei 140 tyś przebiegu, w
cromie 40 tyś)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
4 |
Data: Wrzesien 19 2007 09:27:04 |
Temat: Re: JTD kopci |
Autor: robot |
On 19 Wrz, 11:23, "Rafal" wrote:
> Witam mam fiata z silnikiem jtd po dłuższym postoju gdy silnik jest
> zimny podczas rozruchu z rury wydobywa się spora ilość siwego dymu, po
> kilku sekundach ten objaw znika i nawet na wysokich obrotach daje się
> ledwo zauważyć lekka czarna mgiełka z tłumika. Co to może być, może
> ktoś miał podobne doświadzczenia, jakiego fachowca szukać czy może
> wybrać się do ASO.
> ????????
Hmm - siwy dym to dziwne... wskazywałby na zużyty silnik ew jakiś problem z
uszczelką pod głowicą.. ale wtedy kopciłby zawsze a nie tylko na rozruchu...
ile to cudo tyś km ma przejechane?
Poszukaj na kącikach fiatowskich ( np marea.autokacik.pl ) - tam jest sporo
użytkowników JTD i sporo porad - może ktoś ci poradzi
PS żaden z moich JTD takich objawów nie daje (w marei 140 tyś przebiegu, w
cromie 40 tyś)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
Fiacik ma ponad 100000km
5 |
Data: Wrzesien 19 2007 09:30:40 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: Rafal |
Fiacik ma ponad 100000km
Jeśli to pewny przebieg i nie zgubiłeś zera, to objawy raczej dziwne.. to nie
jest przebieg przy którym normalnie eksploatowany JTD moze być zużyty..
poczytaj i popytaj na forum które ci wskazałem
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
6 |
Data: Wrzesien 19 2007 12:56:27 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: hamberg |
IMHO zaden dramat - mialem podobne objawy w 1.9TD i okazalo sie ze
uszczelniacze zaworow ktore przepuszczaly olej byly do wymiany i przy
odpalaniu jest on spalony a pozniej juz problem zanika. Wymiana nie
jest jakas szczegolnie droga.
7 |
Data: Wrzesien 19 2007 20:39:30 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: Mumin |
hamberg pisze:
IMHO zaden dramat - mialem podobne objawy w 1.9TD i okazalo sie ze
uszczelniacze zaworow ktore przepuszczaly olej byly do wymiany i przy
odpalaniu jest on spalony a pozniej juz problem zanika. Wymiana nie
jest jakas szczegolnie droga.
Dokładnie, siwy lub niebieski dym przy rozruchu to sprawa zużytych uszczelniaczy zaworowych.
--
Pozdrawiam,
Mumin
8 |
Data: Wrzesien 19 2007 19:21:27 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: hamberg |
Dokładnie, siwy lub niebieski dym przy rozruchu to sprawa zużytych
uszczelniaczy zaworowych.
aha - poki nie bierze oleju i nie kopci na niebiesko to ja bym raczej
zaczekal z wymianami. No chyba ze ten dymek przy zapalaniu tak bardzo
przeszkadza.
9 |
Data: Wrzesien 20 2007 00:21:59 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: robot |
On 19 Wrz, 21:21, hamberg wrote:
> Dokładnie, siwy lub niebieski dym przy rozruchu to sprawa zużytych
> uszczelniaczy zaworowych.
aha - poki nie bierze oleju i nie kopci na niebiesko to ja bym raczej
zaczekal z wymianami. No chyba ze ten dymek przy zapalaniu tak bardzo
przeszkadza.
thx
10 |
Data: Wrzesien 20 2007 11:59:31 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: Adam Płaszczyca |
On Wed, 19 Sep 2007 09:19:28 -0000, robot wrote:
Witam mam fiata z silnikiem jtd po dłuższym postoju gdy silnik jest
zimny podczas rozruchu z rury wydobywa się spora ilość siwego dymu, po
kilku sekundach ten objaw znika i nawet na wysokich obrotach daje się
ledwo zauważyć lekka czarna mgiełka z tłumika. Co to może być, może
ktoś miał podobne doświadzczenia, jakiego fachowca szukać czy może
wybrać się do ASO.
Albo uszczelnienie w turbinie, albo uszczelniacze zaworowe.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
11 |
Data: Wrzesien 20 2007 05:07:49 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: hamberg |
Albo uszczelnienie w turbinie, albo uszczelniacze zaworowe.
na pewno? wydaje mi sie ze gdyby to byly uszczelniacze turbiny to przy
mocnym depnieciu by kopcilo i nie byloby to zwiazane z dluzszym
postojem
12 |
Data: Wrzesien 20 2007 22:44:31 | Temat: Re: JTD kopci | Autor: Adam Płaszczyca |
On Thu, 20 Sep 2007 05:07:49 -0700, hamberg
wrote:
Albo uszczelnienie w turbinie, albo uszczelniacze zaworowe.
na pewno? wydaje mi sie ze gdyby to byly uszczelniacze turbiny to przy
mocnym depnieciu by kopcilo i nie byloby to zwiazane z dluzszym
postojem
Albo, albo. Bardziej mi na uszczelniacze wygląda, jednak uszkodzenia
turbiny tez nie wykluczę.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| | | | | | | | |