Klima w korku
1 | Data: Lipiec 02 2008 07:12:56 |
Temat: Klima w korku | |
Autor: PeJot | Czołem. 2 |
Data: Lipiec 02 2008 07:40:02 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik PeJot napisał: Czołem.Troche dziwne to zachowanie. Jak w tamtym roku wracalismy z wakacji stalem a wlasciwie pezlem 2,5km przez ponad 1h w korku przed mostem w Swieciu. Klimatyzacja caly czas ladnie chlodzila(nie wylaczyla sie a temp. silnika w normie na przyzwoitym poziomie) a zar lal sie z nieba(otwarty teren, wiec pewnie bylo okolo 50stC w poludnie w pelnym sloncu). pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 3 |
Data: Lipiec 02 2008 08:57:23 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Agent |
Użytkownik PeJot napisał:Pewnie zależy jak jest rozwiązany układ chłodzenia. Ja tez słyszałem o wyłączeniu się klimy i sam tego doświadczyłem w służboej Corolli. Nie miałem czasu przyglądac się jak pracują wentylatory ale z racji tego ze ich nie było słychac one się chyba nie włączają w tym aucie. Za to w mojej hondzie pracują zawsze jak chodzi kompresor klimy i raczej nie ma możliwosci aby dwa wentylatory nie schłodziły chłodnic. 4 |
Data: Lipiec 02 2008 09:19:53 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | Agent pisze: Pewnie zależy jak jest rozwiązany układ chłodzenia. Ja tez słyszałem o wyłączeniu się klimy i sam tego doświadczyłem w służboej Corolli. Nie miałem czasu przyglądac się jak pracują wentylatory ale z racji tego ze ich nie było słychac one się chyba nie włączają w tym aucie. U mnie jest jeden duży wentylator na 2 chłodnice. Ale wygląda na to że i tak za mały. Poza tym wczoraj w sumie było tak, że auto było często parkowane po przejechaniu kilku km, stąd mogło się zagrzać, a wentylatora i tak nie słychać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 5 |
Data: Lipiec 02 2008 09:37:09 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Gabriel'Varius' |
Pewnie zależy jak jest rozwiązany układ chłodzenia.Ja pisalem o Thali z manualna klima, zobaczymy jak sprawa bedzie sie miala w Clio Grandtour - dzis odbieram, to dam znac na dniach jak to wyglada. Jednak jechalem kilkoma autami z klima i w zadnym nie przestala dzialac przy duzej temp. - to by bylo nie logiczne gdyby sie wylaczala w cieple dni w korku :-) pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 6 |
Data: Lipiec 02 2008 09:53:49 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Agent |
Miałoby to sens kiedy mogłoby nastapić przegrzanie silnika. Najczęsciej chłodnica klimy jest przed chłodnica silnika i jesli ona generuje zbyt gorące powietrze na chłodnicę silnika to moze jest takie zabezpieczenie które wyłącza klime wtedy. 7 |
Data: Lipiec 02 2008 10:02:24 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | Agent pisze: Miałoby to sens kiedy mogłoby nastapić przegrzanie silnika. Najczęsciej chłodnica klimy jest przed chłodnica silnika i jesli ona generuje zbyt gorące powietrze na chłodnicę silnika to moze jest takie zabezpieczenie które wyłącza klime wtedy. Tak jest to rozwiązanie w tym aucie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 8 |
Data: Lipiec 02 2008 10:53:49 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Boombastic | Pewnie zależy jak jest rozwiązany układ chłodzenia. Ja tez słyszałem o wyłączeniu się klimy i sam tego doświadczyłem w służboej Corolli. Nie miałem czasu przyglądac się jak pracują wentylatory ale z racji tego ze ich nie było słychac one się chyba nie włączają w tym aucie. Za to w mojej hondzie pracują zawsze jak chodzi kompresor klimy i raczej nie ma możliwosci aby dwa wentylatory nie schłodziły chłodnic. Ale w Hondzie masz dwie chłodnice niezależne położone obok siebie, a w innych autach zdarza się, że jest jedna za drugą i tutaj zaczynają się schody. 9 |
Data: Lipiec 02 2008 19:26:46 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: jerzu | On Wed, 2 Jul 2008 10:53:49 +0200, "Boombastic" Ale w Hondzie masz dwie chłodnice niezależne położone obok siebie, a w U mnie tak jest. Przed chłodnicą silnika jest chłodnica klimatyzacji, nad chłodnicą klimatyzacji jest intercooler. Jeden wiatrak - dwa biegi. I jeszcze nie zdarzyło się aby klimatyzacja się wyłączyła tak sama z siebie. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 10 |
Data: Lipiec 02 2008 09:30:15 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Alti |
