Witam
Kumpel przyjechal do mnie jakims jeep'em, ze mu cos z hamowaniem sie dzieje.
Porozbieralem zaciski a tam radosna tworczosc: balekitowe tloczki.
Przegrzane, popekane, pokruszone. Masakra.
Wymienilem na normalne, stalowe, ale nie ukrywam, ze moje przemyslenia odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej, niz pakowanie tloczkow ze stali.
Amerykanie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
2 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 10:46:37 |
Temat: Re: Jeep i zaciski przód |
Autor: Zbyszek9 |
W dniu 2013-10-27 08:48, MarcinJM pisze:
Witam
Kumpel przyjechal do mnie jakims jeep'em, ze mu cos z hamowaniem sie
dzieje.
Porozbieralem zaciski a tam radosna tworczosc: balekitowe tloczki.
Przegrzane, popekane, pokruszone. Masakra.
Wymienilem na normalne, stalowe, ale nie ukrywam, ze moje przemyslenia
odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej,
niz pakowanie tloczkow ze stali.
Amerykanie.
A czy balekit to to samo co bakelit ? :
Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³oÅ›ci mechanicznej i sporej kruchoÅ›ci, przez wiele lat by³ jedynym masowo stosowanym tworzywem sztucznym. Jego g³ównymi zaletami jest niepalnoæ, nietopliwoæ, nierozpuszczalnoæ, niskie przewodnictwo elektryczne, s³aba przewodnoæ cieplna oraz wzglÄ™dnie du¿a odpornoæ chemiczna.
Stosowane by³o przede wszystkim w przemyÅ›le elektrotechnicznym jako materia³ konstrukcyjny i izolacyjny, oraz w wielu innych zastosowaniach, gdzie potrzebne by³o tworzywo odporne na szereg czynników, a jednoczeÅ›nie mo¿liwe do formowania w niemal dowolnych kszta³tach (poprzez odlewanie lub prasowanie proszku) i podatne obróbce mechanicznej.
Wiele razy widzia³em t³oczki wykonane z bakelitu zresztÄ… nie tylko t³oczki . Kopu³ki aparatu zap³onowego , obudowa cewki zap³onowej i wiele innych z starszych samochodach . A je¿eli popÄ™kane i pokruszone to pewnie m³otkiem ktoÅ› w cylinderek napi.....la³ .
3 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 11:18:30 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: J.F. |
Dnia Sun, 27 Oct 2013 10:46:37 +0100, Zbyszek9 napisa³(a):
Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³o¶ci mechanicznej i sporej
krucho¶ci, przez wiele lat by³ jedynym masowo stosowanym tworzywem
sztucznym.
Z braku innych.
Jego g³ównymi zaletami jest niepalno¶æ, nietopliwo¶æ,
nierozpuszczalno¶æ, oraz wzglêdnie du¿a odporno¶æ chemiczna.
Jak wielu innych zywic
niskie przewodnictwo elektryczne, s³aba przewodno¶æ cieplna
Jak wszystkie tworzywa sztuczne. No - prawie wszystkie.
Stosowane by³o przede wszystkim w przemy¶le elektrotechnicznym jako
materia³ konstrukcyjny i izolacyjny,
Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z
termoplastow.
Wiele razy widzia³em t³oczki wykonane z bakelitu zreszt± nie tylko
t³oczki.
Tloczki hamulcowe ? Dziwne.
Choc ostatnio to cala pompe sprzegla z plastiku robia ..
Kopu³ki aparatu zap³onowego , obudowa cewki zap³onowej i wiele
Kopulki tak ..
innych z starszych samochodach. A je¿eli popêkane i pokruszone to
pewnie m³otkiem kto¶ w cylinderek napi.....la³ .
No, tam jednak i wysokie temperatury, i duze sily.
Ostatnio ma jednak wade - nie nadaje sie do recyklingu.
Ale nadaje sie jako paliwo do elektrowni, bo niepalnosc jest
ograniczona :-)
J.
4 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:12:59 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM |
W dniu 2013-10-27 11:18, J.F. pisze:
Tloczki hamulcowe ? Dziwne.
Choc ostatnio to cala pompe sprzegla z plastiku robia ..
