Grupy dyskusyjne   »   KÅ‚adzenie motocykla przed zderzeniem

K³adzenie motocykla przed zderzeniem



1 Data: Kwiecien 22 2012 22:55:38
Temat: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: AZ 

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-z-audi,42415.html

Dziennikarze wymy¶lili linkê na szyjê ale do tej linki teraz do³±czy³o "próbowa³(a) po³o¿yæ motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³a¶æ motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsun±æ siê na dupie pod samochód.

--
Artur
ZZR 1200



2 Data: Kwiecien 22 2012 22:30:01
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Tomasz Oktaba 

On 22 Kwi, 22:55, AZ  wrote:

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-...

Dziennikarze wymy¶lili linkê na szyjê ale do tej linki teraz do³±czy³o
"próbowa³(a) po³o¿yæ motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³a¶æ
motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsun±æ siê na dupie pod samochód.

--
Artur
ZZR 1200

Wg . mnie to bzdura z tym ¶wiadomym k³adzeniem moto.Dopóki jeste¶ na
ko³ach to mo¿esz walczyæ,a potem to ju¿ stres i panika i moto le¿y

3 Data: Kwiecien 23 2012 08:06:29
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Roman Niewiarowski 

W dniu 2012-04-22 22:55, AZ pisze:

Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³a¶æ  motocykl przed zderzeniem

Bylo, poszukaj w archiwum :)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

4 Data: Kwiecien 23 2012 08:11:03
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: kakmar 

Dnia 22.04.2012 AZ  napisa³/a:

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-z-audi,42415.html

Dziennikarze wymyÅ›lili linkÄ™ na szyjÄ™ ale do tej linki teraz do³Ä…czy³o
"próbowa³(a) po³o¿yć motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³aæ
motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsunąć siÄ™ na dupie pod samochód.

Ale¿ to jest tak stare, jak zaciskanie palców na fotelu w kinie.
Odruch panicznego wciśnięcia wszystkich hebli na widok niespodziewanego,
jest naturalnym zachowaniem. Potem tylko zamiast powiedzieć,
spanikowa³em i wyjeba³em siÄ™ jak to zwykle bywa, mówi siÄ™, po³o¿y³em
motocykl. Ech, a by³o wiele razy, nawet byli tacy co wykazywali zalety
wyjebania się na sam widok niebezpieczeństwa.

--
kakmaratgmaildotcom

5 Data: Kwiecien 23 2012 10:49:33
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Magic 

W dniu 2012-04-23 10:11, kakmar pisze:

Dnia 22.04.2012   napisa³/a:
http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-z-audi,42415.html

Dziennikarze wymyÅ›lili linkÄ™ na szyjÄ™ ale do tej linki teraz do³Ä…czy³o
"próbowa³(a) po³o¿yć motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³aæ
motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsunąć siÄ™ na dupie pod samochód.

Ale¿ to jest tak stare, jak zaciskanie palców na fotelu w kinie.
Odruch panicznego wciśnięcia wszystkich hebli na widok niespodziewanego,
jest naturalnym zachowaniem. Potem tylko zamiast powiedzieć,
spanikowa³em i wyjeba³em siÄ™ jak to zwykle bywa, mówi siÄ™, po³o¿y³em
motocykl. Ech, a by³o wiele razy, nawet byli tacy co wykazywali zalety
wyjebania się na sam widok niebezpieczeństwa.


Ok, pod³o¿Ä™ siÄ™, a co.
JechaliÅ›my w parze z Felinim na Born to Ride w Kotlinie K³odzkiej. Ja Å›wie¿ak, ledwo drugi sezon na moto, dopiero co przesiad³em siÄ™ na VFR. Pogoda deszczowa. Wchodzimy w lewy zakrÄ™t, doæ mocno pochylony w dó³, Felek pierwszy, ja za nim. Felek jedzie KLXem, nie pamiÄ™tam jakie mia³ opony ale co najwy¿ej duale, na pewno nie szosówki. ZakrÄ™t jest ³adnie wyprofilowany wiÄ™c mimo mokrej nawierzchni wchodzimy bez stresu i w 2/3 widzimy, ¿e woda sp³ywajÄ…ca z góry a) zasuwa fajnym potokiem w poprzek drogi i b) nanios³a przy tym bardzo ³adna ³achÄ™ piachu przez ca³Ä… szerokoæ jezdni. Felek przechodzi, ma du¿o wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie, l¿ejsze moto i lepsze w tej sytuacji gumy. Ja mam za du¿Ä… prÄ™dkoæ by wyhamować, za du¿Ä… by przejæ ca³o w z³o¿eniu przez tÄ™ wodÄ™ i piach. Na wprost jest z 5 m trawnika, potem skarpa w dó³, na oko ze 2m wysokoÅ›ci i ogrodzenie cmentarza, takie ³adne, ze stalowych prÄ™tów sterczÄ…cych zaostrzonymi, ozdobnymi koÅ„cami w górÄ™. PojadÄ™ na wprost to i tak nie wyhamujÄ™ na mokrej trawie i spadnÄ™ prosto na ogrodzenie. BÄ™dÄ™ walczy³ do koÅ„ca to jest spora szansa ¿e zakoÅ„czy siÄ™ to podobnie bo na dole, za piachem, trawnik jest znacznie wÄ™¿szy i mogÄ™ przelecieć go bokiem. W tej sytuacji dajÄ™ tylny hebel na maksa i podcinam ty³ motocykla (jestem z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m po asfalcie, resztkÄ… rozpÄ™du wpadam na pobocze i zatrzymujÄ™ siÄ™ po jakimÅ› metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t jednak przeszed³. MOÅ»E.

