On 1 Lip, 05:26, "Michal P." wrote:
> caly czas nawet jak klimatyzacja jest wylaczona...? W takim razie co
> zalacza wylacznik? Tylko wentylator od skraplacza?
sprzeglo elektromagnetyczne
To żeś chłopu odpowiedział.
Do przedpiścy: co prawda pasek cały czas napędza koło pasowe
sprężarki, ale tam jest sprzęgło, które po włączeniu klimy zaskakuje i
napędza sprężarkę. Jeśli klimatyzacja jest wyłączona to koło pasowe
sprężarki pracuje 'na luzie'.
Odpal klimatyzację i obserwuj koło sprężarki. Zobaczysz jak to działa.
4 |
Data: Lipiec 01 2008 10:53:01 |
Temat: Re: Klimatyzacja pytanie |
Autor: Adam Płaszczyca |
On Mon, 30 Jun 2008 18:35:01 -0700, ksywka wrote:
Mam klimatyzacje manualna (auto niewazne, chodzi o zasade dzialania).
Jest skraplacz, kompresor, parownik - 3 glowne elemety. Kompresor
napedzany paskiem klinowym. Jesli dobrze rozumuje to kompresor chodzi
caly czas nawet jak klimatyzacja jest wylaczona...? W takim razie co
zalacza wylacznik? Tylko wentylator od skraplacza?
Nie, tylko koło pasowe chodzi, kompresor jest załączany sprzęgłem
elektromagnetycznym.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
5 |
Data: Lipiec 01 2008 19:26:07 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Marcin Szczygieł |
Dnia Tue, 01 Jul 2008 10:53:01 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
Nie, tylko koło pasowe chodzi, kompresor jest załączany sprzęgłem
elektromagnetycznym.
To ja się tez podczepię:
Czy załączenie sprzęgła jest 'zerojedynkowe' czy płynne, z poślizgiem? Bo
mam opory przed włączeniem klimy na wysokich obrotach, coby czegoś nie
ukręcić. Mój silnik to 1.4 16V VW w Skodzie.
--
pozdrawiam
Marcin Szczygieł
marcin (ALT + 64) szczygiel.info
6 |
Data: Lipiec 01 2008 19:50:30 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Grzegorz Prędki |
To ja się tez podczepię:
Czy załączenie sprzęgła jest 'zerojedynkowe' czy płynne, z poślizgiem? Bo
mam opory przed włączeniem klimy na wysokich obrotach, coby czegoś nie
ukręcić. Mój silnik to 1.4 16V VW w Skodzie.
Wydaje mi sie, ze zero-jedynkowo. Ale czego Ty sie boisz, myslisz, ze jak wlaczysz klime to kompresor ciagle chodzi? U mnie po osiagnieciu zadnej temperatury co jakis czas sie wylacza i wlacza niezaleznie od obrotow :)
Pozdrawiam
7 |
Data: Lipiec 01 2008 21:21:35 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Marcin Szczygieł |
Dnia Tue, 01 Jul 2008 19:50:30 +0200, Grzegorz Prędki napisał(a):
Wydaje mi sie, ze zero-jedynkowo. Ale czego Ty sie boisz, myslisz, ze
jak wlaczysz klime to kompresor ciagle chodzi?
Wiem że na pewno ciągle chodzi. Ale jeżeli faktycznie włącza się "nagle" to
przy 6000 rpm dostaje niezłego kopa. Inna sprawa że już chwilę po
wyłączeniu sprężarki ciśnienie na wyjściu zdecydwanie maleje, więc może ona
ruszyć praktycznie bez obciążenia.
U mnie po osiagnieciu
zadnej temperatury co jakis czas sie wylacza i wlacza niezaleznie od
obrotow :)
U mnie tak się włącza i wyłacza wentylator, na postoju albo podczas wolnej
jazdy - jeżeli na wyjściu chłodnicy czynnik jest zbyt gorący. Natomiast
inensywność chłodzenia reguluje u mnie zawór - jeżeli chłodzenie jest
niepotrzebne to zawór jest otwarty "na przestrzał" i czynnik chłodzący jest
tylko przetłaczany przez rury, przy niewielkim obciążeniu sprężarki. Nie
znam dokładnie kontrukcji, ale możliwe że ten zawór jest na rurze
bocznikującej cały obieg.