Czołem. IMO tak nie powinno być. Teoretycznie auta są tak konstruowane, że mają działać i w tropikach i w warunkach arktycznych. Taki upał 30stC nie powinien mieć wpływu. Co by było gdybyś pojechał tym autem na południe Europy w temperatury 38stC w cieniu (czyli przy asfalcie dobrze ponad 50. Ogóle nie chodziłaby klima. Może to być spowodowane ubytkiem czynnika chłodzącego. Pojedź do nich i sprawdź co jest nie tak. Wojtek 11 |
Data: Lipiec 02 2008 10:05:26 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | Alti pisze: IMO tak nie powinno być. Teoretycznie auta są tak konstruowane, że mają działać i w tropikach i w warunkach arktycznych. Podczas ruchu i owszem, ale ślimacząc się w korku ? Chyba nie ta klasa auta. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 12 |
Data: Lipiec 02 2008 16:23:12 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: scream | Dnia Wed, 02 Jul 2008 10:05:26 +0200, PeJot napisał(a): Podczas ruchu i owszem, ale ślimacząc się w korku ? Chyba nie ta klasa auta. Bez jaj, ja wiem że to skoda ale ludzie... Płacicie w końcu za tą klimę przy zakupie, a pewnie nikt nigdzie nie napisał że ona działa tylko podczas gdy... (tu wstaw dowolne) a w innych wypadkach stanowi jedynie dekorację. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. 13 |
Data: Lipiec 02 2008 09:33:34 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: omega_fan | Hi, wiadomo, stojąc w korku silnik nie miał się jak schłodzić, za zewnątrz No wlasnie, kolejny debilny producent oszczedzajacy na wskazniku za 2 dolary :/ bez sensu. 14 |
Data: Lipiec 02 2008 10:03:52 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | omega_fan pisze: Hi, W którejś z wersji wyposażenia jest coś takiego. Początkowo brak wskaźnika mnie denerwował, ale przyzwyczaiłem się, pozostaje kontrolka. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 15 |
Data: Lipiec 02 2008 08:50:14 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: xs | PeJot napisał(a): Początkowo brak wskaźnika mnie denerwował, ale przyzwyczaiłem się, \ Skad w takim razie wiesz, ze silnik zlapal juz temperature i mozna go przycisnac? Rozumiem nie montowac wskaznik temp. oleju, ale cieczy chlodzacej? OMG. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Lipiec 02 2008 10:57:32 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | xs pisze: PeJot napisał(a): Ja tego nie wiem, ale być może komputer wtryskowy wie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 17 |
Data: Lipiec 02 2008 14:09:16 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Jakub Witkowski | PeJot pisze: Skad w takim razie wiesz, ze silnik zlapal juz temperature i mozna go przycisnac? I co? Mruga ostrzegawczo gdy wciśniesz gaz za mocno? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 18 |
Data: Lipiec 02 2008 14:31:24 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | Jakub Witkowski pisze: PeJot pisze: Wystarczy że dopasuje wtrysk i zapłon do temperatury silnika i jego obciążenia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 19 |
Data: Lipiec 02 2008 22:17:45 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: zkruk [Lodz] | PeJot wrote: Wystarczy że dopasuje wtrysk i zapłon do temperatury silnika i jego raczej tego nie robi... -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 20 |
Data: Lipiec 03 2008 06:58:31 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | zkruk [Lodz] pisze: PeJot wrote: A to dlaczego ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 21 |
Data: Lipiec 03 2008 10:39:08 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Jakub Witkowski | PeJot pisze: Jakub Witkowski pisze: Na zimnym silniku wiele części pracuje w warunkach nienominalnych (inne luzy) oraz olej nie ma pełnych własności. Komputer to też dopasuje? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 22 |
Data: Lipiec 03 2008 11:22:16 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | Jakub Witkowski pisze: Wystarczy że dopasuje wtrysk i zapłon do temperatury silnika i jego obciążenia. Tego nie, ale akurat zużyciem eksploatacyjnym silnika w moim przypadku martwi się następny właściciel. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 23 |
Data: Lipiec 03 2008 15:54:50 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Jakub Witkowski | PeJot pisze: Tego nie, ale akurat zużyciem eksploatacyjnym silnika w moim przypadku martwi się następny właściciel. A, to faktycznie możesz spokojnie pałować zimny. W ogóle zazdroszczę luźnego podejścia, bo możesz sporo zaoszczędzić: wymiany oleju, na przykład - są kosztowne, a przecież praktycznie zbędne, zwłaszcza jeśli dolewasz czasem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 24 |