Szkoda ¿e ktoÅ› zajeba³ Felkowi aparat bo ten gagatek zamiast zdjąć mi motocykl z nogi to cyka³ foty :)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

6 Data: Kwiecien 23 2012 18:11:39
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Magic"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

(jestem z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m po asfalcie, resztkÄ… rozpÄ™du wpadam na pobocze i zatrzymujÄ™ siÄ™ po jakimÅ› metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t jednak przeszed³. MOÅ»E.


a tak konkretnie w powiÄ…zaniu z fizykÄ… - co Ci da³o po³o¿enie sie?
JakbyÅ› walczy³, to skoÅ„czy³byÅ› w najgorszym przypadku tak samo, czyli Å›lizgiem na tym samym boku, a w najlepszym przejecha³byÅ› zakrÄ™t ... a tak podda³eÅ› sie od razu i po prostu wyjeba³eÅ› sie.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618
http://allegro.pl/show_item.php?item=2266077365

7 Data: Kwiecien 23 2012 20:40:07
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Magic 

W dniu 2012-04-23 18:11, Kuba (aka cita) pisze:


U¿ytkownik "Magic"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

(jestem z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m
po asfalcie, resztką rozpędu wpadam na pobocze i zatrzymuję się po
jakimÅ› metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t
jednak przeszed³. MOÅ»E.


a tak konkretnie w powiÄ…zaniu z fizykÄ… - co Ci da³o po³o¿enie sie?

D³u¿szÄ… drogÄ™ hamowania dupÄ….

JakbyÅ› walczy³, to skoÅ„czy³byÅ› w najgorszym przypadku tak samo, czyli
ślizgiem na tym samym boku

Pisa³em, by³a niezerowa szansa ¿e jednak jebnÄ™ w p³ot. Nawet doæ du¿a szansa zwa¿ywszy na moje mierne umiejÄ™tnoÅ›ci.

, a w najlepszym przejecha³byÅ› zakrÄ™t ... a
tak podda³eÅ› sie od razu i po prostu wyjeba³eÅ› sie.



Ale wsta³em, otrzepa³em siÄ™, wyprostowa³em lusterko i pojecha³em dalej.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

8 Data: Kwiecien 24 2012 06:59:35
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: kakmar 

Dnia 23.04.2012 Magic  napisa³/a:

W dniu 2012-04-23 18:11, Kuba (aka cita) pisze:

U¿ytkownik "Magic"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

(jestem z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m
po asfalcie, resztką rozpędu wpadam na pobocze i zatrzymuję się po
jakimÅ› metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t
jednak przeszed³. MOÅ»E.

No i co siÄ™ chwalisz, myÅ›lisz ¿e tylko Ty jeden prewencyjnie glebi³eÅ›?

Ale napisz powa¿nie z dzisiejszej perspektywy, wyjeba³ byÅ› siÄ™
prewencyjnie ponownie, czy jednak nie.


a tak konkretnie w powiÄ…zaniu z fizykÄ… - co Ci da³o po³o¿enie sie?

D³u¿szÄ… drogÄ™ hamowania dupÄ….

Z regu³y niestety tylko tyle daje. Co jest bardziej bolesne, gdy jednak
siÄ™ w coÅ› walnie.

JakbyÅ› walczy³, to skoÅ„czy³byÅ› w najgorszym przypadku tak samo, czyli
ślizgiem na tym samym boku

Pisa³em, by³a niezerowa szansa ¿e jednak jebnÄ™ w p³ot. Nawet doæ du¿a
szansa zwa¿ywszy na moje mierne umiejÄ™tnoÅ›ci.

