J.F. pisze:
Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie same jak w innych kolach.
Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie uszkodzenia opony ?
IMO nie ma takiej możliwości.
W okolicach ciśnienia prawidłowego powierzchnia przylegania to nacisk/ciśnienie.
Albo ciśnienie jednak nie jest prawidłowe (manometry na stacji benzynowej to różne dziwne rzeczy potrafią pokazywać), albo nacisk nierówny - bo np. pękła sprężyna, samochód krzywo stoi itp.
Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak żeby cała klapnęła to się chyba nie da.
Czyli najlepiej po suwmiarkę i pewny manometr.
3 |
Data: Czerwiec 21 2010 20:56:09 |
Temat: Re: Kapec |
Autor: .Peeter |
"Tomasz Pyra" wrote:
Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak żeby cała klapnęła to się chyba nie da.
Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
się zdziwili. :-)
Pozdrawiam
..Peeter
4 |
Data: Czerwiec 21 2010 21:03:41 | Temat: Re: Kapec | Autor: Tomasz Pyra |
..Peeter pisze:
"Tomasz Pyra" wrote:
Jak się popsuje konstrukcja opony to punktowo się pojawią bąble, ale tak żeby cała klapnęła to się chyba nie da.
Continentalom ContiSportContact 2 się to udało po 5 latach eksploatacji.
Ciśnienie prawidłowe, a na oko zbyt mało powietrza, nawet w kapciarni
się zdziwili. :-)
No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona się zwęziła.
Żeby było to zauważalne gołym okiem, musiałaby się zwęzić coś około dwukrotnie.
Bo jednak jakby nie patrzeć ciśnienie=siła/powierzchnia, jeżeli ciśnienie i siła nacisku się nie zmieniają, to i powierzchnia musi pozostać stała.
Ja tam bym szukał przyczyny gdzieś indziej.
5 |
Data: Czerwiec 21 2010 21:29:12 | Temat: Re: Kapec | Autor: .Peeter |
"Tomasz Pyra" wrote:
No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona się zwęziła.
No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
Pozdrawiam
..Peeter
6 |
Data: Czerwiec 22 2010 09:15:05 | Temat: Re: Kapec | Autor: kamil |
".Peeter" wrote in message
"Tomasz Pyra" wrote:
No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona się zwęziła.
No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Pozdrawiam
Kamil
7 |
Data: Czerwiec 22 2010 11:53:51 | Temat: Re: Kapec | Autor: J.F. |
Użytkownik "kamil" napisał w
".Peeter" wrote in message
No ale jakaś fizyka za tym musi stać.
Jeżeli przy tym samym ciśnieniu jest większy kapeć, to oznacza niechybnie że opona się zwęziła.
No właśnie dziwne to było. :-) Ale opony już były w stanie agonalnym,
guma popękana, na całym obwodzie wyglądały jak kapcie. :-)
W kapciarni się zdziwili, że ktoś mógł jeszcze jeździć na takich trupach.
Pewnie nadal matka by jeździła, gdybym nie zaprowadził tego auta
na wymianę opon. Teraz jeździ na Yoko AVS Sport i jest zadowolona,
dużo lepiej trzymają od Conti. :-)
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Polemizowalbym troche.
5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
J.
8 |
Data: Czerwiec 22 2010 11:33:16 | Temat: Re: Kapec | Autor: kamil |
"J.F." wrote in message
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Polemizowalbym troche.
5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..
Pozdrawiam
Kamil
9 |
Data: Czerwiec 23 2010 00:04:43 | Temat: Re: Kapec | Autor: J.F. |
On Tue, 22 Jun 2010 11:33:16 +0100, kamil wrote:
"J.F." wrote in message
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Polemizowalbym troche.
5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..
Nie bardzo - bo oni przejada. Bez problemow.
J.
10 |
Data: Czerwiec 23 2010 11:32:22 | Temat: Re: Kapec | Autor: kamil |
"J.F." wrote in message
On Tue, 22 Jun 2010 11:33:16 +0100, kamil wrote:
"J.F." wrote in message
Od 5-letnich, spekanych opon nawet waz ogrodowy bedzie lepiej trzymac..
Polemizowalbym troche.
5 letnia, popekana .. a niektorzy na niej nastepne 5 lat przejada.
Co dowodzi wylacznie glupoty tych 'niektorych'..
Nie bardzo - bo oni przejada. Bez problemow.
Do czasu awaryjnego hamowaina w deszczu.
Po pijaku tez sporo osob przejedzie 5 lat bez problemow, wiec w czym problem?
Pozdrawiam
Kamil
11 |
Data: Czerwiec 22 2010 00:27:05 | Temat: Re: Kapec | Autor: Bastion |
Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości
Tak sie przygladam kolu i widze ze cos za bardzo opona klapla.
Zajezdzam na stacje .. cisnienie prawidlowe. A przynajmniej takie same jak w innych kolach.
Poszukac suwmiarki i oko sobie skalibrowac, czy sa mozliwe takie uszkodzenia opony ?
Cisnienie prawidlowe a opona sieda jakby byl flak?
Z tego co widze u siebie to stare opony juz tak maja.
Troche strach jezdzic, zastanawiam sie czy taka opona nie strzeli
gdzies w trase przy 140km/h :(
| | | | | | | | |