Data: Lipiec 02 2008 19:28:54 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: jerzu | On Wed, 2 Jul 2008 08:50:14 +0000 (UTC), "xs" Skad w takim razie wiesz, ze silnik zlapal juz temperature i mozna go Wskaźnik cieczy chłodzącej i tak nie pokazuje kiedy możesz przycisnąć. Bardziej wskaźnik temp. oleju - a ten jest montowany w niewielu autach. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 25 |
Data: Lipiec 02 2008 19:54:58 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: xs | jerzu napisał(a): Wskaźnik cieczy chłodzącej i tak nie pokazuje kiedy możesz przycisnąć. Z moich obserwacji na przykladzie diesla wynika, ze jak ciecz zlapie temperature, to olej tez juz ma ~70 stopni. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 26 |
Data: Lipiec 02 2008 22:36:37 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: jerzu | On Wed, 2 Jul 2008 19:54:58 +0000 (UTC), "xs" Z moich obserwacji na przykladzie diesla wynika, ze jak ciecz zlapie Może i tak. Ale w turbobenzynie już nie jest tak dobrze. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 27 |
Data: Lipiec 02 2008 14:17:00 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: Jakub Witkowski | PeJot pisze: +30, a wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej nie mam. Prócz tego wyłączyła się klimatyzacja, co w takich warunkach wg dokumentacji jest dopuszczalne. O rany. Klima co nie działa w korku? To jakby pół klimy... Ja mam chłodnicę cieczy ZA skraplaczem ("chodnicą") klimy - najgorszy wariant. Poza tym, moja chłodnica cieczy to już wrak (1/4 lamelek u dołu zupełnie wypadła, pozostałe sypią się pod palcami). A mimo to działa klima w korku, dowolnie długo, a temperatura cieczy utrzymuje się stabilnie na środku skali... 13-letnia primerka. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 28 |
Data: Lipiec 04 2008 08:29:59 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: The_EaGle | PeJot pisze: Czołem. Na 99% masz coś nie tak z układem chłodzącym silnik. Albo za mało płynu w chłodnicy, albo termostat nie otwiera się na max albo masz zapowietrzoną instalację chłodzącą. Względnie czujnik temp jest uszkodzony. W najgorszym wypadku coś nie tak dzieje się z pompą ukł chł. Słowem jedź do ASO ale najpierw wywołaj tą sytuacje na żądanie bo inaczej oleją cię. Klima może się wyłączyć podczas przegrzewania się silnika ale takie sytuacje to extreem, ostre pałowanie auta, holowanie innego samochodu, jazda pod duży podjazd z obciążeniem... itp Pozdrawiam Rafał 29 |
Data: Lipiec 04 2008 08:53:59 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | The_EaGle pisze:
Klima chodzi od 2-3 miesięcy, a taka sytuacja wystąpiła dopiero jeden raz. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 30 |
Data: Lipiec 04 2008 08:57:53 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: The_EaGle | PeJot pisze: The_EaGle pisze: Co wcale nie oznacza że płynu chłodzącego mogło ci nie ubyć teraz, oraz ze termostat albo inne urządzenie uszkodziło sie dopiero teraz. Nie zobaczysz problemów w klimą przy 20 stopniach na zewnątrz jadąc w trasie ale kiedy jest nieco cieplej i samochód nie jest chłodzony przepływającym powietrzem ... Pozdrawiam Rafał 31 |
Data: Lipiec 04 2008 09:35:16 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: PeJot | The_EaGle pisze:
Jako że za 3 tygodnie urlop, trzeba odwiedzić gwaranta. Jeśli faktycznie jest nieszczelność, da się to zdiagnozować np. po ciśnieniu ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem 32 |
Data: Lipiec 04 2008 10:48:59 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: The_EaGle | PeJot pisze: The_EaGle pisze: Można sprawdzić drożność układu chłodzenia i tego moim zdaniem powinieneś się domagać. ASO pewnie będzie chciało wymienić ci płyn chłodzący - może to być rozwiązanie bo wtedy przynajmniej ponownie odpowietrzą ci cały układ. Stan płynu jesteś w stanie sprawdzić sam, to czy się termostat otwiera max powinno sprawdzić ASO. Generalnie nie daj sobie w kasze dmuchać bo dla ASO jesteś klientem który nie wie czego chce w tym momencie. Ciężko będzie im powtórzyć twój problem i ty musisz im w tym pomóc. Pozdrawiam Rafał 33 |
Data: Lipiec 04 2008 19:49:54 | Temat: Re: Klima w korku | Autor: uC | "PeJot" wrote in message Czołem. moim zdaniem nalezy pojechac do ASO, nic na tym nie tracisz w mojej Fabii I w korku w upale troche slabiej chlodzi ale tylko troche, wiec nie powinno moim zdaniem tak byc jak u Ciebie pzdr. uC |