No i o to chodzi, ¿eby nie promować prewencyjnego wyjebywania siÄ™.
Tak na wszelki wypadek, po³o¿Ä™ sprzÄ™ta ¿e by siÄ™ być mo¿e, nie wyjebać
pó¼niej.
Tym bardziej ¿e to normalny odruch i trzeba siÄ™ uczyć robić inaczej.

, a w najlepszym przejecha³byÅ› zakrÄ™t ... a
tak podda³eÅ› sie od razu i po prostu wyjeba³eÅ› sie.

Ale wsta³em, otrzepa³em siÄ™, wyprostowa³em lusterko i pojecha³em dalej.

Zawsze to jakieÅ› urozmaicenie monotonnej podró¿y.

--
kakmaratgmaildotcom

9 Data: Kwiecien 24 2012 21:06:08
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Magic 

W dniu 2012-04-24 08:59, kakmar pisze:

Dnia 23.04.2012   napisa³/a:
W dniu 2012-04-23 18:11, Kuba (aka cita) pisze:

U¿ytkownik   napisa³ w wiadomoÅ›ci

(jestem z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m
po asfalcie, resztką rozpędu wpadam na pobocze i zatrzymuję się po
jakimÅ› metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t
jednak przeszed³. MOÅ»E.

No i co siÄ™ chwalisz, myÅ›lisz ¿e tylko Ty jeden prewencyjnie glebi³eÅ›?

Ale napisz powa¿nie z dzisiejszej perspektywy, wyjeba³ byÅ› siÄ™
prewencyjnie ponownie, czy jednak nie.


WalczÄ™ do koÅ„ca. Teraz ju¿ umiem.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

10 Data: Kwiecien 26 2012 08:53:13
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-04-24 08:59, kakmar pisze:

D³u¿szÄ… drogÄ™ hamowania dupÄ….

Z regu³y niestety tylko tyle daje. Co jest bardziej bolesne, gdy jednak
siÄ™ w coÅ› walnie.

Czy aby na pewno?
Powierzchnia tarcia bardzo siÄ™ powiÄ™ksza - w porównaniu do styku opon z asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemnoÅ›ci".

11 Data: Kwiecien 26 2012 02:02:52
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Monster 

On 26 Kwi, 08:53, Marcin N  wrote:

Czy aby na pewno?
Powierzchnia tarcia bardzo siê powiêksza - w porównaniu do styku opon z
asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemno¶ci".

Powierzchnia tarcia zbytnio siê nie zwiêksza-nie szorujesz autem na
dachu,tylko jakim¶ deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
zdecydowanie maj± mniejsz± przyczepno¶æ ni¿ najgorsza opona.
W przypadku cz³owieka powierzchnia siê zwiêksza,ale go ta przyczepno¶æ
sponiewiera,no i trochê bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

*Sprawdzone wielokrotnie na w³asnej d.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

12 Data: Kwiecien 26 2012 11:06:05
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-04-26 11:02, Monster pisze:

On 26 Kwi, 08:53, Marcin   wrote:

Czy aby na pewno?
Powierzchnia tarcia bardzo siê powiêksza - w porównaniu do styku opon z
asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemno¶ci".

Powierzchnia tarcia zbytnio siê nie zwiêksza-nie szorujesz autem na
dachu,tylko jakim¶ deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
zdecydowanie maj± mniejsz± przyczepno¶æ ni¿ najgorsza opona.
W przypadku cz³owieka powierzchnia siê zwiêksza,ale go ta przyczepno¶æ
sponiewiera,no i trochê bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

Mówimy o cz³owieku, nie o motocyklu.

13 Data: Kwiecien 26 2012 03:10:59
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Monster 

On 26 Kwi, 11:06, Marcin N  wrote:

W dniu 2012-04-26 11:02, Monster pisze:

> On 26 Kwi, 08:53, Marcin   wrote:

>> Czy aby na pewno?
>> Powierzchnia tarcia bardzo siê powiêksza - w porównaniu do styku opon z
>> asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
>> obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemno¶ci"..

> Powierzchnia tarcia zbytnio siê nie zwiêksza-nie szorujesz autem na
> dachu,tylko jakim¶ deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
> zdecydowanie maj± mniejsz± przyczepno¶æ ni¿ najgorsza opona.
> W przypadku cz³owieka powierzchnia siê zwiêksza,ale go ta przyczepno¶æ
> sponiewiera,no i trochê bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

Mówimy o cz³owieku, nie o motocyklu.