--
pozdrawiam
Marcin Szczygieł
marcin (ALT + 64) szczygiel.info
8 |
Data: Lipiec 01 2008 19:18:50 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Hants |
Czy załączenie sprzęgła jest 'zerojedynkowe' czy płynne, z poślizgiem?
ON-OFF. Nie boj sie - niczego nie ukrecisz.
9 |
Data: Lipiec 02 2008 12:00:20 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Adam Płaszczyca |
On Tue, 1 Jul 2008 19:26:07 +0200, Marcin Szczygieł
wrote:
To ja się tez podczepię:
Czy załączenie sprzęgła jest 'zerojedynkowe' czy płynne, z poślizgiem? Bo
mam opory przed włączeniem klimy na wysokich obrotach, coby czegoś nie
ukręcić. Mój silnik to 1.4 16V VW w Skodzie.
Nie masz się czego obawiać, załączenie jest 0-1, jednak bezwładność
elementów sprzęgła nie spowoduje niczego złego.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
10 |
Data: Lipiec 01 2008 11:33:26 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Mikolaj Rydzewski |
ksywka wrote:
Mam klimatyzacje manualna (auto niewazne, chodzi o zasade dzialania).
Podlacze sie do pytania. Jak wiadomo co jakis czas nalezy wymienic/uzupelnic czynnik chlodzacy w klimatyzacji. Czy na jego ubytek/zuzycie ma czas pracy klimatyzacj czy sie on tylko starzeje?
Inaczej mowiac - czy jezdzac z klimatyzacja non-stop bede musial go czesciej wymienic niz gdy ja wlaczam czasami?
11 |
Data: Lipiec 01 2008 13:35:46 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: jotes |
Inaczej mowiac - czy jezdzac z klimatyzacja non-stop bede musial go
czesciej wymienic niz gdy ja wlaczam czasami?
Tak.
12 |
Data: Lipiec 01 2008 14:23:45 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Agent |
Użytkownik "jotes" napisał w wiadomości
Inaczej mowiac - czy jezdzac z klimatyzacja non-stop bede musial go
czesciej wymienic niz gdy ja wlaczam czasami?
Tak.
Proszę o uzasadnienie odpowiedzi bo nie za bardzo sie z nią zgadzam
13 |
Data: Lipiec 02 2008 08:14:39 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: Jan Kowalski |
Użytkownik "Agent" napisał w wiadomości
Użytkownik "jotes" napisał w wiadomości
Inaczej mowiac - czy jezdzac z klimatyzacja non-stop bede musial go
czesciej wymienic niz gdy ja wlaczam czasami?
Tak.
Proszę o uzasadnienie odpowiedzi bo nie za bardzo sie z nią zgadzam
Z wyłączoną też. Bo głównym powodem jest nieszczelność (mikronieszczelność)
14 |
Data: Lipiec 02 2008 09:14:36 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: jotes |
>> Inaczej mowiac - czy jezdzac z klimatyzacja non-stop bede musial go
>> czesciej wymienic niz gdy ja wlaczam czasami?
>
> Tak.
>
Proszę o uzasadnienie odpowiedzi bo nie za bardzo sie z nią zgadzam
Nieszczelności pojawiają się wskutek pracy układu - zmiany temperatury i
ciśnienia.
Przykład z mojego doświadczenia. Dwa identyczne 5-letnie auta, jedno
eksploatowane intensywnie, po iluś tam serwisach klimatyzacji. Drugie na
zasadzie "niedzielny kierowca" - po 5 latach czynnik nie uzupełniany i klima
nadal chłodzi idealnie (serwis również twierdzi, że nie ma konieczności
wymiany/uzupełnienia).
15 |
Data: Lipiec 01 2008 16:42:51 | Temat: Re: Klimatyzacja pytanie | Autor: venioo |
| | | | | | | | | | | |