Awaria pompy sprzegla nie niesie za soba az takiego zagrozenia, no i sily nie takie.
innych z starszych samochodach. A je¿eli popêkane i pokruszone to
pewnie m³otkiem kto¶ w cylinderek napi.....la³ .
No, tam jednak i wysokie temperatury, i duze sily.
Spekanie nieudarowe. Zmeczenie
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
5 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:37:20 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello J.F.,
Sunday, October 27, 2013, 11:18:30 AM, you wrote:
Bakelit pomimo niezbyt du¿ej wytrzyma³o¶ci mechanicznej i sporej
krucho¶ci, przez wiele lat by³ jedynym masowo stosowanym tworzywem
sztucznym.
[...]
Stosowane by³o przede wszystkim w przemy¶le elektrotechnicznym jako
materia³ konstrukcyjny i izolacyjny,
Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z
termoplastow.
Chyba zapomnia³e¶, jak bardzo kruchy jest bakelit... No i ten
twarzowy, czarny kolor, pasuj±cy do wszystkiego.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
6 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:44:57 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: J.F. |
Dnia Sun, 27 Oct 2013 12:37:20 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a):
Hello J.F.,
[...]
Stosowane by³o przede wszystkim w przemy¶le elektrotechnicznym jako
materia³ konstrukcyjny i izolacyjny,
Przyznaje, mial zalety. Troche mnie nawet dziwi taki osprzet z
termoplastow.
Chyba zapomnia³e¶, jak bardzo kruchy jest bakelit...
Lepiej miec kruchy, niz np bezpiecznik topniejacy pod wplywem drobnego
przegrzania, w ktorym elementy metalowe pod napieciem sie przestawiaja
:-)
No i ten twarzowy, czarny kolor, pasuj±cy do wszystkiego.
Bezpiecznikom czy skrzynce elektrycznej az tak bardzo nie przeszkadza.
Ani osprzetowi wewnatrz niej.
J.
7 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 12:10:43 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM |
W dniu 2013-10-27 10:46, Zbyszek9 pisze:
A czy balekit to to samo co bakelit ? :
Bakelit oczywiście.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
8 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 09:00:50 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: |
W dniu niedziela, 27 pa¼dziernika 2013 12:10:43 UTC+1 u¿ytkownik MarcinJM napisa³:
W dniu 2013-10-27 10:46, Zbyszek9 pisze:
>
> A czy balekit to to samo co bakelit ? :
Bakelit oczywi¶cie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
A mo¿e jebonit?
9 |
Data: Pa?dziernik 27 2013 20:06:49 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM |
W dniu 2013-10-27 17:00, pisze:
A mo¿e jebonit?
Moze. W kazdym razie material, ktory wygladal niewlasciwie w miejscu, w ktorym go uzyto.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
10 |
Data: Grudzien 19 2013 16:13:53 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: Wicio |
jest balekit i bakelit tak jak amelinium i aluminium ;))
--
*****
Wicio
11 |
Data: Grudzien 19 2013 22:25:17 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: Hinek |
U¿ytkownik "MarcinJM" napisa³
Wymienilem na normalne, stalowe, ale nie ukrywam, ze moje przemyslenia odnosnie pomyslodawcy materialu na tloczki nie sa do zacytowania.
Pewnie policzyli, ze ew. odszkodowanie za czyjes zycie wyjdzie taniej, niz pakowanie tloczkow ze stali.
Amerykanie.
Doskonale się sprawdzają. Nie zapiekają się. Po kilkudziesięciu latach
bakielit faktycznie siÄ™ kruszy. Tak wyprodukowano np. setki tysiÄ™cy XJ-tów i
miliony innych aut. JakoÅ› nikogo nie zabi³y.
--
Hinek
12 |
Data: Grudzien 20 2013 15:11:24 | Temat: Re: Jeep i zaciski przód | Autor: MarcinJM |
W dniu 2013-12-19 22:25, Hinek pisze:
(..) JakoÅ› nikogo nie zabi³y.
Tego akurat nie wiemy.
Niemniej osobiÅ›cie wole auto ze stalowymi t³oczkami.
Gdyby byl to element sprzegla, jakiejs innej hydrauliki, zgoda, niech sobie bedzie z czego chce. Ale, wybacz, nie w hamulcach.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
| | | | | | | | | | |