No to na dupie jedziesz w zasadzie na mokrym,na suchym poniewiera.W
po³owie przypadków zatrzyma³em siê dalej od motocykla.Aa,jeden
zakoñczy³em nawet na nogach,sponiewiera³o i postawi³o w
pionie,skoñczy³em na dobiegu:-)
Prêdko¶ci zazwyczaj nikczemne,gum± wyhamowa³bym duu¿o wcze¶niej..

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

14 Data: Kwiecien 26 2012 17:19:53
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Marcin N 

W dniu 2012-04-26 12:10, Monster pisze:

On 26 Kwi, 11:06, Marcin   wrote:
W dniu 2012-04-26 11:02, Monster pisze:

On 26 Kwi, 08:53, Marcin     wrote:

Czy aby na pewno?
Powierzchnia tarcia bardzo siê powiêksza - w porównaniu do styku opon z
asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemno¶ci".

Powierzchnia tarcia zbytnio siê nie zwiêksza-nie szorujesz autem na
dachu,tylko jakim¶ deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
zdecydowanie maj± mniejsz± przyczepno¶æ ni¿ najgorsza opona.
W przypadku cz³owieka powierzchnia siê zwiêksza,ale go ta przyczepno¶æ
sponiewiera,no i trochê bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

Mówimy o cz³owieku, nie o motocyklu.

No to na dupie jedziesz w zasadzie na mokrym,na suchym poniewiera.W
po³owie przypadków zatrzyma³em siê dalej od motocykla.Aa,jeden
zakoñczy³em nawet na nogach,sponiewiera³o i postawi³o w
pionie,skoñczy³em na dobiegu:-)
Prêdko¶ci zazwyczaj nikczemne,gum± wyhamowa³bym duu¿o wcze¶niej.

Ok. Z tego wynika, ¿e moje obserwacje by³y b³êdne. Powiem, ze jestem zaskoczony, bo sobie my¶la³em, ¿e powierzchnia tarcia jest du¿a, ale pewnie masz racjê - asfalt mo¿e sponiewieraæ i "jedziesz" bez kontroli.

15 Data: Kwiecien 26 2012 09:06:41
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor:

W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 17:19:53 UTC+2 u¿ytkownik Marcin N napisa³:

Ok. Z tego wynika, ¿e moje obserwacje by³y b³êdne. Powiem, ze jestem
zaskoczony, bo sobie my¶la³em, ¿e powierzchnia tarcia jest du¿a, ale
pewnie masz racjê - asfalt mo¿e sponiewieraæ i "jedziesz" bez kontroli.

Helou,

Sie tak delikatnie wtrace, sila tarcia nie zwieksza sie wraz ze zwiekszeniem powierzchni tracej, a ze zwiekszeniem sily nacisku. A nacisk tym mniejszy czym wieksza powierzchnia (przy tym samym ciezarze). Pomijajac kwestie pedu, oporow powietrza itp itd, motur na dobrych oponach zatrzyma sie zawsze* szybciej od motura slizgajacego sie bokiem, bo opona/asfalt nie dosc ze ma wiekszy nacisk, to jeszcze wiekszy wspolczynnik tarcia od plastik,stal,aluminum/asfalt.

*Wpadly mi do glowy dwa przypadki gdzie motocyklista zatrzyma sie szybciej szorujac po asfalcie niz siedzac na moturze:
1. Szorujac spocona dupa w spoconych skorzanych spodniach,
2. zawijajac sie o latarnie.

--
Pozdrawiam,
Barnaba
VFR 800

16 Data: Kwiecien 28 2012 21:23:44
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: adams 

<sila tarcia nie zwieksza sie wraz ze zwiekszeniem powierzchni tracej, a ze
zwiekszeniem sily nacisku. A nacisk tym mniejszy czym wieksza powierzchnia
(przy tym samym ciezarze). <Pomijajac kwestie pedu, oporow powietrza itp
itd, motur na dobrych oponach zatrzyma sie zawsze* szybciej od motura
slizgajacego sie bokiem, bo opona/asfalt nie dosc ze ma <wiekszy nacisk, to
jeszcze wiekszy wspolczynnik tarcia od plastik,stal,aluminum/asfalt.



Proponujê jeszcze raz poczytaæ o sile tarcia. Co to jest si³a nacisku i
nacisk?
Pomieszanie z popl±taniem.
__
Pzdr
Adam

17 Data: Kwiecien 27 2012 08:33:54
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Magic 

W dniu 2012-04-26 12:10, Monster pisze:

On 26 Kwi, 11:06, Marcin   wrote:
W dniu 2012-04-26 11:02, Monster pisze:

On 26 Kwi, 08:53, Marcin     wrote:

Czy aby na pewno?
Powierzchnia tarcia bardzo siÄ™ powiÄ™ksza - w porównaniu do styku opon z
asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemnoÅ›ci".

Powierzchnia tarcia zbytnio się nie zwiększa-nie szorujesz autem na
dachu,tylko jakimÅ› deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
zdecydowanie majÄ… mniejszÄ… przyczepnoæ ni¿ najgorsza opona.
W przypadku cz³owieka powierzchnia siÄ™ zwiÄ™ksza,ale go ta przyczepnoæ
sponiewiera,no i trochÄ™ bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

Mówimy o cz³owieku, nie o motocyklu.

No to na dupie jedziesz w zasadzie na mokrym,na suchym poniewiera.W
po³owie przypadków zatrzyma³em siÄ™ dalej od motocykla.

Ale w drugiej po³owie nie. Kiedy zaliczyliÅ›my z Palim szlif synchroniczny to nawet na megaÅ›liskim mokrym asfalcie, ubrany w Å›liski jednakowo¿ kondon przeciwdeszczowy który siÄ™ nawet nie przetar³, zatrzyma³em siÄ™ du¿o bli¿ej ni¿ motocykl który zwiedzi³ pod koniec pobocze. W opisywanym na poczÄ…tku przypadku te¿ by³o mokro, tyle ¿e bÄ™dÄ…c w z³o¿eniu nie zdÄ…¿y³em do koÅ„ca zabrać nogi spod motocykla i zatrzymaliÅ›my siÄ™ razem.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

18 Data: Kwiecien 27 2012 02:58:15
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Monster 

On 27 Kwi, 08:33, Magic  wrote:

W dniu 2012-04-26 12:10, Monster pisze:









> On 26 Kwi, 11:06, Marcin   wrote:
>> W dniu 2012-04-26 11:02, Monster pisze:

>>> On 26 Kwi, 08:53, Marcin     wrote:

>>>> Czy aby na pewno?
>>>> Powierzchnia tarcia bardzo siê powiêksza - w porównaniu do styku opon z
>>>> asfaltem. Wg mnie cz³owiek na asfalcie hamuje ca³kiem mocno. To
>>>> obserwacja z zawodów w TV, sam nie mia³em jeszcze "przyjemno¶ci".

>>> Powierzchnia tarcia zbytnio siê nie zwiêksza-nie szorujesz autem na
>>> dachu,tylko jakim¶ deklem,podnó¿kiem etc,które to elementy
>>> zdecydowanie maj± mniejsz± przyczepno¶æ ni¿ najgorsza opona..
>>> W przypadku cz³owieka powierzchnia siê zwiêksza,ale go ta przyczepno¶æ
>>> sponiewiera,no i trochê bardziej boli ni¿ zwyk³e hamowanie.*

>> Mówimy o cz³owieku, nie o motocyklu.

> No to na dupie jedziesz w zasadzie na mokrym,na suchym poniewiera.W
> po³owie przypadków zatrzyma³em siê dalej od motocykla.

Ale w drugiej po³owie nie. Kiedy zaliczyli¶my z Palim szlif
synchroniczny to nawet na mega¶liskim mokrym asfalcie, ubrany w ¶liski
jednakowo¿ kondon przeciwdeszczowy który siê nawet nie przetar³,
zatrzyma³em siê du¿o bli¿ej ni¿ motocykl który zwiedzi³ pod koniec
pobocze. W opisywanym na pocz±tku przypadku te¿ by³o mokro, tyle ¿e
bêd±c w z³o¿eniu nie zd±¿y³em do koñca zabraæ nogi spod motocykla i
zatrzymali¶my siê razem.

Z mokrym siê zgodzê-(chyba po tym przypadku robi³e¶ mi zbiornik)
Wyhamowa³em ju¿ osobi¶cie i obserwowa³em jak moto jedzie dalej,nie
powiem dok³adnie ile- na Corolli siê zatrzyma³o:-)
T³umaczê to ¶liskim asfaltem i mog³em swobodnie przylegaæ ca³ymi
plecami bez poniewierki.
Texy-s³absze spodnie starte w kilku miejscach,lepsza kurtka bez ¶ladu.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

19 Data: Kwiecien 24 2012 00:08:03
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor:

W dniu poniedzia³ek, 23 kwietnia 2012 10:49:33 UTC+2 u¿ytkownik Magic napisa³:

Ok, pod³o¿ê siê, a co.
Jechali¶my w parze z Felinim na Born to Ride w Kotlinie K³odzkiej. Ja
¶wie¿ak, ledwo drugi sezon na moto, dopiero co przesiad³em siê na VFR.
Pogoda deszczowa. Wchodzimy w lewy zakrêt, do¶æ mocno pochylony w dó³,
Felek pierwszy, ja za nim. Felek jedzie KLXem, nie pamiêtam jakie mia³
opony ale co najwy¿ej duale, na pewno nie szosówki. Zakrêt jest ³adnie
wyprofilowany wiêc mimo mokrej nawierzchni wchodzimy bez stresu i w 2/3
widzimy, ¿e woda sp³ywaj±ca z góry a) zasuwa fajnym potokiem w poprzek
drogi i b) nanios³a przy tym bardzo ³adna ³achê piachu przez ca³±
szeroko¶æ jezdni. Felek przechodzi, ma du¿o wiêksze do¶wiadczenie,
l¿ejsze moto i lepsze w tej sytuacji gumy. Ja mam za du¿± prêdko¶æ by
wyhamowaæ, za du¿± by przej¶æ ca³o w z³o¿eniu przez tê wodê i piach. Na
wprost jest z 5 m trawnika, potem skarpa w dó³, na oko ze 2m wysoko¶ci i
ogrodzenie cmentarza, takie ³adne, ze stalowych prêtów stercz±cych
zaostrzonymi, ozdobnymi koñcami w górê. Pojadê na wprost to i tak nie
wyhamujê na mokrej trawie i spadnê prosto na ogrodzenie. Bêdê walczy³ do
koñca to jest spora szansa ¿e zakoñczy siê to podobnie bo na dole, za
piachem, trawnik jest znacznie wê¿szy i mogê przelecieæ go bokiem.. W tej
sytuacji dajê tylny hebel na maksa i podcinam ty³ motocykla (jestem
z³o¿ony w zakrêt), k³adê siê na lewy bok, szorujê jakie¶ 15 m po
asfalcie, resztk± rozpêdu wpadam na pobocze i zatrzymujê siê po jakim¶
metrze.

hmm... w sumie ca³kiem spora orientacja po okolicy i du¿o czasu na przemy¶lenia jak na te kilka sekund :)

- gildor

20 Data: Kwiecien 24 2012 10:13:27
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-04-24 09:08,  pisze:

hmm... w sumie ca³kiem spora orientacja po okolicy i du¿o czasu na przemy¶lenia jak na te kilka sekund :)

Adrenalina wplywa pobudzajaco na percepcje.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

21 Data: Kwiecien 24 2012 10:23:38
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: AZ 

On 04/24/2012 10:13 AM, Kuczu wrote:

hmm... w sumie ca³kiem spora orientacja po okolicy i du¿o czasu na
przemy¶lenia jak na te kilka sekund :)

Adrenalina wplywa pobudzajaco na percepcje.

Tak, tylko u niektórych zanim pojawi siê adrenalina to ju¿ klamka
hamulca jest zaci¶niêta do koñca, ko³o zablokowane i w zasadzie jest pozamiatane.

--
Artur
ZZR 1200

22 Data: Kwiecien 24 2012 09:30:39
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Tue, 24 Apr 2012 10:23:38 +0200) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

hmm... w sumie ca³kiem spora orientacja po okolicy i du¿o czasu na
przemy¶lenia jak na te kilka sekund :)

Adrenalina wplywa pobudzajaco na percepcje.

Tak, tylko u niektórych zanim pojawi siê adrenalina to ju¿ klamka
hamulca jest zaci¶niêta do koñca, ko³o zablokowane i w zasadzie jest
pozamiatane.

Moze da sie przeszczepic pompe adrenalinowa z jakiegos sportowego modelu,
zeby szybciej zdazyla napompowac co trzeba :)
`

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

23 Data: Kwiecien 24 2012 13:57:46
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Kefir 

On 23 Kwi, 10:49, Magic  wrote:

W dniu 2012-04-23 10:11, kakmar pisze:

> Dnia 22.04.2012   napisa³/a:
>>http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-....

>> Dziennikarze wymy¶lili linkê na szyjê ale do tej linki teraz do³±czy³o
>> "próbowa³(a) po³o¿yæ motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³a¶æ
>> motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsun±æ siê na dupie pod samochód.

> Ale¿ to jest tak stare, jak zaciskanie palców na fotelu w kinie.
> Odruch panicznego wci¶niêcia wszystkich hebli na widok niespodziewanego,
> jest naturalnym zachowaniem. Potem tylko zamiast powiedzieæ,
> spanikowa³em i wyjeba³em siê jak to zwykle bywa, mówi siê, po³o¿y³em
> motocykl. Ech, a by³o wiele razy, nawet byli tacy co wykazywali zalety
> wyjebania siê na sam widok niebezpieczeñstwa.

[..] Zakrêt jest ³adnie
wyprofilowany wiêc mimo mokrej nawierzchni wchodzimy bez stresu i w 2/3
widzimy, ¿e woda sp³ywaj±ca z góry a) zasuwa fajnym potokiem w poprzek
drogi i b) nanios³a przy tym bardzo ³adna ³achê piachu przez ca³±
szeroko¶æ jezdni. Felek przechodzi, ma du¿o wiêksze do¶wiadczenie,
l¿ejsze moto i lepsze w tej sytuacji gumy. Ja mam za du¿± prêdko¶æ by
wyhamowaæ, za du¿± by przej¶æ ca³o w z³o¿eniu przez tê wodê i piach. Na
wprost jest z 5 m trawnika, potem skarpa w dó³, na oko ze 2m wysoko¶ci i
ogrodzenie cmentarza, takie ³adne, ze stalowych prêtów stercz±cych
zaostrzonymi, ozdobnymi koñcami w górê. Pojadê na wprost to i tak nie
wyhamujê na mokrej trawie i spadnê prosto na ogrodzenie. Bêdê walczy³ do
koñca to jest spora szansa ¿e zakoñczy siê to podobnie bo na dole, za
piachem, trawnik jest znacznie wê¿szy i mogê przelecieæ go bokiem.. W tej
sytuacji dajê tylny hebel na maksa i podcinam ty³ motocykla (jestem
z³o¿ony w zakrêt), k³adê siê na lewy bok, szorujê jakie¶ 15 m po
asfalcie, resztk± rozpêdu wpadam na pobocze i zatrzymujê siê po jakim¶
metrze.
Tak, gdybym mia³ wiêksze do¶wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrêt
jednak przeszed³. MO¯E.

Macius. Z tekstu wynika, ze dzialales racjonalnie, zas moto mialo
lepsza
przyczepnosc szorujac bokiem niz mialoby czarnym do dolu gdyz nie
polecialo za daleko.
 Chyba zracjonalizowales sobie przez te pare latek wiecej niz nakazuje
pokora.
Trudno sie, zreszta, temu dziwic - mowie to walac sie we wlasna klate.
IcomaFelekdotwegowiatraka?

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & juz tylko 2 padaki.

--

24 Data: Kwiecien 27 2012 08:45:46
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Magic 

W dniu 2012-04-24 22:57, Kefir pisze:

On 23 Kwi, 10:49,   wrote:
W dniu 2012-04-23 10:11, kakmar pisze:

Dnia 22.04.2012     napisa³/a:
http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-...

Dziennikarze wymyÅ›lili linkÄ™ na szyjÄ™ ale do tej linki teraz do³Ä…czy³o
"próbowa³(a) po³o¿yć motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³aæ
motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsunąć siÄ™ na dupie pod samochód.

Ale¿ to jest tak stare, jak zaciskanie palców na fotelu w kinie.
Odruch panicznego wciśnięcia wszystkich hebli na widok niespodziewanego,
jest naturalnym zachowaniem. Potem tylko zamiast powiedzieć,
spanikowa³em i wyjeba³em siÄ™ jak to zwykle bywa, mówi siÄ™, po³o¿y³em
motocykl. Ech, a by³o wiele razy, nawet byli tacy co wykazywali zalety
wyjebania się na sam widok niebezpieczeństwa.

[..] ZakrÄ™t jest ³adnie
wyprofilowany więc mimo mokrej nawierzchni wchodzimy bez stresu i w 2/3
widzimy, ¿e woda sp³ywajÄ…ca z góry a) zasuwa fajnym potokiem w poprzek
drogi i b) nanios³a przy tym bardzo ³adna ³achÄ™ piachu przez ca³Ä…
szerokoæ jezdni. Felek przechodzi, ma du¿o wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie,
l¿ejsze moto i lepsze w tej sytuacji gumy. Ja mam za du¿Ä… prÄ™dkoæ by
wyhamować, za du¿Ä… by przejæ ca³o w z³o¿eniu przez tÄ™ wodÄ™ i piach. Na
wprost jest z 5 m trawnika, potem skarpa w dó³, na oko ze 2m wysokoÅ›ci i
ogrodzenie cmentarza, takie ³adne, ze stalowych prÄ™tów sterczÄ…cych
zaostrzonymi, ozdobnymi koÅ„cami w górÄ™. PojadÄ™ na wprost to i tak nie
wyhamujÄ™ na mokrej trawie i spadnÄ™ prosto na ogrodzenie. BÄ™dÄ™ walczy³ do
koÅ„ca to jest spora szansa ¿e zakoÅ„czy siÄ™ to podobnie bo na dole, za
piachem, trawnik jest znacznie wÄ™¿szy i mogÄ™ przelecieć go bokiem. W tej
sytuacji dajÄ™ tylny hebel na maksa i podcinam ty³ motocykla (jestem
z³o¿ony w zakrÄ™t), k³adÄ™ siÄ™ na lewy bok, szorujÄ™ jakieÅ› 15 m po
asfalcie, resztką rozpędu wpadam na pobocze i zatrzymuję się po jakimś
metrze.
Tak, gdybym mia³ wiÄ™ksze doÅ›wiadczenie/jaja to mo¿e bym ten zakrÄ™t
jednak przeszed³. MOÅ»E.

Macius. Z tekstu wynika, ze dzialales racjonalnie, zas moto mialo
lepsza
przyczepnosc szorujac bokiem niz mialoby czarnym do dolu gdyz nie
polecialo za daleko.

Nie do koÅ„ca. Na pewno mia³o (by) dobrÄ… przyczepnoæ czarnym do do³u do momentu wjazdu na wodÄ™/piach. Potem loteria. A nie polecia³o za daleko gdy¿ mia³o niez³Ä… kotwicÄ™ w postaci mnie i mojego buta na którym jecha³o.

  Chyba zracjonalizowales sobie przez te pare latek wiecej niz nakazuje
pokora.

Hehe, od poczÄ…tku mówi³em ¿e podciÄ…³em moto :) Ale takie by³y fakty - hamowa³em przodem i ty³em, widzÄ™ ¿e mo¿e nie wydać, tylny hebel do oporu. Przy czym obserwacjÄ™ ¿e "mo¿e nie wydać" poczyni³em bazujÄ…c na moim miernym wtedy doÅ›wiadczeniu, dziÅ› (wspominajÄ…c lekki uÅ›lizg pod Wroc³awiem na autobahnie na mokrym przy 160 gdy jechaliÅ›my razem na Bobrowy) pewnie nawet bym siÄ™ nie spoci³.

Trudno sie, zreszta, temu dziwic - mowie to walac sie we wlasna klate.
IcomaFelekdotwegowiatraka?

On przeszed³, ja nie. Z czegoÅ› to wynika³o. No i przyjemniej siÄ™ czyta takÄ… opowiastkÄ™, nie ? ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

25 Data: Kwiecien 23 2012 12:06:03
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Leszek Karlik 

On Sun, 22 Apr 2012 22:55:38 +0200, AZ  wrote:

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-z-audi,42415.html

Dziennikarze wymyÅ›lili linkÄ™ na szyjÄ™ ale do tej linki teraz do³Ä…czy³o  "próbowa³(a) po³o¿yć motocykl". Jeszcze nie s³ysza³em o tym by k³aæ  motocykl przed zderzeniem, no chyba, ¿eby wsunąć siÄ™ na dupie pod  samochód.

Oj, przecie¿ to stare, nawet Hough pomstowa³ na ten mem. :-)

("Po³o¿y³em motocykl" brzmi lepiej ni¿ "nie potrafiÄ™ hamowac i siÄ™  wypierdoli³em")

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650

26 Data: Kwiecien 23 2012 13:02:40
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: marider 

W dniu 2012-04-23 12:06, Leszek Karlik pisze:

On Sun, 22 Apr 2012 22:55:38 +0200, AZ  wrote:

http://www.tvnwarszawa.pl/ulice,news,motocyklistka-ranna-w-zderzeniu-z-audi,42415.html

("Po³o¿y³em motocykl" brzmi lepiej ni¿ "nie potrafiÄ™ hamowac i siÄ™
wypierdoli³em")


("Po³o¿y³em motocykl" brzmi lepiej ni¿ "nie potrafiÄ™ hamowac i siÄ™
  wypierdoli³_A_m")

Pewnie swiezynka za kierownica.. Jak juz spanikowala to bylo walic w prawo na pobocze czy w krzaki a nie w lewo na pas przeciwny i to trac dupa czy plecami po asfalcie. Podstawowe odruchy na moto sie klaniaja ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki
Jog RR 50 LC (Lorenzo)

27 Data: Kwiecien 23 2012 13:40:15
Temat: Re: K³adzenie motocykla przed zderzeniem
Autor: Glub 

On Mon, 23 Apr 2012 12:06:03 +0200, "Leszek Karlik"  wrote:

("Po³o¿y³em motocykl" brzmi lepiej ni¿ "nie potrafiê hamowac i siê  wypierdoli³em")


- a "nie potrafiê hamowaæ i sie wpierdolilem koledze w zadupek" tez pod to podchodzi?

--
Glub
przero?ni?ta wrotka SW-T400

Re: Kładzenie motocykla przed zderzeniem



Grupy dyskusyjne